رفتن به مطلب

wolf33

کاربر سایت
  • پست

    3
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • بازخورد

    0%

آخرین بازدید کنندگان نمایه

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمی شود.

دستاورد های wolf33

0

اعتبار در سایت

  1. ممنونم از توضیحات و نکات فنی خیلی خوبتون. مورد سوکت بعدی اینتل نکته خیلی مهمی بود، ممنونم. اتفاقا در بنچمارکهایی که لطف کردید قرار دادید گزینه ای که بعد از 3950 توجهم رو جلب کرد 3900 بود که با 12 هسته حتی بیشتر از هسته های 9900K توجهم رو جلب کرد که به وفور هم در اینترنت یافت میشه و قیمتش هم برام خوبه. بنظرتون از خانواده Threadripper در همین حدود رنج قیمت 3900 گزینه بهتر و قویتری که در بازار موجود باشه میتونم پیدا کنم؟ یا بعد از 3950 این بهترین گزینه برای من هستش؟ خانواده Threadripper نکته منفی یا محدودیتی نسبت به پردازنده های معمولی رایزن نداره؟ ممنونم دوست من، حرارت بیشتر9900k هم متاسفانه یک نکته منفی دیگه از اینتل هست.مخصوصا که من اصلا بازی نمیکنم. ممنونم دوست عزیز برای پیشنهاد خوبتون. خیلی ممنونم از توضیحات مفید و خوبتون، کمک خوبی برام بود. دوستان این موردظاهرا تنها مورد نگران کننده در مورد رایزن هستش، آیا دوستان دیگه که رایزن دارن یا کار کردن، با اجرای چند برنامه پردازشی همچین مشکلی براشون پیش اومده!؟ حقیقتا من همونطور که در پست اول گفتم به اینتل تمایل بیشتر داشتم، اما وقتی از همه جهات دارم بررسی میکنم میبینم واقعا رایزن برای کار من یک سرو گردن بهتره، تعداد هسته ها و ترید های بیشتر، ساپرت نسل های جدیدتر در سوکت فعلی، کولر باکس آماده، داغی کمتر، برتری بیشتر در بنچمارک های مولتی ترید و رندر و ...... هرچند شخصا برای اینتل ارزش زیادی قائلم اما ظاهرا برای این کار من رایزن بهتر جوابگو هستش. ممنونم دوست من برای توضیحات و سیستم پیشنهادی کاربردیتون. دوستان در مورد 3900 آیا کولر باکس خود CPU جوابگو و کولر خوبی هستش و نیاز به تعویض کولر ندارم؟ با توجه به اینکه فقط 5 ساعت در روز کار پردازشی دارم. در مورد SSD ها هم یک سوال دارم، اینکه مثلا میگن فلان مدل 150 ترابایت عمرش هستش، یعنی بعد از عبور از این 150 ترابایت چه اتفاقی برای اطلاعات میفته، آیا از دست میرن؟ میخوام بدونم اگر حواست نباشه و با نرم افزار هی عمر SSD رو چک نکنی و از حد مجاز فراتر بری چه اتفاقی میفته؟
  2. خیلی ممنونم دوست من برای توضیحات کاملتون. سوال اینجاست وقتی هر هسته قدرت پردازشی بالایی داره و برای هر برنامه من فک میکنم بیشتر هم باشه، آیا سیستم خودکار از ادامه قدرت هسته برای برنامه بعدی استفاده نمیکنه؟ منطقا باید این اتفاق بیفته و نباید هر هسته معطل یک برنامه باشه. موضوع اینجاست من الان با همین سیستم فعلیم که جزئیاتش رو نوشتم بدون استفاده از process lasso یا هر برنامه مدیریت برنامه دیگه ای هیچ مشکل حادی ندارم با این موضوع و سیستم اصلا هنگ نمیکنه ، مثلا زمانیکه همین عکس گرفته شده و CPU 99% زده شده میتونم مرورگردی کنم یا با برنامه های دیگه کار کنم اما همه چی از جمله پردازش این برنامه ها کندتر هستش اما مشکل حاد نیست. نکته قابل ذکر اینه این برنامه ها به صورت نرمال اجرا میشه و priority realtime نیستند که سیستم هنگ کنه و نکته دیگه اینکه چون کدهاش رو خودم نوشتم جوری نوشتم که هر برنامه بعد یک پردازش سنگین 2 ثانیه صبر کنه تا پردازش بعدیش و این خودش در این تعداد برنامه یک فرصت به برنامه بعدی برای پردازش میده. i9 9900k کولرش چی میتونه باشه که صدای غیر عادی و زیادی تولید نکنه؟ آیا با کارتن بگیرم خودش کولر مفید و استانداردی داره؟ و سوال دیگه اینکه این CPU های جدید که خودش گرافیک داخلی داره یعنی مثلا میتونم کارت گرافیک نزارم برای سیستم؟ یعنی از کارت گرافیک فعلیم هم قویتره؟ پس کابل مانیتور به کجا وصل میشه؟ خیلی ممنونم دوست عزیز برای سیستم خوبی که پیشنهاد دادید. خیلی ممنونم دوست من برای توضیحات و لینک مقایسه جالبی که قرار دادید. سوالی که از اولین دوستمون پرسیدم از شما هم میپرسم: وقتی هر هسته قدرت پردازشی بالایی داره و برای هر برنامه من فک میکنم بیشتر هم باشه، آیا سیستم خودکار از ادامه قدرت هسته برای برنامه بعدی استفاده نمیکنه؟ منظورتون از TR رو متوجه نشدم؟ آیا پس شما بجای دو رم 16GB 4 چهار رم 8GB رو پیشنهاد میدید؟ چون دیدم که بحث های زیادی در مورد دوال چنل و کواد چنل شده بود اما بیشترتاکید بر روی دوال داشتند بنا بر شرایط فقط از یک سیستم میتونم استفاده کنم. ممنونم دوست عزیز برای پیشنهادتون. جالبه خیلی از دوستان تاکید روی AMD Ryzen 9 3950X دارند، اما من اصلا نتونستم با سرچ در گوگل هیچ فروشگاه ایرانی برای فروش این CPU و حتی قیمت روز اون بدست بیارم. نکته جالبتر اینکه در همین بنچمارکی که دوستمون big VULTURE لینکش رو قرار دادند در تست های Multi Thread و رندرینگ همیشه برترین ها CPU هایی با نام Threadripper هستند که حتی اختلاف فاحشی با Ryzen 9 3950X دارند.
  3. سلام خدمت همه دوستان و اساتید انجمن برای خرید یک سیستم حرفه ای (فقط کیس حدود 25 میلیون) نیاز به مشاوره دارم که تاکیدم روی سرعت و قدرت پردازش اون برا اجرای چندین (حدود 15 تا 20) برنامه پردازشگر همزمان هستش که همشون همزمان اجرا و در روز حدود 5 ساعت کار محاسبه و پردازش متن های سنگین (مانند دیتابیس) رو انجام میدند، برنامه ها توسط خودم نوشته شده و کاربری گرافیکی نداره و فقط هرکدوم محاسبات و پردازش های عادی اما نسبتا سنگین انجام میده. برای شرح دقیقتر شرایط عکس Task-manager سیستم فعلیم از این برنامه ها رو در زیر میزارم: مشخصات سیستم فعلیم این هست: (شش هسته) AMD Phenom(tm) II X6 1090T 3.20 GHz NVIDIA GeForce GT 1030 (2 GB) (MSI Low Profile) Apacer 16 GB DDR3-1600 (4 × 4GB) Motherboard ASUS M5A97 PRO HDD Western 1 GB (SATA) همینطور که میبینید سیستم فعلیم جوابگوی این حجم پردازش نیست و باعث میشه همه چی حتی پردازش برنامه ها کند بشه که مجبورم از تعداد برنامه ها کم کنم. کارها انجام میشه اما همه چی مقداری کند هستش. بنابراین نکات مهم برای سیستم پیشنهادی جدید: سی پی یو : در صورت امکان اینتل، با قدرت پردازش بالا برای اجرای همزمان 15 برنامه پردازشگر برای روزی حدود 5 ساعت مداوم (که بعد این 5 ساعت برنامه ها بسته میشه و فقط کارهای روزمره عادی با سیستم انجام میشه یعنی فشار پردازش فقط برای چند ساعت هستش اما سیستم 18 ساعت از 24 ساعت هر روز روشن هستش) مانیتور: مانیتور نیاز نیست، مانیتور فعلی سامسونگ 34 اینچ مدل C34F791 گرافیک: با سیستم بازی نمیکنم اما فیلم های فول اچ دی میبینم بنابراین اگر کارت گرافیک بهتر کمکی به پردازش نمیکنه و کارت فعلی جوابگو هستش اونرو تعویض نکنم هارد دیسک: ترجیحا 2 ترا SSD: ترجیحا 512GB پر سرعت، ایمن با عمر بالا باشه کیس: ترجیحا شیک و با گردش هوای خوب باشه پر صدا نبودن سیستم: درصورت امکان سیستم پر صدا نباشه چون درون منزل استفاده میشه پیشاپیش از وقتی که میگذارید سپاسگذارم
×
×
  • اضافه کردن...