رفتن به مطلب

مشکل لپتاپ ASUS GL553 و گارانتی سازگار


engmrmz
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

دوستان سلام

حدود 1.5 سال پیش برای یکی از دوستان معمارم که میخواست 3DMax و Autocad و .. کار کنه یه لپتاپ ASUS ROG GL553VD تهیه کردیم که از دو-سه ماه پیش شروع کرد به شکل رندوم موقع کار با 3DMax ارور BSOD (blue screen) بده. (تصاویر در پیوست)

بعد از تست کردن راه حل های معمول (فِرِش اینستال ویندوز، درایورا و نرم افزارا و آپدیت همه چی به آخرین ورژن) و حل نشدن مشکل به گارانتی سازگار مراجعه کردیم!

بعد از بررسی گفتن که با بستن آپدیت مشکل حل شده! وقتی برای بررسی مراجعه کردیم دیدیم ویندوز 1703 نصب کردن و گفتن چیپ گرافیک این مدل (GTX 1050) با آپدیت ویندوز و درایور ناسازگاره و الان ایسوس داره با انویدیا و  سازنده 3DMaxصحبت میکنه که برنامه هاشونو آپدیت کنن!!!! ببر تست کن اگه مشکل داشت بیار دوباره که من گفتم حرفتون مثل اینه که بگم ماشینم تو 100km/h خاموش میشه شما سرعتش رو روی 99km/h قفل کنین! گفتن ویندوز اورجینال نصب کن که آپدیت بشه! گفتم من ویندوز رو با اسکایپ فعال کردم و حتی اگه فعال هم نبود آپدیت میشد! بعد گفتن صبر کن ویندوز 1804 بیاد! که من گفتم 1804 نداریم اصلا! 1809 روش نصب بود! مسئولشون کلا رو هوا حرف میزد حتی یه جای حرفش گفت یه فایل KB رو پاک کن که چک کردم دیدم برای بیتلاکر هست! (البته قبل ما هم یه نفر دیگه با همین مشکل روی همین مدل اومده بود و انگار 4ماه جواب سربالا گرفته بود و عصبانی بود.)

خلاصه امروز برای پیگیری تماس گرفتیم و گفتن سفارش گذاشتن مادربورد بیاد براش! و من اعتراض کردم که این ایراد عمدست و باید دستگاه عوض شه! گفتن نمیشه و فکراتونو بکنین خبر بدین!

میخواستم از نظر دوستان استفاده کنم و ببینم نظر من مبنی بر اینکه مثل همیشه دارن از زیر مسئولیت شونه خالی میکنن درسته یا درستش همینه. چون تاجایی که من اطلاع دارم، در چنین مواردی خود دستگاه تعویض میشه نه مادربورد.

 

 

1871573833_WhatsAppImage2019-03-20at9_52_22PM.thumb.jpeg.e25b72204ac37ebfec2e483fa2913271.jpeg1849396751_WhatsAppImage2019-01-16at11_37_46PM.thumb.jpeg.dfd38fcee13de42a8a0b4318dd218abe.jpeg561271518_WhatsAppImage2019-03-02at2_58_43AM.thumb.jpeg.192c2ba429716e3ce4ad8ae6986375d2.jpeg

ویرایش شده توسط engmrmz
لینک به دیدگاه
Share on other sites

تا جایی که به شخصه میدونم و اطلاعاتم راهنمایی میکنن باید کل یونیت عوض بشه(یعنی یه لپتاپ نو بهتون بدن) با توجه به اینکه سیستم مشکل داره نه قطعه هرچند اینجا اگر گرافیک مشکل داشه باشه هم باید کل لپتاپ عوض بشه چون گرافیک به برد لحیم شده است!(به نظرم اصلا زیر بار نرید و بگید کل سیستم باید عوض بشه)

پ.ن: جالبه نوع رفتار سازگار با مشتریان فرق داره مثلا من بدون دردسر هاردمو قبول کردن عوض کنن (البته گفتن ۱ ماه طول میکشه و اگر بخواید ۷۰ تومن پرداخت کنید تا یه صفر با ۳ سال گارانتی بدیم (من ۱ سال گارانتیم رفته و تا آخر ۲۰۲۰ هنوز گارانتی داره))

ویرایش شده توسط MojArch
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 27 فروردین 1398 در 21:23، MojArch گفته است :

تا جایی که به شخصه میدونم و اطلاعاتم راهنمایی میکنن باید کل یونیت عوض بشه(یعنی یه لپتاپ نو بهتون بدن) با توجه به اینکه سیستم مشکل داره نه قطعه هرچند اینجا اگر گرافیک مشکل داشه باشه هم باید کل لپتاپ عوض بشه چون گرافیک به برد لحیم شده است!(به نظرم اصلا زیر بار نرید و بگید کل سیستم باید عوض بشه) 

 

سازگار فقط به درد خرید هارد می خوره لپتاپ من رو سوخته تحویلم داد 7 میلیون رفت هوا !!!!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این هفته یه با ردیگه هم مراجعه کردیم و همون جوابای سربالا رو تحویلمون دادن و اینکه میگفتن ممکنه اصلا مادربورد نخواد عوض شه! سفارش گذاشتن برای تست!!! (چیزی که توی ابنترنت دیدم قیمت مادربورد 1100$  هست) در ضورتی که قبلا گفته بودن "سفارش گذاشتیم مادربوردش بیاد تعویض کنیم" و حتی همون روز بعد از اینکه از سازگار اومدیم تماس گرفتیم و دوباره گفتن سفارش گذاشتیم برای تعویض!!!
با این شیوه ای که پیش گرفتن به نظرم باید از طریق تعزیرات اقدام کنیم.
اگه نظر/تجربه مشابه یا راهنمایی دارین خوشحال میشم بشنوم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 20 ساعت قبل، engmrmz گفته است :

این هفته یه با ردیگه هم مراجعه کردیم و همون جوابای سربالا رو تحویلمون دادن و اینکه میگفتن ممکنه اصلا مادربورد نخواد عوض شه! سفارش گذاشتن برای تست!!! (چیزی که توی ابنترنت دیدم قیمت مادربورد 1100$  هست) در ضورتی که قبلا گفته بودن "سفارش گذاشتیم مادربوردش بیاد تعویض کنیم" و حتی همون روز بعد از اینکه از سازگار اومدیم تماس گرفتیم و دوباره گفتن سفارش گذاشتیم برای تعویض!!!
با این شیوه ای که پیش گرفتن به نظرم باید از طریق تعزیرات اقدام کنیم.
اگه نظر/تجربه مشابه یا راهنمایی دارین خوشحال میشم بشنوم.

خیلی دو دره هستن هواست رو جمع کن من که خیلی خوب برخورد کردم و کوتاه آمدم و الا باید طبقه همکف اربده کشی می کردم با این ها باید اینجوری بر خورد کنی پرو شدن به شدت

 

به هیچ کدوم از حرف هاشون اعتماد نکن صدا همشون رو ضبط کن واگر حرفی میزنن ترجیحا بنویسن و امضا کنن سریع میزنن زیر حرف هشون رسما دارن جیب مردم رو میزنن

 

همین آبرو ریزی که ازشون بشه 1000 برابربدتره باید بدون دنبال مشتری

ویرایش شده توسط mehdiliv3
لینک به دیدگاه
Share on other sites

یبار کلا ویندوز بیلد دیگه نصب کن فقطم درایور های سخت افزاریو بریز اگه قطعه مشکل داشته باشه همون اول کار بلو اسکرین میاد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود 

این مشکل 100% سخت افزاری هست و با تعویض درایور یا ویندوز قابل تعمیر نیست

به احتمال بالا ازبین برد/رم/cpu یکی ازین سه قطعه مشکل پیدا کرده

گارانتی وظیفه داره کل لبتاپ براتون تعویض کنه 

زیر بار تعمیر نرید و روی تعویض پافشاری کنید

اگر باهاتون راه نیومدن ازشون لبتاپ بگیرید و ازشون بخوایید یک نامه حاوی دلایلشون که تعویض نمیکنن به شما بدن و بعدش ازشون شکایت کنید

ویرایش شده توسط Amirhossein Azimi
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 21 ساعت قبل، memex گفته است :

یبار کلا ویندوز بیلد دیگه نصب کن فقطم درایور های سخت افزاریو بریز اگه قطعه مشکل داشته باشه همون اول کار بلو اسکرین میاد

با دو ورژن ویندوز و درایور تست شده.
مشکل هم همیشگی نیست. تو شرایط خاص خودشو نشون میده.

در 12 ساعت قبل، Amirhossein Azimi گفته است :

درود 

این مشکل 100% سخت افزاری هست و با تعویض درایور یا ویندوز قابل تعمیر نیست

به احتمال بالا ازبین برد/رم/cpu یکی ازین سه قطعه مشکل پیدا کرده

گارانتی وظیفه داره کل لبتاپ براتون تعویض کنه 

زیر بار تعمیر نرید و روی تعویض پافشاری کنید

اگر باهاتون راه نیومدن ازشون لبتاپ بگیرید و ازشون بخوایید یک نامه حاوی دلایلشون که تعویض نمیکنن به شما بدن و بعدش ازشون شکایت کنید

دقیقا همینطوره
البته به GPU هم مشکوکم به خاطر ارور Video_TDR_failure.
و هرکدوم از این 3 مورد ایراد داشته باشه، امکان تعویض تکی ندارن چون روی برد لحیم شدن و کل برد باید عوض شه.

باز هم اگه نظر/تجربه مشابه یا راهنمایی دارین خوشحال میشم بشنوم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 2 اردیبهشت 1398 در 01:29، engmrmz گفته است :

این هفته یه با ردیگه هم مراجعه کردیم و همون جوابای سربالا رو تحویلمون دادن و اینکه میگفتن ممکنه اصلا مادربورد نخواد عوض شه! سفارش گذاشتن برای تست!!! (چیزی که توی ابنترنت دیدم قیمت مادربورد 1100$  هست) در ضورتی که قبلا گفته بودن "سفارش گذاشتیم مادربوردش بیاد تعویض کنیم" و حتی همون روز بعد از اینکه از سازگار اومدیم تماس گرفتیم و دوباره گفتن سفارش گذاشتیم برای تعویض!!!
با این شیوه ای که پیش گرفتن به نظرم باید از طریق تعزیرات اقدام کنیم.
اگه نظر/تجربه مشابه یا راهنمایی دارین خوشحال میشم بشنوم.

شما هم می تونی از تعزیرات اقدام کنی هم می تونی از اتحادیه صنف رایانه تهران اقدام کنی

داخل پست خودم این لینک مراجعه کنید کامل توضیح دادم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...