رفتن به مطلب

بررسي اكسس پوينت ZyXEL NWA-3163 ....


Moh@mm@d _ N
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

1006159.jpg

از نظر بسياري از كاربران عام ابزارهاي شبكه‌سازي بي‌سيم تفاوت چنداني با يكديگر ندارند و شايد يكي از دلايل اين موضوع تشابهات ظاهري يك مودم بي‌سيم با يك اكسس پوينت و يا يك روتر است. اما در حقيقت كاربرد اين ابزارها در شبكه‌ها تفاوت‌هاي قابل توجهي با يكديگر داشته و براي اهداف مختلفي طراحي شده‌اند. يك اكسس پوينت همان‌گونه كه از نامش پيداست، يك نقطه دسترسي است. به‌عبارت ساده‌تر، يك اكسس پوينت به كاربراني كه از ابزارهايي با قابليت شبكه‌سازي بي‌سيم استفاده مي‌كنند امكان مي‌دهد تا با يك شبكه كابلي ارتباط برقرار كنند. در واقع استفاده از اين ابزار به منظور افزايش دسترسي كاربران به منابع شبكه بوده و نمي‌تواند نقش يك مودم را براي برقراري ارتباط ايفا كند در حالي‌‌كه يك مودم بي‌سيم براي اتصال به اينترنت مورد استفاده قرار مي‌گيرد. يك اكسس پوينت معمولا در يك محيط بسته با مساحت بالا و در يك شبكه با تعداد كاربران متعدد مورد استفاده قرار مي‌گيرد تا دسترسي يكساني را براي تمامي افراد فراهم نمايد.

محصولات شركت ZyXEL، طيف گسترده‌اي از ابزارهاي شبكه‌سازي را شامل مي‌شوند و در اين حوزه مي‌توانند نيازهاي گروه‌هاي متفاوتي از كاربران را تحت پوشش قرار دهند. يكي از محصولات اين شركت اكسس پوينت‌ها هستند كه از پيكربندي‌هاي متفاوتي برخوردار بوده و امكانات و استانداردهاي مختلفي را در اختيار كاربران قرار مي‌دهند. سري اكسس پوينت‌هاي 3000 شركت ZyXEL در گروه ابزارهاي SOHO اين شركت قرار مي‌گيرند و امكان افزايش دسترسي براي كاربران را به منظور ارتباط ايمن و سريع‌تر فراهم مي‌كنند.

NWA-3163 يكي از اكسس پوينت‌هاي ZyXEL است كه همانند بسياري از محصولات اين شركت يك بدنه سفيد رنگ و مات دارد و در بالاي ابزار لوگوي شفافي از ZyXEL نقش بسته‌ است. چهار LED شاخص نيز در پايين لوگو و براي نشان دادند وضعيت عملكرد ابزار در نظر گرفته شده است. در پشت بدنه اين اكسس پوينت، يك درگاه اترنت، كانكتور كنسول، كليد ريست سخت‌افزاري و ورودي آداپتور قرار دارد. همچنين آنتن‌هاي آن در دو طرف بدنه قرار گرفته‌اند تا بتوانند سيگنال‌هاي راديويي را در محدوده وسيع‌تري پراكنده كنند.

عملكرد و توانايي يك ابزار شبكه‌سازي بي‌سيم رابطه مستقيمي با استانداردهايي تحت پوشش آن دارد. NWA-3163 در حوزه اتصالات كابلي از استانداردهاي 802.3 و 802.3u پشتيباني مي‌كند. از طرفي در خصوص استانداردهاي شبكه‌سازي بي‌سيم نيز بايد بگوييم كه اين ابزار قابليت پشتيباني از استاندارهاي 802.11b/g را داشته و محدوده فركانس 2,41 تا 2,48 گيگاهرتز را تحت پوشش قرار مي‌هند. در صورتي كه از استاندارد 802.11g براي برقراري ارتباط با ساير منابع شبكه استفاده كنيد، در يك محيط بسته تا 130 متر و در فضاي خارجي تا 500 متر قابل دسترس بوده و ارتباط شما همچنان برقرار خواهد ماند. نرخ انتقال داده در اتصال اترنتي 100 مگابيت بر ثانيه است و به صورت Full-Duplex عمل مي‌كند. از طرفي در استاندارد بي‌سيم 802.11b انتقال اطلاعات حداكثر با سرعت 11 مگابيت بر ثانيه و در استاندارد 802.11g با سرعت 54 مگابيت بر ثانيه انجام خواهد شد.

همان‌گونه كه گفته شد در ساختار NWA-3163 از دو آنتن استفاده شده است. قدرت اين آنتن‌ها 3dBi بوده و قابليت جداسازي و تعويض دارند. بنابراين در صورت تمايل و براي افزايش توان اين اكسس پوينت مي‌توانيد آنتن‌هاي 5dBi و يا 8dBi را جايگزين آنتن‌هاي اصلي آن نماييد.در خصوص امكانات امنيتي اين ابزار نيز بايد بگوييم كه قابليت پشتيباني از استانداردهاي رمزگذاري WEP،م WPA و WPA2 را دارد در نتيجه اين اكسس پوينت يك دسترسي ايمن را در شبكه شما برقرار خواهد نمود و كاربران غير مجاز امكان استفاده از منابع شبكه شما را نخواهند داشت. از ديگر ويژگي‌هاي NWA-3163 مي‌توان به امكان تخصيص چندين SSID و همچنين تعريف SSID ميهمان (Guest) براي كاربران موقت اشاره كرد.

خوب است به اين نكته نيز اشاره كنيم كه اين ابزار 138,5 ميلي‌متر عرض، 198,5 ميلي‌متر طول و 47,5 ميلي‌متر ارتفاع دارد و وزن آن 420 گرم است. با توجه به تمامي نكات ذكر شده، براي افرادي كه NWA-3163 را گزينه مناسبي براي استفاده در شبكه خود مي‌دانند بايد بگوييم كه اين ابزار با قيمت 250000 تومان و با يك سال ضمانت دلسا ارايه مي‌شود. NWA-3163 يك ابزار قدرتمند در ميان اكسس پوينت‌هاي موجود نيست زيرا قابليت پشتيباني از استاندارد پر سرعت 802.11n را ندارد بنابراين سرعت انتقال اطلاعات توسط اين ابزار چندان بالا نيست. با توجه به همين موضوع مي‌توان گفت اين اكسس پوينت براي شبكه‌هايي كه به پهناي باند بالايي نيازمند هستند چندان مناسب نخواهد بود و بهتر است كه در شبكه‌هايي كه منابع شبكه آن‌ها با استانداردهاي 802.11b/g مطابقت دارند و تعداد كاربران آن‌ها محدود است، مورد استفاده قرار گيرد.البته به اين نكته نيز توجه داشته باشيد كه اين ابزار با توجه به امكانات و ويژگي‌هايي كه دارد يك اكسس پوينت گران قيمت به شمار مي‌رود و همين امر مي‌تواند انتخاب كاربران آن ‌را تحت تاثير قرار دهد.

نشریه عصر شبکه

http://www.shabakeh-mag.com/article.aspx?id=1006159

ویرایش شده توسط Moh@mm@d _ N
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز درج منبع مقاله رو توی مطالبی که می گذارید رعایت کنید.

این رو به منزله یک اخطار طلقی کنید.

با تشکر مدیریت فروم لیون کامپیوتر. @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز درج منبع مقاله رو توی مطالبی که می گذارید رعایت کنید.

این رو به منزله یک اخطار طلقی کنید.

با تشکر مدیریت فروم لیون کامپیوتر. @};-

اطاعت امر شد پوریا جان %

ویرایش شده توسط Moh@mm@d _ N
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...