رفتن به مطلب

اولین مدل های سفارشی شده کارت RX 5500XT دیده شدند: ASRock Challenger و Gigabyte Gaming OC


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

ASRock-Challenger-RX-5500-XT-1b1fb3bd903

 

اولین کارت روئیت شده مربوط به نمونه تولیدی کمپانی ASRock است. این شرکت تازه وارد به صنعت کارت گرافیک اولین کار خود بر اساس سیلیکن NAVI 14 را با سری Phantom Gaming آغاز خواهد کرد.اولین کارت سفارشی لو رفته  از این شرکت برای خانواده RX 5500 ، کارت گرافیک  Challenger D 8G OC نام دارد که البته یک نمونه 4 گیگ از این مدل نیز وجود دارد.با توجه به سرعت کلاک مرجع 1717 مگاهرتزی ، این کارت به صورت کارخانه ای اورکلاک شده و به 1737 مگاهرتزافزایش یافته است.خروجیهای استاندارد تصویر هم شام 3 پورت DP ویک HDMI میشود.سیستم خنک نیز از نوع دو فن بوده و قسمت پشتی کارت هم به صورت کامل پوشیده شده است.

 

ASRock-Challenger-RX-5500-XT-305dd71130b

 

مدل های بعدی مربوط به شرکت Gigabyte هستند. محصول جدید گیگابایت مبتنی بر این کارت در دو مدل Gaming OC و OC دیده میشوند.تاکنون هیچ نشانه ای از وجود سری AORUS در این خانواده دیده نشده ، پس ممکن است مدل  Gaming OC مجهز به سیستم خنک کننده 3 فن ، بهترین SKU موجود از گیگابایت برای خانواده NAVI 14 باشد.

 

Gigabyte-Radeon-RX-5500-XT-Gaming-OC-135

 

همانند نمونه سفارشی شده ازراک ، کارت گیگابایت Gaming OC هم به صورت کارخانه ای اورکلاک شده و کلاک هسته آن به 1737 مگاهرتز رسیده است.این مقدار 1.2 درصد افزایش بوست را نسبت به مدل مرجع نشان میدهد و حتی نسبت به مدل OC با سرعت کلاک 1733 مگاهرتز، مقدار 0.9  مگاهرتزنیز بیشتر است.هر دو SKU در ظرفیت های 4 و 8 گیگ حافظه ویدئویی در دسترس خواهند بود. تنها تفاوت به کولر دو کارت مربوط میشود که کارت Gaming OC از خنک کننده 3 فن Windforce 3X بهره میبرد و در کارت OC هم از کولر Windorce 2X با دو فن تهویه استفاده شده است.

 

Gigabyte-Radeon-RX-5500-OC-1b07e6de51883

 

منبع :Videocardz

مترجم : محمد فتحی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...