♣ Pc-Gamer ♣

☼☼☼مشــاوره و راهنــمایی جهـت خریـد موتور نیـمه سنـگین اسپـرت☼☼☼

Recommended Posts

سلام

والا میخواستم اگه قسمت باشه موتور نیمه سنگین اسپرت بگیرم و چنتا سوال ذهنمو مشغول کرده بود از دوستانی ک از این بحث اطلاعات کافی دارن ممنون میشم راهنمایی کنن منو

موتور های ک مد نظرمه تو مایه های Derbi GPR 160 & Megelli 250R  هست 

==رنج 15 تا17 تومن چی پیشنهاد میدین اسپرت ک هم ظاهر جیگر و هم انجین ب نسبت وحشی داشته باشه==

-من تا حالا موتور نروندم و موتورسواری بلد نیسم ولی علاقه شدیدی به موتورهای اسپرت دارم و چون هوا گرمه زده به سرم موتور بگیرم اونم از نوع اسپرت

-هزینه نگهداری و سرویسش الان چجوریاس همرده این موتورایی که گذاشتم

-منی که موتور تا حالا نروندم مشکلی نداره که همون اول اسپرت بگیرم و یاد بگیرم یا باید از سبک ها شروع کنم حتما

م کلا باید ها و نباید های موتورهای اینچنینی رو بگین ممنون میشم

ممنون

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده)

سلام

 

نمیخوام تو ذوقت بزنم ولی در وهله اول تو فکر موتور سنگین و ... اسپرت نباش !
-----------------------------------------------------------

با اینکه با هزینه 17 میلیون یه سی جی هم نمیدن بهت ( الان سی جی 200 سی سی 15 میلیونه ! )

تو رنج قیمتی پایین و البته اسپورت و ... NS 200 گزینه مناسبیه که البته الان به شدت گرون شده !

اون تصوری که شما از موتور دارین این چنین نیس !

به شدت روندن موتور های پرشتاب (عین همین NS) سخت هستش همینطور کنترل کردنش ! اونم واسه کسی که تا الان موتور نرونده باشه 100% مشکله !

بازم جدا از هزینه های سنگینی که داره ! مثلا یه دسته کلاچش بشکنه میدونی چنده ؟!

 

بهترین گزینه که با تمام خواسته های شما همخوانی داشته باشه تهیه باجاج135 هستش که البته دیگه نوش سخت گیرمی یاد !

 

 

ویرایش شده در توسط invoker

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

الان یدونه موتور طرح cdi ازاین اشی مشی چینی آشغالیها  

خرج و هزینه نگهداریش بالاست 

چه برسه به موتور اسپرت و نیمه سنگین 

حالا قیمتشون بماند که اصلا نمیارزن  و فضایی شده 

 

کلا الان نداشتن هم  گزینه خوبیه براانتخاب!

تو   همه چیز!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده)
در در 23 تیر 1398 در 12:26، i-Gamer گفته است :

موتور های ک مد نظرمه تو مایه های Derbi GPR 160 & Megelli 250R  هست 

سلام.

دوست عزیز این دو مدلی که نوشتین به نظر من وخیلی های دیگه اصلا موتور به حساب نمیان.

باز کارکرده ان اس 150 یا 160 یا آپاچی 180 کارکرده با بودجه شما میخونن. ( cf 150 هم بد نیست )

ضمن اینکه موتور هایی هستن که هم لوازمشون موجوده هم قیمت لوازم هاش زیاد بالا نیست. ( نسبت به وضعیت بازار )

بعد تو موتور هایی که کایت یا همون فلاپ دارن و ظاهر اسپرت دارن از هیوسانگ 250 به بالا باید فکر کنید. نینجا 250 بنلی ریس cb 250 و...

اینها موتور های دو سیلندر هستن که نیمه سنگین حساب میشن که هزینه های خرید و نگه داریشون سر به فلک میزنه و برای خرید همون هیوسانگ هم حداقل باید 50 تومن بزارید کنار.

 

برای یادگیری هم یه هندا 125 گیر بیارید دو روز باهاش تمرین کنید سیستم موتور که بیاد دستتون راحت میتونید همه موتور هارو سوار شید.

اصلا هیچ جای دنیا اسم موتور سنگین یا نیمه سنگین وجود نداره. موتور ها به چند دسته تقسیم میشن:

اندرو

کراس

تریل (کراس شهری)

بیابانی یا داکار

ریس (مسابقه‌ای)

استریت (خیابانی)

نیکد (لخت خیابانی)

اسکوتر

مسافرتی، تراول (Touring) مانند گلدوینگ

موتورهای تفریحی(Cruiser) مانند هارلی دیویدسون

موتورهای چهارچرخ (ATV)

 

متاسفانه این اسم موتور سنگین یکی از بزرگ ترین مشکلات برای آزاد کردن و پلاک کردن موتور های حجم بالاست.

وگرنه برای آزاد سازی این دست موتور ها توجیه های بسیار زیادی وجود داره نسبت به ممنوعیتشون.

دو خط آخر درد دل شخصی بود 😑 

ویرایش شده در توسط Nezami

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برادر منم دقیقا مثل شما موتور خرید رفت بیرون شب با وانت خودش و موتورش رو آوردن! 

همساده هم دید این موتور خریده cdiرو فروخت یه 200 خرید (سال 80) چند روز بعد زد به 2 تا پراید...پسر خوبی بود!

موتور داداشم خراب افتاده بود یه گوشه منم که مدرک مکانیک دارم😅 بدون هیچ مهارت و کمکی هم موتور سرپا کردم هم با 1 ساعت کلنجار موتور سواری یاد گرفتم...تو 1 ماه کل استان گلستان رو گشتم 

یه چیز موتور که افسون میکنه ادمو صدای موتور بعد سرعت 120 کیلومتر هست اگه عاشقش بشین عزراییل رفیقتون میشه

یکی از مشکلات اصلی موتور سنگین کمیاب و گرونی قطعاتشه..یه موتور برقی مشتی بگیر نه گواهی نامه میخواد نه دردسر داره برق هم که😅

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تمام حرف های دوستان متین اما الانم میشه باهمین بودجه موتور نیمه سنگین گرفت اما:

1-بندیت 250vcکه براساس سال میلادی و تمیزی قیمت متفاوت هست که میشه از14 تومن به بالا خرید

2-هوندا 250هورنت هم با همین وضعیت بالا میشه خرید

3-عشق موتور دوزمانه باشی سوزوکی x7 میشه پیدا کرد تمیز و در همین رنج قیمت خرید 

4- سی بی 400 هم باز با همین وضعیت میشه خرید البته توقه خیلی تمیز بودن با این بودجه نباید داشته باشید

تمام این مواردی که بنده گفتم بدون پلاک (البته x7 با پلاک شهری میشه پیدا کرد) هستن پس:

شبا باید رانندگی کنی  پلیسم باشه حوصله دنبال کردنت ندار

براساس شهر هم وضعیت فرق میکنه مثلا تو بوشهر که ما هستیم میدونیم پلیس کجا ها هست چه موقع اصلا میاد کجا ها رد میشن و... 

درکل اگر تو مرکز استان یا پایتخت نیستی فکر این مساعل نباش اگر هستی باز استان با استان فرق داره 

پلیس دیدی واینمیسی و گاز تخت فرار میکنی شده باید خیابونو مخالف بری

موتور همیشه باید باکش پرباشه که اگر همچین مسله ای پیش اومد بنزین کم نیازی 

همیشه هم باید سیستم موتور قبل حرکت چک شه

و در اخر اگر عشق موتور باشی واقعی مثل دوستان حاضری شده برا حتی یه شب هم اینکارو انجام بدی اما نه دوست داری راحت بی دردسر و از این جور مساعل بهتره دور یه 200کبیر اشغال یعنی واقعا اشغاااااللللل بگردی و بخری

البته میشه یه 125 هوندا اصل با پلاک شهری  و تمیز پیدا کرد که پلیسم گیر نده که شرف داره به 250 های کره ای .چینی

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 27 دقیقه قبل، yasin1380 گفته است :

پلیس دیدی واینمیسی و گاز تخت فرار میکنی شده باید خیابونو مخالف بری

آفرین به شما که در زمینه ی فرهنگ سازی و امنیت و آسایش و آرامش هم وطناتون اینقدر کوشا هستین و سایرین رو به چنین رفتار پسندیده ای تشویق میکنین که نه تنها منجر به مصیبت و رنج و محنت خودشون و داغ دار شدن خانوادشون میشه بلکه جان و مال دیگران رو هم به خطر میندازه .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 15 دقیقه قبل، mohsen.dehvari گفته است :

آفرین به شما که در زمینه ی فرهنگ سازی و امنیت و آسایش و آرامش هم وطناتون اینقدر کوشا هستین و سایرین رو به چنین رفتار پسندیده ای تشویق میکنین که نه تنها منجر به مصیبت و رنج و محنت خودشون و داغ دار شدن خانوادشون میشه بلکه جان و مال دیگران رو هم به خطر میندازه .

🤣

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 51 دقیقه قبل، yasin1380 گفته است :

تمام حرف های دوستان متین اما الانم میشه باهمین بودجه موتور نیمه سنگین گرفت اما:

1-بندیت 250vcکه براساس سال میلادی و تمیزی قیمت متفاوت هست که میشه از14 تومن به بالا خرید

2-هوندا 250هورنت هم با همین وضعیت بالا میشه خرید

3-عشق موتور دوزمانه باشی سوزوکی x7 میشه پیدا کرد تمیز و در همین رنج قیمت خرید 

4- سی بی 400 هم باز با همین وضعیت میشه خرید البته توقه خیلی تمیز بودن با این بودجه نباید داشته باشید

تمام این مواردی که بنده گفتم بدون پلاک (البته x7 با پلاک شهری میشه پیدا کرد) هستن پس:

شبا باید رانندگی کنی  پلیسم باشه حوصله دنبال کردنت ندار

براساس شهر هم وضعیت فرق میکنه مثلا تو بوشهر که ما هستیم میدونیم پلیس کجا ها هست چه موقع اصلا میاد کجا ها رد میشن و... 

درکل اگر تو مرکز استان یا پایتخت نیستی فکر این مساعل نباش اگر هستی باز استان با استان فرق داره 

پلیس دیدی واینمیسی و گاز تخت فرار میکنی شده باید خیابونو مخالف بری

موتور همیشه باید باکش پرباشه که اگر همچین مسله ای پیش اومد بنزین کم نیازی 

همیشه هم باید سیستم موتور قبل حرکت چک شه

و در اخر اگر عشق موتور باشی واقعی مثل دوستان حاضری شده برا حتی یه شب هم اینکارو انجام بدی اما نه دوست داری راحت بی دردسر و از این جور مساعل بهتره دور یه 200کبیر اشغال یعنی واقعا اشغاااااللللل بگردی و بخری

البته میشه یه 125 هوندا اصل با پلاک شهری  و تمیز پیدا کرد که پلیسم گیر نده که شرف داره به 250 های کره ای .چینی

😆

ن بابا من دنبال دردسر نیستم-فقط عشق موتور اسپرت هستم و زیادم اهل سرعت نیسم ک عزراییل همرام باشه

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 3 ساعت قبل، mohsen.dehvari گفته است :

آفرین به شما که در زمینه ی فرهنگ سازی و امنیت و آسایش و آرامش هم وطناتون اینقدر کوشا هستین و سایرین رو به چنین رفتار پسندیده ای تشویق میکنین که نه تنها منجر به مصیبت و رنج و محنت خودشون و داغ دار شدن خانوادشون میشه بلکه جان و مال دیگران رو هم به خطر میندازه .

😅باسلام به دوستان اهل قانون والا من راه رو نشون دادم اینکه اجباری نیست اینم گفتم چون بلاخره تجربه ما و دوستان عشق موتور هست 

دوست عزیز در مورد فرهنگ حرف قشنگی زدی بزار حالا من برات تکمیلش کنم

به یه بچه وقتی چیزی میخوای یاد بدی انجام نده اون رو از اون چیز محروم یا دعواش نمیکنی چون براش یا جدی تر میشه که اون کارو انجام بده یا عقده ع اون براش همیشه میمونه.... بلکه اصولش اینه اون چیز رو بهش بدی و با اموزش و صحبت بهش یاد بدی که انجام نده این میگن فرهنگ 

دقیقا چیزی که اصلا تو کشور ما اجرا نمیشه مگه ما دوست داریم از اینکارا انجام بدیم اما وقتی نمیشه یه موتور ساده خرید با این قوانین مسخره که برای موتور سواری گذاشته شده بنظرت میشه کاری کرد بنده برم 250میلیون بدم با چه مکافاتی اونم یا باید برم پیست یا پنج شنبه  با کلی اصول مسخره رانندگی کنم یا وقتی ندارم و میبینم دارم پول 2 یا 3 موتور رو میدم یه موتور سوار شم خب میرم 95 تومن همون مدل رو مگیرم بدون برگ سبز و گمرکی و....

دوست عزیز شما خیلی سطحی به مسعله فرهنگ موتور سواری نگاه کردی 

کشور ما زمانی برمیگرده به فرهنگ قدمت دارش که اصولی کار شه نه با محروم کردن یا گذاشتن هزینه های گزاف 

بچه های ایران موتور خودشون میسازن (سنگین و برقی) جلو پاشون سنگ میندازن برای ساخت و....این میگن فرهنگ دولت و مملکت ما

دوست عزیز فرهنگ از اساس باید درست شه دیگه بیشتر از این صحبت نمیکنم که خیلی این مسعله ریشه ای هست

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 5 ساعت قبل، yasin1380 گفته است :

تمام حرف های دوستان متین اما الانم میشه باهمین بودجه موتور نیمه سنگین گرفت اما:

1-بندیت 250vcکه براساس سال میلادی و تمیزی قیمت متفاوت هست که میشه از14 تومن به بالا خرید

2-هوندا 250هورنت هم با همین وضعیت بالا میشه خرید

3-عشق موتور دوزمانه باشی سوزوکی x7 میشه پیدا کرد تمیز و در همین رنج قیمت خرید 

4- سی بی 400 هم باز با همین وضعیت میشه خرید البته توقه خیلی تمیز بودن با این بودجه نباید داشته باشید

تمام این مواردی که بنده گفتم بدون پلاک (البته x7 با پلاک شهری میشه پیدا کرد) هستن پس:

شبا باید رانندگی کنی  پلیسم باشه حوصله دنبال کردنت ندار

براساس شهر هم وضعیت فرق میکنه مثلا تو بوشهر که ما هستیم میدونیم پلیس کجا ها هست چه موقع اصلا میاد کجا ها رد میشن و... 

درکل اگر تو مرکز استان یا پایتخت نیستی فکر این مساعل نباش اگر هستی باز استان با استان فرق داره 

پلیس دیدی واینمیسی و گاز تخت فرار میکنی شده باید خیابونو مخالف بری

موتور همیشه باید باکش پرباشه که اگر همچین مسله ای پیش اومد بنزین کم نیازی 

همیشه هم باید سیستم موتور قبل حرکت چک شه

و در اخر اگر عشق موتور باشی واقعی مثل دوستان حاضری شده برا حتی یه شب هم اینکارو انجام بدی اما نه دوست داری راحت بی دردسر و از این جور مساعل بهتره دور یه 200کبیر اشغال یعنی واقعا اشغاااااللللل بگردی و بخری

البته میشه یه 125 هوندا اصل با پلاک شهری  و تمیز پیدا کرد که پلیسم گیر نده که شرف داره به 250 های کره ای .چینی

اون موتورهای پیشنهادی هم راستش هیچ کدوم به سلیقم نزدیک نیست و دنبال اسپرت هستم

Megelli 250R ---  Derbi GPR 160

؟؟؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 9 دقیقه قبل، AORUS گفته است :

موتور چیه مرد مومن (زن بگیرید )

پراید هم گزینه خوبیه

 

توی رنج 15 تا 17 میلیون کجا زن میدن ؟  من میخوام.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سال 72 یا 74 هم سن های من که بچه محل بودیم بالای 20 نفر بود سال 78 79 80 که موتورهای طرح هندا مثل پشکل ریخت تو بازار از 20 نفر رسیدیم به 8..چند سال پیشم یکیشون زد یکیو مثل چیز رو دیوار پخشش کرد ...

در 1 دقیقه قبل، (WarCraft) گفته است :

توی رنج 15 تا 17 میلیون کجا زن میدن ؟  من میخوام.

مرد نمیخوای؟😅

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 45 دقیقه قبل، AORUS گفته است :

موتور چیه مرد مومن (زن بگیرید )

پراید هم گزینه خوبیه

 

زن گرفتم الان موتور میخوام😜

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 2 ساعت قبل، i-Gamer گفته است :

اون موتورهای پیشنهادی هم راستش هیچ کدوم به سلیقم نزدیک نیست و دنبال اسپرت هستم

Megelli 250R ---  Derbi GPR 160

؟؟؟

دوست عزیز حالا بین این دو من شخصه میگم دربی خیلی با کیفیت وعالی هست مگلی هم بدرد ...میخوره  دنبالش نرو قشنگه ولی اول کاربراتوری هست بعد خیلی خرج میندازه رو دستت اون موقع که 9-10تومن بود بدرد نمیخورد حالا که از ...بدتره

موفق باشی 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 2 ساعت قبل، AORUS گفته است :

موتور چیه مرد مومن (زن بگیرید )

پراید هم گزینه خوبیه

 

دوست عزیز من با موتور بمیرم سوار پراید نشم یعنی اینقدر الان اشقال میسازن که بهتره با همون پول یه ktm250rcیاdukeخرید که هم بیشتر جلب توجه داره هم خیلی زیبا تره و سرعتش از پراید بیشتره

بعد زن به چکارم میاد الا که میخواد پلامو خرج کنه من فقط برا خودم و خانوادم خرج میکنم نه زن

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده)
در 2 ساعت قبل، Sabertooth گفته است :

سال 72 یا 74 هم سن های من که بچه محل بودیم بالای 20 نفر بود سال 78 79 80 که موتورهای طرح هندا مثل پشکل ریخت تو بازار از 20 نفر رسیدیم به 8..چند سال پیشم یکیشون زد یکیو مثل چیز رو دیوار پخشش کرد ...

مرد نمیخوای؟1f605.png

دوست عزیز چرا نمیگی سالی چه قدر ما داریم از دست همین ماشین های ایرانی مثلا ساخت از جمله پراید کشته میدیم یه مقدار واقع بینانه باشین 

بعدم تسلط رو موتور حرف اول رو میزنه کسی که نداره اصلا یه مترم نباید به غیر از پیست موتور سواری انجام بده 

بعد از این موارد دوست عزیز مشکل دیگه اینه بیشتر افراد مثل بنده نمیتونم لباس مخصوص وکلاه ایمنی مناسب بخریم الان ارزون ترین لباس اگر در جریان باشین 20 میلیونه و کلاه خوب که واقعا محافظت از سر انجام بده 5-تا15 میلیون هست علتش هم که مشخصه ..ما هیچ کمپانی داخلی ساخت نداریم و همه این موارد از خارج وارد میشه که خب پول ما بی ارزش شده و تحریم هم که کار خودشو کرده و این میشه دیگه 

ویرایش شده در توسط yasin1380

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 29 دقیقه قبل، yasin1380 گفته است :

دوست عزیز حالا بین این دو من شخصه میگم دربی خیلی با کیفیت وعالی هست مگلی هم بدرد ...میخوره  دنبالش نرو قشنگه ولی اول کاربراتوری هست بعد خیلی خرج میندازه رو دستت اون موقع که 9-10تومن بود بدرد نمیخورد حالا که از ...بدتره

موفق باشی 

دربی الان تو گمرک پیدا میشه؟ 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده)

مگلی رو بیخیال شو که کلا اون سوارت میشه نه تو، هر روز کاربراتورو باید ببری تعمیر و تنظیم کیفیت قطعات پایین و و و ...
اول ی هندا بخر یا ویو دستت بخوابه، مخصوصا مگلی که Race هستش و کلا سبک سواریش فرق داره باید یکم دستت بخوابه بهش
راجع ب دربی نظری ندارم اطلاعاتی ازش ندارم ولی مگلی رو بیخیال شو
-
ی پیشنهاد دوستانه، سعی کن موتورسیکلت  استریت فایتر بگیری، اینایی که تو میخوای خیلی سریع خستت میکنه
اولش ذوقشو داری ولی بعدا پشیمون میشی
برای داخل شهر فقط استریت فایتر
اگر جلب توجه واست مهمه، ی موتور معمولی بخر ( یا اگه دلت واسه معمولی نمیره هورنت بخر )دستت که راه افتاد یه CB400 یا بندیت 400 ای چیزی بخر با ی اگزوز یوشی یا اکراپوویچ دیگه هیچکس توی خیابون نمیتونه نگاهت نکنه! 
ولی سراغ ریس نرو
حداقل تا 3 4 سال موتورسواری نکردی نرو

ویرایش شده در توسط HosseiNFasteR

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

پیشنهاد من اینه که شما که موتور نروندین،اگر دوست و اشنایی دارید که موتور هندا داره یاد بگیرید یا حداقل از یکی قرض بگیرید،موتور روندن علکی نیست،تصادف کردی نابود میشی هم خودت هم موتورت،تا دلتم بخاد سواری بلانسبت ادم خر و نفهم پشت پرایدو پیکانو وانت هست که بزنن زیرتو در برن یا از سر خریت یا از سر عقده

 

میخام مخصوصا بزنم تو ذوقت چون اصلن ارزش نداره بخری،فردا پات بشکنه یا موتورت به فنا بره یا...

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود بر همه دوستان

دوست عزیز بنده به عنوان کسی که عشق موتور هستم و حدود 20 ساله که موتور سوارم و به لطف خدا الان میشه گفت تو موتور حرفی واسه گفتن دارم این راهنمایی ها رو بهت میدم:

اول که شما باید بری با موتور های سی سی پایین مثل همون 125cc های معمولی شروع کنی که اگه خدای نکرده زمین خوردی اول که خودت زیاد چیزیت نشه و بعد موتورت اگه چیزیش شد خرج زیادی بر نداره هر چند که الان همین موتور های معمولی هم خرجشون بالاست دیگه چه برسه به موتور های گرونتر؟!

یه چیزی که در مورد موتورهای معمولی و موتورهای حجم بالاتر و مثلا ریس یا همین Ns و اینا هست اینه که موتورهای معمولی فرمون و کیلومتر و چراغ و اینا همه به هم وصل هستن و وقتی فرمون رو حرکت میدی همه با هم حرکت میکنن ولی تو موتور ها ریس و Ns و... که معمولا فلاپ هم دارن فرق میکنه و فرمون متحرک هست و کیلومتر و بقیه ثابت هستن و کسی که با موتور معمولی موتور سواری یاد می گیره و بعد بخواد با این موتور ها برونه اوایل ممکنه دچار اشتباه بشه و اگه وارد نباشه ممکنه زمین بخوره و گزینه بعدی هم وزن این موتور هاست که سنگین تر هستن و باید بتونی کنترلشون کنی ! این نکته ها رو حتما حواست باشه؟!

موتور لامصب عشقه و وقتی سوار میشی دوست داری که گاز بدی و این که بگی من گاز نمیدم و این حرفها نیست ، مگه شده سوار موتور سنگین بشی بعد گاز ندی؟

اولین باری که سوار موتور های سی سی بالا شدم تازه فهمیدم سرعت چیه و و قتی با موتور های معمولی میرفتم فکر میکردم با دو چرخه دارم میرم و بد جوری دنبال اینم که سر فرصت و جور شدن هزینه اش بتونم یه موتور سی سی بالا بگیرم که با این اوضاع این مملکت که برامون جهنمش کردن واقعا خیلی سخته! آقایون به اهدافشون رسیدن....

موتور های حجم بالا درسته کیف و پُز و ... دارن ولی همیشه یه ترس و دلهره هم همراهشون هست که نگیرنت ، نریزن تو خونت و.... یکی از دوستان سوزوکی بندیت داشت ،  چند بار از دست پلیس فرار کرد آخر سر یه شب ریختن تو خونش و موتور رو بردن و خودشم جریمه کردن تازه میخواست زندونی هم براش ببرن که با پول حلش کردن!

طبق چیزی که میگن اگه این موتور ها رو ازت بگیرن اول که موتورت رفته دوم چند برابر قیمت موتور جریمه میشی و بعدش هم زندانی داره ! حالا چرا این همه جریمه سنگینه؟ چون که شما حق نداری شاد باشی ، حق نداری اونطوری که دلت میخواد زندگی کنی ، حق نداری هیچ کاری کنی ، اصلا حق نداری نفس بکشی  ، شما فقط حق داری غمگین باشی ، تو خودت باشی ، کاری به دزدی ها نداشته باشی ، کاری به ....... تا عدالت اجتماعی رعایت بشه ، حقوق شهروندی رعایت بشه ، به ........... خدشه ای وارد نشه و در نهایت آقازاده ها بتونن با موتور شما و پول شما و به جای شما عشق و حال کنند.

جالب اینه که موتور ملت رو ازشون میگیرن و میبرن رنگش رو عوض میکنند و خودشون سوارشون میشن به عنوان موتور های پلیس یا میدن دست بچه هاشون اون وقت این نمیشه حق الناس ولی اگه شما ماه رمضون یه لیوان آب در حین سفر بخورید دیگه کل تقصیرات عالم گردن شماست و یه راست میرید جهنم؟!! خودمونیم خوب سوارمون شدن و ما هم خوب سواری میدیم ...

در کل اگه واقعا عشق موتور و از دستت میاد موتور سی سی بالا بخر ولی در کنارش یه موتور معمولی بگیر و با اون تمرین کنن و بعد یواش یواش با موتور سنگین برو تا راه بیافتی و بتونی درست کنترلش کنی.

و توصیه آخر من به شما اینه که در هر شرایطی و با هر موتور که میرونی حتما کلاه ایمنی بپوش و حتما اگه برات میسره از این کلاه های خارجی با کیفیت تهیه کن چون که هیچ چیزی اندازه سر شما براتون ارزش نداره و نخواهد داشت پس به خوبی ازش محافظت کن. و در ضمن شما سعی کن حتما گواهینامه موتور سیکلت رو هم بگیری که دردسر نداشته باشی؟!

یکی از مشخصات موتورسوارهای حرفه ای ، پوشیدن لباس مناسب و کلاه ایمنی در هنگام موتور سواریست!

در مورد خرید هم اگه میخوای تو مایه های مگلی و اینا بگیری ، مگلی واقعا صدای مزخرفی داره البته از نظر من و اهالی شهر:D و همون NS یا Benelli رو بگیر بهتره چون پلاک شده هم هستن و مشکلی نخواهی داشت و در رده خودشون سواری خوبی هم دارن و فکر کنم فعلا کار شما راه بندازن.

براتون آرزوی موفقیت دارم و اینکه روزی هممون بتونیم آزادانه به چیزایی که میخوایم برسیم...

 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 1 ساعت قبل، DPSYS گفته است :

درود بر همه دوستان

دوست عزیز بنده به عنوان کسی که عشق موتور هستم و حدود 20 ساله که موتور سوارم و به لطف خدا الان میشه گفت تو موتور حرفی واسه گفتن دارم این راهنمایی ها رو بهت میدم:

اول که شما باید بری با موتور های سی سی پایین مثل همون 125cc های معمولی شروع کنی که اگه خدای نکرده زمین خوردی اول که خودت زیاد چیزیت نشه و بعد موتورت اگه چیزیش شد خرج زیادی بر نداره هر چند که الان همین موتور های معمولی هم خرجشون بالاست دیگه چه برسه به موتور های گرونتر؟!

یه چیزی که در مورد موتورهای معمولی و موتورهای حجم بالاتر و مثلا ریس یا همین Ns و اینا هست اینه که موتورهای معمولی فرمون و کیلومتر و چراغ و اینا همه به هم وصل هستن و وقتی فرمون رو حرکت میدی همه با هم حرکت میکنن ولی تو موتور ها ریس و Ns و... که معمولا فلاپ هم دارن فرق میکنه و فرمون متحرک هست و کیلومتر و بقیه ثابت هستن و کسی که با موتور معمولی موتور سواری یاد می گیره و بعد بخواد با این موتور ها برونه اوایل ممکنه دچار اشتباه بشه و اگه وارد نباشه ممکنه زمین بخوره و گزینه بعدی هم وزن این موتور هاست که سنگین تر هستن و باید بتونی کنترلشون کنی ! این نکته ها رو حتما حواست باشه؟!

موتور لامصب عشقه و وقتی سوار میشی دوست داری که گاز بدی و این که بگی من گاز نمیدم و این حرفها نیست ، مگه شده سوار موتور سنگین بشی بعد گاز ندی؟

اولین باری که سوار موتور های سی سی بالا شدم تازه فهمیدم سرعت چیه و و قتی با موتور های معمولی میرفتم فکر میکردم با دو چرخه دارم میرم و بد جوری دنبال اینم که سر فرصت و جور شدن هزینه اش بتونم یه موتور سی سی بالا بگیرم که با این اوضاع این مملکت که برامون جهنمش کردن واقعا خیلی سخته! آقایون به اهدافشون رسیدن....

موتور های حجم بالا درسته کیف و پُز و ... دارن ولی همیشه یه ترس و دلهره هم همراهشون هست که نگیرنت ، نریزن تو خونت و.... یکی از دوستان سوزوکی بندیت داشت ،  چند بار از دست پلیس فرار کرد آخر سر یه شب ریختن تو خونش و موتور رو بردن و خودشم جریمه کردن تازه میخواست زندونی هم براش ببرن که با پول حلش کردن!

طبق چیزی که میگن اگه این موتور ها رو ازت بگیرن اول که موتورت رفته دوم چند برابر قیمت موتور جریمه میشی و بعدش هم زندانی داره ! حالا چرا این همه جریمه سنگینه؟ چون که شما حق نداری شاد باشی ، حق نداری اونطوری که دلت میخواد زندگی کنی ، حق نداری هیچ کاری کنی ، اصلا حق نداری نفس بکشی  ، شما فقط حق داری غمگین باشی ، تو خودت باشی ، کاری به دزدی ها نداشته باشی ، کاری به ....... تا عدالت اجتماعی رعایت بشه ، حقوق شهروندی رعایت بشه ، به ........... خدشه ای وارد نشه و در نهایت آقازاده ها بتونن با موتور شما و پول شما و به جای شما عشق و حال کنند.

جالب اینه که موتور ملت رو ازشون میگیرن و میبرن رنگش رو عوض میکنند و خودشون سوارشون میشن به عنوان موتور های پلیس یا میدن دست بچه هاشون اون وقت این نمیشه حق الناس ولی اگه شما ماه رمضون یه لیوان آب در حین سفر بخورید دیگه کل تقصیرات عالم گردن شماست و یه راست میرید جهنم؟!! خودمونیم خوب سوارمون شدن و ما هم خوب سواری میدیم ...

در کل اگه واقعا عشق موتور و از دستت میاد موتور سی سی بالا بخر ولی در کنارش یه موتور معمولی بگیر و با اون تمرین کنن و بعد یواش یواش با موتور سنگین برو تا راه بیافتی و بتونی درست کنترلش کنی.

و توصیه آخر من به شما اینه که در هر شرایطی و با هر موتور که میرونی حتما کلاه ایمنی بپوش و حتما اگه برات میسره از این کلاه های خارجی با کیفیت تهیه کن چون که هیچ چیزی اندازه سر شما براتون ارزش نداره و نخواهد داشت پس به خوبی ازش محافظت کن. و در ضمن شما سعی کن حتما گواهینامه موتور سیکلت رو هم بگیری که دردسر نداشته باشی؟!

یکی از مشخصات موتورسوارهای حرفه ای ، پوشیدن لباس مناسب و کلاه ایمنی در هنگام موتور سواریست!

در مورد خرید هم اگه میخوای تو مایه های مگلی و اینا بگیری ، مگلی واقعا صدای مزخرفی داره البته از نظر من و اهالی شهر:D و همون NS یا Benelli رو بگیر بهتره چون پلاک شده هم هستن و مشکلی نخواهی داشت و در رده خودشون سواری خوبی هم دارن و فکر کنم فعلا کار شما راه بندازن.

براتون آرزوی موفقیت دارم و اینکه روزی هممون بتونیم آزادانه به چیزایی که میخوایم برسیم...

 

با تمام حرفاتون کاملا موافقم عالی گفتید

اون دوست تون هم که شب ریختن خونش موتور رو بردن دلیلش چیزه دیگه ای هست یکی احتمالا از اطرافیان (همسایه .رفیق)لوش داده  وگرنه با این چیزی که شما تعریف کردین کسی نمیتونسته بگیرش پس نمیتونستن موتورشو پیدا کنن

متعصفانه بعضی افراد چشم دیدن مال مردم ندارن از این کارا انجام میدن برا دوستان بنده هم همین مسعله چندین بار پیش اومد کلا کسی که این طور موتور سوار میشه باید کله افراد کوچه و محله رو بشناسه که بدونه کی زیرابشو میتونه بزنه یا میزنه که خدای نکرده همچین اتفاقی افتاد از شرمندگیش دربیای تا ازاین غلطا انجام ندن وقتی شناختنت دیگه کسی تو کل محله جرعت زیرآب زدن تو نمیکنه

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

این موتورا سوسول بازیه

یه ایژ 250 دارم مدل 98 سلطانه باهاش میرم کویر نوردی زور عجیبی داره کوهو مثل اب خوردن میره بالا 😁

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده)
در در 23 تیر 1398 در 14:03، Nezami گفته است :

سلام.

دوست عزیز این دو مدلی که نوشتین به نظر من وخیلی های دیگه اصلا موتور به حساب نمیان.

باز کارکرده ان اس 150 یا 160 یا آپاچی 180 کارکرده با بودجه شما میخونن. ( cf 150 هم بد نیست )

ضمن اینکه موتور هایی هستن که هم لوازمشون موجوده هم قیمت لوازم هاش زیاد بالا نیست. ( نسبت به وضعیت بازار )

بعد تو موتور هایی که کایت یا همون فلاپ دارن و ظاهر اسپرت دارن از هیوسانگ 250 به بالا باید فکر کنید. نینجا 250 بنلی ریس cb 250 و...

اینها موتور های دو سیلندر هستن که نیمه سنگین حساب میشن که هزینه های خرید و نگه داریشون سر به فلک میزنه و برای خرید همون هیوسانگ هم حداقل باید 50 تومن بزارید کنار.

 

برای یادگیری هم یه هندا 125 گیر بیارید دو روز باهاش تمرین کنید سیستم موتور که بیاد دستتون راحت میتونید همه موتور هارو سوار شید.

اصلا هیچ جای دنیا اسم موتور سنگین یا نیمه سنگین وجود نداره. موتور ها به چند دسته تقسیم میشن:

1- اسکوتر ها ( موتور های اتوماتیک و پاکشتی ها )

2- موتور های شهری ( مثل ان اس و... سی بی 1300 و...)

3- Dirt Bike یا همون تریل ( چهار چرخ ها هم تو همین دسته بندی هستن )

4- چاپر ها ( هارلی دیویدسون و مدل های مشابه )

5- موتور های اسپرت با ظاهر موتور های سوپر اسپرت ( از دو سیلندر به بالا تا حجم موتور تا 750 سی سی )

6- موتور های سوپر اسپرت 1000 سی سی چهار سیلندر و بالاتر

 

متاسفانه این اسم موتور سنگین یکی از بزرگ ترین مشکلات برای آزاد کردن و پلاک کردن موتور های حجم بالاست.

وگرنه برای آزاد سازی این دست موتور ها توجیه های بسیار زیادی وجود داره نسبت به ممنوعیتشون.

دو خط آخر درد دل شخصی بود 1f611.png 

یه سوال الان موتوری مثل ویژن ویکتوری ۸۰۰ جزء کدوم دسته حساب میشه؟(۸۰۰ سی سیه)

Image result for vision victory 800

موتور هم مثل خیلی از چیزای دیگه کلا یا سفیده یا سیاه(یا معمولی داریم یا سنگین) دیگه باید بسازیم باهاش!

پ.ن: این موتور اتوماته و برای افراد غیر حرفه‌ای مثل خودم خوبه(ایده ساختشم اصلا همین قضیه بود)

ویرایش شده در توسط MojArch

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  Only 75 emoji are allowed.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جایگذاری شد.   نمایش به عنوان یک لینک به جای

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.