رفتن به مطلب

نظرسنجی | کیفیت برای شما مهم است یا امکانات ؟


hosin
 اشتراک گذاری

کیفیت یا امکانات ؟  

60 کاربر تاکنون رای داده است

  1. 1. کیفیت برای شما مهم است یا امکانات ؟

    • کیفیت زیاد با امکانات خیلی کم
      57
    • امکانات زیاد با کیفیت کم
      3


Recommended Posts

در 4 ساعت قبل، ahmad91 گفته است :

کاش دوستان کشور چین میدیدن یا میتونستن برن   شما در یک خیابون از شهرهای بزرگ چین از پکن گرفته تا شانگهای و هنگ کنگ و شنزن و هانگزو و ... یک ساعت بشینید و ببینید مردم چین چه برندهایی از خودرو سوار میشن اکثرا برندهای المانی و بعد ژاپنی (با مالیات وحشتناک و عوارض بالا برای برندهای غیر چینی) و سوال کنید از صنعت خودرو خودشون به راحتی تعجب خواهید کرد که چرا در ایران این همه خودرو چینی وجود داره درحالی که در هیچ کشور دیگه ای این قدر سهم  از بازار نتونستن بگیرن چینی ها یا اصلا وارد اون کشور نشدن

بنظرم هروقت خودروسازی چین تونستند در کشورهای توسعه یافته مثل اروپای غربی و امریکا و ژاپن و کره جنوبی و ... یک قسمتی از بازار در دست بگیرن و بتونن رقابت کنن با برندهای مطرح اونوقت میشه گفت کیفیت قابل قبولی دارن

یا تا حدودی در کره جنوبی برندهای خودروسازی المانی و بعد ژاپنی فروش خوبی دارن البته نه مثل برندهای خودشون(برندهای خودشون بیشترین فروش دارن) ... ولی باز به نسبت خیلی محصولات غیر کره ای دیده میشه که رقیب سرسخت کره ای دارن

یا تعداد اپل استورهای شهرهای بزرگ چین و بزرگی اون فروشگاه ها و برند گوشی موبایل در دستان مردم چین ببینید در شهرهای بزرگش باعث تعجب ادم میشه که اینها خودشون این کاره ان ولی باز برندهای غربی اینقدر فروش دارن . کلا در همه زمینه ها برند های مطرح جهانی فروش خیلی خوبی دارن

در زمینه کیفیت خب معمولا کیفیت اغلب در برندهای مطرح هست که این جور برندها در امریکا هم قیمت پایینتری دارن و هم خدمات بهتری میدن  بیشتر به درد خود امریکایی ها میخورن . مثلا من در زمینه لوازم ورزشی یا لباس از طریق دوستان یا سایتها از امریکا سفارش دادم برای چند قلمشون بعد یک مدتی استفاده مشکلی پیش امد که اگه در خود امریکا میبود به راحتی تحت گارانتی وارانتی تعویض میکردن ولی اینجا دست ادم از همه چی کوتاهه   البته یک مورد فرستادم برای خودشون مشکلش رفع کردن پس فرستادن 

 

همین الان جی ام آمریکا بخشی از بازارش رو به خودرو های چینی داده یکم تحقیق کنید متوجه میشید!

لازم نیست برید تو خود پکن یا شانگهای کافیه چرخی تو اینترنت بزنید اونقدری هم که جناب میگید خودروی غیر چینی وجود نداره (نمیگم اصلا برند خارجی ندارن ولی اونجور که شما میگید همه برند خارجی سوار نمیشن وگرنه همین کمپانی جیلی که الان برند ولوو و چند برند دیگه رو در دست داره چیزی نزدیک ۳ میلیون خودرو درسه ماهه اخیر فروش داشته که با توجه به تعدد برندهای چینی و برندهای خارجی خیلی خوب بوده)

جالا باز برمیگردیم به حرف من کلا این مورد بیشتر نشات گرفته از نوع تفکر مردم هست(به عنوان مثال سال گذشته ۱۸−۲۰ درصد کاربران اپل به گوشی های برند شیائومی مهاجرت کردند که نشونه چیه به نظر شما؟)

چیزی غیر از پیشرفت این برند ها نیست! برندخودروم که برند رتبه ۵ چین هست نصف ایران لگن خودمون سن داره و کیفیت خودروهاش از ایران لگن خیلی خیلی بهتره(استاندارد های اروپا رو هم پاس کرده) این برندها به سرعت در حال پیشرفت هستند که خودش نشونه خوبیه

ویرایش شده توسط MojArch
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱ ساعت قبل، alimogharehabed گفته است :

سلام.

نظر بنده با شما متفاوته والبته نظرتون کاملا هم محترمه.

بنظرم زود قضاوت کردید در مورد اینکه در گفتار بنده فقط به برند توجه میشه بدون استفاده از تجربه دیگران.

بگزارید براتون بگم که۴بار تعمیرگاه رفتن =فاجعه یعنی چه.

ما یدونه کمری۲۰۰۵ داریم که تا به الآن ۴۳۷۰۰۰تا کار کرده در طول این همه سال.به جز موارد مصرفی فقط ۱بار دینامش رو عوض کردیم اونم ۲سال پیش و یکبار هم واتر پمپش رو.خب اگه اون ۴بار در یک سال خوبه پس ۲بار در ۱۴سال معجزست!!

البته از ۰دست خودمون بوده ودرست ازش مراقیبت کردیموکارای خارج از عرف هم باهاش انجام ندادیم اما کیفیت تویوتا باعث شده اینجوری دووم بیاره وگرنه ما همین رفتارو با ۲۰۶مدل۸۹مون هم داریم با اینکه همه میگن نسبت به سایر ایرانیا وآشغالایی مثل۴۰۵ بسیار کم خرج تره اما یبارecuبهم میریزه یبار کولر یبار پمپ بنزین تازه سن ماشین کمترم هست.(البته درکل فرانسویا آشغال سازن دیگه مونتاژ ایران خودروهم هست هیچی.باز به کره ای ها)

خلاصه اینکه صرف توجه به برند وبستن چشمام وحرف زدن اینو نگفتم(منظور بنده هم این نبود اگر اینطور نمود داشته عذر خواهی میکنم).بله ماشینایی مثل خودروهای توربو ویا بی ام دبلیو ها بخاطر موتورای حساسشون هر روز تعمیرگاهن(هر روز؟ من به شخصه تا به امروز برای مشکل موتوری نرفتم انشاء الله هم نرم:7_sweat_smile:) واز روز اول خرج رو دست صاحبشون میزارن اما این بخاطر کیفیت بنزین ایرانه وگرنه تو سایر کشورا این قبیل مشکلاتو ندارن وخرید توربو تو ایران هم اشتباهه(برا یه خورده قدرت و شتاب بیشتر) خب یکی از موارد مراجعه من به گارانتی برای تعمیرمربوط به همین بنزین بد ایران بود که میشه اونو عملا ندید گرفت و عدد به ۳ کاهش پیدا میکنه که باز هم شاید فوق العاده نباشه اما بد هم نیست(این رو هم در نظر داشته باشید کمپانی سازنده این خودرو ۲۵−۶ ساله که خودرو تولید میکنه و تازگیها تونسته استانداردهای اروپا رو پاس کنه و با توجه به قیمتش کیفیت واقعا خوبی رو ارائه میده) (درضمن لازم میدونم بگم ۴ بار مراجعه ۲ بار برای رفع ایراد(سنسور آب و پمپ بنزین بود(که میشه به خاطر بنزین ایران ندید گرفت و بالا تر هم اشاره کردم)) و ۲ دفعه دیگر به علت بی دقتی شرکت گارانتی در بستن ادوات تریم داخلی بود که نشون دهنده مشکل در خدمات پس از فروشه تا مشکل در خود خودرو)

پس ماشین با کیفیتی که کارش زود به تعمیرگاه میکشه دلیلش شاید کمتر از۱درصد واقعا مربوط به خود ماشین باشه وعوامل دیگه ای مثل رفتار راننده با خودرو و ...نقش بسزایی دارن.من یه عزیزیو میشناسم کاریکرده بود هایلوکس واشر زده بود!!!کلاشینکف ماشینارو این بلارو سرش آورده بود از سر بیخیالی. البته من راننده بیخیالی نیستم اما بلاخره چون زیاد در مسافرتم خودرو استهلاکش بیشتر از کسیه که تو شهر هست و خب بازم من مشکل بزرگ نداشتم که بگم اذیت کننده باشه و همه موارد هم یه نصفه روز بیشتر وقت نگرفتن هرچند کلا نباید اتفاق می‌افتادند

خلاصه امر اینکه برندایی مثل تویوتا الکی ویه شبه تویوتا نشدن و کره ای ها و فرانسوی ها خیلی راه دارن تا برسن بهشون(چینی ها که بماند)

 

دوست عزیز حرف شما کاملا متین اما مورد شما کمابیش استثنایی هست چون اگر اونجور بخوام در نظر بگیرم در کنار این هایما من مزدا ۳ ای دارم که از سال ۸۸ دست خودم بوده(اونم ۳۰۰ هزار تا کار کرده) و تا به امروز روی تعمیرگاه رو برای مشکل ندیده(فقط و فقط لوازم مصرفی عوض کردم اما این نمونه ها حالت اشتثنایی دارند و شما باید در جامعه بزرگ ببینید نسبت خرابی به تولید خودرو چقدر هست)

چون از دوستان بنده همزمان یک عدد سانتافه خریدند و تا به امروز تعداد دفعاتی که بنده در جریانم به نمایندگی مراجعه کردند حدود ۷−۸ بار بوده به نظر شما ۴ بار نسبت به ۷−۸ بار نشونه چی هست؟(هر چند این مورد هم به نظر من استثناییه)

این رو هم بگم الان شما از هرکی بپرسید میگه خودروی چینی بخری یه دم تعمیرگاهی و نمیدونم اینجوریه و اونجوریه به نظر من اگه چیزیو خودتون تجربه نکنید تقریبا نمیتونید در موردش نظر بدید

حتی برند معروفی مثل ب ام و هم مشکلات در خودروهاش داره به عنوان مثال یادمه یه شخصی تو خود آلمان(فک کنم شهر فرانکفورت بود اگه اشتباه میکنم به بزرگی خودتون ببخشید) خودروی سری ۵ خودشو جلوی  نمایندگی ب ام و با چوب بیسبال خرد کرد چون خودرو مشکل داشت و نمایندگی ها ناتوان از رفع مشکل بودند(تو دوره و زمان خودش هم هایپ زیادی براش ایجاد شد) درضمن با گشتی در اینترنت میتونید به اطلاعات جمع‌آوری شده از مردم در مورد قابل اطمینان بودن خودروشون دسترسی پیدا کنید و ببینید که برندهای مطرح غربی و اروپایی در صدر اون نیستند(اگر اشتباه نکنم سوبارو و میتسوبیشی و مزدا وتویوتا رده های بالا رو در دست دارند)

 

ویرایش شده توسط MojArch
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 ساعت قبل، hosin گفته است :

خوب چون ماشین های تووتا واقعا خراب نمیشن :D

کلا صنعت خودرو سازی ژاپن کلاسش اونقدرا بالاست که حالا حالا ها کره ای ها به گرد پاشونم نخواهند رسید

تویوتا به خاطر کیفیت واقعا بالاش همیشه امکانات کمی داشته مثلا شما یه کمری 2010 نگاه بندازی اونقدرا هم اپشن نداره ولی اگه اپشن میخوای و همون کیفیت باید بری لکسوس بخری که خوب بحثش کلا جداست با این تاپیک

ولی خوب به نظرتون الان یه توسان  + یه راو فور  کنار هم بزارن شما کدومو انتخاب میکنی ؟ اولی هیوندا و امکانات زیاد دومی تویوتا و کیفیت مثال زدنیش

ول بر خلاف گفته شما امار خرابی برند هیوندای و حتی در بعضی موارد میزان فروش و رضایت مشتری تا 30 درصد بهتر از تویوتا بوده

همون کمری که مثال زدید جز ماشین هایی هست که ازش واقعا بدم میاد چون با همون قیمت الان میشه سوناتا،تالیسمان گرفت که به مراتب بهترن از هرجهت

البته تو این مورد خاص راو4 قطعا بهتره چون راو4 تو کلاس سانتافه هست نه توسان و خوب برام عجیبه چرا توسان و راو4 تو یه رنج قیمتن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 7 دقیقه قبل، Alirezatha گفته است :

ول بر خلاف گفته شما امار خرابی برند هیوندای و حتی در بعضی موارد میزان فروش و رضایت مشتری تا 30 درصد بهتر از تویوتا بوده

همون کمری که مثال زدید جز ماشین هایی هست که ازش واقعا بدم میاد چون با همون قیمت الان میشه سوناتا،تالیسمان گرفت که به مراتب بهترن از هرجهت

البته تو این مورد خاص راو4 قطعا بهتره چون راو4 تو کلاس سانتافه هست نه توسان و خوب برام عجیبه چرا توسان و راو4 تو یه رنج قیمتن

تو اهواز پر ماشینای هیوندای هست،نشون به مقرون بصرفه بودن و کیفیت راضی کنندش هست،اکثرا جنسیس و اکسنت هست ،البته شاید بخاطر اینکه که اکثرا همینارو وارد میکنن،اما خب خودرو های جالب و شیکی هستن مخصوصا جنسیس کوپه که صدای غرشش حرف نداره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان اینکه مردم ایران چه ماشینی رو انتخاب میکنن اصلا مرجع خوب بودن یا بد بودن یه وسیله قرار ندید.

شاید 90% مردم ما ندونن ماشینشون چند سیلندر هست یا چند اسب قدرت داره! فقط میدونن از ماشین باجناقشون گرون تره.

مورد دیدم با چشم خودم زنجیر چرخو بسته بود چرخ عقب پرشیا... 

این مسئله فقط در مورد ماشین نیست. تقریبا تو همه زمینه ها صدق میکنه.

 

یه جا خوندم نوشته بود :

اگر به یه ندار 100 میلیون پول بدی میره با اون یه ماشین میخره...

ولی اگر همون پولو بدی به یه آدم پولدار بعد از 6 ماه اون پولو چند برابر میکنه.

 

ما مردمی هستیم که داریم خودمونو جر میدیم که ظاهرمون متشخص و پولدار باشه ( بلانسبت همتون)

ولی در باطن...

ویرایش شده توسط Nezami
لینک به دیدگاه
Share on other sites

بنده پراید رو انتخاب میکنم

کیفیت پایین بدون امکانات با قیمت بالا🤔

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 24 دقیقه قبل، Nezami گفته است :

دوستان اینکه مردم ایران چه ماشینی رو انتخاب میکنن اصلا مرجع خوب بودن یا بد بودن یه وسیله قرار ندید.

شاید 90% مردم ما ندونن ماشینشون چند سیلندر هست یا چند اسب قدرت داره! فقط میدونن از ماشین باجناقشون گرون تره.

مورد دیدم با چشم خودم زنجیر چرخو بسته بود چرخ عقب پرشیا... 

این مسئله فقط در مورد ماشین نیست. تقریبا تو همه زمینه ها صدق میکنه.

 

یه جا خوندم نوشته بود :

اگر به یه ندار 100 میلیون پول بدی میره با اون یه ماشین میخره...

ولی اگر همون پولو بدی به یه آدم پولدار بعد از 6 ماه اون پولو چند برابر میکنه.

 

ما مردمی هستیم که داریم خودمونو جر میدیم که ظاهرمون متشخص و پولدار باشه ( بلانسبت همتون)

ولی در باطن...

احسنت.

دقیقا تک تک جملاتتون درست ودقیق هستند.

متاسفانه افرادی با این طرز تفکر زیاد هستند.

کسایی هستند خونشون رو میفروشن یه ماشین مدل بالا میخرن وبعد میرن خونه اجاره میکنن.فقط برا اینکه بگه آره مثلا منم لکسوس یا بنز یا...دارم 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 32 دقیقه قبل، Nezami گفته است :

دوستان اینکه مردم ایران چه ماشینی رو انتخاب میکنن اصلا مرجع خوب بودن یا بد بودن یه وسیله قرار ندید.

شاید 90% مردم ما ندونن ماشینشون چند سیلندر هست یا چند اسب قدرت داره! فقط میدونن از ماشین باجناقشون گرون تره.

مورد دیدم با چشم خودم زنجیر چرخو بسته بود چرخ عقب پرشیا... 

این مسئله فقط در مورد ماشین نیست. تقریبا تو همه زمینه ها صدق میکنه.

 

یه جا خوندم نوشته بود :

اگر به یه ندار 100 میلیون پول بدی میره با اون یه ماشین میخره...

ولی اگر همون پولو بدی به یه آدم پولدار بعد از 6 ماه اون پولو چند برابر میکنه.

 

ما مردمی هستیم که داریم خودمونو جر میدیم که ظاهرمون متشخص و پولدار باشه ( بلانسبت همتون)

ولی در باطن...

زبانم قاصره از تقدیر و تشکر!

حقیقتا اصل مطلب رو اعلام کردید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 8 ساعت قبل، MojArch گفته است :

همین الان جی ام آمریکا بخشی از بازارش رو به خودرو های چینی داده یکم تحقیق کنید متوجه میشید!

لازم نیست برید تو خود پکن یا شانگهای کافیه چرخی تو اینترنت بزنید اونقدری هم که جناب میگید خودروی غیر چینی وجود نداره (نمیگم اصلا برند خارجی ندارن ولی اونجور که شما میگید همه برند خارجی سوار نمیشن وگرنه همین کمپانی جیلی که الان برند ولوو و چند برند دیگه رو در دست داره چیزی نزدیک ۳ میلیون خودرو درسه ماهه اخیر فروش داشته که با توجه به تعدد برندهای چینی و برندهای خارجی خیلی خوب بوده)

جالا باز برمیگردیم به حرف من کلا این مورد بیشتر نشات گرفته از نوع تفکر مردم هست(به عنوان مثال سال گذشته ۱۸−۲۰ درصد کاربران اپل به گوشی های برند شیائومی مهاجرت کردند که نشونه چیه به نظر شما؟)

چیزی غیر از پیشرفت این برند ها نیست! برندخودروم که برند رتبه ۵ چین هست نصف ایران لگن خودمون سن داره و کیفیت خودروهاش از ایران لگن خیلی خیلی بهتره(استاندارد های اروپا رو هم پاس کرده) این برندها به سرعت در حال پیشرفت هستند که خودش نشونه خوبیه

دوست عزیز شما اگر برید و ببینید در چین مردم چه برندهایی سوار میشن خواهید دید برند اول که در خیابانها میبینید bmw و بعد فولکس و ائودی و مرسدس و لکسس وتویوتا هیوندای و ... که خودرو چینی بسیار کمتر به چشم میخوره به نسبت . بنده 2 سال قبل اونجا بودم و صحبتی که کردم در شانگهای چرا خودرو چینی سوار نمیشید گفتن بخاطر کیفیت پایینش هست فعلا ... و همچنین مستند اسب بخار هم ببینید که رفتن پکن و تعجب کردن که اکثر ماشین ها برندهای اروپایی هستن در خیابان ها  ... بخاطر افزایس سطح رفاه و اقتصاد رو به پشرفتشون خواهان داشتن با کیفت ها هستن و خودرو اروپایی سوار میشن مخصوصا برندهای المانی ... این برای شما عجیبه الان ولی واقعیتی هست که اتفاق افتاده ... این چین اون چینی نیست که تو اخبار ایران نشون میداد 20 سال قبل که همه بدبخت و سوار دوچرخه 28 بود ن به زور رکابمیزدن   نه خیر  شهرهایی بسیار لوکس و سطح ر فاه انچنانی    بخاطر نوساز بودن شهرها همه چیز برزو و با کیفیت و با اخر ین فناوری ساختن که شما در شهرهای امریکا هم پیدا نمیکنید بخاطر قدیمی بودن شهرهای امریکا 

البته در اینده 100 درصد صنعت خودرو چین پیشرفت میکنه و راه هیوندای و کیا خواهند رفت در عوض امریکا در صنعت خودرو بنزینی پسرفت میکنه و بازار در قسمت سدان ها به رقیبان اسیایی و اروپایی واگذار میکنه   در  خبرها اومده بود  که چند برند امر یکایی بخش سدان خودشون یا تعطیل میکنن یا واگذار فقط بخش تراک یا همان وانت و بخش suv  خودشون نگه میدارن  حداقل در این قسمت تا حدودی دست بالا دارن فعلا

اونی هم که جیلی یا سایر برندهای چینی زیاد فروختن بخاطر  جمعیت بالا و فروش بالا  و اقتصاد قوی اون و افزایش سطح رفاه کشوره

شما هرجای دنیا برید یعنی واقعا هرجای دنیا تعداد توریستهای چینی حداقل 10 برابر بقیه کشورهاست بصورت عجیب و غریبی

البته علت اینکه برندهای اروپایی زیاده یکیش اینه که اون برندها خط تولید و مونتاژ بردن چین و در خود چین ائودی یا فولکس مونتاژ میشه همانطور که ایرباس خط مونتاژ 320 رو در چین ایجاد کردن چون اینده رو به پیشرفت و بازار خوبی دار ه

الان هم خود چین برند هواپیمای مسافربری کوماک زده و نمونه های اولیه در اخرین مراحل تست و ازمایش هستن و در حال سفارش گیری از خطوط هوایی ...ولی خود خطوط هوایی چین تعداد سفارش از ایرباس یا بویینگ بیشتر دارن تا به نسبت برند کوماک ساخت خودشون

فرانسوی ها هم در زمینه خودرو عقب هستن و شما خودوهای فرانسوی در خود فرانسه و یا کشورهای فقیرتر اروپای شرقی و یا افریقا و خاورمیانه و امریکای جنوبی مگر ببینید(تو همون مستند طنز معروف bbc هم دیدیم چقدر برند پژو مسخره کردن)

اخرین فروش پژو در امریکا هم در اواخر دهه 80 میلادی با فروش کلی 200 تا 300 عدد پژو 405 بسته شد و برگشتن ولایتشون ...  هرچند الان اعلام کردن سال 2023 میخان به بازار امریکا برگردن تا ببینیم میتونن رقابت کنند با بقیه برندها یا خیر

ویرایش شده توسط ahmad91
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به شکل جالبی استارتر تاپیک خواسته رای دهنده رو ببره به سمتی که مد نظر خودش بوده

 

گزینه ها رو داشته باشید :

 

کیفیت زیاد با امکانات خیلی کم
امکانات زیاد با کیفیت کم

 

بهتر نبود اون خیلی رو بر میداشتی ؟؟ چون اگه منظورتون مقایسه کیفیت و امکاناته باید شرایط برابر باشه . نه اینکه یکی کم باشه یکی خیلییییی کم باشه 

ولی به هر حال حتی با شرایط نابرابر هم من بشخصه کیفیتو فدای امکانات نمیکنم . جنس بی کیفیت پرامکانات آخرش خراب میشه باز باید بری همون با کیفیتو بخری

البته تو حوزه سیستم هم سعی کردم پول جمع کنم تاپ ترین برند رو بخرم که بعدا مشکلی پیش نیاد . 

 
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 5 ساعت قبل، alireza771 گفته است :

به شکل جالبی استارتر تاپیک خواسته رای دهنده رو ببره به سمتی که مد نظر خودش بوده

 

گزینه ها رو داشته باشید :

 

کیفیت زیاد با امکانات خیلی کم
امکانات زیاد با کیفیت کم

 

بهتر نبود اون خیلی رو بر میداشتی ؟؟ چون اگه منظورتون مقایسه کیفیت و امکاناته باید شرایط برابر باشه . نه اینکه یکی کم باشه یکی خیلییییی کم باشه 

ولی به هر حال حتی با شرایط نابرابر هم من بشخصه کیفیتو فدای امکانات نمیکنم . جنس بی کیفیت پرامکانات آخرش خراب میشه باز باید بری همون با کیفیتو بخری

البته تو حوزه سیستم هم سعی کردم پول جمع کنم تاپ ترین برند رو بخرم که بعدا مشکلی پیش نیاد . 

 

دوست عزیز این حس انقلابیتون خیلی جالب بود

ما ایرانی ها کلا همیشه خوب بلدیم رادیکالی عمل کنیم :))))

شما فکر کنم اون خیلی تو گزینه دوم هم باشه

ممنون بابت نظرتون :)

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 19 ساعت قبل، ahmad91 گفته است :

دوست عزیز شما اگر برید و ببینید در چین مردم چه برندهایی سوار میشن خواهید دید برند اول که در خیابانها میبینید bmw و بعد فولکس و ائودی و مرسدس و لکسس وتویوتا هیوندای و ... که خودرو چینی بسیار کمتر به چشم میخوره به نسبت . بنده 2 سال قبل اونجا بودم و صحبتی که کردم در شانگهای چرا خودرو چینی سوار نمیشید گفتن بخاطر کیفیت پایینش هست فعلا ... و همچنین مستند اسب بخار هم ببینید که رفتن پکن و تعجب کردن که اکثر ماشین ها برندهای اروپایی هستن در خیابان ها  ... بخاطر افزایس سطح رفاه و اقتصاد رو به پشرفتشون خواهان داشتن با کیفت ها هستن و خودرو اروپایی سوار میشن مخصوصا برندهای المانی ... این برای شما عجیبه الان ولی واقعیتی هست که اتفاق افتاده ... این چین اون چینی نیست که تو اخبار ایران نشون میداد 20 سال قبل که همه بدبخت و سوار دوچرخه 28 بود ن به زور رکابمیزدن   نه خیر  شهرهایی بسیار لوکس و سطح ر فاه انچنانی    بخاطر نوساز بودن شهرها همه چیز برزو و با کیفیت و با اخر ین فناوری ساختن که شما در شهرهای امریکا هم پیدا نمیکنید بخاطر قدیمی بودن شهرهای امریکا 

البته در اینده 100 درصد صنعت خودرو چین پیشرفت میکنه و راه هیوندای و کیا خواهند رفت در عوض امریکا در صنعت خودرو بنزینی پسرفت میکنه و بازار در قسمت سدان ها به رقیبان اسیایی و اروپایی واگذار میکنه   در  خبرها اومده بود  که چند برند امر یکایی بخش سدان خودشون یا تعطیل میکنن یا واگذار فقط بخش تراک یا همان وانت و بخش suv  خودشون نگه میدارن  حداقل در این قسمت تا حدودی دست بالا دارن فعلا

دوست عزیز شما که تاپ گیر رو دنبال میکنید چرا؟ یه نگاهی به گرند تور بندازید و وقتی تو چین میگردن به خودرو های باقی مردم دقت کنید!

عجیب؟ عجیب  اینه که بگید تمام خودروهاشون از این برندها هست!(کل اونچه من گفتم اینه که اینطور نیست) دقت کنید مجموع فروش ۵ برند برتر چین چیزی نزدیک به ۵۰ میلیون خودرو در سال گذشته بوده خودش نشون دهنده اعتماد مردمشون به برند‌های داخلیشونه(حالا میتونه به دلیل کیفیت مناسب در کنار قیمت مناسب باشه یا شایدم عرق ملی داشتن این گروه)

اول اینکه کجای حرفام گفتم الان تو چین با دوچرخه ۲۸ اینور و اونور میرن یا اینکه سطح رفاشون پایینه؟ حتی حرفی از تلویزیون ملیمون هم نزدم که پای اونو وسط کشیدید! متاسفانه به یه سری پیش فرض هایی برای خودتون نوشته منو تحلیل کردید. منم مخالف و منکر پیشرفت چین نیستم(علی الخصوص با توجه به اطلاعاتی که از ساخت و ساز هتلهای پیشرفتشون دارم حتی نمونشون هم تو کشورهای اروپایی نمیتونید پیدا کنید چه برسه به ایران و کشورهای این حوزه)

همونطور که خودتون هم گفتید صنعت چین داره پیشرفت میکنه که الان کمپانی جوانی مثل هایما از ایرانخودرویی که ۲ برابرش سن داره پیشرفته تره و توسط اتحادیه اروپا تایید شده(یعنی تونسته کیفیت مد نظر اونها برای عرضه خودرو تو اروپا رو تهیه کنه و اینم بدونیدکه این برند تاپشون نیست) به زودی تمام برند‌های مطرح جهان خطر از جانب برندهای چینی رو حس خواهند کرد.  

اونی هم که جیلی یا سایر برندهای چینی زیاد فروختن بخاطر  جمعیت بالا و فروش بالا  و اقتصاد قوی اون و افزایش سطح رفاه کشوره خب این نشون دهنده چیه؟ خیلیاشون با اینکه مثلا بنز و ب م و در دسترسشون بوده اومدن این برندها رو خریدن 

شما هرجای دنیا برید یعنی واقعا هرجای دنیا تعداد توریستهای چینی حداقل 10 برابر بقیه کشورهاست بصورت عجیب و غریبی(کلا کشور قدرتمندی از نظر اقتصادیه و مردمان پولدار هم کم نداره)

البته علت اینکه برندهای اروپایی زیاده یکیش اینه که اون برندها خط تولید و مونتاژ بردن چین و در خود چین ائودی یا فولکس مونتاژ میشه همانطور که ایرباس خط مونتاژ 320 رو در چین ایجاد کردن چون اینده رو به پیشرفت و بازار خوبی دار ه بله همینطوره اما بزم با این شرایط خیلیا برند کشور خودشونو ترجیح دادن

الان هم خود چین برند هواپیمای مسافربری کوماک زده و نمونه های اولیه در اخرین مراحل تست و ازمایش هستن و در حال سفارش گیری از خطوط هوایی ...ولی خود خطوط هوایی چین تعداد سفارش از ایرباس یا بویینگ بیشتر دارن تا به نسبت برند کوماک ساخت خودشون

فرانسوی ها هم در زمینه خودرو عقب هستن و شما خودوهای فرانسوی در خود فرانسه و یا کشورهای فقیرتر اروپای شرقی و یا افریقا و خاورمیانه و امریکای جنوبی مگر ببینید(تو همون مستند طنز معروف bbc هم دیدیم چقدر برند پژو مسخره کردن)فرانسه که کلا خودروهاش کیفیت متوسط و ظاهر خوب دارن(طراح های خوبی دارن ولی مهندسینشون در حد طراحاشون نیستن، به عنوان مثال همین ۲۰۶ مشکلی در طراحی و ساختارش داره که احتمال چپ کردنشو زیاد میکنه به همین خاطره تو کشورمون این مورد خیلی زیاده کلا ما ایرانی ها هم که دست فرمون خوب!)

اخرین فروش پژو در امریکا هم در اواخر دهه 80 میلادی با فروش کلی 200 تا 300 عدد پژو 405 بسته شد و برگشتن ولایتشون ...  هرچند الان اعلام کردن سال 2023 میخان به بازار امریکا برگردن تا ببینیم میتونن رقابت کنند با بقیه برندها یا خیر

کلا تموم بحثم اینه که اونطور که تو کشور ما جا افتاده برندهای چینی کیفیت پایین ندارن(بله مقبول هست که شاید به برندهای مطرح اروپایی مثل بنز و ب م و نرسن ولی از اونور قیمت پایین تری هم دارن و باید قیمت رو نسبت به کیفیت سنجید)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 37 دقیقه قبل، MojArch گفته است :

...

در مورد اون پژو ۲۰۶که گفتید منو یاد یه سریال فرانسوی دزدو پلیسی انداخت ،که احتمالا برای تبلیغ خودرو بوده،طرف دزده چنان با خودرو ۲۰۶ دریفت میزد انگاری این ماشینو برا همین کار ساختن،منم گفتم بابا جنسی که تو ایران میسازن که سریع چپ میکنه؟!؟!؟(البته اینم هست اما خب چنین خودرویی با این شکل مهندسی حتما احتمال چپ شدنش زیاده برعکس خودروی دوج چلنجر که هر بلایی سرش بیاری چپ نمیکنه،چون خیلی پهن ساخته شده)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اصلا کلا جنسی که بی کیفیت باشه حالا هرچقدرم امکانمات داشته باشه پدر آدمو در میاره!

دوستان هم که بحث ماشین رو پیش کشیدن تویوتا الان زیاد ماشینای جالب و رو به جلو نداره یه زمانی تو دهه 90 ماشیناش فوق العاده عالی بودن! مثل کریسیدا و کرونا و کراون و ....

الان خودرو سازای فوق العاده عالی آمریکایی ها هستن که متاسفانه ملت ماشیناشونو نمیپسندن و فروش خوبی ندارن یه مثال خیلی واضح الان شورلت کامارو Exorcist با قدرت فوق العاده 1000 اسب بخار دارن میفروشن حدود 55 هزار دلار در صورتیکه تمام ماشین هایی به اون قدرت بالای 2-3میلیون دلار قیمت دارن!

اما خودرو سازایی که همیشه آهسته و پیوسته به پیش رفتن و الان هم خودرو هاشون بسیار عالی هست خودروسازان آلمانی هستن برند هایی مثل بنز/بی ام دبلیو/آئودی و ....

ویرایش شده توسط MSF_SE7EN
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 6 ساعت قبل، hosin گفته است :

دوست عزیز این حس انقلابیتون خیلی جالب بود

ما ایرانی ها کلا همیشه خوب بلدیم رادیکالی عمل کنیم :))))

شما فکر کنم اون خیلی تو گزینه دوم هم باشه

ممنون بابت نظرتون :)

 

Screenshot_20190412-233821_Chrome.thumb.jpg.d5ff9fe7394cf8a279fbf67727e2b1fd.jpg

من حقیقتا فقط تو یه گزینه خیلی رو میبینم

اگه گزینه دوم مینوشتی امکانات زیاد با کیفیت خیلی کم شرایط برابر میشد

به هر حال شاید دنبال مقایسه ی کیفیت و امکانات نبودین

احتمالا میخواستین ببینین کسی کیفیتو فدای امکانات میکنه یا نه

به هر حال پاسخ اکثریت قاطع مشخصه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 5 ساعت قبل، MojArch گفته است :

کلا تموم بحثم اینه که اونطور که تو کشور ما جا افتاده برندهای چینی کیفیت پایین ندارن(بله مقبول هست که شاید به برندهای مطرح اروپایی مثل بنز و ب م و نرسن ولی از اونور قیمت پایین تری هم دارن و باید قیمت رو نسبت به کیفیت سنجید)

همانطور  که قبلن گفتم تا شما نرید و نبینید باور نخواهید  کرد  که در شهرهای بزرگ و پرجمعیت اکثر خودر وهاشون برندهای المانی و بعد ژاپنی و کر ه ای هست (مثل معروف شنیدن کی بود مانند  دیدن) فیلم و عکس هم فراوان دارم از خیابان ها .نمیدانم  شاید چشم های من مشکل داشته یا دوربینم مشکلی داشته ... و جالب اینکه  همسفر من که قصد خرید خودروی چینی داشت در اخر سفر گفت از تصمیمش برای خرید  خودرو چینی منصرف شده با این دلیل که خود مردم چین خودرو ساخت خوشون نمیخرن چرا من بخرم

هر چند در همان گرند تور  هم اکثر برندها در خیابان ها غیر چینی بودن و همچنین در مستند ساخت کشور خودمان مستند اسب بخار در قسمتی رفتن داخل خیابان ها به همین دلیلی که ما الان بحث میکنیم و به وضوح دیدن و تایید  کردن که خودروهای غیر چینی  در اکثریت مطلق هستن

و اینکه اگر کیفیت و قیمت خوبی دارن چرا در امریکا یا  اروپای غربی و ژاپن و کشورهای توسعه یافته نتونستن وارد بشن و بازار بگیرن تا به الان  تاکید میکنم تا به الان  اینده جریانش جداست... مگر مردم امریکا از جنس ارزون و با کیفیت بدشون میاد!! 

و در اخر من کسی تحلیل نکردم فقط هدفم دادن اطلاعات بود 

دیگر لازم به ادامه بحث نمیبینم و بهتره ادامه پیدا نکنه

ویرایش شده توسط ahmad91
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 11 ساعت قبل، alireza771 گفته است :

Screenshot_20190412-233821_Chrome.thumb.jpg.d5ff9fe7394cf8a279fbf67727e2b1fd.jpg

من حقیقتا فقط تو یه گزینه خیلی رو میبینم

اگه گزینه دوم مینوشتی امکانات زیاد با کیفیت خیلی کم شرایط برابر میشد

به هر حال شاید دنبال مقایسه ی کیفیت و امکانات نبودین

احتمالا میخواستین ببینین کسی کیفیتو فدای امکانات میکنه یا نه

به هر حال پاسخ اکثریت قاطع مشخصه

احتمالا نمیخواستم دقیقا همینو میخواستم توی پست اول هم کاملا توضیح دادم  ;)

والا متوجه نمیشم شما دنبال چی میگردین توی پست اول کاملا توضیح دادم جنس با کیفیت بدون هیچ امکانات یا حداقل امکانات یا جنس بی کیفیت با امکانات زیاد

بین این دو کدوم انتخاب شماست که دوستان هم جواب دادن

#رادیکالی_عمل_کنیم😂

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود بر همه دوستان

نظر بنده هم با کیفیت بالا و امکانات کم هست

در مورد خودرو های چینی که دوستان میفرمایند بهتره زیاد ادامه اش ندید و در کل اینو بدونید که اگه میبینید چین هر روز یه برند توش سبز میکنه و سریع هم وارد کشورهایی مثل ایران میشه و فروشش خوبه به خاطر اینه که اون کشورها که ایران هم جزو خوباشونه خودشون در صنعت خودرو هیچ غلطی نتونستن بکنن و در جا میزنن و  شرکت های چین هم میان سریع بازاریابی میکنن و چند تا طرح رو کپی پیست میکنن یا از روشون اسکی میرن و سر هم میکنن و با آب و تاب میفرستن واسه این کشورهای هدف  و خب مثلا یه ایرانی وقتی میبینه که خودروی کشورش آشغاله و خودروهای باکیفیت هم قیمتشون فضاییه و از طرفی هم خر رو میخواد هم خرما یعنی هم ارزون باشه و هم امکانات داشته باشه و هم کلاسش با اون گرونا بخونه میره و چینی میخره و زیاد به کیفیت اهمیت نمیده و بعدا هم چوبش رو میخوره!

نه واقعا اگه یه خودروی آمریکایی یا آلمانی یا ژاپنی رو با امکانات کم و هم قیمت با یه خودروی چینی  با امکانات زیاد جلوی شما بزارن و بگن انتخاب کنید شما کدوم رو بر میدارید؟

اینو گفتم یاد یه جریانی افتادم ؛ با یه نفر سر همین موضوع خودرو و تولیدات داخلی و این چیزا بحثمون بود (قضیه مربوطه به قبل گرونی های خودرو و ...) بهش گفتم اگه سمند رو بدن ۱۰۰ میلیون و یه بنز آلمان رو هم با همون قیمت بهت بدن کدوم رو بر میداری ؟ در کمال وقاحت و نادانی گفت سمند و من بهش گفتم دیگه حرفی باهات ندارم؟!

من نمیگم چین بده ، شما همین الانم بردها و دیگر قطعات سیستمتون اکثرا ساخت چین هستن البته مثلا با خازن های ژاپنی و ... بله چین درجه ۱ هم هست که آخ نمیگه ولی خب متاسفانه این چینه همیشه درجه ۱ نیست مثلا اون خودرو اگه قراره تمام آپشن های مثلا بی ام دبلیو رو  داشته باشه و بعد قیمتی نصف یا کمتر از اون بی ام دبلیو داشته باشه خب اگه با همون گرید و درجه کیفی بی ام دبلیو باشه که خب قیمتش میشه نزدیک همون ولی اگه تو کیفیت تغییر ایجاد کنه میتونه تو قیمت رقابت کنه پس هیچ وقت کیفیت لازم رو نخواهد داشت و عمر اون آپشن هاش هم با توجه به قیمتش خواهد بود.

من خودم شخصا تجربه خرید وسایل مختلف از برندهای متفاوت رو داشتم از برند مورد علاقه گرفته تا رقباش و یا برندهای غیر مطرح ولی اون برندی که یه سر و گردن از بقیه تو قیمتها بالاتر بوده و همه گفتن پول برند رو میدی واقعا ارزشش اون هزینه اضافه رو داشته چون محصولش یه محصول خوب و قابل اعتماد بوده و هست!

یه نظر شخصی: مثلا گوشی های چینی هرچقدر هم که دست و پا بزنن و امکانات اضافه کنند من انتخابشون نمیکنم چون کلا با امکانات الکی زیاد با قیمت پایین مشکل دارم نه اینکه بخوام پول اضافه بدم نه ، بلکه میخوام اگه پولی پرداخت کردم واقعا خیالم از محصول خریداری شده راحت باشه همین.

توی یه برنامه چند وقت پیش راجع به اینکه گوشی های تاشو که به تازگی دارن وارد بازار میشن و قیمتهاشون میگفت و میگفت که مثلا چرا قیمت تاشوی برندهای چینی از یه برنی مثل سامسونگ ارزونتره که دلیلش اینه که مثلا شرکت سامسونگ با کلی سرمایه گذاری در این راه و با بدست آوردن دانش و تخصص لازم و ساخت متریالها و آزمایشات و خلاصه کارهای مختلف تونسته این محصول رو تولید کنه بعد شرکت چینی اومده بود با پرداخت مبلغ بالایی به کارکنان شرکت سامسونگ  این طرح رو از سامسونگ دزدیده بود و با کمترین هزینه تولیدش کرده بود که بعدا هم بهشون پی برده بودند ولی خب در نهایت این کار باعث اون تفاوت قیمت شده بود و هرچند هیچ وقت نمیتونه اون کیفیت رو داشته باشه!

در نهایت هیچ وقت کیفیت رو فدای امکانات نکنید!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 23 فروردین 1398 در 20:39، MSF_SE7EN گفته است :

اصلا کلا جنسی که بی کیفیت باشه حالا هرچقدرم امکانمات داشته باشه پدر آدمو در میاره!

دوستان هم که بحث ماشین رو پیش کشیدن تویوتا الان زیاد ماشینای جالب و رو به جلو نداره یه زمانی تو دهه 90 ماشیناش فوق العاده عالی بودن! مثل کریسیدا و کرونا و کراون و ....

الان خودرو سازای فوق العاده عالی آمریکایی ها هستن که متاسفانه ملت ماشیناشونو نمیپسندن و فروش خوبی ندارن یه مثال خیلی واضح الان شورلت کامارو Exorcist با قدرت فوق العاده 1000 اسب بخار دارن میفروشن حدود 55 هزار دلار در صورتیکه تمام ماشین هایی به اون قدرت بالای 2-3میلیون دلار قیمت دارن!

دوست عزیز این مطلب مستقیم از سایت دیجیتال ترند نقل شده:

«The total cost of an Exorcist equipped identically to the top-speed test car is $119,950. That’s a lot of money for a Camaro, even one with supercar-rivaling speed. It’s also about $35,000 more than a Demon» درضمن این خودرو با این هزینه همه چیزش غیر موتور با کاماور معمولی یکیه و عملا شما هیچ پیشرفتی تو اون موارد ندارید(به خاطر همینه تو درگ و کلا راه رفتن نسبت به دیمن کم میاره)
اما خودرو سازایی که همیشه آهسته و پیوسته به پیش رفتن و الان هم خودرو هاشون بسیار عالی هست خودروسازان آلمانی هستن برند هایی مثل بنز/بی ام دبلیو/آئودی و ....

 دیجیتال ترند

در 20 ساعت قبل، ahmad91 گفته است :

همانطور  که قبلن گفتم تا شما نرید و نبینید باور نخواهید  کرد  که در شهرهای بزرگ و پرجمعیت اکثر خودر وهاشون برندهای المانی و بعد ژاپنی و کر ه ای هست (مثل معروف شنیدن کی بود مانند  دیدن) فیلم و عکس هم فراوان دارم از خیابان ها .نمیدانم  شاید چشم های من مشکل داشته یا دوربینم مشکلی داشته ... و جالب اینکه  همسفر من که قصد خرید خودروی چینی داشت در اخر سفر گفت از تصمیمش برای خرید  خودرو چینی منصرف شده با این دلیل که خود مردم چین خودرو ساخت خوشون نمیخرن چرا من بخرم

هر چند در همان گرند تور  هم اکثر برندها در خیابان ها غیر چینی بودن و همچنین در مستند ساخت کشور خودمان مستند اسب بخار در قسمتی رفتن داخل خیابان ها به همین دلیلی که ما الان بحث میکنیم و به وضوح دیدن و تایید  کردن که خودروهای غیر چینی  در اکثریت مطلق هستن

و اینکه اگر کیفیت و قیمت خوبی دارن چرا در امریکا یا  اروپای غربی و ژاپن و کشورهای توسعه یافته نتونستن وارد بشن و بازار بگیرن تا به الان  تاکید میکنم تا به الان  اینده جریانش جداست... مگر مردم امریکا از جنس ارزون و با کیفیت بدشون میاد!! 

و در اخر من کسی تحلیل نکردم فقط هدفم دادن اطلاعات بود 

دیگر لازم به ادامه بحث نمیبینم و بهتره ادامه پیدا نکنه

والا خوبه براتون نمونه دادم که بیش از ۵۰ میلیون نفر خودروهای برند های خودشون رو خریدن(این تازه فقط ۵ برند برترشون بوده) 

بازم میگم لطف کنید سرچ کنید ببینید تا تو کشورهای اروپایی و غربی و ژاپنی وارد شده اند یا نه.جالبه که شما بدون هیچ گونه تحقیقی اصرار بر حرف خودتون دارید.

در 6 ساعت قبل، DPSYS گفته است :

درود بر همه دوستان

نظر بنده هم با کیفیت بالا و امکانات کم هست

در مورد خودرو های چینی که دوستان میفرمایند بهتره زیاد ادامه اش ندید و در کل اینو بدونید که اگه میبینید چین هر روز یه برند توش سبز میکنه و سریع هم وارد کشورهایی مثل ایران میشه و فروشش خوبه به خاطر اینه که اون کشورها که ایران هم جزو خوباشونه خودشون در صنعت خودرو هیچ غلطی نتونستن بکنن و در جا میزنن و  شرکت های چین هم میان سریع بازاریابی میکنن و چند تا طرح رو کپی پیست میکنن یا از روشون اسکی میرن و سر هم میکنن و با آب و تاب میفرستن واسه این کشورهای هدف  و خب مثلا یه ایرانی وقتی میبینه که خودروی کشورش آشغاله و خودروهای باکیفیت هم قیمتشون فضاییه و از طرفی هم خر رو میخواد هم خرما یعنی هم ارزون باشه و هم امکانات داشته باشه و هم کلاسش با اون گرونا بخونه میره و چینی میخره و زیاد به کیفیت اهمیت نمیده و بعدا هم چوبش رو میخوره!

نه واقعا اگه یه خودروی آمریکایی یا آلمانی یا ژاپنی رو با امکانات کم و هم قیمت با یه خودروی چینی  با امکانات زیاد جلوی شما بزارن و بگن انتخاب کنید شما کدوم رو بر میدارید؟

جالبه بدون اطلاعات و کاملا عوامانه دارید حرف میزنید.

اگه به خودتون زحمت میدادید یه سرچ در مورد دوتا برندی که اینجا مطرح کردم، میکردید میدید که یکی از اونها کمپانی مادر چند برند برتر دنیاست و تو کشور های اروپایی و امریکایی فروش داره و اون یکی کاملا با کمپانی ژاپنی مزدا همکاری میکنه و کلا از اون برای طراحی خودروش کمک میگیره(به عنوان نمونه شاسی خودروی هایما S7 با خودروی مزدا CX-9 یکسان هست و به همین جهت دارای کیفیت و طراحی مناسب هست و البته استاندارد اروپا رو هم کسب کرده)

اما درمورد خودروی آمریکایی و آلمانی و چینی من به شخصه تا تست نکنم هیچکدومشون رو برنمیدارم یعنی به هیچ وجه پیش داوری نمیکنم کاری که دوستان ایرانی بسیار انجام میدن!(البته به دور از دوستان فروم)

اینو گفتم یاد یه جریانی افتادم ؛ با یه نفر سر همین موضوع خودرو و تولیدات داخلی و این چیزا بحثمون بود (قضیه مربوطه به قبل گرونی های خودرو و ...) بهش گفتم اگه سمند رو بدن ۱۰۰ میلیون و یه بنز آلمان رو هم با همون قیمت بهت بدن کدوم رو بر میداری ؟ در کمال وقاحت و نادانی گفت سمند و من بهش گفتم دیگه حرفی باهات ندارم؟!

من نمیگم چین بده ، شما همین الانم بردها و دیگر قطعات سیستمتون اکثرا ساخت چین هستن البته مثلا با خازن های ژاپنی و ... بله چین درجه ۱ هم هست که آخ نمیگه ولی خب متاسفانه این چینه همیشه درجه ۱ نیست مثلا اون خودرو اگه قراره تمام آپشن های مثلا بی ام دبلیو رو  داشته باشه و بعد قیمتی نصف یا کمتر از اون بی ام دبلیو داشته باشه خب اگه با همون گرید و درجه کیفی بی ام دبلیو باشه که خب قیمتش میشه نزدیک همون ولی اگه تو کیفیت تغییر ایجاد کنه میتونه تو قیمت رقابت کنه پس هیچ وقت کیفیت لازم رو نخواهد داشت و عمر اون آپشن هاش هم با توجه به قیمتش خواهد بود.

من خودم شخصا تجربه خرید وسایل مختلف از برندهای متفاوت رو داشتم از برند مورد علاقه گرفته تا رقباش و یا برندهای غیر مطرح ولی اون برندی که یه سر و گردن از بقیه تو قیمتها بالاتر بوده و همه گفتن پول برند رو میدی واقعا ارزشش اون هزینه اضافه رو داشته چون محصولش یه محصول خوب و قابل اعتماد بوده و هست!

یه نظر شخصی: مثلا گوشی های چینی هرچقدر هم که دست و پا بزنن و امکانات اضافه کنند من انتخابشون نمیکنم چون کلا با امکانات الکی زیاد با قیمت پایین مشکل دارم نه اینکه بخوام پول اضافه بدم نه ، بلکه میخوام اگه پولی پرداخت کردم واقعا خیالم از محصول خریداری شده راحت باشه همین.

توی یه برنامه چند وقت پیش راجع به اینکه گوشی های تاشو که به تازگی دارن وارد بازار میشن و قیمتهاشون میگفت و میگفت که مثلا چرا قیمت تاشوی برندهای چینی از یه برنی مثل سامسونگ ارزونتره که دلیلش اینه که مثلا شرکت سامسونگ با کلی سرمایه گذاری در این راه و با بدست آوردن دانش و تخصص لازم و ساخت متریالها و آزمایشات و خلاصه کارهای مختلف تونسته این محصول رو تولید کنه بعد شرکت چینی اومده بود با پرداخت مبلغ بالایی به کارکنان شرکت سامسونگ  این طرح رو از سامسونگ دزدیده بود و با کمترین هزینه تولیدش کرده بود که بعدا هم بهشون پی برده بودند ولی خب در نهایت این کار باعث اون تفاوت قیمت شده بود و هرچند هیچ وقت نمیتونه اون کیفیت رو داشته باشه!

لطف کنید اسم این برنامه رو بگید تا دیگه نگاه نکنیم و بشناسیمشون!
چون از بیس اطلاعات غلط داده!

نمیگم دزدی نکردن بلکه دزدیشون اصلا ربطی به صفحه خمیده نداشته و مربوط به برش صفحه نمایش و جایگذاری دوربین در اون بوده که اتفاقا خبرش خیلی هم سروصدا به پا کرد!

دقیقا ببینیدکه طرز تفکر یه مجری واقعا بیسواد که دوچیز بی ربط به هم رو کاملا ربط داده و متاسفانه مخاطبش هم نمیره چک کنه تا ببینه ایشون درست گفته یانه!(از بزرگترین مشکلات امروزه‌مون)

در نهایت هیچ وقت کیفیت رو فدای امکانات نکنید!

 

ویرایش شده توسط MojArch
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 ساعت قبل، MojArch گفته است :

 

دوست گرامی با کمال احترام خدمت شما عرض کنم که اگه منظورتون از حرف هایی که زدید اشاره به خودروسازی مثل ولوو هست بله درست میفرمایید ولوو در زمانی که به فورد تعلق داشت و در شرایط  بحرانی بدی قرار گرفته بود توسط یک میلیاردر چینی به نام لی شوفو خریداری شد و نجات پیدا کرد و تحت برند جیلی در اومد و از اون به بعد تونست به راه خودش ادامه بده و دوباره بالا بیاد و قبل از خرید ولوو خودروساز جیلی محصول قابل قبولی نتونسته بود تولید کنه و حتی یکی از محصولاتش که یک مدل سدان بود و در سال 2002 تولید شد و  تونست مقداری موفقیت آمیز باشه هم طراحیش توسط شرکت دوو در کره جنوبی انجام گرفته بود؟!( دیدید ما هم بلدیم به قول بچه ها گوگل کنیم؟!)

شما دوست گرامی هر وقت خواستید انتخاب کنید حتما قبلش برید تست کنید و البته ما هم اینکار رو در صورت مهیا بودن شرایط انجام خواهیم داد تا خدای نکرده در حق برادران ناتنی چینی مون اجحاف نکرده باشیم.

در مورد این جمله که فرمودین 50 میلیونن نفر خودرو های ساخت خود چین رو سوار میشن باید بگم اگه به نسبت جمعیتشون که حدود یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر هست حساب کنید میشه چیزی حدود 3.5 الی 4 درصد که رقم زیادی نیست مگر اینکه با توجه به جمعیت ایران بخواید حسابشون کنید؟!

در مورد اون  برنامه هم چون مال چند وقت پیشه و منم اتفاقی دیدم اسمش دقیقا خاطرم نیست ولی اگه دوباره دیدمش حتما به مدیر برنامه ایمیل میزنم تا اطلاعات غلط به خورد ملت ندن و مجری بیسوادشون رو هم اخراج کنند ولی حقیقتا این لینک های پایین رو دیگه نمیتونم کاری بکنم:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-11-29/south-korea-charges-11-with-selling-samsung-technology-to-china

https://www.slashgear.com/samsung-galaxy-foldable-screen-tech-stolen-china-accused-30556532/

تو سایت های داخلی هم خبرش هست ، اینم یه نمونه اش :

https://www.sakhtafzarmag.com/اخبار-و-مقالات/گوناگون/27932/به-سرقت-رفتن-تکنولوژی-نمایشگر-تاشوی-سامسونگ-و-فروش-آن-به-چینی‌ها

در نهایت دوست گرامی

شما و هرکسی اختیار خودش رو داره که چه چیزی رو انتخاب کنه و استفاده کنه مثلا یکی دوست داره امنیت خودرو های آلمانی رو بخاطر آپشن های زیاد خودرو های چینی در نظر نگیره و وقتی هم تصادف کرد با اون آپشن های زیاد به دیار باقی بپیونده خب اون میل خودشه و کاریش نمیشه کرد!

شما هم اگه واقعا خیلی خاطر خواه محصولات چینی هستید میتونید اون مزداتون هم که به قول خودتون 10 ساله داریدش و هنوز  رنگ تعمیرگاه رو هم ندیده رو بفروشید و یه خودروی چینی پر آپشن به جاش بگیرید و باهاش در ماه چند بار به تعمیرگاه ها سر بزنید.

این رو هم اضافه کنم که  قبول دارم  خودرو های چینی تو بازار ایران از آشغال های تولید داخلی با کیفیت تر و بهتر هستند ولی فقط در برابر آشغال های داخلی!

بنده قصد بی احترامی به شما و یا کل کل  کردن با شما رو ندارم و نمیخوام ادامه بدم ولی خب وقتی اونطوری پاسخ دادید لازم دونستم نوشته هاتون رو بی پاسخ نزارم!

امیدوارم از کالاهای چینیتون به خوبی و خوشی و سلامتی استفاده کنید و لذت ببرید ما هم با محصولات آلمانی و ژاپنی و آمریکایی و بقیه خوش خواهیم بود.

بیش از حد طولانی شد پس لطفا ادامه ندید!

موفق باشید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 17 ساعت قبل، DPSYS گفته است :

دوست گرامی با کمال احترام خدمت شما عرض کنم که اگه منظورتون از حرف هایی که زدید اشاره به خودروسازی مثل ولوو هست بله درست میفرمایید ولوو در زمانی که به فورد تعلق داشت و در شرایط  بحرانی بدی قرار گرفته بود توسط یک میلیاردر چینی به نام لی شوفو خریداری شد و نجات پیدا کرد و تحت برند جیلی در اومد و از اون به بعد تونست به راه خودش ادامه بده و دوباره بالا بیاد و قبل از خرید ولوو خودروساز جیلی محصول قابل قبولی نتونسته بود تولید کنه و حتی یکی از محصولاتش که یک مدل سدان بود و در سال 2002 تولید شد و  تونست مقداری موفقیت آمیز باشه هم طراحیش توسط شرکت دوو در کره جنوبی انجام گرفته بود؟!( دیدید ما هم بلدیم به قول بچه ها گوگل کنیم؟!)

خوشحالم یکم گوگل کردید! به نظر میرسه منم باید گوگل کنم!

ولی جالبه هنوزم با توجه به اطلاعات بدست اوردتون روی عقیده خودتون پا فشاری میکنید!

شما دوست گرامی هر وقت خواستید انتخاب کنید حتما قبلش برید تست کنید و البته ما هم اینکار رو در صورت مهیا بودن شرایط انجام خواهیم داد تا خدای نکرده در حق برادران ناتنی چینی مون اجحاف نکرده باشیم.شما میتونید هرکسی برادر ناتنی خودتون معرفی کنید ولی...................

در مورد این جمله که فرمودین 50 میلیونن نفر خودرو های ساخت خود چین رو سوار میشن باید بگم اگه به نسبت جمعیتشون که حدود یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر هست حساب کنید میشه چیزی حدود 3.5 الی 4 درصد که رقم زیادی نیست مگر اینکه با توجه به جمعیت ایران بخواید حسابشون کنید؟! شما مثل اینکه عادت به خوندن کل جملات ندارید!
۵ برندشون اینقدر فروش داشتن اونم فقط در یک سال! + این گروه هرچند کوچیک حد اقل دیدن که این خودروها خوبه با وجود انتخاب های برندهای دیگه رفتن پیشون!

در مورد اون  برنامه هم چون مال چند وقت پیشه و منم اتفاقی دیدم اسمش دقیقا خاطرم نیست ولی اگه دوباره دیدمش حتما به مدیر برنامه ایمیل میزنم تا اطلاعات غلط به خورد ملت ندن و مجری بیسوادشون رو هم اخراج کنند ولی حقیقتا این لینک های پایین رو دیگه نمیتونم کاری بکنم:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-11-29/south-korea-charges-11-with-selling-samsung-technology-to-china

https://www.slashgear.com/samsung-galaxy-foldable-screen-tech-stolen-china-accused-30556532/

تو سایت های داخلی هم خبرش هست ، اینم یه نمونه اش :

https://www.sakhtafzarmag.com/اخبار-و-مقالات/گوناگون/27932/به-سرقت-رفتن-تکنولوژی-نمایشگر-تاشوی-سامسونگ-و-فروش-آن-به-چینی‌ها

در نهایت دوست گرامی

شما و هرکسی اختیار خودش رو داره که چه چیزی رو انتخاب کنه و استفاده کنه مثلا یکی دوست داره امنیت خودرو های آلمانی رو بخاطر آپشن های زیاد خودرو های چینی در نظر نگیره و وقتی هم تصادف کرد با اون آپشن های زیاد به دیار باقی بپیونده خب اون میل خودشه و کاریش نمیشه کرد!

والا دقیقا شما هنوز دیدگاه خودتونو دارید! هنوز حاضر نیستید بدون پیش داوری برندی رو بررسی کنید!

شما هم اگه واقعا خیلی خاطر خواه محصولات چینی هستید میتونید اون مزداتون هم که به قول خودتون 10 ساله داریدش و هنوز  رنگ تعمیرگاه رو هم ندیده رو بفروشید و یه خودروی چینی پر آپشن به جاش بگیرید و باهاش در ماه چند بار به تعمیرگاه ها سر بزنید.

این مسخره کردنتونم ندید میگیرم!+ اینجا هم هنوز تفکر قدیمیتون که حاضر نیستید دست از سرش بردارید کاملا نمود داره شما همین الانشم میتونید ببینید در ماه ۳۶۵ بار به تعمیرگاه سر زدم!

این رو هم اضافه کنم که  قبول دارم  خودرو های چینی تو بازار ایران از آشغال های تولید داخلی با کیفیت تر و بهتر هستند ولی فقط در برابر آشغال های داخلی!

بنده قصد بی احترامی به شما و یا کل کل  کردن با شما رو ندارم (چه جالب قصدشو داشتید چطور بی احترامی میکردید؟)و نمیخوام ادامه بدم ولی خب وقتی اونطوری پاسخ دادید لازم دونستم نوشته هاتون رو بی پاسخ نزارم!

امیدوارم از کالاهای چینیتون به خوبی و خوشی و سلامتی استفاده کنید و لذت ببرید ما هم با محصولات آلمانی و ژاپنی و آمریکایی و بقیه خوش خواهیم بود.

بیش از حد طولانی شد پس لطفا ادامه ندید!

موفق باشید.

 

ویرایش شده توسط MojArch
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 22 فروردین 1398 در 00:40، ARMIN گفته است :

من هر وقت هر کدوم از این دو تا رو انتخاب کردم ضربه خوردم.

بعدش به گزینه سوم رسیدم:گزینه  کیفیت زیاد - امکانات زیاد. این گزینه که همیشه هم در دسترس نیست بهترین انتخابه. :D

 

لطف میکنید تاپیک ببندین :x

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مهمان
This topic is now closed to further replies.
 اشتراک گذاری

×
×
  • اضافه کردن...