رفتن به مطلب

انتخاب بین هدست asus cerberus و rapoo vh150


arman1234
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سلام

بین این دو تا هدست موندم کدومو انتخاب کنم. از اونایی که این دو تا هدستو دارن میخام کمک کنن.

هدست رپو خیلی برند معروفی نیست و به نظر کیفیت ساختش هم به خوبی ایسوس نیست به جاش پدای بزرگ و نرمی داره

هدست ایسوس هم شنیدم یکم کوچیکه و فشار میاره به سر. نمیدونم راحتیش در چه حده ولی ورژن دو رو که امتحان کردم نسبتا راحت بود.

یه مشکلیم که داره اینه که رو لپتاپ بوده و سیمش کوتاهه و برای اتصال به کامپیوتر یا باید یه تبدیل و یه سیم افزایش طول بگیرم یا یه پنل جلوی کیس بخرم.

عوضش برند معروفیه و به نظر کیفیت ساختش بهتره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

رپو رو توصیه میکنم

تجربه نشون داده سری سربروس ایسوس عموما بی کیفیتن و اگر لوگو ایسوس رو از روشون برداری قیمتشون از نصف هم کمتر میشه

البته بنده به طور مستقیم با این دو هدست کار نکردم ولی با موس و کیبورد های رپو و ایسوس که کار کردم نتیجه به این صورت بود  که عرض کردم و رپو به مراتب بهتر بود

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

دوست عزیز این مقایسه مثله اینه که تویوتا رو با یه ماشین چینی مقایسه کنی!!!

مشخصا ایسوس سرتره

من شخصا چند ساله هست که از سربروس ورژن 1 استفاده میکنم

مزایا:

ایزوله عالی

تفکیک خوب  و بیس نرم و فوق العاده- هم برای بازی و هم موزیک استفاده میکنم

میکروفون قابل جدا شدن

کیفیت ساخت بدنه بالا - بدنه مقاوم

معایب:

تازگی- بعد از چند سال استفاده - روکش های روی گوشی کنده شد

سیم کوتاه که نیاز به تبدیل داره برای اتصال به پشت کیس

بخاطر ایزوله زیادش بعد از استفاده طولانی مدت عرق میکنی!

 

توجه داشته باش که من ازش حسابی کار کشیدم و هنوز داره بدون مشکل کار میکنه

چند بارم از دستم افتاده و ضربه خورده، ولی مشکلی براش پیش نیومد

با این همه فوق العاده ازش راضیم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 13 ساعت قبل، arman1234 گفته است :

عوضش برند معروفیه و به نظر کیفیت ساختش بهتره

سلام.

 asus سازنده ی هدست نیست و در واقع سفارش دهندست. با این تفاوت که برای asus حدودا 30 درصد و یا حتی گاهی در ایران  تا پنجاه درصد هزینه ی پرداختی مشتری صرفا برای  برندینگ و تبلیغات  هستش و بخشی هم برای گارانتی هایی که عملا بجز هزینه ی اضافی کاری برای شما انجام نخواهند داد.

عموما هدست های asus بیس زیاد و کنترل نشده ای دارن(مشکلی که اکثر هدست های ریزر هم دارن) این مشکل در مدل v2 کمی نسبت به مدل قبلی بهبود داشته اما همچنان بیسش زیاده.

یادش بخیر همین چند وقت میتونستین با 1 تومن بهترین هدست های گیمینگ رو خریداری کنین که به لطف یه عده ای به خاطره تبدیل شده. با اینحال تفاوت قیمت بین دو موردی که مدنظر دارین زیاده و cerberus اگه اشتباه نکنم باید توی محدوده ی 1 تومن باشه و رپو نصف اون قیمت، پس مقایسشون زیاد منطقی نیست.هرچند همونطورکه عرض کردم cerberus به هیچ عنوان با این قیمت بنظرم ارزش خرید نداره. 2 مدل از لاجیتک هم میتونین مدنظر داشته باشین که شخصا صداشون رو نمی پسندم و طراحی هدبندشون جالب نیست بنظرم که موجب میشه زیاد راحت نباشین g432 و g430 که در محدوده ی 950 تومن هستن و اگه امکان تست و شنیدن صداشون رو دارین شاید با سلیقه ی شما جور باشه و گزینه ی بهتری نسبت به cerberus هستند.این مشکل پوسته پوسته شدن برای هدست های ارزان و میان رده که ear pad هاشون از جنس چرم مصنوعی یا مشابه هست بعد از چند سال عموما اتفاق می افته و همچنین گرمای تابستان موجب تعریق و ناراحتی گوش میشه که مدل های پارچه ای رو گزینه ی مناسب تری میکنه . در عین حال نشتی صدا در مدل های چرم مصنوعی و مشابه کمتره و حجم بیس بیشتر که البته به معنی کیفیت بهتر نیست همیشه و عدم جریان هوا هم soundstage رو محدود تر میکنه و هم بیس کمی حالت خفه و boomy پیدا میکنه.

متاسفانه با این قیمت ها در این شرایط گزینه های زیادی ندارین اما در همون محدوده ی 1 تومن یکی از پیشنهاداتی که میتونم بهتون بدم audio-technica ath-avc500 هست که کیفیت و دقت بهتری نسبت به این هدست های گیمینگ داره و به یکی از دوستان فروم پیشنهاد دادم کاملا راضی بودن(البته زمانی که حدود 450 قیمت داشت) اما توجه داشته باشین هدفون هست و باید میکروفون جدا تهیه کنین که رومیزی ممکنه صدای بازیتون مانع درست فهمیده شدن مکالمتون بشه یا مدل های یقه ای و اونهایی که میتونین بصورت ماد به خود هدفون وصل کنین که متاسفانه به سختی پیدا میشن. مدل دیگش که پشت باز هست ava400 دقت بالاتری داره و soundstage وسیعتر بخاطر طراحی پشت باز اما باید leakage( نشتی) صداش رو مدنظر داشته باشین و همچنین حجم بیس کمتری داره به دلیل پشت باز بودن و درایور های کوچکتر.

نکته ی آخر : پیشنهاد میکنم بدون تست حضوری هدست تهیه نکنین تا زمانی که خودتون صداش رو نشنیدین بخصوص این مدل هایی که مدنظر دارین.

موفق باشین.

ویرایش شده توسط mohsen.dehvari
لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود 
من رپو رو پیشنهاد میکنم ایسوز بدون دلیل گرونه تو ایران مدل سربروس هم خیلی قدیمیه مدلای جدیدشم که قیمتش بالاست الکی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون از همه فقط از اونجایی که دوستان دارن قیمت رو میگن باید اینو بگم که من ایسوس رو از یکی میخام بخرم که رو لپتاپش گرفته هدستو و قیمتش حدود همون رپو میشه

اگه هم قیمت نبودن مطمئنا مقایسه شون نمیکردم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 35 دقیقه قبل، arman1234 گفته است :

 ایسوس رو از یکی میخام بخرم که رو لپتاپش گرفته هدستو و قیمتش حدود همون رپو میشه

با این اوصاف پس همون cerberus v2 گزینه ی مناسب تریه اگه توی همون محدوده ی قیمتی  باشه ،بخصوص اگه امکان تستش هست و از بیس زیاد و صداش راضی هستین . در آینده اگه خواستین بودجه ی بیشتری برای هدست درنظر بگیرین میتونین با همین قیمت بفروشینش و مدل مناسب تری تهیه کنین.متاسفانه درحال حاضر با این قیمت گزینه های زیادی  ندارین چون حتی هدست های ارزون قیمتی مثل a4tech hs-50 که قیمتی حدود 50 تومن داشتند و به کسایی که بودجه ی محدودی داشتن پیشنهاد میدادم  الان بالای 200 تومن قیمت دارن و هدست هایی مثل g633 و siberia 350 بکلی از توان خرید خیلی از دوستان خارج شدن.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 دقیقه قبل، mohsen.dehvari گفته است :

با این اوصاف پس همون cerberus v2 گزینه ی مناسب تریه اگه توی همون محدوده ی قیمتی  باشه .

البته ورژن 1 هم هست نه 2

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 25 دقیقه قبل، arman1234 گفته است :

البته ورژن 1 هم هست نه 2

بالاتر نوشته بودین ورژن 2 رو امتحان کردین. با اینکه صداش رو نشنیدم اما میدونم ورژن 1 درایورهاش بزرگتره(60م.م) و کیفیت بیسش کمتر ( از لحاظ کنترل شده بودن). با اینحال اگه امکانش هست کامل تست کنین قبل خرید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 29 دقیقه قبل، mohsen.dehvari گفته است :

 کیفیت بیسش کمتر ( از لحاظ کنترل شده بودن).

سلام دوست عزیز.

میشه این مورد رو برای سطح سواد پایین توضیح بدید؟

ینی چی ک کنترل نشده؟

کنترل شده چ جوریه ک نشدش چه جوریه؟

مرسی.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 10 ساعت قبل، Ali Subi گفته است :

سلام دوست عزیز.

کنترل شده چ جوریه ک نشدش چه جوریه؟

سلام.

اختیار دارین علی آقا، سطح سواد و دانش فنی بالایی دارین و استفاده میکنیم از برخی پست هاتون.

باید عرض کنم با وجود اصطلاحات مختلف و تعاریف مختلف در دنیای audiophile بیس از دو لحاظ بررسی میشه:1:کمیت 2:کیفیت. (سعی میکنم معانی فارسی رو هم بگذارم هرچند بنظرم بهتره از همون اصطلاح انگلیسیشون استفاده بشه

1: کمیت که عموما  پایه و اساس نظرسنجی بحساب میاد درواقع همون نسبت حجم بیس به سایر قسمت های طیف صوتی  هست که بخصوص در کشور ما هرچه بیشتر باشه از نظر مردم عادی یعنی هدفون بهتری هست . نمونش هدفون های بی ارزشی مثل razer kraken

2: کیفیت بیس که شامل عمق ،تفکیک و کنترل بیس هست. بحث ما اینجا کنترل بیس هست که به 2 صورت هست یا TIGHT یا LOOSE که به اصطلاج بهش میگن boomy یا flabby یا گاها slow یا اصطلاحات دیگه.

منظور از بیس tight درواقع بیس کنترل شده هست که به اشتباه بهش fast هم میگن. به این معنی که هدفون در فرکانس های پایین تر جزییات و تفکیک بیشتری رو نمایش میده  و موجب لرزش اضافی یا طولانی تر از آنچه که باید نمیشه

اما برای توضیح تخصصی تر اگه نخوایم خیلی وارد جزییات و roll-off شدن بیس بشیم میشه گفت درواقع بیس tight و کنترل شده بیانگر توانایی  شروع و پایان نت های بیس در زمان صحیح بوسیله ی درایور های هدفون هست و هدفونی که به بیسش به اصطلاح loose  و کنترل نشده هست(در بیشتر موارد همزمان boomy هم هست) عموما سرعت پایین تری داره و درایور های هدفون توانایی توقف resonance در زمان صحیح رو ندارن(دقت داشته باشین احیانا timing با tempo اشتباه گرفته نشه)  . در هدست های گیمینگی در این رنج عموما بیس loose و boomy هست که air و space بین نت ها بدرستی به نمایش در نمیاد و bassline در یک راستا قرار داره که روی سایر بخش های audio spectrum(طیف صوتی ) تاثیر گذاره که به عنوان مثال میشه به درست شنیده نشدن صدای pluck(جدا شدن انگشت از سیم بیس در حالتی که بدون پیک با انگشت روی سیم ضربه میزنین یا تکنیک های  slap bass اشاره کرد.  برای درک بهتر برخی از تفاوت های دیگر  tight یا loose بودن میتونین  یکبار با انگشت P روی سیم های بیس از بالا به پایین حرکت کنین و سپس کوک رو drop کنین و همینکارو تکرار کنین و به roll-off شدن توجه کنین.

برای توضیح اصطلاحات boomy و muddy لازم میبینم قبلش توضیح کوتاهی بدم.همونطور که اطلاع دارین بیس شامل 3 قسمت هست Low bass (فرکانس بین 20تا60هرتز) و mid bass(فرکانس بین 60 تا 120هرتز و high bass که قسمت بالایی طیف بیس و بین 120 تا 250 هرتز قرار داره.همونطور که میدونین منظور از low bass بخش پایینی طیف بیس (sub bass) و صداهایی مثل همون LFE(low frequency effects) هست (به عنوان مثال لرزش بعد از انفجار یا به اصطلاح Rumble) و  که بخصوص برای تماشای فیلم های هیجانی اهمیت بالایی داره و همچنین حس کوبش Kick-drum  و mid bass بخشی هست که در واقع در برگیرنده ی body (بدنه) و punch (کوبیدن و صدای تلپ یا همون THUMP) هست که اینسترومنت های ملودیک بیس عموما بیشتر فرکانس های پایه ایشون در این رنج قرار داره و میرسیم به قسمت high-bass که بیانگر warmth and fullness (گرما و پربودن!!) جنس صدای هدفون هست.

هدفونی که به اصطلاح boomy هست( عموم هدست های گیمینگ که بیس کنترل نشده دارن همزمان این مشکل رو دارند از جمله بیشتر هدست های ریزر و asus) در واقع در بخش Low-bass دارای تاکید بیش از حد و اغراق هست که موجب افزایش حجم بیس در عین حال کاهش کیفیت بیس میشه و صداهایی مثل انفجار واقعا آزاردهنده میشن.به این معنی که نت های بیس بلند ،ناموزون وناهموارو  یا زمخت هستند(مثل صدای بوم بومی که از سیستم های "خفن" اما بی کیفیت پیکان جوانان قرمز رنگ  سر کوچه میشنوین :)دقت داشته باشین boomy بودن همیشه به معنی نبود تایمینگ صحیح نت های بیس نیست اما عموما همراه هم هستند.

درمقابل هدفون به اصطلاح muddy در بخش high-bass دچار تاکید بیش از حد و اغراق هست که با وجود اینکه بیشتر اینسترومنت ها گرمی و فول بودنشون رو از این رنج میگیرن تاکید بیش از حد و اغراق در این رنج (و low-mid) موجب میشه صدا به اصطلاح Muddy بشه (تاریک یا گِلی در معنی اما بهتره حالت خفگی تعبیر بشه) به این معنی که تفکیک و شفافیت فرکانس ها رو زیر سایه میبره و به عنوان مثال  درصورتی که قسمت شلوغ و پر سر و صدایی از فیلم یا بازی ماشین یا ساختمونی منفجر بشه موجب میشه یکسری صداها بدرستی قابل تشخیص نباشن از جمله صدای پا که در بخش mid-range قرار میگیره و یکی از مهمترین فکتور ها برای هدست گیمینگ حرفه ای هست یا صدای مکالمات و یا وکال موسیقی بیشتر در این رنج قرار داره که اهمیتش رو دوچندان میکنه.

زمانی که برای هدستی از اصطلاحی مثل deep bass (عمق بیس)استفاده میکنن(دربسیاری از موارد متاسفانه این مورد با صدای boomy اشتباه گرفته میشه بخصوص در هدست های گیمینگ) به این معنی هست که هدست توانایی پخش فرکانس های بسیار پایین رو بصورت صحیح و با تایمینگ مناسب داشته باشه بدون اختلال و مداخله با سایر فرکانس ها.

بصورت خلاصه : بیس با کیفیت و  کنترل شده و TIGHT باید دارای 2 خصوصیت باشه:

1:دامنه و محدوده ی زمانی(TIMING DOMAIN):عدم تداخل نت های پی در پی و متوالی

2: طیف صوتی(sound spectrum) یا محدوده و دامنه ی فرکانسی: عدم تداخل فرکانس های مختلف

مواردی که هدفون پشت بسته ای مثل dt770 رو با وجود اینکه صدای فلتی نداره جزو هدفون های مانیتورینگ قرار میده و کیفیتی به مراتب بالاتر از هدست های گیمینگ با قیمت های بالاتر از برند هایی مثل razer،logitech,asus و امثال اون که خودشون هم سازنده ی هدست نیستند داره.

امیدوارم مفید واقع شده باشه .درصورت نیاز به توضیحات دقیق تر و فنی تر تاپیک جداگانه ایجاد کنین در خدمتتون هستم.

موفق باشین.

 

 

ویرایش شده توسط mohsen.dehvari
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 3 ساعت قبل، mohsen.dehvari گفته است :

سلام.

اختیار دارین علی آقا، سطح سواد فنی بالایی دارین و استفاده میکنیم از برخی پست هاتون.

ممنون از توضیحات خیلی زیبا و زیاد و سطح بالاتون.

توضیحات شما برای کسی ک ادیوفیل هست و میخاد هدفونی برای موسیقی و کارهای خاص مثل استودیو بخره بی نهایت عالیه.

ولی برای گیمینگ هدفونی که بیس اغراق نشده داره به شدت دلسرد کنندس.

از طرفی مهمترین عامل این نا بسامونی تو درایور ک نمیتونه خودش رو جم کنه سیگنال داغونیه که dac بهش میرسونه. توصیه میکنم برای هر هدفونی ی کارت صدا هم بخرید.

با کارت صداهای معمولی هیچ وقت نمیتونید فرق اصلی اسوز و راپو رو متوجه بشید.

ریزر کراکن از بهترین بیس هایی بوده ک من شنیدم تا حالا بی شک کار سختیه ک بخای تو هدفون این حجم بیس رو ارائه بدی. افرین به ریزر با خاطر طراحی این هدفون.

هدفون مثل ادکلن میمونه. ممکنه شما از یه مدلی ب شدت بدت بیاد ولی ب سلیقه کس دیگه خوش بیاد. مثلا من خودم عاشق هدفونیم ک لو بیس رو بکوبه تو گیج گاهم  حالا ی مقداری هم میدرنجم کمتر شد بهتر اصا. های بیسمم کمرنگ شه ک عالی میشه اصا.

جمله کلیشه ای حضوری برید تست کنید بعد خرید کنید بهترین جمله ایه ک برای خرید هدفون میشه گفت.

موفق باشید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...