رفتن به مطلب

ابزارهای مفید وب که اغلب کاربران استفاده نمی کنند!


روبیک
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

یک قاعده کلی در دنیای نرم افزار وجود دارد و آن این است که هر چیزی که شما به آن فکر کرده اید را قبلا کسی به آن فکر کرده و حتی برای آن راه حل یافته است! با این احتساب بسیاری از مشکلاتی که کاربران بر روی اینترنت دارند عملا به طرز بسیار ساده و هوشمندانه ای حل شده اند و فقط کافی است که شما از آنها خبر داشته باشید و آنها را به کار بگیرید.۱-سینک کردن بوک مارک و رمز و …در مرورگرها

مرورگرهای مدرنی مانند کروم و فایرفاکس امکان Sync کردن هر آنچه در مرورگر شما شخصی سازی شده است را دارند. اما ارزش این امکانات بسیار بالاتر از آنی است که فکر می کنید. وقتی شما در مرورگری مانند کروم بوک مارکها و حسابهای کاربری خود را سینک می کنید نه تنها عملا یک بک آپ یا پشتیبان از آنها دارید بلکه همواره و همه جا با وارد کردن اکانت خود می توانید به آنها دسترسی داشته باشید. در بین مرورگرهای موجود کروم بهترین روش ممکن را برای سینک کردن داده ها با اکانت جی میل شما فراهم کرده است. اگر کاربر مکینتاش و یا iOS اپل هستید مرورگر سافاری اکنون می توانید با سرورهای iCloud همزمان شود.

2-فضای ابری یا Cloud Space

شما اگر فایلهایی را ممکن است نیاز داشته باشید چه می کنید؟ آیا همیشه آنها را با کول دیسک با خود همراه می برید؟ آیا ریسک همراه داشتن همیشگی آنها را می کنید؟ طبق معمول راه حل این کار فضاهای ابری هستند. این فضاها به شما امکان می دهند که داده های خود را در سرورهای ابری ذخیره کنید. با این کار نه تنها از آنها پشتیبان دارید بلکه عملا همه جا در دسترس شما هستند. اغلب این خدمات به شما امکان می دهند که داده های خود را به صورت خصوصی حفط کنید و یا برخی را به صورت اشتراکی با دیگران مورد بهره برداری قرار دهید. خدماتی مانند Dropbox یا SkyDrive از این دسته خدمات هستند.

۳-آنتی ویروسهای آنلاین

شما به فایلی شک دارید؟ آیا می توانید آن را با بیش از یک آنتی ویروس تست کنید؟ بله!

شما روی پی سی خود یک آنتی ویروس دارید. اما اگر دوست دارید فایلی را با چند آنتی ویروس تست کنید می توانید از سایتهای آنتی ویروس آنلاین مانند VirusTotal استفاده کنید. این سایتها فایل شما را با ده ها آنتی ویروس به روز شده چک می کنند و به شما گزارش می دهند.

۴-ابزارهای کاربردی وب

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که خواستید بعد از قرنی یک آیکون از یک عکس بسازید. خوب چه می کنید؟ آیا توجیه دارد که برنامه مخصوصی را نصب کنید اما تا یک قرن دیگر هم دوباره گذارتان به آن نیافتد؟ مسلما خیر!

خوب است بدانید که در همه مواردی که می توانید تصور کنید بر روی اینترنت ابزارهای رایگان وجود دارند که اگر کاری را به ندرت انجام می دهید بهتر است به جای دانلود و نصب برنامه های مخصوص آنها از آنها بهره بگیرید. برای یافتن این ابزارها گوگل کنید. مثلا با کلمات online icon creator به اینجا خواهید رفت.

۵-موتورهای جستجوی محتوا

شما چگونه جستجو می کنید؟ بر اساس کلمات کلیدی؟ حال اگر قرار باشد که با تکه ای از یک عکس و یا موسیقی بخواهید برای نسخه کاملتر آن جستجو کنید چه خواهید کرد؟ موتورهای جستجوی محتوا راه حل مشکل شما هستند. با سایتهایی مانند TinEYE برای یافتن یک عکس بر اساس محتوای یک عکسی که لینک میدهید و یا اپلود می کنید می توانید اقدام کنید. سایتهایی مانند Shazam همین کار را برای موسیقی می کنند. متاسفانه موتور جستجوی محتوایی برای ویدیوها نیافتم.

6-خدمات ایمیل IMAP

اغلب کاربران از ایمیلهای مبتنی بر وب استفاده می کنند. اما گار دوست دارید تجربه ایمیل به راحتی آفیس بدون رفتن به صفحات وب داشته باشید می توانید به خدمات ایمیل IMAP فکر کنید. این خدمات اکنون بر روی همه ایمیلهای مشهور مانند جی میل و یاهو و هات میل فعال است. البته برای هات میل فقط باید از ایمیل خوانهای خود میکروسافت مانند اوت لوک استفاده کنید. جی میل امکان دسترسی را از طریق همه ایمیل خوانها به رایگان فراهم کرده است که بهترین آنها Thunderbird است که رایگان نیز می باشد. اگر کاربر محصولات اپل هستید باید بدانید که ایمیل خوان مکینتاش و iOS امکان دسترسی رایگان به یاهو نیز دارند.

سخن آخر اینکه فراموش نکنید که دنیای وب بسیار بزرگتر و غنی تر از آنی است که فکر می کنید. پس سعی کنید بیشتر برای حل مشکلات خود جستجو کنید. قطعا کسی در یک گوشه از این دنیای عظیم مجازی چیزی برای کمک به شما دارد! شک نکنید!

Webmaster.jpg

وب شهر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...