رفتن به مطلب

marjan

کاربر سایت
  • پست

    2
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • بازخورد

    0%

آخرین بازدید کنندگان نمایه

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمی شود.

دستاورد های marjan

0

اعتبار در سایت

  1. گوگل وبمستر تولز از ابزار اصلی سئوکاران و وبمستران برای بررسی وضعیت سئو سایت، مشاهده‌ی جریمه‌های اعمال شده توسط گوگل، خطاهای سایت و … می‌باشد، اما گاهی افراد برداشت‌هایی نادرست از گزینه‌ها و موارد موجود در این ابزار دارند. در این مقاله برخی از باورهای اشتباه درباره گوگل وبمستر تولز بیان می‌کنیم. باورهای اشتباه درباره گوگل وبمستر تولز ۱- گزینه‌ی Mark As Fixed در قسمت Crawl Errors، خطاهای سروری، ۴۰۴ و … نشان داده می‌شود. گزینه‌ی Mark As Fixed که در قسمت بالای لیست URL های دارای خطا نمایش داده می‌شود، بر خلاف تصور بسیاری از افراد، فقط خطاها را از لیست پاک می‌کند و هیچ کاربردی برای رفع خطاها ندارد. در واقع کاربرد این دکمه فقط برای زمانی است که شما خطاهای نمایش داده شده در این لیست را رفع کرده‌اید و می‌خواهید این خطاها را برای کاهش حجم لیست، از آن پاک کنید. در صورتی که شما این خطاها را رفع کنید اما بر روی دکمه‌ی Mark As Fixed کلیک نکنید و این خطاها در گوگل وبمستر سایت شما باقی بماند، هیچ تأثیری در رتبه‌ی سایت شما ندارد.پس در حالت کلی می‌توانیم بگوییم این گزینه فقط برای پاک کردن ارورهای رفع شده، از لیست ارورها کاربرد دارد و در صورتی که شما بدون رفع این خطاها، این گزینه را انتخاب کرده و خطای مربوطه را از لیست پاک کنید، این خطا در آینده باز هم به لیست خطاها، اضافه خواهد شد. در تصاویر زیر، جایگاه خطاهای نمایش داده شده توسط ابزار گوگل وبمستر و جایگاه دکمه‌ی Mark As Fixed را مشاهده می‌کنید. ۲- مسأله‌ی خطاها از باورهای اشتباه درباره گوگل وبمستر تولز ، موضوع خطاها می‌باشد. برخی از افراد این تصور را دارند که سایت آن‌ها نباید هیچ خطایی داشته باشد و در صورت مشاهده‌ی خطا، آن را اتفاقی بسیار ناگوار تلقی می‌کنند. در این مورد باید بگوییم که داشتن خطا در هر سایت امری کاملا طبیعی می‌باشد و معمولا این خطاها به دلیل اشتباه در آدرس دهی (URLها) و یا خطاهای سروری رخ می‌دهند و البته بسیاری از آن‌ها قابل رفع شدن هستند. اما حتی در صورتی که بعضی از خطاها رفع نشوند نیز مشکلی برای کل سایت شما و رتبه‌ی آن نزد موتورهای جستجو، به وجود نمی‌آید. گاهی نیز ممکن است شما گوگل وبمستر سایتی را بررسی کرده و تعداد زیادی خطا در لیست خطاهای آن مشاهده کنید. به این نکته توجه کنید که ممکن است بسیاری از این خطاها قبلا رفع شده باشد اما از این لیست پاک نشده باشد. همچنین همانطور که گفتیم، ارورها معمولا قابل رفع هستند و در صورت باقی ماندن بعضی از آن‌ها نیز جای هیچ نگرانی وجود ندارد. ۳- Link To Your Site یکی دیگر از باورهای اشتباه درباره گوگل وبمستر تولز ، در مورد بخش مربوط به Link To Your Site می‌باشد. درست است که این بخش، سایت‌های لینک شده به سایت شما را نشان می‌دهد، اما به اندازه‌ی کافی کامل و دقیق نیست. به این معنا که ممکن است تعداد سایت‌های لینک شده به سایت شما بیشتر یا کمتر از لینک‌های نمایش داده شده در این قسمت باشد. حتی گوگل وبمستر، لینک‌های پاک شده را نیز نمایش می‌دهد. افراد معمولا به دلیل اینکه این ابزار توسط خود گوگل ارائه شده است، به لینک‌های نمایش داده شده در این قسمت، توجه بسیار زیادی نشان می‌دهند.شما می‌توانید از این ابزار، به عنوان ابزاری کمکی برای مشاهده‌ی بک لینک‌های سایت خود کمک بگیرید. ابزارهای دیگری مانند open site explorer که توسط Moz ارائه شده است نیز می‌تواند شما را در تحلیل و بررسی لینک‌های سایتتان یاری دهد. نکته‌ی دیگری که درباره‌ی این بخش باید بدانید این است که مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا بک‌لینک‌های سایت شما در قسمت Link To Your Site نمایش داده شود. در تصویر زیر، جایگاه گزینه‌ی Link To Your Site در منوی گوگل وبمستر تولز را مشاهده می‌کنید. ۳- Link To Your Site یکی دیگر از باورهای اشتباه درباره گوگل وبمستر تولز ، در مورد بخش مربوط به Link To Your Site می‌باشد. درست است که این بخش، سایت‌های لینک شده به سایت شما را نشان می‌دهد، اما به اندازه‌ی کافی کامل و دقیق نیست. به این معنا که ممکن است تعداد سایت‌های لینک شده به سایت شما بیشتر یا کمتر از لینک‌های نمایش داده شده در این قسمت باشد. حتی گوگل وبمستر، لینک‌های پاک شده را نیز نمایش می‌دهد. افراد معمولا به دلیل اینکه این ابزار توسط خود گوگل ارائه شده است، به لینک‌های نمایش داده شده در این قسمت، توجه بسیار زیادی نشان می‌دهند.شما می‌توانید از این ابزار، به عنوان ابزاری کمکی برای مشاهده‌ی بک لینک‌های سایت خود کمک بگیرید. ابزارهای دیگری مانند open site explorer که توسط Moz ارائه شده است نیز می‌تواند شما را در تحلیل و بررسی لینک‌های سایتتان یاری دهد. نکته‌ی دیگری که درباره‌ی این بخش باید بدانید این است که مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا بک‌لینک‌های سایت شما در قسمت Link To Your Site نمایش داده شود. در تصویر زیر، جایگاه گزینه‌ی Link To Your Site در منوی گوگل وبمستر تولز را مشاهده می‌کنید. ۳- Link To Your Site یکی دیگر از باورهای اشتباه درباره گوگل وبمستر تولز ، در مورد بخش مربوط به Link To Your Site می‌باشد. درست است که این بخش، سایت‌های لینک شده به سایت شما را نشان می‌دهد، اما به اندازه‌ی کافی کامل و دقیق نیست. به این معنا که ممکن است تعداد سایت‌های لینک شده به سایت شما بیشتر یا کمتر از لینک‌های نمایش داده شده در این قسمت باشد. حتی گوگل وبمستر، لینک‌های پاک شده را نیز نمایش می‌دهد. افراد معمولا به دلیل اینکه این ابزار توسط خود گوگل ارائه شده است، به لینک‌های نمایش داده شده در این قسمت، توجه بسیار زیادی نشان می‌دهند.شما می‌توانید از این ابزار، به عنوان ابزاری کمکی برای مشاهده‌ی بک لینک‌های سایت خود کمک بگیرید. ابزارهای دیگری مانند open site explorer که توسط Moz ارائه شده است نیز می‌تواند شما را در تحلیل و بررسی لینک‌های سایتتان یاری دهد. نکته‌ی دیگری که درباره‌ی این بخش باید بدانید این است که مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا بک‌لینک‌های سایت شما در قسمت Link To Your Site نمایش داده شود. در تصویر زیر، جایگاه گزینه‌ی Link To Your Site در منوی گوگل وبمستر تولز را مشاهده می‌کنید. ۳- Link To Your Site یکی دیگر از باورهای اشتباه درباره گوگل وبمستر تولز ، در مورد بخش مربوط به Link To Your Site می‌باشد. درست است که این بخش، سایت‌های لینک شده به سایت شما را نشان می‌دهد، اما به اندازه‌ی کافی کامل و دقیق نیست. به این معنا که ممکن است تعداد سایت‌های لینک شده به سایت شما بیشتر یا کمتر از لینک‌های نمایش داده شده در این قسمت باشد. حتی گوگل وبمستر، لینک‌های پاک شده را نیز نمایش می‌دهد. افراد معمولا به دلیل اینکه این ابزار توسط خود گوگل ارائه شده است، به لینک‌های نمایش داده شده در این قسمت، توجه بسیار زیادی نشان می‌دهند.شما می‌توانید از این ابزار، به عنوان ابزاری کمکی برای مشاهده‌ی بک لینک‌های سایت خود کمک بگیرید. ابزارهای دیگری مانند open site explorer که توسط Moz ارائه شده است نیز می‌تواند شما را در تحلیل و بررسی لینک‌های سایتتان یاری دهد. نکته‌ی دیگری که درباره‌ی این بخش باید بدانید این است که مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا بک‌لینک‌های سایت شما در قسمت Link To Your Site نمایش داده شود. در تصویر زیر، جایگاه گزینه‌ی Link To Your Site در منوی گوگل وبمستر تولز را مشاهده می‌کنید. ۴– Manual Actions بسیار از افراد گزینه‌ی Manual Actions را به عنوان بخشی برای اطلاع از جریمه‌های گوگل در نظر می‌گیرند. در این مورد باید بگوییم که نبود خطا در Manual Actions به معنای جریمه نشدن توسط گوگل نیست. به عبارت دیگر، گوگل تمامی خطاهای انجام شده توسط سایت را در این قسمت نمایش نمی‌دهد و اقداماتی که از نظر الگوریتم‌های گوگل خطا شناخته می‌شوند، در این قسمت قرار نمی‌گیرند. زیرا گوگل تلاش می‌کند تا سایت‌های اسپم را شناسایی نماید اما با اطلاع لینک‌های اسپم به سایت‌ها از طریق گوگل وبمسترشان، در واقع اطلاعاتی را در زمینه‌ی گول زدن گوگل در اختیار وبمستران قرار می‌دهد. امروزه گوگل تلاش می‌کند تا بیشتر خطاها را از طریق الگوریتم‌ها بیاید تا از طریق گوگل وبمستر، خطاهای سایت‌ها را به وبمستران اطلاع ندهد. به همین دلیل است که سایتی از نظر گوگل متخلف شناخته شده و شامل جریمه‌ی گوگل می‌گردد اما در قسمت Manual Actions آن هیچ خطایی به وبمستران نمایش داده نمی‌شود. جایگاه Manual Actions را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید: منبع: میهن سایت ساز
  2. استفاده از تصاویر در وب‌سایت‌ها اهمیت زیادی دارد. تصاویر سبب جذابیت و زیبایی متن شده و همچنین به درک سریع‌تر و ساده‌تر مطالب کمک می‌کنند. گوگل نیز توجه ویژه‌ای به تصاویر دارد و استفاده از آن‌ها سبب بهبود رتبه‌ی سایت نزد موتورهای جستجو می‌گردد. البته در استفاده از عکس‌ها باید نکاتی در نظر گرفته شود، در واقع باید تصاویر به صورت بهینه شده در سایت استفاده شوند. استفاده از تصاویر سبب بهبود تجربه‌ی کاربری و در نتیجه بهبود سئو سایت می‌گردد. در این مقاله می‌خواهیم روش‌ها و نکاتی را برای بهینه‌سازی تصاویر سایت بیان کنیم. رعایت این نکات می‌تواند تأثیر خوبی بر سئو سایت شما داشته باشد. ۱- از تصاویر مرتبط و مناسب استفاده کنید. گاهی افراد از تصاویری نامرتبط با محتوای خود استفاده می‌کنند. در صورتی که می‌خواهید سئو سایت خود را بهبود دهید، باید به این نکته توجه داشته باشید که همواره اولویت گوگل برای بهبود رتبه‌ی یک سایت، رضایت کاربران می‌باشد. کاربران سایت شما را مشاهده می‌کنند و در صورت غیر مرتبط و نامناسب بودن تصاویر، به احتمال زیاد آن را ترک می‌کنند. در این صورت نرخ پرش سایت شما افزایش میاید. افزایش نرخ پرش تأثیر منفی بر سئو سایت دارد. تصویر مناسب، عکسی است که به طور کاملی به محتوای شما مرتبط بوده و در صورت نیاز، بار آموزشی داشته باشد. نباید در استفاده از تصاویر به ویژه تصاویر متحرک زیاده‌روی شود. زیرا استفاده‌ی زیاد از تصاویر از سویی سبب کاهش سرعت بارگذاری سایت شده و از سویی دیگر کاربران را خسته کرده و موجب فرار آنان از سایت می‌گردد. برخی از شرکت‌ها برای تصاویر محتوای تولیدی خود از گرافیست‌ها و طراحان کمک می‌گیرند. اما انجام چنین کاری چندان رایج نیست. اگرچه در صورت انجام این کار، تصاویر بکر بوده و از ارزش بالاتری برخوردار هستند. در صورتی که شما از تصاویر موجود در گوگل برای محتوای خود استفاده می‌کنید، بهتر است قبل از قرار دادن این تصاویر در سایت، تغییرات مناسبی روی آن‌ها انجام داده و این تصاویر را بیشتر به موضوع محتوای خود نزدیک کنید. ۲- تصاویر خود را نام‌گذاری کنید. یکی دیگر از عوامل مؤثر در بهینه سازی تصاویر سایت، نام‌گذاری تصاویر است. بهتر است شما نام‌هایی را برای تصاویر خود انتخاب کنید که امکان جستجوی آن‌ها توسط کاربران وجود دارد. اگرچه شما می‌توانید در نامگذاری تصاویر خود از اعداد استفاده کنید و یا نام‌گذاری‌های پیش‌فرض دوربین‌ها و ابزارهای مختلف را در هنگام قرار دادن تصاویر در محتوای خود ویرایش نکنید، اما باید به این نکته توجه کنید که احتمال جستجوی تصاویر با چنین نام‌هایی توسط کاربران بسیار ناچیز است. در نتیجه شما از یکی از عوامل جذب کاربران به سایت خود بهره‌ای نبرده‌اید. به همان نسبت که حفظ کاربران در سایت اهمیت دارد، جذب آنان نیز حائز اهمیت است و یکی از روش‌های جذب آنان، استفاده از کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربران، در نامگذاری تصاویر است. شما برای انتخاب نام مناسب برای تصاویر به کمی تفکر و تحقیق در زمینه‌ی کلمات کلیدی مورد علاقه‌ی کاربران نیاز دارید. نامگذاری عکس‌ها می‌تواند به صورت فارسی و یا انگلیسی انجام شود. ۳- از متن جایگزین برای تصاویر خود استفاده کنید. به احتمال بسیار زیاد تا کنون با سایت‌هایی روبرو شده‌اید که تصاویر آن‌ها به کندی بارگذاری شده و یا کلا بارگذاری نمی‌شوند. گاهی کاربران هنگام مواجهه با چنین مواردی، سایت را ترک می‌کنند. اما شما با استفاده از متن جایگزین(تگ Alt) می‌توانید تا حد زیادی مانع فرار کاربران شوید. متن جایگزین همان نوشته‌ای است که در صورت تأخیر در بارگذاری تصاویر، به جای آن نمایش داده شده و توضیحی از عکس را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اما علاوه بر مورد ذکر شده، متن جایگزین در جستجوی کلمات کلیدی توسط کاربران و در واقع ورود کاربران به سایت از طریق نتایج جستجوی تصاویر گوگل نیز اهمیت زیادی دارد. همچنین تگ Alt، محتوای تصویر را برای موتور جستجوی گوگل به خوبی توضیح می‌دهد. پس در حالت کلی می‌توانیم بگوییم استفاده از متن جایگزین، در بهینه سازی تصاویر سایت بسیار مؤثر است. ۴- به تعداد تصاویر و ابعاد آن‌ها دقت کنید. معمولا در سایت‌های فروشگاهی از چندین تصویر برای نمایش قسمت‌های مختلف یک محصول استفاده می‌شود. با توجه به نکات قبلی باید برای هر یک از این تصاویر از نام و متن جایگزین مناسب و منحصر به خود آن قسمت و محصول استفاده گردد. در صورت استفاده از تعداد زیادی تصویر در سایت‌ها، باید به حجم،ابعاد و کیفیت تصاویر دقت کنید. تعداد زیادی تصویر با ابعاد بزرگ و حجم و کیفیت بالا نیاز به زمان بیشتری برای بارگذاری دارند. بنابراین باید ابعاد تصاویر در هنگام استفاده در سایت مناسب باشد، در غیر اینصورت باید ابعاد تصاویر و همچنین حجم‌ آن‌ها کاهش پیدا کند. توجه کنید که اندازه‌ی نمایش تصاویر با ابعاد آن متفاوت است و کاهش مقیاس موجب کاهش زمان بارگذاری عکس‌ها نمی‌گردد. ۵- حجم تصاویر باید مناسب باشد. حجم تصاویر از عوامل بسیار مهم و حیاتی در بهینه سازی تصاویر سایت می‌باشد. بالا بودن حجم تصویر اثر مستقیمی بر افزایش زمان بارگذاری صفحه داشته و این مسأله تأثیر منفی بر سئو سایت دارد. از طرفی استفاده از عکس در محتوا اهمیت زیادی دارد، بنابراین باید با استفاده از روش‌هایی حجم تصاویر را کاهش دهید. کاهش حجم عکس‌ها از روش‌های گوناگونی قابل انجام است. یکی از شیوه‌های بسیار کاربردی و مفید استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ می‌باشد. کافی است از قسمت File، گزینه‌ی ذحیره برای صفحات وب(Save for Web & Devices) را انتخاب نمایید. با انجام این کار پنجره‌ای باز می‌شود که در آن امکان انتخاب فرمت تصویر، تنوع رنگ‌ها، سایز تصویر و … فراهم است. روش‌های دیگری مانند استفاده از ابزارهای آنلاین و نرم‌افزارها وجود دارد. ۶- از فرمت مناسبی برای تصاویر استفاده کنید. تصاویر دارای فرمت‌های گوناگونی مانند JPEG(JPG) ، PNG و GIF هستند. هر یک از این فرمت‌ها برای نوع خاصی از تصاویر مناسب می‌باشند. برای تصاویری با تنوع رنگی بالا، فرمت JPEG بسیار مناسب است. تصاویر با این فرمت حجم کمتری نسبت به دیگر فرمت‌ها داشته و از کیفیت برتری برخوردار هستند. GIF می‌تواند برای تصاویر متحرک مورد استفاده قرار گیرد و کیفیت پایین‌تری نسبت به JPEG دارد. تصاویر با این فرمت نیز دارای حجم کمی هستند. استفاده از فرمت GIF به دلیل پشتیبانی از تعداد رنگ‌های کم، برای تصاویر بزرگ با تنوع رنگی بالا مناسب نیست. تصاویر در فرمت PNG کیفیت خوبی دارند. عکس‌های این فرمت دارای حجم بیشتری نسبت به JPEG هستند و در صورت فشرده‌سازی زیاد، بسیاری از تنوع رنگی و جزئیات موجود در عکس از دست می‌رود، اما در صورتیکه به میزان مناسبی فشرده‌سازی شوند، این فرمت گزینه‌ی مناسبی برای انتخاب می‌باشد. مطالعه‌ی مقاله‌ی روش‌ها و ابزارهای بهینه‌ سازی حجم تصاویر سایت را بشناسید می‌تواند در زمینه‌ی کاهش حجم تصاویر و توضیح فرمت‌های مختلف بسیار مفید باشد. منبع: میهن سایت ساز آموزش سئو
×
×
  • اضافه کردن...