رفتن به مطلب

((( مهم ))) مشکلی بسیار بزرگ به نام استوک


Logan2020
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سلام

استوک چیست؟ شاید شما هم بارها کلمه استوک  به گوشتان خورده باشد و به محض شنیدن کلمه استوک یک محصول دست دوم را به خاطر بیاورید.

دستگاههایی که در ایران اصطلاحاً استوک نامیده می شوند ، دستگاههایی می باشند که پس از استفادۀ بیشمار ، بصورت غیرقانونی ، از دیگر کشورها به ایران وارد می گردند.
با توجه به این موضوع ومشکلات عدیده ای که دستگاههای استوک ریسوگراف برای مشتریان عزیز ایجاد می نمایند ، موارد ذیل به استحضار همگان می رسد :
· این دستگاهها از رده خارج بوده و قطعات یدکی آنها نایاب است .
· این دستگاهها بحدکافی مورد استفاده قرار گرفته و کاملا مستهلک می باشند.
· امکان هرگونه جایگزینی قطعات متفرقه بجای قطعات فابریک در این دستگاهها ، توسط افراد غیرمجاز محتمل است .
· به هنگام خرید دستگاه استوک ، پاره ای مشکلات نمایان نمی باشند ، از جمله بعضی شکستگی های بدنه یا خرابی های داخل دستگاه که به دلیل حمل غیراستاندارد بوجود می آیند وفقط پس از مدتی کارکرد خود را نشان داده و می توانند موجب مشکلات عدیده ای گردند .
· به دلیل ورورد غیر قانونی وغیر متعارف اینگونه دستگاهها به کشور ، امکان ارائه خدمات و سرویس و تعویض قطعات یدکی برای آنها وجود ندارد و معمولا افراد غیر متخصص و غیردلسوزی که فقط به دنبال نفع شخصی خود هستند داعیه خدمات و سرویس را دارند و طبیعی است که به دلیل عدم دسترسی به قطعات یدکی فابریک ، ناچاراً از قطعات غیراستاندارد و یا دست دوم استفاده می نمایند و لذا هزینه های گزافی را به مرور به مشتری تحمیل می نمایند ، ضمن اینکه نظارتی چه از لحاظ کیفیت وچه از لحاظ قیمت ، بر کار آنها وجود ندارد.
· این دستگاهها هیچگونه تضمینی از طرف کارخانه سازنده ندارند و حتی اگر افراد متفرقه تضمین دستگاهها را بعهده بگیرند ، پشتوانه ای از نظر تهیه قطعات یدکی و رفع اشکالات فنی نخواهند داشت.
· به مرور زمان و به دلیل عرضه مدلهای جدیدتر توسط شرکت ریسو (Riso) ، طبیعتاً افراد غیرمجاز به دلیل عدم گذراندن دوره های تخصصی این دستگاهها ، حتی اگر دوره های دستگاهها ی قدیمی را هم دیده باشند ، قادر و مجاز به کار بر روی دستگاههای جدید نمی باشند و غیر از صدمه به دستگاهها کار دیگری نمی توانند انجام دهند .
· پاره ای از دستگاههای استوک از لحاظ فنی و نوع برق مصرفی فقط مخصوص کشورهای دیگر بوده و حتی شرکت ریسو ، قطعات آنها را به نماینده انحصاری اش در ایران نیز نداده است و در این صورت خرید این دستگاهها غیر از دور ریختن سرمایه چیز دیگری نیست .
· دستگاه استوکی که به شما پیشنهاد می شود ، به دلیل موارد متعدد یاد شده ، چندین بار در دست افراد سودجو متخلف چرخیده وسرانجام به شمارسیده است . طبیعی است چنین دستگاهی قابل اعتماد نبوده و ارزش سرمایه گذاری ندارد.

آیا میدانید بجزء وسایل الکتریکی اعم از مانیتور ، لب تاب ، قطعات کامپیوتری ، وسایل منزل و غیره حتی وسایل مصرفی اعم از پوشاک ، کفش  و لباس ، حتی اسباب بازی بچه ها و کلی موارد دیگه بتازگی وارد کشور شده اند و با این وجود به قیمت های بسیار زیاد و گزافی به مصرف کننده بی خبر فروخته میشوند ؟!؟!

آیا میدانید این وسایل همگی قبلا توسط شخص یا اشخاسی استفاده شده اند و از نظر بهداشتی و انسانی قابل استفاده برای شخص دیگری نیستند ؟!؟!؟!

آیا میدانید چه نوع بیماری ها و ویروسهایی از این طریق وارد شده و به شخص مصرف کننده منتقل میشود ؟!؟!؟

مثلا کفش یا لباسی که قبلا مشخص نیست توسط چه کسی در کشور دیگری استفاده شده و چه بیماری هایی داشته یا چه انگل هایی در بدن وی بوده و در همان کفش یا لباس یا شلورا جا خوش کرده اند و حتی با چندبار شستن هم از بین نمیروند و بخاطر ریز بودن این موجودات با چشم غیزر مسلح دیده نشده و فقط در آزمایشگاه مشخص میشودند !

حتی وسایل برقی و الکترونیکی هم همگی بخاطر جریان الکتریسیته پر از گرد و غبار هایی از سرزمینی دیگر با میکروب های میکروسکوبی هستند که با یک بار دست زدن به ان وارد بدن شده و بعد از شاید ده ها سال خود را با انواع بیماری های مهلک نشان دهند .

به نظر شما چرا ما باید در همچین کشوری با منابعی وسیع و غنی و تمام نشدنی از وسایل دست دوم و کارکرده و از رده خارج شده دیگران استفاده کنیم ؟ مگر ما بومی های آفریقایی یا بومی های جنگل آمازونیم! یا مردمان کشوری با تاریخی غنی و فرهنگی هزار ساله ایم که حال به چنین روزی افتاده ایم که از گذینه ای به نام شیرین استوک که در واقع معنی آن از رده خارج شده و دست دوم و استفاده شده هست محتاج باشیم چرا واقعا چرا ؟

دوستان به هیچ وجهی از قطعات استوک اعم از وسایل الکتریکی یا پوشاک و غیره استفاده نکنید چرا که به مانند این است شما جفتی کفش پرت شده را کنار خیابان که معلوم نیست مصرف کننده قبلی که بوده و چه بوده استفاده کنید .

اکثر این وسایل استوک از کشورهای عربی همسایه و یا چین و غیره وارد میشوند .

مراقب لغتی به نام استوک باشید دوستان به امید بازگشت افتخار به این سرزمین .

 

ویرایش شده توسط 𝓶𝓪𝓳𝓲𝓭𝓲
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان CPU استوک قابل اطمینان هست ؟ میخوام 2500K استوک بخرم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تشکر از استار محترم به خاطر توضیح واژه استوک

امان از مردمانی کور فهم و حریص که با نفهمی و نادانی و طمع کاری خود ملت از همه جا بی خبر رو میچاپند و به فنا میبرند و خیالشون هم نیست...

حیف که اینجا نمیشه و به قول علما جایز نیست و گرنه لینک فروشگاه یه استاد دانشگاه و دارای مدرک دکتری کامپیوتری رو بهتون میدادم که ببینید استوک رو چطوری معنی کرده؟!!

واقعا باید متأسف بود برای ملتی که کشورشون به دست عده ای بی سواد اداره میشه...:41_pensive:

ویرایش شده توسط DPSYS
لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود. 

دنیای جالبیست و تفکر بیشتر لازم است. 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

دوستان استوک در لوازم خودرو هم بسیار مرسوم هست که عمدتا قطعات سرقتی هست. خواهشا دزد، دلال، مال خر پروری نکنید. با رونق گرفتن کار این قشر آینده نزدیک یقینا خود شما که قطعه استوک میخرید طعمه بعدی هستید!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 ساعت قبل، Hamed.Madadi گفته است :

دوستان CPU استوک قابل اطمینان هست ؟ میخوام 2500K استوک بخرم

درود 

cpu سگ جونی هست و کلاک خورش ملسه برای همین خیلی از اورکلاک کارا باهاش یدور زدن و کلی طرفدار داره این cpu بین اورکلاک کارا

چنتا تست بنچمارک  و دما ازش بگیر ببین با رفرنس های جهانی یکیه؟ مهلت تست هم بگیر!!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مشکل بزرگ محصولات استوک نیست،اصلا استوک مشکل نیست

مشکل جیب خالی مردمه

من پول ندارم ۲ملیون بدم جا یه مانیتور بدرد نخور رزولوشن اچ دی،میام یه استوک فول اچ دی میخرم ۱ملیون یا کمتر،بحث پوله بحث نونه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...