رفتن به مطلب

گجتهای کاربردی برای ویندوز 7


maxel134
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

درود.

دوستانی که به گجتهای طراحی شده برای ویندوز 7 علاقه دارند ، می تواننند با مراجعه با این وب سایتها تعدادی از gadget های کاربردی رو دانلود و استفاده کنند.

البته توجه داشته باشید که استفاده از گجت ها می تواند باعث اشغال رم و کند شدن سیستم بشود. برای همین در هنگام استفاده به این مسئله توجه کنید.

اولین سایتی که بای شما عزیزان معرفی میکنم ، مربوط به یک برنامه نویس خیر و نیکوکار هست که کلی از این گجت ها طراحی کرده ولی چون توی کشورش paypal ساپورت نمیشه، کلا بی خیال آیکون donate شده. :D

این گجت ها اکثرا کاربردی هستند و کارکرد سیستم و پرفورمنس آن و کلی چیزهای جور واجور را مونیتور می کنند.

وب سایت طراح گجت ها: http://www.myfavoritegadgets.info

چند نمونه از کار ^_^

iconeng.png

iconeng.png

iconengl.png

iconeng.png

screen2.pngiconeng.pngiconeng.pngscreen10.png

لینک به دیدگاه
Share on other sites

راستش هومن جان این گجت ها بهترین وسیله هستن واسه هکرها که میخواهند Keylogger ایجاد کنند روی سیستم قربانی، خلاصه تنها توصیه میکنم فقط از گجت هایی استفاده کنید که مورد تایید مایکروسافت واقع شده اند.

گجت های مورد تایید را میتونید از آدرس زیر دریافت کنید:

http://windows.microsoft.com/en-US/windows/downloads/personalize/gadgets

شخصا 4 گجت بیشتر استفاده نمیکنم که 3 تاش از سایت مایکروسافت قابل دسترس هستند:

1. All CPU Meter ساده، سبک و حرفه ای برای مانیتور کردن وضعیت لود هسته ها و تردهای پردازنده

48044f6f-79bd-4495-96ea-8bf7bfc3e1dc_0.jpg

2. Network Meter ساده سبک برای کنترل وضعیت ارسال و دریافت و مانیتور وضعیت سرعت کارت شبکه و اینترنت

ff575564-4237-41df-a303-45762d59b23d_5.jpg

3. Control System with Clock برای دسترسی سریع خامورش کردن، ریست کردن، Hibernat و Standby سیستم

e18e32f3-1a83-497c-8f10-664bc6f9c53c_5.jpg

4. Gita Calendar که برای تقویم شمسی استفاده میکنم، مدتیه سایت سازنده اش در دسترس نیست که واسه دوستان آپلودش میکنم و میتوانند از ضمیمه بگیرند

post-55-0-67121800-1335598235.png

اما یک یک گجت دیگه مورد تایی مایکروسافت هم هست که من ازش استفاده نمیکنم اما شاید واسه گیمر ها خیلی جالب باشه

GPU Meter برای مانیتور وضعیت پردازنده کار گرافیک هست

fc5fcdaa-e5c4-4cef-9c14-7b2cf475fcc2_5.jpg

نکته: استفاده از گجتهای سیستمی که مثل موارد فوق که هر صدمی از ثانیه میخواهند بروز شوند بشدت برای دستگاهی همراه مثل نوت بوک، نت بوک، تبلت مضر هستند و تاثیرشان روی باطری و میزان شارژ شما معین خواهد بود

GitaCalendar v1.2.zip

لینک به دیدگاه
Share on other sites

علی جان . به نکته بسیار جالبی اشاره کردید. این مورد رو مطلع نبودم.

یک سوال . ؟ من در حال حاضر از kaspersky اوریجینال استفاده میکنم. در موارد پیش آموده که خواست وارد سایتی بشم و کسپر اطلاع داده که روی مثلا سایت Z ، تروجان یا keylogger داره. به نظر شما میشه به کسپر اعتما کرد یا نه.؟

چون من خودم با این قضیه certification سایت ماکروسافت یک مقداری مشکل دارم. چون اعتقادم این هست که خیلی ها هستند که نرم افزار های با قابلیت بالا می نویسند ولی چون نمی تونند سهم مایکروسافت رو بدهند و به قولی سیبیلش رو چرب کنند و یا شاید نمی تونند از نظر حقوقی برای app یک certification دریافت کنند، به همین دلیل جزو cerified vendor قرار نمی گیرند!!!

نظر شما چیه در این مورد؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ببین هومن جان حرف شما درست است که عده ای مثل خود ما ایرانی ها عمدتا از ابزارهای توسعه کرک شده استفاده میکنیم و نمیتوانیم آنرا بصورت تجاری در دنیا منتشر کنیم و یا روی سایت مایکروسافت قرار بدیم.

اما مثلا همین مایکروسافت نسخه های Express داری که به ما اجازه میدهد نیاز به خرید لایسنس ابزار توسعه اش را نداشته باشیم و اگر دولاپری قصد عرضه ابزاری رایگان را دارد و نه ماهیت تجاری براحتی میتواند از آن برای کامپایل فایل خروجی استفاده کند و حتی گجتش را روی سایت مایکروسافت قرار بدهد.

کلا احتیاط شرط عقل است الان چیزی که من متوجه شدم این سایتی که شما معرفی کردید گجت های Kate که روی سایت مایکروسافت است را یک مقدار تغییر داده و به اسم خودش برای دانلود قرار داده است

اما بحث در مورد کسپراسکای، بله تا حدود 99 درصد میتوانید به اخطار اطمینان داشته باشید البته بعضی سایت های وارز را هم بخاطر کپی رایت بدون دلیل اخطار ویروسی میدهد! اما توصیه میکنم کاربرانی که مباحث تخصصی آنالیز آشنا نیستند که خودشون صحت اخطار را بسنجند، اخطار را جدی بگیرند.

اما ما دسته ای از ویروس ها داریم به اسم rock it اینا معمولا خودشان را با کد سیستمی 4 به سیستم میشناسند و مثلا روی درایور کارت شبکه شما قرار میگیرند و خلاصه میبینید سیستم شما آلوده شده اما آنتی ویروس متوجه نیست! ببینید آنتی ویروسی مثل کسپراسکای بیشتر براساس CRC و Cert فایل های مجاز عمل میکند و اولویتش روی آن است مثلا شما IDM را نصب کنید، هیچ اخطاری مبتنی بر ویروسی بودن نمیدهد چون میداند CRC و Cert فایل اجرایی این نرم افزار چیست اما به محض اینکه با HEX افتادید به جون فایل و کرکش کردید چون CRC و Cert تغییر میکند به شما اخطار میدهد فایل مشکوک است! حالا اگه من کرکر قابلی باشم و امضا فایل اصلی قبل از ویرایش را روی فایل کرک شده جعل کنم کسپراسکای اصلا متوجه نمیشود!

الان کسانیکه در زمینه نفود به سیستم ها بصورت حرفه ای فعالیت میکنند نه از این کارهای ببخشید بچه بازی که تو کشور ما بیداد میکند، همیشه برای فایلی که بعنوان ویروس طراحی میشود حداقل امضا CRC و Cert یک فایل مثلا از فایل های سیستمی ویندوز را جعل میکنند تا احتمال تشخیص توسط آنتی ویروس کاهش بیابد.

در نهایت همه آنتی ویروس ها را میتوان دور زد، بهمین خاطر شرکت ها امنیتی دنبال مبحث Internet Security رفتند، توصیه من اینست که همانقدر که به اخطارهای کسپر توجه میکنید فایروالش هم روی حالت Manual Learning قرار بدهید تا به شما در هر لحظه گزارش ورودی و یا خروجی به سیستم را بدهد و شما برای آن برنامه مجوز دسترسی به شبکه را تعیین کنید.

چیزی که کاربرها را شاکی میکند سئوالات و اخطارهای زیادی است که در ابتدا این عمل دریافت میکنند اما وقتی 2 روز کار کردند rule های لازمه برای برنامه های روی سیستمشان تنظیم شده است و دیگر کم پیش می آید کسپر سئوالی بپرسد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

آقا توضیحات شما بسیار بسیار عالی بود. . :clapping: :clapping:

ممنون و متشکر.

یک پیشنهاد دارم که شما این مطلب رو در یک تاپیک و در مورد آنتی ویروس ها قرار بدید. اینطوری حیفه . ممکنه کاربرهای دیگه این مطالب رو نبینند.

@};- @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...