رفتن به مطلب

اولین بررسی تخصصی با درایور اختصاصی گرافیک rx 5700x-rx 5700


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

در ۱ ساعت قبل، memex گفته است :

اعلامیه که دادن خیلی خوب گفته

فعلا پردازش ابری از پس این گزینه برای مصراف جز گیم برمیاد 

شما باشی حاضری با 2080 تو fhdنزدیک 80 فریم با این گزینه داشته باشی؟ 

اگه تفاوت رندرینگ رو دیده باشی نظرت خیلی عوض میشه

 

در مورد صحبت های باقی دوستان هم به نظر من AMD کارتی که در خور پرچمدار باشه ارائه نداده و همین باعث شده انویدیا سرکش تر بشه و بازار رو هرجور دوست داره بچرخونه

و در آخر هم باید بگم که رقابت (اگر در جهت خوب و به سمت افزایش کارایی نه افزایش قیمت مثل اپل و سامسونگ باشد) به نفع کاربر هست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در هم اکنون، MojArch گفته است :

اگه تفاوت رندرینگ رو دیده باشی نظرت خیلی عوض میشه

اکثر استفاده کننده ها گیمر هستن

بله در رندر بشدت نتایج خوبی شاهدیم ولی موتوربازی سازی و رندر real time خیلی قدرت میخواد تا رندر تک فریم برای جلوه ویژه یا رندر فریم های  انیمیشن

اگه رندرنیگ مد نظر هست خوب انویدیا چرا کوادرو رو عرضه نکرد ؟ نسخه رندرینگ با درایور مخصوص

در 4 دقیقه قبل، MojArch گفته است :

و در آخر هم باید بگم که رقابت (اگر در جهت خوب و به سمت افزایش کارایی نه افزایش قیمت مثل اپل و سامسونگ باشد) به نفع کاربر هست.

این رقابت به نفع کاربر نیست تا یه حدی هست تا زمانی که جفت شرکت یه تکنولوژی تولید کنن

وقتی هر دوشرکت به مرحله ای برسن که تکنولوژی انحصاری بزنن دیگه رقابتی نیست و هرکی داره تکنولوژی خودشو میفروشه

البته هنوز مونده تا اون درجه چون اینتل هم داره ورود پیدا میکنه

مثلا amd در نسل جدید دیگه خبری از برد ارزون قیمت نداده  هرچند از برد های قبلی پشتیبانی میکنن سیپیو هاش ولی کارایی اصلی با برد نسل جدید هست

وقتی بازار تا حدی بیوفته دستش اونم مثل 2برند دیگه میشه...

بین تمام این شرکت های امریکایی و غیره فقط چینی ها دارن مقرون به صرفه تولید میکنن و میفروشن

امیدوارم چین وارد این حوزه بشه .....

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 14 دقیقه قبل، memex گفته است :

اکثر استفاده کننده ها گیمر هستن

بله در رندر بشدت نتایج خوبی شاهدیم ولی موتوربازی سازی و رندر real time خیلی قدرت میخواد تا رندر تک فریم برای جلوه ویژه یا رندر فریم های  انیمیشن

اگه رندرنیگ مد نظر هست خوب انویدیا چرا کوادرو رو عرضه نکرد ؟ نسخه رندرینگ با درایور مخصوص

این رقابت به نفع کاربر نیست تا یه حدی هست تا زمانی که جفت شرکت یه تکنولوژی تولید کنن

وقتی هر دوشرکت به مرحله ای برسن که تکنولوژی انحصاری بزنن دیگه رقابتی نیست و هرکی داره تکنولوژی خودشو میفروشه

البته هنوز مونده تا اون درجه چون اینتل هم داره ورود پیدا میکنه

مثلا amd در نسل جدید دیگه خبری از برد ارزون قیمت نداده  هرچند از برد های قبلی پشتیبانی میکنن سیپیو هاش ولی کارایی اصلی با برد نسل جدید هست

وقتی بازار تا حدی بیوفته دستش اونم مثل 2برند دیگه میشه...

بین تمام این شرکت های امریکایی و غیره فقط چینی ها دارن مقرون به صرفه تولید میکنن و میفروشن

امیدوارم چین وارد این حوزه بشه .....

 

عزیزم چرا برای خودت میدوزی میری!

گیم هم باید رندر بشه!(منظور تفاوت رندر در گیم بود)

به قول اونوریا Eye Candy بیشتری داره!

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 22 دقیقه قبل، MojArch گفته است :

گیم هم باید رندر بشه!(منظور تفاوت رندر در گیم بود)

بنده که  نوشتم موتور بازی سازی و  رندر real time دقت نمیکنید گویا

در 38 دقیقه قبل، memex گفته است :

بله در رندر بشدت نتایج خوبی شاهدیم ولی موتوربازی سازی و رندر real time خیلی قدرت میخواد تا رندر تک فریم برای جلوه ویژه یا رندر فریم های  انیمیشن

رندر تک فریم و رندر انیمیشن با رندر بازی فرق میکنه

در بازی در هرثانیه حداقل 60 فریم در ثانیه فریم نیاز داریم که تولید بشه ولی برای کارهای تولید محتوا و ادیت  مثلا سنگین ترینشون که جلوه ویژه و انیمیشن هست شما معمولا 24 فریم داری و اینکه لازم نیست در ثانیه 24 فریمش تولید بشه و زمان تولید فریم از چندساعت تا چند روز بسته به سنگینی کار متفاوته

 

ویرایش شده توسط memex
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 ساعت قبل، memex گفته است :

شما باشی حاضری با 2080 تو fhdنزدیک 80 فریم با این گزینه داشته باشی؟ 

صد در صد ارزشش رو داره.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 19 تیر 1398 در 00:36، memex گفته است :

اکثر استفاده کننده ها گیمر هستن

بله در رندر بشدت نتایج خوبی شاهدیم ولی موتوربازی سازی و رندر real time خیلی قدرت میخواد تا رندر تک فریم برای جلوه ویژه یا رندر فریم های  انیمیشن

اگه رندرنیگ مد نظر هست خوب انویدیا چرا کوادرو رو عرضه نکرد ؟ نسخه رندرینگ با درایور مخصوص

نوشته شما رو نقل قول کردم که خودتون دوباره بخونید تا متوجه بشید!

حرف من ربطی به کوادرو نداشت!

ببینید RTX یکی از هزاران موردیه که تو رندر کردن جزئیات تصویر در بازی استفاده میشه و دست بر قضا هم یکی از زیبا ترین جلوه هایی هست که میتونید ببینید

در در 19 تیر 1398 در 01:14، memex گفته است :

رندر تک فریم و رندر انیمیشن با رندر بازی فرق میکنه

در بازی در هرثانیه حداقل 60 فریم در ثانیه فریم نیاز داریم که تولید بشه ولی برای کارهای تولید محتوا و ادیت  مثلا سنگین ترینشون که جلوه ویژه و انیمیشن هست شما معمولا 24 فریم داری و اینکه لازم نیست در ثانیه 24 فریمش تولید بشه و زمان تولید فریم از چندساعت تا چند روز بسته به سنگینی کار متفاوته

اینجا هم باز اشتباه میزنید!

یا واقعا نمیدونید چطوریه و رندر به چی اطلاق میشه یا اینکه میدونید و به قصد من و باقی دوستان رو سرکار گذاشتید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 ساعت قبل، MojArch گفته است :

نوشته شما رو نقل قول کردم که خودتون دوباره بخونید تا متوجه بشید!

اوه بله من به دلیل خستگی بد نوشتم منظورمو

منظور شما تفاوت فعال بودن و نبودن این گزینه درکیفیت تصاویر رندر هست من منظورم تفاوت فعال بودنش نیست بلکه تفاوت بهره وریه  زمان تولیدی فریم با کارت معمولی و کارت rtx هست(همونطور که میدونید رندرینگ با وجود این ویژگی با cuda ممکن هست  چه rtx باشه چه نباشه)

که  اگه برای صرفه جویی زمانی برای کار های  رندرینگ در حوزه انیمیشن و جلوه ویژه یا حوزه طراحی و رندر تک فریمی  این کارت مناسبه  خوب چرا انویدیا به عنوان کارت مخصوص این حوزه در غالب کوادرو به فروش نزاشت ؟ هم فرصت بهینه سازی داشت هم تدریجی داشت این ویژگی رو جا مینداخت

در 4 ساعت قبل، MojArch گفته است :

ببینید RTX یکی از هزاران موردیه که تو رندر کردن جزئیات تصویر در بازی استفاده میشه

منظورتون rt هست دیگه؟ بله یکی از هزاران روش و اپشن ها هست شکی نیست ولی برای بازی خیلییییییییییییی زوده چون گیمر نمیتونه موش ازمایشگاهی یه شرکت بشه تا در نسخه بتا گونه ای در سخت افزار گذاشته بشه و گیمر بازیچه اپدیت و گزینه بالا پایین کردن برای فریم ریت بشه

این نسخه بتا گونه میتونست در غالب کارت کوادرو وارد صنعت workstation بشه دیگه اونجا اگه با پیاده سازی این قابلیت 10تا فریمم زودتر تولید کنه کلاه سازنده 5متر میره هوا

 

 

در 4 ساعت قبل، MojArch گفته است :

اینجا هم باز اشتباه میزنید!

یا واقعا نمیدونید چطوریه و رندر به چی اطلاق میشه یا اینکه میدونید و به قصد من و باقی دوستان رو سرکار گذاشتید.

کاملا هم درست دارم میگم داستان بازی سازی با حوزه های دیگه خیلی فرق میکنه 

در بازی سازی به دلیل رندرینگ real time شما نیاز داری که همه چی اوپتیمایز باشه و تکنیک بازی سازیتو به خرج بدی  تا بتونه در واحد زمان فریم مناسب تولید کنه چون یه محیط پویا و تعاملی مانندی هست که کاربر در قواعد تعریف شده (فیزیک بازی) میتونه بر محیط اثر بزاره و این اثر هم باید پردازش بشن و در واحد زمان به کاربر برگردونده بشن در فریم مناسب تا چشم بتونه گول بخوره و تصاویر نرمی رو شاهد باشه

در انیمیشن و ادیت فیلم سناریو اجرا شده هست صحنه خام ساخته شده و شما خروجیتون جنبه تعاملی نداره و بعد از خروجی کاربر فقط داره رندر نهایی گرفته شده رو دوباره نظاره میکنه همین 

شما فقط باید رندر نهایی بگیری که بتونی عرضه کنیش ولی چون از لحاظ ساختار با موتور بازی سازی و از لحاظ کیفیت مدل و ویژگی های پیاده سازی شده  زمین تا اسمون با بازی سازی فرق داره  پس زمان تولید 1فریم شما در رندر نهایی اصلا نمیتونه در حد زمان  تولید 1فریم در موتور بازی باشه  و از همه مهم تر چون کار شما تعاملی نیست بهینه نبودن کارت گرافیک در رندر نهایی به شما ضرری جز صرفه جویی وقت  وارد نمیکنه  مثلا با کارت x نامی  در یه صحنه دارای ویژگی rt ، زمان پایان رندر فریم ها در رندر نهایی 10ساعت هست حالا شما با کارت rtx نامی که عملکردش با در نظر نگرفتن هسته های rt  در حد همون کارت x هست زمانتون  از 10ساعت میشه 9ساعت

حالا بهینه سازی انجام بشه میشه مثلا 8ساعت خورده ای و اگه هم نشه همون 9ساعت میمونه و باز شما داری سودتو از لحاظ زمانی میکنی و اگه بهینه سازی انجام بشه خوشحال تر میشی اگه هم نشه باز از کارت x به صرفه تر هست

ولی در بازی کردن داستان فرق داره اینجا شما با تبلیغ اینکه این کارت گرافیک مناسب پردازش rt هست گرافیکو خریدی  و انتظار داری با فعال بودن این ویژگی پرفورمنس مناسبی هم بهت بده   ولی بهینه نبودنش باعث کاهش عملکرد از سطح انتظار گیمر میشه که هیچ بلکه  گیمر هم خودشو موش ازمایشگاهیه همچین پروژه ای میدونه و فقط پول پرداخت کرده وشرکت تازه داره بهینه سازی انجام میده و رسما برای پردازش روونتر باید منتظر نسل جدید یا بهینه سازی شرکت در x سال اینده باشه

دیگه با این تعاریف ازم ایراد بگیری!!!...😂کاملا واضح و روشن گفتم و  ازین بهتر دیگه حسش نیست وقت بزارم برای جمله بندی

پس حالا با دلیل منطقی  قبول کن خرید این نسل برای بازی  اشتباه هست مگه اینکه پولش برات مثل اب خوردن بدست بیاد و بری 2080 بخری و فقط تجربه تقریبا روونی ازین ویژگی داشته باشی

بعدم نسل بعد بیاد و فرض بر اینکه بهینه سازیا انجام گرفته باشه کارت قبلیو رد کنی بره و کارت جدید بخری

تمام

 

 

 

ویرایش شده توسط memex
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 6 ساعت قبل، memex گفته است :

اوه بله من به دلیل خستگی بد نوشتم منظورمو

منظور شما تفاوت فعال بودن و نبودن این گزینه درکیفیت تصاویر رندر هست من منظورم تفاوت فعال بودنش نیست بلکه تفاوت بهره وریه  زمان تولیدی فریم با کارت معمولی و کارت rtx هست(همونطور که میدونید رندرینگ با وجود این ویژگی با cuda ممکن هست  چه rtx باشه چه نباشه)

که  اگه برای صرفه جویی زمانی برای کار های  رندرینگ در حوزه انیمیشن و جلوه ویژه یا حوزه طراحی و رندر تک فریمی  این کارت مناسبه  خوب چرا انویدیا به عنوان کارت مخصوص این حوزه در غالب کوادرو به فروش نزاشت ؟ هم فرصت بهینه سازی داشت هم تدریجی داشت این ویژگی رو جا مینداخت

سلام 

خب شکر که این مشکل حل شد!

اما در مورد اینکه چرا تو کوادرو نذاشته باید عرض کنم تو صنعت خیلی تایم هر فریم مهم نیست کما اینکه الانشم برای هر فریم تایم زیادی صرف نمیکنن(مثلا فارم سونی برای رندر هر فریم یه انیمیشن چیزی نزدیک به ۴−۵ دقیقه وقت لازم داره اما این فریم سطح جزئیاتی بسیار بالاتری نسبت به اونچه که در بازی میبینیم داره)

اتفاقا انویدیا کارت کوادرو با RT Core رو تولید کرده و با نام Quadro RTX به فروش میرسونه که شامل ۴ مدل با نام های Quadro RTX 4000/5000/6000/8000 میشه

در 6 ساعت قبل، memex گفته است :

منظورتون rt هست دیگه؟ بله یکی از هزاران روش و اپشن ها هست شکی نیست ولی برای بازی خیلییییییییییییی زوده چون گیمر نمیتونه موش ازمایشگاهی یه شرکت بشه تا در نسخه بتا گونه ای در سخت افزار گذاشته بشه و گیمر بازیچه اپدیت و گزینه بالا پایین کردن برای فریم ریت بشه

این نسخه بتا گونه میتونست در غالب کارت کوادرو وارد صنعت workstation بشه دیگه اونجا اگه با پیاده سازی این قابلیت 10تا فریمم زودتر تولید کنه کلاه سازنده 5متر میره هوا

 

در اینکه الان گیمر کمی موش ازمایشگاهی شده شکی نیست در واقع همیشه بوده و خواهد بود!

حتی شرکتی مثل AMD هم داره از گیمر مثل موش ازمایشگاهی استفاده میکنه(هر معماری جدید عملا نسل اولش موش آزمایشگاهی هست)

در 6 ساعت قبل، memex گفته است :

کاملا هم درست دارم میگم داستان بازی سازی با حوزه های دیگه خیلی فرق میکنه 

در بازی سازی به دلیل رندرینگ real time شما نیاز داری که همه چی اوپتیمایز باشه و تکنیک بازی سازیتو به خرج بدی  تا بتونه در واحد زمان فریم مناسب تولید کنه چون یه محیط پویا و تعاملی مانندی هست که کاربر در قواعد تعریف شده (فیزیک بازی) میتونه بر محیط اثر بزاره و این اثر هم باید پردازش بشن و در واحد زمان به کاربر برگردونده بشن در فریم مناسب تا چشم بتونه گول بخوره و تصاویر نرمی رو شاهد باشه

در انیمیشن و ادیت فیلم سناریو اجرا شده هست صحنه خام ساخته شده و شما خروجیتون جنبه تعاملی نداره و بعد از خروجی کاربر فقط داره رندر نهایی گرفته شده رو دوباره نظاره میکنه همین 

شما فقط باید رندر نهایی بگیری که بتونی عرضه کنیش ولی چون از لحاظ ساختار با موتور بازی سازی و از لحاظ کیفیت مدل و ویژگی های پیاده سازی شده  زمین تا اسمون با بازی سازی فرق داره  پس زمان تولید 1فریم شما در رندر نهایی اصلا نمیتونه در حد زمان  تولید 1فریم در موتور بازی باشه  و از همه مهم تر چون کار شما تعاملی نیست بهینه نبودن کارت گرافیک در رندر نهایی به شما ضرری جز صرفه جویی وقت  وارد نمیکنه  مثلا با کارت x نامی  در یه صحنه دارای ویژگی rt ، زمان پایان رندر فریم ها در رندر نهایی 10ساعت هست حالا شما با کارت rtx نامی که عملکردش با در نظر نگرفتن هسته های rt  در حد همون کارت x هست زمانتون  از 10ساعت میشه 9ساعت

حالا بهینه سازی انجام بشه میشه مثلا 8ساعت خورده ای و اگه هم نشه همون 9ساعت میمونه و باز شما داری سودتو از لحاظ زمانی میکنی و اگه بهینه سازی انجام بشه خوشحال تر میشی اگه هم نشه باز از کارت x به صرفه تر هست

ولی در بازی کردن داستان فرق داره اینجا شما با تبلیغ اینکه این کارت گرافیک مناسب پردازش rt هست گرافیکو خریدی  و انتظار داری با فعال بودن این ویژگی پرفورمنس مناسبی هم بهت بده   ولی بهینه نبودنش باعث کاهش عملکرد از سطح انتظار گیمر میشه که هیچ بلکه  گیمر هم خودشو موش ازمایشگاهیه همچین پروژه ای میدونه و فقط پول پرداخت کرده وشرکت تازه داره بهینه سازی انجام میده و رسما برای پردازش روونتر باید منتظر نسل جدید یا بهینه سازی شرکت در x سال اینده باشه

دیگه با این تعاریف ازم ایراد بگیری!!!...1f602.pngکاملا واضح و روشن گفتم و  ازین بهتر دیگه حسش نیست وقت بزارم برای جمله بندی

پس حالا با دلیل منطقی  قبول کن خرید این نسل برای بازی  اشتباه هست مگه اینکه پولش برات مثل اب خوردن بدست بیاد و بری 2080 بخری و فقط تجربه تقریبا روونی ازین ویژگی داشته باشی

بعدم نسل بعد بیاد و فرض بر اینکه بهینه سازیا انجام گرفته باشه کارت قبلیو رد کنی بره و کارت جدید بخری

تمام

دوست عزیز

خب الان دوستان هستند که با کارت ۲۰۶۰ در رزولوشن فول اچ دی با RTX به فریم ۸۰ رسیدند(بله هرچه فریم بیشتر روونی بازی بیشتر ولی قبول کن با این کیفیت ۸۰ فریم خوبه دیگه) تازه با بهینه سازی ممکنه همین کارت بتونه تو 4K نزدیک ۶۰ فریم بده که بسیار عالی خواهد بود!)

در مورد مثال رندرینگتون هیچ وقت برای رندر یه شرکت تک کارت استفاده نمیکنه در نتیجه میزان بهینه سازی به صورت تقریبی در تعداد کارت‌هایی که فعال هستند ضرب خواهد شد و عدد نسبتا چشمگیری میشه(مثلا یه رک شرکت سونی به راحتی ۲۴ عدد کارت کوادرو و ۴ پردازنده زئون داره)

خرید این نسل برای بازی اشتباه نیست شما ۲ تا انتخاب داری فریم بسیار بالا با کیفیت کمتر و فریم کمتر با کیفیت بیشتر(مگه این همیشه تو حوزه گرافیک برقرار نبوده؟)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 ساعت قبل، MojArch گفته است :

خب الان دوستان هستند که با کارت ۲۰۶۰ در رزولوشن فول اچ دی با RTX به فریم ۸۰ رسیدند(بله هرچه فریم بیشتر روونی بازی بیشتر ولی قبول کن با این کیفیت ۸۰ فریم خوبه دیگه) تازه با بهینه سازی ممکنه همین کارت بتونه تو 4K نزدیک ۶۰ فریم بده که بسیار عالی خواهد بود!)

بله 80 فریم خوبه ولی در بالاترین تنظیمات نیست نمونش مترو که اقا ارمین گفتند از پس ultra برنمیاد این کارت و تجربه روونی نیست

بسته به بازیم داره و محیطش 

در باره گزینه اخرتونم این کاملا اشتباه هست خود کارت 2060 بدون فناوری rt اصلا نمیتونه تو 4k 60فریم تولید کنه چه برسه با فعال سازی گزینه و بهینه سازی بخواد 60 فریم رو بسازه

و خیلی انتظار تخیلی هست راجب این کارت

حتی 2080ti هم تضمین اجرا رو 4k در 60 فریم رو نمیده و بالا پایین داره

در 4 ساعت قبل، MojArch گفته است :

مورد مثال رندرینگتون هیچ وقت برای رندر یه شرکت تک کارت استفاده نمیکنه در نتیجه میزان بهینه سازی به صورت تقریبی در تعداد کارت‌هایی که فعال هستند ضرب خواهد شد و عدد نسبتا چشمگیری میشه(مثلا یه رک شرکت سونی به راحتی ۲۴ عدد کارت کوادرو و ۴ پردازنده زئون داره)

فقط برای مثال گفتم اینو که منظورمو درک کنید وگرنه که حتی اون داغون ترین استدیو ها هام از تک کارت استفاده نمیکنن

بله درجریانم 

در 4 ساعت قبل، MojArch گفته است :

خرید این نسل برای بازی اشتباه نیست شما ۲ تا انتخاب داری فریم بسیار بالا با کیفیت کمتر و فریم کمتر با کیفیت بیشتر(مگه این همیشه تو حوزه گرافیک برقرار نبوده؟

نظری ندارم انتخاب من در این شرایط الان قطعا amd خواهد بود حتی اگه سمت rtx هم برم گزینه rt رو off میکنم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...