رفتن به مطلب

روش احمقانه برای فرار از گارانتی(خدمات پس فروش به قطعات گارانتی شده) توسط لایف سرویس-- دوستان عنایت داشته باشند وراهنمایی کنید . در موردراههای شکایت از این شرکت وامثال این مورد


Recommended Posts

خواستم حرفی نزنم ولی دیدم بله 

همه گارانتی ها اینجوری شدن 

منم مادربورد msi گارانتی گرین بود که هفته ای یبار ارور میداد ولی بعد ارسال به گارانتی شد دائم ارور 

پشت مادربورد خط انداخته و یه تیکه اش کنده شده چون اشتباه کردم با پیچ smt فرستادمش که باز نمیشد 

مسئول تعمیر امده بازش کنه و زده بود  پشت مادربورد  یه تیکه اش پریده بود  و دیگه کامل ارور E0 میداد  و بالا نمیامد ولی قبل ارسال مادربورد هفته ای یبار اینجور میشد  و توی چت ها و ..... عکسش دارم  ولی از حق نگذریم پایه های cpu درست کرد  مشکل بوست و اورکلاکش درست شد   هر چند ۳۰۰ هزار کرد ۱۲۰ هزار چون گفتم صدات ضبط کردم و با پادرمیانی نماینده msi بیخیال تاپیک شدم و حرفش منطقی تر بود مادربورد تعمیر بشه تا اینکه مادربورد گارانتی اش باطل بشه و به مادربورد خراب  روی دستم بمانه 

قسم خوردم گارانتی دار چیزی نخرم و مستقیم از سایت های دیگه خرید کنم  یه ماه دیر برسه ولی پول گارانتی ندم که بلایی سرش بیاد 

پیچ لپ تاپم باز کردم  ولی ارسالش نکردم به گارانتی   حداقل مطمنم قطعه اش عوض نمیشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 62
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

در 10 ساعت قبل، 780ti گفته است :

درود خدمت دوستان

متاسفانه دوعدد مادربردکه مشکل داشت به شرکت لایف سرویس  فرستاده ام

بعد پیگیری متوجه شده ام . تیم ارائه   خدمات پس از فروش  به روش خنده دار و.... از ارائه خدمت شانه خالی می کنند ومتاسفانه آنقدر بی سواد هستند  یک مادربرد چند بار  باید برود به گارانتی  برود تا ایراداش مشخص شود . بعد مشخص شدن ایراد .با  نشان دادن پایه آی سی بایوس که مچاله شده  وکج شده  می گویند ایراد فیزیکی در صورتی اگه ایراد فیزیکی بود مادربرد روشن نمیشود وهنگام دیدن ظاهر مادربرد مشخص میشود

جالب این مادربرد حداقل توسط سه نفر چک شده توسط خودم وکاربر خریدار  آقای آذریAmir_HA  وآقای امینی 7alireza7  قبل ارسال به گارانتی  وجالب تر این این مادربرد توسط نمایندگی در مشهد پذیرش که با توجه به مشکل بایوس  با ید به تهران ارسال میشود که با هماهنگی آقای آذری برای تعمیر واستفاده از گارانتی وپیگیری سریعتر برایم ارسال شد بنده به گارانتی فرستادم به قول خودشان بایوس آپدیت کردن وخطا برطرف شد ه که بعد تحمیل خسارت مالی ارسال به بنده وآقای آذری 

متاسفانه مادربردبه همان صورت با خطا  دوباره به گارانتی ارسال شده این دفعه با بهانه کج شدن پایه آی سی مبلغ حدود 250 مطالبه می کنند  در صورتی که کج شدن پایه یه دروغ محض  

 

 

 

 

 

مورد دوم مادربردz97-k بود

که بهانه کشیدن جریان کشیدن از ارائه خدمات پس از فروش شانه خالی می کنند با کشیدن مارکر محل قطع شدن برد مشخص کردن 

متاسفانه مادربرد با پیک ارسال شدوگرنه  اجازه تایپ واژه خنده دار جریان کشی  توی  برگه تحویل نمی دادم

چون واقعا برایم جای سوال  توی این قسمت چه جریانی عبور می کنند.  

احتمالا گارانتی لایف فکر می کنندباید  قطعات که ملت از آنها خریداری می کنند قاب کنند  وتوی موزه نگه دارند. که دچار مشکل نشوند

جالب این که مادربرد با پردازنده 4460 تست شده نه با سری k  وهیچ ایراد فیزیکی ندارد. 

بی کیفیت  بودن مین  که توی هر برند وهر سری ممکنه باشد .گردن کاربر وپاور ونوسانات برق  انداخته می شود  واینها فقط به خاطر چاپ یه برگه اشغال تر از خود شرکت پول مفت  از مردم می گیرند
 

 

 

تنها گارانتی که منو اذیت نکرده آواژنگ بوده... گارانتی های ایسوز نابودن ! 

ویرایش شده توسط Slasher
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بعضی از مادربردهای برند ایسوس  کارت گارانتی شرکت( حامی ) داخل  جعبشونه اینم معلوم نیست چه بلایی سره خریدار میاره موقع نیاز به گارانتی 

من شخصا از گارانتی گرین رضایت دارم 

 چندین بار کارم افتاده و حل شده حتی با تعویض قطعه

ویرایش شده توسط m.jafari
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 9 ساعت قبل، zen گفته است :

من اصلا سمت ایسوس نمیریم سوراخش باز شده 10 تا شرکت وارد میکنن معلوم نیست ریفر هستن چی هستن اصلا وضعیت خوبی نداره ایسوس. Msi هم که چند تا شرکت میارن. تنها برند خوبی که فقط یک شرکت میاره گیگا هست که اواژنگ . بنظر من فقط گیگا. بعدش شرکت های گارانتی یاد گرفتن خودشون آسیب فیزیکی درست میکنن بعد به مشتری نشون میدن میگن آسیب فیزیکی داره خارج از گارانتی هست. 

 

شرکت های گارنتی بعد از تحویل گرفتن به دستگاه ، عمدا آسیب فیزیکی میزنند تا از زیر گارانتی در برن.

تنها کاری که میشه کرد باید هنگام  تحویل  به صورت حضوری  از پشت و روی قطعه با موبایل تصویر واضح بگیرید و تاکید کنید که قطعه رو بدون هر گونه آسیب فیزیکی تحویل دادم.

وگرنه یک مشت شیـــــاد شدن تاجر و جنس وارد می کنند . و بخاطر مشکل کوچیکی که تعمیر کار ماهر و حرفه ای به سادگی حل می کرد دیواس رو کلا غیرقابل استفاده می کنند.

ویرایش شده توسط Cube
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 9 ساعت قبل، Divine گفته است :

مثلا استریکسش هم هست باور کن اینقد که تو استریکس خرابی دیدم تو بایواستار ندیدم !!!!!!!!!! ال ای دی هاشم خیلی بی کیفیته سریع می سوزه ! 

اتفاقا دیروز یکی از دوستام کارت استریکس ۴۸۰ خریده بود ال ای دی هاش سوخته بود. گارانتیش هم تموم شده بود بیچاره حالش گرفته شد. بعد رفتم تو یوتیوب دیدم بعله خیلیا تو استریکس این مشکل رو داشتن. 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یکی از موارد مهم گارانتی اینه که خودت ببری گارانتی طرف جلو تو برسی ظاهری کنه اگر مشکل داشت همون جا بگه بهت

بعد بعد بهت رسید بده

اگر تو رسید مشکل ظاهری ذکر نشده باشه بعدا نمیتونه بگه فلاجا فلاجور شد و از گارانتی خارج هست

مشکل دوستان شهرستانی هم همین هست ، میدن دست نماینده ، نماینده هم رسیدی نمیده

طرف میرسه دستش بعد دبه میکنه شما هم نمیتونی به جای استناد کنی

 

البته ار رسید هایی که بهت دادن(اگر دادن) عکس بگیر شاید بشه کاری کرد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱ ساعت قبل، Negrasombra گفته است :

اتفاقا دیروز یکی از دوستام کارت استریکس ۴۸۰ خریده بود ال ای دی هاش سوخته بود. گارانتیش هم تموم شده بود بیچاره حالش گرفته شد. بعد رفتم تو یوتیوب دیدم بعله خیلیا تو استریکس این مشکل رو داشتن. 

اره خداییش اسمش پرچمداره و این حرفا کیفیت کمی داره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در هم اکنون، ali-0098 گفته است :

اینجا ایران است.

قانون ناگفته گارانتی در ایران : هر قطعه تا زمانی که خراب نشود شامل گارانتی میشود.هرگونه خرابی باعث ابطال گارانتی میشود.

 

درود 

جمله  زیبایی  اما تا رسوا کردن خیانت کاران باید جنگید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در هم اکنون، Cube گفته است :

شرکت های گارنتی بعد از تحویل گرفتن به دستگاه ، عمدا آسیب فیزیکی میزنند تا از زیر گارانتی در برن.

تنها کاری که میشه کرد باید هنگام  تحویل  به صورت حضوری  از پشت و روی قطعه با موبایل تصویر واضح بگیرید و تاکید کنید که قطعه رو بدون هر گونه آسیب فیزیکی تحویل دادم.

وگرنه یک مشت شیـــــاد شدن تاجر و جفنس وارد می کنند . و بخاطر مشکل کوچیکی که تعمیر کار ماهر و حرفه ای به سادگی حل می کرد دیواس رو کلا غیرقابل استفاده می کنند.

جالب توی دو تا  مادربرد اصلا   ایراد فیزیکی نبود والان هم نیست فقط  اینقدر دروغ گفتن حتی غیر واقعیت بی شرمانه واقعیت فرض می کنند.

وگرنه با فرمایش شما کاملا موفق هستم تحویل توسط خود کاربر وعکسبرداری دقیق هنگام  از همه طرف قطعه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در هم اکنون، ATER گفته است :

یکی از موارد مهم گارانتی اینه که خودت ببری گارانتی طرف جلو تو برسی ظاهری کنه اگر مشکل داشت همون جا بگه بهت

بعد بعد بهت رسید بده

اگر تو رسید مشکل ظاهری ذکر نشده باشه بعدا نمیتونه بگه فلاجا فلاجور شد و از گارانتی خارج هست

مشکل دوستان شهرستانی هم همین هست ، میدن دست نماینده ، نماینده هم رسیدی نمیده

طرف میرسه دستش بعد دبه میکنه شما هم نمیتونی به جای استناد کنی

 

البته ار رسید هایی که بهت دادن(اگر دادن) عکس بگیر شاید بشه کاری کرد

متاسفانه مادربر توسط پیک ارسال شده برد فاقد ایراد فیزیکی  زده جریان کشی وامضاء از پیک گرفته 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در هم اکنون، Slasher گفته است :

تنها گارانتی که منو اذیت نکرده آواژنگ بوده... گارانتی های ایسوز نابودن ! 

قبلا با گارانتی سازگار هم کار کردم و چند شرکت دیگه  سازگار حتی مادربرد سری ماکسیموس تعویض کرد البته قبلا بود گمان نکنم الان ازاین کارها بکنند

یا تازه اگی دو مواردبا گارانتی  تابا  کار کردم خدایش نامردی نکردن درسته مادربرد سری پرایم سری آشغال ایسویس  هستند  اما باز تعمیر کردن 

 

ویرایش شده توسط 780ti
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوستان عنایت داشته باشند وراهنمایی کنند . در موردراه های شکایت از این شرکت وامثال این مورد

ویرایش شده توسط 780ti
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام

نگاه به تجربه بنده بندازید البته تو ماجرای شرکت گرین تو فضای مجازی تلاش میکنه نام نیکی از خودش بجا بزاره که تونستیم از طریق تاپیک به حقمون برسیم البته تا یک قدمی شکایت فاصله ای نداشتم

شما هم از طریق تعزیرات و اتحادیه  و هر جایی که دستتون میرسه اقدام کنید تاکید میکنم برای بنده یکسال طول کشید و فکر نکنید دو روزه حل میشه که خوب بنده با زبان خوب و ساده دلی جلو رفتم ولی متاسفانه هر چی شلتر بگیری بیشتر سوارت میشن و حتی دستور میدن چی بنویس چی ننویس

شما هم کم نیا با عصبانیت جلو برو اما توهین و غیره نکن از همه چی مستندات بگیر (عکس و فیلم و ...)

http://tazirat135.ir/

کلا پدیده گارانتی تو ایران کشکه فقط یه چیز دل خوشکنه ، بستگی به شانس و حال و احوال شرکت مورد نظر داره

ولی یه چیزی که تو همشون مشترکه خودشونو عالم کامل میدونن مراجعه کننده رو بلانسبت احمق فرض میکنن بعدش ایرادی که چند نفر تست میکنن و میبینن اینا کورن و نمیبینن آخرشم که بهانه ای ندارن و مجبورا ایرادو قبول میکنن تنها توجیحشون ، ایراد نادر قطعه میشه که جهت یادآوری میگم قبلا توسط چند نفر تست شده و ایرادش به وضوح دیده میشه

حالا امیدوارم به حقتون برسید ولی کوتاه نیان ، مشکل ما اینه که خیلی وقتها از حقمون کوتاه میایم و نتیجش این میشه !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در هم اکنون، Hassan.SK گفته است :

سلام

نگاه به تجربه بنده بندازید البته تو ماجرای شرکت گرین تو فضای مجازی تلاش میکنه نام نیکی از خودش بجا بزاره که تونستیم از طریق تاپیک به حقمون برسیم البته تا یک قدمی شکایت فاصله ای نداشتم

شما هم از طریق تعزیرات و اتحادیه  و هر جایی که دستتون میرسه اقدام کنید تاکید میکنم برای بنده یکسال طول کشید و فکر نکنید دو روزه حل میشه که خوب بنده با زبان خوب و ساده دلی جلو رفتم ولی متاسفانه هر چی شلتر بگیری بیشتر سوارت میشن و حتی دستور میدن چی بنویس چی ننویس

شما هم کم نیا با عصبانیت جلو برو اما توهین و غیره نکن از همه چی مستندات بگیر (عکس و فیلم و ...)

http://tazirat135.ir/

کلا پدیده گارانتی تو ایران کشکه فقط یه چیز دل خوشکنه ، بستگی به شانس و حال و احوال شرکت مورد نظر داره

ولی یه چیزی که تو همشون مشترکه خودشونو عالم کامل میدونن مراجعه کننده رو بلانسبت احمق فرض میکنن بعدش ایرادی که چند نفر تست میکنن و میبینن اینا کورن و نمیبینن آخرشم که بهانه ای ندارن و مجبورا ایرادو قبول میکنن تنها توجیحشون ، ایراد نادر قطعه میشه که جهت یادآوری میگم قبلا توسط چند نفر تست شده و ایرادش به وضوح دیده میشه

حالا امیدوارم به حقتون برسید ولی کوتاه نیان ، مشکل ما اینه که خیلی وقتها از حقمون کوتاه میایم و نتیجش این میشه !

درود ممنون از لطف تون

حتما 

 در مورد فیدبک تشکر بعد 12 اقدام می کنم بزرگوارید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 5 ساعت قبل، 780ti گفته است :

متاسفانه مادربر توسط پیک ارسال شده برد فاقد ایراد فیزیکی  زده جریان کشی وامضاء از پیک گرفته 

یک ساعت بیشتر وقت بگذارید خیلی بهتره تا پیک بفرستید 

طرف بنویسه بورد خارج از گارانتی هست پیک زیر امضا میکنه میره براش مهم نیست اصلا هم نمیدنه چی هست

اگر زده ایراد ظاهری یا  فیزیکی نداره نمیتونه زیرش بزنه 

اون کات لاین تو عکس یا خم شدگی زیف رو نمیتونه بهش گیر بده و بگه خارج از گارانتی هست

شما خیلی راحت میتونی بگی من تحویل شما دادم مشکلی نداشت اون خم شدگی زیف یا کات لاین زیر دست خودتون این جوری شده چون اگر از اول وجود داشته توی رسید ذکر میکردید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 6 ساعت قبل، Hassan.SK گفته است :

سلام

نگاه به تجربه بنده بندازید البته تو ماجرای شرکت گرین تو فضای مجازی تلاش میکنه نام نیکی از خودش بجا بزاره که تونستیم از طریق تاپیک به حقمون برسیم البته تا یک قدمی شکایت فاصله ای نداشتم

شما هم از طریق تعزیرات و اتحادیه  و هر جایی که دستتون میرسه اقدام کنید تاکید میکنم برای بنده یکسال طول کشید و فکر نکنید دو روزه حل میشه که خوب بنده با زبان خوب و ساده دلی جلو رفتم ولی متاسفانه هر چی شلتر بگیری بیشتر سوارت میشن و حتی دستور میدن چی بنویس چی ننویس

شما هم کم نیا با عصبانیت جلو برو اما توهین و غیره نکن از همه چی مستندات بگیر (عکس و فیلم و ...)

http://tazirat135.ir/

کلا پدیده گارانتی تو ایران کشکه فقط یه چیز دل خوشکنه ، بستگی به شانس و حال و احوال شرکت مورد نظر داره

ولی یه چیزی که تو همشون مشترکه خودشونو عالم کامل میدونن مراجعه کننده رو بلانسبت احمق فرض میکنن بعدش ایرادی که چند نفر تست میکنن و میبینن اینا کورن و نمیبینن آخرشم که بهانه ای ندارن و مجبورا ایرادو قبول میکنن تنها توجیحشون ، ایراد نادر قطعه میشه که جهت یادآوری میگم قبلا توسط چند نفر تست شده و ایرادش به وضوح دیده میشه

حالا امیدوارم به حقتون برسید ولی کوتاه نیان ، مشکل ما اینه که خیلی وقتها از حقمون کوتاه میایم و نتیجش این میشه !

حاجی SSD adata 650صد و بیست گیگ من خراب شد دادم رفیقم برد گارانتی آونگ بدون هیچ معطلی به امضا ازش گرفتن یه فاکتور دادن وSSDنو تحویل گرفتم،دوستم گفت نهایتا یک ربع وقتم رو گرفت سریع کارمو انجام دادن

یه بارم گرین کیبوردم خراب بودGK40 vigorاونم دادم رفیقم برد بعد از سه روز یکی نو تحویل دادن

حالا اینا قیمتی نیست موس و کیبورد کلا پونصد اون SSDهم حدود دویست و هفتاد احتمالا اسه وسایل گرون قیمت شونه خالی میکنن اما لایف سرویس همینا رو هم عوض نمیکنه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 6 ساعت قبل، 780ti گفته است :

دوستان عنایت داشته باشند وراهنمایی کنند . در موردراه های شکایت از این شرکت وامثال این مورد

شکایت دزد را به شاه دزد کردن . . . 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

منم یه گرافیک 1060 بردم لایف سرویس بایوسش ناپایدار بود مشکل تولید داشت چون من اصلا به بایوسش دست نزده بودم یه بار که درسش کردن  یه لیبل چسبوندن از گارانتی خارجش کردن تو سیستمشون تازه اینکه واسشون خرج هم نداشت نهایتا یه فلش نرم افزاری زده بودن . شانس اوردم که دوباره به مشکل خاصی نخورد تو کل 3 سال با ترس و لرز استفاده میکردم ازش چون الکی و بی دلیل از گارانتی خارج کردن کارت رو . اصن کسی بایوس انویدیا رو دست کاری نمیکنه که شعور نداشتن بدونن این داستانها واسه amd  هسش

ویرایش شده توسط eci g20
لینک به دیدگاه
Share on other sites

یه شرکت دیگه هم سرهارد اکسترنال مردم رو میچاپید به منم گفت هاردتون رو به جاش نو بهتون میدیم و 400 تومن میگیریم دوترابایت اطلاعاتتون رو ریکاوری کنیم فقط واسه یه تبدیل ساتا به یو اس بی که داخل باکس هارد هست و میسوزه میخواست الکی بگه ریکاوری کردیم در صورتی که قاب هارد رو باز میکنه میزنه به ساتا کپی میکنه رو هارد جدید 400 تومن هزینه ریکاوری میگیره  ( البته الان شده 600 تومن) منم بهش گفتم هارد نو نمیخوام فقط این برد یا قابش رو واسم عوض کنید و نکردن چون معلوم میشد چه کلکی دارن میزنن که ناچار رفتم بیرون یه قاب دیگه خریدم و بیخیال گارانتی شدم چون اینجوری هزینه ام میشد 60 تومن 

 اسم گارانتی هم آونگ هسش

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 14 ساعت قبل، ali-0098 گفته است :

شکایت دزد را به شاه دزد کردن . . . 

 راه بهتری  سراغ دارید . راهنمایی بفرمایید بنده شخصا اگه قطعه مورد نیاز باشه دیگه سعی  اولویت  تهیه با گارانتی شرکت ها با اصل ونصیب  دارباشه

 واگه نشدبجای کارت گارانتی لایف سرویس از فروشنده درخواست کاغذ توالت می کنم با آرم این شرکت می کنم چرا که  کارایی اش  بیشتر ه

ویرایش شده توسط 780ti
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 1 ساعت قبل، eci g20 گفته است :

منم یه گرافیک 1060 بردم لایف سرویس بایوسش ناپایدار بود مشکل تولید داشت چون من اصلا به بایوسش دست نزده بودم یه بار که درسش کردن  یه لیبل چسبوندن از گارانتی خارجش کردن تو سیستمشون تازه اینکه واسشون خرج هم نداشت نهایتا یه فلش نرم افزاری زده بودن . شانس اوردم که دوباره به مشکل خاصی نخورد تو کل 3 سال با ترس و لرز استفاده میکردم ازش چون الکی و بی دلیل از گارانتی خارج کردن کارت رو . اصن کسی بایوس انویدیا رو دست کاری نمیکنه که شعور نداشتن بدونن این داستانها واسه amd  هسش

 

در 1 ساعت قبل، eci g20 گفته است :

یه شرکت دیگه هم سرهارد اکسترنال مردم رو میچاپید به منم گفت هاردتون رو به جاش نو بهتون میدیم و 400 تومن میگیریم دوترابایت اطلاعاتتون رو ریکاوری کنیم فقط واسه یه تبدیل ساتا به یو اس بی که داخل باکس هارد هست و میسوزه میخواست الکی بگه ریکاوری کردیم در صورتی که قاب هارد رو باز میکنه میزنه به ساتا کپی میکنه رو هارد جدید 400 تومن هزینه ریکاوری میگیره  ( البته الان شده 600 تومن) منم بهش گفتم هارد نو نمیخوام فقط این برد یا قابش رو واسم عوض کنید و نکردن چون معلوم میشد چه کلکی دارن میزنن که ناچار رفتم بیرون یه قاب دیگه خریدم و بیخیال گارانتی شدم چون اینجوری هزینه ام میشد 60 تومن 

 اسم گارانتی هم آونگ هسش

حکایت  حال  روز بعضی شرکت گارانتی کننده ملت چوب بی سوادی آنها می خوردند

ریشه ضرب المثل ناخوش خر خورده
 
 
 
  
 
fu7278.jpg
 
 
 

یك حكیمی بود كه پسرش از آب و گل درآمده بود و درسی خوانده بود و جناب حكیم‌باشی برای اینكه فوت و فن طبابت را به او یاد بدهد او را همراه خودش به عیادت مریض‌هایش می‌برد. یك روز كه جناب حكیم‌باشی بالای سر یكی از بیمارها رفت پسرش دید حال مریض از طبابت بابا بدتر شده و تب او بالا رفته و بستگان مریض هم خیلی پریشان هستند اما بابا خودش را از تنگ و تا ننداخته و مشغول و رفتن به مریض است.

 

البته پسر حكیم كه جوان بود و بی‌تجربه حساب دستش نبود و نمی‌فهمید قضیه از چه قرار است و باباش چه خواهد كرد؟ اما حكیم‌باشی كاركشته كه بارها توی این تنگناها گیر كرده بود تكلیف خودشو خوب می‌دونست با طول و تفصیل و آب و تاب مریض را معاینه كرد و موقع معاینه كردن هم لفتش داد و بعد از معاینه اخم‌هاشو تو هم كرد و با اوقات تلخی و تغیر گفت: «مگه من نگفتم مواظبش باشید و نگذارید ناپرهیزی كنه؟»

 

دور و بری های مریض كه منتظر چنین حرفی نبودند جا خوردند و هاج و واج به هم نگاه كردند و از میان آنها یكیشون با من و من گفت: «نه خیر ناپرهیزی نكرده، نگذاشتیم ناپرهیزی كنه» اما حكیم‌باشی با خاطرجمعی فراوان خیلی قرص و محكم جواب داد: «نه خیر، حتماً ناپرهیزی كرده اگر ناپرهیزی نكرده بود با آن نسخه من تا حالا هم تبش بریده بود، هم حالش خوب شده بود»

 

توپ و تشر حكیم‌باشی كار خودش را كرد و یكی از كسان بیمار با لحنی كه پشیمانی و عذرخواهی ازش می‌بارید گفت: «تقصیر از ما شد كه روبه‌روی او خربزه پاره كردیم. او هم چشمش كه دید دلش خواست، دیدیم مریضه گناه داره، ما هم یك قاشق نازك بئش دادیم».

 

پسر حكیم وقتی كه دید همه با تعجب و تحسین به باباش نگاه می‌كنند با غرور فراوان سراپای پدرشو ورانداز كرد و باطناً خیلی خوشحال شد كه همچی پدری داره... اما از وقتی كه همراه پدرش به عیادت مریض می‌رفت گرچه خیلی شگردها ازش دیده بود ولی این یك چشمه را دفعه اول بود كه می‌دید.

 

وقتی بابا و بچه برگشتند خونه، پسر حكیم‌باشی با اصرار و سماجت از باباش خواست تا این راز مگو را بهش بگه. حكیم‌باشی هم بادی به بروت انداخت و گفت: «بچه‌جون انقده كه میگم هرو می‌ریم عیادت مریض حواست را جمع كن برای همینه.

 

مگه ندیدی وقتی كه داشتیم می‌رفتیم تو خونه سطل زباله‌شون پر بود از پوست خربوزه و پوست انار، هر وقت نسخه دادی و حال مریض خوب نشد به دور و بر رختخوابش، به این ور و آن ور اتاق و حیاط نگاه كن. اگه یه دونه اناری یا یه تكه پوست خربوزه افتاده بود بدان كه از اون به مریض هم دادند. هوش به خرج بده و به هوش خودت بگو مریض نا پرهیزی كرده».

 

مدتی از این مقدمه گذشت و یك روز حكیم ‌باشی زكام سخت شد و ده روزی توی خونه افتاد و حكیم ‌باشی به این خیال كه پسرش هم فوت و فن كار را یاد بگیره هم مریض‌هاش به سراغ حكیم دیگری نروند او را سر مریض فرستاد و تو محكمه نشوند.

 

از قضا یك روز اومدند دنبالش و بردنش به عیادت یك مریض، او هم نسخه داد و اومد. پس فرداش كه دوباره به عیارت مریض رفت ناخوش حالش بدتر شده بود پسر هم تمام آن ادا اطوارهای بابا را درآورد و آخر سر بادی به گلو انداخت و گفت: «نگفتم نگذارید ناپرهیزی كنه؟» یكی از بستگان ناخوش جواب داد: «ابداً... اصلاً... ما دست از پا خطا نكرده‌ایم، شما هرچی گفته‌اید ما همون‌ها رو موبه‌مو انجام دادیم»

 

پسر حكیم‌باشی با اوقات تلخی و بد لعابی ناشیونه فریاد زد: «نه خیز ناپرهیزی كرده... حتماً ناپرهیزی كرده نه خیر همینه كه میگم». خوشمزه اینكه هرچه بستگان بیمار بیشتر انكار می‌كردند پسر حكیم‌باشی اصرارش بیشتر می‌شد و از حرفش برنمی‌گشت به‌طوری كه سماجت و پافشاری او دور و بری‌های مریض را عاجز و ذله كرده بود. عاقبت هم دنباله اصرارش به اینجا رسید كه فریاد زد: «نخیر ناپرهیزی كرده و خر خورده!... نخیر ناپرهیزی كرده و خر خورده كه اینجوری حالش بد شده» همین كه پسر حكیم‌باشی گفت خر خورده كه اینجوری حالش بد شده طاقت جمعیت طاق شد و بی‌اختیار زدند زیر خنده و آقازاده از خجالت غرق عرق شد و مثل گربه كتك خورده غیبش زد.

 

حكیم‌باشی وقتی فهمید آقازاده چه دسته گلی به آب داده دوبامبی زد توی سرش و پرسید: «از كجا به فكر خر خوری مریض افتادی!؟» بیچاره خنگ بیهوش گفت: «وقتی از تو حیاط رد شدم دیدم یه پالون خر كنج حیاط گذاشته‌اند. خیال كردم خر خورده...!!» 
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 58 دقیقه قبل، 780ti گفته است :

 راه بهتری  سراغ دارید . راهنمایی بفرمایید بنده شخصا اگه قطعه مورد نیاز باشه دیگه سعی  اولویت  تهیه با گارانتی شرکت ها با اصل ونصیب  دارباشه

 واگه نشدبجای کارت گارانتی لایف سرویس از فروشنده درخواست کاغذ توالت می کنم با آرم این شرکت می کنم چرا که  کارایی اش  بیشتر ه

فرقی نمیکنه از کدوم گارانتی کالایی تهیه کنید همشون سر و ته یه کرباسن ، خودم که سعی میکنم اگه با قیمت پایینتر پیدا کردم گارانتی بین الملل از اونا تهیه میکنم نشد ناچارن از گارانتی داخل استفاده میکنم اونم اگه موردی پیش اومد حتما قبلش کلی سند و مدرک جور میکنم که دفعه قبلم این کارو کردم اون همه دبه و انکار کردن ولی خوب شما شکایتتو بکن از هر جایی که دستت رسید بقیشو هم زمان مشخص میکنه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 18 ساعت قبل، ali-0098 گفته است :

شکایت دزد را به شاه دزد کردن . . . 

اتفاقا من خودم  از یه شرکت گارانتی کننده خیلی معروف شکایت کردم دوشنبه همین هفته کمیسیون هست

قطعا هم حق بابنده هست جنس من خراب شده و شرکت گارانتی کننده یک ماه میگه منتظریم قطعه بیاد درستش کنم (نوع شکایت میشه دیرکرد در تعمیر یا عدم خدمات دهی)

درکل موضوع کامل بسته شد تاپیکش رو میزنم 

 

ویرایش شده توسط ATER
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 3 ساعت قبل، ATER گفته است :

اتفاقا من خودم  از یه شرکت گارانتی کننده خیلی معروف شکایت کردم دوشنبه همین هفته کمیسیون هست

 

درود بر شما 

لطفا نحوءپیگیری خودتان  هر طور صلاح میدانید به بنده هم خبر بدهید ممنون از لطف تان

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 9 آذر 1398 در 23:47، 780ti گفته است :

درود بر شما 

لطفا نحوءپیگیری خودتان  هر طور صلاح میدانید به بنده هم خبر بدهید ممنون از لطف تان

تاپیکش رو میزنم 

حتما

فکر کن قطعه خریدی 2 سال پیش الان قیمتش 7.5 تا 8.5 هست

بعد خراب میشه میبری گارانتی  میگه باید صبر کنی  فلان قطعه رو درخواست دادم از شرکت سازندش برای ما بیاد تا بتونیم تعمیر کنیم ، نه تعویض میکنه  نه مرجوع ، حتی یه دستگاه رو خورد نمیکنه برای تعمیر بقیه ازش استفاده کنه

کالا هم هنوز همه جا موجوده

زمان فروختن برای این روزشون  هیچ قطعه ای برای تعمیر کنار نگذاشتن

موضوع تموم بشه کامل تاپیک میزنم همه بفهمن این برندی که تو کل بازار ایران جنس هاش پرشده چه گارانتی داره

ویرایش شده توسط ATER
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...