رفتن به مطلب
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
جستجو به صورت ...
جستجو در ...

matrix.trixx

کاربر سایت
  • تعداد ارسال ها

    1,216
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • تعداد روزهای دارای رکورد

    14
  • بازخورد

    100%

matrix.trixx آخرین بار در تاریخ 26 شهریور برنده شده است

matrix.trixx مطلبی ارسال کرده که بیشترین لایک را کسب کرده است!

اعتبار در انجمن

691 کاربر برنزی

9 دنبال کننده

اطلاعات پروفایل

  • جنسیت
    Male

مشخصات سیستم شخصی

  • پردازنده
    i7 5820k
  • مادربورد
    rampage v extreme
  • رم
    corsair vengeance rgb pro 2*8gb 3000mhz cl15
  • کارت گرافیک
    asus 1080ti strix oc & xfx vega 64
  • ذخیره سازی
    samsung evo 850 250gb seagate skyhawk 4tb adata hd710m 2tb
  • منبع تغذیه
    green 1200OCDG
  • کیس
    +green viper x3
  • خنک کننده
    thermal right silver arrow
  • کارت صدا
    asus supreme fx hifi
  • مانیتور
    samsung 27f390
  • کیبورد و موس
    genius scorpion k10&cooler master master mouse pro l
  • بلندگو ، هدفون
    beyerdynamic dt990&msi immerse gh60&edifier r2600
  • سیستم عامل
    windows 10

آخرین بازدید کنندگان نمایه

2,049 بازدید کننده نمایه
  1. در مورد پردازنده هر ۲ از نسل ddr3 هستن و بازنشسته و تفاوت بیشتر از ۲۰ درصد نیست بنچمارکاش رو یرید ببینید در مورد گرافیک هم ۱۰۷۰ هم قدرت ۹۸۰ti بود در زمان عرضه الان که دیگه انویدیا درست و حسابی کارت های قدیمیش از نسل مکسول رو بهینه نمی کنه بالاخره شما این بازی رو با سیستم حال حاضرت نمی تونی بازی کنی و باید فکر یک سیستم جدید باشید موفق باشید!!!
  2. محاسبه int ثابت مونده منتها قدرت fp32 در بدترین حالت دو یرابر نیست عزیز در بدترین حالت ۲۰ ترافلاپ هست که میشه بازی کردن شما اصلا متن انگلیسی منو خوندین؟ اون نصف هسته ها که دوکاربری شدن به دلیل محدودیتی که در معماری هست نمی تونن هر ۲ کار رو همزمان انجام بدن پس ۳۵ درصد هسته ها in32 رو انجام میدن(طبق گفته های انویدیا) و ۱۵ درصد هسته ها میان fp32 انجام میدن یعنی در ۳۰۸۰ نسبت به ۲۰۸۰ti فقط ۱۵ درصد تعداد هسته های fp32 اضافه شده به صورت موثر در بازی وگرنه تعداد هسته ها واقعا ۸۷۰۴ هست الان شاید بگید چرا اینو با اون مقایسه می کنی من دارم چیپ رو فنی بررسی می کنم و قاعدتا ga102 جایگزین tu102 هست حالا انویدیا دوست داشته قیمت رو بیاره پایین یک بحث دیگست
  3. If you look at the raw specs, Ampere appears to be a far bigger jump in performance than the 70% we measured. 30 TFLOPS! But it generally won't get anywhere near that high because the second datapath is an either/or situation: It can't do both types of instructions on the pipeline in the same cycle. Nvidia says around 35% of gaming calculations are INT operations, which means you'll end up with something more like 20 TFLOPS of FP32 and 10 TOPS of INT on the RTX 3080. منبع هم سایت تامز هست که اطلاعات خوبی گذاشته و به درد دوستانی که دنبال اطلاعات هستن می خوره https://www.tomshardware.com/news/nvidia-geforce-rtx-3080-review
  4. زیر عکس توضیح داده عزیز به طور متوسط!!!! به ازای هر ۱۰۰ عمل fp32 حدود ۳۶ عمل in32 هست در معماری امپر چیزی به اسم ۳۰ ترافلاپس fp32 در بازی وجود نداره موید باشید!!!
  5. دوستان عزیز fp32 واقعی کارت های انویدیا رو در بازی(الان کسی نیاد بنچمارک vray پست کنه) باید اینجوری در نظر گرفت RTX 3070 حدود ۱۳ ترافلاپ fp32 و ۷ ترافلاپ in32 RTX 3080 حدود ۲۰ ترافلاپ fp32 و ۱۰ ترافلاپ in32 RTX 3090 حدود ۲۳.۵ ترافلاپ fp32 و ۱۲ ترافلاپ in32 این مقادیر صرفا با فرض درگیر بودن ۳۵ درصدی هسته های مشترک fp32/in32 هست طبق اماری که خود انویدیا داده و قطعا در مواردی که in32 استفاده نشه همه توان کارت fp32 هست بیایم یک نگاهی بندازیم به معماری تورینگ و امپر ببینیم انویدیا دقیقا چه کار کرده این عکس از sm معماری تورینگ هست این عکس هم که بالاترم پست کردم از معماری امپر هست توی نگاه اول شاید بگید چه قدر شبیه هستن! خوب از هسته های fp32 شروع کنیم که قطعا مورد علاقه گیمرهاست در معماری تورینگ هر sm دارای ۶۴ هسته fp32 هست و ۶۴ هسته intger 32 هم در کنارشون وجود داره در معماری امپر انویدیا اومد و هسته های intger رو تغییر کاربری داد و دو منظورش کرد پس شد fp32/in32 کار خلاقانه ای انجام دادن منتها مشکل این روش این هست در بازی هر ۲ هسته های fp32/in32 به نسبت ۱ به ۲ استفاده میشن و شما نمی تونی همزمان از هر ۲ عملکرد استفاده کنی ولی این قضیه خودش ۱۵ درصد به واحدهای fp32 اضافه می کنه در هنگامی که بازی می کنیم علنا ۱۵ درصد in32ها در معماری تورینگ بلااستفاده می مونه در بازی و صرفا فضای سیلیکون هدر رفته بود البته به نظرم دو منظوره کردن هسته ها همچین بدون عواقب نبوده و باعث شده مصرف برق بیشتری طلب کنه اون قسمت قسمت دوم بریم سراغ هسته های Tensorمی بینیم که تعداد هسته ها در تورینگ ۲ برابر امپر هست ولی انویدیا ادعا کرده پرفورمنس هسته های تنسور با وجود اینکه نصف شدن ۲ برابر شده اما چه طور؟ جواب این سوال این هست که هسته های تنسور که برای محاسبات fp16 کار می کنن در معماری تورینگ به صورت ۴*۴*۴ در هر سیکل فعالیت می کردن که میشد ۶۴ و این مقدار ضربدر 544 میشد که تعداد هسته ها بود در معماری امپر انویدیا روند کاری هسته ها رو به صورت ۸*۴*۴ کرده که میشه ۲۵۶ در هر سیکل و با وجود نصف بودن هسته ها پرفورمنس ۲ برابر شده هسته اخری RT هست که تعدادشون در هر ۲ نسل برابر مونده برای چیپ های tu102 و ga102 و افزایش پرفورمنس ۴۰ درصدی رو شاهد و کلا انویدیا اطلاعات خاصی نداده که بخوایم ریز بشیم تو این مورد
  6. خوب ظاهرا این عدد کذایی ۳۰ ترافلاپس بین علما اختلاف انداخته و هیچ کسم به خودش زحمت نداده بره بخونه واقعا چه خبره بریم نگاه بندازیم به Sm معماری Ampere ببینیم چه خبره عکس رو ببنید که واحدهای پردازشی دوباره خودش به ۴ قسمت تقسیم شده و داخل هر قسمت ۱۶ تا واحد fp32 و در کنارش دوباره ۱۶ واحد fp32 که قابلیت اجرای دستورات intger 32 رو هم داره و به این صورت نمایش داده شده fp32/in32 در کل اگر بخوایم بشماریم ۶۴ تا واحد fp32 و ۶۴تا واحد fp32/in32 و ۴تا Tensor و یک واحد Rt هر Sm رو تشکیل میده خوب حالا که با هسته معماری امپر اشنا شدین باید بگم انویدیا ۳۰ ترافلاپس رو در صورتی در نظر گرفته که هیچ پردازش in32 نباشه و اگر پردازش in32 در کار باشه مقدار fp32 پایین میاد دلیل اینکار این هست که هر ۲ کار همزمان نمی تونه روی pipeline انجام بشه یا fp32 یا in32 در بازی ها طبق گفته انویدیا ۳۵ درصد محاسبات in32 هست پس باید گفت قدرت کارت 3080 در بازی ها 20tflop برای fp32 هست و ۱۰tflop برای in32 هست
  7. matrix.trixx

    مشکل صدای بسیار ضعیف میکروفون هدست

    بله دوست عزیز از روز اول باید داد میزدی اونم صدات ضعیف میرسید
  8. matrix.trixx

    مشکل صدای بسیار ضعیف میکروفون هدست

    درود هدست gh60 دارم و مشکل از خود هدست هست راهی نیست باید فکر میکروفون جداگانه بود و تبربک گفت به شرکت اشغال msi بابت تولید این زباله ها با قیمت گزاف من علنا میکروفون رو با متانت تمام از هدست کندم و الان شده هدفون تنها راهی که دارین gain رو زیاد کنید ولی بازم جالب نیست
  9. درود دوست عزیز به نظرم خرید پلی استیشن دیجیتال به قیمت ۳۹۹ دلار منطقی تر هست شما با ۱۰۰ دلار بیشتر از ایکس باکس سری اس 2.5 برابر قدرت گرافیک بیشتری می گیری ۶ گیگ رم بیشتری می گیری و ۳۲۵ گیگ هم حافظه بیشتری می گیری به نظرم از لحاظ ارزش خرید دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن دیجیتال بهترین هستن اما کنسول سری اس از لحاظ قدرت به نظر میاد خیلی ارزشمند نیست و به نظرم فقط اگر کسی که واقعا توان پرداخت ۴۰۰ دلار رو نداره باید بهش فکر کنه قدرت چیپ گرافیکش به نظر میاد حدود کارت ۵۵۰۰xt هست که برای رزلوشن ۱۰۸۰ کفایت می کنه
  10. خوب دوستان حالا که بررسی های ۳۰۸۰ در سطح نت منتشر شد و مشخص شد که این کارت در رزلوشن 4k حدود ۳۲ درصد از ۲۰۸۰ti قوی تر هست میشه بنچمارک کلی ۳۰۷۰ رونیومده حدودی حدس زد کارت ۳۰۷۰ با قیمتی ۴۰ درصد کمتر از ۳۰۸۰ حدود ۳۰ درصد قاعدتا باید پرفورمنس کمتری بده و بشه همتراز ۲۰۸۰ti طبق قولی که انویدیا داده! از طرفی تنها حرفی که از قدرت چیپ گرافیکی این کنسول زده شده مربوط به ماه ها قبل هست و با ۲۰۸۰ سوپر مقایسش کردن حتی اگر چیپ گرافیکی این کنسول معادل ۲۰۸۰ سوپر باشه فقط ۱۹ درصد از کارت های ۲۰۸۰ti و ۳۰۷۰ ضعیف تر هست(شخصا فک می کنم مقداری قوی ترم باشه با توجه به مشخصاتش) که برای کنسولی که هم قیمت کارت ۳۰۷۰ هست واقعا ارزندست شخصا این کنسول رو تهیه نمی کنم ولی فک می کنم این کنسول در کشورمون طرفداران زیادی پیدا کنه به دلیل سخت افزار جوندارش مورد اخر چارت 4k که متوسط فریم ۲۳ بازی هست و تحلیل هام رو روش انجام دادم رو میگذارم و میشه گفت این نسل ۶۰ فریم یک واقعیت محض هست و ۱۲۰ فریم هم با تکنولوژی Direct ml که معادل تکنولوژی Dlss هست امکان پذیر هست به این صورت که بازی در رزلوشن ۱۰۸۰ رندر و بعد اپسکیل میشه به 4k
  11. چیزی که انویدیا پیشنهاد داده بود ۸۵۰ وات هست ولی ۷۵۰ وات هم به نظرم لب مرزی جوابگو هست
  12. خوب دوستان بررسی مدل Aib هم بیرون اومد این دمای کارت msi gaming trio x هست و باید گفت توان پایین اورکلاک و دمای نسبتا بالای کارت چیزی هست که ذاتی هست و نمیشه روش حساب کرد که حل بشه یک چیزی شبیه کارت وگا!!! تست furmark رو هم مصرفش رو بگذارم محض خنده!!!
  13. نه دیگه من منظورم از ۲ برابر ۲۰۸۰ بود نه ۲۰۸۰ti عزیز سوتفاهم نشه در ری تریسینگ نزدیک شدن و حدود ۸۰ درصد کارایی بهبود داشته حالا با افزایش Rt و تغییرات معماری نسبت به ۲۰۸۰ ولی در رستر نهایتا ۶۶ درصد سریع تر هست در رزلوشن ۴k که فاصله زیادی هست به قولی که دادن عرض کردم قدرت و قیمت مناسب هست در بازار فعلی منتها اون چیزی که وعده داده بودن رو کامل بهش عمل نکردن مورد بعد کارت ۳۰۹۰ با قیمت ۱۵۰۰ دلار ۵۰۰ دلار از کارت رفرنس ۲۰۸۰ti گرونتر هست و جایگزین اون کارت محسوب نمیشه در اصل ۳۰۹۰ جایگزین titan هست به گفته جنسن هوانگ که رمشم اندازه سری تایتان قبل هست
  14. اینا رو که بالا من خودم حساب کردم داداش کارت ۳۰۸۰ توی ۲ بازی ۴۰ و ۴۲ درصد Rt بهتری داشته بدون احتساب Dlss شما اونجا اشتباهی Dlss رو منظور کردی برای یک کارت بگذریم در کل کارت ۳۰۸۰ حدود ۳۵ درصد در رستر و ۴۰ درصد به بالا در Rt سریع تر هست اون قول ۲ برابر ۲۰۸۰ در ۳۰۸۰ هایپ بود ولی قدرت و قیمت معقول هست
×
×
  • جدید...