پست‌های پیشنهادی

در 14 دقیقه قبل، ali_8114 گفته است :

توصیه من برای شبیه سازی، asseto corsa و f1  و fm7 هست

برای سمی ارکید هم fh3 و در اینده fh4

پروجکت کارز هم بد نیست. زیادی خشکه بازی. پروجکت 2 رو هنوز امتحان نکردم

در مورد فورزاها توصیه من به شما خرید سی دی کی اشتراکیه اگه اورجینال نمیخرید.

بازیای استور رو هم با پاورشل هرجا که بخواید نصب میکنید و فقط باید بکاپو نگه دارید

خیلی ممنون از توضیحاتتون

سی دی کی اشتراکی به چه صورته تا حالا نشنیده بودم.

Crew 2  چیه قضیه اش تبلیغش رو زیاد دیدم، شنیدم فقط انلاین میشه بازی کرد.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده)
در 2 ساعت قبل، ali_8114 گفته است :

جسارت نباشه اقا فرجام شما خودتون استادید

ولی fh3 هم در صورت اعمال ستینگ simulation یه جور ریسینگ شبیه ساز در محیط آرکیدیه

فیزیک بازی مشکل شبیه سازی نداره ولی اقماض زیاد داره

مثلا شما موتور v12 شیش لیتری لامبو رو تا 1600 اسب بخار و 1400 نیوتن متر گشتاور تقویت میکنی بعد ازش صفر تا صد 1.2 ثانیه ای میگیری و مسیر درگ 1 مایل به آخر نرسیده هم 430 تارو پر میکنی ...

از این حیث هورایزن آرکیده ولی از نظر فیزیک و ایموشن گیم پلی هم شبیه سازی مناسبی ارائه میده

سلام علی جان

صرفا میشه گفت در سطح مناسبی هست و شاید در آرکید ها بهترین سطح فیزیک رو ارائه بده(مثلا در همین the crew 2 میزان قدرت جاذبه زمین انگار 3 برابر واقعیت ساخته شده) اما وقتی بخوای با شبیه ساز های هاردکور مقایسش کنی اصلا نمیگنجه و اصلا بهشون نمیرسه، مهمترین و تو ذوق ترینش حتی توی فورزا موتوراسپورت هم دیده میشه مثل سطح یکنواخت گریپ برای هر چهار چرخ بر روی هر سطحی و در هر نوع پیچی و همچنین tyre model  (که شامل تمام رفتار های تایر میشه، نه فقط شکل ظاهریشون بلکه میزان تغییرات در عملکرد تک تک ذرات لاستیک  و نه فقط بصورت یک لاستیکِ واحد)

مثلا این یک عکس از نیم رخ لاستیک و چگونگی پردازش ذراتش هست در انجینِ فیزیکِ rfactor 2 که تک تک ذرات لاستیک میتونن رفتار متفاوت داشته باشن(چه نسبت به میزان باد و فشار و چه نسبت به درجه ی پیچی که دارن ازش عبور میکنن یا نسبت به camber یا Toe) به جای اینکه لاستیک بصورت یک واحد عمل کنه که تازه این برای هر کدوم از لاستیک های ماشین هم مستقل هست

 

Blog-9-Screencap-768x432.jpg

یکی از مهمترین قسمت های tyre modeling پدیده ای به اسم track rubbering  یا asphalt rubbering هست که عملا به جز rfactor و iracing هیچ جایی بصورت واقعی اتفاق نمیوفته و در خیلی از عناوین  هم اصلا اتفاق نمیوفته ، برای اشنایی با این مفهوم اینجا خیلی توصیه میشه برای همه که مطالعه کنن

http://buildingspeed.org/blog/2016/08/05/how-tracks-take-and-lose-rubber/

  اما خلاص و خیلی خیلی ساده شدش اینه که وقتی توی یک پیست رانندگی میکنید لاستیکهاتون داغ میشه ، سطح لاستیک بصورت یک ماده چسبناک کم کم از لاستیکهاتون جدا میشه(اون هم بصورت متفاوت برای هر کدوم از قسمت های 4 لاستیکتون، پس اینم نیاز به محاسبه فیزیک واقعی داره) و وارد شیارهای لاستیک میشه که منجر به دو چیز میشه : الف) لاستیکتون مصرف میشه و شکلش هم دفرمه میشه(مسئله اینه که اگه فیزیک واقعی رو دنبال کنه باید تاثیر در کارایی هم داشته باشه اگه به شکل بدی یا به شکل نا متقارنی اتفاق بیوفته ،که این تاثیر  حتی به صورت صرفا تصویری هم در خیلی از عناوین رخ نمیده چه برسه به صورت واقعی که فقط در یکی دو عنوان موجوده)  ب) سطح grip و چسبندگی نقاطی که این اتفاق توشون افتاده به شدت بالاتر میره نسبت به نقاط دیگه و همین میشه نکته تعیین کنه در تفاوت میزان grip در نقاط مختلف یک پیست که خیلی عناوین حتی بصورت مصنوعی و صرفا تصویری هم این پدیده رو ندارن...

چندتا مورد دیگه در مورد تایر و فیزیکِ تایر

تاثیر میزان فشار باد لاستیک ها (که دمای هوا هم میتونه روش تاثیر بذاره) بر روی شکل قرار گیری لاستیک روی سطح و تفاوتی که میزان چسبندگیش پیدا میکنه:

Untitled-3-1.jpg

camber و toe که تاثیرشون میتونه واقعی درست بشه یا بصورت مصنوعی و غیر واقعی:

https://virtualracingschool.com/academy/iracing-career-guide/setups/camber-toe/

مثلا camber  تاثیر واقعیش اینه که میشه نحوه  قرار گیری سطح لاستیک روی سطح اسفالت در پیچ ها رو به بهترین حالت ممکن رسوند(میزان باد و فشار لاستیک هم روی camber تاثیر داره) تا در اون پیچها بشه گریپ بهتری داشت تا لپ تایم های بهتری بزنیم که این میزان camber در هر پیستی متفاوت هست...تازه در چگونگی مصرف و خوردگی لاستیک هم نقش داره که اینم شبیه سازی شده در عناوینی که نام بردم.... بهترین حالتش اما در سیمکید ها و آرکید ها به جای اینکه تاثیر واقعی باشه صرفا یه کاری میکنن که ماشینت توی اون پیچ یه ذره تند تر بره :| که اون میزان تندتر یا کندتر رفتن هم طبق منطق و سلیقه و برداشت شخصیه اون سازنده ی بازی هست که سعی میکنن به شدت ساده و محدودش کنن تا قابل ساخت باشه بصورت مصنوعی و تقریبا در تمام پیست ها و سطوح مختلف هم یکسان هست تاثیرش در این عناوین... بهترین مدل مصنوعیش رو هم که دیدم توی f1 2017 هست که اونم طبق قوانین ریاضی حساب میشه نه فیزیک! یعنی اومدن بطور مصنوعی طبق منطق خودشون یک فرمول ریاضی ساختن که در برگیرنده میزان camber ، دمای لحظه ای لاستیک و میزان مسافت طی شده هست و این فرمول تعیین میکنه که الان لاستیکت در این لحظه چقدر باید مصرف شده باشه و چقدر باید کاراییش رو از دست داده باشه  و طبق اون محاسبات  لاستیکت کاراییش رو کم کم از دست میده و مصرف میشه... تازه چگونگی تاثیر از دست دادن کارایی لاستیک هم مطرح هست... در بعضی واقعی محاسبه میشه یعنی تاپ اسپیدت تقریبا" سر جاشه ، سرعتت توی مسیر های مستقیم تقریبا ثابت هست اما چون گریپ لاستیکهات کمتر میشه داخل پیچها زمان از دست میدی چون چسبندگی اونجاها کمتر میشه و باید آهسته تر پیچ رو طی کنی ، اما بصورت مصنوعیش اینطوریه که سرعت کلی ماشینت رو در تمامی نقاط(!) کاهش میدن به نسبت به درصدی که در این لحظه از لاستیکت مصرف شده.

.یا مثلا چگونگی اتفاق افتادن oversteer و understeer و واقعی بودن این فرآیند و بعدش منتقل کردن حس از دست رفتن گریپ در حالت oversteer و understeer یا رسوندن حس میزان درجه ی اسلیپ یا مثلا تاثیر واقعی camber و toe  و فشار باد لاستیک در رفتار ماشین بر روی سطوح آسفالت مختلف... رخ دادن واقعی و بر مبنای قوانین واقعی فیزیکِ این اتفاقات و خیلی های دیگه صرفا در 2-3 عنوان شبیه ساز برتر دیده و در دیگر عناوین این تاثیرات بصورت مصنوعی و از پیش طراحی شده پیش میان ایجاد میکنن تا به نظر واقعی بیاد، اما مشکل اینه که در دنیای واقعی احتمال این تاثیرات و اتفاقات بسیار بیشتر از چیزیه که بشه براش برنامه ریزی کرد و برای هر حالتی یه حالت مصنوعی ساخت پس این عناوین محدود میشن(اگه برات مثال بخوام بزنم میشه مثل تفاوت در جهت هایی که با کنترل های آنالوگ روی دسته بازی میتونی اعمال کنی با دکمه هایی که فقط 4 جهت اصلی دارن) ... اما در شبیه سازهایی که قوانین فیزیک در سطح بالایی اعمال شده باشه تمامی اتفاقات بصورت واقعی رخ میدن با بی نهایت(به صورت ریاضی) احتمال ، در حال حاضر بهترین فیزیک و تایر مدلینگ رو شبیه سازی به اسم rFactor 2 داره که چون گرافیک جالبی نداره گیمر های معمولی سراغش نمیرن ، بعدش Assetto corsa و بعدش iracing و raceroom experience .... 

 

مشکل اصلی شبیه ساز های حرفه اینه که وقتی گیمرهایی که اتفاقا خیلی ریسینگ بازی میکنن میشینن اینارو امتحان کنن به نظرشون هندلینگ افتضاحه ، اصلا لذت بخش نیست چون احتمالات فراوونه و امکان تصادف کردن یا احساس عدم کنترل بر روی ماشین رو خیلی بیشتر حس میکنن و توی بررسیهاشونم دقت کنی همش از این قضیه شکایت دارن، قوانین فیزیک هم دقیقا" همینطور هستن، بی شمار احتمال و بدون لذت.

به همین دلیل هست که شرکت های بازی سازی زیاد دنبال ایجادِ یک واقعیتِ برگرفته از  یک موتور فیزیک واقعی نمیرن و بیشتر میرن به سمت ایجاد یک واقعیت مصنوعی در یک بستر گرافیکی خوب که:

1. هم باب طبع درصد بیشتری از مشتریاشون هست( چون simracer هایی مثل من عملا شاید کمتر از یک دهم درصد کل مشتریهای این عناوین باشن)

 2. ,هم هزینه تولید کمتری رو دستشون میذاره ، چرا؟ چون میان چندین احتمال رو ایجاد میکنن بصورت مصنوعی بدون نیاز به یک انجین جداگونه برای فیزیک و صرفا از یک موتور گرافیکی بهره میبرن به همراه ساخت احتمالات بصورت مصنوعی و دستی ، در صورتی که شبیه ساز های واقعی یک انجین جداگونه برای فیزیک دارن و یکی هم جدا برای گرافیک که انجین فیزیک به مراتب سخت تره درست کردنش ، چون مثل انجین های معروف گرافیکی برای خرید وجود ندارن مثل unreal و ... و شرکت ها خودشون واسه خودشون درست میکنن که هم زمانبر هست و هم هزینه بر ، اگه درست یادم باشه انجین فیزیک rFactor2 صرفا طراحیش تا موقع ریلیزش چندین سال کار برده و سالها بعد ریلیز هم داشته بهبود پیدا میکرده و تازه الان اینقدر به واقعیت نزدیک شده یا مثلا iracing از سال 2009 فعال هست و هنوز در حال تکامله و هنوزم خیلی جا داره ... معلومه شرکت های بازی سازی که میخوان هر یکی دو سال یه بازی بفروشن نمیان سراغ همچین کاری و ترجیح میدن اتفاقاتی رو که باید بر اساس فیزیک باشه بر اساس علاقه!!! و ذهنیت و منطق  خودشون ایجاد میکنن به جای اینکه بسپارنش به یک انجینِ فیزیک...

3. تازه فقط داشتن یک انجین فیزیک پیشرفته برای ایجاد بازخورد واقعی کافی نیست شما باید پیست های واقعی هم داشته باشه نه پیستهایی که توی اکثر بازی ها هست... که وقتی انجین فیزیک پیشرفته داری بهتره که تمام پیست ها و track هات لیزر اسکن شده باشن که این رو هم فقط 2-3 تا شبیه ساز اصلی هاردکور انجام میدن و بقیه برداشتشون از اون پیست رو میسازن ار روی عکس و ویدیو و دیگر اطلاعاتی که از اون پیست های خاص به دست میارن(چون هم هزینه اضافی هست و چون قرار نیست شبیه سازی واقعی انجام بدن اصلا فایده ای براشون نداره، خودشون خوشگل ترش رو میسازن با فیزیک مورد نظر خودشون) اما اسکن لیزری واقعی (یا حتی drone scan)برای ایجاد یک فیزیک واقعی یکی از ضروریات هست تا هم قوانین فیزیک به خوبی اجرا بشه مثل تجربه رانندگی واقعی در همون پیست و همچنین لازمه ایجاد asphalt rubbering بصورت مشابه با واقعیتِ این اتفاق در نسخه واقعی اون پیست هست... مثلا این رو ببین :

seblaserscan_1-1.jpg

 

seblaserscan_3-1.jpg

 

این یک پیست اسکن شده با لیزر هست که حتی سطح grip متفاوت هم درش آشکاره چه برسه به پستی و بلندی ها و زخم های اسفالت و درجه پیچ ها و.... مثلا اینجا قسمت های قرمز روی اسفالت بیشترین گریپ رو دارن ، اون نقاط همیشه گرمتر  هستن چون ترمز گیری( در قبل از پیچ) و شتاب گیری به همراه wheel spin اضافی(پس از رد کردنِ پیچ) در اونجاها انجام میشه و اسفالت رابرینگ هم به شدت بیشتره در اون فضاها) و سبز ها هم کمترین grip رو دارن... در حالی که در دیگر عناوین بخوام برات مثال بزنم گریپ تمام نقاط نزدیک به هم مساوی هست و بدون تفاوت و اگر هم قرار باشه تغییری اتفاق بیوفته بصورت مصنوعی ایجادش میکنن ، باز هم طبق منطق و سلیقه خودشون!  الان همین iracing که اسم بردم به جز حق اشتراک سالیانه حدود 100 -120 دلاری که میدیم هر پیست و ترک رو هم باید جداگونه 15 دلار بخریم!!!!!!! یا مثلا در rfactor2 هم یک ماشین شبیه سازی شده رو بخوای بخری که خودشون ساخته باشن و ماد نباشه خیلی راحت 6 دلار آب میخوره... اولین track لیزر اسکن رسمیشونم که دادن 10 دلار بود ، ماشین formula-E شون هم 6 دلار... اینطوریه که میتونن هم امکان بهبود انجین فیزیک و گرافیکشون رو در دراز مدت تامین کنن و track ها رو با تمام جزئیات بازسازی کنن و هم یه مقدار هم سود کنن

این موارد به همراه خیلی از موارد دیگه(یه نمونه دیگش تاثیر واقعی دما و میزان رطوبت هوا ، بطوریکه مثلا اگه  یه پیستی که توی دمای 65 درجه فارنهایت داری توی 1:23:5 دور میزنی ، اگه دما بشه 78 درجه به قدری گریپ از دست میدی که میبینی با همون استایل رانندگی داری 1:26 یا حتی 1:27 دور میزنی که در حد فرق بهترین راننده دنیا در مقابل یه راننده معمولی میتونه باشه همین تغییر دما کوچولو و تاثیر واقعیش بر کارایی لاستیک که خیلیا اصلا بصورت مصنوعی هم این پدیده رو القا نکردن) تازه جمع میشن و به عنوان "فیزیک" مطرح میشن که میتونه نزدیک به واقعیت ساخته باشه یا نزدیک به یک واقعیتِ مصنوعی و ساختگی و در برخی مواردی که در بالا گفتم و برخی دیگه هم که اصلا وجود ندارن در مفهومِ فیزیکِ بیشتر عناوین... حتی عناوینی مثل Gt sport که کنسولی های سونی بهش میگن خدای شبیه ساز و فورزا موتور اسپورت که کنسولی های مایکروسافت بهش میگن خدای شبیه ساز حتی 30 درصد این چیزا رو هم ندارن و اون 30 درصدشون هم انتخابی و ایجاد شده بصورت مصنوعی هست

امیدوارم تونسته باشم منظورمو برسونم یا حداقل برای کسی مفید باشه

ویرایش شده در توسط Farjam

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در ۱ ساعت قبل، Farjam گفته است :

مثلا این یک عکس از نیم رخ لاستیک و چگونگی پردازش ذراتش هست در انجینِ فیزیکِ rfactor 2 که تک تک ذرات لاستیک میتونن رفتار متفاوت داشته باشن(چه نسبت به میزان باد و فشار و چه نسبت به درجه ی پیچی که دارن ازش عبور میکنن یا نسبت به camber یا Toe) به جای اینکه لاستیک بصورت یک واحد عمل کنه که تازه این برای هر کدوم از لاستیک های ماشین هم مستقل هست

ببخشید این شدت از پردازش خیلی بازیو سنگین میکنه که فرض کن 30تا ماشینم باشه دهن سیستم صافو صوفه که

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 5 دقیقه قبل، memex گفته است :
در ۱ ساعت قبل، Farjam گفته است :

مثلا این یک عکس از نیم رخ لاستیک و چگونگی پردازش ذراتش هست در انجینِ فیزیکِ rfactor 2 که تک تک ذرات لاستیک میتونن رفتار متفاوت داشته باشن(چه نسبت به میزان باد و فشار و چه نسبت به درجه ی پیچی که دارن ازش عبور میکنن یا نسبت به camber یا Toe) به جای اینکه لاستیک بصورت یک واحد عمل کنه که تازه این برای هر کدوم از لاستیک های ماشین هم مستقل هست

ببخشید این شدت از پردازش خیلی بازیو سنگین میکنه که فرض کن 30تا ماشینم باشه دهن سیستم صافو صوفه که

سلام

اگر انجین فیزیک مجزا  داشته باشه که روش کار شده باشه و ایراداتش گرفته شده باشه بازی رو بصورت غیر منطقی سنگین نمیکنه چون انجین فیزیک جدا از انجین گرافیکی خواهد بود... کاربرانِ بازی هایی که از این سیستم ها استفاده میکنن اصولا در چینش 3 مانیتوره یا VR این شبیه ساز ها رو اجرا میکنن  اونم دقیقا با تعداد 20-30 تا ماشین توی پیست بصورت همزمان تا بتونن اطرافشونو بهتر ببینن ، شما یه بازی معمولی رو روی 2 یا 3 تا مانیتور بخوای اجرا کنی  قدرتِ پردازشی خیلی بیشتری نیاز خواهی داشت نسبت به حالت معمولی ، اما الان من با کارتی مثل 1070 روی دو تا مانیتور روی 90 فریم میتونم استفادشون کنم فقط با خاموش کردن سایه ها در تنظیمات گرافیکی.

البته بطور کلی شبیه سازهای حرفه ای زیاد روی جلوه های گرافیکی مانوور نمیدن(همین rFactor تازه امسال اومده روی DX11 و تا پیش از این تغییر گرافیکی خاصی از سالها پیش نکرده بود) و بیشتر روی امکان اجرا شدن در فریم های بالا مانوور میدن تا فرد بتونه با یه کارت رده بالا راحت 120 الی 144 فریم بگیره روی حالت تک مانیتوره... چون مبحث فریم ریت در شبیه سازهای رانندگی یه مقدار متفاوت هست کانسپتش با بازی های معمولی و سرعت عکس العمل نسبت به چیزی که چشمت در صدم ثانیه میبینه مطرح هست و فریم تایمِ پایین (مخصوصا" در حالت رانندگی با فرمون و پدال گاز و ترمز که چندین ماهیچه باید نسبت به چیزی که چشمت بتونه در یک صدم ثانیه ببینه عکس العمل نشون بدن)... در شبیه سازها شما مانیتورت 60 هرتز هم که باشه بهتره vsync رو خاموش کنی و روی حداکثر فریم یعنی 90+ کار کنی

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در ۱ ساعت قبل، Farjam گفته است :

سلام

اگر انجین فیزیک مجزا  داشته باشه که روش کار شده باشه و ایراداتش گرفته شده باشه بازی رو بصورت غیر منطقی سنگین نمیکنه چون انجین فیزیک جدا از انجین گرافیکی خواهد بود... کاربرانِ بازی هایی که از این سیستم ها استفاده میکنن اصولا در چینش 3 مانیتوره یا VR این شبیه ساز ها رو اجرا میکنن  اونم دقیقا با تعداد 20-30 تا ماشین توی پیست بصورت همزمان تا بتونن اطرافشونو بهتر ببینن ، شما یه بازی معمولی رو روی 2 یا 3 تا مانیتور بخوای اجرا کنی  قدرتِ پردازشی خیلی بیشتری نیاز خواهی داشت نسبت به حالت معمولی ، اما الان من با کارتی مثل 1070 روی دو تا مانیتور روی 90 فریم میتونم استفادشون کنم فقط با خاموش کردن سایه ها در تنظیمات گرافیکی.

البته بطور کلی شبیه سازهای حرفه ای زیاد روی جلوه های گرافیکی مانوور نمیدن(همین rFactor تازه امسال اومده روی DX11 و تا پیش از این تغییر گرافیکی خاصی از سالها پیش نکرده بود) و بیشتر روی امکان اجرا شدن در فریم های بالا مانوور میدن تا فرد بتونه با یه کارت رده بالا راحت 120 الی 144 فریم بگیره روی حالت تک مانیتوره... چون مبحث فریم ریت در شبیه سازهای رانندگی یه مقدار متفاوت هست کانسپتش با بازی های معمولی و سرعت عکس العمل نسبت به چیزی که چشمت در صدم ثانیه میبینه مطرح هست و فریم تایمِ پایین (مخصوصا" در حالت رانندگی با فرمون و پدال گاز و ترمز که چندین ماهیچه باید نسبت به چیزی که چشمت بتونه در یک صدم ثانیه ببینه عکس العمل نشون بدن)... در شبیه سازها شما مانیتورت 60 هرتز هم که باشه بهتره vsync رو خاموش کنی و روی حداکثر فریم یعنی 90+ کار کنی

بلخره همین فیزیک جداش هم رو سیپیو فشار میاره

بحث گرافیکیش که برای کارت گرافیکه

مثل سایه-افکت-تکسچر-مدلینگ-دینامیک و...

یه سری مبحثشم رو سیپیو هست مثل هوش مصنوعی-فیزیک-تخریب-و...

به نظر من گرافیک خیلی میتونه تاثیر بزاره رو عملکر ادم

تو شبیه ساز علاوه بر قوانین فیزیکی و غیره باید از لحاظ صدا و گرافیکیم شبیه واقعیت باشه تا کاربر حس رو داشته باشه

اگه بخوان فیزیک رو با مدل های های پلی اجرا کنن قطعا فشار وارده به سیستم غیرقابل انکاره شما فرض کن برای هر لاستیک که بسته بر اینکه چقد براش ورتکس گذاشتن بخواد پردازش شه نابوده رسما سیستم

 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده)
در ۱ ساعت قبل، memex گفته است :

بلخره همین فیزیک جداش هم رو سیپیو فشار میاره

بحث گرافیکیش که برای کارت گرافیکه

مثل سایه-افکت-تکسچر-مدلینگ-دینامیک و...

یه سری مبحثشم رو سیپیو هست مثل هوش مصنوعی-فیزیک-تخریب-و...

به نظر من گرافیک خیلی میتونه تاثیر بزاره رو عملکر ادم

تو شبیه ساز علاوه بر قوانین فیزیکی و غیره باید از لحاظ صدا و گرافیکیم شبیه واقعیت باشه تا کاربر حس رو داشته باشه

اگه بخوان فیزیک رو با مدل های های پلی اجرا کنن قطعا فشار وارده به سیستم غیرقابل انکاره شما فرض کن برای هر لاستیک که بسته بر اینکه چقد براش ورتکس گذاشتن بخواد پردازش شه نابوده رسما سیستم

 

سلام مجدد

صرفا  2 ترد بطور کامل یا چند هسته با نصف ظرفیتشون برای این مسئله کفایت میکنه

دوست عزیزم فکر کنم منظورمو درست نرسوندم ، اینهایی که عرض کردم تئوری  یا آرزو یا یه پروژه تحقیقاتی نیستن که بگیم اگه به واقعیت بپیونده پردازنده وحشتناک زیر فشار قرار میگیره و نمیشه پردازش کرد!  بلکه  الان در شبیه ساز های حرفه ای انجام شده(مثلا در rfactor2 سالهاست که وجود داره و اون عکسی هم که گذاشتم از تایر مدل جدیدشون بوده که دسامبر سال گذشته معرفی شده بود   https://www.studio-397.com/2017/12/6512/) و در حال استفاده هستن و افرادی منجمله بنده داریم با پردازنده های 7700k روی فرکانس استوک خودمون به راحتی هندلشون میکنیم با فشار بر روی کل هسته ها زیر 60 درصد (که به شدت از چیزی مثل cinema4d توی رندر فشار کمتری میاره) اگه قرار بود اجرا نشه یا فشار وحشتناکی بیاره الان جامعه سیم ریسر ها(مخصوصا" اهالی فروم racedepartment) در حال سماق مکیدن بودن به جای استفاده از این شبیه سازها?

این هم آخرین آپدیت از وضعیت tTool (realtime model) tyre analysis اِشون هست:

https://www.studio-397.com/2018/05/realtime-tyre-analysis-improvements-build-1110/

 

در rfactor2 بهترین شکل تایر مدل انجام شده و داره انجام میشه بعدش Assetto corsa هست که اونم سیستم مشابهی داره اما عقبتره ، بعدش هم iracing که از بین این  سه تای اول از همه اوضاع تایر مدلینگش بدتره 

در مورد بخش صدا و... همین هایی که در بالا نام بردم جز برترین ها هستن ، در بحث شبیه ساز ها ابتدا فیزیک و تایرمدل مهم هست و بعدش فورس فیدبک(میزان و کیفیتش، چون تقریبا 50 درصد اطلاعات پردازش شده توسط انجین فیزیک از طریق فرمون و فیدبکی که به فرمون میده منتقل میشه و کلی اطلاعات به دستاتون منتقل میشه از نوع فیدبک و قدرتش) و صدا ، گرافیک خوبه اگه در سطح فوق العاده ای باشه اما اگه در اون حد نباشه هم مشکلی  خیلی بزرگی پیش نمیاد برای کسی که simracer هست یا راننده ای که روی این شبیه سازها تمرین میکنه برای آمادگی در مسابقات واقعی . شما باید شبیه سازهایی رو که راننده های فورمول یک و WEC استفاده میکنن ببینین که تازه بعضیاشون بر پایه rfactor1  یا نسخه های از لحاظ گرافیکی پایینترِ Assetto corsa (شبیه به نسخه هایی هستن که ما هم میتونیم بخریم اما تایر مدلشون بهتر هست، فیدبکشون بسیار قدرتمندتر هست و برای کنترل با فرمون های واقعی فورمول یک بهینه شدن ، نمونش فراری هست که از ورژن خصوصی pro از  assetto corsa و موشن ریگ های اختصاصی استفاده میکنن برای تمرین راننده های فورمول یک یا راننده های رده پایینترشون)هستن که چه گرافیکی عتیقه ای دارن ... اگه گیم پلی های rfactor2 dx11 از امسال رو بتونید ببینید خیلی هم افتضاح نیستن ، iracing هم بد نیست ، فقط مثل پراجکت کارز و فورزا رنگ و لعاب جذاب ندارن

ویرایش شده در توسط Farjam

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 11 ساعت قبل، ASTS گفته است :

سی دی کی اشتراکی به چه صورته تا حالا نشنیده بودم.

یه اکانت استور که بازیروش لایسنسه رو چندین نفر ازش استفاده میکنن ولی سیو ایکس باکس شما اختصاصیه

یعنی اکانت ایکس باکس شما لایسنس بازی رو از روی اکانت استور که بازی روش لایسنسه و شما بهش وارد شدی وریفای میکنه

من خودم اشتراکی استفاده میکنم قابلیت فول انلاینم داره

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 7 ساعت قبل، Farjam گفته است :

 

توضیحاتتون بسیار کامل و تخصصی بود اقا فرجام

درسته. فورزا عملا بین سیمکید ها بیشترین میزان شبیه سازیو ارائه میده. میگن بین کورا یه چشم خداست

ما که قشر عمده طرفدارای ریسینگ هستیم با سیمکید ها میگذرونیم. یه کنترلر ایکس باکس و سیستم میدرنج و 24 اینچ مانیتور.

برای ریسینگ سیمولیشن واقعی به تجهیزات خفن تری نیاز هست و علاوه بر اون، صبر و حوصله خیلی زیادتر

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 7 ساعت قبل، Farjam گفته است :

سلام مجدد

صرفا  2 ترد بطور کامل یا چند هسته با نصف ظرفیتشون برای این مسئله کفایت میکنه

دوست عزیزم فکر کنم منظورمو درست نرسوندم ، اینهایی که عرض کردم تئوری  یا آرزو یا یه پروژه تحقیقاتی نیستن که بگیم اگه به واقعیت بپیونده پردازنده وحشتناک زیر فشار قرار میگیره و نمیشه پردازش کرد!  بلکه  الان در شبیه ساز های حرفه ای انجام شده(مثلا در rfactor2 سالهاست که وجود داره و اون عکسی هم که گذاشتم از تایر مدل جدیدشون بوده که دسامبر سال گذشته معرفی شده بود   https://www.studio-397.com/2017/12/6512/) و در حال استفاده هستن و افرادی منجمله بنده داریم با پردازنده های 7700k روی فرکانس استوک خودمون به راحتی هندلشون میکنیم با فشار بر روی کل هسته ها زیر 60 درصد (که به شدت از چیزی مثل cinema4d توی رندر فشار کمتری میاره) اگه قرار بود اجرا نشه یا فشار وحشتناکی بیاره الان جامعه سیم ریسر ها(مخصوصا" اهالی فروم racedepartment) در حال سماق مکیدن بودن به جای استفاده از این شبیه سازها1f601.png

این هم آخرین آپدیت از وضعیت tTool (realtime model) tyre analysis اِشون هست:

https://www.studio-397.com/2018/05/realtime-tyre-analysis-improvements-build-1110/

 

در rfactor2 بهترین شکل تایر مدل انجام شده و داره انجام میشه بعدش Assetto corsa هست که اونم سیستم مشابهی داره اما عقبتره ، بعدش هم iracing که از بین این  سه تای اول از همه اوضاع تایر مدلینگش بدتره 

در مورد بخش صدا و... همین هایی که در بالا نام بردم جز برترین ها هستن ، در بحث شبیه ساز ها ابتدا فیزیک و تایرمدل مهم هست و بعدش فورس فیدبک(میزان و کیفیتش، چون تقریبا 50 درصد اطلاعات پردازش شده توسط انجین فیزیک از طریق فرمون و فیدبکی که به فرمون میده منتقل میشه و کلی اطلاعات به دستاتون منتقل میشه از نوع فیدبک و قدرتش) و صدا ، گرافیک خوبه اگه در سطح فوق العاده ای باشه اما اگه در اون حد نباشه هم مشکلی  خیلی بزرگی پیش نمیاد برای کسی که simracer هست یا راننده ای که روی این شبیه سازها تمرین میکنه برای آمادگی در مسابقات واقعی . شما باید شبیه سازهایی رو که راننده های فورمول یک و WEC استفاده میکنن ببینین که تازه بعضیاشون بر پایه rfactor1  یا نسخه های از لحاظ گرافیکی پایینترِ Assetto corsa (شبیه به نسخه هایی هستن که ما هم میتونیم بخریم اما تایر مدلشون بهتر هست، فیدبکشون بسیار قدرتمندتر هست و برای کنترل با فرمون های واقعی فورمول یک بهینه شدن ، نمونش فراری هست که از ورژن خصوصی pro از  assetto corsa و موشن ریگ های اختصاصی استفاده میکنن برای تمرین راننده های فورمول یک یا راننده های رده پایینترشون)هستن که چه گرافیکی عتیقه ای دارن ... اگه گیم پلی های rfactor2 dx11 از امسال رو بتونید ببینید خیلی هم افتضاح نیستن ، iracing هم بد نیست ، فقط مثل پراجکت کارز و فورزا رنگ و لعاب جذاب ندارن

خیلی توضیحات کامل بود ممنونم 

اگه اینجور باشه پس دلیل مصرف سیپیو در بازی های دیگه چیه که همش 100درصده تازه اونام چیز خاصی ندارن نسبت به شبیه ساز ها

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در در 1397/03/24, 12:56:56، ali_8114 گفته است :

توضیحاتتون بسیار کامل و تخصصی بود اقا فرجام

درسته. فورزا عملا بین سیمکید ها بیشترین میزان شبیه سازیو ارائه میده. میگن بین کورا یه چشم خداست

ما که قشر عمده طرفدارای ریسینگ هستیم با سیمکید ها میگذرونیم. یه کنترلر ایکس باکس و سیستم میدرنج و 24 اینچ مانیتور.

برای ریسینگ سیمولیشن واقعی به تجهیزات خفن تری نیاز هست و علاوه بر اون، صبر و حوصله خیلی زیادتر

 

سلام مجدد علی جان

ببخشید دیگه توی صحبت کردن هم عادت دارم طولانی و زیاد حرف میزنم ? به نوشتنم هم سرایت کرده

آره دقیقا همینه ، حداقل 90 درصد طرفداران موتوراسپورت به علت سرمایه لازم نمیان سمت سیم ریسنگ ، حالا سرمایه گذاری یا همون هزینه کردن میتونه در زمینه مالی باشه یا زمان و صبر و حوصله و یا عدم علاقه ، من motogp رو وحشتناک دوست دارم اما بازیاشو اصلا دست نمیزنم :| 

در مورد تجهیزات خفن گفتی ، این لاجیتک های g27 و g29 در حکم اسباب بازی هستن در مقابل تجهیزات خارجی ها! همین یکماه پیش میخواستم g27 ام رو بفروشم یک G920 بخرم ، البته g920  و G29همون g27 هستن فقط جدیدتر هستن ، دنده دستی ندارن! و پدال هاشون یه کمی feel بهتری داره زیر پا  (قیمت نوی G920 حدود 1400 بود) الان دیدم شده 2400 تومن :|  تازه توجه داشته باش اینها آشغال ترین تجهیزات هستن ، نکته گریه دارش اینه که اونطرف با همین هزینه میشه ست های خیلی خیلی بهتری خرید، این بیش از همه مسائل دیگه ناراحت کنندست :| 

در در 1397/03/24, 13:05:54، memex گفته است :

خیلی توضیحات کامل بود ممنونم 

اگه اینجور باشه پس دلیل مصرف سیپیو در بازی های دیگه چیه که همش 100درصده تازه اونام چیز خاصی ندارن نسبت به شبیه ساز ها

 

راستش همه چیز برمیگرده به بهینه سازی...

مثلا بازی Mafia 3 رو من روی 7700k اجرا کردم  روی 1920x1080 و میزان استفاده از پردازنده طوری بود که هر 8 تا ترد زیر 90 درصد لود بودن ؛ بعدش با همون پردازنده 7900x که توی اون یکی تاپیک در موردش سوال کرده بودی تست کردم و حداقل 14 تا از ترد ها زیر 70 درصد لود لودن و قیافه من شده بود شبیه علامت سوال ، که این مافیا 3 یک بازی هست یا یک نرم افزار اعمال تست و فشار بر بروی پردازنده؟

این شبیه سازها که مثال زدم چون مثل خیلی دیگه  بازیساز ها دنبال بیرون دادن تعداد زیادی بازی نیستن میان و سالها روی یک انجین فیزیک و روی یک انجین گرافیک کار و سرمایه گذاری میکنن و بهبودش میدن و اصطلاحا" develop اش میدن ، در  گذشته اونها هم بد بوده کاراییشون و تازه الان درست شدن ، مثلا rfactor2 روزی که بارندگی و پردازش قطرات بارون رو اضافه کرد فریم از حدود 100 افتاده بود روی 40 که طی دو ماه دوباره درست شد، اما بازیساز های دیگه اولا که بازی هاشون رو مخصوص کنسول دِوِلاپ میکنن و بعدش میان واسه PC پورت میکنن یعنی عملا انگار با یک شبیه ساز کنسول روی PC طرفیم (و همونطور که میدونیم حتی بازی های ps3 هم با شبیه ساز روی PC افتضاح اجرا میشن ، دلیلش اینه که اون بازی و مدل پردازشی برای کنسولی با سخت افزار یکسان بهینه شده نه برای رنج متفاوتی از پردازنده ها و متدهای پردازشی) هرچقدر بیشتر وقت و سرمایه گذاری بشه برای انجام یک پورت خوب اون پورت سازگاری بهتری با PC داره... این به کنار ، حوصله بهبود دادن عملکردشون  روی موتور گرافیکی رو هم  ندارن، چون ممکنه سال دیگه اصلا روی اون انجین گرافیکی نخوان کار کنن ، برای هر عنوان یک انجین لایسنس میکنن بازی رو میسازن میدن بیرون دو سه بار آپدیتش میکنن و یمرن سراغ بازیه بعدی واسه سال بعدی :| 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 35 دقیقه قبل، Farjam گفته است :

در مورد تجهیزات خفن گفتی ، این لاجیتک های g27 و g29 در حکم اسباب بازی هستن در مقابل تجهیزات خارجی ها! همین یکماه پیش میخواستم g27 ام رو بفروشم یک G920 بخرم ، البته g920  و G29همون g27 هستن فقط جدیدتر هستن ، دنده دستی ندارن! و پدال هاشون یه کمی feel بهتری داره زیر پا  (قیمت نوی G920 حدود 1400 بود) الان دیدم شده 2400 تومن :|  تازه توجه داشته باش اینها آشغال ترین تجهیزات هستن ، نکته گریه دارش اینه که اونطرف با همین هزینه میشه ست های خیلی خیلی بهتری خرید، این بیش از همه مسائل دیگه ناراحت کنندست :| 

اقا فرجام دست رو اونجای دلمون نزار که دیگه فقط خاکسترش مونده |:

ست فرمون و پدال که هیچی برای تامین ساده ترین قطعات وارداتی هم دیگه مشکل داریم

سروو موتوری که 10 تومن قیمتش بود رو تازه واردات قدیمشو خریدم 16 تومن. واردات جدیدشو راستش زیر 30 تومن پیدا نکردم

برد اردوینو که از ساده ترین و پرمصرف ترین برد های آماده الکترونیکه دیگه گیر نمیاد! برد مگا که 50 تومن بود رو دیگه کسی اصلا زیر 100 تومن نمیفروشه

امار دارم از دوستان که دیگه خازن و مقاومت هم تو بازار گیر نمیاد. قطعاتی که دونه ای 100 تومن 200 تومن بودن |:

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 7 دقیقه قبل، ali_8114 گفته است :

اقا فرجام دست رو اونجای دلمون نزار که دیگه فقط خاکسترش مونده |:

ست فرمون و پدال که هیچی برای تامین ساده ترین قطعات وارداتی هم دیگه مشکل داریم

سروو موتوری که 10 تومن قیمتش بود رو تازه واردات قدیمشو خریدم 16 تومن. واردات جدیدشو راستش زیر 30 تومن پیدا نکردم

برد اردوینو که از ساده ترین و پرمصرف ترین برد های آماده الکترونیکه دیگه گیر نمیاد! برد مگا که 50 تومن بود رو دیگه کسی اصلا زیر 100 تومن نمیفروشه

امار دارم از دوستان که دیگه خازن و مقاومت هم تو بازار گیر نمیاد. قطعاتی که دونه ای 100 تومن 200 تومن بودن |:

وقتی لیزر 140000 تومانی زیر 430000 نیست، دیگه فکر کنم کم کم باید بیخیال الکترونیک و تکنولوژی بشیم.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در در 1396/08/29, 00:50:19، rezagtx گفته است :

دقت کنید دوستان عکس ها 4k هستند  و دیدنی ! حتما روی آنها کلیک کنید . وقتی ایمبدد میشن در  فروم  بیت ریتشون میاد پایین. روشون کلیک کنید تا سایز واقعی  نمایش داده بشه- البته من همه رو که یکی 7 تا 8 مگی بوده اند با برنامه  عالی fast stone  حجمشون روبه زیر 1000 کیلوبایت رساندم ولی با حفظ 98 درصد کیفیت وقتی عکس باز شد برای چند لحظه  تفکر کنید!:4_joy:یک بوق هم بدید دست EA که بوق بزنه هی بسته نفروشه وسط بازی   مسخره!

آموزش نصب ویژه هم میزارم برای کسانی که مشکل دارن برای نصب.موفق باشید

من نمیدونم شما چی دیدی تو این بازی که انقدر تعریفش   رو میکنی!

احساس میکنم نظرات نه تنها شما بلکه خیلی از  افراد در فروم های جهانی  بسیار تابع اونچه هست که به خوردمون داده میشه و عموما منتقدان مسببش هستن!

شاید میخوایم از این طریق و نشون دادن علاقمون به بازی هایی که نمره بالا گرفتن یجورایی بگیم که سلیقه و تفکر ما بالاتر هست

من نمیخوام طرفداری از شرکت یا بازی خاصی بکنم ولی نمیدونم شما  از بازی ند فور اسپید بد میگفتی یا یکی دیگه از دوستان قدیمی  فروم  که باعث شد دلسرد بشم از بازی و حتی میخواستم تجربش نکنم ولی وقتی بازی رو شروع کردم دیدم چه گیم پلی درگیر کننده ای داره و بعد دیدم نظر خیلی از دوستان هم همینه

این بازی که شما الان با اشتیاق ازش تعریف میکنی وقتی شروعش کردم واقعا جا خوردم!ماشین ها عین قوطی کبریت که بعد از تصادف و برخورد مطلقا هیچ اتفاقی براشون نمیوفته!!!اونم تو یه بازی شبیه سازی!!

حرکات و لرزش های خودرو ها غیر منطقی بود و با نمونه ای مثل بازی دیرت اصلا قابل مقایسه نیست!حالا مشکلات گرافیکی بر روی ویندوز که بماند

من تعجب میکنم چرا از دیرت به عنوان یک شبیه ساز حرفی زده نمیشه

هم از نظر گرافیکی عالی کار شده و هم از لحاظ فنی

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در ۱ ساعت قبل، Natural Capacity گفته است :

من نمیدونم شما چی دیدی تو این بازی که انقدر تعریفش   رو میکنی!

احساس میکنم نظرات نه تنها شما بلکه خیلی از  افراد در فروم های جهانی  بسیار تابع اونچه هست که به خوردمون داده میشه و عموما منتقدان مسببش هستن!

شاید میخوایم از این طریق و نشون دادن علاقمون به بازی هایی که نمره بالا گرفتن یجورایی بگیم که سلیقه و تفکر ما بالاتر هست

من نمیخوام طرفداری از شرکت یا بازی خاصی بکنم ولی نمیدونم شما  از بازی ند فور اسپید بد میگفتی یا یکی دیگه از دوستان قدیمی  فروم  که باعث شد دلسرد بشم از بازی و حتی میخواستم تجربش نکنم ولی وقتی بازی رو شروع کردم دیدم چه گیم پلی درگیر کننده ای داره و بعد دیدم نظر خیلی از دوستان هم همینه

این بازی که شما الان با اشتیاق ازش تعریف میکنی وقتی شروعش کردم واقعا جا خوردم!ماشین ها عین قوطی کبریت که بعد از تصادف و برخورد مطلقا هیچ اتفاقی براشون نمیوفته!!!اونم تو یه بازی شبیه سازی!!

حرکات و لرزش های خودرو ها غیر منطقی بود و با نمونه ای مثل بازی دیرت اصلا قابل مقایسه نیست!حالا مشکلات گرافیکی بر روی ویندوز که بماند

من تعجب میکنم چرا از دیرت به عنوان یک شبیه ساز حرفی زده نمیشه

هم از نظر گرافیکی عالی کار شده و هم از لحاظ فنی

درود

دوست عزیز من فکر می کنم شما اشتباه متوجه شدین. چون این بازی ذاتا شبیه سازی نیست و آرکید هست که میتونید با یک سری  تنظیمات که بازی در اختیارتون میذاره به شبیه سازی نزدیکش کنید ولی در باطن بسیار متفاوت هست از یک شبیه ساز. گرچه من خودم هم Dirt 4  رو یک شبیه ساز در حد استوکورسا نمی بینم. به عنوان کسی که dirt 4 رو دوبار کامل تموم کردم:
5b25266bcf0f9_dirt42017-11-0517-53-05-74.thumb.jpg.b5b0664af74fa26b352b81d09a0bf3f0.jpg

5b2526798027e_dirt42017-10-3011-37-04-43.thumb.jpg.46b7f1af043467d8683b8c0b5cac9399.jpg

5b25268787fcb_dirt42017-10-3011-36-46-91.thumb.jpg.cd4e872e3d398ba12499666da8f3b3a8.jpg

 

در پایان توصیه می کنم کمی هم به نظرات دیگران احترام بذاریم.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

راستی دوستان یه نسخه کتمپلت ادیشن اومده. کسی اگر تست کرد ببینه پورشه پک رو هم داره یا خیر.

با تشکر

http://www.shatelland.com/game/computer-windows/557/دانلود-بازی-forza-horizon-3-complete-edition-برای-windows/98788

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده)

در 6 ساعت قبل، Farjam گفته است :

 

سلام مجدد علی جان

ببخشید دیگه توی صحبت کردن هم عادت دارم طولانی و زیاد حرف میزنم 1f602.png به نوشتنم هم سرایت کرده

آره دقیقا همینه ، حداقل 90 درصد طرفداران موتوراسپورت به علت سرمایه لازم نمیان سمت سیم ریسنگ ، حالا سرمایه گذاری یا همون هزینه کردن میتونه در زمینه مالی باشه یا زمان و صبر و حوصله و یا عدم علاقه ، من motogp رو وحشتناک دوست دارم اما بازیاشو اصلا دست نمیزنم :| 

در مورد تجهیزات خفن گفتی ، این لاجیتک های g27 و g29 در حکم اسباب بازی هستن در مقابل تجهیزات خارجی ها! همین یکماه پیش میخواستم g27 ام رو بفروشم یک G920 بخرم ، البته g920  و G29همون g27 هستن فقط جدیدتر هستن ، دنده دستی ندارن! و پدال هاشون یه کمی feel بهتری داره زیر پا  (قیمت نوی G920 حدود 1400 بود) الان دیدم شده 2400 تومن :|  تازه توجه داشته باش اینها آشغال ترین تجهیزات هستن ، نکته گریه دارش اینه که اونطرف با همین هزینه میشه ست های خیلی خیلی بهتری خرید، این بیش از همه مسائل دیگه ناراحت کنندست :| 

 

راستش همه چیز برمیگرده به بهینه سازی...

مثلا بازی Mafia 3 رو من روی 7700k اجرا کردم  روی 1920x1080 و میزان استفاده از پردازنده طوری بود که هر 8 تا ترد زیر 90 درصد لود بودن ؛ بعدش با همون پردازنده 7900x که توی اون یکی تاپیک در موردش سوال کرده بودی تست کردم و حداقل 14 تا از ترد ها زیر 70 درصد لود لودن و قیافه من شده بود شبیه علامت سوال ، که این مافیا 3 یک بازی هست یا یک نرم افزار اعمال تست و فشار بر بروی پردازنده؟

این شبیه سازها که مثال زدم چون مثل خیلی دیگه  بازیساز ها دنبال بیرون دادن تعداد زیادی بازی نیستن میان و سالها روی یک انجین فیزیک و روی یک انجین گرافیک کار و سرمایه گذاری میکنن و بهبودش میدن و اصطلاحا" develop اش میدن ، در  گذشته اونها هم بد بوده کاراییشون و تازه الان درست شدن ، مثلا rfactor2 روزی که بارندگی و پردازش قطرات بارون رو اضافه کرد فریم از حدود 100 افتاده بود روی 40 که طی دو ماه دوباره درست شد، اما بازیساز های دیگه اولا که بازی هاشون رو مخصوص کنسول دِوِلاپ میکنن و بعدش میان واسه PC پورت میکنن یعنی عملا انگار با یک شبیه ساز کنسول روی PC طرفیم (و همونطور که میدونیم حتی بازی های ps3 هم با شبیه ساز روی PC افتضاح اجرا میشن ، دلیلش اینه که اون بازی و مدل پردازشی برای کنسولی با سخت افزار یکسان بهینه شده نه برای رنج متفاوتی از پردازنده ها و متدهای پردازشی) هرچقدر بیشتر وقت و سرمایه گذاری بشه برای انجام یک پورت خوب اون پورت سازگاری بهتری با PC داره... این به کنار ، حوصله بهبود دادن عملکردشون  روی موتور گرافیکی رو هم  ندارن، چون ممکنه سال دیگه اصلا روی اون انجین گرافیکی نخوان کار کنن ، برای هر عنوان یک انجین لایسنس میکنن بازی رو میسازن میدن بیرون دو سه بار آپدیتش میکنن و یمرن سراغ بازیه بعدی واسه سال بعدی :| 

اره اینم درسته

اینم فورزا  :-) انگار رندر کردیش لعنتی رو

5b2554c56048d_ForzaHorizon36_15_201810_11_20PM.thumb.png.edd53c437d813efdac51ca839dc4d44c.png

ویرایش شده در توسط memex

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 3 ساعت قبل، HeX گفته است :

درود

دوست عزیز من فکر می کنم شما اشتباه متوجه شدین. چون این بازی ذاتا شبیه سازی نیست و آرکید هست که میتونید با یک سری  تنظیمات که بازی در اختیارتون میذاره به شبیه سازی نزدیکش کنید ولی در باطن بسیار متفاوت هست از یک شبیه ساز. گرچه من خودم هم Dirt 4  رو یک شبیه ساز در حد استوکورسا نمی بینم. به عنوان کسی که dirt 4 رو دوبار کامل تموم کرد

در پایان توصیه می کنم کمی هم به نظرات دیگران احترام بذاریم.

شماره چهار هر دو حالت رو شامل میشه

دیرت رالی هم که اصلا  حالت گیمر یا ارکیدی که شما میگی رو نداشت

شما چه حوصله ای داشتی دوبار این بازی طولانی رو تموم کردی☹️

واقعا دیگه از یه جایی به بعد خسته کننده میشد

هرچی میرفتی جلو میدیدی فقط مسافت و  تعداد مراحل بیشتر میشه?

و اینکه میگید احترام بزاریم به نظر دیگران

اخه وقتی یه کاربر قدیمی با امتیاز بالا یه بازی رو اونطوری میکوبه باعث میشه ذهن یک سری هم منحرف بشه!من با برداشت بسیار بدی بازی ند فوراسپید رو شروع کردم

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در در 1397/03/26, 19:53:50، HeX گفته است :

راستی دوستان یه نسخه کتمپلت ادیشن اومده. کسی اگر تست کرد ببینه پورشه پک رو هم داره یا خیر.

با تشکر

http://www.shatelland.com/game/computer-windows/557/دانلود-بازی-forza-horizon-3-complete-edition-برای-windows/98788

سلام

بله معین جان من نصب کردم پروشه ها وکای ماشین دیگه اضافه شده از حمله تویوتا هایاوکس

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده)
در 5 ساعت قبل، ramin9500 گفته است :

سلام

بله معین جان من نصب کردم پروشه ها وکای ماشین دیگه اضافه شده از حمله تویوتا هایاوکس

درود

ممنونم، خودمم نصب کردم ولی هنوز وقت نکردم بازی کنم?

ویرایش شده در توسط HeX

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود

دوستان من project cars رو دانلود کردم و یمقدار بازی کردم بسیار ناراحت شدم.بر خلاف تبلیغات و ادعاهای یعده که چیز شاخی هم نبود. واس من ترمز ماشینا کار نمیکرد هرچی ترمز میکردم انگار هوا گرفته سیستم ترمز ماشیناش

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام ممنون بابت مقاله خوبی که نوشتید

من بازی رو تازه نصب کردم چون قبلش خیلی ازش تعریف شنیده بودم فکر میکردم یک چیزی تو مایه های nfs هست گرافیک خوبی داره ولی از یک لحاظ بد جور تو ذوقم خورد اونم اینکه سر پیچ ها دریفت زدن خیلی خیلی سخته مثل هات پورسیت نیست که بشه راحت دریفت زد و مجبور میشم سرعت ماشین رو سر پیچ ها کم کنم که از جذابیت بازی کم میکنه و بعدش هم از نیتروژن تو این بازی خبری نیست و اگرمثل nfs ورلد یک اپشنهای جانبی هم میزاشت خیلی بهتر بود

اون قسمت dlc ها هم نمیدونم چرا برای من باز نمیشه مثل قسمت کوهستانی و برفی که گفتید باید برم تو فرودگاه

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  Only 75 emoji are allowed.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جایگذاری شد.   نمایش به عنوان یک لینک به جای

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.