رفتن به مطلب

آموزش اصولی شیشه ای کردن درب کیس به همراه تصاویر و نکات فنی و کاربردی


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

درود بر همه دوستان عزیز لیونی و دیگر کابران و همچنین با عرض تبریک سال نو و با آرزوی سالی خوب و سرشار از سلامتی و شادی و موفقیت برای همه مردم ایران

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

خب  طبق اطلاعاتی که قبلا به دوستان داده بودم راجع به ساخت چندین پروژه کاربردی ، الآن نوبت به این رسیده که یکی یکی پروژه ها رو براتون تاپیک کنم تا لذت ببرید و حالا هم که تو تعطیلات سال نو هستیم و فرصتی پیش اومده اینکار رو انجام میدم. ( بهترین موقع برای انجام این پروژه زمان سرویس کردن کیس هست که کیس رو هم یه صفایی بدیم ولی خب اگه کیستون نیاز به تمیز کردن هم نداره یک مرحله جلوتر هستید و سریع تر انجامش میدید.)

همونطور که از عنوان تاپیک مشخصه میخوام نحوه شیشه ای کردن درب کیس رو با بررسی روشها و  توضیحات و نکات فنی لازم خدمتتون آموزش بدم. ( سعی کردم زیاد طولانیش نکنم ولی حتما تا آخر بخونید بدون شک براتون مفید خواهد بود.)

نکته: کیفیت عکس ها رو به خاطر مشکل آپلود کم کردم و همچنین ایجاد واتر مارک روی تصاویر بدلیل اختصاصی بودن جهت فروم لیون و حفظ حق اثر و یونیک بودن کار انجام گرفته است!

در ابتدا انواع متریالی که میشه برای اینکار استفاده کرد رو خدمتتون معرفی میکنم.

شما برای اینکار میتونید از چند متریال به شرح زیر استفاده کنید:

1 - پلکسی : این متریال جنسی همانند پلاستیک و شیشه دارد که در انواع مختلف شفاف ، مات و در رنگ های مختلف تولید می شود ( تا قبل از به هم خوردن قیمت ها هرچند قیمتش مقداری بالا بود ولی باز قیمت منطقی تری داشت و الان قیمتش زیاد جالب نیست). خوبی این متریال اینه که چون با لیزر برش میخوره نتیجه کار بسیار دقیق و تمیزتر درمیاد ولی بدی که داره اینه که زود دچار خط و خش میشه و بعد از مدتی ممکنه زننده بشه و باید تعویضش کرد البته بستگی به کاربر هم  داره و همچنین از لحاظ ایمنی از شیشه های معمولی کم خطر تر هست و از طرفی هم نوعی از این متریال هست که مقاومت خوبی در برابر خط و خش دارند ولی اندکی کمیاب و مقداری گرانتر از انواع مشابه هستند.

2- شیشه حرارت دیده یا ( Tempered Glass ) : این نوع شیشه که به شیشه سکوریت هم معروفه بسیار باکیفیت بوده و برای اینکار عالی به نظر میرسه ولی طبق تحقیقات بنده و اطلاعاتی که از شیشه فروشی ها گرفتم این شیشه ها مثل شیشه های معمولی قابلیت برش ندارند و معمولا در کارخانه به ابعاد مورد نیاز ساخته می شوند که البته شیشه فروشی ها گفتند که میشه ابعاد مورد نظر رو سفارش داد تا براتون بسازند ولی خب ازطرفی قیمت بالای این شیشه ها هم ممکنه شما رو از خریدشون منصرف کنه؟! از طرفی هم این شیشها در ضخامت های پایین مثلا 4 میل به صورت یک طرفه سکوریت هستن و برای سکوریت دو طرفه باید حداقل 6 میل باشن.

3- شیشه لمینت : این نوع از شیشه همانند شیشه سکوریت بوده با این فرق که دارای لایه ی طلق PVC بوده که در هنگام شکستن ترک برده و درصورت خورد شدن از پخش شدن ذرات شیشه جلوگیری می کند( همانند شیشه اتومبیل) که این نوع نیز برای انجام پروژه ما مناسب و مقرون به صرفه نمی باشد.

4 - شیشه های معمولی در انواع و اقسام گوناگون که انوایی که به کار ما میان اینا هستن : ( اینا رو بنده در شیشه فروشی های در دسترس برای انجام پروژه یافتم و ممکنه شما عزیزان به مدل های دیگری هم دسترسی داشته باشید! )

این مدل ها از شیشه همگی برای اینکار قابل استفاده هستن ولی خب مزایا و معایب خودشون رو دارند که بهشون می پردازم:

1-4-شیشه ساده : این نوع شیشه پایین ترین قیمت رو داره ولی خب برای اینکار مناسب نیست چون داری کیفیت پایین تری نسبت به شیشه فلوت هست و در داخل این شیشه معمولا موج و حباب وجود داردو شکننده تر نیز می باشد.

2-4-شیشه ساده فلوت : این نوع شیشه مقداری ازشیشه ساده گرانتر بوده که با توجه به کیفیت بالاترش( درجه 1 . 2 و 3 دارد ) ارزش هزینه کردن دارد و از طرفی هم فاقد موج و حباب می باشد و مقاومت بیشتر از شیشه ساده دارد.

3-4- شیشه برنز فلوت : این نوع شیشه هم همان مدل فلوت می باشد که به رنگ برنز در درجه های مختلف بوده ( روشن و تیره و دودی ) که جذابیت خودش رو دارد. البته رنگ های دیگه هم مثل سبز و صورتی دارد که برای بنده در دسترس نبودند.

4-4- شیشه رفلکس و رفلکس سوپر سیلور: این نوع شیشه هم که از لحاظ قیمت از بقیه گرانتر بوده و دارای حالت انعکاسی می باشد بدین صورت که طرفی از شیشه که نور بیشتری داشته باشد به صورت منعکس کننده در آمده و مثل آینه تصاویر را منعکس میکند و مانع از دیدن پشت شیشه می شود و نمونه آن در ساختمان ها قابل مشاهده می باشد که در روز به صورت آینه در آمده و در شب که نور داخل ساختمان بیشتر و بیرون تاریک است داخل ساختمان نمایان  می شود.

این شیشه در رنگ های سبز ، صورتی ، آبی ، دودی ، طلایی ، برنزی و نقره ای موجود می باشد که معمولا نوع نقره ای آن که به نام سوپر سیلور شناخته می شود دارای بالاترین میزان انتقال نور می باشد و در واقع شیشه سوپر سیلور بین شیشه معمولی و شیشه رفلکس قرار می گیرد.

تذکر: در ادامه روند تاپیک و ساخت این پروژه توسط دوستان ( کاربر wachmen )، استفاده از شیشه های رفلکس ساختمانی طبق توضیحاتی که داده شد برای این پروژه مناسب نبوده و نتیجه مطلوبی نخواهد داشت!

از لحاظ ضخامت هم شما میتونید هر کدام از این شیشه ها رو در ضخامت های مختلف تهیه کنید(2 ، 4 ، 6 ، 8 ، 10  تا 20 میلیمتر) که البته برای بعضی مدل ها مثل سکوریت و لمینت در ضخامت های کم، مقداری محدودیت داره که در بالا بهش اشاره شد.

ضخامتی که میتونه برای اینکار مناسب باشه 4 یا 6 میلیمتر هست که بنده با توجه به تستها و بررسی ها و به جهت مقاوم بودن شیشه ضخامت 6 میلیمتر رو در نظر گرفتم که خب البته شیشه 6 میلیمتر مقداری از شیشه 4 میلیمتری سنگین تر هست!

(نکته : به خاطر اینکه حجم تاپیک زیاد نشه و همچنین وجود مشکل در آپلود کردن تصاویر ، فقط تصاویر مورد نیاز رو قرار میدم!)

خب ، پس از معرفی شیشه ها میریم سراغ انتخاب شیشه و پیچ مناسب:

با توجه به شیشه های معرفی شده و موجود در دسترس برای انجام پروژه و تست این شیشه ها ، من به دو نوع شیشه رسیدم که تصویرش رو براتون قرار میدم:01.thumb.jpg.704ffb3bf1aa7b9b6da2cafc90036599.jpg

  هر دو نوع شیشه از نوع فلوت بوده که سمت راستی فلوت برنز و سمت چپی فلوت دودی می باشد و البته این دو تکه شیشه برای تست تهیه شدند که عکسشون رو براتون قرار دادم.

من پس از تست این شیشه ها روی کیس و سنجش میزان انتقال نور و زیبایی بصری آنها ، نوع فلوت برنز رو انتخاب کردم که البته این میتونه سلیقه ای باشه ولی از دید بنده این مدل زیبایی بیشتری داشت.

نکته : انتخاب شیشه کاملا به سلیقه شماست ولی خب یه سری فاکتور ها میتونه تاثیر گذار باشه ، مثلا استفاده از شیشه ساده اون حس ابهت و خفن بودن سیستم رو یه جورایی زیر سوال میبره؟!:D

در تاپیکی هم دیدم که یکی از دوستان از شیشه سوپر سیلور برای اینکار استفاده کرده بودند!

در ادامه وقتی نوع شیشه مشخص شد باید به فکر پیچ مناسب باشیم و اندازه  و نوع مورد نظر رو تعیین کنیم اما برای انجام اینکار باید یک سری نکات رو در نظر بگیرم که براتون توضیح میدم:

من اول قبل از انتخاب پیچ به سراغ شیشه بری ها رفتم و پرسو جو کردم تا ببینم تا چه اندازه ای میتونن شیشه رو سوراخ کنند که گفتند تا 3-4 میلیمتر رو هم میتونن سوراخ کنند ولی من با توجه به ابعاد شیشه ، ضخامت و وزن شیشه و همچنین از طرفی پیچ های موجود و در دسترس برای اینکار ، اندازه سوراخ شیشه رو 6 میلیمتر در نظر گرفتم  و چند مدل پیچ رو هم که موجود بود و تهیه کردم، تصویرشون  رو در زیر مشاهده می کنید:

پیچ ها رو به خاطر اینکه با کیس همخوانی داشته باشه و همچنین روی کار ضایع نباشه از نوع آلن انتخاب کردم و حقیقتا تو پیچ های در دسترس و موجود این بهترین انتخاب بود.

مشخصات:

A - B = پیچ آلن 6 میلیمتری در دو نوع کوتاه و بلند C = پیچ آلن 4 میلیمتری D= پیچ آلن3 میلیمتری

02.thumb.jpg.7e49831f27caef2259c33c9080487ae1.jpg

با توجه به توضیحاتی که در مورد سوراخ کردن شیشه دادم  سایز پیچ رو 6mm انتخاب کردم و همچنین با در نظر گرفتن ضخامت شیشه + ضخامت ورق کیس در محل های مورد نظر برای سوراخکاری ، طول پیچ رو از نوع B یعنی کوتاه در تصویر بالا انتخاب کردم که به اندازه چند میلیمتر از ورق کیس رد میشد و نیاز به پیچاندن زیاد نداشت.

خب من شیشه و پیچم رو انتخاب کردم حالاباید برم سراغ ابعاد و اندازه های لازم برای برش و سوراخ کاری شیشه:

من برای یکی از کیس هام که مدل Green X6 Challenger هست این پروژه رو انجام دادم و اطلاعات دقیق مربوط به اون رو در تصویر زیر براتون قرار دادم:

ذکر منبع : ( تصویر زیر با استفاده از تصاویر مربوط به کیس Green X6 Challenger  که از سایت گرین گرفتم تهیه شده است .)

841318610_Dpsys-CaseDimention.thumb.jpg.73329ed3c46aaee614ea673d8d23baa9.jpg

طبق تصویر اول بهترین گزینه برای اینکه بتونید اندازه شیشه رو دقیقا مطابق با کیستون در بیارید ، درب کیستونه که در بالا با گرد کردن چند میلیمتر کم بودن اندازه ها ، ابعاد به صورت رند در نظر گرفته شدن و شده 44*45 سانتی متر

در تصویر دوم هم با تست حالت های مختلف و اندازه های گوناگون بهترین حالت و موقعیت قرار گیری سوراخ  ها قید شده تا اگه این مدل کیس رو دارید بتونید براحتی انجامش بدید.

پس از ترسیم نقشه بالا روی کاغذ رفتم سراغ شیشه بری که قبلا باهاش هماهنگ کرده بودم و ابعاد رو بهش دادم و شروع کرد به برش و در ادامه سوراخ کاری که تصویرش رو براتون قرار میدم:

04.thumb.jpg.1cdbf1c1120ca50d908d68179a824312.jpg

قبل از برش بنده به استاد شیشه بر بسیار تاکید کردم که شیشه رو به صورت گونیا و دقیق برش بزنه که ایشون هم به بنده اطمینان خاطر دادند که درست انجام میدن ولی خب در نهایت خیلی دقیق برش نزدن ولی مراحل سوراخ کاری رو بهتر انجام دادن که البته خودم بالای سرشون وایسادم و خیلی روی دقیق بودن اندازه ها گیر دادم تا خرابش نکنه که نتیجه خوب بود و در آخر هم پس از انجام این مراحل لبه های شیشه رو برای از بین بردن تیزی با دستگاه ساب زدن که در این مرحله بهتره تاکید کنید که زیاد از حد ساب نزنند چون در غیر اینصورت از زیبایی کار کاسته میشود و یه ساب ظریف در حدی که برندگی شیشه رو از بین ببره کفایت می کنه.

شیشه ما پس از انجام مراحل بالا آماده شد:

05.thumb.jpg.901a152a2851c374bd523422f2208208.jpg

البته این تصویر مربوط به یکی دیگه از کیس هاست ولی خب برای نمایش نتیجه میتونه کافی باشه!( این یکی شیشه در گوشه ها مقداری نامیزون در اومد!)

خب پس ازآماده شدن شیشه به سراغ کیس میریم جهت سوراخ کاری و نصب.

برای اینکار ابزار مورد نیازمون دریل ، مته ، آچار آلن و ماژیک ( مارکر) می باشد که سایز مته و آچار رو در تصویر زیر براتون گذاشتم:

03.thumb.jpg.90601654185b43a4bd2466107be3f525.jpg

وقتی سایز سوراخ و پیچ شما 6mm باشه با احتساب گام پیچ و عمق رزوه جهت درست بسته شدن پیچ شما باید کیستون رو با مته 5.5mm سوراخ کنید.

چند نکته در این مرحله خیلی مهمه هست که براتون توضیح میدم:

در درجه اول برای اینکار حتما باید کیس رو از قطعات خالی کنید و فقط اسکلت کیس بمونه وهیچ قطعه ای داخلش نباشه چون موقع سوراخ کاری پلیسه سوراخکاری به درون کیس میریزه و اگه قطعه ای داخل کیس باشه و این پلیسه ها روی برد قطعات بریزن باعث اتصال کوتاه و در نتیجه آسیب دیدن قطعات میشن !!

در درجه دوم حتما به خاطر اینکه کارتون دقیق و تمیز در بیاد و همچنین به این دلیل که در زمان سوراخکاری شیشه توسط استاد کار امکان خطا و مقداری انحراف در اندازه ها وجود داره ، سوراخ کاری کیس رو پس از آماده شدن شیشه  و به روش هایی که در ادامه گفته میشه انجام بدید!!

اول کیس رو به صورت افقی بخوابونید و بعد شیشه رو با رعایت محل قرار گیری سوراخ ها طبق نقشه سوراخکاریتون  ، روی کیس قرارش بدید و در این مرحله جهت اینکه شیشه با پنل جلوی کیس فیکس و هماهنگ باشه پنل جلوی کیس رو باز نکنید و بزارید روی کیس بمونه .مطابق تصویر:

06.thumb.jpg.3178184e5f3e611233332e2c9cac5192.jpg

بعد شما به دو روش میتونید سوراخ کاری رو انجام بدید:

روش A  = بدین صورت که محل سوراخ ها رو با یه مارکر مثل تصویر زیر علامت بزنید :

07.thumb.jpg.e904d1c5b19b6fd71b32d1d31362f664.jpg

بعد شیشه رو بردارید و اون نقاط رو سوراخکاری کنید:

08.thumb.jpg.67b0711b45ec23bebdddabba89543217.jpg

روشB = این روش که بهتره و توصیه میشه بدین صورته که وقتی شیشه رو دقیق روی کیس قرار دادید و از محل سوراخ کاری ها مطمئن شدید  شیشه رو با نوار چسب یا چیز دیگه روی کیس فیکس کنید تا تکون نخوره و محکم باشه و بعد با استفاده از سوراخ های شیشه که به عنوان قید در نظر گرفته میشن شروع به سوراخکاری کنید که البته برای سوراخ کاری در این حالت باید سعی کنید زیاد به دریل نیرو وارد نکنید که وقتی اسکلت کیس شوراخ شد سه نظام دریل به شیشه برخورد نکنه و باعث شکستن یا آسیب دیدن شیشه نشه و همچنین خیلی از دور بالا استفاده نکنید که باعث بشه مته به شیشه اصابت کنه و شیشه آسیب ببینه یا لب پر بشه!! میتونیدبا رعایت نکات گفته شده و همچنین با قرار دادن یه چیزی مثل پاک کن در لبه سوراخ از برخورد ناگهانی سه نظام دریل با شیشه در هنگام سوراخ شدن کیس جلوگیری کنید.

09.thumb.jpg.e5c2f08be985a9ec408718b73cecd1b0.jpg

من از هر دو روش استفاده کردم که روش دوم ( B ) کارآمد تر بود.

در نهایت پس از انجام سوراخ کاری برای تمیزکردن کیس از پلیسه و ذرات فلز میتونید از آهنربا و یا جارو برقی استفاده کنید و بعد شیشه رو روی کیس نصب کنید و پیچ ها رو با دقت و به آرامی ببنید و هنگام بستن پیچها در همین حد که سفت بشن کافیه و از سفت کردن بیش از حد پیچها که باعث میشه به شیشه آسیب برسه و لب پر بشه ، ترک برداره و یا بشکنه خودداری کنید!!

تصویر نتیجه کار البته بدون نصب قطعات داخل کیس و نورپردازی!

10.thumb.jpg.48497ce949abf59ace96b48d4ec851e4.jpg

 پس از نورپردازی تصاویر قرار داده خواهد شد...

------------------------------------

در پایان برآورد هزینه رو هم براتون قرارمیدم :

هزینه شیشه با برش و سوراخکاری 20000 تومان

هزینه پیچ ها 2000 تومان

مته و آچار هم اگه داشته باشید که خب هزینه نداره ولی اگه بخواید تهیه کنید بسته به جنس مته 5000 تا 25000 که همون ارزونش هم کفایت میکنه.

آچار هم 5000 تومان.

در کل این کار در زمان تهیه و ساخت ( پایان سال 1397 )  بین 22000 تا 32000 تومان هزینه داشته که با توجه به ارزش کنونی پول  زیاد نیست و نتیجه کار ارزش این هزینه رو داره.

دوستان عزیز امیدوارم از این پروژه لذت و بهره کافی برده باشید و بتونید براحتی انجامش بدید و کیس هاتون رو زیبا و جذاب کنید.

برای همه آرزوی موفقیت دارم.:x

 

 

ویرایش شده توسط DPSYS
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 21 دقیقه قبل، ARMIN گفته است :

دستت درد نکنه این تاپیک خیلی خوب بود اخوی :x

خواهش میکنم آرمین جان امیدوارم برای همه مفید باشه:x

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود مجدد

دوستان عزیز اگه کسی در رابطه با این پروژه سوالی داشت و کمکی خواست، بفرمایید تا راهنمایی کنم...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خیلیم تمیز و مرتب و  عالی ، خسته نباشی :x

من قبلا روی کیس مستر پرو ۵ یه حرکت زدم که شاید ب کار کسی بیاد ، به جای استفاده از پیچ ، اومدم چند تا حفره روی شیشه ایجاد کردم ، داخل حفره های دایره ای شکل چند تا مگنت قوی چسبوندم و سهولت استفاده خیلی زیاد بود ، البته از پایین شیشه باید تکیه گاه داشته باشه و مگنت صرفا شیشه رو به بدنه مماس میکنه و نمیزاره باز شه ، از لیز خوردن به سمت پایین جلو گیری نمیکنه که باید پایین ی تکیه گاه خیلی کوچیک چند میلیمتری داشته باشه 

این روش صرفا واسه کسایی هست که زیاد کیس رو باز میکنن و حوصله پیچ رو ندارن ، زیاد ایمن نیست ، اگه از پلکسی استفاده کنین که هم سهولت استفاده بالایی داره و هم ایمن هست. 

راستی این طوری اگه ی لایه دودی هم روی شیشه بزنین از بیرون ظاهر شیشه خیلی یک دست و خوب میشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 ساعت قبل، Mahdi D گفته است :

خیلیم تمیز و مرتب و  عالی ، خسته نباشی :x

من قبلا روی کیس مستر پرو ۵ یه حرکت زدم که شاید ب کار کسی بیاد ، به جای استفاده از پیچ ، اومدم چند تا حفره روی شیشه ایجاد کردم ، داخل حفره های دایره ای شکل چند تا مگنت قوی چسبوندم و سهولت استفاده خیلی زیاد بود ، البته از پایین شیشه باید تکیه گاه داشته باشه و مگنت صرفا شیشه رو به بدنه مماس میکنه و نمیزاره باز شه ، از لیز خوردن به سمت پایین جلو گیری نمیکنه که باید پایین ی تکیه گاه خیلی کوچیک چند میلیمتری داشته باشه 

این روش صرفا واسه کسایی هست که زیاد کیس رو باز میکنن و حوصله پیچ رو ندارن ، زیاد ایمن نیست ، اگه از پلکسی استفاده کنین که هم سهولت استفاده بالایی داره و هم ایمن هست. 

راستی این طوری اگه ی لایه دودی هم روی شیشه بزنین از بیرون ظاهر شیشه خیلی یک دست و خوب میشه.

درود بر شما دوست عزیز سلامت باشید...

در مورد مگنت بله ایده ی خوبی هست و البته بیشتر برای پلکسی خوبه چون وزن زیادی نداره و اگه مگنت ها به اندازه کافی قوی باشند نیازی به تکیه گاه نیست ولی در مورد شیشه چون وزن زیادی داره هم باید مگنت های قوی استفاده کرد و هم باید به قول شما تکیه گاهی در زیر داشته باشه که بتونه وزن شیشه رو تحمل کنه. البته من به شخصه با استفاده از پیچ موافق ترم چون ایمنی بیشتری داره و برای کسی که قرار نیست دائما درب کیس رو باز بسته کنه راه بهتریه و از دید من ظاهر پیچ های آلن روی کار زیبایی خاصی داره .

در مورد لایه دودی که فرمودین ، حالا شاید تو عکس پایانی نتیجه کار به خوبی مشخص نباشه ولی در واقع ظاهر و نمای خیلی خوبی داره و با استفاده از این نوع شیشه فکر نمیکنم نیازی به لایه دودی باشه و اگه کسی به سمت دودی تمایل داره میتونه از اول شیشه رو از نوع فلوت دودی انتخاب کنه تا دیگه نیازی به لایه دودی نداشته باشه.

از شما دوست عزیز بابت نظر مفیدتون متشکرم:x

ویرایش شده توسط DPSYS
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان قیمت پلکسی چنده؟بنده هم قصد انجام همچین پروژه ای رو دارم و البته ساخت کاور برای پاور از همین پلکسی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با تشکر از استارتر گرامی که با ایده های ناب و عالیشون به فروم رنگ و روی تازه ای میبخشن.

یه پیشنهاد:

دوستان برای کم هزینه تر در اومدن کار از همون شیشه ساده ولی ساخت قزوین استفاده کنید که هیچگونه موج و حباب نداره و 6000 تومن میشه.

اگر هم بخوایید میدید همین شیشه رو براتون سکوریت میکنن و دودی ، و هزینه نهایی خیلی کمتر میشه . بنده به شخصه قصد انجام این کار رو داشتم که این تاپیک تبدیل به استارتی شد برای بنده . حتماً پس از بازگشت از سفر ، این کار رو انجام میدم.

موفق و سربلند باشید 👍

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

خسته نباشید. ممنون بابت تاپیک آموزنده

برای اتصال درب شیشه ای به بدنه کیس راه دیگه ای نیست که نیاز به خالی کردن و سوراخ کاری کیس نباشه؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

آقا دم شما گرم با این آموزشهای منحصر به فردی که به اشتراک میگذارید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 10 فروردین 1398 در 19:15، DPSYS گفته است :

درود مجدد

دوستان عزیز اگه کسی در رابطه با این پروژه سوالی داشت و کمکی خواست، بفرمایید تا راهنمایی کنم...

خیلی خوب و عالی انشاالله که بتونیم استفاده کنیم😘

من قبلا روی یه کیس قدیمی این حرکت رو زدم و خیلی جالب در نیومد البته نا گفته نماند که  من وسط در رو شیشه گذاشتم

بازم مرسی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود مجدد بر همه دوستان عزیز

 

در 6 ساعت قبل، wachmen گفته است :

دوستان قیمت پلکسی چنده؟بنده هم قصد انجام همچین پروژه ای رو دارم و البته ساخت کاور برای پاور از همین پلکسی

 قیمت پلکسی که الان بالاست یه موقعی ما از همکاران که تهیه می کردیم هر سانتی متر مربعی رو 5- 6 تومن حساب میکردن و آخرین باری که قیمت گرفتم اگه اشتباه نکنم 25-30 تومن بود.

با این اوصاف مثلا برای این درب کیسی که آموزش دادم اگه حساب کنیم میشه چیزی بین 50 تا 60 هزار تومن برای متریال خام و هزینه برش هم اضافه خواهد شد.

 

در 6 ساعت قبل، ho3einsa گفته است :

مثل همیشه عالی

تشکر دوست عزیز ( محاله آواتارت رو ببینم و خندم نگیره:D)

 

در 6 ساعت قبل، Chabouk گفته است :

با تشکر از استارتر گرامی که با ایده های ناب و عالیشون به فروم رنگ و روی تازه ای میبخشن.

یه پیشنهاد:

دوستان برای کم هزینه تر در اومدن کار از همون شیشه ساده ولی ساخت قزوین استفاده کنید که هیچگونه موج و حباب نداره و 6000 تومن میشه.

اگر هم بخوایید میدید همین شیشه رو براتون سکوریت میکنن و دودی ، و هزینه نهایی خیلی کمتر میشه . بنده به شخصه قصد انجام این کار رو داشتم که این تاپیک تبدیل به استارتی شد برای بنده . حتماً پس از بازگشت از سفر ، این کار رو انجام میدم.

موفق و سربلند باشید 1f44d.png

خواهش می کنم دوست گرامی شما محبت دارید...

در مورد شیشه که من انواع و اقسام و مزایا و معایبش رو توضیح دادم و دیگه انتخابش با خود دوستانه.

در مورد دودی کردن هم فکر کنم اگه شیشه سفید بگیرید دودی کنید هزینه اش از این حالت بیشتر میشه چون تا جایی که خبر دارم قیمت فیلم های دودی که برای خودرو استفاده میشه یه مقداری زیاد رفته بالا که البته قیمتش میتونه بسته به کیفیتش و در جاهای مختلف متفاوت باشه.

ممنون از نظرتون و با آرزوی موفقیت:x

 

در 5 ساعت قبل، maximal10 گفته است :

سلام

خسته نباشید. ممنون بابت تاپیک آموزنده

برای اتصال درب شیشه ای به بدنه کیس راه دیگه ای نیست که نیاز به خالی کردن و سوراخ کاری کیس نباشه؟

سلامت باشید مرسی دوست عزیز

دوستان در پست های قبل در مورد مگنتی کردن نظر دادند میتونید مطالعه بفرمایید.

البته راه ههای دیگه هم هست که بررسی میکنم و بهتون اطلاع میدم.

 

در 5 ساعت قبل، Gintama گفته است :

آقا دم شما گرم با این آموزشهای منحصر به فردی که به اشتراک میگذارید

خواهش میکنم کاری نکردم ، نظر لطف شماست. بنده دوست دارم کاری کنم که دوستان خودشون دست بکار بشن و چیزهایی که میخوان رو خودشون بسازن...

 

در 17 دقیقه قبل، Deadgamer گفته است :

خیلی خوب و عالی انشاالله که بتونیم استفاده کنیم1f618.png

من قبلا روی یه کیس قدیمی این حرکت رو زدم و خیلی جالب در نیومد البته نا گفته نماند که  من وسط در رو شیشه گذاشتم

بازم مرسی

ممنونم بابت نظرتون

امیدوارم که این بار بتونید عالی انجامش بدید.:x

 

ویرایش شده توسط DPSYS
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

البته در اینکه کار این بزرگوار عالی هست شکی نیست ولی اگر من همچین کاری میخواستم بکنم به این صورت انجامش میدادم:

درب اصلی کیس رو به اندازه مورد نظر میدادم بُرش بدن بعد شیشه مورد نظر رو نسبت به ابعاد بُرش خورده روی درب از هر جهت یک سانت بیشتر تهیه میکردم و از طرف داخل، شیشه رو به درب برش خورده میچسباندم، به نظرم اینجوری خیلی ایمن تر شیک تر و خیلی ساده تر تموم میشد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 15 دقیقه قبل، rahmanshahi گفته است :

البته در اینکه کار این بزرگوار عالی هست شکی نیست ولی اگر من همچین کاری میخواستم بکنم به این صورت انجامش میدادم:

درب اصلی کیس رو به اندازه مورد نظر میدادم بُرش بدن بعد شیشه مورد نظر رو نسبت به ابعاد بُرش خورده روی درب از هر جهت یک سانت بیشتر تهیه میکردم و از طرف داخل، شیشه رو به درب برش خورده میچسباندم، به نظرم اینجوری خیلی ایمن تر شیک تر و خیلی ساده تر تموم میشد.

ممنون دوست عزیز بابت نظرتون

بله درست میفرمایید میشه اون کارم کرد ولی خب اون طوری یه کم پروسه کار سخت میشه مخصوصا برای برش که ممکنه هر کاربری نتونه انجامش بده و یا باید هزینه اضافه جهت برش بپردازه و از طرفی هم باز مقداری از نمای داخل کیس رو اون قسمت برش خورده میگیره و همچنین اینطوری که یکدست باشه فکر میکنم جذابتره! به هر حال اختیار با شماست و هر طور که دوست دارید انجام بدید.

موفق باشید.

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 10 فروردین 1398 در 19:15، DPSYS گفته است :

درود مجدد

دوستان عزیز اگه کسی در رابطه با این پروژه سوالی داشت و کمکی خواست، بفرمایید تا راهنمایی کنم...

سلام دوست عزیز بنده کیس green striker دارم

Ú©Ûس Ú¯Û٠استراÛکر Striker Gaming Chassis with USB Type-C

این کیس پنل شفاف بقلش پلاستیکی هست(جنس دقیقش رو نمیدونم ولی احتاملا پلکسی باشه)

میخوام این پلکسی رو با شیشه حرارت دیده یا تمپرد گلس(به رنگ دودی) عوض کنم لطفا با توجه به مشخصات کیس بنده راهنمایی کنید ایا اینکار اصلا ممکن هست یا نه و اگر ممکن هست چطوری میتونم اینکارو انجام بدم(از هزینه اینکار اطلاع ندارم ولی خوب اگر زیر 200 تومن در بیاد مشکلی ندارم)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 ساعت قبل، Alirezatha گفته است :

سلام دوست عزیز بنده کیس green striker دارم

Ûس Ú¯Û٠استراÛÚ00a9.pngر Striker Gaming Chassis with USB Type-C" src="http://www.green.ir/Portals/0/Green_Gaming_Case/Striker_01.jpg">

این کیس پنل شفاف بقلش پلاستیکی هست(جنس دقیقش رو نمیدونم ولی احتاملا پلکسی باشه)

میخوام این پلکسی رو با شیشه حرارت دیده یا تمپرد گلس(به رنگ دودی) عوض کنم لطفا با توجه به مشخصات کیس بنده راهنمایی کنید ایا اینکار اصلا ممکن هست یا نه و اگر ممکن هست چطوری میتونم اینکارو انجام بدم(از هزینه اینکار اطلاع ندارم ولی خوب اگر زیر 200 تومن در بیاد مشکلی ندارم)

درود بر شما دوست گرامی

کیس شما با توجه به تصویری که قرار دادید بله امکان انجام این کار هست و همچنین برای کیس شما انجام این کار راحت تر هست چون خود کیس درب پلکسی داره و سوراخ کاری های لازم هم روش انجام شده ونیازی به سوراخ کاری نیست مگر اینکه بخواید نوع پیچ ها رو تغییر بدید.

در مورد Tempered Glass هم همونطور که تو پست اول توضیح دادم شما میتونید به شیشه فروشی های معتبر ، نقشه دقیق ابعادتون رو سفارش بدید تا براتون تهیه کنند و فکر نمیکنم هزینه اش به 200 هزار تومن برسه ، البته باید بپرسید؟!

خب لازمه در ادامه چند نکته رو در این زمینه خدمتتون عرض کنم:

اول اینکه خوبی کار شما اینه که یه نمونه از درب رو آماده دارید و از اون میتونید برای تهیه نقشه برش و سوراخکاری شیشه تون استفاده کنید تا با بالاترین دقت ساخته بشه.

در درجه دوم اگه اشتباه نکنم با توجه به تصویر فکر کنم ضخامت درب کیس شما در حال حاضر 2mm هست و  تا جایی که من اطلاع دارم در شیشه های حرارت دیده زیر 4mm نداریم که تازه در این ضخامت شیشه به صورت یک طرفه حرارت دیده است و طرف دیگرش این خاصیت رو نداره و برای اینکه شیشه به طور کامل سکوریت باشه باید ضخامت 6mm  و بالاتر رو سفارش بدید. خب با این اوصاف اگه درست گفته باشم و ضخامت درب کیس شما 2mm  باشه ، پس با تهیه شیشه 4mm  و 6mm به ترتیب 2mm و 4mm از شیشه شما بیرون میزنه و مثل درب فابریکش با کیس فیت و یکدست نمیشه که البته به نظر من چیز مهمی نیست و زیبایی کار رو خراب نمیکنه!

این موضوع رو جهت اطلاع شما برای داشتن بهترین نتیجه خدمتتون عرض کردم.

در مورد شیشه حرارت دیده دودی فکر نمی کنم دودی داشته باشن البته این مورد رو دقیق مطمئن نیستم و اگه هم دودی نداشته باشه شما برای دودی کردنش میتونید از فیلم هایی که برای دودی کردن شیشه ماشین تو تزئینات اتومبیل استفاده می کنند استفاده کنید که اینطوری بهتر هم هست  چون که شما میتونید میزان دودی رو دقیقا طبق سلیقتون انتخاب کنید ولی اگه به صورت کارخانه ای سفارش بدید و قبلش نمونه اش رو ندیده باشید ممکنه نتیجه نهایی با اونیکه درنظر داشتید متفاوت باشه و هزینه ای که کردید بی فایده باشه؟! پس اگه شیشه حرارت دیده تهیه کردید به صورت شفاف و معمولی تهیه کنید و دودی رو با فیلم های دودی انجام بدید هرچن مقداری به هزینتون افزوده میشه ولی ارزشش رو داره و ریسکی نداره؟!

سوال بود بفرمایید تا راهنمایی کنم.

موفق باشید.💐

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 ساعت قبل، DPSYS گفته است :

1f490.png

خیر پلکسی فعلی ضخامتی بین 3 تا 4 میلیمتر داره و یه مقدار هم بیرون زده و کاملا فیت کیس نیست

فقط یک سوال ایا واقعا نیازی به شیشه سکوریت هست؟

برای اینکه شکننده باشه یا نه هیچ اهمیتی نداره مهم ظاهرش هست علت اینکه میگم شیشه سکوریت اینه که حس میکنم شیشه های غیر سکوریت یه رنگ خاصی دارن و بی رنگ مطلق نیستن 

آیا این تفکرم درسته؟ یا صرفا احساس میکنم که در تصاویر کیس های گرون قیمت شیشه اشون در مقایسه با شیشه پنجره خونمون😅بی رنگ تره؟

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 14 ساعت قبل، Alirezatha گفته است :

خیر پلکسی فعلی ضخامتی بین 3 تا 4 میلیمتر داره و یه مقدار هم بیرون زده و کاملا فیت کیس نیست

فقط یک سوال ایا واقعا نیازی به شیشه سکوریت هست؟

برای اینکه شکننده باشه یا نه هیچ اهمیتی نداره مهم ظاهرش هست علت اینکه میگم شیشه سکوریت اینه که حس میکنم شیشه های غیر سکوریت یه رنگ خاصی دارن و بی رنگ مطلق نیستن 

آیا این تفکرم درسته؟ یا صرفا احساس میکنم که در تصاویر کیس های گرون قیمت شیشه اشون در مقایسه با شیشه پنجره خونمون1f605.pngبی رنگ تره؟

 

درود بر شما

راجع به ضخامت ، پس بین تصویر و واقعیت اختلاف هست و توضیحاتی که داده شد رو در صورت نیاز باید با ضخامتی که دارید محاسبه کنید.

به نظر من واقعا نیازی به شیشه سکوریت نیست مخصوصا وقتی قراره دودی بشه؟!

در ظاهر بر اساس اون چیزی که خودم دیدم مقداری تفاوت بین شیشه سکوریت و شیشه معمولی وجود داره که اون تفاوت رو شما بیشتر موقعی میتونید متوجه بشید که این شیشه ها رو در کنار هم ببینید و همچنین روی کار ( مثلا درب ها یا جلوی ویترین مغازه ها و...) خب حالا این تفاوت چیه ؟ معمولا تو شیشه معمولی ممکنه موج یا حباب هایی وجود داشته باشه که موجب عدم صافی و یکدستی شیشه میشه و این موارد تو شیشه سکوریت به هیچ عنوان وجود نداره و از طرفی هم ظاهر شیشه و شفافیت اونه که معمولا شیشه های سکوریتی که شما در جاهای مختلف میبینید معمولا ضخامت بالایی دارند در حد 8 تا 10 میلیمتر که خب تو این حالت  اگه این شیشه رو با شیشه های معمولی پنجره خونه خودتون مقایسه کنید خب مسلما تفاوت ها بسیار فاحش خواهد بود چون شیشه شما نهایتا 4mm باشه که در مقابل عوامل جوی هم قرار گرفته مثل نور خورشید، باد و بارون و گرما و سرما که این عوامل به مرور زمان باعث تغییر خاصیت شیشه میشن و اگه این تجربه رو در شکستن شیشه های نو و شیشه های کارکرده داشته باشید کاملا متوجه خواهید شد که شیشه های کارکرده مخصوصا پنجره ها خیلی ترد تر و شکننده تر از شیشه های نو هستند و به اصلاحی میشه گفت انگار آب اونها گرفته شده؟! البته این یه اصلاحه ؟!!! که در صورت استفاده از شیشه های فلوت در این پروژه چون شیشه های شما در برابر عوامل جوی گفته شده نیستند پس خاصیت خودشون رو از دست نخواهند داد و مشکلی براشون پیش نخواهد اومد.

در کل در ظاهر به دلیل ساختار دو تا شیشه نامبرده و نوع عبور نور از اونها بینشون تفاوت هست که وقتی شما از شیشه فلوت درجه 1 بجای شیشه معمولی استفاده کنیداین تفاوت ها بسیار کمتر میشه و در مورد شیشه کیس های گرون قیمت خب مسلما اون شیشه ها با رعایت فاکتور های خاصی برای این گونه مصارف ساخته میشن  و بدلیل هزینه بالای خرید اون کیس ها، کاری که ما میکنیم اینه که با حذف اون فاکتور های خاص میام و از شیشه های موجود استفاده می کنیم و در آخر کلی هم لذتش رو میبریم چون خودمون ساختیم و ماد کردیم!:D

به نظر من زیاد سخت نگیرید و با توجه به توضیحات داده شده در آموزش تصمیم بگیرید و انجامش بدید!

سوالی داشتید بفرمایید...

موفق باشید.💐

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 ساعت قبل، DPSYS گفته است :

 

پس با این وجود به نظرم فلوت درجه 1 بهترین انتخاب هست شما تو تهران جای خاصی رو می‌شناسید که هم کارش دقیق باشه و هم قیمتش مناسب؟ 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 ساعت قبل، Alirezatha گفته است :

پس با این وجود به نظرم فلوت درجه 1 بهترین انتخاب هست شما تو تهران جای خاصی رو می‌شناسید که هم کارش دقیق باشه و هم قیمتش مناسب؟ 

درود

بله همون فلوت درجه1،  حتما درجه1اگه بتونید تهیه کنید عالیه و البته میتونید نوع شفاف ( بی رنگ ) برنزی و یا دودیش رو تهیه کنید.

در مورد جا هم که فرمودید، بنده متاسفانه تهران نیستم و جایی رو سراغ ندارم و اگه از دوستان جایی رو می شناسند لطفا به این دوستمون معرفی کنند.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 5 دقیقه قبل، 7alireza7 گفته است :

تاپیکت عالی بود ،دمت گرم 

خواهش میکنم دوست عزیز...💐

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خدمت دوستان عزیز عرض کنم بنده هم استارت پروژه رو زدم و برش رو انجام دادم اما در مرحله شیشه یکم به مشکل خوردم یعنی من یه مقدار شیشه رفلکس اضافه داشتم که از اون استفاده کردم و توصیه میکنم از رفلکس استفاده نکنین روز روشن چون چراغ خونه روشن نیست و کیس ال ای دی داره بسیار زیباست اما موقع شب رسما برعکس میشه و میشه تقریبا آینه که درسته قیمت رفلکس بالاست اما واسه این پروژه من مناسب ندیدم.بنده روی خواهم آورد به فلوت دودی از نوع سیاهش اگه پیدا کنم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 16 فروردین 1398 در 22:11، wachmen گفته است :

خدمت دوستان عزیز عرض کنم بنده هم استارت پروژه رو زدم و برش رو انجام دادم اما در مرحله شیشه یکم به مشکل خوردم یعنی من یه مقدار شیشه رفلکس اضافه داشتم که از اون استفاده کردم و توصیه میکنم از رفلکس استفاده نکنین روز روشن چون چراغ خونه روشن نیست و کیس ال ای دی داره بسیار زیباست اما موقع شب رسما برعکس میشه و میشه تقریبا آینه که درسته قیمت رفلکس بالاست اما واسه این پروژه من مناسب ندیدم.بنده روی خواهم آورد به فلوت دودی از نوع سیاهش اگه پیدا کنم

درود بر شما دوست گرامی

خوشحالم که انجامش دادید اما اینکه به مشکل خوردید فکر کنم بدلیل اینه که یا توضیحاتم رو دقیق نخوندید و یا بهشون دقت نکردید چون من در اول آموزش اومدم و انواع متریالی که میشه استفاده کردم رو با مزایا و معایبشون نوشتم و بعد متریالی که بهترین نتیجه رو داد به شمادوستان  معرفی کردم .

بنده همیشه پروژه ای که میخوام بسازم و برای دوستان به اشتراک بذارم، قبل از ساخت راه های مختلف رو امتحان میکنم و بعد که به راه اصلی رسیدم آموزش اون رو میزارم و معمولا هم راه های دیگه رو با مشکلاتشون خدمت دوستان عرض می کنم.

امیدوارم حالا که اینکار رو انجام دادید و فقط باید متریال رو عوض کنید ، این یه مرحله رو هم انجام بدید و از نتیجه کار لذت ببرید.

موفق باشید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...