رفتن به مطلب

شيرکوهی اپل رونمايي شد!


Moh@mm@d _ N
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

1006391.jpg

شرکت اپل نسخه 10.8 از سيستم‌عامل Mac OS X خود را با نام Mountain Lion يا شيرکوهی رونمایی کرد. نسخه ياددشده که در اين مرحله برای معرفی به توسعه‌دهندگان محصولات اپلی به نمايش گذاشته شد، نويد دهنده قابليت‌هایی برای يکپارچگی هرچه بيشتر اين سيستم‌عامل با سرويس‌های وب، از Reminder، iMessage و GameCenter گرفته تا iCloud و توييتر است. علاوه بر اين، اپل در طراحی اين نسخه مواردی را از سيستم‌عامل موبايل خود يعنی iOS وام گرفته‌است. به نظر می‌رسد سيستم‌عامل‌های موبايل به جهت برخورداری از ويژگی‌هایی همچون روانی و سادگی، مورد توجه شرکت‌های بزرگی همچون اپل و مايکروسافت قرار گرفته‌اند و از اين‌رو گاه از نسخه موبايلی سيستم‌عامل‌شان اقتباس می‌کنند. هرچند مرور همه تازه‌های شيرکوهی در اين مجال نمی‌گنجد ولی در ادامه به چند مورد نيم‌نگاهی خواهيم داشت.

notes copy.jpg

از زمانی که از خاکستر برنامه Mobile Me، سرويس جديدی به نام iCloud برخاست، شيرکوهی اولين نسخه‌ای است که از آغاز از آن بهره می‌برد. از اين‌رو در همان اولين مراحل نصب از شما سوال می‌شود که آيا می‌خواهيد يک حساب در سرويس iCloud بسازيد يا خير که البته اگر از قبل حسابی داشته باشيد لازم به تاييد اين مرحله نيست. با استفاده از اين سرويس ابری، پس از لاگين کردن در حساب خود، اطلاعات موجود در کامپيوتر شما با آنچه که تاکنون در فضای ابری‌تان داشته‌ايد ترکيب می‌شود. بدين تريتب كه مي‌توانيد همزمان با كار در نسخه دسكتاپ، يك نسخه از فايل‌ها و اطلاعات خود روي سرويس iCloud بسازيد كه از طريق دستگاه‌هاي ديگر مانند iPad به سرعت قابل دسترسي است.

icloud-site.jpg

در نسخه جديد سيستم عامل دسكتاپ اپل برنامه پيغام‌رسان iChat حذف شده و برنامه جديدي به نام Messages جايگزين آن شده است. اين برنامه كه به نوعي همتاي نسخه موبايل خود در سيستم‌عامل iOS محسوب مي‌شود، علاوه بر پشتيباني از سرويس پيغام‌رسان iChat امكان ارسال و دريافت پيام از iMessage را نيز فراهم مي‌كند. همچنين قابليت‌هاي ارتباط تصويري برنامه FaceTime نيز به صورت داخلي به اين برنامه اضافه شده است.

ichat-site.jpg

برنامه ديگری که در آن از نسخه iOS اقتباس شده Reminder است. اين برنامه تقويم و يادآوری، به منزله دفترچه يادداشتی است که می‌توانيد اهم کارهای‌تان را در آن ثبت کنيد تا سر موعد موضوع را به شما يادآوری کند. البته ايده اين برنامه موضوع جديدی نيست ولی مزيت‌هایی دارد که سادگی استفاده و نيز امکان همگام‌سازی‌اش با سرويس‌های مشابه مثل تقويم گوگل و ياهو از آن جمله است. ولی قابليت مهم‌تر آن امکان همگام شدن(Sync) با همين سرويس در دستگاه‌های مجهز به iOS مثل آی‌پد است.

Notification Center ويژگي ديگري است كه از iOS به Mac OS X راه يافته است. سرويس Game Center نيز ويژگی ديگری است که هرچند در نسخه فعلی شيرکوهی گنجانده نشده ولی در توزيع آتی آن جای خواهد گرفت. اين سرويس هم‌اکنون صدميليون کاربر ثبت شده دارد. با اين برنامه می‌توانيد روی کامپيوتر دسکتاپ با دوستان‌تان از راه‌دور بازی کنيد و در عين حال از امکاناتی مثل چت صوتی نيز بهره ببريد.

notification center-site.jpg

ماهنامه شبکه

ویرایش شده توسط Moh@mm@d _ N
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...