رفتن به مطلب

نحوه ی استفاده از استبلایزر یا UPS ؟


Recommended Posts

@nima_hl

راستی این یکی از پریز هاست که لقِ کشیدمش بیرون به Fرفت

امکان داره برق کشی ساختمون اتاق به اتاق متفاوت باشه؟

 

 

20200618_135106[1].jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 77
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

در هم اکنون، Coffee Addicted گفته است :

بعید میدونم بخاطر همچین مسئله ای باشه صفحه قبل گفتم برق این خونه و منطقه نوسان زیادی داره و تو حیاط دکل همراه اول هست

دوست عزیز نوسان برق منطقه هیچ ربطی به این نداره که شما کلید لامپ را بزنید مانیتورتون خاموش بشه 

قطعا شما یه کابل ضعیف در سیم کشیتون دارید 

حالا یا سیم داخل دیوارتونه یا سیمی که از کنتور برق را داخل منزلتون میاره 

ممکنه سیم کشی هم خوب باشه ولی سیم داخل سویچ یا سرپیچ یا پریز درست بسته نشده باشه 

اگر خودتون وارد هستید یه چک کنید و اگر وارد نیستید با یک نفر برقی وارد مشورت کنید 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در هم اکنون، Coffee Addicted گفته است :

@nima_hl

راستی این یکی از پریز هاست که لقِ کشیدمش بیرون به Fرفت

امکان داره برق کشی ساختمون اتاق به اتاق متفاوت باشه؟

 

 

20200618_135106[1].jpg

ولا این چیزی که میبینم اگر اشتباه نکنم کابل استخونیه درسته ؟

فکر میکنم بالای 30 40 ساله از کابل استخونی برای برق کشی استفاده نمیشه 

منزل چند سال ساخته؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 دقیقه قبل، nima_hl گفته است :

ولا این چیزی که میبینم اگر اشتباه نکنم کابل استخونیه درسته ؟

فکر میکنم بالای 30 40 ساله از کابل استخونی برای برق کشی استفاده نمیشه 

منزل چند سال ساخته؟

قدیمیه باید بره تو موزه

ویرایش شده توسط Coffee Addicted
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در هم اکنون، Coffee Addicted گفته است :

قدیمیه باید بره تو موزه

حتما حتما با یه برقکار آشنا مشورت کن 

قبلا شما استاپلایزر نداشتید برق روی این شبکه داخلی منزلتون کم میومد سطح ولتاژ افت میکرد و نهایت دستگاه هاتون آسیب میدید 

الان که استاپلایزر نصب کردید ولتاژ کم بیاره آمپر بیشتر میکشه تا بتونه ولتاژ را ثابت کنه 

با توجه به این سیم کشی احتمالا سیستم فیوز خیلی خوبی هم نباید داشته باشید آمپر بره بالا سیم ها آتیش میگیره کار دستتون میده 

ممکنه الان دما سیم ها را تست کنید اکی باشه 

ولی شب که مثلا ولتاژ میاد روی 190 ولت استاپلایزر آمپر را میکشه یه همچین سیمی داغ میشه 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 6 دقیقه قبل، nima_hl گفته است :

حتما حتما با یه برقکار آشنا مشورت کن 

قبلا شما استاپلایزر نداشتید برق روی این شبکه داخلی منزلتون کم میومد سطح ولتاژ افت میکرد و نهایت دستگاه هاتون آسیب میدید 

الان که استاپلایزر نصب کردید ولتاژ کم بیاره آمپر بیشتر میکشه تا بتونه ولتاژ را ثابت کنه 

با توجه به این سیم کشی احتمالا سیستم فیوز خیلی خوبی هم نباید داشته باشید آمپر بره بالا سیم ها آتیش میگیره کار دستتون میده 

ممکنه الان دما سیم ها را تست کنید اکی باشه 

ولی شب که مثلا ولتاژ میاد روی 190 ولت استاپلایزر آمپر را میکشه یه همچین سیمی داغ میشه 

من شب نگاه کردم دیدم رو دستگاه ترمینالی که رو روی کولر نصب کردم با 224داره کار میکنه

یه بار لامپ شب خواب اتاقو عوض کردم کلید رو زدم کنتور اتاق زد بیرون الانم دیگه شب خواب دیواری کار نمیکنه

برق کار هم سراغ دارم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 44 دقیقه قبل، Coffee Addicted گفته است :

@nima_hl

راستی این یکی از پریز هاست که لقِ کشیدمش بیرون به Fرفت

امکان داره برق کشی ساختمون اتاق به اتاق متفاوت باشه؟

 

 

20200618_135106[1].jpg

سایز سیم مناسب هست. بعید میدونم هم آلومینیومی یا CCA باشه مشکلی نیست.

در موردsurg و سرج پروتکتر باید بگم چیز خاصی نداره. یک سری mov به صورت موازی داخلشون هست بعضا ممکنه فیلتر emi چیزی هم برای حذف نویر الکتریکی یا الکترو مغناطیسی داخلشون باشه برای اضافه کاری.

شما میتونید یک سیار بگیرید که سرج پروتکتور داشته باشه قیمتی هم ندارن. اگر نگران سرج surg هستید.

ولی از اونجایی که میدونم قیمتی ندارن این متال اکسید وریستور ها(mov) احتمال میدم داخل همین استیبلایزر کار کرده باشن. بسته به دیزاینرش داره!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 28 دقیقه قبل، Coffee Addicted گفته است :

من شب نگاه کردم دیدم رو دستگاه ترمینالی که رو روی کولر نصب کردم با 224داره کار میکنه

یه بار لامپ شب خواب اتاقو عوض کردم کلید رو زدم کنتور اتاق زد بیرون الانم دیگه شب خواب دیواری کار نمیکنه

برق کار هم سراغ دارم

اتصالی میتونه از هلدر لامپ باشه . زیاد برخورد کردم. هلدر ها اکثرا کپی از روی کپی هست طراحی درستی ندارن.اتصال سیم به هلدر لامپ هم یک داستان دیگه داره که اکثر برق کار های شاگرد اوستایی اصولی انجام نمیدن حتی 40 سال پیش!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 6 دقیقه قبل، saeed0c گفته است :

سایز سیم مناسب هست. بعید میدونم هم آلومینیومی یا CCA باشه مشکلی نیست.

در موردsurg و سرج پروتکتر باید بگم چیز خاصی نداره. یک سری mov به صورت موازی داخلشون هست بعضا ممکنه فیلتر emi چیزی هم برای حذف نویر الکتریکی یا الکترو مغناطیسی داخلشون باشه برای اضافه کاری.

شما میتونید یک سیار بگیرید که سرج پروتکتور داشته باشه قیمتی هم ندارن. اگر نگران سرج surg هستید.

ولی از اونجایی که میدونم قیمتی ندارن این متال اکسید وریستور ها(mov) احتمال میدم داخل همین استیبلایزر کار کرده باشن. بسته به دیزاینرش داره!

من الان نگران حرف های دوست بالایی هست،اینکه استبلایزر در شب برق بیشتر میگیره تا اونو ثابت کنه و باعث گرم شدن سیم و آتش سوزی میشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در هم اکنون، Coffee Addicted گفته است :

من الان نگران حرف های دوست بالایی هست،اینکه استبلایزر در شب برق بیشتر میگیره تا اونو ثابت کنه و باعث گرم شدن سیم و آتش سوزی میشه

حرفشون درسته.p=VI هست چون توام مصرفی ثابت هست اینجا و استیبلایزر وقتی v در فرمول کم میشه برای جبران مجبوره جریان رو به ولتاژ تبدیل کنه عملا... در صورتی که سایز کابل آندر گیج باشه. که نیست با توجه به چیزی که من میبینم و شما میگید قدیمی ساخته قبلا مس ارزون بوده مثل الان نیست که 100 برابر شده قیمتش!! 

یعنی وقتی توان اتلافی داخل سیم بالا بره. سیم هم خودش یه مقاومت داره. هر چی سایزر بالاتر بره مقامتش کمتر میشهو برعکس با توجه به فرمول توان این تلفات خودشو رو به صورت گرما در کل طول سیم دفع میکنه.

کابلی که من میبینم احتمالا رشته یی سایز 2 یا 2.5 هست. روکش pvc . کابل استاندار هست. اگر مسی باشه(که دلیلی نمیبینم نباشه) مناسب هست و با توجه به متراژ تا 20 آمپر هم جواب میده ...

شما اگر کل توان دریافتی از استیبلایزرو به من بگید. یعنی بگید مصرف دستگاهتون که بش متصله چقدره . من میگم حدودا چقدر ممکنه تلفات گرمایی روی سیم داشته باشید که همین تلفات ممکنه به آتش سوزی منجر بشه یا نه.///

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 6 دقیقه قبل، saeed0c گفته است :

حرفشون درسته.p=VI هست چون توام مصرفی ثابت هست اینجا و استیبلایزر وقتی v در فرمول کم میشه برای جبران مجبوره جریان رو به ولتاژ تبدیل کنه عملا... در صورتی که سایز کابل آندر گیج باشه. که نیست با توجه به چیزی که من میبینم و شما میگید قدیمی ساخته قبلا مس ارزون بوده مثل الان نیست که 100 برابر شده قیمتش!! 

یعنی وقتی توان اتلافی داخل سیم بالا بره. سیم هم خودش یه مقاومت داره. هر چی سایزر بالاتر بره مقامتش کمتر میشهو برعکس با توجه به فرمول توان این تلفات خودشو رو به صورت گرما در کل طول سیم دفع میکنه.

کابلی که من میبینم احتمالا رشته یی سایز 2 یا 2.5 هست. روکش pvc . کابل استاندار هست. اگر مسی باشه(که دلیلی نمیبینم نباشه) مناسب هست و با توجه به متراژ تا 20 آمپر هم جواب میده ...

شما اگر کل توان دریافتی از استیبلایزرو به من بگید. یعنی بگید مصرف دستگاهتون که بش متصله چقدره . من میگم حدودا چقدر ممکنه تلفات گرمایی روی سیم داشته باشید که همین تلفات ممکنه به آتش سوزی منجر بشه یا نه.///

 

آخه چطور میتونم بگم،یه PCبهش وصله با پاور 600وات که در اوج مصرف نهایتا 500وات باشه و یه مانیتور

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ابتدا گفتند بخاطر قطر ضعیف سیم ممکنه همچین مشکلی پیش بیاد که تو تصویر به نظر میاد 2 یا2.5باشه،الان نگرانی نسبت به این مسئله کجاست؟نوع استخونی بودن کابل ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 دقیقه قبل، Coffee Addicted گفته است :

آخه چطور میتونم بگم،یه PCبهش وصله با پاور 600وات که در اوج مصرف نهایتا 500وات باشه و یه مانیتور

این که مقداری نیست! تصور کنیم 600 وات مصرف کل سیستم هست. ولتاژ ورودی شما هم تا 190 پایین بیاد. جبران تبدیل جریان با توجه به بازده 0.5 (خیلی دست پایین گرفتم بازده استیبلایزر رو 50 درصد گرفتم) شما نهایتا 1 آمپر اضافه جریان داشته باشید(حدود 190 وات با توجه به فرض ورودی ولتاژ 190 ولت) ! که اصلا مقداری نیست حتی برای سیم نمره 0.5 !! 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 دقیقه قبل، saeed0c گفته است :

این که مقداری نیست! تصور کنیم 600 وات مصرف کل سیستم هست. ولتاژ ورودی شما هم تا 190 پایین بیاد. جبران تبدیل جریان با توجه به بازده 0.5 (خیلی دست پایین گرفتم بازده استیبلایزر رو 50 درصد گرفتم) شما نهایتا 1 آمپر اضافه جریان داشته باشید(حدود 190 وات با توجه به فرض ورودی ولتاژ 190 ولت) ! که اصلا مقداری نیست حتی برای سیم نمره 0.5 !! 

البته مصرف مانیتور نمیدونم چقدره !

Untitled.thumb.jpg.27a934c193dd45f0199ba624561ad300.jpg

به هر حال نگران کننده هست یا نه ؟ توان کل استبلایزر هم 2000VAهست که تبدیل watبه vaمثل هم هست ؟

600wat=600va

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 دقیقه قبل، Coffee Addicted گفته است :

در ابتدا گفتند بخاطر قطر ضعیف سیم ممکنه همچین مشکلی پیش بیاد که تو تصویر به نظر میاد 2 یا2.5باشه،الان نگرانی نسبت به این مسئله کجاست؟نوع استخونی بودن کابل ؟

کابل رشته یی هست به نظرم استوخی نیست ! هیچ فرقی هم در عمل نمیکنند. به دلیل وجود پدیده" اسکین افکت "در هادی الکترون ها در جریان AC (فقط AC) در فرکانس های بالا در سطح خارجی فلز منتقل میشند و در عمل در داخل کابل (مغز کابل) جریان پیدا نمیکنند. حالا سیم رشته یی سطح مقطع بیشتری داره نسبت به سیم اصطلاحا استخونی یا تک رشته(به خاطر فاضی خالی بین رشته سیم های کوچک و نامتوازن بودن و وجود ایر گپ های کوچیک) در تعوری هادی جریان بهتری هست ولی در عمل هر دو با فاصله خیلی خیلی کم برابر هستند. برای فرکانس برق شهری واقعا مطرح نمیشه این پدیده... چون 50 تا 60 هرتز هست نهایتا. این پدیده بیشتر برای کیلو هرتزی و مدارهای سویچینگ هست. زیاد نگران نشید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در هم اکنون، Coffee Addicted گفته است :

البته مصرف مانیتور نمیدونم چقدره !

Untitled.thumb.jpg.27a934c193dd45f0199ba624561ad300.jpg

به هر حال نگران کننده هست یا نه ؟ توان کل استبلایزر هم 2000VAهست که تبدیل watبه vaمثل هم هست ؟

600wat=600va

مصرف مانیتور هم لحاظ کردم بیشتر از 100 وات نیست.

نه ببین قاطی نکن اینا رو.کاکیلیتور اشتباهی هم انتخاب کردین جریان dc چرا آخه؟ توان پاور رو هم باید با توجه به بازده بیارید به AC مستقیم نمیشه. من این کارار رو انجام دادم براتون و صحبتم بیشتر اضافه باری بود که به سیستم برق کشی وارد میشه. در حالت عادی و در حالت با استیبلایزر که گفتم حدودا 1 آمپر باشه.

اون 2000 ولت آمپر رو هم باید بدونید پاور فکتورش چقدره بعد به وات تبدیل کنید . پاور فکتور(استیبلایزر) رو شما 0.5 بگیرید بگید توان خروجی حداکثر که دستگاهتون بهتون میده 1000 واته.

یعنی 2000va هست = بگیئ 1000 وات. این حداکثر توانیه که میتونه براتون بده نه مصرف دستگاهتون.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اینم بگن دیگه با خیال راحت استفاده کنید از دستگاهتون. در لینک دیجی کالا مشخصات پاور فکتور رو نگفته ولی حداکثر جریان خروجی رو گفته که خیلی هم کار رو راحت کرده. نوشته 5.5 آمپر ماکس. یعنی ولتاژ 220 در حداکثر جریان 5.5 میشه حداکثر 1210 وات میتونید از دستگاهتون توان بگیرید که شما دارید 600 وات میگیرید. ساده تر بگم برای فرضا تهیه 600 وات برای چیزایی که بش وصله حدود 790 تا 800 وات مصرف میکنه. با توجه به کابلی که من میبینم برای سیم کشی مشکلی ایجاد نمیکنه. چون به نظر کابل ضخیمی میاد. از کجا میگم؟شما باید کابل نیم رو ببینید بش بخندین بعد متوجه میشید چقدر باریکه!😅 

awg_img1_d.jpg

ببینید معادل 24 awg هست نمره نیم! یعنی همون یک عدد از کابل زرد ها که داخل پاور کامپورتره...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

جناب

کاش یه UPSدست دوم میگرفتی اینقدر هم خودت اذیت نمیشدی

استابلایزر برای یخچال و...وسایل موتور داره که با بالا و پایین شدن جریان اون رو کنترل کنه که موتور از دور خارج نشه

شما برای کامپیوتر میخواین....پس نیاز به UPS بوده نه استابلایزر

اگر یه UPSدست دوم تهیه کنید بهتر هست(حالا اگرم نو بتونید که بهتر)...اینطوری مشکلتون حل میشه

اینکه میفرمایید که با قطع و وصل کلید مانیتور خاموش و روشن میشه (اگر درست متوجه شده باشم) مشکل از سیم کشی هست (احتمالا به صورت سری و بدون رعایت قانون برق از کلید برای پریز گرفته شده)(اصطلاحا میگن برق کاری هِرچویی )......یا برق پریز کامپیوتر شما از یه پریز دیگه مثل کولر .ماشین لباس شویی (یا هروسیله پرمصرف ) انشعاب گرفته شده ....(نوسان برق همیشه دارین ؟)

این نوسانی که شما ازش حرف میزنید غیر عادی هست ...چون اگر نوسان زیاد باشه (مربوط به کل مثلا محلتون باشه.یا بخشی از محلتون هست) به شبکه توزیع برق مربوط به منطقه یا مربوط به ترانس اصلی که برق خونه شما و دیگران رو تغذیه میکنه مشکل داره و بهتر هست سریعا به اداره برق منطقه تماس بگیرین

چون اگر نوسان زیاد بشه برق اون منطقه تحت پوشش قطع میشه تا بعد از پایداری دوباره وصل بشه (بخاطر اینکه جدا از زدن خسارت به شما به خودشونم خسارت وارد میشه )

....................................

کیفیت سیم اگر مغزیش مس(مفتولی هست یا رشته ای سیم ها؟) باشه تا 100 سالم چیزیش نمیشه و مشکلی پیش نمیاد.

خونه های قدیمی (تقریبا 15-30 سال پیش) بیش ترشون برقشون سه فاز هستن ....نمیدونید برق خونتون سه فاز هست یا تک فاز؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 22 دقیقه قبل، saeed0c گفته است :

اینم بگن دیگه با خیال راحت استفاده کنید از دستگاهتون. در لینک دیجی کالا مشخصات پاور فکتور رو نگفته ولی حداکثر جریان خروجی رو گفته که خیلی هم کار رو راحت کرده. نوشته 5.5 آمپر ماکس. یعنی ولتاژ 220 در حداکثر جریان 5.5 میشه حداکثر 1210 وات میتونید از دستگاهتون توان بگیرید که شما دارید 600 وات میگیرید. ساده تر بگم برای فرضا تهیه 600 وات برای چیزایی که بش وصله حدود 790 تا 800 وات مصرف میکنه. با توجه به کابلی که من میبینم برای سیم کشی مشکلی ایجاد نمیکنه. چون به نظر کابل ضخیمی میاد. از کجا میگم؟شما باید کابل نیم رو ببینید بش بخندین بعد متوجه میشید چقدر باریکه!😅 

awg_img1_d.jpg

ببینید معادل 24 awg هست نمره نیم! یعنی همون یک عدد از کابل زرد ها که داخل پاور کامپورتره...

یه مورد کوچیک بگم اون عکسی که گذاشتم از پریز دستشویی بوده کشیدمش بیرون تصویر هم خیلی نزدیک بوده

این عکس پریزی که استبلایزر بهش وصل،دلیل اینکه لامپ رو روشن میکردیم مانیتور یه لحظه خاموش میشده چی بوده

20200618_155328.thumb.jpg.6e2fbd35930b16a4c4145ae402e9e7a5.jpg20200618_155309.thumb.jpg.046bfcadeec04fce2797d2e60695b062.jpg

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اگر میدونی کدوم فیوز مربوط به این پریز خونتون هست میتونی قطعش کنی و بگی چه وسایلی  همراه با قطع پریز قطع شدن؟

............

دوتا پیچ رو شل کن بعد از قطع فیوز و برام عکسشو بفرست...یا اگر دست کش ضخیم داری (که روکشش هم لاستیکی باشه ) اینکارو انجام بده ..خدایی نکرده برقت نگیره😅

20200618_155309.thumb.jpg.046bfcadeec04fce2797d2e60695b062_LI.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با تشکر از اطلاعات خوب سعید جان 🌺

قبل از عکس از سیم ها و اینکه بفرمائید سیم کشی قدیمی است بنده مثال زدم شاید قطر سیم هاتون کم باشه 

چون سیم مفتولی را دیدم متوجه شدم سیم کشی شما خیلی قدیمیه 

در سیم کشی قدیمی (به دلیل اکسید شدن) اتصال سیم به پریز،سوئیچ،فیوز و .... ممکنه درست انجام نشه 

این امر باعث میشه در اون قسمت گرما ایجاد بشه و این گرما باعث آتش سوزی بشه 

استارتر محترم فرمودند برق کش آشنا دارند بنظرم یه بررسی از سیم کشی ساختمان انجام بشه با توجه به قدیمی بودن بنا خوبه 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

نیما جان شرمنده ولی سیم ها رشته ای هستن نه مفتولی 😅😁

بنظر هم مشکلی نداره پریز ترمینال هاش تمیزه .سیم ها هم خوب هستن...فقط چون مقداری عکس برام ناواضح هست نمیدونم این پریز آخری هست که سیم کشی شده یا همچنان ادامه داره(بنظر میاد یه لوله وارد شده و پریز اخری هست)...میشه بگید نزدیک ترین پریز ها به این پریز متصل به استابلایزر به چه وسایلی متصل هستن؟(البته اگر همون فیوز مروبوطه رو قطع کنید و بگید چه وسایلی قطع شدن بهتر میشه راهنمایی کرد)

فاز متر دارین شما تو خونه؟

ویرایش شده توسط yasin1380
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 دقیقه قبل، Coffee Addicted گفته است :

یه مورد کوچیک بگم اون عکسی که گذاشتم از پریز دستشویی بوده کشیدمش بیرون تصویر هم خیلی نزدیک بوده

این عکس پریزی که استبلایزر بهش وصل،دلیل اینکه لامپ رو روشن میکردیم مانیتور یه لحظه خاموش میشده چی بوده

20200618_155328.thumb.jpg.6e2fbd35930b16a4c4145ae402e9e7a5.jpg20200618_155309.thumb.jpg.046bfcadeec04fce2797d2e60695b062.jpg

 

بله این کابل رشته یی مسی هست. نمره کابل هم به نظر خوبه. 0.5 که قطعا نیست یا 1.5 هست یا 2.5 که بازم خوبه.

بله انگار این دوست برق کارتون اعتقادی به جعبه تقسیم نداشته و آمده در همون سطح پریز برق گرفته برای جای دیگه ( حالا یا پریز دیگه یا  روشنایی جایی...) . پریزتون هم یک مقدار خسته به نظر میرسه از حرارت رنگ عوض کرده انگار, شاید سایه باشه من اشتباه میبینم....

این دلیلش که خیلی زیاد و متفاوت میتونه داشته باشه ولی با توجه به شواهد که الان گزاشتید احتمالش میره از این پریز برق گرفته برای روشنایی (چراخ) داخل اتاقتون.

خوب این بازم قاعدتا نباید مشکلی ایجاد کنه درسته که اصولی نیست. . حالا دلیل چراش : ببیند این لامپ ها اگر led هست یا cfl که اینجا بش میگن کم مصرف یا مهتابی (یعنی هر چی به جز لامپ رشته یی) عملا نویز وارد شبکه میکنه. قطعا هم برای لامپ ها فیلتر برای حذف نویز قرار نمیدن! (مگر ادوات آزمایشگاهی مخصوص) . دست بر قضا تغدیه سویچینگ مانیتورتون حساس هست به این نویز ها تداخلی در پروتکشن تغذیه سویچینگ مانیتورتون ایجاد میکنه و احتمالا جریان برای مانیتور قطع میکنه این طور میشه. 

حتی همین جرقه که هنگام روشن شدن لامپ ها در کلید ایجاد میشه که باعث اون خالی بودن خازن در لحظه ی صفر در مدار تغذیه سویجینگ هست ایجاد نویز محیطی میکنه ممکنه تداخل بندازه روی دستگاه های الکترونیکی حساس.

حتی ممکنه دوشاخه رو برعکس بزنید مشکل برطرف بشه یعنی جای l و n عوض بشه در مانیتور.میخام بگم نویز اصولی نداره تا حدی میشه برطرفش کرد.

من همین مورد مشابه رو داشتم کیبورد و موس از کار میوفتاد که واس مورد من نویز اکلترومغناطیسی ناشی از استارت بار خازنی بود. زیاد توضیح نمیدم گیج میشید.

قاعدتا شما این استیبلایزر رو گزاشتن یک سری فیلتر داره که باعث میشه اون تغدیه مانیتورتون که حساسه تریگر نشه.

پریز توکار قیمتی نداره میتونید برای اطمینان بگید با یک مدل که مغزی سرامیکی دارند عوضش کنید. برای محکم کاری.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به شرط میگم هیچ عیبی از پریز نیست و بدون مشکل هست

فقط بحث این هست که برق از کجا انشعاب گرفته شده الان مسعله هست 

اون لامپ cfl(فلورسنت هم میگن😅) ممکنه رو مانیتور تاثیر بزاره ......(لامپی که روشن میکنید .مهتابی هست یا ledهست ؟)اگر ledیا رشته ای باشه پس ربطی به اونم نداره مشکل

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در هم اکنون، yasin1380 گفته است :

به شرط میگم هیچ عیبی از پریز نیست و بدون مشکل هست

فقط بحث این هست که برق از کجا انشعاب گرفته شده الان مسعله هست 

اون لامپ cfl(فلورسنت هم میگن😅) ممکنه رو مانیتور تاثیر بزاره ......(لامپی که روشن میکنید .مهتابی هست یا ledهست ؟)اگر ledیا رشته ای باشه پس ربطی به اونم نداره مشکل

فقط موقع روشن کردن لامپ مهتابی اینطوری میشه مانیتور یه لحظه خاموش میشه بعد دوباره اوکی میشه ولی مشکلی برای PCپیش نمیاد،لامپ معمولی رو که میزنم مشکلی نداره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...