رفتن به مطلب

raadcom

کاربر سایت
  • پست

    2
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • بازخورد

    0%

آخرین بازدید کنندگان نمایه

926 بازدید کننده نمایه

دستاورد های raadcom

0

اعتبار در سایت

  1. raadcom

    استفاده صحیح از عکس ها در وب سایت

    تصور کنید در جلسه ای حضور دارید که یک ساعت تمام بدون پخش هیچ تصویری به اتمام میرسد. آیا احساس خواب آلودگی نمیکنید؟ تصاویر، عکسها و یا هرمنبع تصویری دیگر به مراتب از متن های کسل کننده تاثیر گذاری بیشتری دارند. احساسات انسان نسبت به یک متن با دیدن یک عکس مرتبط بطور شگرفی تغییر میکند. اما درخصوص متون اینترنتی استفاده از هرنوع عکس و تصویری مجاز نیست، شما نمیتواند از هرعکسی با هر اندازه ای و با هرکیفیت و فرمتی استفاده کنید. قوانین خاصی در رابطه با حق چاپ وجود دارند که قبل از استفاده از یک تصویر در سایت باید رعایت شوند. در اینجا قصد داریم به انواع مختلف مجوز استفاده از تصاویر و شیوه ی صحیح استفاده از آنها در بلاگ ها و وب سایت ها اشاره کنیم. استفاده از تصاویر Royalty free وStock. معمولا دو دسته از تصاویر در اینترنت بسیار در دسترس هستند: Royalty free و .Stock تصاویر Stock عکس هایی هستند که کیفیت بسیار بالایی داشته اما حق استفاده ی محدودی دارند. برای استفاده از این نوع عکس ها باید هدف خاصی داشته باشید و از آن تنها برای همان هدف استفاده کنید. مثلا اگر این نوع عکس را برای بنر تبلیغاتی خریداری میکنید نمیتوانید از آن تصویر در تمام صفحات وب سایت خود استفاده کنید. درخصوص استفاده و پخش تصاویر گرافیکی محدودیت هایی نیز در زمینه اندازه ی آنها وجود دارند. تولید کنندگان این نوع عکس ها نمیتوانند این عکس ها را بارها و بارها بفروشند. به این ترتیب شما اطمینان دارید تصاویر استفاده شده در وب سایت یا بلاگ شما منحصربفرد بوده و جاهای دیگر استفاده نشده اند. از جهت دیگرتصاویر Royalty free از عکس های Stock ارزانتر هستند. شما میتوانید بدون پرداختن هزینه اضافی بارها و بارها از آن استفاده کنید. این تصاویر نیز کیفیت بالایی دارند اما از آنجاییکه بارها استفاده میشوند مانند تصاویر Stock منحصربفرد نبوده و میتوانید مشابه آنرا در سایر وب سایت ها پیدا کنید. فروشندگان مشهور این تصاویر عبارتند از Getty images، iStockو ShutterStock. اخیرا Getty images 35 میلیون عکس را برای مصارف غیر تجاری رایگان کرده است. آنها برای تصاویر خود کد گذاشته اند. علت گذاشتن کد برای تصاویر این بود که بسیاری از وب مسترهایی که از تصاویر stock استفاده میکنند نمیدانند که برای استفاده از این تصاویر باید مجوز بگیرند و به این ترتیب از استفاده ی غیرقانونی از آنها جلوگیری میشود. استفاده از سیستم کد گذاری استفاده رایگان از این تصاویر را تضمین میکند اما درعین حال هنگامیکه فردی از این تصاویر در سایت یا بلاگ غیرتجاری استفاده میکند بطور خودکار به منبع اصلی اطلاع رسانی میشود. سایر منابع تامین تصاویر stock و royalty free عبارتند از: Flicker، EveryStockPhoto، MorgueFile، PhotoPin، SXC، CrexStock، US Fotolia، Photodune، 123RF، StockFresh، Dreamstimeو Photo Express. تمام سایت های نامبرده در بالا در ازای پرداخت هزینه ی تعیین شده تصاویر خود را در اختیار شما قرار میدهند. استفاده از این تصاویر در محتوای وب سایت بسیار تاثیر گذار است. اما اگر شما مالک یک بلاگ هستید و مرتبا باید از تصاویر مختلف استفاده کنید گزینه های ارزانتری نیز وجود دارند که در زیر به آنها اشاره میشود: استفاده از تصاویری که به منبع نیاز دارند( تصاویر رایگان). شما میتوانید از قسمت تنظیمات پیشرفته در موتورهای جستجوگر مانند گوگل استفاده کنید تا تصاویر را برحسب حق استفاده فیلتر کنید: همچنین میتوانید از Creative Commons(CC) و Wikimedia Commons استفاده کرده و تصاویری که اجازه پخش دارند را جمع آوری کنید. در هردو حالت باید به شرایط توافق شده دقت کنید. بیشتر تصاویر موجود در CC از شما درخواست منبع ( یک لینک به منبع تصویر) میکنند. برخی از جوازهای attribution که در تصاویر موجود در CC می یابید را میتوانید در لیست زیر مشاهده کنید: CC- Attribution. همانطور از اسمش میتوان حدس زد برای استفاده از چنین تصاویری شما باید اعتبار درخوری را به مولف آن بدهید. این attribution ها شامل موارد زیر هستند: لینک به متریال. اطلاعیه حق کپی. اطلاعیه جواز. اطلاعیه تکذیب. ذکرنام خالق تصویر (درصورتیکه موجود باشد). ذکر نام طرف های attribution(درصورتیکه موجود باشد). در این حالت باید عکس مورد نظر را به مولف اصلی (عکاس آن) attribution کنید. بعلاوه اگر بعد از ویرایش عکس تصمیم به استفاده و انتشار آن گرفتید باید از همان مجوز برای آن استفاده کنید. CC Attribution NoDerivs( CC BY ND). Attribution های لازم برای این مورد با CC BY مشابه هستند اما اگر عکس را اصلاح یا ریمیکس کنید اجازه ی پخش آنرا ندارید. CC Attribution Non Commercial( CC BY NC). تمام شرایط لازم با مجوز CC BY مشابه است بجز اینکه شما نمیتوانید برای مصارف بازرگانی مثلا تبلیغات از عکس مورد نظر استفاده کنید. CC Attribution Non Commercial ShareAlik(CC BY NC SA). تمام شرایط با CC BY یکسان است شما میتوانید عکس ها ر ا بعد از ویرایش پخش کنید اما به شرط استفاده از مجوز یکسان ولی اجازه استفاده برای مصارف بازرگانی را ندارید. CC Attribution Non Commercial NoDerivs(CC BY NC ND). تمام شرایط با CC BR که امکان بهره برداری بازرگانی در آن وجود ندارد مشابه است. اگر عکس ها ویرایش شوند به هیچ وجه امکان انتشار آنها وجود ندارد. عکس های رایگان یا No Attribution. این دسته از تصاویر هیچگونه قانونی مبنی بر پرداخت حق چاپ نداشته و استفاده از آنها کاملا رایگان است. این تصاویر به دو دسته تقسیم میشوند: تصاویر عمومی. تصاویری که توسط شما یا توسط عکاسی که شما استخدام کرده اید گرفته شده اند. تصاویر عمومی(CCO). برای استفاده از این عکس ها هیچ قید و شرطی وجود ندارد. شما میتوانید عکس ها را ویرایش کرده، استفاده کنید و هیچ هزینه ی اضافی نپردازید. منابع دسترسی به این نوع عکس ها عبارتند از: Pixbay، PDPhoto،Public Domain Photos، Public Photo، Public Domain Archive، Public Doman Image، Photos Public Domain، PDPics، 4Free Photos، Public Domain Files، Phototria، Clker، The Public Domain، FreePhotos،Free Terms، Free Stock Photos، Good Free Photos، 1MillionFreePictures، PickUpImage، Unsplash. شما میتوانید از عکس های موجود در این بلاگ ها بطور رایگان استفاده کنید. هرچند تمام این تصاویر برای استفاده در وب سایت های حرفه ای مناسب نیستند. فراموش نکنید وب سایت شما اولین تاثیر را بر تجارت شما دارد بنابراین در انتخاب عکس ها دقت کنید چراکه قطعا تمایل ندارید صفحه ی وب شما مانند سایر صفحات بی ارزش دیگر باشد. عکس های گرفته شده توسط شما یا عکاس شما. این تصاویر عکس هایی هستند که هیچ کس دیگر غیر از شما حق استفاده از آنها را ندارد و شما میتوانید آزادانه از آنها استفاده کنید. برخی مواقع وجود دارند که استفاده از این تصاویر بهترین گزینه است. مثلا برای راهنمایی مشتریان میتوانید تصاویری از ساختمان دفتر خود بهمراه نقشه ی گوگل را در سایت خود قرار دهید. درصورت داشتن بلاگ میتوانید تصاویری از برند خود تهیه کنید که لوگوی شرکت را به تصویر میکشد. درصورتیکه ازسایر وب سایت ها اسکرین شات گرفته و در تصاویر خود استفاده میکنید می بایست از سایت مربوطه مجوز استفاده بگیرید. وب سایت WooRankاز ابزاری بنام Canva برای تهیه ی این قیبل عکس ها استفاده میکند. برای استفاده از عکس هایی که با دوستان یا اقوامتان گرفته اید باید از آنها اجازه بگیرید. فراموش نکنید قانون حق کپی شدیدا اهمیت دارد و هرگز نباید در آن سهل انگاری شود. طراحی وب سایت طراحی فروشگاه اینترنتی
  2. شاید اینگونه بنظر برسد موبایل ها تنها برای بازدید از وب سایت ها و تجربه ی بهتر کاربری کارایی دارند اما کارایی موبایل ها فراتر از اینهاست. طبق مطالعات انجام شده توسط گوگل در سال 2014 پنجاه درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق به فروشگاه هایی که بهنگام جستجوی اطلاعات در گوشی های خود یافته بودند مراجعه کرده اند. پس نتیجه میگیریم حضور بیشتر در دستگاههای موبایل مساوی است با شانس بیشتر برای درآمد بیشتر. کاربران و مشتریان از تکنولوژی موبایل چگونه استفاده میکنند. باور داشته باشید یا نه هنوز هم نود درصد از خریدها بصورت حضوری انجام میشوند. از هر پنج مشتری چهار نفر آنها از موبایل برای جستجوی آنلاین اطلاعات استفاده میکنند اما برای خرید کالای مورد نظر به فروشگاه واقعی مراجعه کرده و یا کالای خود را مستقیما از سایت دیگری که در دستگاه دیگر وجود دارد خریداری میکنند. مردم از خرید حضوری لذت میبرند هنگامیکه آنها: تبلیغاتی را میبینند که به شهر یا محله ی آنها مرتبط است. تبلیغات صورت گرفته شامل اطلاعاتی ازقبیل آدرس نزدیکترین شعبه فروشگاه میباشد. اطلاعات فروشگاه مانند ساعت کاری، موقعیت و شماره تماس در اختیارشان قرار میگیرد. جستجو ازطریق گوشی های هوشمند معمولا در مواقع ضروری انجام میشود درحالیکه کامپیوترها و تبلت ها صرفا برای جستجو کاربرد دارند. بعنوان مثال بهنگام رفتن به محل کار خود ناگهان بخاطر می آورید به یک شلوار جین آبی نیاز دارید. در این هنگام از گوشی موبایل خود برای پیدا کردن نزدیکترین بوتیک استفاده میکنید. اما به محض رسیدن به محل کار خود از کامپیوتر استفاده میکنید تا از طریق سایت رسمی فروشگاه به اطلاعات بیشتری دست یابید. این نوع از جستجو cross platform نام دارد. مشتریان بهنگام استفاده از گوشی های خود انتظار دارند فروشگاههای محلی را پیدا کنند. چرا؟ به علل نامبرده در زیر: سرویس های تحویل سفارش فروشگاههای محلی به سلیقه و میل مشتری انجام میشوند. آنها از فوایدی که مشاغل محلی برای محل زندگی آنها به ارمغان می آورند آگاه هستند. فروشگاههای محلی کالاهای با کیفیت را با هزینه ی کمتری به مشتریان ارائه میدهند. بنابراین اطمینان حاصل کنید هنگامیکه کاربران، صنعتی را که به حوزه ی فعالیت شما مرتبط است را جستجو میکنند تجارت شما نیز درمیان نتایج یافته شده باشد. کمک گرفتن از Adwords(تبلیغات). گوگل قصد دارد به تجار و صاحبان فروشگاههای محلی کمک کند تا با مشتریان خود در سطح موبایل تماس برقرار کنند. در سال 2013آنها )Estimated Total Conversions تبادلات نهایی تخمین زده) در adwords را راه اندازی کردند. هدف از راه اندازی آن بررسی نحوه ی تغییرو تبادل وب سایت هایشان بود. از آن به بعد آنها به سختی تلاش کردند تا این ویژگی را بهبود ببخشند. ETC از سیگنال های مختلفی مانند Google Earth وGoogle Maps Street View بعنوان سیستم موقعیت یاب (GPS) محلی استفاده میکند تا تضمین کند اطلاعاتی که شما دریافت میکنید دقیق است. با ETC در Adwords برای فهمیدن اینکه چه کسی یا چه تعداد کاربر از فروشگاه شما بازدید میکنند دیگرنیازی به استفاده از اپلیکیشن های شخص سوم نیست. برای بهره بری از این ویژگی به یک اکانت(حساب) Google My Business نیاز دارید که به حساب Adwords شما لینک شده باشد. برخلاف باورهای عمومی ETC برای تحویل داده ها ازاطلاعات مشتری استفاده نمیکند. مادامیکه کاربران با یک حساب کاربری گوگل وارد شوند قطعا گوگل در یافتن نرخ تغییرات وتبادلات بهتر عمل خواهد کرد. یک مشتری که وارد مغازه میشود را صرفا نمیتوان یک بازدید کننده قلمداد کرد درست مانند کسی که از کنار فروشگاهی رد شده و آنرا نادیده میگیرد. بهرحال ETC این رفتار را بعنوان یک احتمال که شاید در آینده نزدیک تغییری رخ خواهد داد ثبت نمیکند. ETC همچنین منبع چنین رفتاری را پیگیری میکند به فرض بررسی میکند علت آن PPC بوده یا یک جستجوی ارگانیک. گوگل داده های in-store مانند فروش واقعی را با کمپینadwords تطبیق میدهد به این ترتیب تجار تصویر واضح تری از هزینه هایی که صرف کمپین های آنلاین خود کرده اند خواهند داشت. برای راه اندازی و تنظیم ETC به صفحه ی Google's official Suppotytمراجعه کنید. نحوه ی سازماندهی. از WooRank یا Google's Mobile Frriendly Test برای چک کردن قابلیت های موبایل استفاده کنید. Woorank یک چک لیست ازشرایط و ضوابط موبایل دارد که در ارتقای تجربه کاربری براحتی به شما کمک میکند. در اینجا به فاکتورهایی اشاره میشود که باید از آنها آگاه باشید: طراحی واکنشگر: ضمانت میکند وب سایت شما در انواع دستگاههای مختلف قابل مشاهده است. آمادگی صفحه نمایش لمسی: لینک ها و کلیدها باید با کاربران ملاطفت داشته باشند. عناصر گنجانده شده: برخی عناصر وب مانند جاوا در برخی از دستگاهها عملکرد خوبی ندارند. اندازه فونت یا خوانایی: اطمینان حاصل کنید کاربران برای خواندن محتوا با مشکلی مواجه نیستند. قابلیت اجرا در موبایل: وب سایت شما باید با سایر پلتفرم ها قابلیت انطباق پذیری داشته باشد. سرعت موبایل: محتوا باید ظرف 4 ثانیه یا کمتر بارگذاری شود. هرچه سایت در گوشی های موبایل عملکرد و ظاهر بهتری داشته باشد اشتیاق کاربران برای کلیک کردن و وقت سپری کردن در آن بیشتر میشود. فرصت ها را از دست نداده و با توسعه دهندگان وب روی این فرصت ها کار کنید. منبع: طراحی وب سایت طراحی فروشگاه اینترنتی
×
×
  • اضافه کردن...