رفتن به مطلب

Raging

کاربر سایت
  • پست

    7
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • بازخورد

    0%

اطلاعات پروفایل

  • جنسیت
    آقا
  • محل سکونت :
    همونجا که پولش بی ارزش ترین پول دنیاست
  • علاقمندی
    بیکار... گیمر سابق... برنامه نویس... دانشجو...

مشخصات سیستم شخصی

  • پردازنده
    R9 3900X
  • مادربورد
    MEG X570 ACE
  • رم
    32G Patriot Viper steel series 4400Mhz CL18
  • کارت گرافیک
    MSI RTX 2080 TI Lightning
  • ذخیره سازی
    Samsung 970 Evo Plus 4Tb
  • منبع تغذیه
    Corsair 1200Ax
  • کیس
    NZXT H500i
  • خنک کننده
    Nuctoua NH-D15
  • مودم
    Irancell TF-I60
  • مانیتور
    Asus RoG Strix 165Hz 1440p
  • کیبورد و موس
    Cougar 700K rgb
    Cougar 700M rgb
  • بلندگو ، هدفون
    KrK r8 gen 5
  • سیستم عامل
    Windows 10 Enterprise 2011

آخرین بازدید کنندگان نمایه

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمی شود.

دستاورد های Raging

13

اعتبار در سایت

  1. پیشنهاد شخصی بنده : (مدل ها رو به ترتیب اولویت نوشتم) کیس : SST-Pm01 و یا Lr06 پاور : green +850 ocdg (منظور بیشتر از 850 وات هست مثلا برای 2 گرافیک زیر 1050 فکر نکنید ) مادربرد : msi meg unify یا meg ace یا اگر هیچکدوم نبود crosshair viii hero سی پی یو : 3900x یا 3900xt در اخر 3950x (وقتی نسل جدید داره میاد به صرفه نیست برید گرون ترین cpu ممکنو بخرید) رم : 32 حتما هم 2x16 باشه که مشکل با مادربرد نخورید کلاس 19 یا 18 فرکانس 4400 کلاس 18 یا 17 فرکانس 4133 کلاس 17 یا 16 فرکانس 4000 یا 3733 کلاس 15 یا 14 فرکانس 3600 (علتی که فرکانس بالا تر از 3733 پیشنهاد دادم بخاطر اینه که میتونید downclock کنید و تایمینگ های خیلی بهتری بگیرید مثلا رم اولی رو راحت میتونید 3733 با کلاس 14 یا حتی کمتر ران کنید که خیلی تاثیر داره) ( رم هایی که فرکانس بالاتر ولی تایمینگ پایین تر دارن معمولا چیپ های سامسونگ b توشون استفاده شده که برای آورکلاک کردن خیلی عالی هستن و خوب وقتی اینقدر بودجه دارید لازمه که روی این موضوع هم کمی تأمل کنید ) گرافیک : پیشنهاد خودم دوتا RX 5700 XT هست که کراس فایر کنید. ( درسته سری rtx قابلیت dlss و raytracing و کدک Nvenc جدید رو داره ولی بازم قدرت دوتا گرافیک که همرده 2070s هستن یقینا بیشتر از 1 کارته مگر اینکه بودجه بیشتری داشته باشید و خوب نسبت به کاربریتون بعید میدونم به امکانات اختصاصی nvidia احتیاجی باشه ) ( این داستان "وایستا جدیدش تو راهه" همیشه هست... شما هروقت پول داشتید خرید کنید اون داستان بیشتر شامل کسایی میشه که سیستمی دارن که نیاز به ارتقا داره نه کسی که نیاز داره و وسیله کارش هست. ) SSD : دوتا Adata sx8200 pro ( هر سایزی که لازم دارید ترجیها بالای 512 ) (دوتا رو raid میکنید سرعتشون از سامسونگ هم بیشتر میشه با همون قیمت !) HDD : 2 تا wd black 2tb باهم raid 0 کنید 4 تا wd blue 1tb ezex باهم raid 0 کنید ( هر دو مدل PMR هستن یا همون CMR که wd میگه) (سرعت خیلی بیشتر بخاطر raid و همچنین 7200 rpm بودنشون) اما اما اما اگر اطلاعاتی که قراره روش نگه دارید مهم هستن ترجیها از raid 0 استفاده نکنید یه سرچ در مورد مدل های مختلف raid بزنید ببینید کدومش بهتر به کارتون میاد. اگر خواستید تک درایو بخرید حتما سری black یا gold از wd بخرید. خنک کننده cpu : من جای شما باشم یک nh-d15 chromax black از آمازون سفارش میدم انتخاب خودتونم بد نیست اگر همه قطعات رو از ایران میگیرید.
  2. سلام دوست عزیز. به نظر بنده اگر بودجه محدودی دارید و مخصوصا اینکه اگر چک کردید و دیدید مادربردتون از NVME PCI-E 3x4 پشتیبانی نمیکنه خرید SSD M.2 به صرفه نیست چون عملا نه از سرعت بالاش میتونید استفاده کنید نه توجیه اقتصادی داره چونکه با همون پول اگر بهتون یک M.2 از برند های نچندان خوب میدن میتونید یک sata از یک برند معتبر تر یا حافظه بیشتر خریداری کنید. مساله دیگه اینه چه در nvme و چه sata اکثر شرکت ها تمرکزشون رو بر روی حافظه های بالا تر میزارن چون حداقل در سالهای اخیر که قیمت های جهانی برای حافظه ارزون تر شده برای همین حافظه های سریع تر و بزرگتر جامعه هدف بزرگتری هم داره ( برعکس ایران ما ) و به همین خاطر شما مشاهده میکنید که معمولا ssd های ۱۲۰ و ۲۵۰ گیگ از یک سری و یک خانواده به نسبت سرعت های کمتری و بعضا طول عمر و گارانتی کمتری نسبت به مدل های ۵۰۰ گیگ ۱ ترا و ۲ ترا و ... از همون سری و خانواده دارن پس کلا سعی کنید سمت مدل های زیر ۴۸۰ گیگ نرید. نکته دوم اینکه با بودجه قیمتی محدود سعی کنید زیاد به فکر تکنولوژی ساختش نباشید که مثلا TLC یا MLC یاکه SLC هست بیشتر به دنبال یک SSD باشید که حتما و حتما cache داشته باشه چون خیلی تفاوت در استفاده دراز مدت و سرعتش ایجاد میکنه و کمک میکنه که ssd هنگام انتقال اطلاعات مدت زمان بیشتری رو با سرعت های گفته شده توسط شرکت کار کنه. در کل من جای شما باشم مخصوصا با توجه به مادربردی که دارین دوتا ssd 500 میخرم و raid 0 میکنم که هم سرعتشون تقریبا دو برابر بشه هم حافظه بیشتری گیرم بیاد. بازم به بودجتون نگاه کنید یک ۵۰۰ گیگ از برند خوب هم کافیه ولی هرچی خواستید بخرید اگر از مسائل تخصصیش سر در نمیارید حداقل به امتیاز کلی که سایتای نقد و بررسی به اون مدل دادن دقت کنید چون میتونه فرق انتخاب بین یک جنس بد با ظاهر خوب و قیمت گول زننده و یک جنس معمولی ولی با کارایی و سرعت خیلی بیشتر رو تعیین کنه. سربلند و پیروز باشید دوست من.
  3. آقایون عزیز بیخیال شین بحث سر این مسائل از قدیم هم بوده و همچنان خواهد بود. چیزی که اثبات شده هست اینه که هر کمپانی و برندی سیاست اولش تولید محصول در ازای رسیدن به سود هست... حالا ۲ فاکتور اصلی که تفاوت این برند ها رو مشخص میکنه مارکتینگ و بازار رقابتیه... از نظر بنده شرکتی خاورمیانه ای اون هم در ایران به اسم گرین که رقبای اون بخاطر تحریم ها و وارد نشدن جنس و پایین آمدن وسع خرید مردم شرکت هایی مثل مسترتک، تسکو، سادیتا، اکس پی، فراسو و ... هستند بجای شرکت گرین هر شرکت دیگه ای هم میبود دیگه رقیبی برای خودش در این بازار آشفته نمیدید که بخواد سر رقابت سود محصولاتشو به حداقل برسونه و با کیفیت حداکثر قطعات تولید کنه نتیجش این میشه شرکتی که مارکتینگه خوبی داشته باشه و جا بیوفته بین مردم و حالا بعد مدتی دیگه رقیبی هم برای رقابت نداشته باشه کم کم تبدیل میشه به یک برند گرون فروش با حداقل کیفیت ولی حداکثر سود که نتیجشو در بازار موبایل شاهد هستین که شرکتی مثل سامسونگ یا اپل اونقدر روی مارکتینگ کار کردن که الان طرفداراشون دیگه fan boy نیستن بهشون یه اسلحه بدی کافیه از سامسونگ یا اپل بد بگی میزنن آبکشت میکنن... در عوض کمیت رو جایگزین کیفیت کردن و درسته که هنوز محصولات کیفیت بالا تولید میکنن ولی قیمت هاشونم دیگه منطقی نیست... مثالش رو در برند های چینی میبینید که قصدشون رقابت و رشد کردن هست و این بازار رقابتی باعث میشه شما همون گوشی ۱۵۰۰ دلاری از برندی مثل سامسونگ یا اپل رو و گاهی حتی بهتر بتونی از یک برند دیگه حتی گاهی اوقات به نصف قیمت بخری... یعنی عملا چیزی که میمونه فقط اسمی هست که کالا روی خودش یدک میکشه. و این مزیتی هست که رقابت در بازار برای مصرف کننده داره وقتی رقابتی نباشه هیچ شرکتی به اصول خودش پایبند نمیمونه... نتیجش قیمت های و کیفیت های پایینه. من نمیگم گرین بد یا خوب یا کولر مستر اما یکم منطقی به موضوع نگاه کنید به وضوح برنده این مقایسه ها روشنه... شرکتی با تولید داخلی برای یک کشور بخصوص بدون رقیب سر سخت جهت رقابت یا شرکتی با صادرات جهانی و رقبای سر سخت از سر تا سر دنیا باز هم تاکید میکنم ممکنه شرکتی در یکی از این دو دسته قرار بگیره اما دلیل بر کیفیت بد یا خوبش نمیشه چون حتی برند های تاپ دنیا هم همیشه اشتباهات و اشکالاتی داشتن که حتی اونها رو تا مرز ورشکستگی هم برده اما مهم اینه چه شرکتی میتونه هر روز بهتر از دیروز با سود کمتر ، کیفیت بیشتر ، قیمت عادلانه تر محصولی تولید کنه که هم رقابتی باشه و هم طرفدارانشو رو راضی نگه داره...
  4. عزیز هر کس تجربه بدی نسبت به یک برند داره دلیل نمیشه اون برند بد باشه... از بابت حجم خرید محصولاتش در آمازون نمیشه قضاوت کرد چون تماما بر میگرده به سیاست های یک شرکت و عملکردش در زمینه مارکتینگ... کولر مستر از برند های قدیمی هست و اگر در جریان نیستید حتی همون فن استوک اینتل و AMD رو شرکت کولر مستر تولید میکنه و یکی از بزرگترین تولید کننده قطعات OEM در دنیا هست... اگر بخوایم بدون بررسی تخصصی فقط بد بودن تجربه یک کاربر رو ملاک برای تصمیم گیری قرار داد به نظر من کار منطقی نیست... من هم میتونم بگم تا حالا 3 بار فن green notus 400 خریدم و هر 3 دفعه به شدت در سرعت های بالا فن لرزه داشته به حدی که با چشم قابل روئیت بوده ولی آیا این 3 بار شانس بد من بسنده میکنه بر اینکه واقعا کل اجناس اون برند مثلا فقط جنبه ظاهری دارند ؟ آیا از خودتون نپرسیدید تاحالا که شاید اون واترکولر 240 میلی متری که شما خرید کردین از برند CM شاید DoA بوده ؟ ( رادیاتور یا پمپ خراب ) آیا درست روی CPU نصب شده بوده ؟ آیا تاریخ تولید کولر رو چک کرده بودید ؟ آیا اقدام به نصب مجددش کرده بودید ؟ آیا از جای معتبری و با گارانتی خریده بودید ؟ آیا با پشتیبانی گارانتی به صورت تلفنی تماس گرفته بودین که موضوع رو مطرح کنین ؟ آیا CPU شما آورکلاک شده بوده (و اگر شده با چه ولتاژی ( این خیلی مهمه چون نقش مهمی توی تولید حرارت داره ) ؟ حتی شاید ایراد از cpu شما بوده ( مثل ناصاف بودن سطح روی IHS ) یا حتی بخاطر بد بسته شدن کولر روی سوکت بوده ؟ اکثر مواقع اجناسی ( یا در این مورد قطعات کامپیوتری ) که به گفته کاربر دارای مشکل یا DoA هستن در واقع شاید کاملا هم سالم باشن و مشکل ناسازگاری قطعه دیگه یا خطای خود فرد بوده باشه برای همین هم اونطرف آب چیزی رو مثل Amazon warehouse دارن که شما به راحتی میتونید اجناسی پیدا کنید مخصوصا در قطعات که بسیار تخفیف های سنگینی میخورن فقط بخاطر اینکه پکیجینگ درستی ندارن یا مثلا یک قلم از لوازمشون کم شده ولی خود قطعه سالم هست و تست میشه... اینا همون اجناسی هستن که به ادعای کاربر خراب یا مشکل دار یا DoA هستن ولی بعد از مرجوع شدن و تست شدن سالم از آب در میان و با تخفیف های قابل توجهی به فروش میرسند... شما حتی مشخص نکردید که اون CPU چه مدلی بوده و یا چه مدل کولر 240 میلی خریداری کردید که حداقل اگر قراره نظر شما برای کسی مثمرثمر واقع بشه بتونه درست تصمیم بگیره نه با چشم بسته. ایشون میخواستن پاور کولرمستر خریداری کنند نه واتر کولر به همین علت من بهشون CM پیشنهاد دادم و شاید اگر برای کولر بود من هم گزینه دیگه ای رو میگفتم. تجربه شخصی خودم از پاور های کولرمستر تاحالا مثبت بوده برای مثال یک mwe 750 در سال 2016 خریدم برای سیستم رندرینگ رفیقم. پاور قبلیش چون خودش بسته بود ضعیف بود گرافیک strix 1080 ti و 6600k روی پلتفرم z170k اتفاقا کولرش هم CM seidon 120v plus ( که جزو معمولی ترین های کولر مستر بود ) بسته بود اما چون سیستمش رو توی اتاق سرور محل کارش نگه داری میکرد حتی خاک های روی بک پلیت گرافیکو پاک نکرده بود طی این همه سال. سیستمش هم بخاطر ضربه ای که در جابجایی به ادعای خودش خورده بود یا حالا به هر دلیلی کابل فن پاورش از هدر جدا شده بود و عملا فن پاور قطع بوده این 4 سال... فقط همینقدر بهتون بگم اونقدر این پاور خوب بوده که تا همین اواخر که گرافیکشو آورکلاک کرده بود و جریان بیشتر ازش کشیده بود ( سیستم از وقتی آورکلاک کرده بوده یکسره وسط کارای سنگین مثل بازی یا رندرینگ ریست میشده ) نفهمیده بود که پاور مشکل داره چون حتی دست به قطعات کیس نمیزده که ببینه از لحاظ دمایی شاید مشکلی هست یا نه... بعدا که آورد برای سرویس و براش تست گرفتم دیدم که پاور حتی بدون آورکلاک هم داغ میشده و عملا طی این 4 سال تحت فشار بوده اما به حدی نمیرسیده بازم که OTP فعال بشه و سیستم خاموش بشه البته تا همین اواخر که گرافیکشو دستی آورکلاک کرده بود... بعد از اینکه براش پاورو باز کردم دیدم سوکت فن حتی کامل جدا نشده بود ولی همونقدر کافی بوده تا قطع بشه. خلاصه وصلش کردم و مثل قبلش درست شد ایندفعه با آورکلاک حتی گرم هم نمیشد پاور... اگر یک مشکل به این سادگی رفع نمیشد ایشون تا الان به هوای اینکه گرافیکش دیگرید شده کارتشو فروخته بود و حتی پس از ارتقا هم تجربه جالبی نمیداشت چونکه ایراد از جای دیگه ای بود ضمنا واتر کولرشم مثل روز اول ( بدون نویز یا مشکل دیگه ای ) داشت کار میکرد فقط چیزی حدود 4 الی 5 درجه گرم تر میشد که کلا براش عوض کردم و یک hyper 212 black edition گزاشتم... در آخر کاملا هم من قبول دارم که نسبت به شرکت های دیگه کولر مستر توی فروش و عرضه محصولاتش کمی پایین تر عمل میکنه نسبت به رقبا ولی مطمئنم در شرایط فعلی کشور جنس موجود و گارانتی دار داخل این کشور بهتر ازین برند به سختی پیدا میکنید پس زیاد جای چک و چونه باقی نمیمونه 😁
  5. برای گیمینگ دما هیچوقت حتی نزدیک دمای تست و بنچمارک و استرس تست 100% ای نمیرسه اگر فن 3600 با 3600x مقایسه کنی توی بنچمارک ها نهایت 10 درجه اختلاف دارن که توی بازی به 4 ال 5 درجه میرسه چون گیم به صورت مداوم روی cpu فشار نمیاره که حتی نزدیک اون دماهای بالای تست و بنچمارک برسید...3700x هم که طبیعتا بهتره ولی مصرفش چون بالا تره بازم همون میزان دما رو خروجی میده حتی با فن بهتری که داره... اما از دیروز گویا قیمت قطعات کمی افت کرده که بخاطر قوانین فروم اجازه ندارم صریحا اشاره ای بکنم ولی یه سرچ بزنید متوجه میشید ارزش خرید 3700x گویا بهتر شده و دیگه 3600 گزینه جالبی نیست چون 3700x فن بهتر و همچنین زیبا تری داره بخاطر RGB خنک کنندگیش بهتر هست 4 هسته اضافم گیرتون میاد با سرعتی کمی بالا تر از 3600 پس به نظر من یه جستجو قیمتی بزنین من خودم هم از دیروز نظرم برگشته روی 3700X چونکه قیمتش خیلی به اون چیزی که باید به دلار باشه نزدیک شده برای همین منم منتظر هستم تا بخرم ولی ایستادم تا B550 رو لطف کنن قبل اینکه تبدیل به فسیل بشیم موجود کنن تا بخرم ... با این قیمتا X570 نمیارزه در کمترین حالت 15 الی 18 تومن ( بسته به اینکه از کجا میخرید.... ) از بودجون خرج خرید x570 با 3700x میشه که اصلا به نظر من جالب نیست که مادربرد های 200 دلاریو دارن با این قیمت ها در آستین من و شما میکنن پس صبر میکنم تا b550 موجود بشه چون cpu همیشه هست مادربرد خوبه که زود تموم میشه. به نظر من که یه چند روز منتظر بمونید باید از هفته دیگه موجود بشه مثل Z490
  6. داداش مشکل اینجاست که برای کاربری گیمینگ شما قدرت single core پردازندت مهم تره تا اینکه بجای 12 هسته 16 تا داشته باشه تازه خیلی از گیم ها هم تازه به زور 8 هسته رو درگیر میکنن چه برسه به 12 اونکه شما میبینی کنسول 16 هسته داره بیشتر برای اینه تا حداقل 5 سال بعدش قرار نیست جدیدترش بیاد برای همون قطعات بالا تر بکار میبرن... شما 3600 توی اینترنت بگردی **** تومن هست و 3700x کمترینش **** تومن هست به نظر من 1700 بخاطر 4 هسته cpu و یکم سرعت بیشتر زیاد چنگی به دل نمیزنه مخصوصا اینکه کاربری گیمینگه... اینم در نظر بگیریم که اکثرا 3600 با باندل b450 میدن و 3700x با x570 یعنی بخوای b450 با 3700x ببندی هم نمیتونی و مجبوری خیلی بیشتر پول به مادربرد بدی... اگر تعداد هسته بیشتر حتی تا یکی دو سال دیگه اونقدرا مهم بود 3600 و 3300x پر فروش ترین های amd نمیشدن... من قول میدم شما تا 2 سال دیگه هم که بخوای ارتقا بدی کمبودی ازطرف cpu توی بازی حس نکنی... مثال هم زدم که توی رزولوشن های بالا تر این فاصله بین cpu حتی 3950x و 3600x خیلی کم میشه فقط دیگه سرعت تک هسته ای مهمه و قدرت گرافیک و البته میزان latency و سرعت رم سیستم.... که شما هم نمیخوای اینتل ببندی پس زیاد روی این تفاوت ها فکر نکن شما رم خوب که ببندی فاصله 3600 با رم مثلا 3733 با CL15 خیلی با cpu های اینتل کم تر میشه... مطمئن باش مادربرد های x600 یا b600 که بیان خیلی بهتر از سری 500 هستن پس به شخصه من باشم دلیلی نمیبینم که پولیو که باهاش میتونی قطعات بهتر بگیری بیای صرف مادربرد و cpu یک درجه قوی تر بکنی که تاثیر ناچیزی روی گیمینگ داره (نسبت به گرافیک و تجهیزات و مانیتور) پاور هم به نظر من گرین نخری خیلی بهتره الان masterwatt 750 نیمه ماژولار 2850 ه به نظر من این گزینه بهتریه...(زیاد رو ماژولار بودنش حساس نباش) گارانتی هم تو ایران بیشتر یه اسمه حتی اگر گرین باشه میگن 10 سال گارانتی چون میدونن طرف تا 10 سال دیگه حتما ارتقا داده اون سیستمو وگرنه از لحاظ کیفیتی بازم به جنس خارجی نمیرسه چون تولید یا مونتاژ داخلیه) بازم هرجور صلاح میدونی ببین به نظر من منطقی ترین کار اینه قطعاتی که عمر زیادی دارن و نیازی نیست نسل به نسل ارتقا بدی رو ازشون نزن ( نه اینکه بیای بیشترین هزینه رو براشون بکنی ولی یه چیزی بگیر که بدونی برات 5 سالی کار میکنه ) قطعاتی مثل پاور - هارد - ssd - مانیتور - موس - کیبورد - کیس - ( حتی اگر قرار نبود فعلا ddr5 بیاد رم رو هم میگفتم چون راحت از سیستمی به سیستم دیگه انتقالش میدادی ) این جور قطعات رو با یکم هزینه بیشتر چیزی بگیر که بدونی عمرانه برات کار میکنه و هر بار که بهشون نگاه میکنی کمبودی درشون نبینی... ولی قطعاتی مثل cpu - گرافیک - مادربرد درسته 3 قطعه اصلی هستن که کارایی و سرعت رو تغییر میدن ولی همیشه یه حد وسطی هست ازون حد که رد میشی بیشتر داری پول میدی در ازای سرعت با درصد خیلی کمتر که در استفاده روز مره حتی شاید حسشونم نکنی چونکه کاربری گیمینگ هست... اگر قرار بود کارای گرافیکی - برنامه نویسی - طراحی - رندرینگ و ... قرار بود انجام بشه اونجا شاید نظرم روی 3700x مثبت تر میبود ولی به نظر من همون حدود 3 الی 4 تومنی که میتونی روی مادربرد و cpu صرفه جویی کنی میتونی باهاش یک کارت گرافیک بهتر بخری یا پس انداز کنی برای مانیتور بهتر یا حتی قطعات جانبی بهتری بگیری باز هم به نظر من یا سایر دوستان اکتفا نکن خودت تحقیق کن نقد و بررسی هارو نگاه کن خودت متوجه میشی تفاوت 3600 اگر آورکلاکش کنی توی گیمینگ با چیزی مثل 3900x هم ناچیزه چه برسه به 3700x
  7. داداش یک چند نکته رو بگم خدمتت من خودم 2 ماهه میخوام با کمی کمتر تا 40 تومن سیستم ببندم توی این مدت هم هر روز دارم تحقیق میکنم منم دقیقا قصدم مثل شما هست... مانیتورم 60 هرتزه و میخوام در نسل های بعدی هم مانیتور هم اگر خدا بخواد قطعات ارتقا بدم... امیدوارم اساتید هم با نظرات بنده موافق باشن. برای CPU: اگر شما میگی که مقصود ارتقا هست در آینده و فعلا مانیتور 60 هرتز هست و کاربری سیستم هم گیمینگ هست اگر حتی 3300x هم توی این مملکت گل و بلبل پیدا میشد من به جای حتی 3600 بهت پیشنهاد میدادم... حالا چرا ؟ چون عملا کارت گرافیکی که میخوای ببندی اونقدر قوی هست که 60 فریم توی هر بازی که بخوای حتی روی cpu 4 هسته ای با 8 ترد بتونه به راحتی خروجی بده... البته تا وقتی که شما بخوای مانیتور ارتقا بدی که خوب با حساب اینکه مانیتور 120 یا 144 با مثلا قیمت 300 دلار تو ایران باید اندازه 600 دلار پول بدی پس در آینده یقینا اول قطعات رو ارتقا میدین بعد سراغ مانیتور میرین... بازم میپرسی چرا ؟ چون اگر شما الان گرافیک و cpu ارزون در حدی که تمام بازی ها 60 فریم جواب بده ( 100 البته منظورم روی اولترا هست ) بخری فردای روز که مثلا ampere یا big navi و ryzen 4xxx اومد به بازار و خواستی ارتقا بدی میتونی راحت قطعات قبلی رو آبشون کنی و قطعات جدید بخری ولی اگر شما الان بیای کلی پول صرف قطعاتی بکنی که قراره تا آخر 2020 نسل جدیدشون با کارایی و بازدهی چشمگیری به بازار بیان و اولین ارتقای سیستمت مانیتورت باشه اینطوری شما نه تنها کلی از بودجت رو اومدی صرف مانیتور جدید 144 هرتز کردی بلکه قطعاتی که الان داری میخری وقتی نسل جدید میاد شک نکن که قیمتشون افت میکنه و نه تنها مجبور میشی برای ارتقا با کلی ضرر بعد 1 سال بفروشیشون بلکه حالا کلی باید پول بزاری که بتونی قطعات داخلی رو ارتقا بدی چونکه بخش اعظمی از پس انداز رو خرج مانیتور کردی در صورتی که میتونستی اول قطعات رو ارتقا بدی و نمونش رو برات مثال بزنم متاسفانه در مملکت عزیز ما قدیم اینطور بود وقتی هر جنسی تازه میومد به بازار خدا تومن قیمت داشت و بعدش وقتی وارداتش بالا میرفت قیمت میومد پایین اما الان کرونا که هست هیچ تحریم هم که هستیم دیگه خوراک وارد کننده هاست که هرچی دلشون میخواد بهونه بیارن برای کمبود واردات و جنس در صورتی که ما هم میدونیم و گوشامون دراز نیست که همیشه یک سوراخی هست وگرنه اون آقا زاده های وارد کننده که اسم نمیبرم فکر سود خودشون هستن و تا ببینن بیزنسی براشون سود نداره سریع میکشن بیرون میزنن به یه کار دیگه ولی بازم با همه این اوصاف امروزه به وضوح میبینین که قیمت گذاری اجناسی که وزنشون کمه و اونور آب به عنوان اجناس اقتصادی هستن به طوریه که ما باید توی این مملکت به نسبت میزان کارایی و توانشون پول بدیم و هرچی تقاضا برای اون جنس بالا تر باشه حالا هرچی که میخواد باشه... هر روز قیمتشو گرون تر میکنن که عملا دیگه خریدش فرقی با جنس گرون تر نداشته باشه... اجناسی هم که وزنشون بیشتره که دیگه هیچ به بهونه وزن قیمت قلب اهدایی روش میزارن......... مثالش رو از همین قطعات کامپیوتر که میبینین میزنم...مثلا سایت (جی با نو) تا همین هفته پیش مادربرد 700 دلاری godlike رو داشت 13500 میفروخت که توی آمازون هم به 700 دلار پیدا نمیکنید یا x570 ace که 350 دلاره و تو آمازون قیمتای نجومی میخوره ولی اینجا 10800 بود ... در عوض مادربرد 180 دلاری یا 200 دلاری ASUS رو که باید نهایتش با دلار 30 تومن هم حساب کنی بشه 6 تومن، 10 تومن قیمت گذاشته بودن که دیگه نیاز به توضیح نداره... که البته به گفته خودشون "قیمت گذاری وارد کننده هست و ما دخیل نیستیم" و یا اینکه "بودجه برای واردات و ارز نیمایی اختصاص داده نمیشه" ولی برای مادربرد 700 دلاری و قطعات بالای 20 میلیون قشنننننننگ اختصاص داده میشه :)) پس انتخاب میمونه با خودت که اولویتت ارتقای قطعات باشه یا مانیتور؟ به نظر من اگر اول مانیتور رو بگیری درسته زود تر به فریم ریت بالا تر میرسی ولی حتی شاید تا zen 4 هم نتونی چیزیو ارتقا بدی مگر پولشو داشته باشی :دی (اگر بیشتر میداشتی پس چرا سیستم 50 تومنی ببندی؟) بگذریم! برای مادربرد: چونکه شرکت ها پس از اینکه سهام AMD بشدت رشد کرده و این همه تقاضا برای zen 2 رو دیدن شک نکن مادربرد های نسل بعد از لحاظ کیفیتی خیلی بهتر از حتی X570 میشن چون رو میارن به AMD چون به قول خودمون فعلا با این وضعی که اینتل داره نون توی AMD ه :دی از این طرف اکثرا ما ایرانی ها دنبال جنس عمرانه هستیم ولی به قیمت علوفه... برای همین شما اگر میخوای در آینده ارتقا بدی من اگر بودم 3600 میخریدم با یک B450 خوب مثل سری tuf چون asus توی VRM یه درجه از شرکتا دیگه توی محصولات اقتصادی بهتره برای cpu 3600 هم بیشتر از B450 یا x470 نیازی نیست حتی اگر آورکلاک کنی.... حالا چرا ؟ چونکه: 1- B550 تو راهه که این یعنی خرید X570 زیاد توجیه اقتصادی نداره اونم برای حتی 3700x... B550 هم ممکنه تا همین هفته یا هفته دیگه موجود بشه دیگه اونشو خدا میدونه و آقایون وارد کننده که کی حال کنن با سود بیشتر بفروشن... 2- PCI-E gen 4 که توی B550 و X570 هست فعلا فقط یک آپشن پر زرق و برق و بخشی از مارکتینگه مگر اینکه پول داشته باشی که به یک NVME Gen 4 بدی که بعید میدونم جز در مصارف صنعتی به کارت بیاد یا حداقل فرقی احساس کنی و از لحاظ اقتصادی هم توجیهی نداره... توی کارت گرافیکم که فعلا یک 2080 TI هم به زور پهنای باند gen 3 رو پر میکنه پس تا یکی دو سال دیگه فعلا روش فکر نکن... 3- b450 و x470 پس از قر زدن های کاربرا قرار شد نسل zen 3 یا همون سری 4xxx رو هم پشتیبانی کنن و بعید میدونم cpu های zen 3 بازدهی شون بجای بیشتر شدن کمتر شده باشه و جریان بیشتری بکشن که vrm سری b450 هم توانشو نداشته باشه ( البته قبلا هم گفتم b450 خوب نه چیزی مثل b450m-k .... 🤢 پس من باشم x470 یا b450 خوب میگیرم قیمتاشونم تقریبا مناسبه... 4- اگر صبر هم بکنی که B550 بیاد مطمئن باش نا امید میشی چون قیمت های x570 رو به 7 تا 12 تومن رسوندن تا وقتی که b550 اوردن بتونن بین 6 تا 11 تومن بفروشن چونکه قیمت دلاری b550 نسبت به b450 توی بعضی مدلا خیلی بالا رفته و خیلیاشون به X570 نزدیک شدن و توجیه اقتصادی حتی تو خارج ندارن حالا ایرانو که دیگه حرفشو نزن... مثلا الان b550-f wifi یکی از برد های کامل و فول امکانات برای گیمر هاست توی ایرانم شک نکن میارن چونکه همین الانشم جز Asus چیزی پیدا نمیکنی... قیمتش 210 دلاره از ایگرد بخری در میاد 7700 فکر میکنی تو ایران بیاد ارزون تر باشه ؟ :دی پس با این حساب من باشم میام B450 tuf میخرم با r5 3600 ..... > از قطعاتم لذت میبرم... > صبر میکنم zen 3 بیاد ... > فقط cpu ارتقا میدم > اگر دیدم مادربرد سری x6 یا b6 اومد که واقعا خوب بود مادربردم رو ارتقا میدم... تازه همونم شاید تا نسل بعدی ارتقا ندم... میدونی چرا ؟ چونکه قطعات مخصوصا مادربرد تا وقتی که حداقل دوتا تحلیل و نقد و بررسی ازش بیرون نیومده خریدنش مثل پریدن توی چاه با چشم بستست... مثالش مادربرد های MSI x570 که مدل های زیر Unify و Ace همگی مشکل VRM دارن و با cpu های قوی تر overheat میکنن ...(برید نقد و بررسی ها رو بخونید کانال یوتیوب hardware unboxed برای مثال) علتی هم که cpu رو به zen 3 ارتقا میدم فقط و فقط اینه که میخوام مانیتور 144 بخرم و خوب همه اساتید هم میدونن توی رزولوشن پایین cpu نقش مهمی توی فریم ریت ایفا میکنه ولی اگر هدفم مانیتور 4k بود مطمئن باش از zen 3 هم میگذشتم تا نسل بعد چون توی رزولوشن بالا تر اختلاف cpu 10900k با 3300x هم در حد یکی دو درصده.... برای رم: فقط سعی کن هرچی میخوای بخری قبلش تحقیق کنی که کسایی که تاحالا این مدلو خریدن چی گیرشون اومده... ازین بابت همه اساتید حرف منو تایید میکنن که samsung b-die توی اورکلاکینگ بهترینه و اگر گیرت بیاد مهم نیست که رم 3000 یا 3200 خریدی ... میتونی راحت تا 3733 هم آورکلاک کنی که ماکزیمم اینفینیتی فبریک برای Zen 2 هستِش.. بیشتر بحث سر timing هست هرچی بتونی رم سرعت بالا تر با تایمینگ پایین تر پیدا کنی بیشتر یقین پیدا میکنی که b-die خریدی... مثلا کسی که رم 4400 cl 19 میخره میدونه که جز سری های جدید hynix یا micron کمتر رمی هست که بتونه مثل چیپ های سامسونگ آورکلاک کنه اونم با این تایمینگ ولی دقت بکن که گول نخوری رم هایی که چیپ سامسونگ دارن اکثرا تایمینگ هاشون نزدیک به همه مثلا رم 3600 با تایمینگ 16-16-16-32 احتمال اینکه b-die باشه خیلی بیشتر از رمی هست که 3600 ه ولی تایمینگش 16-18-18-38 ه rgb بودن یا نبودنش هم بسته به سلیقه خودته به نظر من رمی مثل patriot viper steel series 4133 cl 18 که متاسفانه توی ایران نیست و باید از ایگرد بخری که 16 گیگش کفایت میکنه و حدود 3 الی 4 تومن در میاد سگش به اون رم 6 میلیونی trident z royal 3000 که فروشگاه های کشور عزیزمون در آستین مردم میکنن شرف داره ولی اگر نمیتونی ریسک خرید از آمازون پذیرا باشی یا زمان کافی نداری به نظرم https://www.lioncomputer.com/computer/computer-components/computer-memory/ddr4/corsair/corsair-vengeance-rgb-pro-16gb-8gbx2-3200mhz-cl16-memory-222534.html گزینه خوبیه چون حداقل میدونی توی خارج هم خیلی طرفدار داره و آزمونشو پس داده... ( یه سر به best sellers برای رم توی آمازون بزن) از لحاظ کیفیتی corsair حتی b-die نباشه بازم خوبه... برای گرافیک: چون تا اسم گیمینگ میاد اولین چیزی که به ذهن میاد کارت گرافیکه سعی بر اینه بیشتر بودجه به کارت گرافیک اختصاص داده بشه چون اگر قراره 1080p حتی 144 هرتز بازی کنی مطمئن باش فعلا تا دو سال حداقل نیازی به ارتقا پیدا نمیکنی وقتی قراره rx 5700xt بخری چون کسی نمیره rtx 2080ti برای 1080p بخره روی سیستم میانرده بندازه.... اصلا منطقی نیست چه برسه به ampere یا navi چون مطمئن باش نسل بعدی حتی گرافیک های 300 تا 500 دلاری هم میتونی راحت 4k بازی کنی گرچه به اعتقاد بنده از 1080 به 1440 تغییر چشم گیره ولی از 2k به 4k .... زیاد معنایی نداره مگر اینکه بخوای سیستمی ببندی که بیشتر به رخ بکشی تا اینکه باهاش بازی کنی مثل فرق زندگی توی یک خونه 100 متری نسبت به 200 متریه ولی از 200 به 400 باید توی خونه 400 متری مجلس عروسی بگیری که یک استفاده ای از متراژش کرده باشی :دی پس به نظر من اگر 5700Xt یا بتونی 2070s بخری تا 2 نسل دیگه هم نیازی به ارتقا حداقل حس نمیکنی مگر اینکه مانیتور 144 هرتزی هم برات کم باشه که دیگه من از شما عذر خواهی میکنم... ~_~ برای حافظه: یک نکته تخصصی میگم حتما دقت کن هاردی که میخری PMR باشه... علت گرونتر بودن سری مثلا black وسترن با آبیش همینه... یک سرچ در مورد تفاوت SMR و PMR بزن تو گوگل میفهمی علتشو... Smr ارزون تره و معمولا خیلی سخت میشه فهمید هاردی که میخری چیه مگر اینکه مدلشو قبل خرید توی دیتابیس هارد دیسک ها سرچ کنی قشنگ برات میاره که SMR هست یا PMR کلا سعی کن حتی الامکان از SMR دوری کنی هاردی که میخری 128 یا حداقل 64 مگ کش داشته باشه... سعی کن بجای یک هارد 2 ترا.... دوتا هارد 1 ترا ببندی و raid 0 کنی سرعت دو برابر میشه که برای لود بازی ها عالیه و چون سیستم برای بازی میبندی و به حساب این میگذاریم که قرار نیست اطلاعات چندان مهمی توش بریزی پس زیاد نگران معایب raid 0 هم نمیخواد باشی ( لازم دونستی اینم سرچ بزن P; :دی ) برای SSD: انتخاب من هم adata sx8200 pro هست که همرده رقیبش سامسونگ میشه توی نقد و بررسی های انجام شده توی ایرانم قیمتش عالیه البته 512 شو بگیر پشیمون نمیشی بهت قول میدم... برای پاور: خواهش میکنم سمت green یا برندای چینی نرو... Cooler master فعلا تو ایران گزینه برتریه چونکه حداقل اگر تو دنیا به پای seasonic نرسه ولی بازم کیفیتش عالیه به نظر من اونم توی ایرانی که رقیباش گرین و رید مکس و مستر تک یا سیلور استون هستن توی این رنج قیمتی... اگر mwe خریدی v2 بخر که جدید تره اگر masterwatt خریدی (چه ماژولار یا نیم ماژولار ) سعی کن بیشتر از 750 وات نخری چون واقعا در آینده هم نیازی نداری چون تقریبا گذشت دوران SLI و Crossfire برای گیمینگ الان دیگه توی سیستم های رندرینگ و گیمینگ خیلی گرون پیداشون میکنی ... قطعات هم که هر روز دارن بهینه تر میشن ( ولتاژ کمتر - حرارت کمتر و ... ) پس واقعا بیشتر از 750 پول تو چاه ریختنه ولی کمتر از 550 هم نخر چون به مرور زمان efficiency پاور پایین میاد و همینطور هم قطعات ... برای کیس: ممنون که خودت دور مونتاژ گر های ایران و تولیدات ملی رو خط کشیدی به چینی ها هم نگاه نکردی پس کارت درسته ولی بیشتر از همون 4 الی نهایت 5 تومن خرج کردن روی کیس منطقی نیست چون همونو میتونی گرافیک بهتری بخری که واقعا تاثیری داشته باشه... ولی من چون بودجه کمتری دارم ( حدود 40 تومن ) مجبورم به همون تولیدات داخلی فکر کنم متاسفانه مثل master tech apachi یا green z6 برای کیبورد: لطف کن دور 500k خط بکش ... خودم اون زمان های دور که یادش بخیر باشه 700k خریدم به 700 هزار تومن و 700m خریدم به 400 تومن و واقعا پشیمون نیستم چون یکی از بهترین هاست فقط اینکه کیبورد rgb نیست یکم تو ذوق میزنه و اینکه یک موس 500m هم خریدم برای سیستم دفترم که یکسره قطعی میداد و گیر میکرد که دیوانم کرده بود ولی بعد ها مشخص شد مادربرد سیستم مشکل داشته (fx8350 و m5a97 le r2 با پاور 300 وات) (من نبسته بودم سیستمو فحشم ندین 😂) دیگه خودتون تا تهش برین 😆 ولی با 700m هیچ مشکلی نداشتم و واقعا موس عمرانه ای هست. کیبورد هم یه چند باری قاط زده ولی درست شده پسر خوبیه فقط اینکه میخوای بخری توجه داشته باش که آخرین آپدیت فریمورش مال 2016 و 2017 هست... البته با حساب اینکه بتونی پیدا کنی و اینکه بخوای جنس قدیمی خرید کنی به نظر من سمت کوگار قدیمی نرو نرم افزارشون خیلی فاتحست اشکالات ریز زیادی هم داره.... تا جایی هم که یادمه 500K مکانیکی نیست کلا دورشو خط بکش اصلا مکانیکی یه دنیای دیگست... 600k سویچ mx blue بود توی ایران (انحصار گرین) 700k هم mx red بود برای همین خریدمش وگرنه تفاوتشون بیشتر توی کلیدای ماکروی اضافشه و چیزای جزئی ... که خوب همه هم میدونن برای گیمینگ توی سویچ های MX بهترین Red هست و blue برای تایپیست هاست پس من جای شما باشم دنبال یک کیبورد RGB میگردم که مکانیکی و سویچ Red باشه که البته بعضی شرکتا سویچ های نو آورانه خودشونو دارن کلا هم دور نیمه مکانیکی ها رو خط میکشم چون اونقدرا هم که میگن خوب نیستن مگر ار برند های تاپ مثل logitech یا corsair یا steel series باشه که خوب اینجا ایرانه.......................... برای موس: اول از همه به دستات نگاه کن یه موسی انتخاب کن که دستت راحت روش بشینه وزنشم مهمه پس ترجیها موسی بخر که بتونی به وزنش اضاف یا کم کنی یه چیزی مثل موسای لاجیتک یا همون cougar 700m تازه انتهای موسو میتونی بالا یا پایین هم ببری که خودش یک مزیت عالیه از لحاظ Dpi زیاد حساس نباش ولی موسی بگیر ترجیها کلید ماکرو قابل تنظیم یا sniper button داشته باشه (که dpi رو میاره پایین که سرعت موس کند بشه برای بازی های fps) Dpi بالای 8000 بیشتر وارد همون دسته زرق و برق بیشتر میشه اگر خیلی برات مهمه باید تحلیل تخصصی بخونی اونم درباره سنسور موس نه قابلیت هاش یا dpi بیشترش ... موس های خوب بدنه خوب و سنسور خوبی دارن بقیش همش آپشن اضافیه... البته نظر اساتید محترمه من دیدگاه خودمو گفتم درباره case fan و fan hub: به نظر من اینا آپشن های اضافین و دلیلی نمیبینم که بخری چون کیس خوب فن از پیش نصب شده از 3 تا بیشتر روش هست یا حتی هاب جدا هم داره یا حداقل تبدیل یک به 2 میتونی بگیری چون مادربرد های الان روشون به اندازه نیاز فن هدر پیدا میکنی مگر اینکه ارزون ترین چیزو بخری که خوب دیگه اونوقت کیس 4 میلیونی برا چیته ؟ 😂 امیدوارم تا حدی راهنمایی کرده باشم سرتونم درد نیورده باشم چون مال خودم درد گرفت😂 حالا اساتید میان و منو آبکش میکنن ... فقط یکم یواش تر. ممنون 🙏 ضمنا کوچیک شما... Raging
×
×
  • اضافه کردن...