hd5870

موضوع عجیب و نگران کننده : کمبود موجودی کارت RADEON VII به واقعیت پیوست !

Recommended Posts

واقعا حیف پول که بدی اشغالای نسل جدید amd  و nvidia رو بخری هر 2 شرکت در نسل جدیدشون ترررر زدن انویدیا که کارت گرافیک سری ti رو به قیمت تایتان می فروشه  amd هم فقط وگا رو اومده بهینه کرده و تازه شده هم قدرت 2080  دوستان خواهشا به هیچ وجه از این کارتای نسل جدید نخرید هرچند ایران ورود این کارتا خیلی محدود هست

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

داداش جوری نوشتی نگران کننده انگار اینجا یک ملیون نفر منتظرن بخرنش خخخخخخخ

مردم دارن از گشنگی میمیرن به نظرت چند درقد از مردم ایران منتظر کارت حداقل 20 ملیونی هستن؟ 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 6 ساعت قبل، big VULTURE گفته است :

نظرتون در مورد این که فناوری فیوری با کمی بهینه سازی به فناوری روز انویدیا بعد از 2 بار تغییر کامل نسل میرسه رو با رسم شکل توضیح دهید !!!!

اتفاقا این که ای ام دی تغییر اساسی در فناوری گذشته خودش نداده و داره انویدیا رو تحت فشار میزاره مهمه . نکته اساسی این نیست که کارت VII چقدر ارزش خرید داره و ... نکته اساسی اینه که ای ام دی بدون عرضه نسل جدید داره به انویدیا میرسه خیلی واضحه با عرضه یه نسل جدید و یه فناوری جدید اوضاع کاملا متفاوت میشه .

تا انویدیا از منجلاب کارت های سری 2000 در بیاد سری ناوی هم عرضه شد . شما غصه آینده رو نخور ای ام دی برای ساخت CPU و همچنین ساخت پردازنده کنسولها دستش بنده ولی نوبت انویدیا هم میرسه !

با سلام خدمت شمت دوست عزیز

همیشه برام سوال این بوده که توی گیم چه فرق بین انویدیا و ای ام دی هست توی کارت های گرافیک ...!؟

من کارم معماری و با نرم افزارهای مثل مکس و کد ورویت کار میکنم که برای پایه کودا هستن همیشه مجبور به خرید انویدیا سری هستیم 

سوالم اینه چون اصلا اهل گیم نیستم اینه بازی ها هم برای پایه گرافیک نوشته میشه مثلا بازی که برای انویدیا نوشته رو باید با کارت انویدیا بازی کرد یا نه ...!؟ 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در هم اکنون، Naser.Morsali گفته است :

با سلام خدمت شمت دوست عزیز

همیشه برام سوال این بوده که توی گیم چه فرق بین انویدیا و ای ام دی هست توی کارت های گرافیک ...!؟

من کارم معماری و با نرم افزارهای مثل مکس و کد ورویت کار میکنم که برای پایه کودا هستن همیشه مجبور به خرید انویدیا سری هستیم 

سوالم اینه چون اصلا اهل گیم نیستم اینه بازی ها هم برای پایه گرافیک نوشته میشه مثلا بازی که برای انویدیا نوشته رو باید با کارت انویدیا بازی کرد یا نه ...!؟ 

نه داداش....

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 2 دقیقه قبل، silvermanhhh گفته است :

نه داداش....

میشه یه مقداری تخصصی توضیح بدین ..!؟

یعنی  گیم ها رو بر پایی همه معماری های موجود در کارت انویدیا و ای ام دی مینویسن .... 

مثلا چون توی کار معماری ما اگر کارت ای ام دی باشه تو ویپیورت های نرم افزار تری دی مکس بشدت تیک میندازه و کنده

همینجا چند ساله پیش یکی به من گفت این نرم افزار ها رو بر پای کودا کور انویدیا کد نویسی شده و ما باید از سری انویدیا  استفاده کینم

گفتم شاید این قانون برای گیم مور های هم باشه ...!؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در هم اکنون، Naser.Morsali گفته است :

میشه یه مقداری تخصصی توضیح بدین ..!؟

یعنی  گیم ها رو بر پایی همه معماری های موجود در کارت انویدیا و ای ام دی مینویسن .... 

مثلا چون توی کار معماری ما اگر کارت ای ام دی باشه تو ویپیورت های نرم افزار تری دی مکس بشدت تیک میندازه و کنده

همینجا چند ساله پیش یکی به من گفت این نرم افزار ها رو بر پای کودا کور انویدیا کد نویسی شده و ما باید از سری انویدیا  استفاده کینم

گفتم شاید این قانون برای گیم مور های هم باشه ...!؟

تقریبا چنین چیزی که شما میگید هست اما شدتش در اون حد نیست مثلا بازی های هستن انحصاری انویدیا که مثلا با کارت های انویدیا به نسبت فریم بیشتری دارن و برعکس اما در اون حد چشمگیر نیست

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 10 دقیقه قبل، Naser.Morsali گفته است :

با سلام خدمت شمت دوست عزیز

همیشه برام سوال این بوده که توی گیم چه فرق بین انویدیا و ای ام دی هست توی کارت های گرافیک ...!؟

من کارم معماری و با نرم افزارهای مثل مکس و کد ورویت کار میکنم که برای پایه کودا هستن همیشه مجبور به خرید انویدیا سری هستیم 

سوالم اینه چون اصلا اهل گیم نیستم اینه بازی ها هم برای پایه گرافیک نوشته میشه مثلا بازی که برای انویدیا نوشته رو باید با کارت انویدیا بازی کرد یا نه ...!؟ 

درود

در اصل هیچ فرقی ندارن جفتشون تصویر با فریم باید بهمون بدن ولی خوب انویدیا توی بازیها فریم بهتری میده از قدیم معمولا و البته گرونتر از همرده های ای ام دیه.با مشخصاتی روی کاغذپایینتر و خنکتر و بهینه تر و ای ام دی بر عکس این..در کل این قضیه ای ام دی و  انودیا یه چیز تعصبیه نهایتش ما فریم و تصویر گیمو بگیریم ولی خوب الان انویدیا کارتو به یه چیز ریلستیک تبدیل کرده با اون فناوری ری تریسینگ که خودش به همه چی میرزه ....ولی در اخر بازم این بحث فنبوییه...من اولین کارت گرافیکم ای ام دی بود سال 2004-5 بعدش انویدیا

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 3 ساعت قبل، ??????? گفته است :

الان این افتخاره که فناوری قدیمی رو ریبرند کنی و به اسم جدید بدی ب بازار؟ انویدیا هم الان میتونه gp102 رو ۷ نانومتری کنه کارتای جدید ای ام دی رو از ریشه بزنه. 

اگه بخوام با رسم شکل توضیح بدم براتون اینه که شما بخاری ۶۴ رو هم فرکانس با فیوری ایکس کنی جفتشون ی کارایی میدن! اینست نو اوری دیویژن رادئون !

این ک نشد نو اوری نود ساخت رو کوچیک تر کنی فرکانس رو ببری بالا اسم اینم بهینه سازی نیست ریبرندینگه

بعدشم ناوی میدرینج هست و ای ام دی تا ۲۰۲۰ هیچ پرچمدار پایه بر معماری جدیدی نداره

همین ۲۰۶۰ که بساط وگا ۶۴ و ۱۰۸۰ رو جمع کرده کافیه ک تو این زمینه انویدیا رقیب نداشته باشه از طرفی ۱۶۶۰ هم میاد ب بازار با قیمت کمتر و مصرف پایینتر 

طبق اخرین نظر سنجی ها هم پی سی گیمینگ بیشترین یوزر رو داشته کنسول گیمینگ حتی مارکت اول هم محسوب نمیشه واسه کمپانی های تراشه سازی

 

بزارید تا کارتهای هر کدوم از این دو کمپانی رو با هم مقایسه کنیم ببینیم که کی کار درست رو انجام داده .

اول می بینیم در مهاجرت از وگا 64 به VII چه اتفاقاتی افتاده .

1. کاهش لیتوگرافی ( از 14 به 7 نانومتر ) 2. بدون تغییر در فناوری  3. کاهش تعداد سایه زن ( از 4096 به 3840 ) 4. بدون تغییر مصرف 5. کاهش ابعاد چیپست ( از 495 میلی متر مربع به 331 میلی متر مربع ) 6. مموری بدون تغییر نسل ( اما با افزایش 2 برابر حجم و 2.1 برابری سرعت )

در نتیجه حدود 30 درصد افزایش پرفورمنس

اما در مهاجرت از 1080 به 2080 چه اتفاقی افتاده :

1. کاهش لیتوگرافی ( از 16 نانومتر به 12 نانومتر ) 2 . تغییر در فناوری ( از پاسکال به تورینگ ) 3. افزایش تعداد سایه زن ( از 2560 به 2944 ) 4. افزایش مصرف ( از 180 به 215 ) 5. افزایش ابعاد چیپست ( از 314 به 545 ) 6. تغییر نسل  مموری ( از GDDR5X به GDDR6 ) .

در نتیجه حدود 30 تا 35 درصد افزایش پرفورمنس

 

خب حالا اگر از دو مورد آخر چشم پوشی کنیم نتیجه بسیار جالب توجه هستش ، انویدیا زحمت کشیده فناوری رو تغییر داده ، 15 درصد افزایش تعداد سایه زن داشته ، حدود 20 درصد افزایش مصرف داشته ، که چی بشه ؟ 30 درصد افزایش پرفورمنس داشته باشه اون وقت ای ام دی با همون فناوری قبلی و با کاهش تعداد سایه زن و بدون تغییر در مصرف تقریبا همون مقدار افزایش پرفورمنس داشته !!!

 

کاری که ای ام دی با انویدیا کرده :

original.gif.093ce1433234d1c29a3dd4477c350141.gif

فکر نکنم بحثی باقی مونده باشه !!!

لینک های مربوطه :

VII :

https://www.techpowerup.com/gpu-specs/radeon-vii.c3358

وگا 64 :

https://www.techpowerup.com/gpu-specs/radeon-rx-vega-64.c2871

2080 :

https://www.techpowerup.com/gpu-specs/geforce-rtx-2080.c3224

1080 :

https://www.techpowerup.com/gpu-specs/geforce-gtx-1080.c2839

.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 2 دقیقه قبل، silvermanhhh گفته است :

تقریبا چنین چیزی که شما میگید هست اما شدتش در اون حد نیست مثلا بازی های هستن انحصاری انویدیا که مثلا با کارت های انویدیا به نسبت فریم بیشتری دارن و برعکس اما در اون حد چشمگیر نیست

ممنو ن از توضیح تون.... ?

فکنم دعوای بین طرفداران انویدیا و ای ام دی تو کارت گرافیک مثل استقلال و پرسپولیس انتها ندارن و همیشه میزن تو سر و کله هم ....  :4_joy: :4_joy:

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 15 دقیقه قبل، Naser.Morsali گفته است :

با سلام خدمت شمت دوست عزیز

همیشه برام سوال این بوده که توی گیم چه فرق بین انویدیا و ای ام دی هست توی کارت های گرافیک ...!؟

من کارم معماری و با نرم افزارهای مثل مکس و کد ورویت کار میکنم که برای پایه کودا هستن همیشه مجبور به خرید انویدیا سری هستیم 

سوالم اینه چون اصلا اهل گیم نیستم اینه بازی ها هم برای پایه گرافیک نوشته میشه مثلا بازی که برای انویدیا نوشته رو باید با کارت انویدیا بازی کرد یا نه ...!؟ 

سلام دوست گرامی

در بازیها ، کارتهای هر دو شرکت میتونن ساپورت مناسبی داشته باشند . وقتی صحبت از این میشه که این بازی برای کارتهای انویدیا بهینه شده به این معنی نیست که روی کارتهای ای ام دی اصلا اجرا نمیشه . بلکه به این معنی هستش که توی کارتهای انویدیا اجرای بهتری داره ( البته این مورد 100 در 100 نیست ) مثلا 2 تا کارت 1060 و 580 از دو شرکت انویدیا و ای ام دی با هم همرده محسوب میشن . به این معنی که این دوکارت تقریبا به اندازه هم قدرت دارن . حالا در یه بازی که با حمایت انویدیا ساخته شده کارت 1060 کمی از کارت 580 جلو میزنه و مثلا 10 درصد فریم بیشتر میده در عوض کارت 580 هم در یه بازی که برای ای ام دی بهینه شده نمایش بهتری داره و 10 درصد فریم بیشتر میده اما در مجموع این دو کارت همرده هستند . یعنی فرق چندانی نمی کنه که کدوم رو بخری .

وقتی یه نفر قصد خرید کارتی برای فول اچ دی داره میتونه هم 1060 بخره هم 580 . اون شخص باید بر اساس نیازهای خودش یکی از این دو کارت رو انتخاب کنه . مثلا کسی که مثل شما از نرم افزارهایی که با کودا کار می کنن استفاده می کنه باید 1060 بخره تا کارتش روی اون نرم افزارها هم جواب بده . از طرفی 580 مدل 8 گیگ از 1060 مدل 6 گیگ مموری بیشتری داره پس برای بازیهایی که مموری زیادی مصرف می کنن بهتره و 100 البته آینده بهتری داره ( با توجه به این که مموری گرافیکی مورد نیاز بازی ها مدام در حال بیشتر شدنه )

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده)
در 11 دقیقه قبل، big VULTURE گفته است :

بزارید تا کارتهای هر کدوم از این دو کمپانی رو با هم مقایسه کنیم ببینیم که کی کار درست رو انجام داده .

اول می بینیم در مهاجرت از وگا 64 به VII چه اتفاقاتی افتاده .

1. کاهش لیتوگرافی ( از 14 به 7 نانومتر ) 2. بدون تغییر در فناوری  3. کاهش تعداد سایه زن ( از 4096 به 3840 ) 4. بدون تغییر مصرف 5. کاهش ابعاد چیپست ( از 495 میلی متر مربع به 331 میلی متر مربع ) 6. مموری بدون تغییر نسل ( اما با افزایش 2 برابر حجم و 2.1 برابری سرعت )

در نتیجه حدود 30 درصد افزایش پرفورمنس

اما در مهاجرت از 1080 به 2080 چه اتفاقی افتاده :

1. کاهش لیتوگرافی ( از 16 نانومتر به 12 نانومتر ) 2 . تغییر در فناوری ( از پاسکال به تورینگ ) 3. افزایش تعداد سایه زن ( از 2560 به 2944 ) 4. افزایش مصرف ( از 180 به 215 ) 5. افزایش ابعاد چیپست ( از 314 به 545 ) 6. تغییر نسل  مموری ( از GDDR5X به GDDR6 ) .

در نتیجه حدود 30 تا 35 درصد افزایش پرفورمنس

 

خب حالا اگر از دو مورد آخر چشم پوشی کنیم نتیجه بسیار جالب توجه هستش ، انویدیا زحمت کشیده فناوری رو تغییر داده ، 15 درصد افزایش تعداد سایه زن داشته ، حدود 20 درصد افزایش مصرف داشته ، که چی بشه ؟ 30 درصد افزایش پرفورمنس داشته باشه اون وقت ای ام دی با همون فناوری قبلی و با کاهش تعداد سایه زن و بدون تغییر در مصرف تقریبا همون مقدار افزایش پرفورمنس داشته !!!

 

کاری که ای ام دی با انویدیا کرده :

original.gif.093ce1433234d1c29a3dd4477c350141.gif

فکر نکنم بحثی باقی مونده باشه !!!

لینک های مربوطه :

VII :

https://www.techpowerup.com/gpu-specs/radeon-vii.c3358

وگا 64 :

https://www.techpowerup.com/gpu-specs/radeon-rx-vega-64.c2871

2080 :

https://www.techpowerup.com/gpu-specs/geforce-rtx-2080.c3224

1080 :

https://www.techpowerup.com/gpu-specs/geforce-gtx-1080.c2839

.

کاری که 7 ساله از AMD ندیدیم. 

Vega VIIIIIIIIII رو نمیشه با RTX 2080 مقایسه کرد چون Feature Set برابری ندارن. برای مقایسه عادلانه باید به GTX 1080 Ti برگردیم که دقیقا دو سال قبل عرضه شده. 

پس اگه برابری با دومین Flagship انویدیا از دو سال قبل (که از Titan Xp ضعیف تره) رو دلیلی برای افتخار و مباهات به AMD میدونید، حرف شما درسته.

من خودم زمانی به بخش RTG دست مریزاد میگم که از بهترین گزینه انویدیا که الان Titan RTX هست حداقل 30 درصد جلوبزنه. آخرین باری که همچین اتفاقی افتاد به 9700 Pro برمیگرده. بهترین نسل جدیدش که میشه بهش اشاره کرد نسل Hawaii بود که به خوبی قادر بود در سطح Enthusiast انویدیا رقابت کنه و سری 700 رو شکست بده. از اون موقع تا به حال انویدیا از همه لحاظ، مخصوصا از نظر efficiency حلوتر بوده. این یه واقعیته. 

ویرایش شده در توسط mohihehi

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 4 دقیقه قبل، mohihehi گفته است :

کاری که 7 ساله از AMD ندیدیم. 

Vega VIIIIIIIIII رو نمیشه با RTX 2080 مقایسه کرد چون Feature Set برابری ندارن. برای مقایسه عادلانه باید به GTX 1080 Ti برگردیم که دقیقا دو سال قبل عرضه شده. 

پس اگه برابری با دومین Flagship انویدیا از دو سال قبل (که از Titan Xp ضعیف تره) رو دلیلی برای افتخار و مباهات به AMD میدونید، حرف شما درسته.

من خودم زمانی به بخش RTG دست مریزاد میگم که از بهترین گزینه انویدیا که الان Titan RTX هست حداقل 30 درصد جلوبزنه. آخرین باری که همچین اتفاقی افتاد به 9700 Pro برمیگرده. بهترین نسل جدیدش که میشه بهش اشاره کرد نصل Hawaii بود که به خوبی قادر بود در سطح Enthusiast انویدیا و سری 700 رو شکست بده. 

در نقل قول عکس ها رو پاک کنید .

کارت VII جانشین وگا 64 و وگا 56 محسوب میشه . کارت 2080 هم جانشین 1080 . مقایسه از این جهت صحیحه .

این که ای ام دی نسل جدید ارائه نداره بی هیچ حرفی یه نقصه . مشکل من اینه که انویدیا که نسل تغییر داده چرا این شکلیه ؟ تفاوت بین 1080 و 2080 بسیار چشمگیره اما پرفورمنس همون مقدار افزایش نداشته .عملا میشه گفت انویدیا افزایش پرفورمنس کارتهاش رو مدیون کاهش لیتوگرافی و افزایش تعداد سایه زن هستش نه تغییر فناوری !!!!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 12 دقیقه قبل، big VULTURE گفته است :

مثلا کسی که مثل شما از نرم افزارهایی که با کودا کار می کنن استفاده می کنه باید 1060 بخره تا کارتش روی اون نرم افزارها هم جواب بده .

آقا شما باورت نمیشه من چند سال پیش نمیدونستم یعنی تخصص شو نداشتم بخاطر اینکه کارتم ای ام دی بود و تیک مینداخت و کند بود تو نرم افزارها مخصوصا تو ویپیورت هام هی ویندوز و مکس و اتوکد ام رو عوض میکردم و فکر میکردم مشکل از کرک نرم افزار هاست ..

بسوز پدر  بی سوادی چه روزگاری داشتم دیگه داشت از نرم افزار حالم بد میشد تا یکی منو راهنمایی کرد :4_joy::4_joy:

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 1 دقیقه قبل، big VULTURE گفته است :

در نقل قول عکس ها رو پاک کنید .

کارت VII جانشین وگا 64 و وگا 56 محسوب میشه . کارت 2080 هم جانشین 1080 . مقایسه از این جهت صحیحه .

این که ای ام دی نسل جدید ارائه نداره بی هیچ حرفی یه نقصه . مشکل من اینه که انویدیا که نسل تغییر داده چرا این شکلیه ؟ تفاوت بین 1080 و 2080 بسیار چشمگیره اما پرفورمنس همون مقدار افزایش نداشته .عملا میشه گفت انویدیا افزایش پرفورمنس کارتهاش رو مدیون کاهش لیتوگرافی و افزایش تعداد سایه زن هستش نه تغییر فناوری !!!!

سری مکسول نشون داد که میشه بدون کاهش لیتوگرافی و افزایش تعداد سایه زن پرفورمنس رو افزایش داد. 980 با 2048 واحد سایه زن از GTX 780 Ti با 2880 واحد سایه زن سریع تره. هر دو با لیتوگرافی 28 نانومتر تولید شده بودن. 

در مورد نظر شما درباره نسل جدید انویدیا و سری RTX با شما کاملا موافقم. RTX در حال حاضر به درد هیچ کس نمیخوره و انویدیا نباید تکنولوژی که آماده نیست رو معرفی می کرد. چقدر از فضای سیلیکون رو فدای RTX و DLSS کرد که به درد هیچکس نمیخوره.  

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 26 دقیقه قبل، Naser.Morsali گفته است :

فکنم دعوای بین طرفداران انویدیا و ای ام دی تو کارت گرافیک مثل استقلال و پرسپولیس انتها ندارن و همیشه میزن تو سر و کله هم ....  :4_joy: :4_joy:

دقیقا خودشه فقط اسم جبهه ها فرق میکنند ??

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده)

ولی انصافا دنیای رندر سی پی یو بیس و تعداد هسته رو متحول کرد AMD با سری جدید ryzen

,وگرنه هنوز داشتیم با 4 هسته های اینتل سر و کله میزدیم و نهایتن یه 6 هسته ای میداد بیرون با کلی تبلیغ و چیپ عوض کردن و هزینه روی دست مون گذاشتن 

amd توی مشتری مداری خیلی بهتر از اینتل حداقل تو سی پی یو چون تو گرافیک نه من باهاش سر و کار دارم و تخصص دارم   چون اصلا  اهل گیم نیستم 

اگر سری ryzen ها نبود هیچ وقت توی سری i5 اینتل شاهد 6 هسته  و تو سری i7 شاهد 8 هسته نبودیم  

ویرایش شده در توسط Naser.Morsali

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 3 دقیقه قبل، mohihehi گفته است :

سری مکسول نشون داد که میشه بدون کاهش لیتوگرافی و افزایش تعداد سایه زن پرفورمنس رو افزایش داد. 980 با 2048 واحد سایه زن از GTX 780 Ti با 2880 واحد سایه زن سریع تره. هر دو با لیتوگرافی 28 نانومتر تولید شده بودن. 

در مورد نظر شما درباره نسل جدید انویدیا و سری RTX با شما کاملا موافقم. RTX در حال حاضر به درد هیچ کس نمیخوره و انویدیا نباید تکنولوژی که آماده نیست رو معرفی می کرد. چقدر از فضای سیلیکون رو فدای RTX و DLSS کرد که به درد هیچکس نمیخوره.  

بله دقیقا حق با شماست . کار فناوری جدید هم همینه . بتونی از هر سایه زن پرفورمنس بیشتری بگیری وگرنه کارت با یه ریبند کردن هیچ فرقی نداره .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 7 دقیقه قبل، mohihehi گفته است :

سری مکسول نشون داد که میشه بدون کاهش لیتوگرافی و افزایش تعداد سایه زن پرفورمنس رو افزایش داد. 980 با 2048 واحد سایه زن از GTX 780 Ti با 2880 واحد سایه زن سریع تره. هر دو با لیتوگرافی 28 نانومتر تولید شده بودن. 

در مورد نظر شما درباره نسل جدید انویدیا و سری RTX با شما کاملا موافقم. RTX در حال حاضر به درد هیچ کس نمیخوره و انویدیا نباید تکنولوژی که آماده نیست رو معرفی می کرد. چقدر از فضای سیلیکون رو فدای RTX و DLSS کرد که به درد هیچکس نمیخوره.  

البته این تکنولوژی بیشتر فکنم برای رندر موتور رندر های gpu base باشه البته تا انوجایی توی یه سایت ایرانی که این تکنولوژی رو ترجمه کرده بود خوندم از خودم نمیگم 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده)
در 49 دقیقه قبل، big VULTURE گفته است :

بزارید تا کارتهای هر کدوم از این دو کمپانی رو با هم مقایسه کنیم ببینیم که کی کار درست رو انجام داده .

اول می بینیم در مهاجرت از وگا 64 به VII چه اتفاقاتی افتاده .

1. کاهش لیتوگرافی ( از 14 به 7 نانومتر ) 2. بدون تغییر در فناوری  3. کاهش تعداد سایه زن ( از 4096 به 3840 ) 4. بدون تغییر مصرف 5. کاهش ابعاد چیپست ( از 495 میلی متر مربع به 331 میلی متر مربع ) 6. مموری بدون تغییر نسل ( اما با افزایش 2 برابر حجم و 2.1 برابری سرعت )

در نتیجه حدود 30 درصد افزایش پرفورمنس

اما در مهاجرت از 1080 به 2080 چه اتفاقی افتاده ::.

عزیزم شما تز بیس داری اشتباه میزنی

مصرف سری جدید انویدیا افزایش پیدا کرده چون ما توی شرینک ۳ تا سکشن پردازشی داریم چیزی که amd تو خواب هم نمیتونه بسازه. 

پردازشگر های RT Tensor  

ابعاد و مصرف بخاطر اینا افزایش پیدا کرده هرچند اگر عجوبه های مغز متفکر دیویژن رادئون همچین چیزی میساختن مصرفش ۱۵۰۰ وات میشد نه ۲۵۰ وات. والا بازم دمشون گرم مهندسان انویدیا. دای سایز رادئون ۷ در حد یک سوم چیپ TU102 عه اما مصرفش ۵۰ وات هم بیشتر از قویترین کارت گرافیک گیمینگ دنیاس با این حال چند ده فریم خام ازش عقبه چ برسه Dlss! 

کارت رادئون ۷ هم وگا ۶۴ نیست این ۵۰۰ بار! فقط معماری ریبرند شده وگاس در اصل کارت رده پردازش ابری Mi 50 هست که ورژن گیمینگ شده ن بیشتر ! هیچ چیز قابل تحسینی هم نداره جز دما و مصرف بالا و کارایی  در حد نسل قبل انویدیا  که نادون هایی مثل لیزا سو اون رو با ۲۰۸۰ ای که هم RT داره هم Tensor مقایسه کردن اسم خودشونم گذاشتن دکتر.

حالا برای حال گیری اساسی میشه قابلیت DLSS رو فعال کرد تا قشنگ مشخص بشه چی رو با چی مقایسه کردن وقتی ۷ نانومتری باشی مصرف و دمات هم وحشتناک باشه ۳۰ فریم هم عقب بیوفتی ?

اسمشم گذاشتن Worlds first 7nm gaming graphics card ! 

 باید میذاشتن Worlds first hellish temprature 7nm heater card

ویرایش شده در توسط ???????

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

واقعا زشت تو همچین کشوری فن این برندا بود قشنگ اوج جهان سومی رو درک میکنی

جوری بحث و دفاع و جدل میکنن که...

هرکیم بخواد کارت بخره اول به قیمت و قدرت نگاه میکنه بعد میخره دیگه این همه بحث و جدل چیه

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده)
در 31 دقیقه قبل، ??????? گفته است :

عزیزم شما تز بیس داری اشتباه میزنی

مصرف سری جدید انویدیا افزایش پیدا کرده چون ما توی شرینک ۳ تا سکشن پردازشی داریم چیزی که amd تو خواب هم نمیتونه بسازه. 

پردازشگر های RT Tensor  

ابعاد و مصرف بخاطر اینا افزایش پیدا کرده هرچند اگر عجوبه های مغز متفکر دیویژن رادئون همچین چیزی میساختن مصرفش ۱۵۰۰ وات میشد نه ۲۵۰ وات. والا بازم دمشون گرم مهندسان انویدیا. دای سایز رادئون ۷ در حد یک سوم چیپ TU102 عه اما مصرفش ۵۰ وات هم بیشتر از قویترین کارت گرافیک گیمینگ دنیاس با این حال چند ده فریم خام ازش عقبه چ برسه Dlss! 

کارت رادئون ۷ هم وگا ۶۴ نیست این ۵۰۰ بار! فقط معماری ریبرند شده وگاس در اصل کارت رده پردازش ابری Mi 50 هست که ورژن گیمینگ شده ن بیشتر ! هیچ چیز قابل تحسینی هم نداره جز دما و مصرف بالا و کارایی  در حد نسل قبل انویدیا  که نادون هایی مثل لیزا سو اون رو با ۲۰۸۰ ای که هم RT داره هم Tensor مقایسه کردن اسم خودشونم گذاشتن دکتر.

حالا برای حال گیری اساسی میشه قابلیت DLSS رو فعال کرد تا قشنگ مشخص بشه چی رو با چی مقایسه کردن وقتی ۷ نانومتری باشی مصرف و دمات هم وحشتناک باشه ۳۰ فریم هم عقب بیوفتی 1f602.png

اسمشم گذاشتن Worlds first 7nm gaming graphics card ! 

 باید میذاشتن Worlds first hellish temprature 7nm heater card

کسی نگفت این کارت وگا 64 هستش . موضوع سر جانشینی و مقایسه بود . مثل 2080 که عملا جانشین 1080 هستش .

فعلا که سایه زن های RT و اون قابلیت DLSS جز افزایش هزینه تولید و ابعاد چیپست کاری انجام ندادن ?

حالا ما صبر می کنیم ببینیم سهام انویدیا چی میشه . آخه دکتر هوانگ خیلی ادعا داره ولی معلومه یه جاییش داره میسوزه . ما که آدم حسابش نمی کنیم اما شما طرفدارهاش بگید آب رو بریزه همونجا که میسوزه !

ویرایش شده در توسط big VULTURE

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 4 دقیقه قبل، ??????? گفته است :

عزیزم شما تز بیس داری اشتباه میزنی

مصرف سری جدید انویدیا افزایش پیدا کرده چون ما توی شرینک ۳ تا سکشن پردازشی داریم چیزی که amd تو خواب هم نمیتونه بسازه. 

پردازشگر های RT Tensor  

ابعاد و مصرف بخاطر اینا افزایش پیدا کرده هرچند اگر عجوبه های مغز متفکر دیویژن رادئون همچین چیزی میساختن مصرفش ۱۵۰۰ وات میشد نه ۲۵۰ وات. 

کارت رادئون ۷ هم وگا ۶۴ نیست این ۵۰۰ بار! فقط معماری ریبرند شده وگاس در اصل کارت رده پردازش ابری Mi 50 هست که ورژن گیمینگ شده ن بیشتر ! هیچ چیز قابل تحسینی هم نداره جز دما و مصرف بالا و کارایی  در حد نسل قبل انویدیا  که نادون هایی مثل لیزا سو اون رو با ۲۰۸۰ ای که هم RT داره هم Tensor مقایسه کردن اسم خودشونم گذاشتن دکتر.

حالا برای حال گیری اساسی میشه قابلیت DLSS رو فعال کرد تا قشنگ مشخص بشه چی رو با چی مقایسه کردن وقتی ۷ نانومتری باشی مصرف و دمات هم وحشتناک باشه ۳۰ فریم هم عقب بیوفتی 1f602.png

اسمشم گذاشتن Worlds first 7nm gaming graphics card ! 

 باید میذاشتن Worlds first hellish temprature 7nm heater card

درود

بعضی ها استدلالشون از کارت VII خیلی جالبه !!!

وقتی AMD منتل رو ساخت میدونست که مایکروسافت مجبوره DX12 رو منتشر کنه چون داد بازی سازها از اینDX11 API دراومده بود ... نسل اول معماری GCN  توی اون زمان خودش اونقدر پیشرفته بود که پیش بینی استفاده از قابلیت های DX 12 توش شده بود یعنی ریزمعماری توسط AMD بنا شد که تالان هر چند با تغییرات جزئی تازه داره عملکرد پنهانش مشخص میشه ... نمونش همون هسته های ACE که واسه ASYNC COMPUT یه زمانی طرفدارای انویدیا بهش میخندیدن و انودیا هم قول داد با درایور جبران کنه ولی نشد ..... حالا بازیهای جدید که فقط با پچ میشن DX12 مشکل از اونهاست و نه ریز معماری AMD ... خنده دارش اینه با وجود اضافه شده هسته های RT و تنسور هنوزم تو خیلی بازیها معماری تورینگ با API DX12 افت کارایی نشون میده

کارت رادئون ۷ هم وگا ۶۴ نیست این ۵۰۰ بار! فقط معماری ریبرند شده وگاس در اصل کارت رده پردازش ابری Mi 50 هست که ورژن گیمینگ شده ن بیشتر ! هیچ چیز قابل تحسینی هم نداره جز دما و مصرف بالا و کارایی  در حد نسل قبل انویدیا  که نادون هایی مثل لیزا سو اون رو با ۲۰۸۰ ای که هم RT داره هم Tensor مقایسه کردن اسم خودشونم گذاشتن دکتر.

خخخخخخ خوب ریبرند یعنی همون معماری دیگه  تغییر تو ساختار استریم پروسسورها داده نشده...  ریبرند شده وگا میشه همون دیگه این چجور توجیهیه برادرمن !!! مگه کارت وگا 64 از معماری دیگه ای استفاده میکنه که ما خبر نداریم !!! کارت رده پردازش ابری فرقش با نسخه گیمنیگ درایورهای مخصوص اون هست که با اون درایور ویژه بخش های مربوط به محاسباتش رو فعال میکنه!!! شما رو کارت محاسباتی میتونی درایورگیمینگ هم نصب کنی ....

دما و مصرف این کارت حتی با وجود افزایش تعداد ترانزیستورهاش نسبت و به وگا 64 تغییری نداشته ... قابلیت DLSS هم آش دهن سوزی نیست هنوز فقط تویه یه دونه بازی اضافه شده حتی خیلی از بازی سازها تمایل استفاده از اونو ندارن !!! مثل همون فیزیک مسخره انویدیا که آخرش همه بازی سازها رو آوردن به OPEN CL و فیزیک رو گذاشتن کنار!!!

الان مهمترین موضوع اینه یک معماری ریبرند شده واسه چهار سال پیش اومده با یک معماری تازه نفس واسه 4 ماه پیش داره رقابت میکنه !!! این چیزی بود که داد عمون جن رو درآورد و مثل لبو سرخ شد خخخخخ .... تا AMD یه کاری میکنه تتوی خالکوبی انویدیا رو روی بازوش به همه نشون میده خخخخخخخخخخخ

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 21 دقیقه قبل، hd5870 گفته است :

درود

الان مهمترین موضوع اینه یک معماری ریبرند شده واسه چهار سال پیش اومده با یک معماری تازه نفس واسه 4 ماه پیش داره رقابت میکنه !!! این چیزی بود که داد عمون جن رو درآورد و مثل لبو سرخ شد خخخخخ .... تا AMD یه کاری میکنه تتوی خالکوبی انویدیا رو روی بازوش به همه نشون میده خخخخخخخخخخخ

10.gif.1e340b426b326e27cd63b35694c811c9.gif

از همون اول دارم همین رو میگم .

در 1 دقیقه قبل، ho3einsa گفته است :

این بحثا خیلی لذت بخشه ولی اینکه بپرین به هم یکم لذت یاد گرفتنو کم میکنه. دوستان از شماها بعیده.

همه چیز از عبارت  ** ای ام دی شروع شد . در هر صورت وقتی کسی تیکه میندازه نمیشه جواب نداد .

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 29 دقیقه قبل، hd5870 گفته است :

 

دما و مصرف این کارت حتی با وجود افزایش تعداد ترانزیستورهاش نسبت و به وگا 64 تغییری نداشته ... قابلیت DLSS هم آش دهن سوزی نیست هنوز فقط تویه یه دونه بازی اضافه شده حتی خیلی از بازی سازها تمایل استفاده از اونو ندارن !!! مثل همون فیزیک مسخره انویدیا که آخرش همه بازی سازها رو آوردن به OPEN CL و فیزیک رو گذاشتن کنار!!!

الان مهمترین موضوع اینه یک معماری ریبرند شده واسه چهار سال پیش اومده با یک معماری تازه نفس واسه 4 ماه پیش داره رقابت میکنه !!! این چیزی بود که داد عمون جن رو درآورد و مثل لبو سرخ شد خخخخخ .... تا AMD یه کاری میکنه تتوی خالکوبی انویدیا رو روی بازوش به همه نشون میده خخخخخخخخخخخ

دوست عزیز یجوری میگی افزایش ترانزیستور انگار از ۱۲.۵ میلیارد شده ۱۳.۳ میلیارد چقدر رکورد جابجا شده ! مصرف به ازای کارایی و مصرف ب ازای دما رو از نسلی یاد بگیرید که از ۱۲ میلیارد ترانزیستور شده ۱۸.۶ میلیارد ترانزیستور ! نه ریبرند اونم با دمای جانکشن ۱۱۰ درجه کوره ادم پزی !

همونطور ک گفتم انویدیا هم میتونه پاسکال رو ببره ۷ نانومتر اونوقت مشخص شه کار که کرد انکه تمام کرد ! 

ضمنا قابلیت DLSS با افزونه یا پچ قابل راه اندازی روی انجین بازی هست و در اینده بیشتر در عناوین تایتل انویدیا ب کار گرفته خواهد شد. شما بمونید و taa با کاهش ۲۰ فریمی تو بازی ها شاید منتل و async ب دادتون برسن تو اون حال...

بعدشم شما نیمه پر لیوان رو میبینی 

چرا نمیگین ی کارت با نود ساخت ۷ نانومتری که تا پس کله فرکانسش رفته بالا و با مموری hbm و پهنای مموری خیلی بیشتر به زور تونسته حریف ی پرچمدار از نسل پیش انویدیا بشه؟ حالا رفتین تو حاشیه سازی و از هیچی نداشتن قابلیت های ویژه ی معماری دیگه رو تمسخر میکنید؟ 

خیلی خوبید شما. ۷۵۰ دلار بدی ب ی کارتی ک از شدت نویز فن هاش و دمای وحشتناکش نمیشه تو اتاق نشست و معلوم نیست اون فری سینک هم کار بکنه یا نه 

دل خوش کردید به اینکه در سال ۲۰۱۹ رادئون تونسته با کلی فشار حریف ۲۰۸۰ ای باشه که رده پرفورمنسه و حتی enthusiast هم نیست. 

کارت رادئون ۷ فلگشیپ رادئون که با اختلاف ۳۰ فریمی از 2080ti عقبه و وقتی dlss فعال شه اختلاف ۶۰ فریم رو هم رد میکنه ! 

حالا بازم ۷۵۰ دلار بدین و لذت ببرین

جهت خنک سازی تو تابستون از الان ب فکر کولرگازی یا چیلر باشین فقط فری سینک خریدن پیشکش

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  Only 75 emoji are allowed.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جایگذاری شد.   نمایش به عنوان یک لینک به جای

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.