رفتن به مطلب

mostafajan

کاربر سایت
  • پست

    451
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • بازخورد

    100%

آخرین بازدید کنندگان نمایه

3717 بازدید کننده نمایه

دستاورد های mostafajan

322

اعتبار در سایت

  1. رمها توسط بنده خریداری شد با تشکر از استارتر
  2. قبل از اینکه به رحمت خدا بره مشکلش چی بود که داده بودین دوستتون بهش دیباگر بزنه اونم تو حالت روشن دیباگرو هم از دوستتون بگیرید بندازید دور
  3. ببین مشکلی که الان داری مربوط میشه به سرعت پردازندت نه قدرت پردازشیش وقتی نرم افزار MSI AfterBuner اجرا میکنی میبینی که نهایتا داری از 30% قدرت سی پی یوت استفاده میکنی اما سرعت سی پی یوت خیلی پایینه و دلیل کاهش فریمت همین سرعت پایینه و به قدرت پردازشی سی پی یوت مربوط نمیشه گزینه CPU clock رو هم تو نرم افزار MSI AfterBurner تیک بزن که در حین بازی بتونی بصورت لحظه ای سرعت کلی سی پی یو هم ببینی من خودم این مشکلو با بازی پابجی که اونم مثل بازی شما آنلاینه تو نرم افزار Gameloop داشتم . کلا بازیهای آنلاین با تعداد بالا نیاز به سرعت پردازنده دارن . مثلا پابجی نسخه شبیه ساز تو لینک رسمیش گفته سی پی یو دو هسته ای میخواد با سرعت حداقل 3 گیگاهرتز ولی برای من چهار هسته ایه با سرعت 2.8 اما هیچوقت روی 2.8 نمیره مگر اینکه یه حرکتی روی سی پی یو بزنم که در ادامه میگم اون حرکت چیه برای حل این مشکل رفتم تو لینک سایت سی پی یوم دیدم موقعی که سی پی یو از چهار تا هسته استفاده میکنه سرعت میاد روی 1.7 اما وقتی از دوتا هسته استفاده میکنه میاد 2.4 و موقعی که میره رو یک هسته تا 2.8 هم سرعت میره بالا طبق عکس زیر بعد کاری که کردم این بود که رفتم داخل Task Manager و با استفاده از گزینه Set Affinity تعیین کردم که فایل اجرایی بازی یعنی Gameloop.exe فقط با چهارتا از تردها (Thread) که میشه دوتا هسته (هر دوتا ترد یک هسته برای سی پی یو هایی که قابلیت هایپر تردینگ دارن) کار کنه و همین عمل باعث شد سرعت سی پی یو بره روی 2.4 گیگا هرتز و دیگه کاهش فریم شدید که فریم بره روی چهار ده پونزده نداشته باشم و کمترین افت فریم به 25 تا 30 برسه و بتونم بازی کنم . فکر کنم سی پی یو شما که i5 هستش قابلیت هایپر تردینگ نداشته باشه که هر دوتا ترد یک هسته باشه و احتمالا هر ترد برای خودش یه هسته است فقط دوتا نکته در موردی کاری که انجام دادم بگم نکته اول اینکه بجز گیم لوپ بقیه نرم افزارارو کامل بستم تا هیچ نرم افزاری روی ترد های 4 تا 7 بار پردازشی ایجاد نکنه (حتی یک درصد) تا سی پی یو سرعتش بصورت لحظه ای بیاد روی 1.7 گیگا هرتزی که تو سایت سی پی یو گفته بود و لگ ایجاد بشه . منظورم حالتیه که سی پی یو تمام هسته هاش فعاله و سرعت میاد روی 1.7 گیگا هرتز هرچند تو میتونی بصورت لحظه ای با نرم افزار MSI AfterBurner ببینی که موقع بازی سرعتت چنده و اینکه کارو درست انجام دادی یا نه . اگرم نرم افزاری بود که نمیشد ببندیش و لازم بود در کنار بازی اجرا بشه پس بهتره اونم تنظیم کنی رو همون تعداد هسته ای که برای فایل اجرایی بازیت تنظیم میکنی تا باعث کاهش سرعت پردازنده نشه نکته دوم اینکه وقتی من با استفاده از Set Affinity بار پردازشیو روی دوتا از ترد ها (یک هسته) متمرکز میکنم با اینکه سرعت اومد روی 2.8 و بصورت ثابت قفل شد اما واقعا دوتا ترد قدرت پردازش کامل بازیو نداشت چون سی پی یو من با اینکه Core i7 هستش ولی ضعیفه . واقعیتش انتظارم نداشتم بازی برام با یک هسته خیلی روان اجرا بشه چونکه پردازنده من نسل اول سری سی پی یو های Core i ولی برای شما نسل هشته (i5 8250U) که خب قدرت هر هسته سی پی یو شما سه چهار برابر قدرت هر هسته سی پی یو منه ولی باز خودت باید تمام گزینه هارو تست کنی ببینی رو کدوم حالت بهترین نتیجه رو میگیری . شما ماکسیمم سرعت سی پی یوت 3.4 گیگا هرتزه که فکر کنم فقط روی تک هسته فعال میشه ولی بعید میدونم با یک هسته بتونی بازیو با FPS خوب اجرا کنی احتمالا باید بری روی دو هسته تا قدرت و سرعت رو در کنار هم داشته باشی اگر روش بالا جواب نداد باید یا از توی بایوس نیمی از هسته هاتو غیر فعال کنی یا اینکه بار پردازشی همه پردازش هارو با استفاده از Affinity بزاری روی نصف هسته ها یا یک هسته تا به سرعت مورد نظر برسی این کلیپو ببین بد نیست . توش یه روشی گفته که از تو ویندوز بخش msConfig هم میتونی هسته هارو غیر فعال کنی ولی اون کارایی غیر فعال کردن از داخل بایوس رو فکر نکنم داشته باشه . برا من که نداشت و با فعال کردن دوتا ترد از msConfig و فشار حداکثری رو تردها سرعت پردازنده از روی 1.7 تکون نخورد . با نرم افزار CPU-Z هم میتونی سرعت پردازندتو بصورت لحظه ای ببینی https://www.youtube.com/watch?v=9Dhsr4K4mQk راستی تو حتی میتونی با غیر فعال کردن نصف هسته های سی پی یوت و استفاده از اون نرم افزار اورکلاکی که خودت گفتی کاری کنی که هم قدرت هم سرعت رو داشته باشی و چون از نصف هسته ها داری استفاده میکنی دمای کمتری هم داشته باشی . یعنی یه تیرو سه نشون قدرت و سرعت و دمای کمتر مشکلی که لپتاپ تو بازیها آنلاین داره مثل فورتنایت و پابجی و GTA دمای بالای سی پی یوئه که حتی تو اوائل این لینک هم بهش اشاره شده
  4. خب من الان متوجه نشدم شما میگین تو بار پردازشی ضعیف 1.6 گیگاهرتزه تو بار پردازشی سنگین هم که میگین 1.6 گیگاهرتزه که داغ نکنه و مصرفش کم باشه پس کی قراره این سی پی یو بوست کنه رو 3.6 گیگاهرتزی که تو سایت اینتل گفته شده ؟ ما هرچی سی پی یو دیدیم تو بار پردازشی کم رو فرکانس پایه کار میکرد و موقعی که بار پردازشی سنگین میشد میرفت رو حالت بوست چه دسکتاپ چه لپتاپی
  5. عزیز جان این سی پی یو باید بدون هیچ مشکلی موقع زیاد شدن بار پردازشی بره رو حالت توربو و ایرادی که الان هست از جانب ویندوز شماست نه سی پی یو ولی اگر شما راضی هستی به کار با این نرم افزار من دیگه حرفی ندارم با اون جمله آخرتم زدی اینتلو رنگی کردی رفت سی پی یو سری U خیلی از سی پی یو های معمولی بهتره لینک زیرو تو گوگل ترنسلیت ترجمه کن ببین چنتا مزیت نسبت به سی پی یو های معمولی داره https://www.forbes.com/sites/marcochiappetta/2018/08/28/intel-launches-new-8th-gen-core-u-series-and-y-series-processors-for-thin-and-light-mobile-devices/#587d14e05196
  6. مگه با پاور آپشن مشکلت حل نمیشه ؟ حتی موقعی که لپتاپ مستقیم به برقه هم این مشکلو داری اینجور مشکلاتو نباید با نرم افزار حل کرد یه آقای دیگم بود هاردش خاموش نمیشد بعد 20 دقیقه که مشکلشو با نرم افزار حل کرد و تازه راضی هم بود که داره این کارو بصورت دستی انجام میده کار غیر منطقی هستش حل کردن اینجور مشکلات بصورت دستی خاموش روشن کردن هارد بصورت دستی باعث میشه هاردو 20 دفعه روشن خاموش کنیم ولی تو حالت اتوماتیک فقط چند دفعه این اتفاق میوفته . آسیبی که روشن خاموش شدن به هارد میزنه خیلی بیشتر از اینه که هارد 10 ساعت روشن باشه ولی هیچ عمل خواندن و نوشتنی روش انجام نشه یا افزایش فرکانس دستی باعث میشه سی پی یو تو کل مدت بازی همیشه رو حداکثر فرکانس و ولتاژ باشه حتی ممکنه بعد بازی هم یادمون بره سی پی یو رو روی فرکانس پایه برگردونیم مدتها تو همون حالت بمونه و دمای خیلی زیادی تولید میکنه که این دما به بقیه قطعات ازجمله گرافیک منتقل میشه که این اصلا خوب نیست اصلا چرا ما باید ذهنون درگیر کاری کنیم که خود سیستم میتونه برامون انجام بده این همه مهندس اومدن کلی فکر کردن برای ما تکنولوژی خاموش شدن هارد بعد 20 دقیقه و تکنولوژی توربو بوست طراحی کردن و تازه بخاطرش دارن پول هم از ما میگیرن بعد ما استفاده نکنیم . زشت نیست خدایی
  7. تلگرام یه پیام بده یخورده با هم صحبت کنیم @AZIPAZIP
  8. خب تا اون یکی کارت پیشته یه ویندوز نصب کن بره فقط قبلش اگر میتونی از اون روش طلایی که گفتم استفاده کن ببین جواب میده یا نه همونی که اگر روی هاردت ویندوز نباشه میره برای بوت از فلش
  9. این پیغام مربوط به خرابی کابل میشه و دلیلی بر خرابی هارد نیست و موقعی کابل باید عوض بشه که مدام در حال افزایش باشه مثلا امروز اگر 120 هستش چند دیگه بشه 130 و یک هفته بعد بشه 140 ولی اگر ثابت باشه مشکلی نداره برای همینم از یه ورژنی به بعد تو نرم افزار hdTune دیگه از قسمت ارور ها برداشته شد و به بخش attention اضافه شده پس شما میگی که قبلا با هارد دیگه تست کردی همین مشکل بوده الانم که یه هارد دیگه داری کار میکنی باز همین مشکلو داری و اینکه با دو مدل ایمیج ویندوز سون و دو مدل ایمیج مختلف ویندوز 10 مثلا ورژن Pro و ورزن Enterprise تست کردی بازم همین مشکلو داشتی اگر این دوکار بالارو انجام ندادی انجام بده تا یکی یکی احتمالات از بین بره . بعضی از ورژنای ویندوزا هستن که با یه سری مادربردای خاص مشکل دارن و تو بیلد های بعدی مشکلشون برطرف میشه و بعضی از هاردا هستن که چنتا سکتورشون مشکل پیدا میکنه که ممکنه با HD Tune معلوم نشه و لازمه با نرم افزاری مثل HDD Regenerator اسکن بشن و کنار گذاشته بشن یا مثلا من هارد داشتم که کلی بدسکتور داشته توی نرم افزار اچ دی تیون (نه فقط تو بخش Reallocated Count که بصورت وارنینگ نشون میده بلکه تو بخش ارور اسکن که با مربع های قرمز نشون میده هم نمایش داده سکتور های خرابو) ولی اومدم با نرم افزار Low Level فرمت یبار فرمتش کردم و مشکلش حل شده و تونستم روش ویندوز نصب کنم
  10. ببین گرافیکا دو سه نسله که سیستم دور فنشون دارای یه تکنولوژی های خاصی شده (منظورم فقط سایلنت نیست) که برات توضیح میدم چجوریه سیستم کاریشون بزار در قالب یه داستان از گرافیک خودم یعنی EVGA 1080ti که دارای خنک کننده ICX هست برات تعریف کنم تا ببینی این نوسان دمایی که میگی چیز طبیعی هستش من این گرافیکو دو سه ماه پیش خریدم و با فروشنده طی کردم که مهلت تست بهم بده . گرافیکو که گرفتم آوردم خونه و با نرم افزار 3D Mark Vantage ازش تست گرفتم هم دایرکت 10 هم دایرکت 11 توی لینک های معتبر که کارت تست شده بود گفته شده که حداکثر دمای کارت 69 درجه هستش . من GPU-Z اجرا کردم و شروع کردم با نرم افزار مذکور از کارت تست بگیرم . بعد اینکه تست تموم شد رفتم روی قسمت GPU Temperature کلیک کردم و اونو رو حالت MAX قرار دادم و دیدم دمای کارت رو 80 درجه نشون میده خیلی حالم گرفته شد چون شنیده بودم انویدیا بهترین چیپاشو با اسیک های بالا میده به EVGA که صرفا گرافیک های انویدیا تولید میکنه و با خودم میگفتم حتما ماین شده که 11 درجه داغتره و حالا بهش بگم پس میگیره یا میگه تو خراب کردی یا میخواد بگه دماش عادیه و اونی که تو سایت زده درست نیست بعد یهو نگام به نمودار تست افتاد(عکسشو پایینتر گذاشتم) و دیدم که هر نقطه ای از نمودار نشانگر موس رو ببرم دمای اون نقطه رو بهم نشون میده . خوب که موس رو روی تمام نقاط نمودار بردم دیدم مثل این قضیه ای که شما میگی شده که یه لحظه زیر 50 درجست بعد ده ثانیه میره رو 80 درجه بعد میاد روی 71 درجه و بعد دو دقیقه دوباره میره زیر 50 درجه . با خودم گفتم این گرافیکه فقط یه لحظه کوتاه رفته روی 80 درجه و اکثر مواقع دماش روی 71 درجست که میشه تقریبا همونی که توی لینک گفته بود . با خودم گفتم بزار یبار دیگه بزنم تست و برم بشینم کنار کیس که از بقل خوابونده بودمش ببینم گرافیک چه فعلو انفعالی از خودش نشون میده . بعد که زدم تست دایرکت 11 که سنگین تره بگیره دیدم گرافیک اصلا تا قبل شروع تست بخاطر اینکه دماش زیر 50 درجست فناش خاموشه که تو عکس زیر میشه قسمت سبز رنگ سمت چپ . بعد که تست شروع شد و گرافیک رفت زیر لود 100% دما از 50 درجه رفت تا 80 درجه که تو نمودار زیر میشه قسمت آبی رنگ میشه و تو این مدت فقط یکی از فنها یعنی فنی که روی چیپ گرافیکی هستش داشت کار میکرد . اما وقتی که دما به 80 رسید و فن شماره دو هم شروع کرد به چرخیدن اونم با دور 2100 دما شروع کرد به پایین اومدن تا 71 درجه که تو عکس زیر میشه قسمت مشکی رنگ و از موقعی که فن دوم شروع کرد به کار کردن تا انتهای تست یعنی قسمت بنفش تو عکس زیر دما بین 69 تا 71 متغیر بود و موقعی هم که تست تموم شد فن ها سرعتشون آروم آروم کم شد تا دوباره دما به زیر 50 برسه یعنی قسمت نارنجی رنگ و موقعی هم که دما زیر 50 رسید فنا خاموش شد که میشه قسمت سبز رنگ سمت راست . من تازه بعد این تست بود که فهمیدم وقتی یه گرافیکو با این تکنولوژی جدیدی که برای فنها اومده میزنی تست باید بری داخل تنظیمات جی پی یو زد و تایمینگ نمودارشو جوری تعیین کنی که بعد اتمام تست بتونی کل نمودارو در تمام طول مدت تست ببینی و از روی نمودار بفهمی اون موقعی که همه فنها تو حالت فول لود مشغول بکار هستن چه موقعی بوده و دمای اون لحظه رو لحاظ کنی و با نتیجه تست هایی که تو سایتهای معتبر گفته شده مقایسه کنی نه اون MAX که قبلا میرفتم میدیدم و اون معیارم بود برای سلامت گرافیک حالا اینکه شما میگی گرافیکم دمای ده درجه میره بالا ده درجه میره پایین میتونه چنتا دلیل داشته باشه یکی اینکه مثلا ممکنه شما تو بخشی از بازی آبجکتهای کمی داشته باشی(مثل موقعی که به آسمان نگاه میکنی) و بازی خیلی روی گرافیک فشار وارد نکنه و شما از شصت هفتاد درصد قدرت گرافیکت استفاده کنی یا اینکه ممکنه گرافیکت وقتی دماش خیلی میره بالا فنهای دیگش شروع به حرکت کنه یا اینکه دور هر سه تا فن گرافیک ازروی 1400 میره روی 2300 که همه اینا میتونه توی تغییر دمای ده درجه ایه لحظه ای کارت موثر باشه سه تا نکته دیگه در مورد دمای گرافیک بگم یکی اینکه من پنل پشت کیسو برای سیستمایی که فن استوک دارن هیچوقت نمیبندم و اینو یبار که داشتم یه سیستم که پنل نداشتو ازش تست بنچمارک سی پی یو میگرفتم متوجه شدم که چه باد داغی از لای درگاه های پشت کیس خارج میشه . نکته دوم اینکه همیشه در بقل کیسو باز میزارم تا گرمای گرافیک توسط فنهای با دور بالا با شدت از کیس دور بشن و نکته سوم اینکه یه سری میز کامپیوتر هستن (عکس زیر) که وقتی کیسو میزاری داخل اون محفظه عملا داری بزگترین خیانتو به قطعات میکنی چون از پشت که با توجه به چسبیدن میز به دیوار جایی برای دفع هوای گرم سی پی یو و پاور نداره و از بقلم که خود میز کامپیوتر مثل در بقل کیس عمل میکنه و کلا کیس خفه میشه با یه همچین میز کامپیوترایی . من تو یه همچین مواقعی در بقلو باز میکنم و کیسو میزارمش روی میز کامپیوتر و از سمت اون یکی در بقل کیس میچسبونمش به دیوار جوری که هوای گرم گرافیک به سمت خودم بزنه و هوای گرم پردازنده و پاور هم راحت دفع بشه و باز تاکید میکنم اگر فن استوک داره سیستم پنل نبندین براش حتی اگر باعث زشتیش میشه در مورد V-Sync هم که میگی از داخل آپشن بازی فعال میکنی ولی باز میره بالای 60 تا من خودم همچین مواقعی از داخل کنترل پنل انویدیا بصورت خصوصی (نه Global) فقط برای فایل اجرایی بازی فعالش میکنم ولی نمیدونم کارت شما که AMD هستش هم کنترل پنل درایورش همچین قابلیتی داره یا نه به احتمال 99% باید داشته باشه که اگه از دوستان بپرسی میگن چیکار کنی درست بشه و حتما هم فعالش کن ضمنا همیشه با نرم افزار MSI AfterBuner کاری کنید که تو محیط بازی بتونید میزارن مصرف گرافیک و پردازنده و همچنین دمای هردوتاشونو ببینید بهمراه مقدار حجم اشغال شده از رم گرافیک و رم سیستم و صد البته Frame rate و Frame time اینا کمک میکنه که بفهمی اگر جایی از بازی افت فریم داری دلیلش چیه و بری توی آپشن گزینه هایی که مربوط به اون بخش از سیستم میشه رو کاهش بدی . مثلا من خودم با گذاشتم MSAA از 8x به 2X تو بازی مکس پین 3 فشار زیادیو از روی پردازنده گرافیکی یعنی GPU برداشتم و نزدیک 13 تا فریم بیشتر گرفتم در حالی که بقیه گزینه هارو دست نزدم و روی Ultra بودن یا اینکه یادمه توی یه بازی حجم رم گرافیک پر شده بود که با کم کردم Texture Quality و آوردنش روی Low تونستم این مشکلو حل کنم و افزایش فریم داشتم . حتی توی بازی مورتال کامبت یه گزینه توی آپشن بازی بخش گرافیک هست که دقیق یادم نیست اسمش چیه ولی میتونی بگی اون کارو سی پی یو انجام بده یا گرافیک من همیشه میزارمش روی سی پی یو چون هیچ وقت یوزیجش به 100% نمیرسه ولی گرافیک همیشه رو 99% هستش
  11. پس از وقتی که این مادربردو گرفتی از همون روز اول این مشکلو باهاش داشتیو اینجوری نبود بعد شیش ماه یا یکسال این مشکل بوجود بیاد و با مینبرد فبلی هم همچین مشکلی نداشتی درسته ؟
×
×
  • اضافه کردن...