رفتن به مطلب

گزارش : احتمال معرفی ریزمعماری جدید انویدیا در کنفرانس GTC2019


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

3763b30a65cf52bec284ce1004832639.jpg

 

ساعت 2 بعد از ظهر امروز به وقت اقیانوسیه ، کمپانی NVIDIAاولین کنفرانس سالانه فناوریهای گرافیکی خود GTC را آغاز خواهد کرد.انتظار میرود طی این کنفرانس ، این شرکت اولین نشانه ها از ریزمعماری جدید خود همانند Volta و Turing را فاش کند.اطلاعات دقیقی از این معماری در دست نیست ، اما احتمال میرود که اولین ریزمعماری انویدیا بر اساس فرآیند ساخت 7 نانومتر باشد.این بازتولید میتواند اولین مرحله از چرخه تولید یک معماری جدید باشدو با توجه به اینکه کارتهای گرافیکی سری RTX 20 و GTX 16 به تازگی معرفی شده اند ، گمان میرود اوآخر سال 2019 و یا اوایل سال 2020 ، کارتهای گرافیکی جدید به بازار عرضه شود.با ورود به فرآیند تولید 7 نانومتر ، انویدیا میتواند تراکم ترانزیستورها را افزایش دهد و فناوری RTX خود را با قیمت های به مراتب ارزانتری روانه بازار کند.

 

منبع : Techpowerup

مترجم : محمد فتحی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون بابت ترجمه
احتمالا ریز معماری Ampere هست که به نوعی جانشین معماری ولتا در زمینه پردازش های ابری و HPC خواهد بود

امسال تابستون که برسه ولتا به 2 سالگی خودش از زمان معرفی میرسه و معمولا انویدیا بعد از 2 سال معماری جدید معرفی میکنه. مدت ها پیش که مقاله هایی میخوندم در رابطه با معماری جانشین ولتا با توجه به اسناد موجود و سعود پلکانی نسبت نسل به نسل معتقد بودن معماری جانشین ولتا (حالا ما میگیم Ampere) تا 50 درصد سریعتر خواهد بود به نسبت میانگین.

حالا باید دید . گرچه ممکنه  لیتوگرافی 7 نانومتری هم فقط برای Ampere کاربرد نداشته باشه. ممکنه حتی همین نسل تورینگ 12 نانومتری تا 2020 با نود 7 نانومتری بره رو خط تولید که در جایگاه خودش باعث کاهش چشمگیر مصرف و افزایش کارایی میشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

 

تا معماری جدید عرضه نکنه،  حتی اگر بروی 1 NM هم عرضه کنه برای Compute اصلا مناسب نیستش چرا که این معماری های رنگ شده Nvidia  اصلا برای Compute + DX + WDDM ساخته نشدن و به صورت نرم افزاری این داده ها تزریق می شوند.

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 5 دقیقه قبل، TERRORIST گفته است :

درود

 

تا معماری جدید عرضه نکنه،  حتی اگر بروی 1 NM هم عرضه کنه برای Compute اصلا مناسب نیستش چرا که این معماری های رنگ شده Nvidia  اصلا برای Compute + DX + WDDM ساخته نشدن و به صورت نرم افزاری این داده ها تزریق می شوند.

 

 

یکم باز میکنید بحث رو
چون کودا و غیره دقیقا کارشون محاسبات غیر گرافیکی هم هست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 ساعت قبل، MojArch گفته است :

یکم باز میکنید بحث رو
چون کودا و غیره دقیقا کارشون محاسبات غیر گرافیکی هم هست

بحث اش پیچیده و سنگین می باشد سعی می کنم ساده عرض  کنم.   خوب از CUDA میان توسعه دهندگان با استفاده از API هایی که مخصوصا شرکت Microsoft در اختیار توسعه دهنده قرار میده  از هسته های کودا در تخصص های  به غیر از پردازش های گرافیکی هم استفاده می کنه.  این که میگم NVIDIA نیازمند یک معماری کاملا جدید هستش حتی نسل بعدی به این خاطر هستش اساس و پایه این معماری ها براساس MS C Plus Plus استفاده می کنه  ( که بسیار قدرتمند) هستش به این خاطر هستش معماری ایش برای Compute و DX12  و ... مناسب نیستش چون این Library برای DX12 و توازی سازی ساخته نشده . صد ها دلیل دیگه . که فعلا NVIDIA قصد نداره از اون کوچ کنه.

ویرایش شده توسط TERRORIST
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 52 دقیقه قبل، TERRORIST گفته است :

بحث اش پیچیده و سنگین می باشد سعی می کنم ساده عرض  کنم.   خوب از CUDA میان توسعه دهندگان با استفاده از API هایی که مخصوصا شرکت Microsoft در اختیار توسعه دهنده قرار میده  از هسته های کودا در تخصص های  به غیر از پردازش های گرافیکی هم استفاده می کنه.  این که میگم NVIDIA نیازمند یک معماری کاملا جدید هستش حتی نسل بعدی به این خاطر هستش اساس و پایه این معماری ها براساس MS C Plus Plus استفاده می کنه  ( که بسیار قدرتمند) هستش به این خاطر هستش معماری ایش برای Compute و DX12  و ... مناسب نیستش چون این Library برای DX12 و توازی سازی ساخته نشده . صد ها دلیل دیگه . که فعلا NVIDIA قصد نداره از اون کوچ کنه.

متوجه نشدم الان سی پلاس پلاس دقیقا چه ربطی به کودا داره؟
عزیزم کودا یه سری توابع خاص داره که شما میتونی حتی تو پایتون هم اونها رو فراخوانی و استفاده کنی
البته کودا کلا کارش پردازش هست و اصلا تفاوتی بین پردازش گرافیکی  ودستورات پیچیده فیزیکی(من رشته‌ام فیزیک هسته‌ای هست و بدون کودا و استریم های اون محاسباتم به بیش از 3 ماه کشیده خواهد شد) قائل نیست
درضمن ای پی آی کودا مخصوص شرکت مایکروسافت نیست! یکم تحقیق تو این خصوص بد نیست
اینم بخونید بد نیست مستقیم از خود انویدیا نقل قول میکنم:«CUDA® is a parallel computing platform and programming model developed by NVIDIA for general computing on graphical processing units (GPUs). With CUDA, developers are able to dramatically speed up computing applications by harnessing the power of GPUs.

In GPU-accelerated applications, the sequential part of the workload runs on the CPU – which is optimized for single-threaded performance – while the compute intensive portion of the application runs on thousands of GPU cores in parallel. When using CUDA, developers program in popular languages such as C, C++, Fortran, Python and MATLAB and express parallelism through extensions in the form of a few basic keywords.»

مهم ترین نرم‌افزار های استفاده شده توسط ماgeant4 وmcnpx هست که وقتی با wolfram mathematica و ansys ترکیب میشن بهترین حالت رو(حد اقل برای محاسبات من) ایجاد میکنن

اما DX12:
دایرکت ایکس 12 یه API سطح پایین هست که به راحتی میتونه از هسته های کودا به مدد همسو بودن کودا با اکثر زبان های برنامه نویسی استفاده کنه
یکی از راه هایی که میشه دایرکت 12 رو با کودا همگام کرد ایجاد دیتا تو vertex دایرکت 12 به کمک کرنل کودا هست که بعد دایرکت 12 و کودا رو به کمک Fence همگام میکنیم که نتیجش میشه رندر کردن اونچه میخوایم توسط دایرکت 12 به کمک هسته های کودا

و موندم چرا شما همچین چیزی تو ذهنتون هست!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 27 اسفند 1397 در 15:10، MojArch گفته است :

متوجه نشدم الان سی پلاس پلاس دقیقا چه ربطی به کودا داره؟
عزیزم کودا یه سری توابع خاص داره که شما میتونی حتی تو پایتون هم اونها رو فراخوانی و استفاده کنی
البته کودا کلا کارش پردازش هست و اصلا تفاوتی بین پردازش گرافیکی  ودستورات پیچیده فیزیکی(من رشته‌ام فیزیک هسته‌ای هست و بدون کودا و استریم های اون محاسباتم به بیش از 3 ماه کشیده خواهد شد) قائل نیست
درضمن ای پی آی کودا مخصوص شرکت مایکروسافت نیست! یکم تحقیق تو این خصوص بد نیست
اینم بخونید بد نیست مستقیم از خود انویدیا نقل قول میکنم:«CUDA00ae.png is a parallel computing platform and programming model developed by NVIDIA for general computing on graphical processing units (GPUs). With CUDA, developers are able to dramatically speed up computing applications by harnessing the power of GPUs.

In GPU-accelerated applications, the sequential part of the workload runs on the CPU – which is optimized for single-threaded performance – while the compute intensive portion of the application runs on thousands of GPU cores in parallel. When using CUDA, developers program in popular languages such as C, C++, Fortran, Python and MATLAB and express parallelism through extensions in the form of a few basic keywords.»

مهم ترین نرم‌افزار های استفاده شده توسط ماgeant4 وmcnpx هست که وقتی با wolfram mathematica و ansys ترکیب میشن بهترین حالت رو(حد اقل برای محاسبات من) ایجاد میکنن

اما DX12:
دایرکت ایکس 12 یه API سطح پایین هست که به راحتی میتونه از هسته های کودا به مدد همسو بودن کودا با اکثر زبان های برنامه نویسی استفاده کنه
یکی از راه هایی که میشه دایرکت 12 رو با کودا همگام کرد ایجاد دیتا تو vertex دایرکت 12 به کمک کرنل کودا هست که بعد دایرکت 12 و کودا رو به کمک Fence همگام میکنیم که نتیجش میشه رندر کردن اونچه میخوایم توسط دایرکت 12 به کمک هسته های کودا

و موندم چرا شما همچین چیزی تو ذهنتون هست!

درود

دوست گرامی،  این نوشته های شما پایه ترین توضیحاتی هستش شما ارائه کردین و درسته،  صحبت بنده  از نگاه دیگه ای هستش از بحث نرم افزاری وارد شدم ببینید CUDA Cores ها  شالوده هستند توسعه دهنده با استفاده از ابزارهایی که در اختیارش داره می تونید از هر طریقی با هر زبان برنامه نویسی که قدرتمندترینش ++C هستش  که شرکت NVIDIA از این زبان برنامه نویسی برای نوشتن داریورهاش چه  گیمینگ  و  کارهای کاردبریش مانند: Quadro داره استفاده می کنه ،  بله این که NVIDIA داره از شتابدهنده و کتابخانه های قدرتمندی استفاده می کنه مانند: Mircorsoft .net  که به جرات می تونم بگم حتی شرکت AMD و سازندگان بازی از API و IDE شرکت مایکرسافت استافده می کنند.  Nvdia به دلیل محدودیت ها در معماری خودش و طراحی نشدن برای Compute حرکت به سمت Game ، فعلا نمی تونه  توازی سازی به صورت کامل پیاده سازی کنه .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱ ساعت قبل، TERRORIST گفته است :

درود

دوست گرامی،  این نوشته های شما پایه ترین توضیحاتی هستش شما ارائه کردین و درسته،  صحبت بنده  از نگاه دیگه ای هستش از بحث نرم افزاری وارد شدم ببینید CUDA Cores ها  شالوده هستند توسعه دهنده با استفاده از ابزارهایی که در اختیارش داره می تونید از هر طریقی با هر زبان برنامه نویسی که قدرتمندترینش ++C هستش  که شرکت NVIDIA از این زبان برنامه نویسی برای نوشتن داریورهاش چه  گیمینگ  و  کارهای کاردبریش مانند: Quadro داره استفاده می کنه ،  بله این که NVIDIA داره از شتابدهنده و کتابخانه های قدرتمندی استفاده می کنه مانند: Mircorsoft .net  که به جرات می تونم بگم حتی شرکت AMD و سازندگان بازی از API و IDE شرکت مایکرسافت استافده می کنند.  Nvdia به دلیل محدودیت ها در معماری خودش و طراحی نشدن برای Compute حرکت به سمت Game ، فعلا نمی تونه  توازی سازی به صورت کامل پیاده سازی کنه .

دوست عزیز استفاده از زبان C برای ساخت تصاویر و کلا ساختار های ویژوال اگه نگیم اشتباه میتونیم بگیم نامعقوله علتش هم انعطاف کم این زبان در این قضیه هست اما وقتی به مبحث استفاده از منابع سخت افزاری برسیم این زبان حرف اول رو بعد از اسمبلی میزنه(البته الان Go هم به حدود این زبان رسیده و در خیلی از عرصه ها داره جایگزینش میشه)
«شرکت NVIDIA از این زبان برنامه نویسی برای نوشتن داریورهاش چه  گیمینگ  و  کارهای کاردبریش مانند: Quadro داره استفاده می کنه»
علت این موضوع سطح پایین بودن زبان سی هست کلا تمامی درایور های سیستمی چه گراف چه پردازنده و ......... با این زبان نوشته میشه(حالا دلایل ریز و دقیقش از حوصله بحث اینجا خارجه)
سازندگان بازیها عمدتا از 3 API دایرکت 12، ولکان(والکن) و Open CL استفاده میکنند که وابسته به میل و علاقه و پلتفرمی که براش توسعه میدن متفاوت هست.
.NET هم به علت سطح بالا بودنش بهینه نیست و خیلی خوشکل میتونه منابع سیستم رو نابود کنه حالا زبانی با این خصوصیات چطور قدرتمنده؟(از ایراداتش اجرا کردن کد تو یه محیط ویرچوال هست که کلا منابع خور هست) + در حال حاضر هم بسیار محدود به پلتفرم ویندوز هست(تقریبا روی باقی پلتفرم ها همچون BSD ها و شبه یونیکس ها اصلا خوب جواب نمیده)

توازی سازی از سالها پیش در پردازش های گرافیکی بوده
اصلا یه بخشی از ساختار گرافیک همین توازی سازی هست(کلا اگه دقیت کنید کار گرافیک به این شکله که استریمر های بسیار روی یه ورتکس کار میکنن و تصویر سازی مربوطه رو انجام میدن)
مشکل اینجاست که برنامه نویس ها زیاد به توازی سازی علاقه نداشتن و اکثر برنامه ها از توازی سازی ضعیفی برخوردارن(تو سطح کاربران عادی وگرنه تو سطوح خاص توازی سازی از سالهای دور و دراز با توجه به برنامه نویسی خاصی که انجام میدن وجود داشته) که البته الان به لطف پردازنده های چند هسته‌ای بیشتر و اومدن این معماری ها به سمت کاربر عادی میل توسعه‌دهنده ها به این موضوع بیشتر شده دقیقا اینجاست که کودا وارد عمل میشه وبا فراهم کردن یه پلتفرم خیلی ساده و راحت به توسعه‌دهنده‌ها این اجازه رو میده که خیلی ساده و سریع بدون خونریزی :) برنامه هاشونو به سمت توازی سازی پیش ببرن

ویرایش شده توسط MojArch
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...