رفتن به مطلب

در امتداد تاريکي غلط املايي!


AL! REZA
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

در امتداد تاريکي

غلط املايي!

17ساله بودم که احساس کردم به دختر همسايه‌مان علاقه دارم.«فريناز»آن موقع کلاس سوم راهنمايي بود و ما هر روز همديگر را مي‌ديديم.من براي ديدن او لحظه شماري ميکردم و صبر و تحمل نداشتم.

در روياهايم خانه کوچکي ساخته بودم و با افکار کودکانه ام فريناز را در کنارم مي‌ديدم.بالاخره يک روز دلم رو به دريا زدم و برايش نامه‌اي نوشتم وبه دستش دادم.2روزبعد او هم جواب نامه‌ام را با چند شعر عاشقانه داد.من در نگارش دومين نامه‌ام دنبال شعر تازه‌اي مي‌گشتم براي همين هم نامه را نيمه‌تمام داخل کشوي ميزم گذاشتم اما وقتي به سر وقت نامه رفتم تا ان را تکميل کنم،با تعجب دست خط پدرم را روي ان ديدم که با خودکار قرمز نوشته بود:«پسرم متن زيبايي نوشته‌اي،اما چند غلط املايي داشتي و يک غلط احساسي،حواست را بيشتر جمع کن!»از اين کارم خيلي خجالت کشيدم شب شد و پدرم که به خانهدوستش رفته بود برگشت.ولي او چيزي نگفت و اصلا به روي نباورد.

سکوت پدرم مرا رنج مي‌داد به همين خاطر با خودم عهد کردم ديگر دست ازپا خطا نکنم و درهر کاري با پدرم مشورت کنم.

از آن ماجرا حدود 12 سال گذشت و من با راهنمايي خانواده‌ام ازدواج کردم و زندگي خوبي هم دارم.اما ديروز ظهر که براي خريد از خانه بيرون آمدم و هوا خيلي گرم بود،هنگام رانندگي متوجه خانم جواني شدم که کنار خيابان منتظر تاکسي ايستاده بود.از روي دلسوزي سوارش کردم اما او پياده نشد و مي گفت:جايي ندارم بروم و تا سر شب هم بيکارم!چند بار هاز او خواهش کردم که پياده شود اما فايده اي نداشت من هم يک راست به کلانتريشهيد فياض بخش امدم و موضوع را به پليس گفتم.ماموران وقتي با اين زن جوان صحبت کردند و متوجه شدند که او اعتياد به کريستال دارد و با قرار گرفتن سر راه جوان‌هاي مردم آنها را فريب ميداده است.

من از اين که گول نخوردم خوشحالم و دست بوس پدر پيرم هستم که با برخوردي صحيح در اولين تجربه عشقي و احساسي‌ام درس بزرگي به من داد.اميدوارم همه جوان ها هم حواسشان را بيشتر جمع کنند تا غلط املايي و احساسي نداشته باشند.

عليرضا حميدي فر،کارشناس ارشد روان شناسي در اين رابطه مي‌گويد:برخورد منطقي پدراين فرد در سنين بحراني نوجواني به عنوان يکي از عوامل مهم در کنار ساير آمادگيهاي فردي ازجمله اعتماد به نفس کافي،برخورد منطقي با مسائل بهره گيري از هوش هيجاني باعث شد تا اين جوان بتواند تصميم قاطع و درستي در نحوه برخورد با افراد قريبه و جنس مخالف اتخاذ کند .وي به شهروندان توصيه کرد ،در مواجهه با مشکلات رفتاري و تربيتي فرزندان خود با بهره گيري از خدمات مراکز مشاوره از روشهاي صحيح و منطقي براي حل مسائل استفاده کنند.

منبع:روزنامه خوراسان،چهارشنبه 16مرداد1387،صفحه حوادث

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام

علی جان مطلب جالبی بود خداییش و باید همیشه سعی کنیم درست تصمیم بگیریم .

با تشکر.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در امتداد تاريکي

غلط املايي!

17اما چند غلط املايي داشتي و يک غلط احساسي،

سلام . جالب بود . ولی خوب بیشتر داستانی بود . شاید کسایی که دقیقا همچین چیزهایی رو تو سنین پایین تجربه کردند این متنو ببینن کمی براشون غیر عادی باشه .

چون احساسات در اون سنین ( مخصوصا تو این موارد 310.gif277.gif ) معمولا اجازه نمی ده که بچه ها با یک جمله کوچیک از طرف پدر یا مادر منقلب بشن و .....

البته شایدم IQ بچه زیادی بالا باشه زود بفهمه باباش چی می گه 285.gif

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...