Recommended Posts

درود خدمت شما.

برادر از نظر بنده البته جسارت نباشه عزیز سوالاتتون سطحی هست هم تاپیک های قبلی و هم این تاپیک پیشنهاد میکنم در گوگل سرچ کنید و مقاله های مربوط به کامپیوتر رو مطالعه بکنید اگر سوال دیگه ای مونده بود درخدمت هستیم عزیز.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

شرایط داره دوست عزیز.

در بعضی جاها اون بهتره در بعضی جاها این، پاسخ بسته به شرایط داره.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 1 دقیقه قبل، dvorah گفته است :

ببخشین واسه گیم مد نظرم بود

برای گیم 16 گیگ کافیه و بهتره DDR4 باشه.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 1 ساعت قبل، dvorah گفته است :

به عنوان مثال 32 گیگ رم دی دی آر 3 1600 بهتره یا 16 گیگ رم دی دی آر 

حجم و ddr ربطی به هم ندارن

حجم محل نگهداریه و باس سرعت انتقال داده (البته باید پیکر بندی حافظه یعنی تعداد مسیر ارتباطی و ورژن ddr وکنترلر حافظه هم درنظر گرفت چون رابطه دارن) 

قطعا در حجم یکسان ورژن ddr بالاتر و باس بالاتر پهنای باند یا همون سرعت انتقال داده بیشتری رو در اختیار میزاره

برای بازی هم اگه بقیه قطعات متناسب باشه پهنای باند رم تاثیر مشهودی در فریم میزاره

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 1 ساعت قبل، dvorah گفته است :

ببخشین واسه گیم مد نظرم بود

سلام

بسته به گیم تا یه مقداری حجم رم از هر چیزی مهمتره . بعد از اون هرچه رم سریعتر باشه بهتره .

برای شما مثالی میزنم تا بهتر متوجه بشید .

در نظر بگیرید بازی X برای اجرای صحیح در رزولیشن فول اچ دی به 8 گیگ مموری نیاز داره . اگر شما 8 گیگ مموری DDR2 داشته باشید بهتر از اینه که فقط 4 گیگ مموری DDR4 داشته باشید .

حالا تحت همین شرایط رم 16 با سرعت بالا بهتر از رم 32 با سرعت پایین خواهد بود ! چون 16 گیگ مموری اضافه رم 32 گیگ تاثیر چندانی روی بازی ما نداره اما سرعت بالاتر رم 16 گیگ کاملا تاثیر داره ...............................

یه مثال دیگه

بازی XX به 5 الی 6 گیگ مموری نیاز داره ( با احتساب رم مورد نیاز سیستم عامل )

بین این سه گزینه :

4 گیگ مموری با سرعت 3600

8 گیگ مموری با سرعت 2900

16 گیگ مموری با سرعت 2133

ما بهترین نتیجه رو با گزینه دوم خواهیم داشت .

...............................

نکته ای این وسط هستش که لازمه بهش پرداخته بشه .

مقدار نیاز بسیاری از بازی ها و برنامه ها به رم  و مموری کارت گرافیک در بسیار موارد ثابت نیستش .

مثلا یه بازی هستش که در هنگام اجرا 7 گیگ مموری رو زیر لود می بره ( با احتساب مموری مورد نیاز ویندوز ) خب بر این اساس باید مموری 8 گیگ برای این بازی کافی باشه و ما به مموری 16 گیگ نیازی نداشته باشیم . اما در بعضی موارد مشاهده شده با ارتقاء رم از 8 به 16 با این که مقدار رم مصرفی بازی تغییری نکرده فریم بهتر شده و بازی کمتر لگ میزنه .

یا یک بازی با یه کارت گرافیک 8 گیگ میاد و 5 گیگ مموری رو پر می کنه ولی توی یه گرافیک 4 گیگ روی3.8 یا 3.9 متوقف میشه . درحالی که باید 4 گیگ رو پر کنه و کم هم بیاره .

اینجا 2 بحث کلی شکل میگیره .

1. سرعت مموری در مقدار مصرف مموری موثر هستش . این مورد مخصوصا در گرافیکهایی که از مموری HBM استفاده می کنند مثل سری فیوری و وگا مشاهده میشه .

2. بازی بسته به فضایی که در اختیارش هست عمل می کنه .

نکته بعدی استفده از رم دوتایی و چهارتایی و ... هستش . ما در سری دکستاپ عموما رم 2 تایی داریم . رم دوتایی موجب افزایش سرعت سیستم میشه . پس 2 عدد رم 8 از 1 عدد رم 16 بهتره .

این موضوع مخصوصا وقتی ما از گرافیک داخلی پردازنده مرکزی ( مثلا 3400G ) استفاده می کنم اهمیتش دوچندان میشه چون در این حالت اطلاعات مخصوص گرافیک هم ( که در حالت عادی وارد مموری کارت گرافیک می شد)  وارد رم اصلی سیستم میشه چون پردازنده ای مثل 3400G از خودش فضایی نداره در حای که کارت گرافیک ها ( مثلا 1030 ) از خودشون مموری دارن .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  Only 75 emoji are allowed.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جایگذاری شد.   نمایش به عنوان یک لینک به جای

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.