رفتن به مطلب

120fps در مانیتور با نرخ 60


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سلام وقتی مانیتورمون 60 فریم بیشتر رو نمیتونه نشون بده

اجرای بازی با نرخ 120 با اجرای بازی با نرخ 60 یعنی هیچ فرقی واسمون نداره؟

با تشکر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 14 خرداد 1398 در 10:49، AMIR@ گفته است :

سلام وقتی مانیتورمون 60 فریم بیشتر رو نمیتونه نشون بده

اجرای بازی با نرخ 120 با اجرای بازی با نرخ 60 یعنی هیچ فرقی واسمون نداره؟

با تشکر

روی مانیتوری که دارید هیچ فرقی نداره ولی اگر مانیتورتون میتونست ساپورت کنه خیلی فرق داشت 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 14 خرداد 1398 در 22:19، AMIR@ گفته است :

سلام وقتی مانیتورمون 60 فریم بیشتر رو نمیتونه نشون بده

اجرای بازی با نرخ 120 با اجرای بازی با نرخ 60 یعنی هیچ فرقی واسمون نداره؟

با تشکر

جز گرمای بیشتر نه 

البته چرا اگه بازی بهینه نباشه روی اون 120 فریم ممکنه درصحنه های شلوغ یهو فریم بشه 90 وچیزی به چشم نیاد ولی وقتی فریم رو 60 قفل کنی فریم کمتر از 60 بشه و کندیشو نشون بده

ترجیحا همیشه رو 60 قفل نکن بزار نزدیک 70 اینا

ویرایش شده توسط memex
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 دقیقه قبل، memex گفته است :

جز گرمای بیشتر نه 

البته چرا اگه بازی بهینه نباشه روی اون 120 فریم ممکنه درصحنه های شلوغ یهو فریم بشه 90 وچیزی به چشم نیاد ولی وقتی فریم رو 60 قفل کنی فریم کمتر از 60 بشه و کندیشو نشون بده

ترجیحا همیشه رو 60 قفل نکن بزار نزدیک 70 اینا

 گرمای بیشتر برای مانیتور یا کیس؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تو بازی های انلاین مثل کانتر فرق داره

اون موقع رفرش ریت شما مهم نیست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به خاطر پایین اومدن فریم تایم ، مقداری iput lag کاهش پیدا میکنه 

و البته به خاطر فریم  بالاتر screen tearing ها کوچیک تر میشن ( این مورد رو دقیق نمیتونم ثابت کنم )

و البته به قول دوستمون از ویژگی های منفیش هم بالا رفتن مصرف برق و دمای قطعاته 

و یه مورد دیگه اینکه ، اگر برای 60 فریم از تکنولوژی vsync استفاده میکنید ، مشکل screen tearing از بین میره ولی در عوض باعث ایجاد اینپوت لگ بالا میشه ، ( اگر مانیتورتون دارای فری سینک یا جی سینک هست ، بهتره که فریم ریت رو زیر 59 نگه دارین تا هم تصویر بدون tearing و نرمی داشته باشین و هم مشکل input lag بالا نداشته باشین 

ویرایش شده توسط bighero7
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 7 ساعت قبل، AMIR@ گفته است :

 گرمای بیشتر برای مانیتور یا کیس؟

کیس

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 6 ساعت قبل، hosin گفته است :

تو بازی های انلاین مثل کانتر فرق داره

اون موقع رفرش ریت شما مهم نیست

نمایشگر کلا 60هرتزه هیچ فرقی نداره بازی افلاین یا انلاین

پینگ مناسب + فریم ثابت 60 دیگه امکان نداره مشکلی پیش بیاد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اما دوستان بنده یک مانیتور 60 هرتز دارم. گرافیکم قویه و میتونم برخی از بازی هارو بالای 100 فریم اجرا کنم. Fast sync رو در کنترل پنل فعال کردم و در برخی بازی هایی که پشتیبانی میکنه مانند call of duty black ops 3 و counter و gta v و برخی بازی های دیگر برام روون تر از 60 فریم اجرا میشد و میشد حس کرد بالاتره و لگ کمتر میزد.یعنی تأثیرشو گذاشته بود. 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 33 دقیقه قبل، memex گفته است :

نمایشگر کلا 60هرتزه هیچ فرقی نداره بازی افلاین یا انلاین

پینگ مناسب + فریم ثابت 60 دیگه امکان نداره مشکلی پیش بیاد

Cs پلیر نیستین و فرقشو احساس نمی کنید. 

 

روی مانیتور 60hz.  گرفتن fps بالاتر اینپوت لگ رو کمتر میکنه و بشخصه  بازی خیلی روونتر میشه جوری که اگه با fps 300 پلی بدید دیگه نمیتونید با 60 تا اونم در مانیتور 60 hz پلی بدید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 دقیقه قبل، SaeedReDLiNe گفته است :

Cs پلیر نیستین و فرقشو احساس نمی کنید. 

 

روی مانیتور 60hz.  گرفتن fps بالاتر اینپوت لگ رو کمتر میکنه و بشخصه  بازی خیلی روونتر میشه جوری که اگه با fps 300 پلی بدید دیگه نمیتونید با 60 تا اونم در مانیتور 60 hz پلی بدید

درسته خودم کانترسورس با فریم ۳۰۰پلی میدم،یبار امتحانی گذاشتم v sync چنان لگ شدیدی میزد که نگو

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 30 دقیقه قبل، ShQringQn گفته است :

اما دوستان بنده یک مانیتور 60 هرتز دارم. گرافیکم قویه و میتونم برخی از بازی هارو بالای 100 فریم اجرا کنم. Fast sync رو در کنترل پنل فعال کردم و در برخی بازی هایی که پشتیبانی میکنه مانند call of duty black ops 3 و counter و gta v و برخی بازی های دیگر برام روون تر از 60 فریم اجرا میشد و میشد حس کرد بالاتره و لگ کمتر میزد.یعنی تأثیرشو گذاشته بود. 

تاثیر که داره

یکی از دوستان هم گفتن

مثلا شما رو 60 قفل کنی یه سری بازیا حالا به دلیل مشکلات گرافیکی یا هر چیز دیگه معمولا دچار تغییر تعداد فریم خروجی میشن و این باعث میشه شما حس کنی لرزش رو

ولی مثلا فریم ازاد باشه و بره رو نود یا صد خب دیگه این تغییر فریم ها به چشم نمیاد

من امتحان کردم مثلا یه بازی رو90 گذاشتم یهو پرش داشته و رفته مثلا رو هشتاد یا هفتاد و سریع برگشته و بعد قفل میکنم رو 60 و خب در این صورت اصلا نباید کمتر بشه ولی بعضی وقتا یهو میبینی شده 50 و برگشت

بعد اینکه فریم بییخود هم سیستم زیاد تولید میکنه😄

یعنی سیستم باید مثلا رو 70 یا 80 فریم قفل شه تا 60 فریم درست و حسابی بده

بقیش فکر کنم با زمان تاخیر درست و به موقع ارسال نمیشن(البته مانیتور معمولی)

ولی در کل 60 فریم همیشه خوب و تقریبا ایده ال بوده مگه کاربر خیلی حساس باشه رو این چیزا

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 دقیقه قبل، SaeedReDLiNe گفته است :

روی مانیتور 60hz.  گرفتن fps بالاتر اینپوت لگ رو کمتر میکنه و بشخصه  بازی خیلی روونتر میشه جوری که اگه با fps 300 پلی بدید دیگه نمیتونید با 60 تا اونم در مانیتور 60 hz پلی بدید

اینی که میگید جنبه علمی نداره

وقتی مانیتور 60 هرتزه شما 100000000فریم بگیر همون 60فریم نمایش داده میشه

اینکه شما میگی لگ رو کم میکنه درسته مثلا یه صحنه انفجار رخ میده فریم 30تا میخوره تو سرش وقتی 200 فریم باشه تفاوتی نداره ولی 60فریم باشه لگ احساس میشه

ولی دقت کنید زدم 60فریم ثابت باشه یعنی بازی اینقدر بهینه باشه که 60فریم بمونه...

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 6 دقیقه قبل، silvermanhhh گفته است :

یبار امتحانی گذاشتم v sync چنان لگ شدیدی میزد که نگو

این تکنیک اصلا فریم تایم رو زیاد میکنه برای انلاین کسی ازین تکنیک استفاده نمیکنه

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 3 دقیقه قبل، (Naughty boy) گفته است :

یعنی سیستم باید مثلا رو 70 یا 80 فریم قفل شه تا 60 فریم درست و حسابی بده

بله کاملا درسته  ایراد هم از بهینه نبودن بازی و وقفه های ممکنه در پردازش cpu و غیره هست

کلا بهتره از 60 بالاتر باشه ولی در حد معقول مثلا همین عددی که مثال زدید ولی 200 دیگه معقول نیست 200 فریم برای مانیتور 144 هرتزیشم زیاده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درکل فکر بکنم برای جمع بندی و برای اگاهی  صاحب تاپیک بشه گفت: 120 فریم بر روی مانیتور 60 هرتز کمی تأثیر داره و باعث میشه بازی کمی روون تر و بدون لگ تر اجرا بشه اما 120 فریم بر روی مانیتور 120 هرتز بسیار تاثیر داره و فرقش کاملا مشهوده. 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

داستان میگیدا 😂 مانیتور وقتی ۶۰ هرتز هست قابلیت نشون دادن فریم های بیشتر رو نداره حالا ۱۰۰۰ فریم‌ بده ، کلا هیچ فرقی نداره ، واسه همین پنل با هرتز‌بالاتر ساخته شده. میتونید توی سایت هایی که فریم تصویر رو تست میکنن برید ، و ببینید بیشتر ۵۹ یا ۶۰ فریم نشون نمیده تصویر هیچ تاثیری هم تو لگ و ... نداره.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام یه توضیح کلی خواستم بگم

ببینید از لحاظ تئوری ماکسیمم فریمی که می تونید تو یه مانیتور 60 هرتز ببینید همون 60 فریمه؛ در نتیجه مینیمم input lag که با این 60 فریم می گیرید در بهترین حالت 16.7 میلی ثانیه است.

به این دلیل میگم بهترین حالت که همیشه عوامل دیگه ای هم موثره- برای مثال تاخیری که در موس و کیبورد وجود داره و مهم تر از همه input lag مانیتوری که استفاده می کنید (تو مانیتور های عادی و معمولی این عدد بالای 10 میلی ثانیه است) - پس این مواردم می تونید به اون 16.7 میلی ثانیه  اضافه کنید  که در نهایت احتمالا بالای 25 میلی ثانیه تاخییر دارید.

حالا راه حل ثابت شده و البته موثر اینکه که شما بیاید فریم ریت خودتون رو بالا ببرید تا اون 16.7 میلی ثانیه input lag ابتدایی رو تا حد امکان کاهش بدید

فریم ریت 60: 16.7 میلی ثانیه

فریم ریت 144: 7 میلی ثانیه

فریم ریت 200:  5 میلی ثانیه

فریم ریت 400: 2.5 میلی ثانیه

اگر هم باورتون نمیشه می تونید برید تو یه بازی سبکی مثل CSGO و با استفاده از نرم  افزار Riva Tunerstatistic server اینا رو خودتون تست کنید تا به یقین برسید

پس فریم بالاتر همیشه input lag رو کاهش میده  و در کمال تعجب برای بسیاری از دوستان، بله!!! حتی تو مانیتور های عادی 60 هرتزی

این اعدای که گفتم تو یه بازی عادی ( دارک سولز) ممکنه اصلا قابل حس نباشند ولی تو بازیهای esports و آنلاین رقابتی بسیار تاثیر گذار و  قابل حس است

این لینک ویدیو که تمام وارد بالا رو با دلیل و منطق اثبات میکنه. https://www.youtube.com/watch?v=uzp8z1i5-Hc

موفق باشید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 5 ساعت قبل، memex گفته است :

نمایشگر کلا 60هرتزه هیچ فرقی نداره بازی افلاین یا انلاین

پینگ مناسب + فریم ثابت 60 دیگه امکان نداره مشکلی پیش بیاد

دوست عزیز فرق داره

من حدود 15 ساله دارم کانتر بازی میکنم

حتی یادمه توی مسابقات انلاین  نسخه گلوبال یکی از بازیکن های تیم ها سیستمش به مشکل برخورد و اف پی اس دریافتیش شد 140 مسابقات حدود 10 دقیقه نگه داشتن براش !!!

از اونوور  دارشت استریم میکرد مانیتورش 60 هرتز بود

حتی اندی پایرو هم که استریمر معروفیه یه بار وسط بازی اف پس اسش شد 100 نگه داشتن دوستاش مچو واسش تا سیستم ریست بده

اینپوت لگ شما با اف پی اس بالای 300 میتونید یه چیزی بین 4 - 3 میلی ثانیه کنید

برای همینه حتی تو سرور های انلاین ایران  که پینگ همه اوکی باشه

اون فردی که اف پی اس بالاتری میگیره اصطلاحا هد شات هم بهتر میتونه بکنه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 14 ساعت قبل، Hadi ABD گفته است :

سلام یه توضیح کلی خواستم بگم

ببینید از لحاظ تئوری ماکسیمم فریمی که می تونید تو یه مانیتور 60 هرتز ببینید همون 60 فریمه؛ در نتیجه مینیمم input lag که با این 60 فریم می گیرید در بهترین حالت 16.7 میلی ثانیه است.

به این دلیل میگم بهترین حالت که همیشه عوامل دیگه ای هم موثره- برای مثال تاخیری که در موس و کیبورد وجود داره و مهم تر از همه input lag مانیتوری که استفاده می کنید (تو مانیتور های عادی و معمولی این عدد بالای 10 میلی ثانیه است) - پس این مواردم می تونید به اون 16.7 میلی ثانیه  اضافه کنید  که در نهایت احتمالا بالای 25 میلی ثانیه تاخییر دارید.

حالا راه حل ثابت شده و البته موثر اینکه که شما بیاید فریم ریت خودتون رو بالا ببرید تا اون 16.7 میلی ثانیه input lag ابتدایی رو تا حد امکان کاهش بدید

فریم ریت 60: 16.7 میلی ثانیه

فریم ریت 144: 7 میلی ثانیه

فریم ریت 200:  5 میلی ثانیه

فریم ریت 400: 2.5 میلی ثانیه

اگر هم باورتون نمیشه می تونید برید تو یه بازی سبکی مثل CSGO و با استفاده از نرم  افزار Riva Tunerstatistic server اینا رو خودتون تست کنید تا به یقین برسید

پس فریم بالاتر همیشه input lag رو کاهش میده  و در کمال تعجب برای بسیاری از دوستان، بله!!! حتی تو مانیتور های عادی 60 هرتزی

این اعدای که گفتم تو یه بازی عادی ( دارک سولز) ممکنه اصلا قابل حس نباشند ولی تو بازیهای esports و آنلاین رقابتی بسیار تاثیر گذار و  قابل حس است

این لینک ویدیو که تمام وارد بالا رو با دلیل و منطق اثبات میکنه. https://www.youtube.com/watch?v=uzp8z1i5-Hc

موفق باشید

در بنچ های گیم یوتوب پایین fps یه ms هم هست

اگه ممکنه بگید که چیرو نشون میده  ؟

و ایا  خودش و تغییراتش کاملا در راستای fps است؟ یا یک فاکتور جدا گانه است؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این عدد Frametime هستش و فاصله بین رندر شدن هر فریم و نمایش اون رو با فریم بعدی نشون میده و دقیقا چیزیه که مطرح کردم.

یعنی هر چقدر fps بالاتر ( و البته با ثباتی) داشته باشید مقدار این عدد کمتر میشه و بازی روون تر و لذت بخش تر میشه.

تغییراتش در راستای fps و مهم تر از همه ثابت بودن fps است. برای مثال در بازی با 60 fps این عدد نزدیک 17 میلی ثانیه (ms) است و با افزایش تدریجی fps کم تر میشه .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...