رفتن به مطلب

كسي پاسخگوي اختلال‌هاي اينترنت نيست !!!


morteza.p
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

n00020384-b.jpg

سرعت اینترنتتان آنقدر پایین است که حتی نمی‌توانید یک صفحه اینترنتی باز کنید. خاموش و روشن کردن مودم و کامپیوتر هم کمکی به معقول شدن سرعت اینترنتتان نمی‌کند.

مجبور می‌شوید به سیستم پشتیبانی شرکتی که از آن سرویس اینترنت می‌گیرید تماس بگیرید. بعد از ماندن پشت صف انتظار وقتی نوبتتان می‌شود کارشناس محترم مانند همیشه تنها یک جواب برای اختلال در سرویس شما دارد و آن هم اینکه مشکل از شرکت نیست، مشکل از دیتای مخابرات است.

این داستانی است که طی یک هفته اخیر برای اکثر کاربران اینترنتی به وجود آمده و هیچ‌کس هم تاکنون جوابگوی این مشکل نبوده است.

افزایش روزانه پهنای باند

در حالی که این روزها کاربران اینترنت پرسرعت در کشور با قطع و وصل و کاهش کیفیت سرعت اینترنت خود مواجه هستند و شرکت‌های خدمات‌دهنده اینترنتی و مخابرات هم علت اصلی اختلال در اینترنت کشور را به شرکت زیرساخت ارتباط می‌دهند، اما از آن سو این شرکت هرگونه اختلال در شبکه اینترنت کشور را رد کرده و پیوسته نیز از افزایش پهنای باند کشور خبر می‌دهد.

در تازه‌ترین خبر هم هفته گذشته محمود خسروي، مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت با بيان اينكه شبكه زيرساخت هوشمند است، اظهار كرده زماني كه قطعي در مسيري اتفاق بيفتد، ارتباط به دليل هوشمند بودن شبكه از مسير ديگري برقرار مي‌شود.

وی در گفت‌وگو با ایسنا با بيان اينكه به دليل هوشمند بودن شبكه ارتباطات زيرساخت، قطعي نداريم، اظهار كرد: شركت‌هايي كه ارتباط نقطه به نقطه از ما مي‌گيرند، بايد مسير «رزرو» داشته باشند كه اين كار صورت گرفته و ما هيچ زماني قطعي نداريم.

در حالی خسروی از عدم قطعی سرویس اینترنت طی چند روز گذشته صحبت می‌کند که براساس اطلاعات به دست آمده از یکی از شرکت‌های خدمات‌دهنده اینترنتی حداقل از ابتدای آذرماه تاکنون شبکه اینترنت کشور با قطعی‌های چند ساعته مواجه بوده است.

برای مثال در روز دوم آذرماه شبکه اینترنت کشور با ۱۳۵ دقیقه اختلال شدید، در روز سوم آذر با ۲۴۰ دقیقه اختلال شدید، در روز هشتم و نهم آذر با ۵ دقیقه قطعی کامل مواجه بوده است.

در تماس با شرکت زیرساخت در خصوص قطعی‌های‌ چند روز اخیر روابط عمومی این شرکت اظهار كرد که خبرنگاران زیادی طی این چند روز با ما تماس گرفته و صحبت از کاهش سرعت اینترنت می‌کنند که ما هم بلافاصله از بخش فنی خواستار گزارشی در این خصوص شدیم، اما آنها اعلام کرده‌اند که شبکه زیرساخت با هیچ‌گونه مشکلی مواجه نیست.

همچنین در ادامه مسئول روابط عمومی شرکت زیرساخت اعلام کرد که احتمالا مشکل اختلال به شرکت‌های سرویس‌دهنده اینترنت بازمی‌گردد.

در پایان هم این مقام مسئول تاکید کرد که زیرساخت روی شبکه فیلترینگ هم تغییراتی انجام نداده که باعث کندی سرعت اینترنت کاربران شود.

همچنین در ادامه افزایش قطعی و کاهش سرعت اینترنت، محمود خسروی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که قطعي اينترنت مربوط به شركت ارتباطات زيرساخت نيست و مشتركاني كه دچار مشكل شده‌اند علت را از مراكزي كه اينترنت خود را دريافت كرده‌اند جست‌وجو كنند.

وی تاکید کرد که اينترنت از نظر زيرساخت مشكلي ندارد و افرادي كه دچار كندي اينترنت شده‌اند با مراكز پشتيباني اينترنت خود مانند شركت‌هاي PAP تماس بگيرند.

اما تماس ما به شرکت‌های؛ خدمات دهنده اینترنت هم بی‌پاسخ ماند؛ چرا که آنها هر گونه مشکل سرویس شرکت خود را رد کرده و آن را به دیتای مخابرات یا هم زیرساخت ارتباط دادند.

کارشناسان بخش پشتیبانی یکی از شرکت‌های خدمات‌دهنده اینترنت پرسرعت در این خصوص می‌گوید: «اینترنتی که به صورت کلی و از طریق شرکت زیرساخت وارد کشور می‌شود دچار مشکل است وگرنه کاربران می‌توانند به سایت شرکتی که از آن سرویس دریافت می‌کنند مراجعه و به اطلاعات صفحات خود دسترسی پیدا کنند.»

به گفته این کارشناس کاهش سرعت اینترنت روی برخی از آدرس‌های اینترنتی که به پروتکل HTTPS مرتبط است، دیده می‌شود. برای مثال بیشتر کاربران در بازکردن میل یا استفاده از خدمات اینترنتی بانکی خود با مشکل شدیدی مواجه هستند.

این کارشناس در خصوص اینکه با توجه به این اختلالات و عدم پاسخگویی زیرساخت و شرکت‌ها تکلیف هزینه‌ای که کاربران برای این سرویس پر اختلال پرداخت می‌کنند چه می‌شود، می‌گوید: «اگر مشکل از شرکت‌ها باشد و کاربران هم آن را ثابت کنند ما می‌توانیم مقدار ترافیک مجانی را در اختیار وی بگذاریم، اما اگر مشکل از طرف ما نباشد نمی‌‌‌توانیم برای جبران این ضرر کاری انجام دهیم.

به گفته یکی دیگر از مدیران شرکت خدمات‌دهنده اینترنت پرسرعت که خواست نامش فاش نشود، سرویس اینترنت روزانه با کاهش ۷۰ تا ۸۰ درصد سرعت مواجه می‌شود و زیرساخت هم که تنها متولی ورود پهنای باند به کشور است آن را قبول نمی‌کند و همه مشکلات را به گردن شرکت‌ها می‌اندازد و این در حالی است که شرکت‌ها به صورت مستقیم به زیرساخت متصل هستند.

وی در خصوص پیگیری شرکت‌های فعال در این حوزه برای پیدا کردن علت افت سرویسشان هم می‌گوید: «تنها پیگیری‌اي که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که نامه گزارش این اختلالات را به شبکه زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات ارسال کنیم، اما از آنجا که ما هنوز قرار داد SLA را با شرکت زیرساخت امضا نکرده‌ایم، نمی‌توانیم ادعایی در خصوص این اختلالات داشته باشیم.»

وی ابراز امیدواری می‌کند که با امضای این قرارداد شاید شرکت‌ها بتوانند غرامت مادی خود را از زیرساخت دریافت کنند.

به گفته وی قرار داد SLA سطح خدمات و کیفیت را تضمین می‌کند یعنی به مقدارهر قطعی براساس جدول SLA که هنوز مشخص نیست شرکت‌ها می‌توانند خسارت بگیرند.

اما این فعال تایید می‌کند تا زمانی که زیرساخت قطعی شبکه اینترنت از طریق شبکه خود را قبول نکند این قرار داد هم کمكی به شرکت‌ها برای دریافت خسارت و در نتیجه ارائه سرویس جایگزین به کاربران نمی‌کند.

اگر روزی هم شانس بیاوریم و شبکه اینترنت کشور با اختلال و افت سرعت مواجه نباشد، اما سرعت این سرویس در کشور آنقدر پایین است که استفاده از آن برای کاربران چندان لذت بخش نیست و به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با شرایط فعلی وضعیت اینترنت بهتر است که بگویم که اینترنتی در کشور وجود ندارد.

حسن قدمياري، كارشناس حوزه اینترنت، در خصوص وضعیت سرویس اینترنت پرسرعت در کشور می‌گوید: «سرعت اينترنت در كشور در مقايسه با ساير كشورها حتي براي مصرف خانگي هم كم است، در حالي كه در برخي كشورها براي مصرف خانگي سرعت‌هاي بيشتري ارائه مي‌شود.»

وی در ادامه افزود: «ما در دستيابي به دولت الكترونيكي با مشکلاتي روبرو هستيم، يکي از اين مشکلات بستر و پهناي باند محدود و سرعت ۱۲۸ kbps است كه براي مصرف‌كنندگان خانگي (که قسمت عمده کاربران در حوزه خدمات دولت الکترونيکي هستند) در نظر گرفته شده است.اين پهناي باند در نظر گرفته شده جهت کاربران خانگي هم به‌صورت اختصاصي نبوده و بيشتر به‌صورت اشتراكي از سوي ارائه‌دهندگان اينترنت در اختيار عموم مردم قرار مي‌گيرد و اين خود زمينه‌ساز مشكل اساسي ديگري است و روي همين سرعت كم هم نمي‌توان حساب باز كرد.»

براساس اظهارات این کارشناس گاهي سرعت اينترنت خطوط پرسرعت ADSL حتي قدرت ثابت بودن را هم ندارند و بعضي اوقات از خط دايل‌آپ هم كندتر هستند. به باور وی مشکل اشتراکي بودن پهناي باند و ثابت نبودن آن، تنها مربوط به خطوط پرسرعت ADSL نبوده بلکه اين معضل گريبانگير ساير تکنولوژي‌ها مانند دايل‌آپ، وايمكس و GPRS نيز مي‌شود.

به گفته اين كارشناس شبكه، يک خط ADSL در سطح جهاني تقريبا توانايي ارائه پهناي باندي در حدود ۰/۱۲ مگابيت بر ثانيه را داراست در حالي که بيشترين سرعتي که در حال حاضر به کاربران اين حوزه در كشور ارائه مي‌شود، سرعت ۰/۲ مگابيت بر ثانيه است که اين سرعت براي کاربران غيرخانگي درنظر گرفته شده است.

براساس اظهارات وی در حال حاضر امکان تهيه ADSL۲+ در ايران توسط شرکت‌ها با سرعت ۰/۲ مگابيت بر ثانيه جهت کاربران غيرخانگي فراهم شده و اين در حالي است که اين خط توانايي ارائه سرعت ۰/۲۴ مگابيت بر ثانيه را دارا است و اين نشان‌دهنده فاصله ما با استانداردهاي بين‌المللي است.

منبع : ایتنا

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوستانمون دارن سیستم ف----جدید امتحان میکنن.

بودن یا نبودن قرار داد SLA هم دردی رو دوا نمیکنه چون داستان شکایت از داروغه به داروغه بردن هست .

مواقع اختلال من اکثر مرور گر ها رو تست کردم بهترین مرورگر تو این مواقع از نظر سرعت گوگل کروم هست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ببخشیدا ، داریم توی تکنولوژی خفه میشیم ، اونم از نوع خودی !!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

چند روز پیش سرعت اینترنت ما که واقعا اعصاب خورد کن شده بود اما امروز بهتر شده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

منکه امروز صبح گریم گرفته بود. :crying:

حساب کردم برای خط سه ماهه بیشتر از هزینه خط ADSL باید پول تلفن همراه بدم برای تماس با پشتیبانی تو این مدت :ohmy:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ما 3 تا خط تلفن داریم تو خونه هفته یی به نوبت 2 تاش قطع هست ! روی 3 تاش نت 128 تا 512 گرفتم اگر قطع شد اون یکی.

:)))))

په نه په ! فکر کردی با این همه تحریم....

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 4 هفته بعد...
  • کاربر ویژه

قطعی اينترنت از تكذيب تا تكريم

علي شميرانی - ظاهراً قرار نيست هيچ تغيير در سياست‌هاي اطلاع‌رساني شركت ارتباطات زيرساخت به عنوان متوالي تامين پهناي باند اينترنت كشور رخ دهد.

همچون دفعات گذشته، اينترنت كشور در ابتداي هفته گذشته دچار اختلال شد، كاربران اختلال‌ها را كاملاً احساس كردند، رسانه‌ها پرسش‌گري كرده و در نهايت شركت ارتباطات زيرساخت تنها در پاسخ به پرسش يكي از رسانه‌ها اختلال مذكور را تاييد كرد.

به عبارت ديگر همچون گذشته خبري از اطلاعيه رسمي، توضيح مشكل، زمان رفع اختلال، مسيرهاي جايگزين و دادن اطمينان خاطر به مصرف‌كنندگان اينترنت در كشور از سوي شركت مذكور در كار نبود.

عذرخواهي كه پيشكش. امري كه روي آن تاكيد بسياري شده و در فرهنگ ما به تكريم ارباب رجوع معروف است.

در عوض زماني كه همچنان اختلال‌ها محسوس و غيرقابل انكار بود، پيگيري يكي از رسانه‌ها در خصوص علت ماجرا تنها تكذيب شركت زيرساخت را در پي داشت.

آري، به هر حال اينگونه است و اصولا قرار نيست خبر اختلال‌هاي اينترنت اطلاع رساني عمومي شود و اين رسانه‌ها هستند كه بايد به مرجع عرضه اينترنت كشور مراجعه كرده و درصورت نبود انواع موانع مرسوم اداري اعم از انبوه جلسات، مرخصي‌ها، ماموريت‌ها، صرف نهار و ... پاسخكي دريافت كنند.

اما بشنويد از ريزكشور نقطه‌اي شكل حاشيه خليج فارس. در همين ايام كه مسئولان اينترنت كشور بدون اشاره به هيچ جزئياتي در پي تاييد و تكذيب اختلال اينترنت بودند، شركت «دو» در امارات متحده عربي چه خبري را خطاب به اندك مصرف‌كنندگان اينترنت كشورشان مخابره كرد.

اين شركت اعلام كرد، كابل SMW۳ در نزديكي كانال سوئر مصر و كابل i۲i كه جنوب هند و سنگاپور را به يكديگر متصل مي‌كند، قطع شده است.

«دو» در ادامه گفته، به سرعت از مسيرهاي جايگزين خود براي تامين اينترنت استفاده خواهد كرد اما كاربران احتمالا با كندي سرعت اينترنت مواجه خواهند شد.

اگرچه كندي سرعت در اين كشور از سوي كاربران گزارش نشد، ليكن شركت مذكور به راحتي موضوع را به اطلاع مصرف‌كنندگان خود رساند، حال آن كه چه بسا به راحتي مي‌توانست به تكذيب موضوع بپردازد.

مخلص كلام آنكه اگر مسئولان شركت ارتباطات زيرساخت عادت كنند كه همچون شركت مخابرات و اپراتورهاي تلفن‌همراه كشور قبل يا حين بروز اختلال، به مشتركان خود احترام گذاشته و ضمن پوزش به بيان چرايي و زمان رفع مشكل مي‌پردازند، عادت نيكي بوده و به مشتركان خود لطف كرده‌ اند.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من اکثز اوقات با ایرانسل میام خداییش نسبت یه ADSL خیلی عالیه ولی بازم نمیصرفه بابت دو گیگ 10 تومن بگیرن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من دیشب برای دانلود یک فایل 70 مگابایتی 4 ساعت و 30 دقیقه انتظار کشیدم! در حالیکه این میزان حجم تنها در دو دقیقه دانلود میشد.

سرویس جی میل هم به کل لود نمی شود و البته مشکل از سرویس HTTPS است که در حال تغییرات توسط عزیزان در داخل کشور است!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

من دیشب برای دانلود یک فایل 70 مگابایتی 4 ساعت و 30 دقیقه انتظار کشیدم! در حالیکه این میزان حجم تنها در دو دقیقه دانلود میشد.

سرویس جی میل هم به کل لود نمی شود و البته مشکل از سرویس HTTPS است که در حال تغییرات توسط عزیزان در داخل کشور است!

درود

انشاالله.. درست میشه برادر ... ;)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مهمان
This topic is now closed to further replies.
 اشتراک گذاری

×
×
  • اضافه کردن...