رفتن به مطلب

قدرتمندترین پردازنده کلاس سرور دنیا به نام Epyc 7H12 با 64 هسته پردازشی ، عرضه شد


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

AMD_EPYC-chip_4.jpg

 

AMD به تازگی از یک نمونه قدرتمندتر پردازنده کلاس سرور به نام  Epyc 7H12 رونمایی کرد که در اصل مدل ارتقاء یافته 7742با فرکانس پایه بالاترو تعداد 64 هسته پردازشی به شمار میرود.با توجه به افزایش فرکانس پایه از 2.25 به 2.6 گیگاهرتز ، توان حرارتی SKU جدید از 225 وات TDP به 280 وات رسیده است.این پردازنده چهارمین عضو خانواه Epyc ها در کلاس سرور به شمار میرود که با 64 هسته پردازشی همراه میشود.

 

7H42.jpg

 

تعداد 64 هسته با 128 رشته پردازشی در فرکانس پایه 2.6 و بوست فرکانس 3.3 گیگاهرتزی با توان حرارتی 280 واتی ، به طور ویژه مناسب کاربران HPC و بارهای کاری فوق سنگین طراحی شده است.این پردازنده تحت خنک سازی مایع ، میتواند عملکرد قابل توجهی را در عملیات های سنگین محاسباتی به ارمغان آورد.مدل جدید حدود 100 مگاهرتزاز فرکانس افزایشی آن کاسته شده ، با این حال با توجه به حجم کاری بالای سرورها و به دلیل برخورداری از فرکانس پایه بالاتر ، میزان عملکرد به میزان قابل توجهی بهبود یافته است.پردازشگر AMD EPYC 7H12  در تست های ATOS بر روی BullSequana XH2000 ، توانسته با میانگین قدرت پردازشی  4.2 ترافلاپس ، حدود 11 درصد بهتر از مدل AMD EPYC 7742 ظاهر شود.

 

منبع : Guru3d

مترجم : محمد فتحی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...