رفتن به مطلب

یاد گرفتن مهارت های گرافیکی


Majiz
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

d0tj_0d09b6-street2.png

سلام ، در مورد یاد گرفتن مهارت هارت های گرافیکی لازم که بشه باهاش یه طرح هایی در حد و سطح همین طرح که عکسش رو گذاشتم ، باید فقط به 3D Max مسلط باشم ؟ یا مهارت های دیگه ای هم لازمه ؟! و اینکه اگه کسی بخواد از صفر شروع کنه و هر هفته پنجشنبه یا جمعه حدود 2 3 ساعت تمرین کنه چقدر طول میکشه که به سطحی برسه که بتونه همچین طرح گرافیکی ای رو بسازه ؟

 

من خودم برنامه نویس وب هستم و به PHP و JS و ... تسلط نسبی دارم بعد از 3 4 سال کار و تمرین ، ولی به شدت علاقه دارم که مهارت های گرافیکی هم یاد بگیرم حتی اگه نتونم باهاش پول در بیارم . 

 

سنم هم زیاد نیست 22 سالمه و یه سال فقط از دانشگام مونده !

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

برنامه زیاد هست حتی برنامه های راحتتر نسبت به 3d max ولی اون جامع تره و با بلد شدنش خیلی کارای دیگه هم میتونی بکنی. البته مکس خودش مهارت نیست، چیزی که تو این عکس هست مهارت "مدلسازی" و "رندر" هست که شما اگه بلد باشی تو هر برنامه ای میتونی تولیدش کنی.

بحث رندرش سخت نیس شاید تو یه هفته بتونی یاد بگیری. مدلسازی ماشین یکم بیشتر طول میکشه ولی اگه یکی دوتا آموزش خوب دانلود کنی و با اونا پیش بری فک کنم یکی دوماهه بلد بشی. باز اینکه بخوای ذهنی بسازی یا از رو عکس بسازی یا از روی بلوپرینت دقیقِ ماشین، زمانش فرق داره.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 6 ساعت قبل، Nvidia Soldier گفته است :

d0tj_0d09b6-street2.png

 

درود دوست گرامی

بنده چون در این زمینه فعالیت دارم توضیحاتی رو خدمتتون عرض میکنم.

در این زمینه در درجه اول همه چیز بستگی به علاقه و قدرت یادگیری شما داره . به فرض مثال برای چنین مدلسازی  شما باید اول یه دوره مدلسازی با انواع روش ها و تکنیک های مدلسازی رو بگذرونید حالا این میتونه توی آموزشگاه ها باشه یا نه شما با استفاده از سورس های آموزشی رایگان خارجی موجود در نت به صورت اصولی و از پایه شروع به یادگیری کنید و اگه قدرت یادگیری خوبی داشته باشید و مستمر کار کنید بعد از چند ماه میتونید مدل های قابل قبولی بزنید و اگه متناوب کارکنید ممکنه یک سال طول بکشه تا بتونید یه کار نسبتا خوب ارائه بدید بعد از اون یا در کنار اون شما باید متریال دهی ، نورپردازی و رندرینگ رو طبق همین حالاتی که گفتم یاد بگیرید که اون هم باز یاد گرفتنش بستگی به خودتون داره که چه مدت راه بیافتید و اگه واقعا خوب کارکنید میتونید بعد از یکسال کار قابل قبولی بزنید و یا اگه کم کار کنید خب زمان بیشتری میطلبه و در کل اگه بخواید چنین کاری مثل تصویر بالا بزنید که بهش CG/Real میگن واقعا باید چند سال کارکنید و اون هم تخصصی و حرفه ای چون کسی که میخواد چنین خروجی بده باید به مباحث نور و رندرینگ تسلط کامل داشته باشه!

یکی از اساتید برجسته و عزیزمون توی یکی از صحبت هاش میگفت وقتی میخوام در یه زمینه ای کار کنم مثلا همین نور ، میرم و نور رو از ابتدا تا انتها و مطالب در موردش رو مطالعه میکنم تا کامل بشناسمش بعد شروع به خلق کردن و کار باهاش میکنم!( به این ها میگن حرفه ای!)

توصیه من به شما دوست عزیز :

شما سنتون خوبه و اگه واقعا علاقه داریدو از همین الان شروع کنید و پشتکار داشته باشید زودتر به موفقیت می رسید و اگه وارد این حرفه شدید و یادگیری زبان برنامه نویسیتون خوبه زبان پایتون رو هم یاد بگیرید و هر چند این مسیر مقداری سختی هم داره ولی  مطمئن باشید کارتون خوب باشه میتونید از این حرفه به خوبی پول بدست بیارید ولی برای شروع به عنوان رسیدن به پول شروع نکنید بلکه با عشق و علاقه به این کار شروع کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

براتون آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که به جمع ما بپیوندید.:x

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱ ساعت قبل، DPSYS گفته است :

درود دوست گرامی

بنده چون در این زمینه فعالیت دارم توضیحاتی رو خدمتتون عرض میکنم.

در این زمینه در درجه اول همه چیز بستگی به علاقه و قدرت یادگیری شما داره . به فرض مثال برای چنین مدلسازی  شما باید اول یه دوره مدلسازی با انواع روش ها و تکنیک های مدلسازی رو بگذرونید حالا این میتونه توی آموزشگاه ها باشه یا نه شما با استفاده از سورس های آموزشی رایگان خارجی موجود در نت به صورت اصولی و از پایه شروع به یادگیری کنید و اگه قدرت یادگیری خوبی داشته باشید و مستمر کار کنید بعد از چند ماه میتونید مدل های قابل قبولی بزنید و اگه متناوب کارکنید ممکنه یک سال طول بکشه تا بتونید یه کار نسبتا خوب ارائه بدید بعد از اون یا در کنار اون شما باید متریال دهی ، نورپردازی و رندرینگ رو طبق همین حالاتی که گفتم یاد بگیرید که اون هم باز یاد گرفتنش بستگی به خودتون داره که چه مدت راه بیافتید و اگه واقعا خوب کارکنید میتونید بعد از یکسال کار قابل قبولی بزنید و یا اگه کم کار کنید خب زمان بیشتری میطلبه و در کل اگه بخواید چنین کاری مثل تصویر بالا بزنید که بهش CG/Real میگن واقعا باید چند سال کارکنید و اون هم تخصصی و حرفه ای چون کسی که میخواد چنین خروجی بده باید به مباحث نور و رندرینگ تسلط کامل داشته باشه!

یکی از اساتید برجسته و عزیزمون توی یکی از صحبت هاش میگفت وقتی میخوام در یه زمینه ای کار کنم مثلا همین نور ، میرم و نور رو از ابتدا تا انتها و مطالب در موردش رو مطالعه میکنم تا کامل بشناسمش بعد شروع به خلق کردن و کار باهاش میکنم!( به این ها میگن حرفه ای!)

توصیه من به شما دوست عزیز :

شما سنتون خوبه و اگه واقعا علاقه داریدو از همین الان شروع کنید و پشتکار داشته باشید زودتر به موفقیت می رسید و اگه وارد این حرفه شدید و یادگیری زبان برنامه نویسیتون خوبه زبان پایتون رو هم یاد بگیرید و هر چند این مسیر مقداری سختی هم داره ولی  مطمئن باشید کارتون خوب باشه میتونید از این حرفه به خوبی پول بدست بیارید ولی برای شروع به عنوان رسیدن به پول شروع نکنید بلکه با عشق و علاقه به این کار شروع کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

براتون آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که به جمع ما بپیوندید.:x

تو زمینه نور و رندر این تصویر که گفتی یادگرفتنش یک سال طول میکشه راستش من باهات مخالفم . تصویر بالا چیز خاصی نیس فقط یه مپ hdr میخواد با یه متریال که اکثر نرم افزارها آماده دارن. مثلا حتی کسی که هیچی بلد نیست میتونه رندری مث تصویر بالا رو یکی دوساعته تو نرم افزار keyshot بگیره.

به نظر من اینکه بگیم چقدر روش وجود داره و چندسال طول میکشه تا کار خوب بزنی یکم ناامید کننده س برای کسانی که میخوان تازه شروع کنن. من دیدم کسایی که با یکی دوتا تکنیک شروع کردن و با همونا کارای عالی زدن بدون اینکه لازم باشه از همه ی تکنیکا و پارامترها اطلاعی داشته باشن.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 31 فروردین 1398 در 16:42، alireza fattahi گفته است :

تو زمینه نور و رندر این تصویر که گفتی یادگرفتنش یک سال طول میکشه راستش من باهات مخالفم . تصویر بالا چیز خاصی نیس فقط یه مپ hdr میخواد با یه متریال که اکثر نرم افزارها آماده دارن. مثلا حتی کسی که هیچی بلد نیست میتونه رندری مث تصویر بالا رو یکی دوساعته تو نرم افزار keyshot بگیره.

به نظر من اینکه بگیم چقدر روش وجود داره و چندسال طول میکشه تا کار خوب بزنی یکم ناامید کننده س برای کسانی که میخوان تازه شروع کنن. من دیدم کسایی که با یکی دوتا تکنیک شروع کردن و با همونا کارای عالی زدن بدون اینکه لازم باشه از همه ی تکنیکا و پارامترها اطلاعی داشته باشن.

ممنون بابت راهنمایی هاتون  ، قصد جسارت ندارم و منم هیچ سررشته ی خاصی ندارم ولی فقط یه نکته که میخواستم بگم اینه که من فقط نمیخوام یه طرح ثابت بزنم میخوام طرحی باشه که انیمیشن هم داشته باشه ، یجورایی مثل کاری که خیلی از کاستومر ها میان و ماشین هایی رو تو بازی هایی مثل GTA V جایگزین میکنن ، برای همین شاید همونطور که دوستمون گفت شاید باید اصولی تر کار رو یاد بگیرم ، چون قاعدتا پیچیده تر میشه ، در ضمن برنامه هایی مثل Keyshot که گفتید برای شروع توصیه میکنید ؟ 

ویرایش شده توسط Nvidia Soldier
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 3 ساعت قبل، Nvidia Soldier گفته است :

ممنون بابت راهنمایی هاتون  ، قصد جسارت ندارم و منم هیچ سررشته ی خاصی ندارم ولی فقط یه نکته که میخواستم بگم اینه که من فقط نمیخوام یه طرح ثابت بزنم میخوام طرحی باشه که انیمیشن هم داشته باشه ، یجورایی مثل کاری که خیلی از کاستومر ها میان و ماشین هایی رو تو بازی هایی مثل GTA V جایگزین میکنن ، برای همین شاید همونطور که دوستمون گفت شاید باید اصولی تر کار رو یاد بگیرم ، چون قاعدتا پیچیده تر میشه ، در ضمن برنامه هایی مثل Keyshot که گفتید برای شروع توصیه میکنید ؟ 

بحث ماد برای بازی ها یکم فرق داره. یه چیزایی سختتر میشه یه چیزایی راحتتر. شما اگه برای gta بخوای ماشین بسازی خوبیش اینه که دیگه احتیاجی به نور و رندر و اینا نیست خود بازی این کارو انجام میده.

از طرفی مدلسازی باید بهینه تر باشه برای بازی.برای انیمیشنش هم اطلاع دقیقی ندارم ولی فک کنم اکثر کارهاش رو خود gta انجام میده و شاید به اون صورت انیمیشنی نخواد.

باید حوزه ی کاری رو مشخص تر کنی. الان یه بحث مدلسازی و رندر برای product design داریم مث عکسی که فرستادی. یه بحث ساختن asset برای بازی ها داریم و یه بحث ساختن انیمیشن های داستانی.

درنتیجه شما بهتره دقیقتر بدونید چه حوزه ای میخوای فعالیت کنی و از یه گوشه ی کار شروع کنی و بیای جلو. مثلا از مدلسازی با اموزش ها شروع کنی و یه ماشین بسازی. بعد توی همون مکس یا keyshot رندرش کنی. بعد ماشینو حرکتای ساده بدی تا با انیمیشن آشنا شی.حتی در آخر سرچ کنی که چطوری تبدیلش کنی به فورمتی که  gta هم بخونه.  اینجوری هم یه خروجی خوب از خودت میبینی هم با بخشای مختلف کار و نیازهای هر حوزه آشنا میشی.درضمن همه ی اینجور کارها درواقع تیمی هستن و شما لازم نیس همه ی بخش هارو کاملا بلد و حرفه ای باشی

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 31 فروردین 1398 در 16:42، alireza fattahi گفته است :

تو زمینه نور و رندر این تصویر که گفتی یادگرفتنش یک سال طول میکشه راستش من باهات مخالفم . تصویر بالا چیز خاصی نیس فقط یه مپ hdr میخواد با یه متریال که اکثر نرم افزارها آماده دارن. مثلا حتی کسی که هیچی بلد نیست میتونه رندری مث تصویر بالا رو یکی دوساعته تو نرم افزار keyshot بگیره.

به نظر من اینکه بگیم چقدر روش وجود داره و چندسال طول میکشه تا کار خوب بزنی یکم ناامید کننده س برای کسانی که میخوان تازه شروع کنن. من دیدم کسایی که با یکی دوتا تکنیک شروع کردن و با همونا کارای عالی زدن بدون اینکه لازم باشه از همه ی تکنیکا و پارامترها اطلاعی داشته باشن.

درود دوست گرامی

موضوعی که شما فرمودید مربوط به رندرگرفتن تو Keyshot هست که خب اون فقط بحث رندره و با  Keyshot سریع انجام میشه و چیزی که من گفتم مربوط به یادگیری اصولی و تخصصی مدلسازی و نور پردازی و رندرینگ تو خود نرم افزارهایی مثل 3D Max ، Maya و... هست و همچنین موتور رندرهایی مثل Mentalray  و  Vray !

در ادامه هم من قصدم نا امید کردن ایشون نبود فقط گفتم که هرچه بهتر و با پشتکاربیشتر کار کنی زودتر به نتیجه میرسی و کم کار کنی دیرتر و در مورد تکنیک ها هم مثلا برای مدلسازی ، مدلر هایی که تکنیک های بیشتری رو بلدن تو پروژه ها سریع تر و جلوتر از بقیه هستن حالا بستگی داره طرف بخواد چطوری و تو چه زمینه ای کار کنه!

موفق باشید.
 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 11 ماه بعد...

سلام

بنده خودم تخصصم مدلینگ هست mr.jalilpour  در اینستا بزنی میاد
3d hard surface modeling

اول از همه با هفته ای 2 یا 3 ساعت با جای نمیرسی!

تو همهی زمینه ها کار کنی بجای نمیرسی!

فقط و فقط توی یک زمینه متخصص بشو و زمینه های دیگه رو هم در حد نیاز کار کن

نکته بعد ابزار مهم نیست 

نحوه استفاده از ابزار مهمه

مایا-مکس-زیبراش-سینما 4d - و..... با همشون کار کن ببین توی کدوم راحتری و بیشتر میتونی تحمل کنی..

بنده خودم مکس هست و مکسم محیطی کاملا خشک و بی روحی داره

باید روزانه کار کنی تا بتونی در حد ضعیف برسی ... شما آماتور هستی بعد میرسی تازه به سطح ضعیف

کار 3d طوری هست که اول میگی حتی ازش پول درنیارم مهم نیست... ولی فقط حرف هست... انقدر انرژی میگره به وقتش که دلسرد میشی از کار..پس باید به صورت حرفه ای جلو بری..

به هیچ عنوان به موتور رندر نیاز نداری

اول باید بخش مورد نظر رو انتخاب کنی

ذهن خودت رو درگیر فرعی جات نکن

راه خودت رو مشخص کن

من امید بی جهت بهت نمیدم چون کار جدی هست و بایدم جدی باشی بهش..

به پول هم فکر کنی بد جور ضربه میخوری

کار خودت رو با کار دیگران مقایسه کنی ضربه میخوری

شما کار خودت رو با کار منی که چندساله تو این زمینه هستم مقایسه کنی ضربه میخوری

انتقاد رو نتونی تحمل کنی  ضربه میخوری

پیشرفت نتونی بکنی ضربه میخوری

به این عکسها هم نگاه نکن اول باید از فنجون و نمکدون شروع کنی 

قدم به قدم برو جلو 

یه فیل رو چطور میخورن ؟ لقمه لقمه

حالا برو جلو به امید موفقیت

 

 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام منم با آقای جلیل پور موافقم منم کارم همینه فقط تو حیطه معماری ، شما اول ببین چیکار میخوای بکنی یعنی چی میخوای ازین دنیای عظیم CG بعدش برو سمت همون چند سال با مکس و ویری کار کردم الان هم با آنریل کار میکنم هنوز و هروز هم در حال یادگرفتنم چون ته نداره بازم احساس میکنم چیزی بلد نیستم ، هر نرم افزاری قلق داره بالا پایین داره نمیتونی بگی فلان برنامه ارجعیت داره هر چیزی جای خودشه 

شما انیمیشن بخوای یک برنامه بدرد میخوره سینگل شات بخوای یک برنامه ، بحث cg هم نمیتونی بگی من فقط مدلینگ کار میکنم یا من فقط نورپردازی یاد میگیرم همش و بخوای نخوای باید بلد باشی پس اول تصمیمتو بگیر میخوای اینکاره بشی یا نه بعدش شاخه کار و مشخص کن

برنامه نویسی هم نیازی نیست  الان ابزار های مختلف هستش تو برنامه ها که خودش یه دنیا برنامست  پیش نیازش فقط علاقه ، تمرین ، هدف داشتنه ، یک شاخه رو بگیر تا تهش برو :) ....  موفق باشی 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...