رفتن به مطلب

مشکلات فراوان در خرید و فروش قطعات در بازار


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

با سلام به همه دوستان

این مطلب رو واجب دوسنتم که اینجا بیان کنم تا کسانیکه میخوان وارد بازار کامپیوتر بشن تمام فکرهاشون رو بکنن .

هر بازاری سود و روشهای خودشو داره و بازار کامپیوتر هم همینطور . در کل فکر نکنید که این بازار بازار ساده ایست بلکه باالعکس کاملا بازاری متفاوت و بس دشوار .

مشکلات فروانی وجود داره که باید همه اینها دونه به دونه بررسی بشه .

1- اول باید مشتری جذب کنی

2 - باید بتونی مشتری رو قانع کنی که کالا رو ازت بخره

3 - با مشاوره خوب کالا رو بهش بفروشی

4 - کالا رو بتونی جورش کنی

5- بتونی مبلغ رو به درستی و دقیق ازش دریافت کنی

6 - دعا کنی که کالایی نو که بهش دادی سالم باشه تا دوباره مشتری بابت خرابی برنگرده که هم وقت خودت گرفته بشه و هم وقت مشتری . این بخش خیلی مهمه که مشتری راضی از اونجا بره چون پول بابت کالاش داده و کالای نو که خراب در میاد یه مقدار توی ذوق ادم میخوره .

خوب این یه سری مسائل مربوط به فروش بود . حالا یه سری مشکلات هستش که دوست دارم دوستان فروم حتما مطالعه کنن .

1- مشتری که سفارش میده یه مقدار مردده که پول رو واریز کنه یا نه .

2- وقتی واریز میکنه و اعتماد میکنه تازه مشکلات ما شروع میشه . چون کوچکترین اشتباهی اگر صورت بگیره و کالا یه مقدار دیر بدستش برسه کلی فکر به ذهنش میاد که ایا اینها مطمئنن یا نه و یا کالا رو همونطوری که من خواستم برام میفرستن .؟ اینها همه سوالاتیه که از خودش میپرسه .

3- مثلا پست دیر میبره کالا رو و یا خیلی وقتها شده شماره پیگیری که توی سایتشون وارد میکنی میگه این کالا در پست وجود نداره . این موقع دیگه ما میمونیم که چی کار کنیم . چون مشتری میگه نه اینها ....... خلاصه ...

من در کل این مسائل رو عنوان کردم که بودنید کار ما به همین سادگی نیست . بخصوص که ما در سایت جدید واقعا میخوایم خوب کار کنیم و هم از نظر علمی و هم از نظر قیمت و فورش قطعات میخوایم همه جوره با دقت و همیشه با مشتریها باشیم .

ولی در کل امیدوارم که ما رو درک کنید و اگر روزی کالایی از ما خریدید اصلا نگران نباشید . یا به ما اعتماد نکیند و اگر اعتماد کردید ما به اعتماد شما احترم میزاریم .

این یک شعار و تبلیغ نبود به این دلیل اینها رو بیان کردم که این نگرانیها برا خیلیها بوجود اومده و خواهد اودمد و هر کسی هم نظری داره و اگر چنین اتفاقی توی ذهنش بوجود اومد رک اینجا بیان کنه چون باعث بهتر شدن خدمات ما خواهد شد .

در کل همیشه موفق باشید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

جناب حسینی کلا درامد حلال در اوردن سخته و هر کاری هم سختیها و بد بختیهای خودشو داره.طبیعتا شغل خرید و فروش قطعات کامپیوتر هم از این قاعده پیروزی میکنه و این موضوع زمانی هم که کسی بخواهد درستکار باشه سختیش دو چندان میشه و علاوه بر این مواردی که فرمودید دردسر زمانی بیشتر میشه که فروشنده دچار این دسته از خریدارانی میشه که ذیلا عرض میکنم.

خریدار اماتور و بی اطلاع هست از کامپیوتر و اگر به دلیل بی اطلاعیش مشکلی از لحاظ نرم افزاری برای سیستمش به وجود بیاد چون اطلاعی نداره فکر میکنه که نکنه قطعاتی که بهش داده شده بد بوده یا....... دسته دیگر اونهایی که جنس رو از ادم میخرند و برای صرفه جویی در 10-15 تومن هزینه راه اندازی و اسمبل میخواهند خودشن بدون تجربه اسمبل کنند که گاها باعث آسیب به قطعات میشوند و بعد هم مدعی خراب بودن قطعه میشوند و یا دسته ای که قطعات رو میخرند و جای دیگری برای اسمبل میبرند که اون هم باز مشکلات خودشو داره.

دسته دیگری از خریداران که علاوه بر بی اطلاعی خیلی هم کنجکاون و دایما سیستم رو دستکاری میکنند یا میخواهند سر از کم و کیف قطعات داخل کیس در بیارند و بدون تجربه دست به قطعات سخت افزاری داخل کیس میزنند و .....دسته دیگر اونهایی هستند که خیلی روی سیستمشون حساسا و خیلی از مسایل معمول در سیستم رو سریع فکر میکنند که عیب هست و دایما برای رفع عیب مراجعه میکنند

و دسته دیگری که شاید بدتر از تمام این خریداران هستند اونایی هستند که وسواس شدیدی برای خرید دارند و روزی چند بار مشاوره میگیرند و اخر کار میبینی بعد از گذشت چند ماه اصلا خرید نمیکنه و دوباره برای مشاوره میره سراغ یک بنده خدای دیگه و کلا این دسته مشتری و خریدار نیستند چون هیچوقت تصمیم قطعی نمیگیرند و در حقیقت این دسته احتمالا توقعاتشون رو هم از سیستمی که میخواهند تهیه کنند نمیدونند.

از دسته مشتریها که بگذریم بعضی از همکاران هم به طرق مختلف باعث ایجاد دردسر و دلسردی فروشنده از کار کردن باهاشون میشه.یک دسته اونهایی که جنس رو از همکار تهیه میکنند و بعد از فروش به مشتری تسویه رو به تعویق میندازند و یا مسایل دیگه که شما بهتر از بنده ازش خبر دارید.دسته دیگه اونهایی که میخواهی ازشون جنس بخری که یا اطلاعات درستی حتی از جنسی که دارند میفروشند ارایه نمیکنند و اگر خود ادم بعد از خرید چک نکنه و برای مشتری ببنده با دردسر های خاص خودش روبرو میشه و یا دسته ای که اصلا جواب راست و درست نمیدهند و میخواهند همزمان همه مشتریها رو حفظ کنند و پاسخگو نیستند.

دسته دیگر همکاران محترم تعمیر کار قطعات سخت افزاری هستند.این دسته کلا اکثرا بد قول هستند و یک جورایی اعصاب خورد کن.

موفق باشید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام به همه دوستان

این مطلب رو واجب دوسنتم که اینجا بیان کنم تا کسانیکه میخوان وارد بازار کامپیوتر بشن تمام فکرهاشون رو بکنن .

هر بازاری سود و روشهای خودشو داره و بازار کامپیوتر هم همینطور . در کل فکر نکنید که این بازار بازار ساده ایست بلکه باالعکس کاملا بازاری متفاوت و بس دشوار .

مشکلات فروانی وجود داره که باید همه اینها دونه به دونه بررسی بشه .

1- اول باید مشتری جذب کنی

2 - باید بتونی مشتری رو قانع کنی که کالا رو ازت بخره

3 - با مشاوره خوب کالا رو بهش بفروشی

4 - کالا رو بتونی جورش کنی

5- بتونی مبلغ رو به درستی و دقیق ازش دریافت کنی

6 - دعا کنی که کالایی نو که بهش دادی سالم باشه تا دوباره مشتری بابت خرابی برنگرده که هم وقت خودت گرفته بشه و هم وقت مشتری . این بخش خیلی مهمه که مشتری راضی از اونجا بره چون پول بابت کالاش داده و کالای نو که خراب در میاد یه مقدار توی ذوق ادم میخوره .

خوب این یه سری مسائل مربوط به فروش بود . حالا یه سری مشکلات هستش که دوست دارم دوستان فروم حتما مطالعه کنن .

1- مشتری که سفارش میده یه مقدار مردده که پول رو واریز کنه یا نه .

2- وقتی واریز میکنه و اعتماد میکنه تازه مشکلات ما شروع میشه . چون کوچکترین اشتباهی اگر صورت بگیره و کالا یه مقدار دیر بدستش برسه کلی فکر به ذهنش میاد که ایا اینها مطمئنن یا نه و یا کالا رو همونطوری که من خواستم برام میفرستن .؟ اینها همه سوالاتیه که از خودش میپرسه .

3- مثلا پست دیر میبره کالا رو و یا خیلی وقتها شده شماره پیگیری که توی سایتشون وارد میکنی میگه این کالا در پست وجود نداره . این موقع دیگه ما میمونیم که چی کار کنیم . چون مشتری میگه نه اینها ....... خلاصه ...

من در کل این مسائل رو عنوان کردم که بودنید کار ما به همین سادگی نیست . بخصوص که ما در سایت جدید واقعا میخوایم خوب کار کنیم و هم از نظر علمی و هم از نظر قیمت و فورش قطعات میخوایم همه جوره با دقت و همیشه با مشتریها باشیم .

ولی در کل امیدوارم که ما رو درک کنید و اگر روزی کالایی از ما خریدید اصلا نگران نباشید . یا به ما اعتماد نکیند و اگر اعتماد کردید ما به اعتماد شما احترم میزاریم .

این یک شعار و تبلیغ نبود به این دلیل اینها رو بیان کردم که این نگرانیها برا خیلیها بوجود اومده و خواهد اودمد و هر کسی هم نظری داره و اگر چنین اتفاقی توی ذهنش بوجود اومد رک اینجا بیان کنه چون باعث بهتر شدن خدمات ما خواهد شد .

در کل همیشه موفق باشید

با سلام

خوب مسائلي كه شما بيان كرديد جناب حسيني نشان از حسن توجه و اهميت قائل شدن شما براي مشتريست كه در دنياي امروز يكي از رموز موفقيت در امر تجارت و فروش هست .و اين كار شما قابل ستايش هست و اميدوارم كه موفق باشيد .

من خودم چند بار از شما خريد كردم و تا به حال هم راضي بودم و براي قطعات هم تابه حال به مشكلي برنخوردم كه احتياج به گارانتي داشته باشه .

اما سوالي كه براي من پيش اومده اينه كه مطمئنا هميشه قطعات سالم و بي عيب نيستند و اين احتمال وجود داره كه گاهي احتياج به گارانتي داشته باشند و اين مساله هم از دست شما خارج هست . ميخواستم بدونم كه در اين موارد براي گارانتي چطور عمل ميشه ( از لحاظ زمان و از لحاظ هزينه ها ) ؟

يعني اينكه اگه براي قطعه اي كه براي گارانتي برگشت ميخوره معمولا تا جوابگويي چقدر زمان ميبره ؟ و ديگه بحث هزينه هاي اين مساله هست كه به عهده كدوم يك از طرفين هست ؟ چون من يادمه كه يه جايي گفته بوديد اگه قطعاتي كه خودتون معرفي ميكنيد رو برداريم همه نوع هزينه هاش رو خودتون تقبل ميكنيد، ميخواستم در مورد اين مساله بيشتر توضيح بديد و ما رو روشن كنيد و قطعاتي رو كه شما ميگيد چه ويژگيهايي داره كه خودتون همه مسائل گارانتي رو انجام ميديد .

با تشكر موفق باشيد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

ممنون اقای خسروی . مطالبی خیلی مفیدی رو بیان کردید و کاملا دقیق . در کل هر کاری به قول شما دردسر خودشو داره و کار ما هم بی دردسر نیست . شاید دوستانی که از ما خرید میکنن اونقدر که از ما انتظار دارن از یک فروشنده دیگه توی بازار اینقدر انتظار ندارن . و ما هم از این بابت ناراحت نیستیم و بسیار هم خوشحالیم چون روی ما حساب کردن ولی امیدوارم که این همکاری و درک دو طرفه باشه . ولی بچه های ما همشون همیشه پیگیر قطعات مشتریان هستند و همیش بررسی میکنن ولی ارکانهایی هستند مثل باربری و پست و امثال اینها که همکاری لازم از طرف اونها نمیشه و ما اینجا به مشکب بر میخویریم ولی با این هم بازم قابل پیگیری هستش .

ولی در کل همه مشتریان با هر اخلاق و رفتاری برای ما عزیز هستند ولی واقعا نمیشه همه رو کاملا راضی نگه داشت و بعضی وقتها از طرف ما و یا مشتری یک ضعفهایی هستش .

اما سوالي كه براي من پيش اومده اينه كه مطمئنا هميشه قطعات سالم و بي عيب نيستند و اين احتمال وجود داره كه گاهي احتياج به گارانتي داشته باشند و اين مساله هم از دست شما خارج هست . ميخواستم بدونم كه در اين موارد براي گارانتي چطور عمل ميشه ( از لحاظ زمان و از لحاظ هزينه ها ) ؟

يعني اينكه اگه براي قطعه اي كه براي گارانتي برگشت ميخوره معمولا تا جوابگويي چقدر زمان ميبره ؟ و ديگه بحث هزينه هاي اين مساله هست كه به عهده كدوم يك از طرفين هست ؟ چون من يادمه كه يه جايي گفته بوديد اگه قطعاتي كه خودتون معرفي ميكنيد رو برداريم همه نوع هزينه هاش رو خودتون تقبل ميكنيد، ميخواستم در مورد اين مساله بيشتر توضيح بديد و ما رو روشن كنيد و قطعاتي رو كه شما ميگيد چه ويژگيهايي داره كه خودتون همه مسائل گارانتي رو انجام ميديد .

درود

اقا یاسر یا همون اقا حمید ثابق . سوالتون خیلی خوب و کلیدی بود . من جواب میدم .

خوب در مورد گارانتی دو حالت دازه :

1 - کالایی که خود مشتری میگه من اون رو میخوام ------

خوب این حالت هر وقت قطعه ای خراب شد مشتری در هر شهری که باشه برای ما میفرسته و ما میفرستیم برای گارانتی مثلا اگر گارانتیه سام سرویس باشه میفرستیم برای سام و کالا بین 3 تا 7 روز دستمونه و بعضی وقتها هم کمتر و یک بار گارانتی مال یک شرکت دیگست مثل الماس که کالا رفت اینجا دیگه معلوم نیست کی در میاد و هر وقت بین 2 تا 4 هفته برگشت و دست ما رسید ما سریعا در هر صورت برای مشتری کالا رو با هماهنگیه خود مشتری میفرستیم .

2 - کالایی که ما به مشتری پیشنهاد دادیم -----

این کالا بر طبق تستها و پرسو جو ها و مطالعات روی اون خرابیهای کمتری داره و ما سعی میکنیم قطعاتی رو انتخابک نیم که کمتر خرابی داشته باشه تا در این صورت هزینه کمتری متحمل بشیم . از این رو وقتی کالایی رو ما پیشنهاد میدیم تمام هزینه های رفت و امد اون کالا رو ما متقبل میشیم . ولی در مورد زمانش باید بگم که اگر راه داشته باشه اینجا درجا برای مشتری تعویض میکنیم و کالای برگشتی رو میفرستیم گارانتی و هر وقت اومد اون کالا میشه مال خودمون . البته کالاهایی مثل هارد و رم و یا مادربوردهای ارزان و یه سری از این قطعات .

فکر میکنم به جوابتون رسیدید . کالا اگر گارانتیه ما باشه که معلومه در اکثر مواقع تعویضه چون ما اینجا چیزی به نام تعمیر که نداریم باید برای مشتری تعویض کنیم اگر ایراد جزئی باشه خوب سعی مکنیم در یک زمان کوتاه حلش کنیم .

موفق باشید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...