رفتن به مطلب

پروژه ساخت سیستم صوتی 5.3!


Mahdi D
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • 2 هفته بعد...
  • ارسال 135
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

سلام مجدد خدمت تمامی عزیزان ، پوزش میخواهم برای تاخیر بسیار زیاد در اتمام پروژه ، متاسفانه مدتی دچار یک اسیب ورزشی شدم و عملا قادر به انجام کار های غیر ضروری نبودم ، به هر حال با ادامه کار نتیجه رو به اشتراک میزارم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان نتیجه کار تا الان به این صورت هست :

از نظر صدا عملکرد پروژه کاملا رضایت بخش هست و دقیقا همون چیزی شد که میخواستم .

قبل از اراعه توضیحات بیشتر ، در زمینه بیس گیری از سیستم های 5.1 یک توضیح مختصر میدم :

در سیستم های 5.1 ، 3 کانال خروجی صدا وجود داره ، دو کانال جلو ( چپ و راست ) ، دو کانال برای عقب ( چپ و راست ) و یک کانال برای سنتر و ساب ووفر . در آمپ های 5.1 چیپ آمپ از تمام کانال ها بیس دریافت میکنه و برایند همه بیس ها رو به یک ساب ووفر میفرسته ، در نتیجه شما چه موزیک گوش بدین و بیس مربوط به کانال جلو باشه ، چه بیس انفجاری که در کانال عقب زمان بازی کردن شنیده میشه و چه بیس صدای انسان که از سنتر در زمان مشاهده فیلم دیده میشن همگی توسط آمپ جمع آوری شده و به یک درایور صوتی فرکانس پایین برای پخش شدن فرستاده میشن .

1675610544_Screenshot(18).thumb.png.a3183b4eb2196550a6c7b6e42a5916df.png

با فرض این که یک اسپیکر oem 5.1 داشته باشیم و طبق تصویر بالا بر روی قسمت های مختلف اسپیکر کلیک کنیم ، از قسمت صدای خودشو زمان کلیک کردن میشنویم که امری طبیعی هست ، یعنی زمانی که بر روی کانال جلو/راست کلیک میکنیم ، صدا صرفا از از همین کانال میاد و بسته به نوع آمپ ممکنه هیچ صدایی از ساب نیاد ، و ساب صرفا زمانی کار کنه که بر روی عکس ساب در این تصویر کلیک کنیم . خب تا این جا هم همه چی واضح هست و احتمالا همتون هم میتونستید.

 اما اگر بخوایم از ترکیب آمپ های 2.1 استفاده کنیم قضیه فرق میکنه : اگر ما به جای یک آمپ 5.1 از سه عدد آمپ 2.1 استفاده کنیم ، زمان کلیک کردن بر روی کانال جلو/راست ، از خروجی ساب ووفر آمپ جلو بیس هم میگیریم ، این قضیه در کانال عقب هم تکرار میشه . اما کانال سنتر ساب چطور هست؟ اگر بر روی سنتر کلیک کنیم هم از سنتر صدا دریافت خواهیم کرد و هم از خروجی ساب آمپ سنتر و اگر بر روی ساب کلیک کنیم صرفا از خروجی ساب آمپ سنتر بیس دریافت خواهیم کرد ؛

  پس به یک نتیجه مهم میرسیم :

در خروجی های 5.1 ، فارغ از این که نوع آمپ به چه صورت رفتار میکنه ، یک فکت مهم داریم ، هر کانال بیس خودش رو میده و در آمپ های 5.1 مجموع بیس دریافتی هر کانال در یک درایور صوتی فرکانس پایین خلاصه میشه ، پس این تفکر که تمام بیس های خروجی از کانال ساب/سنتر دریافت میشن کاملا غلط هست ! و مبنای کلید خوردن این پروژه هم همین بوده ، این تفکیک یک فرصت شمرده میشه که بشه با مجموع سه عدد آمپ2.1 یک سیستم صوتی 5.3 ساخت .

 

ویرایش شده توسط Mahdi D
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 57 دقیقه قبل، Mahdi D گفته است :

همگی توسط آمپ جمع آوری شده و به یک درایور صوتی فرکانس پایین برای پخش شدن فرستاده میشن .

تکنولوژی مورد نیاز برای این کار بسیار پیشرفتست با یکی دو تومن پول سیستم صوتی دادن نمیشه به این تکنولوژی رسید.

تکنولوژی مورد استفاده تو 99 درصد سیستم های صوتی بازار ما به این صورته که همه کانال ها همه فرکانس ها رو دارن چه 2 کانال چ 7.1 فقط فرقشون اینه که خروجی اسپیکر ها دارای کراس اور hpf هستن و فرکانس پایین براشون فیلتر میشه و ساب ووفر هم با lpf فیلتر های بالا براش فیلتر میشه.

به راحتی میشه این فیلتر رو از رو برد حذف کرد اگر لازم میبینید که صد در صد فرکانس وارد همه خروجی ها بشه ولی نیازی به این کار نیست چون نتیجش تداخل فرکانسی و سردرده.

در 57 دقیقه قبل، Mahdi D گفته است :

 زمانی که بر روی کانال جلو/راست کلیک میکنیم ، صدا صرفا از از همین کانال میاد و بسته به نوع آمپ ممکنه هیچ صدایی از ساب نیاد

باید هم همینطور باشه.

صدای ساب فرکانس پایینیه ک توسط گوش قابلیت ردیابی نداره. کمتر کسی تو دنیا هست ک بتونه با شنیدن صدای ی ووفر مکان دقیق قرار گیریش رو تشخیص بده. برعکس فرکانس بالا ک به راحتی قابل ردگیریه.

نزدیک بودن درایور هر فرکانسی به گوش شاید تو کوتاه مدت لذت بخش باشه ولی تو طولانی مدت متوجه میشید ک نباید درایور زیاد به گوش نزدیک باشه.

درایور فرکانس های پایین این قضیه براش چندین برابر مهم میشه.

در 57 دقیقه قبل، Mahdi D گفته است :

 اما اگر بخوایم از ترکیب آمپ های 2.1 استفاده کنیم...

اگر هدف شما این بوده که بیس هر قسمت رو از همون قسمت بشنوید اصلا نباید اینگونه عمل میکردید.

به راحتی با تعویض اسپیکرهاتون از های رنج به فول رنج میتونستید به این نتیجه برسید.

اینکه تعدد سابووفر ایجاد کنیم نتیجش میشه افزایش ریورب فرکانس پایین ک در نتیجه اون هیچ وقت بیس درستی دریافت نخاهد شد از سیستم صوتی.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 24 دقیقه قبل، Ali Subi گفته است :

تکنولوژی مورد نیاز برای این کار بسیار پیشرفتست با یکی دو تومن پول سیستم صوتی دادن نمیشه به این تکنولوژی رسید.

تکنولوژی مورد استفاده تو 99 درصد سیستم های صوتی بازار ما به این صورته که همه کانال ها همه فرکانس ها رو دارن چه 2 کانال چ 7.1 فقط فرقشون اینه که خروجی اسپیکر ها دارای کراس اور hpf هستن و فرکانس پایین براشون فیلتر میشه و ساب ووفر هم با lpf فیلتر های بالا براش فیلتر میشه.

به راحتی میشه این فیلتر رو از رو برد حذف کرد اگر لازم میبینید که صد در صد فرکانس وارد همه خروجی ها بشه ولی نیازی به این کار نیست چون نتیجش تداخل فرکانسی و سردرده.

باید هم همینطور باشه.

صدای ساب فرکانس پایینیه ک توسط گوش قابلیت ردیابی نداره. کمتر کسی تو دنیا هست ک بتونه با شنیدن صدای ی ووفر مکان دقیق قرار گیریش رو تشخیص بده. برعکس فرکانس بالا ک به راحتی قابل ردگیریه.

نزدیک بودن درایور هر فرکانسی به گوش شاید تو کوتاه مدت لذت بخش باشه ولی تو طولانی مدت متوجه میشید ک نباید درایور زیاد به گوش نزدیک باشه.

درایور فرکانس های پایین این قضیه براش چندین برابر مهم میشه.

اگر هدف شما این بوده که بیس هر قسمت رو از همون قسمت بشنوید اصلا نباید اینگونه عمل میکردید.

به راحتی با تعویض اسپیکرهاتون از های رنج به فول رنج میتونستید به این نتیجه برسید.

اینکه تعدد سابووفر ایجاد کنیم نتیجش میشه افزایش ریورب فرکانس پایین ک در نتیجه اون هیچ وقت بیس درستی دریافت نخاهد شد از سیستم صوتی.

راجب بند اول اره دقیقا درست میفرمایید 

صدای های فرکانس پایین به ندرت قابل رهگیری هستن ، برای مثال 30 هرتز تقریبا قابل تشخیص نیست ، اما اگر کمی بالاتر بریم سمت 60 و یا 100 تشخیص صدا کاملا مشهود هست ، و وجود درایور صوتی فرکانس پایین در کانال پشت واقعا لذت رو بیشتر میکنه .

هدف از استفاده از امپ 2.1 این نبوده ، هدف صرفا ساخت یک سیستم 5 کاناله قابل قبول بوده که در وسط های راه حس کردم که مجزا کردن ساب کانال پشتی میتونه مفید باشه که به نظرم هم بوده ، اما راجب بالا بردن تعداد ساب ها کملا درست میفرمایید ، تداخل در فرکانس پایین رو در این مدت استفاده حس کردم و قصد ارتقا سیستم و کاهش تعداد ساب ها رو دارم که انشالله فردا توضیح میدم و منتظر راهنمایی شما و سایر عزیزان هم هستم 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بعد از مدتی استفاده از این چیدمان فعلی اسپیکر ، به یک سری نقص ها پی بردم که بعضیاش هم حتی قبل از شروع پروژه کاملا مشهود بود اما خب حس کنجکاوی و شاید کله شقی باعث شد که ادامه بدم و تجربه کنم جزییات رو 
به هر حال الان قصد انجام یک سری تغییرات برای بهبود پروژه رو دارم

مشکلات طراحی : 
۱- تعداد درایور های فرکانس پایین بیش از حد نیاز هست و بیس و فرکانس های میانه و بالا تعادل لازم رو ندارن 
پس دست کم تعداد ساب ها لازمه که به سه عدد یا شاید هم کمتر ، کاهش پیدا کنه
۲- اندازه یونیت های اصلی بزرگ تر از چیزی هست که فضاشو داشته باشم پس باید حجم هم طبیعتا حداقل نصف و حتی کمتر بشه

۳- وزن یونت ها بالاس و در طراحی یونیت های جدید دست کم به جای mdf 16mm باید از 8mm استفاده بشه که وزن حداقل به نصف کاهش پیدا کنه و جابجایی راحت تر باشه . البته با کاهش تعداد ساب ها و ضخامت چوب وزن کلی حدودا یک چهارم میشه.

مشکلات و نواقص آمپلی فایر ها : 
۱ - لحظه روشن و خاموش شدن آمپ ها ، یعنی در اولین لحظه ای که جریان برق به ماژول وصل میشه ، متاسفانه یک صدای بوم مانند از اسپیکر ها شنیده میشه که مخصوصا از سمت خروجی ساب ها واقعا آزار دهنده هست 
دنبال راه حلی برای رفع کردن این مشکل هستم ممنون میشم از دوستان راهنمایی کنند ، اگر به نوعی بشه یک سویچ تاخیر در اتصال خروجی آمپ به ساب طراحی کرد ، به طوری که پس از وصل شدن برق ، بعد از یک ثانیه خروجی ساب وصل بشه به ساب ووفر ، مشکل کاملا حل خواهد شد . اگر کسی دانشی در این زمینه داره لطفاً راهنمایی کنه ممنونم.
۲- هر ماژول سه تا ولوم داره که یکی از ولوم ها ولوم اصلی کنترل حجم صدای ماژول هست ، این ولوم ها ولوم دوبل 50k (۶پایه) هستند ، به طول حتم قصد دارم که این سه ولوم سینک باشن و ولوم هر سه ماژول با یک پتاسیومتر یا دست کم با یک ناب کنترل بشه .
برای این کار : 
میشه با سرچ عبارت potentiometer 6 gang 50k در گوگل ولوم مورد نظر رو پیدا کرد که عکسش رو مشاهده میکنید :
اطلاعی از بازار تهران ندارم ولی متاسفانه در فروشگاه های اینترنتی ایران همچین چیزی وجود نداره و فقط در AliExpressو eBay فروخته میشه .

s-l400.jpg.4abe9b0546684e5e9953387bfdcd0eff.jpg9mm-ALPS-A50K-50K-Audio-Taper-Potentiometer-15mm-Knurled-Shaft-6-Gang.thumb.jpg.2f31fe368e31d15bdae5dfcc00b561e2.jpg
لینک: https://m.aliexpress.com/item/2006307468.html?trace=wwwdetail2mobilesitedetail
پس اگر کسی می‌دونه این ولوم رو کجا داره یا می‌تونه از علی اکسپرس تهیه کنه لطفا اطلاع بده ، یا اگر راه دیگه ای برای سینک کردن ولوم ها دارین منتظر نظرات شما عزیزان هستم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یکی از مشکلات حل شد 

۱ - لحظه روشن و خاموش شدن آمپ ها ، یعنی در اولین لحظه ای که جریان برق به ماژول وصل میشه ، متاسفانه یک صدای بوم مانند از اسپیکر ها شنیده میشه که مخصوصا از سمت خروجی ساب ها واقعا آزار دهنده هست 

برق ورودی آمپ ها پاور سویچینگ ۲۴ ولت هست ، به قرار دادن یک خازن ۵۰ ولت ۴۷۰۰ میکرو فاراد بر ورودی هر یک از آمپ ها مشکل ایجاد صدا در لحظه روشن شدن حل شد ، الان فقط زمان قطع ماژول صدای اندکی از اسپیکر ها شنیده میشه که قابل گذشت هست 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 10 ساعت قبل، Mahdi D گفته است :

یکی از مشکلات حل شد 

۱ - لحظه روشن و خاموش شدن آمپ ها ، یعنی در اولین لحظه ای که جریان برق به ماژول وصل میشه ، متاسفانه یک صدای بوم مانند از اسپیکر ها شنیده میشه که مخصوصا از سمت خروجی ساب ها واقعا آزار دهنده هست 

برق ورودی آمپ ها پاور سویچینگ ۲۴ ولت هست ، به قرار دادن یک خازن ۵۰ ولت ۴۷۰۰ میکرو فاراد بر ورودی هر یک از آمپ ها مشکل ایجاد صدا در لحظه روشن شدن حل شد ، الان فقط زمان قطع ماژول صدای اندکی از اسپیکر ها شنیده میشه که قابل گذشت هست 

سلام،

وقت به خیر و همچنین عرض خسته نباشید و دست مریزاد!

Soft-start نام قطعه ای است که نیازمندش هستید که گونه های بسیاری دارد. یکی با دما کار می کند، یکی زمانی است، یکی بسته به جریان مصرفی عملکردش را تنظیم می کند و ...

پیشنهاد می کنم از محتوای سایت diyAudio استفاده فرمایید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 ساعت قبل، +Wise+ گفته است :

سلام،

وقت به خیر و همچنین عرض خسته نباشید و دست مریزاد!

Soft-start نام قطعه ای است که نیازمندش هستید که گونه های بسیاری دارد. یکی با دما کار می کند، یکی زمانی است، یکی بسته به جریان مصرفی عملکردش را تنظیم می کند و ...

پیشنهاد می کنم از محتوای سایت diyAudio استفاده فرمایید.

بسیار ممنونم از راهنمایی 

حتما استفاده میکنم 👍

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان با یک آپدیت کوچیک در خدمتتون هستم 

راجب سافت استارتر تحقیق کردم و به طور خلاصه از شوک الکتریکی به مدار جلوگیری میکنه و دست کم از نظر تئوری می‌تونه این مشکل رو حل کنه ، اما متاسفانه دست کم در بازار ایران چیز متداولی نیست و نمیشه ماژول های خوش قیمتشو پیدا کرد ، پس فعلا یک سنجاق میزنم تو این 

با نصب خازن ۵۰ ولت ۴۷۰۰ میکروفاراد مشکل صدای ساب ووفر ها در لحظه استارت حل شده ، در واقع خازن ها مقداری از جریان رو در لحظه استارت جذب می‌کنن و مقداری از شوک رو میگیرن ، اما چنل ها هنوز این صدا رو دارن ، صدا مثل شوک ساب ها اصلا آزار دهنده نیست اما تمام تلاشمو با استفاده از راهنمایی شما عزیزان انجام میدم که شاید بتونم این مورد رو هم حل کنم چون تا جایی که می‌دونم این مشکل در بسیاری از اسپیکر های oem هم رایج هست و شاید کسان دیگه ای هم در صدد رفعش باشن‌.

فعلا تنها چیزی که حدث زدم شاید به درد بخوره این هست:

ماژول رله تاخیر در اتصال

2061790233_--12v---(1).jpg.18d37759b0e39b4586fd805aea439aff.jpg

https://shop.roboticngo.com/ماژول-های-ساعت-تایمر-و-پالس/4136-ماژول-رله-12v-تاخیر-در-وصل.html

از نظر تئوری اگر این ماژول رو سر راه خروجی اسپیکر ها قرار بدم ، میشه یک تاخیر در اتصال اسپیکر ها به آمپ فراهم کرد ، یعنی آمپ در لحظه استارت هر شوکی به اسپیکر ها وارد کنه ، صدایی شنیده نمیشه ، چون n ثانیه بعد مدار وصل میشه.

تنها تردیدی که وجود داره اینه که آیا خود این ماژول و رله نویزی در سیستم صوتی میندازه یا خیر ، چون ماژول خوش قیمتی بود برای امتحان تهیه کردم ازش و زمانی که به دستم برسه نتیجه رو اعلام خواهم کرد .

 

هنوز درگیر سینک کردن ولوم سه برد هستم 

برای آزمون و خطا با توجه به قیمت بسیار پایین ولوم های دوبل ، سه عدد ولوم دوبل از نوع های مختلف تهیه کردم با هدف این که با یک ترفندی محور اصلی کنترل سه ولوم رو پشت سر هم وصل کنم که شاید در نهایت یک ولوم ۶ طبقه به وجود بیاد . نتیجه این کار هم به محض ارسال و انجام این کار در تاپیک گذاشته خواهد شد.

اما اگر کسی مغازه ای در هر شهری سراغ داره که احتمال میده همچین ولومی رو داره

IMG_20200414_114048.thumb.jpg.2845de5dc81aa341a8901ace83f780ab.jpg

https://www.aliexpress.com/i/32887382804.html?spm=2114.12057483.0.0.726a44bdcK0A4g

لطفاً اطلاع بده ، یا حتی اگر کسی می‌تونه این قلم جنسو وارد کنه باز هم منو درجریان بزاره . ممنون از همگی :x

بابت طولانی شدن پست ها عذرخواهی میکنم 🙏 ، متاسفانه یکم مطالب گسترده هست .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام، دوستم بهتر نبود از 3 تا آمپلی فایر 2 کاناله استفاده کنی؟ 

یکی از آمپها برای اسپیکرهای جلو

یکی از آمپها برای اسپیکرهای عقب

یکی از اسپیکرها برای سنتر و ساب

؟ 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 9 ساعت قبل، kaveevel گفته است :

سلام، دوستم بهتر نبود از 3 تا آمپلی فایر 2 کاناله استفاده کنی؟ 

یکی از آمپها برای اسپیکرهای جلو

یکی از آمپها برای اسپیکرهای عقب

یکی از اسپیکرها برای سنتر و ساب

؟ 

درود ، چرا میشه این کارم انجام داد ولی در این صورت باید از اسپیکر های فول رنج استفاده کنم چون بیس هر کانال جداست ، که  فضای کافی واسشون روی میز ندارم و صد البته تهیه اسپیکر های فول رنج نسبتا با کیفیت اونم به تعداد ۵ عدد هزینه بسیار بالایی داره ، بنابراین ۲.۱ انتخاب منطقی تری برای من بود 

ویرایش شده توسط Mahdi D
لینک به دیدگاه
Share on other sites

یک آپدیت کوچک

IMG_20200418_182736.thumb.jpg.d59b4e8cafe45069bf46cf9625dda4ec.jpg

ماژول رله تاخیر بدون هیچ مشکلی کار کرد و مشکل صدا در لحظه اولیه اتصال آمپ کاملا حل شد 

در ادامه ازین ماژول برای هر کانال به صورت مجزا استفاده خواهم کرد.

نکته مثبت این هست که این ماژول هیچ نویزی بر اسپیکر و ساب ووفر اضافه نکرد. برای مقایسه حتی یک کانال رو با این ماژول و یک کانال هم بدون ماژول رله به آمپ وصل کردم و مثل هدفون اسپیکرو روی گوش قرار دادم ، در ولوم های مختلف ، زمان پخش و زمان بیکاری تست شد و هیچ تفاوتی در دو کانال ندیدم . 

پس کسانی که این مشکلو در سیستم های صوتی دارن ، این راهکار بسیار ارزان و مفید هست. 

 

در ادامه به دنبال تهیه یا ساخت این ولوم هستم :

https://www.aliexpress.com/i/32887382804.html?spm=2114.12057483.0.0.726a44bdcK0A4g

لطفاً اگر کسی اطلاع از فروشنده این ولوم در ایران  یا توان واردات این قطعه رو داره به من اطلاع بده .

ممنون از همگی 

ویرایش شده توسط Mahdi D
لینک به دیدگاه
Share on other sites

خیلی عالی، دوستم از این ولومهای دیجیتال و لمسی نمیتونید استفاده کنید؟ 

ولومهای خود آمپلی فایر را در بیارید و با سیم به یک ولوم دیجیتال وصل کنید، وقتی کم یا زیاد میکنید هر سه آمپلی فایر باهم کم و زیاد میشن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 7 ساعت قبل، kaveevel گفته است :

خیلی عالی، دوستم از این ولومهای دیجیتال و لمسی نمیتونید استفاده کنید؟ 

ولومهای خود آمپلی فایر را در بیارید و با سیم به یک ولوم دیجیتال وصل کنید، وقتی کم یا زیاد میکنید هر سه آمپلی فایر باهم کم و زیاد میشن

بسیار ممنونم از راهنمایی ، لطفا یک لینک از چیزی که مد نظر دارین بهم بدین

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 ساعت قبل، kaveevel گفته است :

ممنون 

قطعه اصلی مورد نیاز ای سی پتانسیومتر ۲ کاناله ۵۰k و یا ۶ کاناله ۵۰کا هست که متاسفانه من تا این لحظه پیدا نکردم ، اگر این ها موجود باشن میشه با هر کلید لمسی یا غیر لمسی این آی سی هارو راه اندازی و سینک کرد و مشکل حل خواهد شد . 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 1 اردیبهشت 1399 در 13:57، Mahdi D گفته است :

ممنون 

قطعه اصلی مورد نیاز ای سی پتانسیومتر ۲ کاناله ۵۰k و یا ۶ کاناله ۵۰کا هست که متاسفانه من تا این لحظه پیدا نکردم ، اگر این ها موجود باشن میشه با هر کلید لمسی یا غیر لمسی این آی سی هارو راه اندازی و سینک کرد و مشکل حل خواهد شد . 

https://shop.aftabrayaneh.com/Sensors/Potentiometers/X9c104_Digital_Potentiometer_Module__AFTAB.html?sort=p.price&order=DESC

از این به همراه کلید لمسی میشه استفاده کرد؟!

بعد یه سوال، ماژول تاخیر را شما به خروجی آمپلی فایر وصل کردید و بعد به ورودی اسپیکرها؟ 3 تا تهیه کردید شما؟ ماژول نیاز به برق مجزا نداره؟ 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 دقیقه قبل، kaveevel گفته است :

https://shop.aftabrayaneh.com/Sensors/Potentiometers/X9c104_Digital_Potentiometer_Module__AFTAB.html?sort=p.price&order=DESC

از این به همراه کلید لمسی میشه استفاده کرد؟!

بعد یه سوال، ماژول تاخیر را شما به خروجی آمپلی فایر وصل کردید و بعد به ورودی اسپیکرها؟ 3 تا تهیه کردید شما؟ ماژول نیاز به برق مجزا نداره؟ 

نه متاسفانه باید ۵۰ کیلو اهم باشن 

بله همین طور وصل کردم ، خیر تعداد به اندازه خروجی هاست که در این جا ۸ عدد میشه 

هر ۸ ماژول طبق گفته فروشنده یک منبع تغذیه ۱۲ ولت ۲ الی ۳ آمپر واسش کفایت می‌کنه 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 دقیقه قبل، Mahdi D گفته است :

نه متاسفانه باید ۵۰ کیلو اهم باشن 

بله همین طور وصل کردم ، خیر تعداد به اندازه خروجی هاست که در این جا ۸ عدد میشه 

هر ۸ ماژول طبق گفته فروشنده یک منبع تغذیه ۱۲ ولت ۲ الی ۳ آمپر واسش کفایت می‌کنه 

اگر دوتا ماژول 100 کیلواهم را موازی ببندید، آمپدانس نصف نمیشه؟ 

شبیه قوانین امپدانس اسپیکرها نیست این مورد؟! 

بعد ماژول رله تاخیر تقریبا چند دقیقه تاخیر داره تا سیستم شروع به پخش کنه؟ 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 ساعت قبل، kaveevel گفته است :

اگر دوتا ماژول 100 کیلواهم را موازی ببندید، آمپدانس نصف نمیشه؟ 

شبیه قوانین امپدانس اسپیکرها نیست این مورد؟! 

بعد ماژول رله تاخیر تقریبا چند دقیقه تاخیر داره تا سیستم شروع به پخش کنه؟ 

حقیقتا اطلاعی ندارم 

بین ۰ تا ۱۲ ثانیه با پیچ قابل تنظیم هست 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یک آپدیت کوچک 

با نبود ولوم ۱۸ پین دست به کار شدم به این نیت که سه تا ولوم فیزیکی رو به یک محور اتصال بدم ، پشت ولوم ها خوشبختانه آچار آلن سایز ۴ میخوره ، بنابراین یک آچار آلن سایز ۴ ارزان قیمت (۱۵۰۰ تومان) تهیه کردم و بعد از برس دو قسمت به طول مورد نظر ، یک سرشو طبق شیار قسمت فوقانی ولوم پشتی سوهان زدم تا طوری که درون ولوم چفت بشه 

ظاهر این قطعه من درآوردی شبیه به نوک پیچ گوشی های ماژولار هست اما زاویه اون پیچ گوشی ها به این ولوما نمیخوره! امتحان کردم 

در نهایت به دنبال یک راه هستم که بدنه این سه ولومو به هم متصل کنم که شفت وسطی بدون مشکی بچرخه و امیدوارم که یک ولوم قابل قبول درست بشه .

IMG_20200421_180243.thumb.jpg.ddc69c66f2d2a5c84a32618dc0206ca8.jpgIMG_20200421_180224.thumb.jpg.8109d8fb13fc963b16a4be8959aa0341.jpgIMG_20200421_180211.thumb.jpg.eb5bb61b41b0adc0333b304f1635518a.jpg

ویرایش شده توسط Mahdi D
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 دقیقه قبل، Mahdi D گفته است :

یک آپدیت کوچک 

با نبود ولوم ۱۸ پین دست به کار شدم به این نیت که سه تا ولوم فیزیکی رو به یک محور اتصال بدم ، پشت ولوم ها خوشبختانه آچار آلن سایز ۴ میخوره ، بنابراین یک آچار آلن سایز ۴ ارزان قیمت (۱۵۰۰ تومان) تهیه کردم و بعد از برس دو قسمت به طول مورد نظر ، یک سرشو طبق شیار قسمت فوقانی ولوم پشتی سوهان زدم تا طوری که درون ولوم چفت بشه 

ظاهر این قطعه من درآوردی شبیه به نوک پیچ گوشی های ماژولار هست اما زاویه اون پیچ گوشی ها به این ولوما نمیخوره! امتحان کردم 

در نهایت به دنبال یک راه هستم که بدنه این سه ولومو به هم متصل کنم که شفت وسطی بدون مشکی بچرخه و امیدوارم که یک ولوم قابل قبول درست بشه .

IMG_20200421_180243.thumb.jpg.ddc69c66f2d2a5c84a32618dc0206ca8.jpgIMG_20200421_180224.thumb.jpg.8109d8fb13fc963b16a4be8959aa0341.jpgIMG_20200421_180211.thumb.jpg.eb5bb61b41b0adc0333b304f1635518a.jpg

راستی اگر چسب مناسبی برای اتصال قطعه واسط فلزی به سر ولوم پیشنهاد می‌دین لطفاً بگین ، از چسب ۱۲۳ استفاده کردم که خیلی راحت کنده شد!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یه سوال، شما نمیتونید از 3 آمپلی فایری که دارید، از قسمت پتانسیومترهای سه تا با سیم به یک پتانسیومتر وصل کنید؟ 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 25 فروردین 1399 در 09:30، Mahdi D گفته است :

یکی از مشکلات حل شد 

۱ - لحظه روشن و خاموش شدن آمپ ها ، یعنی در اولین لحظه ای که جریان برق به ماژول وصل میشه ، متاسفانه یک صدای بوم مانند از اسپیکر ها شنیده میشه که مخصوصا از سمت خروجی ساب ها واقعا آزار دهنده هست 

برق ورودی آمپ ها پاور سویچینگ ۲۴ ولت هست ، به قرار دادن یک خازن ۵۰ ولت ۴۷۰۰ میکرو فاراد بر ورودی هر یک از آمپ ها مشکل ایجاد صدا در لحظه روشن شدن حل شد ، الان فقط زمان قطع ماژول صدای اندکی از اسپیکر ها شنیده میشه که قابل گذشت هست 

اضافه کردن این خازن برق ورودی آمپ رو صاف میکنه و اون صدای انفجار مانند تا حد زیادی میخوابه (نوسان گیری میشه)

برای از بین بردن نویز سویچ آف بعد از کلید قطع و وصل برق اصلی یک خازن رده X2 تقریبا 470 تا 680 نانو فاراد موازی شده با یک مقاومت 560k نیم وات به فاز و نول موازی کنید. به همین راحتی غیر از نویز کلید نویز های مزاحم در جریان برق شهر از بین میره :)

ولی اگر نظر منو بخواید با آیسی TDA7294 آمپ بریج تک کانال 180 وات روی 8 اهم میگرفتید برای ساب و با سه عدد TDA2050 دو کانال اصلی و یک سنتر هر کدام 40 وات روی 6 اهم کار میکردید. ساخت پری آمپلیفایر و فیلتر ساب + بالا گذر برای سه خروجی های رنج کار سختی نیست. ترانس مورد نیاز این مجموعه باید دوبل 5 سر باشه (یک رشته گراند ، دو رشته 14 ولت 10 امپر و دو رشته 24 ولت 10 امپر.) هیولایی وصف نشدنی و کاملا با کیفیت! خوبی آیسی 7294 عدم حساسیت به برق ورودی هست و پاپ نویز خیلی کمی داره.

 

ویرایش شده توسط Trevor
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...