رفتن به مطلب

hamid.jj

کاربر سایت
  • پست

    3
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • بازخورد

    0%

آخرین بازدید کنندگان نمایه

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمی شود.

دستاورد های hamid.jj

8

اعتبار در سایت

  1. خوب دو نكته را عنوان كنم 1- خوب درك بسياري از مسائل و قوانين فيزيكي براي بعضي ها بسيار مشكل است اما من به همه مي گم اگر شكي در آن هست براي نقض آن اقدام كنيم چه بسيار زيبا كه براي پيشرفت علم كمكي كرده باشي م بسم ا.... 2- بحث خودرو و كيس بحث هاي متفاوتي هست اند اما قوانين ثابت است مگر ما در كيس چه مقدار تبادل حرارتي داريم كه فن 405 روي كيس ببنديم در خودرو هم همينطور جلو و عقب بودن فن نسبت به رادياتور دلايل جزئي دارد كه بيشتر مربوطه به طراحي خودرو بر مي گردد و صرفه جويي در هزينه ها و تفاوت ها در سيستم ها كه من با اين تفاوت ها آشنا هستم اما اين قضيه ربطي به جلو يا عقب بودن فن نسبت به رادياتور ندارد در آخر بياييم موضوعات علمي را علمي بررسي كنيم .....
  2. با سلام به تمام دوستان من دو سه تا قانون مكانيك رو بگم كه اين بحث روشن بشه (بعضي از دوستان يكسري فرضيات عنوان مي كنن كه آدم از خنده روده بر مي شه) ... 1- يك قانون سيالات مي گه كه شما در يك محيط شارشي سيالاتي(در بسته) مثل لوله يا مثلاًكيس يك سيال را ورودي مي ديد به همان اندازه خروجي مي گيريد به استثناي اين دو تبصره الف)‌ّبسته به نوع حركت سيال (آرام مغشوش) مقداري مقاومت در جهت عبور سيال بوجود مي آيد كه باعث افت خروجي به ميزان خيلي كمي نسبت به ورودي مي شود كه ناشي از اصطكاك نسبت به سطح عبوري مي باشد كه به عنوان مثال مي توان به وجود موانع در سر راه سيال يا زبري سطح را نام برد ب) در هنگام تغيير مسير حركت مثلاً پبچش در لوله يك نوع مقاومتي بوجود مي آيد كه به آن افت موضعي مي گويند پس با عبور هوا از داخل كيس با اين همه پستي بلندي و موانع مقدار كمي كاهش خروجي داريم كه خيلي كم مي باشد 2- يك قانون ترموديناميكي هم مي گه در هنگام عبور يك سيال از يك حجم كنترل شده مثل كيس با دادن يا گرفتن گرما انرژي جسم تغيير مي كند يا به عبارتي چگالي سيال تغيير مي كند يعني در خروجي يككيس شما هواي سبكتري داريد خوب جرم هم كه نابود نمي شود پس سرعت خروج هوا زياد مي شود كه قضيه بر عكس قضيه بالايي مي شود كه اين مقدار هم خيلي كم هست اينايي كه گفتم چكيده دو تا كتاب 400 500 صفحه اي هستش . 1- خوب ما تو كيس افزايش فشار در نتيجه دما را داريم اما نه در حد كوره در حد 1 يا 2 درجه اين از اين 2- اين قضيه افزايش يا كاهش هم بايد محاسبه بشه الكي نمي شه گفت خروجي زياد مي شه يا كم 3- درز هاي كيث باعث عدم ايزوله شدن مي شه اما نه به اون حدي كه خلا ايجاد شده يا مثلا هوا در بره مگه ما چقدر داريم هوا از كيس خارج مي كنيم كه اين همه بخواد باعث عدم تعادل فشار بشه چند تا فن خيلي كوچيك كه در مقايسه با فضاي كيس هيچي نيست جت فن كه نيست خوب پيشنهاد من دنبال ورودي و خروجي و اينا نباشين شما يك روند درست كنيد كه چه طوري مثلاً اينقدر دبي هوارا از داخل كيس واز محل هايي كه قطعات اصلي كه گرماي بيشتري دارند عبور بديد و هواي گرم را از كيس خارج كنيد اصلاً هم مهم نيست كه فن كيس در ورودي باشه يا در خروجي مسئله مهم عبور هوا و تبادل گرمايي هست شايد شما تمام فن ها را در ورودي نصب كنيد يا در خروجي ... نمونه اش را هم بگم فن رادياتور آب خودرو هوا ازچلو ماشين وارد ميشه بين پره ها عبور داده مي شه و از زير ماشين خارج مي شه مهم نيست فن جلوي رادياتور باشه يا عقبش مهم عبور هوا هست
×
×
  • اضافه کردن...