رفتن به مطلب

گوگل را متوقف کنيد!


روبیک
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

ده روز پس از آن که گوگل اعلام کرد که قصد دارد تا سياست‌هاي حفظ حريم شخصي کاربرانش را در تمام محصولاتش در يک قالب جمع‌آوري کند، سازمان‌هاي تنظيم مقررات اروپايي به رهبري آژانس حفاظت داده‌هاي فرانسه از گوگل خواستند تا اين تغييرات را متوقف کند.

قرار است اين تغييرات در اول مارس 2012 عملياتي گردد. کنستام رئيس گروه کاري موضوع 29 گفت: کميسيون بين‌المللي آزادي‌هاي مدني و رايانه فرانسه گروهي را رهبري خواهد کرد که در آن به بررسي نتايج احتمالي حاصل از تغيير اين سياست‌ها بر حفاظت داده‌هاي شخصي افراد خواهد پرداخت. اعضاي گروه کاري موضوع 29 از افراد حاضر در سازمان‌هاي حفاظت داده‌هاي کشورهاي عضو اتحاديه اروپا و ناظران آن‌ها و اعضايي از کميته اروپا تشکيل شده است. در نامه‌اي که اين گروه به لري پيج يکي از بنيان‌گذاران گوگل داده‌اند، آمده است: ‌ما قصد داريم تا نتايج حاصل از تغيير اين سياست‌ها را بر حفاظت داده‌هاي شخصي افراد در اروپا بيشتر بررسي کنيم. بر اين اساس از شما مي‌خواهيم تا برنامه خود را براي تغيير اين سياست‌ها توقف کنيد تا بررسي اين گروه نسبت به نتايج حاصل از اين تغييرات تکميل گردد.

گوگل تصميم دارد تا سياست‌نامه‌هاي مربوط به 60 نوع از محصولات خود را يکي کرده و پس از آن سندي جامع را براي تمام محصولات خود ارائه دهد. کنستام در روز سوم فوريه نامه خود را از طرف گروه کاري‌اش به گوگل داد و درست در همان روز گوگل در پاسخ گفت که نمي‌تواند تغييري در زمان‌بندي اعمال تغييرات در سياست‌نامه حفظ حريم شخصي کاربران داشته باشد. پيتر فليچر مشاور حقوقي حريم شخصي بين‌المللي در گوگل در نامه‌اي به اين گروه چنين پاسخ مي‌دهد: راه‌ها براي صحبت در رابطه با چنين موضوع مهمي باز است و ما خوشحال خواهيم شد تا به سوال‌هاي شما در اين رابطه پاسخ گوييم. به دليل شايعاتي که توسط رقيبان ما در حال گسترش است ما خواهان برگزاري جلساتي هستيم تا نقطه‌هاي تاريک اين موضوع به طور کامل روشن شود.

فليچر گفت: در سرتاسر جهان سازمان‌هاي تنظيم مقررات پيش از اين از ما خواسته بودند تا نسخه ساده‌تر و جامع‌تري از تمام سياست‌نامه‌هاي خود ايجاد کنيم تا کاربران در برخورد با آن‌ها راحت باشند. يکي از همين سازمان‌ها همين گروه کاري موضوع 29 بود که در سال 2004 اين مسئله را از گوگل خواسته بود.

فليچر همچنين افزود که اين مسئله بارها و بارها از روش‌هاي گوناگون مانند اطلاع‌رساني از طريق محصولات و پايگاه‌هاي مختلف گوگل، نامه‌هاي الکترونيکي به کاربران، اطلاع‌رساني از طريق بالون‌هاي اطلاعاتي که در پايگاه گوگل باز مي‌شوند و روش‌هاي ديگر انتقال داده شد تا کاربران فرصت کافي براي آشنايي با اين تغييرات را به دست آورند. اين طور که به نظر مي‌رسد گوگل از تصميم خود برنخواهد گشت و تغييرات را از تاريخ 1 مارس در سياست‌هاي خود اعمال خواهد کرد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...