رفتن به مطلب

mohihehi

کاربر سایت
  • پست

    127
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • بازخورد

    50%

9 دنبال کننده

آخرین بازدید کنندگان نمایه

3913 بازدید کننده نمایه

دستاورد های mohihehi

121

اعتبار در سایت

  1. ممنون از دوستان بابت پیشنهاداشون کارت از آقای بهرامن عزیز خریداری شد. تاپیک بسته شود.
  2. سلام دوستان لطفا گرافیک تمیز و بدون تعمیر باشه.
  3. سری مکسول نشون داد که میشه بدون کاهش لیتوگرافی و افزایش تعداد سایه زن پرفورمنس رو افزایش داد. 980 با 2048 واحد سایه زن از GTX 780 Ti با 2880 واحد سایه زن سریع تره. هر دو با لیتوگرافی 28 نانومتر تولید شده بودن. در مورد نظر شما درباره نسل جدید انویدیا و سری RTX با شما کاملا موافقم. RTX در حال حاضر به درد هیچ کس نمیخوره و انویدیا نباید تکنولوژی که آماده نیست رو معرفی می کرد. چقدر از فضای سیلیکون رو فدای RTX و DLSS کرد که به درد هیچکس نمیخوره.
  4. کاری که 7 ساله از AMD ندیدیم. Vega VIIIIIIIIII رو نمیشه با RTX 2080 مقایسه کرد چون Feature Set برابری ندارن. برای مقایسه عادلانه باید به GTX 1080 Ti برگردیم که دقیقا دو سال قبل عرضه شده. پس اگه برابری با دومین Flagship انویدیا از دو سال قبل (که از Titan Xp ضعیف تره) رو دلیلی برای افتخار و مباهات به AMD میدونید، حرف شما درسته. من خودم زمانی به بخش RTG دست مریزاد میگم که از بهترین گزینه انویدیا که الان Titan RTX هست حداقل 30 درصد جلوبزنه. آخرین باری که همچین اتفاقی افتاد به 9700 Pro برمیگرده. بهترین نسل جدیدش که میشه بهش اشاره کرد نسل Hawaii بود که به خوبی قادر بود در سطح Enthusiast انویدیا رقابت کنه و سری 700 رو شکست بده. از اون موقع تا به حال انویدیا از همه لحاظ، مخصوصا از نظر efficiency حلوتر بوده. این یه واقعیته.
  5. من خودم با AC Odyssey همین مشکل رو داشتم. البته با پردازنده i5 4670k و گرافیک ضعیف 780 Ti و هردو تا 100لود میشدن و در تنظیمات High تقریبا 50 فریم میداد.
  6. دوستمون به نکته خوبی اشاره کردن. AC Origins و AC Odyssey از موارد خاصی هستن که برای پردازنده اصلا بهینه نیستن و حتی تو پردازنده های خیلی قویتر مشکل ایجاد میکنن. اینکه لود سی پی یو به 100 میرسه تقریبا برای هر نوع پردازنده ای تو این دو بازی اتفاق می افته. به نظرم بهتره همینطور باهاش کنار بیایید چون همین الان هم سیستم شما خوب عمل میکنه. به مرور زمان که بار گرافیکی بازیها افزایش پیدا کنه موضوع گلوگاه بودن پردازنده هم تا حدودی براتون برطرف میشه. البته کارتی مثل Vega 64 قدرتش اون قدر زیاد هست که بهتره حداقل از مانیتور 1440p استفاده کنید.
  7. اگه die shrink از 14 نانومتر به 7 نانومتر برای AMD این طوری راحته، برای انویدیا مثل آب خوردنه. تنها دلیلی که باعث میشه انویدیا اینکار رو نکنه هزینه سرسام آور نود 7 نانومتری و هزینه tapeout هستش. در ضمن انویدیا در حال حاضر رقیب آنچنانی نداره که لازم باشه 7 نانومتر رو به این زودی رو کنه. ترجیه میده یه سال صبر کنه تا هزینه 7 نانومتر کمتر بشه بعد. از خیلی وقت پیش استراتژی انویدیا همین بوده (از زمان تسلا یا همان G80).
  8. صد در صد اگه رزولوشن از 4K کمتر باشه این پردازنده چهار هسته ای برای Vega 64 گلوگاه هست.
  9. جدا از نظر دوستان، یه نکته به نظرم باید یادآوری بشه اونم اینه که به دلیل تمرکز AMD روی تکنولوژی تولید به جای معماری، معماری فعلیش خیلی از تاریخ مصرفش گذشته. به همین دلیله که حتی با این که یک نود کامل با این کارت از انویدیا جلوتر هست، فقط تونسته به سختی با flagship دو سال قبل انویدیا رقابت کنه! اگه ناوی هم از معماری GCN استفاده کنه، احتمالا نسل جدید AMD حداقل به اواسط ۲۰۲۰ به تاخیر بیوفته که مسلما انویدیا در اون برهه زمانی با معماری جدید ۷ نانومتر به استقبال ای ام دی میره. ای ام دی باید یه تکون درست و حسابی به خودش بده تا بیشتر از این از قافله عقب نمونه.
  10. خوب شد که تماشا نکردم. این عکسا رو که میبینم ... اگه بازیشون اینجور بوده خدا رو شکر باختن. آزمون چش شده؟ Stay classy...
  11. سوال خوبیه. باید دید تا جلوه های بصری جدیدی با استفاده از DX12 وجود داره یا نه. Forza Horizon 3, 4 و Gears 4 حالت DX11 ندارن که بشه به درستی مقایسه کرد. Deus Ex Mankind Divided: https://www.youtube.com/watch?v=pAKCOcSLViw تست های Digital Foundry برای Batllefield 1 وجود داره که نشون میده DX12 برای هردو برند افت 2-10 فریمی به همراه داشته و استاتر بیشتر شده. https://www.youtube.com/watch?v=ZxsIOV2AjMc Shadow of the Tomb Raider از DX12 خوب استفاده میکنه. تستی که خودم کردم عملکرد هر دو حالت برابر بوده. البته شاید با کارت گرافیک های جدید مثل وگا و پاسکال DX12 فریم بهتری بده. https://www.youtube.com/watch?v=KvN0w51xYdY Hitman از DX12 پشتیبانی می کرد ولی Hitman 2 فقط از DX11 پشتیبانی میکنه. دلیلش رو هم بهتره ازتوسعه دهنده پرسید. اتفاقا اوایل ویژگی های DX12 رو خوب مطالعه کردم و Whitepaper رو کامل خوندم. مهم اینه که از این ویژگی ها چطور استفاده بشه.
  12. منظورم شما نبودید دوست عزیز. اشاره کردم به پست big vulture که گفته بود تو Resident Evil 2 Remake استفاده از DX12 فریم ریت رو خیلی کاهش میده. به عنوان مثال ایشون گفتن: "اگر بنچمارک های دو کارت VEGA 56 و 2060 رو مقایسه کنید در حالت DX 11 و رزولیشن فول اچ دی کارت وگا 56 تونسته 147 فریم بگیره و کارت 2060 هم 149 فریم . یعنی اختلاف برابره با کمتر از 2 درصد به سود 2060 . اما در دایرکس 12 و در همون رزولیشن وگا 56 موفق شده 124 فریم بگیره و 2060 هم 102 فریم گرفته . یعنی اختلاف بیش از 17 درصد بوده به سود وگا 56 . برتری کارتهای ای ام دی در DX12 کاملا مشهوده ." اگر بحث انویدیا و ای ام دی رو یه لحظه بذاریم کنار، میبینیم که با رفتن از DX11 به DX12، فریم ریت Vega 56 افت 24 فریمی و RTX 2060 افت 47 فریمی داشته. منظورم تجربه شخصی شما و کس دیگه ای نیست، بلکه این بود که با استفاده از DX12 در این عنوان، فریم ریت برای هر دو برند (انویدیا بیشتر از ای ام دی) افت پیدا میکنه. تست های دیگه ای هم دیدم که نشون دهنده همینه. هدف اصلی اینه که چرا باید از افت فریم در هر دو صورت، حتی اگر سرانجام به نفع انویدیا یا ای ام دی باشه، استقبال کنیم؟
  13. من خیلی وقته تجربه استفاده از گرافیک AMD نداشتم (اخرین مدلی که از AMD داشتم 5870 بود) ولی تو بنچمارک هایی که دیدم از RotTR، استفاده از DX11 فریم ریت بهتری از DX12 میده. ولی قسمت Geothermal Valley روی پردازنده سنگینه و DX12 اونجا بهتر جواب میده و روانتر. نمیدونم از چه پردازنده و گرافیکی استفاده میکنید ولی احتمال میدم پردازنده تا حدودی گلوگله باشه.
  14. با وجود تفاوتی که در برخی عنوان ها بین دو برند اونیدیا و ای ام دی هست، استفاده از DX12 به جای DX11 هیج توجیهی نداره. تنها عنوانی که میشه گفت با DX12 عملکرد بهتری داشته Sniper Elite 4 بوده که با هر معماری گرافیکی تونسته فریم ریت رو افزایش بده. من خودم با 780 Ti هم تست کردم که در صورت استفاده از DX12 فریم ریت اگر اشتباه نکم افزایش 5 فریمی داشت. بازی های بتلفیلد 1 و V، همه Star Wars Battlefront ها و Rise & Shadow of the Tomb Raider، و ... همگی با استفاده از DX12 عملکرد بدتری داشتند. جالبه که با وجود این که DX12 برای خود AMD هم افت شدید فریم به دنبال داشته (مخصوصا تو Resident Evil 2 Remake)، باز هم فنبوی ها دارن به طبل DX12 می کوبن و چشم دوختن به آینده ای که بعد از 5 سال هنوز محقق نشده. "منتظر استفاده صحیح از DX12 باشید تا انویدیا رو نابود کنیم!" "منتظر وگا هستیم!" "منتظر ناوی هستیم!" "منتظر ...... هستیم!" به غیر از این یه مورد و DOOM که از Vulkan استفاده میکنه، هیچ موردی وجود نداشته که استفاده از DX12 باعث افزایش چشمگیر فریم ریت بشه. مهم ترین ویژگیش هم که حذف گلوگاهی پردازنده هست تا به حال تو هیچ عنوانی مشاهده نشده و عملکرد سی پی یو تقریبا برابر بوده. برای یک API به اصطلاح نوین که 5 سال از عرضه ش میگذره نتیجه خیلی دل سرد کننده ای هست. از اون طرف هم انویدیا فکر کرد که هزینه کردن تو Ray Tracing که در حال حاضر به درد هیچ کسی نمیخوره، ارزش داره و هزینه تولید چیپ ها و قیمت کارت گرافیک رو به فلک کشید. یک نکته ای که برام جالبه اینه که با وجود عملکرد یکسان، چیپ گرافیک 1080 که GP104 هست 314 میلی متر مربع اندازه داره و RTX 2070 که عملکرد برابری داره، از چیپست TU106 استفاده می کنه (که در حقیقت باید جایگزین GP106 بشه!) که اندازه ش 445 شده! یعنی 50 درصد افزایش در اندازه چیپ و هزینه تولید بالاتر برای ویژگی که در حال حاضر به درد هیچ کسی نمیخوره! خلاصه سال 2017 و 2018 سال خوبی برای نوآوری در این زمینه نبودن و سال 2019 هم به نظر نمیاد بهتر بشه.
×
×
  • اضافه کردن...