سلام به همه دوستان عزیز
برای من مشکلی پیش اومده که میخواستم به همه دوستان اطلاع رسانی کنم تا در جریان باشن.
من یک عدد SSD از لیون کامپیوترخریداری کردم ( مدل Corsair LE 120GB ) با گارانتی 3 ساله تخت جمشید، همون ابتدا متوجه شدم کارت گارانتی 8 ماه از تاریخش گذشته و الان من 2 سال و 4 ماه گارانتی دارم نه 3 سال
با لیون کامپیوتر تماس گرفتم و موضوع رو گفتم، گفتن از کارت گارانتی و SSD و فاکتور عکس بگیر و برامون بفرست تا کارت گارانتی جدید براتون صادر کنم، منم همین کارو کردم، بعد چند روز فرمودن آماده شده و برید کارت گارانتی
تخت جمشید و کارت رو تحویل بگیرین. من فراموش کردم برم تا اینکه 40 روز گذشت و ssd سوخت! همون روز اول که ssd خریدم ازش تست سرعت گرفتم تا ببینم چطوره، متوجه چیزه عجیبی شدم، داخل قسمت S.M.A.R.T نوشته بود 1116 دفعه روشن شده! وقتی رفتم گارانتی همین موضوع رو گفتم، گفت اون عدد الکیه خلاصه ایشون گفتن firmware نیاز به آپدیت داره.
گفتم باشه پس بمونه درست کنین، ایشون از داخل کشوی میز یه ssd دست دوم آورد بیرون و گفت بیا اینو ببر سالمه! گفتم آقا من از کجا بدونم این سالمه؟ اصلا معلوم نیست دسته کی بوده تا الان، معلوم نیست چند ساله کار کرده،
با لحن خیلی تند و شاکی گفت یعنی به حرف من اعتماد نداری؟! گفتم نه مرسی همون مال خودمو درست کن بده، درضمن کارت گارانتی هم 8 ماه گذشته قرار بود جدید بهم بدین، اول قبول نکرد اما فروشگاه زنگ زد و این آقا راضی شد 6 ماه اضافه کنه به گارانتی.
بعد یک هفته رفتم ssd رو تحویل گرفتم، تست کردم سالم بود، این گذشت.
یک ماه بعد دوباره سوخت! اصلا سیستم شناسایی نمیکرد، دوباره دادم تعمیر، تحویل که گرفتم متوجه شدم آقا برداشته 1 سال و 8 ماه از گارانتی کم کرده!
S.M.A.R.T گرفتم دیدم اینبار 3700 بار روشن خاموش شده! من روزی 1 بار سیستم رو روشن میکنم، دیگه نهایتا 2 بار، چطور تو دوماه 3700 بار روشن خاموش کرد؟ مگه اینکه دست دوم بوده باشه و جای نو پک کنن بدن تو بازار.
عکس ssd و کارت گارانتی و اسکرین شات هارو ضمیمه کردم میتونید ببینید و خودتون تصمیم بگیرین.
امید وارم برای هیچ کس دیگه این مشکل پیش نیاد.