رفتن به مطلب

Fix3r

کاربر سایت
  • پست

    13
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • بازخورد

    0%

اطلاعات پروفایل

  • جنسیت
    Male
  • محل سکونت :
    کرج
  • علاقمندی
    گرافیک و دیزاین صنعتی، گیمینگ، اطلاعات در حوضه الکترونیک

مشخصات سیستم شخصی

  • پردازنده
    Amd Athlon II x2 2.96GHz
  • مادربورد
    Asrock n68-s3 DDR3
  • رم
    2x adata ddr3 1600
  • کارت گرافیک
    Radeon rx460
  • منبع تغذیه
    Next 16000mV
  • کیس
    Excess
  • مانیتور
    E-1940 S
  • سیستم عامل
    Win10.enterprise build 1803

آخرین بازدید کنندگان نمایه

979 بازدید کننده نمایه

دستاورد های Fix3r

3

اعتبار در سایت

  1. سلام . با درایور های دیگه تست نکردم . اما این درایوری که حدودا دو ماهه ریختم ترکیبی از جدیدترین نسخه adrenalin 19.1.1 با یک نسخه قدیمی تر 17.4.3 crimson (برای پایداری بیشتر ) هست . میتونم بگم اینقدر بازی پایداره که حتی وقتی power efficiency هم فعال نیست ، میشه رفت داخلش و بازی کرد . در مورد پاور هم ... بنده نتونستم پاور دیگه ای تهیه کنم و فکر نمیکنم عاریه ای گرفتن یک پاور در یک شهر غریب بدون آشنا و دوست مثل قرض گرفتن یک کتاب باشه ... به هر حال این مسئله یک معضلی شده و فکر میکنم بایستی به این موضوع خاتمه داد . ببخشید که هم شما رو تو این تاپیک ها اذیت کردم و هم نمیتونم یک جواب درست و حسابی بدم. از همه ی شما که حتی به اندازه فشار دادن یک کلیک برای مشکل بنده اقدام کردید عمیقا سپاسگزارم و امیدوارم که خدا عوضش رو به همه شما بده . با سپاس از همه ی شما تاپیک خاتمه یافت...
  2. Fix3r

    قوز بالای قوز

    باز هم سلام بردوستان لیون کامپیوتری . میبخشید که باز هم مزاحم شدم و صد البته ببخشید که بحث قبلی در مورد «مشکل عجیب کارت گرافیک» بی پاسخ و نیمه کاره باقی موند . اما فعلا این یه مسئله خیلی خیلی واجب تره . همونطور که در تگ هایی که ایجاد کردم میتونید ببینید مشکل بنده مرتبط با « قابلیت مجازی سازی سی پی یو » هست که با نام های مختلفی خونده میشه و برای سی پی یو های AMD این قابلیت با نام AMD-V هست . من جدیدا با اون مشکل پیدا کردم . سی پی یو ی من که یک Athlon II X2 2.96GHz هست ، مطابق همه سی پی یو های AMD از این قابلیت هم به صورت پیشفرض و هم به صورت خودکار پشتیبانی میکنه (یعنی در واقع میکرد) . بنده تا چند هفته پیش بدون مشکل با نرم افزار های شبیه ساز (LD player و MEMU player ) به راحتی کار میکردم و مشکلی نبود . اما جدیدا یه مشکلی باهاش پیدا کردم . جدیدا وقتی وارد LD player میشم ، موقع پیکره بندی با صفحه آبی مرگ با عنوان ERR_SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION رو به رو میشم . در mem,u هم مینویسه که CPU virtualization technology has been damaged رو به رو میشم که یک گزینه repair داره و وقتی اون گزینه رو میزنم ، دو مرتبه با همین صفحه آبی مرگ و با همین خطا رو به رو میشم . برای همین یک سری به بایوس زدم و دیدم که قابلیت مجازی سازی کاملا فعاله . از apps and features هم hyper-V فعاله . اما نکته غیر قابل تصور اینه که وقتی با Leomoon CPU-V رفتم و نگاه کردم ، «بر خلاف همیشه» اینبار بجای تیک سبز برای هر دو گزینه ، هر دو ضربدر قرمز داشتن . یعنی نه پشتیبانی میکنه و نه فعاله . در ضمن ، معماری سی پی یو بنده هم ۶۴ بیتیه . خواهشا کمک کنید . من هیچ جا چنین اتفاقی رو ندیدم و مشکلی مثل مال من وجود نداشته . این مشکل هم به قول معروف قوز بالای قوز شده رو مشکل کار گرافیکم . خواهشا کمک کنید که این مشکل حد اقل حل بشه . پیشاپیش سپاسگزارم
  3. سلام . پس از غیبتی طولانی در نهایت برگشتم . خوشبختانه با یک نتیجه ی جالب خدمتتون رسیدم که فکر کنم ابعاد کاررو روشن تر میکنه . من دوتا مسئله جدید پیش اومده برام که اولی رو میگم و بعد با مسئله دوم ، مسئله اولمو نقض میکنم . اول اینکه از یک نفری شنیدم که ممکنه مشکل کارت گرافیک باشه ، به این صورت که یکی از خازن هایی کارت گرافیک پایه محکمی نداره ، یا اینکه پایه اون جدا شده . وقتی کارت گرافیک شروع به کار سنگین میکنه ، دما بالا میره و بر اثر گرما این پایه از اتصال خارج میشه و این یعنی هنگ کردن و ارور دادن . و حالا وقتی یکم بگذره دومرتبه خنک میشه و برمیگرده سر جاش و اتصال دو مرتبه برقرار میشه (و این یعنی سیستم بعد از هنگ دوباره عادی میشه) مورد دوم : خوشبختانه مشکل کامپیوتر بنده هم دقیقا مثل همه ی مشکلات صعب العلاج ، یک نقطه در رویی داره که این مشکل به طرز عجیب و شگفت انگیزی بهش جواب نمیده . شاید این یکی یه مسئله ی جدیدی برای من و شما بوجود بیاره که «آخه چطور ممکنه؟» . اون راه دررو فقط یک بازی ، تکرار میکنم ، یک بازی بود و اونم modern combat Versus هست که به طرز شگفت انگیزی هیچ هنگی نمیکنه ،‌هیچ پرش صفحه ای نداره (البته بگم برش عرضی هنوز هست) ، و همچنین هیچ قفل سیستم و سر و صدایی نداره و در کمال قدرت و امنیت نرخ 60 تا 70 فریم هم بهم میده روی ultra و بالاترین رزولوشن . این مسئله از این جهت عجیبه که من بازی های زیادی (خیلی خیلی زیاد) رو امتحان کردم . شما تصور کن nfs mw 1 یا مثلا ballance (که واقعا عتیقس) و حتی بازی های با گرافیک ۲ بعدی هم از گزند این مشکل مستثنی نیستند . اما این بازی با قدرت و سرعتش منو شگفتزده کرد!!! و باعث شد این نظریه در ذهنم ایجاد بشه که «نکنه مشکل سخت افزاری نیست؟؟؟ » چون همونطور که قبلا هم گفتم furmark هم مشکلی گزارش نکرد ، حتی رو دما هایی که اگر تو بازی داشتم کامپیوتر میسوخت . ولی خب یه نظریه دیگه هم ایجاد شد ، و اون اینه که این بازی بر خلاف تصورات حتی از یک درصد هارد هم استفاده نمیکنه (یا من ندیدم که استفاده کنه) ، به هر حال این هم یک مسئله ایه که ممکنه مشکل رو به هارد نسبت بدیم . نه به پاور یا کارت گرافیک . با تشکر از حوصله ی شما ... .::F1x3r::.
  4. سلام. لطفا تاپیک که خاتمه پیدا میکنه، در عنوان تاپیک اعلام کنید تا یک نفر مثل بنده اینطوری کنف نشه 😁
  5. راستی یه موضوع ... من قبل از اینکه کارت RX460 رو بگیرم ، یه RADEON HD 5450 1GB داشتم . یکم قبل از زمانی که هارد قبلیم شروع کرد به بد سکتور شدن ، به ندرت (شاید دو سه بار) از بعضی بازی ها میپریدم بیرون و پیغام diplay driver has bees stopped working and has recovered رو (که الان دیگه مرتبا میبینم) رو اون زمان میدیدم . اما توجهی هم نمیکردم ، چون خیلی نزدیک به هم اتفاق نمیفتاد . ویندوزم اون زمان 8 بود. بعد از دو ماه هاردم بد سکتور شد و من همچنان مجبور بودم ازش استفاده کنم (کارتم همچنان 5450 بود) . آخرین باری که از اون هارد استفاده کردم ، برای splintercell black list بود که وسطش ناگهان اون فریز شدن معروف (با صدای نویز وحشتناک بلندی که در اول تاپیک ویسش موجوده) اتفاق افتاد ؛ این اولین برخوردم با اون حادثه بود و به سرعت کامپیوتر رو از برق کشیدم و خیال کردم مشکل از هارد بد سکتور بوده (دیگه گفتم سوخته) بعدها هارد رو عوض کردیم (کارت هنوز 5450 بود ). مشکل پریدن از بازی ها همچنان برقرار بود . ویندوزم ۱۰ شد ، باز هم مشکل برقرار بود . اما من بعد از عوض کردن کارت شاید دوبار بیشتر ندیدم . بعد از اون دیگه هیچوقت فریز (با نویز و ...) نشد . اما از وقتی که کارت رو عوض کردم به RX460 مشکلات سرازیر شده . کارت قبلی هم انگار بعد از تعویض دیگه سوخته و کار نمیکنه . شاید این مسئله دیگه بتونه به شما جواب قطعی رو بده به امید خدا ... و امیدوارم که البته خیلی خرج رو دستم نذاره سپاسگذارم ، شدید ♥
  6. میبخشید من خیلی از الکترونیک سررشته ندارم.ممکنه بیشتر توضیح بدید؟ اگر منظورتون جابجا کردن کارت گرافیکه ، که صدبار درش آوردم و دوباره گذاشتم سر جاش . اگر منظورتون چیز دیگه ایه واقعا نمیدونم ،(گفتن نمیدانم نیمی از علم است XD ) ولی یه سوال داشتم ، شما در خارج کشور هستید؟ الان ساعت چهاره ها !
  7. کارت گرافیکم رو من شخصا به هیچ وجه اورکلاک نمیکنم . اکثرا رو سایلنس میذارم که مشکلی پیش نیاد . بعد من الان میترسم پاوره رو بگیرم ، بعد معلوم بشه مشکل از یه جای دیگست . بنده رو الان بچلونی هفتادو پنج تومن تو کارتمه ، هیچ حامی مالی ای هم ندارم . بعدش رو دیگه خودتون میدونید. الان تو این اوضاع ممکنه بفهمیم که مشکل از مادربرد عتیقس که برقرسانی نمیکنه (آخه کارت گرافیک تمام برقشو از مادربرد میگیره) . اونوقت مشکل چهارتا میشه ، اونوقت باید پاور و مادربرد و سی پی یو و رم ها رو هم عوض کنم .... یکهو باید کلا یه کامپیوتر جدید بگیرم دوست عزیز اتفاقا رفتم gpuZ زدم ، دفعه پیش همون کده رو تو نوت پد دیدم ، اینبار که انجام دادم (البته gpuZ قبلش آپدیت هم نبود اما ربطی هم نداره ) یه فایل ROM تشکیل داد ، از این جهت گفتم بایوس رو فرستادم okay , take it , I hope it become USEFUL Baffin.rom شرمنده که اینقدر دیر شد سر بزنم . اما بلاخره امشب وقت شد اومدم ... میدونم که همه گرفتارن و وضعشون صد برابر داغون تر از من ، ولی خواهشا هیچ گونه کمکی (فکری ، آدرسی ، مطلبی) رو ازمون دریغ نکنید . از وضع داغون گفتم ؛ یاد سیل زدگان افتادم ...اگر کسی میتونه کمکی به هموطنامون بکنه ، یک لحظه دریغ نکنه و قدم اول رو برداره ... اولین کمک هم اطلاعرسانی و فرا خوانی دیگرانه... همچنین این اوضاع نابسامان و این فاجعه رو به همه هموطنامون تسلیت میکنم . پیشاپیش سپاسگذارم F1X3R♦
  8. آهاااان!!!! پیداش کردم!!!!! موقع نوشتن تاپیک احساس کردم یه چیزی از قلم افتاد . الان یادم اومد! هنگام اجرای بازی ها رو هر رزولوشنی که عرض 768 یا 480 نداشته باشه (رزولوشن استاندارد مانیتور) ، رو مانیتور و به هنگام بازی خطوط عمودی فرضی ایجاد میشه که در این خطوط فرضی نور کمتره، احتمالا خودتون دیدید اما به عکس هم ضرری نداره . اصلا یکی از دلایل مشکوک بودن بنده همینه
  9. بله. حق با شماست. اتفاقا پارسال بود که به این فکر افتادم. چون بعد از اینکه این مشکلات برام پیدا شد و بعد از دیدن و بررسی مشکلات و تست furmark دقیقا به همین نتیجه رسیدم ، کاملا تفاوت این دو تست واضحه. به علاوه نزدیک به صد سایت خارجی و داخلی در خصوص مشکلم با راه حل هاش مطالعه کردم.متوجه هم شدم که بعضی از کسایی که این مشکل مشترک رو دارن بعضا هنگام فیلم دیدن یا باز کردن فوتوشاپ هم مشکل پیدا میکنن و من اون رو ندارم (البته در مورد فوتوشاپ و تری دی مکس به ندرت این اتفاق می افتاد). در خصوص متمرکز شدن انرژی در کارت گرافیکم هم مطالعه اندکی داشتم . مشکلات خیلی از اونهایی که حتی یکی از مشکلات من رو داشتن رو هم دیدم ؛ نتیجه اینکه احتمالا مشکل من از جایی غیر از کارت گرافیک بوده یا هست. تصمیم هم گرفته بودم پاور و مادربردم رو عوض کنم اما همونطوری که میدونید این قضیه تبعات زیادی به دنبال داره. منظورم اینه که اگر من این دوتا رو عوض کنم باید به تبعش cpu رو هم عوض کنم و یه چیز متناسب با اون بگیرم. مشخصات سیستمم رو که هم تو بخش نظرات و هم در اول تاپیک گذاشتم ، میبینقد که اگر بخوام مادر و پاور رو عوض کنم، دیگه cpu amd Athlon x2 که خیلی قدیمیه نمیتونه رو سیستم سوار بشه. حتی اگر به جنس دسته دومش هم متوسل بشم نمیتونم هزینش رو تامین کنم.الان مادربرد مناسب یه تومن به بالاست. به علاوه اینکه همونطوری که اول تاپیک در بخش تغییرات رفتاری کارت گرافیک در ورژن های مختلف amd software عرض کردم که از آنلاین به بعد حتی تو دسکتاپ و هنگام وبگردی هم همون بلاها سرم میاد و بدترش هم میاد، چون تو ورژن های قبل از آدرنالین، به ندرت (شاید یکی دوبار)و هنگام اجرای بازی صفحه برفکی میشد‌‌؛ اما الان که آدرنالین هست با کوچکترین فشاری حتی در محیط دسکتاپ (محیط aero) هم به مشکل بر میخورم . پس این نمیتونه صد در صد و قطعی از پاور باشه. همین یعنی یک ریسک بزرگ مالی. اگر به فرض محال من بتونم از پس هزینه خرید یک مادربرد و یک پاور جدید بر بیام، ممکنه که مشکل حل نشه و بیجهت چنین هزینه ی کمرشکنی رو که تهیش برام غیر ممکنه رو متحمل بشم. اول همین پاسخم هم گفتم که پارسال به این نتیجه رسیدم، اما با اومدن ورژن آدرنالین ورق برگشت و شک بنده تشدید شد. متاسفانه سیستم دیگه ای هم برای تست ندارم. به نظر شما باید چکار کنم؟
  10. داغ دلم رو تازه کردی . اطلاعرسانی کردم ولی ظاهرا گرفتن به ....................شون . هیچ اقدامی نکردن ْ آخر سر هم بهم گفتن باید بره شرکت و اونجا تست بشه ْ اگر ایرادی داشته باشه با هزینه درست میشه. من به شخصه فکر میکنم مشکل از خود کارت نباشه و تا مطمئن نشدم نمیتونم بفرستمش شرکت (>.<)
  11. دوستان ْ شاید یه اطلاعات دیگه ای هم که قبلا از نرم افزار های AIDA و Furmark وBurn In Test گرفتم هم کمکتون بکنه . گزارش AIDA و Furmark هیچ جوابی در خصوص خرابی سیستم نداد . قبلا هم این رو گفته بودم . - تست furmark به این صورت بود که یه دونات پشمالو با رزولوشن های مختلف در یک محیط مارپیچ حرکت میکرد (حتما در جاهای دیگه مثل تست های رندرینگ دیدید) ، در این تست دما نهایتا تا 54 درجه رسید (در خود بازی ها دما از 38 درجه تا 40 درجه هست و بیشتر نمیره ؛ اما هنگ میکنه ، در صورتیکه در این نرم افزار بدون مشکل دما تا این حد میرسه و هنگ و مشکلی هم در کار نیست . - تست burn in test هم به این صورت بود که در یک محیط شبیه سازی که کاملا بی کیفیت طراحی شده ، یه گروه آلفا از جت تو آسمون حرکت میکنه . تکرار میکنم که کیفیتی که حتی Radeon Hd هم میتونه اون رو با رزولوشن full HD بالا بیاره رو کارت گرافیک RX460 وسطش هنگ میکنه و میپره بیرون . عکسش رو هم در ویرایش بعدی میفرستم ....
  12. خیلی هم عالی . باز هم خوشحالم که جوابهاتون رو می‌شنوم. راستش یه سری توضیحات تکمیلی در خصوص سیستم ظاهرا ندادم. مادربردبنده یه مادربرد قدیمیه، ولی ddr3 هست ( asrock n68-s3 ddr3 ). رم هاش هم دوتا ADATA 4gb 1600 . مدل پاورشم next 16000mV یا 1600mV ،خیلی یادم نیست ولی همینه. کارت گرافیک رو هم آک خریدم و از ابتدا این مشکل باهاش بوده . از اونجایی که توسعه دهندش ASUS بوده و گارانتی ۴ ساله داره ( ۱سال دیگه گارانتیش تموم میشه) فکر نمیکنم مشکل از بایوس کارت گرافیک بشه . در خصوص نقل قولی که کردید ho3einsa دلیل اینکه اصلا فکرم به بایوس کارت گرافیک نرفته اینه که من اون رو آک گرفتم و هیچ جایی هم اجازه ندادم تغییری توش ایجاد بشه . اما یکی از ویژکی های این کارت گرافیک اینه که تغذیه ی مستقیم از پاور نداره و از طریق مادربرد انرژیش رو تامین میکنه ْ از اونجایی که بایوس مادربرد خیلی در تغذیه برق میان قطعات تاثیر داره ْ من هم بایوس مادربرد رو گفتم . mahdix3 عزیز دل !!!! اگر به عکسا نگاه میکردی راحت میدیدید که من از GPU-Z هم عکس گذاشتم و بایوسش هم به راحتی دیده میشه . ترو به خدا خوب نگاه کنید و زحماتی که در طی این سه سال برای جمع آوری اطلاعات به این جزئیات دقیق صرف کردم رو نادیده نگیرید.من جزئیات موبه مو از تغییرات Amd Software و تغییرات رفتاری کارت گرافیک در مقابل ورژن های جدیدش و همچنین رفتارش در رابطه با بازی های تحت DirectX و محیط ویندوز Aero تهیه کردم . عکس هایی که ارسال کردم خیلی چیز ها رو نشون میده ؛ ولی متاسفانه نادیده گرفته میشه!!!!!! بایوس کارت گرافیکم هم اینه :015.050.000.000.000000 irajshop احتمالش خیلی خیلی زیاده که مشکل از دایرکت ایکس ها باشه . باتوجه به اینکه دایرکت ایکس دوازده با وجود اینکه تحت RX460 ساپورت میشه ولی تو هیچ بازی ای ازش استفاده نمیشه ، و اینکه GPU ACCELERATION یا 3D acceleration در بازی ها غیر فعاله ، من هم بسیار مشکوکم . برای همین این گزارش رو از دایرکت ایکس ها تهیه کردم و امیدوارم مفید واقع بشه : DirectX 12 General Feature Level 12.0 Architecture Shader Model 5.1 Tile-based Renderer No UMA Supported No Cache Coherent UMA No Isolated MMU Yes Max Virtual Address Bits (Process) 40 Max Virtual Address Bits (Resource) 40 Shader Cache Supports Single PSO Yes Supports ID3D12PipelineLibrary Yes Cache in Memory Yes Cache on Disk Yes Capabilities Double Precision Shader Ops Yes Logic Ops in Blend States Yes Pixel Shader Stencil Ref Yes Typed UAV Additional Formats Yes Raster Order Views No 64K Texture Swizzle No Cross-Adapter Row-Major Copy only Yes VP and RT Array Index without GS Emulation Yes Minimum Shader Precision 32-bit Tiled Resources Tier 2 Resource Bindings Tier 3 Conservative Rasterization Not supported Cross Node Sharing Not supported Resource Heap Tier 2 Wave Ops Yes Wave Lanes 64 to 64 Total Lane Count 896 Expanded Compute Resource States Yes Int64 Ops Yes Depth Bounds Tests Yes Programmable Sample Positions Tier 2 .......................................... DirectX 11 General Feature Level 11.0 Driver Concurrent Creates Yes Driver Command Lists No Double-Precision Shaders Yes Compute Shaders 5.0 Direct3D 11.1 Supported Yes Logic Ops in Blend State Yes UAV Only Rendering Forced Sample Count Yes Discard Supported Yes New Copy & Update Semantics Yes ClearView Supported Yes Copy with Overlap Yes Partial Updates of Constant Buffers Yes Offsets in Constant Buffers Yes Map w/o Overwrite on Dynamic Constant Buffer Yes Map w/o Overwrite on Dynamic Buffer SRV Yes Multisamples with bound RTVs Yes Supports msad4 Yes Supports fma Yes Extended Resource Sharing Yes Tile-based Renderer No Shader Minimum Precision All other Stages Minimum Precision Direct3D 11.2 Supported Yes Tiled Resources Tier 1 Min Max Filtering Yes ClearView on Depth Formats Yes Map on Default Buffers Yes Data Marker Profiling Yes Direct3D 11.3 Supported Yes PS Specified Stencil Ref No Typed UAV Additional Formats Yes ROVs Supported No Conservative Raster Not Supported Tiled Resources Tier 1 Map on Default Textures Yes Standard Swizzle No Unified Memory No Direct3D 11.4 Supported Yes Set VP & RT Array Index from any Rasterizer-feeding Shader Yes Direct3D 11.5 Supported Yes Share NV12 Textures across Processes and Devices Yes .............................................. DirectX 10 DirectX 10 Supported Yes DirectX 10.1 Supported Yes Feature Level 10.1 .............................................. DirectX 9 General Adapter Index 0 Vertex Shader Version 3.0 Pixel Shader Version 3.0 Texture Limits Max Texture Width 16384 Max Texture Height 16384 Max Volume Texture Extent 8192 Max Texture Repeat 8192 Max Texture Aspect Ratio 8192 Max Anisotropy 16 Max Texture Blend Stages 8 Max Simultaneous Textures 8 Limits Max Active Lights 10 Max User Clip Planes 6 Max Vertex Blend Matrices 4 Max Point Size 256.0 Max Primitives for DrawPrimitive 5592405 Max Streams 16 Max Stream Stride 508 Max Vertex Shader Constants 256 Max Simultaneous Render Targets 4 Caps Read Current Scanline Yes Overlay DDI No Autogen Mipmap Yes Calibrate Gamma No Share Resource Yes Manage Resource No Dynamic Textures Yes Fullscreen Gamma Yes Flip/Discard width Alpha Yes Copy to Vidmem Yes Copy to Sysmem Yes DXVA-HD DDI No Windowed sRGB Gamma Correction Yes Presentation Intervals Immediate, One, Two, Three, Four Hardware Cursor High-res Device Caps Blit from Sys to Nonlocal Yes Can render after Flip Yes DirectX 5 Compliant Yes DirectX 7 Compliant Yes DrawPrimitive-aware Yes Execeute Buffers from Sysmem Yes Execeute Buffers from Vidmem Yes Hardware Rasterization Yes Hardware Transform and Lighting Yes N Patches No Hardware Rasterization, Shading, Transform and Lighting Yes Quintic Bézier Curves and B-Splines No Rectangular and Triangular Patches No Uncached Patches drawn efficiently No Separate Texture Memories No Retrieve Textures from Sysmem No Retrieve Textures from Vidmem Yes T&L Vertices from Sysmem Yes T&L Vertices from Vidmem Yes Raster Caps Anisotropic Filtering Yes Interates Color Perspective correctly No Dithering No Depth Bias No Range Fog Yes Lookup Fog No Vertex Fog Yes LOD Bias No Multisample toggle No Scissor Test No Slope-Scale based Depth Bias No W-Buffer Yes W-Based Fog Yes Z-Bufferless HSR Yes Z-Based Fog Yes Z-Test Yes Texture Caps Alpha in Texture Pixels Yes Draw Alpha from Texture Palette No Cube Textures Yes Cubemaps must be Power of Two No Mipmapped Cube Textures Yes Mipmapped Textures Yes Mipmapped Volume Textures Yes Conditionally not Power of Two Textures No Projected bump-env Lookups Yes Perspective Correction Yes Textures must be Power of Two Yes Projected Texture Transformations Yes Square Textures only No Tex Repeat not Scaled by Size Yes Volume Textures Yes Volume textures must be Power of Two No Shader Caps Alpha for Gouraud-blending Yes Colored Gouraud-shading Yes Fog with Gouraud-shading Yes Goraud-shaded Specular Highlights Yes Source Blending Blend Factor Yes Both Inv Src Alpha Yes Both Src Alpha Yes Dest Alpha Yes Dest Color Yes Inv Dest Alpha Yes Inv Dest Color Yes Inv Src Alpha Yes Inv Src Color Yes Inv Src Color 2 No One Yes Src Alpha Yes Src Alpha Sat Yes Src Color Yes Src Color 2 No Zero Yes Destination Blending Blend Factor Yes Both Inv Src Alpha Yes Both Src Alpha Yes Dest Alpha Yes Dest Color Yes Inv Dest Alpha Yes Inv Dest Color Yes Inv Src Alpha Yes Inv Src Color Yes Inv Src Color 2 No One Yes Src Alpha Yes Src Alpha Sat Yes Src Color Yes Src Color 2 No Zero Yes Z-Buffer Comparison Always Yes Equal Yes Greater Yes Greater Equal Yes Less Yes Less Equal Yes Never Yes Not Equal Yes Alpha-Test Comparison Always Yes Equal Yes Greater Yes Greater Equal Yes Less Yes Less Equal Yes Never Yes Not Equal Yes .................................. AMD BIOS General Version 015.050.000.000.000000 Build Date 2016-08-17 04:07 Part # 115-C994PI00-100 GPU BAFFIN Bus PCI_EXPRESS Memory GDDR5 Bootup Message 67EFHB.15.50.0.0.AS25 Filename AS25.bin Changelist 1303803 Build # 356565 Config File ASUS_BAFFIN_DUAL_RX460OC_A1_GDDR5_2G_PCB100\config.h Temperature Target 70°C CCC Overdrive Limits GPU Clock 1800 MHz Memory Clock 2000 MHz Memory Support Entry 1 GDDR5 Autodetect 2048 MB Entry 2 GDDR5 Hynix 2048 MB H5GC4H24AJR ............................... GENERAL General Driver Date 2019-02-01 DCH/UWD Driver No Power Limit +0% Power Limit Adjustment Range -12% to +12% Board Power Limit 48 W ULPS N/A ............................. OPENCL General Platform Name AMD Accelerated Parallel Processing Platform Vendor Advanced Micro Devices, Inc. Platform Profile FULL_PROFILE Platform Version OpenCL 2.1 AMD-APP (2766.5) Vendor Advanced Micro Devices, Inc. Device Name Baffin Version OpenCL 2.0 AMD-APP (2766.5) Driver Version 2766.5 C Version OpenCL C 2.0 Profile FULL_PROFILE Global Memory Size 2048 MB Clock Frequency 1224 MHz Compute Units 14 SIMD per Compute Unit 4 Device Available Yes Compiler Available Yes Linker Available Yes Preferred Synchronization User CMD Queue Properties Profiling SVM Capabilities Coarse, Fine DP Capability Denorm, INF NAN, Round Nearest, Round Zero, Round INF, FMA SP Capability INF NAN, Round Nearest, Round Zero, Round INF, FMA Half FP Capability Address Bits 64 Preferred On-Device Queue 256 KB Global Memory Cache 16 KB (RW Cache) Global Memory Cacheline 0 KB Preferred Global Atomic Alignment 0 Preferred Local Atomic Alignment 0 Preferred Platform Atomic Alignment 0 Local Memory Local (32 KB) Memory Alignment 2048 bits Pitch Alignment 256 pixels Built-in Kernels Little Endian Yes Error Correction No Execution Capability Kernel Unified Memory No Image Support Yes Limits Max Device Events 1024 Max Device Queues 1 Max On-Device Queue 8192 KB Preferred Max Variable Size 2147483648 Bytes Max Memory Allocation 1523 MB Max Constant Buffer 1559756 KB Max Constant Args 8 Max Pipe Args 16 Max Pipe Reservations 16 Max Pipe Packet Size 1597190963 Max Read Image Args 128 Max Write Image Args 64 Max Read-Write Image Args 64 Max Samplers 16 Max Work Item Dims 3 Max Write Image Args 64 Native Vectors Native Vector Width (CHAR) 4 Native Vector Width (SHORT) 2 Native Vector Width (INT) 1 Native Vector Width (LONG) 1 Native Vector Width (FLOAT) 1 Native Vector Width (DOUBLE) 1 Native Vector Width (HALF) 1 Preferred Vector Width (CHAR) 4 Preferred Vector Width (SHORT) 2 Preferred Vector Width (INT) 1 Preferred Vector Width (LONG) 1 Preferred Vector Width (FLOAT) 1 Preferred Vector Width (DOUBLE) 1 Preferred Vector Width (HALF) 1 Extensions cl_khr_fp64 cl_amd_fp64 cl_khr_global_int32_base_atomics cl_khr_global_int32_extended_atomics cl_khr_local_int32_base_atomics cl_khr_local_int32_extended_atomics cl_khr_int64_base_atomics cl_khr_int64_extended_atomics cl_khr_3d_image_writes cl_khr_byte_addressable_store cl_khr_fp16 cl_khr_gl_sharing cl_khr_gl_depth_images cl_amd_device_attribute_query cl_amd_vec3 cl_amd_printf cl_amd_media_ops cl_amd_media_ops2 cl_amd_popcnt cl_khr_d3d10_sharing cl_khr_d3d11_sharing cl_khr_dx9_media_sharing cl_khr_image2d_from_buffer cl_khr_spir cl_khr_subgroups cl_khr_gl_event cl_khr_depth_images cl_khr_mipmap_image cl_khr_mipmap_image_writes cl_amd_liquid_flash cl_amd_planar_yuv ......................................... Vulkan General Version 1.1.96 Driver Version 2.0.68 Device Name 67EF:CF Device Type Discrete GPU Sparse Properties Single-Sample 2D Sparse uses Standard Shapes Yes Multi-Sample 2D Sparse uses Standard Shapes No 3D Sparse uses Standard Shapes No Residency Aligned Mip Size No Residency Non Resident Strcit Yes Memory Memory 1 1792 MB Device-Local Memory 2 3840 MB Host-Visible, Host-Coherent Memory 3 256 MB Device-Local, Host-Visible, Host-Coherent Memory 4 3840 MB Host-Visible, Host-Coherent, Host-Cached Queue Families Family 1 Capabilities Graphics, Compute, Transfer, Sparse Resources Family 1 Queue Count 1 Family 1 Timestamp Bits 64 Family 1 Image Transfer Granularity 1 x 1 x 1 Family 2 Capabilities Compute, Transfer, Sparse Resources Family 2 Queue Count 2 Family 2 Timestamp Bits 64 Family 2 Image Transfer Granularity 1 x 1 x 1 Family 3 Capabilities Transfer, Sparse Resources Family 3 Queue Count 2 Family 3 Timestamp Bits 64 Family 3 Image Transfer Granularity 8 x 8 x 8 Device Features Bounds-checked Buffer Accesses Yes Indexed Draw Calls Full 32-Bit Range Yes Cube Array Image Views Yes Independent Blend Yes Geometry Shaders Yes Tessellation Yes Per-Sample Shading & Multisample Interpolation Yes Blend Ops with two Sources Yes Logic Operations Yes Multi Draw Indirect Yes Indirect Draw Calls w/ firstInstance Yes Depth Clamping Yes Depth Bias Clamping Yes Point & Wireframe Fill Modes Yes Depth Bounds Tests Yes Line Width other than 1.0 Yes Point Sizes other than 1.0 Yes Alpha-to-One No Multiple Viewports Yes Anisotropic Filtering Yes Texture Formats ETC2 & EAC Compressed Textures No ASTC LDR Compressed Textures No BC Compressed Textures Yes Precise Occlusion Queries Yes Pipeline Statistics Queries Yes Stores & Atomics (Vertex/Tesselation/Geometry Shaders) Yes Stores & Atomics (Fragment Shaders) Yes PointSize in Tesselation & Geometry Yes Extended Image Gather Ops Yes Extended Storage Image Formats Yes Multisampled Storage Images Yes Storage Image Read w/o Format Yes Storage Image Write w/o Format Yes Dynamic Indexing Into Uniform Buffer Arrays Yes Into Sampled Image Arrays Yes Into Storage Buffer Arrays Yes Into Storage Image Arrays Yes Shader Code Features Clip Distances Yes Cull Distances Yes Float64 Yes Int64 Yes Int16 No Return Residency Information Yes Specify min LOD Yes Sparse Binding Yes Sparse Residency Buffer Yes Sparse Residency Image2D Yes Sparse Residency Image3D Yes Sparse Residency Image2D (2 samples per Pixel) No Sparse Residency Image2D (4 samples per Pixel) No Sparse Residency Image2D (8 samples per Pixel) No Sparse Residency Image2D (16 samples per Pixel) No Access Data Aliased into Multiple Locations Yes Variable Multisample Rate Yes Execute Secondary Command Buffers Yes Limits Dimension 1D 16384 Dimension 2D 16384 Dimension 3D 2048 Dimension Cube 16384 Image Array Layers 2048 Texel Buffer Elements 4294967295 Uniform Buffer Range 4294967295 Storage Buffer Range 4294967295 Push Constants Size 128 Memory Allocation Limit 4096 Max Samplers 1048576 Buffer Image Granularity 1 Address Space for Sparse Resources 40 Bits Max Bound Descriptor Sets 32 Shader Stage Limits Max Samplers 4294967295 Max Uniform Buffers 4294967295 Max Storage Buffers 4294967295 Max Sampled Images 4294967295 Max Storage Images 4294967295 Max Input Attachments 4294967295 Max Resources 4294967295 Descriptor Binding Limits Max Samplers 4294967295 Max Uniform Buffers 4294967295 Max Dynamic Uniform Buffers 8 Max Storage Buffers 4294967295 Max Dynamic Storage Buffers 8 Max Sampled Images 4294967295 Max Storage Images 4294967295 Max Input Attachments 4294967295 Max Vertex Input Attributes per Pipeline 64 Max Vertex Input Bindings per Pipeline 32 Max Vertex Input Attribute Offset 4294967295 Max Vertex Input Binding Stride 16383 Max Vertex Output Components 128 Tessellator Limits Tesselation Generation Level 64 Tesselation Patch Size 32 Vertices Components per Vertex Input (Control) 128 Components per Vertex Output (Control) 128 Compoents per Patch Output (Control) 120 Components Output Total (Control) 4096 Components per Vertex Input (Eval) 128 Components per Vertex Output (Eval) 128 Geometry Shader Limits Max invocation Count 127 Components Input 128 Components Output 128 Vertices Output 1024 Components Output Total 16384 Fragment Shader Limits Components Input 128 Output Attachments 8 Dual Src Attachments 1 Combined Resources Output 4294967295 Compute Shader Limits Shared Memory Size 32768 Bytes Workgroup Count 65535 / 65535 / 65535 Workgroup Invocations 1024 Workgroup Size 1024 Subpixel Precision 8 bits Subtexel Precision 8 bits Mipmap Precision 8 bits Highest Indexed Draw Call Index 4294967295 Max Draw Count for Indirect Draw Calls 4294967295 Max Sampler LOD Bias 16 Max Sampler Anisotropy 16 Viewports Number of Viewports 16 Viewport Dimensions 16384 x 16384 Viewport Bounds -32768 x 32767 Viewport Subpixel Bits 8 Memory Map Alignment 64 Bytes Texel Buffer Alignment 1 Uniform Buffer Alignment 16 Storage Buffer Alignment 4 Sample/Fetch Offsets -64 to 63 Gather Offsets 4294967264 to 31 Interpolate Offsets -2 to 2 Subpixel Interpolation Offsets 8 Bits Framebuffer 16384 x 16384 Framebuffer Layers 2048 Framebuffer Sampling Color Sample Counts 1 Bit, 2 Bits, 4 Bits, 8 Bits Depth Sample Counts 1 Bit, 2 Bits, 4 Bits, 8 Bits Stencil Sample Counts 1 Bit, 2 Bits, 4 Bits, 8 Bits Not Attached Sample Counts 1 Bit, 2 Bits, 4 Bits, 8 Bits Color Attachments 8 Sample Counts for 2D-Images Non-Int Color Format 1 Bit, 2 Bits, 4 Bits, 8 Bits Int Color Format 1 Bit, 2 Bits, 4 Bits, 8 Bits Depth Format 1 Bit, 2 Bits, 4 Bits, 8 Bits Stencil Format 1 Bit, 2 Bits, 4 Bits, 8 Bits Storage 1 Bit, 2 Bits, 4 Bits, 8 Bits Max SampleMask Array Elements 1 Timestamps Timestamp Queries Yes Timestamp Period 40 ns Max Clip Distances 8 Max Cull Distances 8 Max Clip & Cull Distances 8 Discrete Queue Priorities 2 Point Size Range 0 to 8191.875 Line Width Range 0 to 8191.875 Point Size Granularity 0.125 Line Width Granularity 0.125 Strict Line Rasterization No Rasterizes with Standard Sample Locations Yes Optimal Buffer Copy Offset Alignment 1 Optimal Buffer Copy Row Pitch Alignemnt 1 Non-Coherent Atom Size 128 Extensions VK_KHR_surface, VK_KHR_win32_surface, VK_KHR_get_physical_device_properties2, VK_KHR_get_surface_capabilities2, VK_KHR_external_memory_capabilities, VK_KHR_device_group_creation, VK_KHR_external_semaphore_capabilities, VK_KHR_external_fence_capabilities, VK_EXT_debug_report, VK_EXT_debug_utils ------------------------------------------------------------------------- کمک هاتون رو از بنده دریغ نکنید سپاس فراوان
  13. سلام به همه . ممنونم که جوابهاتون رو میشنوم . اما ظاهرا اصلا هیچکدوم متنی رو که یک شبانه روز زحمت کشیدم تا تهیه کنم و از 1800 کلمه ی حساب شده درش استفاده شده رو با دقت مطالعه نکردید . اگر یک مقدار به متنی که نوشتم ، عکس هایی که فرستادم و ضربه فنی نهایی که در آخر مطلب زده بودم (مشخصات کامل سیستمم*) دقت میکردید ، قطعا متوجه میشدید که اکثر این راه حل ها خیلی زودتر انجام شدن. اما ایرادی نداره ، همینجا در همین یه پست جواب تک تک دوستان رو میدم . (میبخشید اینطور صحبت کردم ، ولی بیش از پانصد نفر مشکل بنده رو دارن ، من به شدت مصمم هستم این مشکل رو برای همیشه ریشه کن کنیم) behnamalizade69 پاسخ: به شخصه خیر ، ولی فروشنده گفت که تست کرده و به ظاهر مشکلی ندیده . ویندوزم رو عوض کردم . آنتی ویروس دارم (واقعا چطور از Kaspersky در عکس ها متوجه نشدید دوست عزیز؟) pedi9004 پاسخ : همون اول کار ویندوزم رو عوض کردم irajshop پاسخ : دوست عزیز DirectX به هیچ عنوان پاک نمیشه ، من پارسال سعی کردم با happy directX uninstaller پاکش کنم ، اما حتی اونم نتونست. DDU خوراک هر روز و شب کامپیوترم شده ، یادم هست تو یه روز سه بار ازش استفاده کردم . آخرین استفادم ازش مربوط به دو روز پیش بود (سه شنبه ، 7 اسفند 97) . کلا برای اینکه متوجه عملکرد هر ورژن AMD software بشم ، مجبور بودم مرتبا ورژن قبلیش رو با این نرم افزار حذف کنم . Sandor پاسخ: 1.ویندوزم رو عوض کردم 2.پاورم از نظر توان مشکلی نداره ، فروشنده گفته بود : حتما پاورت برای این کارت نباید کمتر از درگاه شش پین داشته باشه ، و خوشبختانه همینطوره 3. گردگیری به طور کامل انجام شده و خمیر سیلیکون سی پی یو رو هم تعویض کردم memex پاسخ : ASUS GPU TWEAK II نرم افزاری بود که خود کارت گرافیک با سی دی ای که داشت نصب کرد و برنامه سازمانی خودش بود. قبلا هم پاکش کردم و درایور جدید هم نصب کردم ، مشکل به قوت بیشتر باقیه. درمورد DDU پاسخ بنده به irajshop رو یه نگاهی بندازید . نظریه شماره 1 شما ایرادش خیلی زیاده و نمیتونه از کرش کردن درایور باشه . کرش کردن درایور خودش معلول یک علت دیگس .(قبل از هر کاری بهتر بود به عکسها با دقت بیشتری نگاه میکردید و گزارش DPC Latency رو هم مورد توجه قرار میدادید) . اما در خصوص نظریه 2 تا حدودی با شما موافقم . من احساس میکنم این ناپایداری دلیلش از مادربورد باشه و بخاطر قدیمی بودن مادربورد این اتفاق میفته ، حتی ممکنه از کابل تبدیل رابط HDMI که برای وصل کردن به مانیتور ازش استفاده میکنم هم بی تاثیر نباشه. مادربورد من ASROCK N68-S3 هست و بایوسش هم جدید ترین و آخرین آپدیتشه (1.20) گارانتی باقیموندش 1 ساله دیگست . میترسم گارانتیش تموم بشه و تازه بفهمم مشکل از خود کارت گرافیک بوده . Sabertooth پاسخ: میبخشید . اما درمورد بایوسش بایستی چند نکته رو به شما عرض کنم . اولا اینکه بعد از نصب کارت گرافیک بایوس مادربورد من آپدیت نشده بود . من فکر میکردم که مشکل از همین آپدیت نبودن بایوسه . شخصا اون رو آپدیت کردم ؛ ولی متاسفانه به هیچ نتیجه ای نرسیدم و مشکل با قدرت هرچه تمام تر باقیه. راستش کارت گرافیک قبلیم Radeon HD 5450 1Gb بود . سعی کردم یکبار دیگه برای تست اون و به کامپیوتر وصل کنم ، اما متاسفانه انگار خراب شده و صفحه سیاه نشون میده . هرچقدر هم سعی کردم با محکم کردن رابط ها این مشکل حل بشه نشد . ظاهرا که خراب شده . --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- تشکر بابت اینکه وقت گرانبهاتون رو در اختیار بنده قرار دادید . سپاس مجدد F1X3R
  14. Fix3r

    مشکل عجیب کارت گرافیک

    سلام دوستان عزیز لیون کامپیوتری . شرمندم که مزاحمتون شدم ، ولی اگر واقعا مشکل بزرگی نبود و من تا این حد درمانده نبودم این تاپیک رو ایجاد نمیکردم راستش نمیدونم از کجای این مشکل شروع کنم و راستش دقیقا نمیدونم مشکل واقعا از کارت گرافیکیه که گرفتم یا نه... تقریبا june2016 (تیر 95) بود که من یه کارت گرافیک Radeon RX460 2Gb-ASUS ROG برای سیستم قدیمی خودم گرفتم . وصلش کردم رو سیستم ، درایور هاش رو نصب کردم . همه چیز آماده تست گیمینگش بود . برای تست یه بازی معمولی انتخاب کردم ، رو کیفیت نرمال گذاشتم . بازی رو که شروع کردم (یعنی وارد محیط گیمپلی که رندرینگ از اونجا شروع میشه ) یهو بازی فریز شد برای چندثانیه و بعد از بازی پرید بیرون و از منوی notfication ارور مشهور Display driver has been stopped working and has recovered . تعجب کردم . چند بار دیگه هم وارد شدم و باز همین رو دیدم ، اما بعد از چند بار که تکرار شد یه اتفاق جدیدی افتاد . ناگهان تصویر وسط بازی فریز شد و یه صدای نویز وحشتناک از بلندگو ها در اومد . این صدای نویز ۳ الی ۴ ثانیه طول کشید و قطع شد . بعدش هم همون طور فریز موند . نه کیبرد کار میکرد ، نه ماوس (این رو میشد از گیر کردن چراغ capslock فهمید) نویز پس از فریز شدن تصویر (بسیار آزار دهنده . در این حالت سیستم دچار سکته میشود) (2).mp3 برای در اومدن از اون حالت هم میبایست یکبار سیستم رو ریستارت میکردم. اولین راه حلی که به فکرم رسید این بود که سیستم رو باز کنم و دومرتبه قطعات رو جا بندازم ؛ این کار رو کردم ولی مشکل حل نشد . کار های دیگه ای هم در این خصوص انجام دادم ، مثل چک کردن پاور ، بردنش پیش فروشنده ، پرسش و پاسخ و ..... آزمایش های زیادی روی کارت گرافیک انجام دادم . burn in test و furmark و تست های AIDA رو هم انجام دادم . تست سی پی یو و مادربورد و کارت گرافیک نرم افزار های furmark و AIDA هیچ جواب منفی ای ندادن . ولی bit واکنش نشون داد و از محیط تست پرید بیرون و نوشت device removed! در نهایت یه سری چیز رو از کارت گرافیکم متوجه شدم که شاید در قطعیت جواب شما تاثیر بگذاره . ۱.GPU CLOCK کارت گرافیک در حالت عادی و در حالتی که به سیستم دست هم نمیزنم 1224MHz است!!!! این برای یه کارت گرافیکی مثل مال من یعنی نهایت قدرت پردازشی ، و سوال اینجاست که چرا؟ http://yekupload.ir/bc0254bb1b8e309f/GPU_Clock.mp4 ۲. هنگامی که از منوی radeon setting گزینه power efficiency رو فعال میکنم ، فعالیت gpu کاهش پیدا میکنه و بعد از اون gpu clock کاهش پیدا میکنه و روی مقدار ثابت 224 MHz میمونه. تو این حالت دیر تر diplay device remove میشم. ۳.بعد از هنگ کردن و پریدن به دسکتاپ ، دیگه نمیشه وارد radeon setting یا همون control Center کارت گرافیک ها شد . هنگ میکنه و مجبورم کلا ببندمش و از نو اجراش کنم . ۴.بعد از هربار فریز اساسی که با نویز همراهه و بعدش مجبور میشم ریستارت کنم ، power efficiency دو مرتبه خاموش میشه (این اتفاق از ورژن 16 به بعد درایور میفته) و پیغام default general wattman ظاهر میشه . ۵. بعضی اوقات هم بعد از هنگ کردن radeon setting ارور refrenced memory میاد (لازمه که اضافه کنم هنگ کردن ها اکثرا تو فضای directX اتفاق میفته ، اما بعضی اوقات در محیط Aero هم این مشکل دیده میشه ) http://yekupload.ir/d92c7acfd5c3f7ba/when_i_opened_amd_R_app_shown_this.png ۶.وقتیکه GPU-Z رو داخل کامپیوترم Install کردم ، خیلی از جوانب کارت گرافیک براش نامشخص بود . اما در نسخه portable اون چنین مشکلی نبود . ۷. ظاهرا کارت گرافیک به هیچ وجه gpu accelerate نداره و هیچ نرم افزاری نمیتونه ازش استفاده کنه ، اما Dxdiag نظر دیگه ای داره .... این دیگه آخه چرا ؟؟؟؟؟؟ ۸. گزارش DpcLatency نیز بدین شرح است ... ۹. و اینکه در هنگام اجرای بازی ها (که تحت DIRECTX کار میکنند ) صفحه دچار بریدگی های افقی میشه . متاسفانه برای این مورد عکس ندارم چون عملا قابل عکس گرفتن نیست و فقط این مورد رو بیننده ی حاضر میتونه ببینه. اما در مورد توصیفش اینطوریه که تو اکثر بازی ها اینطور میشه ؛ اگر تصویر بازی حرکت افقی داشته باشه ، بریدگی تصویر رخ میده و انگار نیمه ی پایین صفحه مانیتور دیرتر refresh بشه و از نیمه ی بالا عقب میمونه . ۱۰.و آخرین مورد هم اینه که این کارت گرافیک از Direct X ۱۲ پشتیبانی میکنه ؛ ولی عملا در هیچ بازی ای (حتی اونهایی که در اخبارشون اومده که ازش پشتیبانی میکنن ) ازش استفاده نمیشه ، این به نظر شما طبیعیه؟؟؟؟ . . موارد تست بازی ها و واکنش های متفاوت و همچنین تغییر رفتار در ورژن های مختلف (CRIMSON & ADRENALIN) هم هست . اول تغییرات رفتاری ارور های سیستم رو که با آپدیت درایور کارت گرافیک تغییر میکردن رو گزارش میدم ؛ - Radeon Crimson Ver 16.30: در این ورژن سیستمم کمترین خرابی رو داره ؛ ولی برش تصویر درش بسیار زیاده؛ همچنین پرش از بازی ها نسبت به دیگر ورژن ها داره و بعد از پرش تو این ورژن ، دمای کارت گرافیک از 28C به 40C میرسه ، در حالیکه سیستم تحت کوچکترین فشاری نیست ؛ همچنین به هنگام ریبوت کردن پس از سکته ی سیستم Wattman به حالت Default بر نمیگرده. - Radeon Crimson Ver 17.3.1 until 17.5.1 : در این ورژن هم خرابی کمترین حالته ؛ ولی برش تصویر زیاده (نه به اندازه ورژن قبل)؛ به هنگام ریبوت کردن پس از سکته ، Wattman به حالت Default بر میگرده. - Radeon Crimson Ver 17.10.1 until 17.12.1 : از این ورژن به بعد که حالت chill به radeon setting افزوده شده ، هم برش تصویر زیاده ، هم خرابی بسیار زیادی داره ، به طوریکه دیگه دیگه سکته ی خفیف در سیستم وجود نداره و اگر در این حالت Display driver remove اتفاق بیفته ، دیگه از بازی نمیپره بیرون ، بلافاصله برای همیشه فریز میشه و تا زمانی که ریبوت نکنم بر نمیگرده . در ورژنADRENALIN 17.12.1 حتی این اتفاق هم نمیفته . در این ورژن مانیتور قطع میشه و فن ها روی 100٪ شروع به کار میکنن . سیستم رو حتی اگر ریبوت کنید ریبوت نمیشه و دیگه هارد دیسک رو نمیتونه بخونه و مانیتور هم همچنان خاموش میمونه . تو این شرایط من فقط میتونم کامپیوتر رو از برق بکشم . - Radeon Adrenalin Ver 18.3.1 until 18.9.3 : خرابی ها ازنسخه ی آدرنالین به شدت افزایش پیدا میکنه ، دقیقا سیستم دچار یک کابوس وحشتناک میشه و اتفاقات عجیب و غریبی در شناسایی کارت گرافیک بوجود میاد . همچنین فیلمش موجوده . سیستم دیگه نمیتونه کارت گرافیک و VGA اون رو تشخیص بده . همچنین اتفاقات ورژن 17.12.1 هم براش اتفاق میفته و هیچ دوام و قوامی نداره . http://yekupload.ir/8fc57487081598c9/تغییرات_(افت_وحشتناک)کارت_گرافیک_پس_از_ریختن_radeon_adrenalin.mp4 -Radeon Adrenalin 2019 edition Ver 19.2.1 : تغییرات گسترده ای نسبت به آدرنالین های دیگه درش اتفاق میفته . اغلب مشکلات آدرنالین حل شده ، همچنین یه مقدار دیرتر به حالت سکته میره . ولی مشکلات اصلی هنوز پابرجاست . هنوز هم هنگ میکنه و میپره بیرون . - Radeon Adrenalin 2019 edition Ver 19.2.2 : بیشترین خرابی سیستم مربوط به این ورژن آخریه که دانلود کردم . از آدرنالین 2019 به بعد حتی در وبگردی هم سیستم سکته میکنه و سکتش هم با مدل های قبلی متفاوت میشه . مانیتور به مدت چند ثانیه خاموش میشه ، بعد یه لحظه روشن میشه ولی صفحه سیاهه ، بعد دومرتبه خاموش میشه ، چند بار اتفاق قبلی میفته و در نهایت تصویر برفکی میشه ،( دقیقا مثل تلوزیون های آنالوگ که اینطور میشن ) ،‌بعدش هم هی مانیتور خاموش و روشن میشه و برفکی میشه .خوشبختانه با ریبوت کردن دوباره میتونم وارد ویندوز بشم و هادر دیسک رو میتونه بخونه ؛ اما خداوکیلی این ورژن از ۲۰۱۹ به بعدش اعصابم رو به هم ریخته ... * تمامی این بررسی ها رو در طی سه سالی که کارت گرافیک جدیدم رو گرفتم اتفاق افتاده و هیچ دلیل مشخصی هم براش پیدا نشده . حتی فروشنده هم گفت تا به حال چنین نشکلی ندیده بوده . . . و اما ارور های مختلفی که در بعضی بازیها مشاهده شده ، اگر همین تعدادن فقط به خاطر اینه که باقی بازی ها حتی پرش به سمت بیرون هم ندارن و مستقیما فریز میشن . فرقی هم نداره NFS MostWanted 2006 باشه یا اینکه Nfs Payback رو روش بالا بیاری . (قبلش هم این رو بگم که انواع راه حل های مربوط به این ارور ها رو از یوتیوب و ... نگاه کردم . هیچکدوم جواب نداد . راه حل هایی مثل وارد کردن TdrDelay و TdrLevel به رجیستری ، تغییراتی در power setting و.... ) ارور ها و بازی مورد تست رو میتونید داخل عکس ها مشاهده کنید : *Battlefield 4* *RE7 Biohazard * *SplinterCell Black List* *Call of Duty MW Remastered* *COD Modern Warfare 3* *NFS RUN* *OutLast 2* *Rainbow 6 Siege* . . امیدوارم اطلاعاتی که دادم ممفید واقع بشن . در نهایت هم اطلاعات سیستمی خودم رو ارسال میکنم تا نظر کارشناسی بدید 0101 - Operating System : Windows 10 Enterprise 64-bit (6.2, Build 9200) (17134.rs4_release.180410-1804) 0102 - Language : Persian (Regional Setting: Persian) 0103 - BIOS : Default System BIOS 0104 - Processor : n/a 0105 - Memory : 8192MB RAM 0106 - Available OS Memory : 8192MB RAM 0107 - Page File : 4871MB used, 12023MB available 0108 - Windows Dir : C:\WINDOWS 0109 - DirectX Version : DirectX 12 0110 - DX Setup Parameters : Not found 0111 - User DPI Setting : Using System DPI 0112 - System DPI Setting : 96 DPI (100 percent) 0113 - DWM DPI Scaling : Disabled 0114 - DxDiag Version : 6.02.17134.0001 ---------------------------------- 02 - Processor ---------------------------------- 0201 - Caption : AMD Athlon(tm) II X2 245 Processor x2 ~2900MHz 0202 - CurrentClockSpeed : 2900MHz 0203 - L1-Cache : 256/00 KB 0204 - L2-Cache : 2/00 MB ---------------------------------- 03 - Display Devices ---------------------------------- 0301 - Card Name : Radeon(TM) RX 460 Graphics 0302 - Manufacturer : Advanced Micro Devices, Inc. 0303 - Chip Type : AMD Radeon Graphics Processor (0x67EF) 0304 - DAC Type : Internal DAC(400MHz) 0305 - Device Key : Enum\PCI\VEN_1002&DEV_67EF&SUBSYS_04B81043&REV_CF 0306 - Display Memory : 4095 MB 0307 - AdapterRAM : -2147483648 Byte 0308 - Current Mode : 1360 x 768 (32 bit) (60Hz) 0309 - Monitor Name : Generic PnP Monitor 0310 - Driver Name : C:\WINDOWS\System32\DriverStore\FileRepository\c0313824.inf_amd64_cff8240637965d03\aticfx64.dll,C:\WINDOWS\System32\DriverStore\FileRepository\c0313824.inf_amd64_cff8240637965d03\aticfx64.dll,C:\WINDOWS\System32\DriverStore\FileRepository\c0313824.inf_amd64_cff8240637965d03\aticfx64.dll,C:\WINDOWS\System32\DriverStore\FileRepository\c0313824.inf_amd64_cff8240637965d03\amdxc64.dll 0311 - Driver Version : 22.19.0165.0001 0312 - Driver Language : English 0313 - DDI Version : 12 0314 - Driver Model : WDDM 2.2 0315 - Driver Beta : False 0316 - Driver Debug : False 0317 - Driver Date : 12/02/1396 03:30:00 ق.ظ 0318 - Driver Size : 1675856 0319 - VDD : unknown 0320 - Mini VDD : unknown 0321 - Mini VDD Date : Unknown 0322 - Mini VDD Size : 0 0323 - Device Identifier : {D7B71EE2-24AF-11CF-F273-1D2473C2DB35} 0324 - Vendor ID : 0x1002 0325 - Device ID : 0x67EF 0326 - SubSys ID : 0x04B81043 0327 - Revision ID : 0x00CF 0328 - Driver Strong Name : oem41.inf:cb0ae414c5cebacd:ati2mtag_Polaris11DS:22.19.165.1:pci\ven_1002&dev_67ef&rev_cf 0329 - Rank Of Driver : 00D12000 0330 - Video Accel : ModeMPEG2_A ModeMPEG2_C
×
×
  • اضافه کردن...