رفتن به مطلب

sonia69

کاربر سایت
  • پست

    2
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • بازخورد

    0%

آخرین بازدید کنندگان نمایه

290 بازدید کننده نمایه

دستاورد های sonia69

0

اعتبار در سایت

  1. ارزیابی و بررسی پیشرفت بهینه سازی سایت در سایت گوگل آنالیز برای کسب و کار شما تاثیر خوبی را به همراه دارد. کسانی که در کسب و کار اینترنتی هستند و سایتی به این منظور طراحی کرده اند باید در مورد کاربران خود و شیوه برخورد کاربرات با سایت شان اطلاعاتی داشته باشند این مطلع بودن می تواند شما را هم در طراحی سایت مناسب و هم در بهینه سازی سایت یاری رساند. گوگل آنالیز ابزار جالب و قابل توجه ای است که برای این منظور در اختیار شماست، به شما این توانایی را می دهد تا بتوانید سایت خود را از منظر بهینه سازی سایت ارزیابی و آنالیز کنید. آیا شما از چنین ابزار مفیدی و اطلاعاتی که درباره سایت شما نشان می دهد آگاه هستید؟ داده های اساسی ای که گوگل آنالیز درباره سایت شما ارائه می دهد در پیشرفت آمالیز بهینه سازی سایت شما بسیار راهگشا و کارآمد است. در این نوشته سعی می کنیم توضیح کوتاهی درباره گوگل آنالیز و اطلاعاتی که درباره سایت شما می دهد را برای تان بنویسیم. بهتر است با بخش های مختلف گوگل آنالیز آشنا شوید : Dimensions این بخش گوگل آنالیز شرحی مختصر ار عوامل اجرایی و ویژگی های مختلف به شما می دهد. مثل مرورگرها، نمایشگرها و مدت زمان جلسه Metrics متریک المان خاصی است که به طور کلی و نسبی Pages/Session سایت شما را اندازه گیری می کند. و میانگین متوسط مدت زمان جلسه نمونه هایی در حیطه متریک ها است. Sessions جلسه به مدت زمانی گفته می شود که کاربر در سایت شما در حال استفاده از آن است. همه اطلاعات مورداستفاده شده مثل رخدادها, تجارت الکترونیک در یک جلسه نشان داده می شوند. Users یوزرها یا کاربران کسانی هستند که حداقل یکبار در یک جلسه وارد سایت شما شده اند و از آن استفاده کرده اند. Pageviews این بخش نشان دهنده تعداد دفعه هایی است که صفحه سایت شما توسط کاربران دیده شده است. Pages/Session میانگین دفعاتی است که صفحه های سایت شما در مدت زمان یک جلسه توسط کاربران بازدید داشته است. Avg. Session Duration متوسط زمانی است که یک جلسه طول کشیده است. New Sessions آمار درصدی کاربرانی است که برای نخستین بار وارد سایت شما می شوند و آن را می بینند. Goals هذف های نشان داده شده در این بخش به شما کمک می کند تا بتوانید بررسی و تحلیل درستی از فعالیت های کاربران و استفاده کنندگان از صفحه های خودتان در دست داشته باشید. Conversions تعداد دفعاتی است که شما به هدف های موردنظرتان دست یافته اید. Campaigns این بخش به شما این امکان را می دهد که بتوانید پارامتر را به هر یک از URL در سایت تان اضافه کنید شما این قابلیت خواهید توانست داده های بیشتری درباره ترافیک ارجاع داده شده به سایت تان به دست آورید. Acquisition این بخش نشانگر آن است که شما به چه نحوی کاربران سای تان را آماده و تجهیز و راضی می کنید. Behavior این بخش و داده های آن به شما یاری خواهد کرد تا بتوانید محتوا و مطالب خودتان را بهینه سازی و بهبود بدهید. منبع : بهينه سازي سايت
  2. نوشتن واژه های کلیدی در طراحی سایت عامل موثری در بهینه سازی سایت است. واژه های کلیدی و تعداد آنها عامل اصلی در بهینه سازی سایت است. کاربرانی که توسط موتورهای جستجو وارد سایتی می شوند واژه های کلیدی را می نویسند و با موتور جستجو به دنبال آن واژه هستند و در واقع آن واژه های کلیدی و تناسبی که بین آنها در طراحی سایت رعایت شده کاربران را به سایت شما هدایت می کنند. اینجا سوال اساسی که مطرح می شود این است که تعداد واژه های کلیدی باید دارای چه تناسبی باشد تا صفحه طراحی شده به صورت بهینه ای عمل کند؟ جواب دادن به این سوال به خاطر بروز شدن مرتب موتورهای جستجو و تغییرات رایج اصل های بهینه سازی سایت کار سختی است ولی ما در اینجا به طور اجمال و خلاصه سعی می کنیم مختصات کلی آن را برای تان توضیح بدهیم. به فرض واژه کلیدی سایت شما عبارت "سایت" است. در این صورت فرمول شمارنده تعداد واژه ها به صورت زیر است: 100*(تعداد تکرار * تعداد کل واژه ها) با استفاده از فرمول فوق عبارت "سایت" را مثلا دوبار در 100 واژه ضرب می کنیم و به عدد دو درصد می رسیم، دو درصد عددی است که تعداد تکرار واژه کلیدی شما را نشان می دهد. واژه های کلیدی که تک واژه ای هستند تعداد تکرار دو درصد تا چهار درصد برای آنها بهینه ترین حالت است. یعنی باید در هر 100 واژه دو الی چهار بار نوشته شوند. حالا اگر واژه کلیدی شما تک واژه ای نباشد به عنوان نمونه عبارت "طراحی سایت" و یا "طراحی وب سایت" باشد. اینجا دیگر از فرمول بالا تبعیت نمی کند و فرمول به حالت زیر در می آید: (تعداد تکرار * تعداد کل واژه ها)*100*(تعداد واژه های واژه کلیدی) که بر مبنای فرمول فوق شما برای واژه کلیدی "طراحی سایت" با دو بار تکرار در هر 100 واژه جواب زیر را بدست خواهید آورد: (100*2)*100*3= 6% این تناسب برای تعداد واژه های بیشتر نیز همین روند را پیش رو خواهد داشت. نوشتن واژه های کلیدی، عامل خیلی مهمی در بحث بهینه سازی سایت است . شما با نوشتن واژه های کلیدی در طراحی سایت خودتان، محتوا و مطالب سایت تان و واژه های کلیدی را به موتورهای جستجوگر معرفی می کنید و و به آنها اجازه می دهید تا سایت شما را با آن واژه ها ارزیابی کنند. البته این را هم به خاطر داشته باشید که محتوا و مطالب سایت شما نباید فقط برای این منظور نوشته شوند شما باید بار معنایی و مفهومی واژه های کلیدی سایت تان را هم حفظ کنید چرا که هدف شما باید بیشتر راضی نگه داشتن کاربران و مخاطبان تان باشد. در واقع در کنار کاربران است که سایت شما در پیش موتورهای جستجو نیز موفق خواهد بود. منبع : طراحی سایت
×
×
  • اضافه کردن...