رفتن به مطلب

AZBY

کاربر سایت
  • پست

    166
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • بازخورد

    0%

3 دنبال کننده

آخرین بازدید کنندگان نمایه

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمی شود.

دستاورد های AZBY

0

اعتبار در سایت

  1. وظيفه اش تبديل سيگنالهاي ديجيتالي تصوير توليد شده در كارت گرافيك به سيگنال آنالوگ در مانيتور براي نمايش تصوير مي باشد
  2. سلام دوست عزیز منظور شما اینه که تو ویندوز رایتر شما رو به عنوان cd-rom میشناسه یا توی بایوس؟ بعدش هم خب مگه در این صورت رایتر شما کار نمیکنه؟ یعنی دقیقتر بگم مگه رایت نمیکنه؟حالا چه میخواد اونو به اسم رایتر بشناسه یا به اسم سی دی رام یا به اسم اصغر اقا.اگه رایت میکنه و مشکل نداره گیر نده بهش
  3. AZBY

    سوال

    سلام این عجیب نیست .رمهای با سرعت بالاتر میتونند در سرعتهای پایین تر هم کار کنند.در واقع کنترلر حافظه در این حالت ضریب رو پایین میاره تا رم با مادر برد هماهنگ بشه.شما اگر امکانش رو دارید روی مادر برد خودتون رمهایی با مارک غیر از کینگ با باس 800 رو تست کنید.
  4. سلام ببخشید چند روز نبودم.در مورد کارت شما همونطور که میدونید دو نوع shader داره.پیکسلی و راسی.ولی نسخه های جدید gpu-z shader های یکپارچه رو ملاک قرار میده .شاید با استفاده از نسخه های قدیمی نشان داده بشه. در مورد ترانزیستور هم منظورتون کارش رو بیشتر توضیح بدم یا ساختمان داخلی خود ترانزیستور رو؟ در روی برد کارت گرافیک یا هر بردی مثل مادر برد مسفت ها در واقع نوعی ترانزیستور هستند.که به شکل مربه های چهار گوش با سه پایه هستند.ترانزیستور های داخل gpu هم که خوب در اندازه نانو هستند و متا سفانه عکسی ازشون ندارم.
  5. AZBY

    سوال

    سلام تا جایی که من فهمیدم شما رم با مارک غیر کینگ رو روی سیستم تست نزدید.اگر هر مارکی با باس 800 هم همین مشکل رو داشته باشه پس مشکل از کنترلر حافظه و بطور دقیقتر در مدار ضرب کننده فرکانس هست.چون به گفته خودتون بایوس هم اخرین ورپن هست.ببینید میتونید با یه مارک دیگه تست کنید یا نه؟
  6. AZBY

    سوال

    دوست عزیز رمهای شما تک رو هست یا دو رو؟
  7. سلام عرض شود که اجازه بدید نظرم رو واسه خودم نگه دارم چون در این مورد امارها و بنچمار کهایی که سایر دوستان زحمت میکشن و تو فروم میذارن بهترین مرجع برای مقایسه هست. در مورد gpu-z تا اونجا که من میدونم تعداد shader ها رو نمایش میده.مگه اینطور نیست؟shader ها یا سایه زن ها در واقع همون واحد های محاسباتی هستند که مثلا در 4870 تعداد اونها 800 هست.کار اصلیشون هم اینه که برنامه های سایه زن رو روی داده ها انجام میدن. ترانزیستور هم در واقع مدل پیشرفته لامپ خلا هست.کار اصلی ترانزیستور در هر مداری تقویت جریان و سویچینگ هست.نکته مهم اینه که با ترانزیستور ها میشه هزاران مدل مدار درست کرد.
  8. با سلام چیزی که برای من جالب بود اینه که توی مشخصات hyper transport این پردازنده نرخ تبادل رو از یک طرف 3600 میلیون ترانسفر در ثانیه ذکر کرده و از طرفی گفته 16 گیگا بایت در ثانیه که این 2 تا با هم جور در نمیان.3600 میلیون ترانسفر در ثانیه حد اکثر میتونه 14.4 گیگا بایت در ثانیه رو انتقال بده.حالا چرا اینطوری نوشته خدا میدونه.
  9. با سلام این جریان فعال کردن هسته چهارم رو میشه یه توضیح بدید.چطور میشه این کار رو کرد؟ با تشکر
  10. سلام من که هر چی تو سایت amd گشتم این پردازنده رو پیدا نکردم
  11. سلام خوشحالم که از بحث لذت میبرید.چون خودم میدونم که قدرت انتقال خوبی ندارم. در مورد سوال اول باید بگم که تمام دستورالعمل هایی که در یک برنامه گرافیکی مثل یه بازی به کار برده میشوند پیچیده نیستند.در واقع بیشتر انها دستورالعمل های ساده هستند.پس این واحد های محاسباتی ساده برای پردازش این دستور العمل های ساده به کار میروند. در مورد سوال دوم خوب این به معماری که این کمپانی توی gpu به کار برده برمیگرده.مثل intel وamd..intel در پردازنده های core 2 duo از 3 واحد کد گشای ساده و یک واحد کد گشای پیچیده استفاده میکنه.amd از سه واحد کد گشای پیچیده استفاده میکنه.حالا چرا اینتل یا amd مثل اون یکی عمل نمیکنن خوب مهندس هاشون دید گاههای خودشون رو دارن.مهندسین intelمیگن اینجوری بهتره و مهندسین amd هم میگن اونجوری بهتره.در واقع این بهتر بودن کدام معماری تا وقتی که محصول تولید نشه و در عمل رقابت نکنه مشخص نمیشه.مثلا معلوم شد که در این مورد حق با مهندسین intel بوده. در مورد سوال سوم هم جواب بله هست.مثلا gtx280 240 واحد محاسبه پیچیده داره.حالا فرق اینا با مال ati چیه؟ یکی همون محاسبات thread هست.دیگه اینکه در nvidia دستورالعملها دیگر به صورت vliw نیستند و به صورت تک دستورالعمل وارد واحد های simd میشوند.یعنی چی حالا این؟ یعنی nvidia در یک سیکل تعداد thread بیشتر رو با دستورالعمل کمتر پردازش میکنه در حالی که ati در یک سیکل تعداد thread کمتر رو با دستورالعمل بیشتر پردازش میکنه.حالا برتری با کدوم یک از این معماریهاست؟ باعد در عمل معلوم بشه.
  12. با سلام من كه با كمال ميل ادامه ميدم.قبول دارم كه بحث گيج كننده اي هست.راستش هر چقدر جلوتر بره و عميق تر بشه گيج كننده تر هم ميشه.و از يه حد هم ساده تر نميشه بيانش كرد.يا لا اقل من بلد نيستم.ديگه به بزرگي خودتون ميبخشيد. ببينيد در ati كامپايلر gpu دستورالعملها رو به صورت vliw به واحد هاي محاسباتي ميفرسته.حالا vliw چيه؟يعني يه دستور العمل كه خودش شامل چندين دستورالعمل هستش.بذاريد از اين به بعد اين واحد هاي محاسباتي رو واحد هاي simd بناميم.در ati هر واحد simd شامل 16 تا گروه از sp ها هست.sp ها همون واحد هايي هستند كه گفتم به تنهايي نميتونن يك thread رو پردازش كنند.هر گروه از اين sp ها شامل 5 تا sp هست.يكي پيچيده و 4 تا ساده.پس از 800 تا sp 160 تا پيچيده و بقيه ساده هستند.از اين 160 تا پيچيده هر كدوم تو يه گروه هستند.پس 160 تا گروه 5 تايي داريم .گفتيم هر واحد simd 16 تا گروه 5 تايي داره.پس 4870 10 تا واحد simd داره.هر واحد simd حد اكثر ميتونه 5 تا دستورالعمل رو در يك سيكل انجام بده.thread ها هم به صورت 64 تايي وارد يك واحد simd ميشن.پس چي داريم؟ 64 تا thread و حداكثر 5 تا دستورالعمل.ولي يه واحد simd كه شامل 16 تا گروه 5 تايي هست در يك سيكل ميتونه 5 تا دستورالعمل رو روي 16 thread اعمال كنه.پس در مجموع 4870 در يك سيكل ميتونه حد اكثر 50 تا دستورالعمل رو روي 160 تا thread اعمال كنه.تا اينجا متوجه شديد؟اگر شديد بقيه ماجرا رو توضيح بدم.البته گفتم كه کمی گيج كننده هست.
  13. با سلام این فرکانس 2 برابر واحد محاسباتی نسبت به واحد اجرایی نتیجه معماری nvidia هستش که روی gpu های خودش اعمال میکنه.در حقیقت در تمام gpu های nvidia نسل 8 به بعد همین معماری اعمال شده.همین معماری مثلا در 8800 باعث شده بود تا یک wrap که در فرهنگ لغات cuda شامل 32 thread میباشد به جای اینکه در 4 سیکل اجرا شود در 2 سیکل اجرا شود.دلیل این امر هم همون فرکانس دو برابر است. اما در مورد thread باید بگم که در gpu های nvidia هر واحد محاسباتی قادر است به تنهایی یک thread را پردازش کند.و در این مورد در مقایسه یک به یک واحد های محاسباتی برتری با nvidia است.ati هم با زیاد کردن این واحد ها این کمبود را جبران کرده است.
  14. سلام خوب باید بگم بله.هر کدام از این 800 واحد محاسباتی در فرکانس 800 مگاهرتز کار میکنند.ولی خوب در مورد تعداد محاسبهای که مجموعا انجام میدهند قضیه کمی پیچیده تر از این حرفهاست.جریان اینه که در کارتهای ati هر کدام از این واحد ها قادر به پردازش یکthread نیستند.در ati این واحد ها به گروه های 5 تایی تقسیم شده اند که هر گروه قادر به پردازش یک thread میباشد.از 5 واحد یگ گروه محاسباتی 4 تای اونها واحدهای محاسباتی ساده هستند که فقط قادرند عملیاتهای ساده رو انجام دهند و یکی از اونها هم واحد محاسباتی پیچیده است که قادر به انجام عملیاتهای پیچیده هم میباشد. و اما در مورد nvidia من گفتم که فرکانس واحد های محاسباتی حدود 2 برابر واحد های اجرایی است.مثلا در کارت مورد اشاره شما تعداد واحد های محاسباتی 240 عدد است که حدودا در فرکانس 1300 مگا هرتز(دقیقا نمیدونم) کار میکنند. اون 648 مگا هرتز هم سرعت واحد اجرایی است.که در اینجا میشه سرعت واحد محاسباتی حدودا 2 برابر واحد اجرایی میشود امیدوارم مفید بوده باش
  15. با سلام من هم با اجازه دوستان کمی توضیح میدم.به طور ساده gpu از دو قسمت اصلی تشکیل شده.واحد محاسباتی و واحد اجرایی.واحد محاسباتی همون stream proccesor میباشد و واحد های اجرایی به طور عمده از rop ها و texture unit ها تشکیل شدند.وقتی میگیم سرعت gpu فلان قدر هست در واقع منظور سرعت واحد های اجرایی میباشد.rop ها تصاویر رو ترسیم میکنند و texture unit ها بافت ها رو تشکیل میدهند.وقتی میگیم 4870 دارای 800 stream proccesor هست یعنی تعداد واحد های محاسباتی این کارت 800 عدد هست که هر کدام از انها با فرکانس 800 مگاهرتز کار میکنند.در nvidia معمولا سرعت stream proccesor ها حدود دو برابر rop ها و texture unit هاست.ولی در ati سرعت انها برابر است به طور خلاطه منظور از core speed سرعت واحدهای اجرایی یعنی rop ها و texture unit هاست.
×
×
  • اضافه کردن...