رفتن به مطلب

بحث، بررسی و راه‌های بهبود کیفیت و نویز خط


haghjo
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

دیتا ریت خطتونو کم کنین snr میره بالا. ولی مثلا اگه دیتا ریت رو 2 مگ کنین سرعتتون تا 2 مگ بیشتر نمیشه بخری. اگه هم سیمتون تیکه تیکه هست یه سر بگیرید. گوشی دیگه ای رو هم تست کن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 416
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

دیتا ریت خطتونو کم کنین snr میره بالا. ولی مثلا اگه دیتا ریت رو 2 مگ کنین سرعتتون تا 2 مگ بیشتر نمیشه بخری. اگه هم سیمتون تیکه تیکه هست یه سر بگیرید. گوشی دیگه ای رو هم تست کن

تشكر

منظورتون اينه سرويس سرعت پايين تر بگيرم يا تنظيم خاصى بايد انجام بدم؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تشكر

منظورتون اينه سرويس سرعت پايين تر بگيرم يا تنظيم خاصى بايد انجام بدم؟

شما اول برو تو صفحه پروفایل مودمت ببین data rate down streem چنده. همون صفحه اول تو تب states میزنه. اگه مثلا 4 مگ بود یعنی تا 4 مگ میتونی سرعت بخری. بعد بیارش رو 2 مگ و اون موقع اگه سرعت 4 مگ بخری محدود میشه رو 2 مگ د بهتره سرعت دو مگ بخری که پولت هدر نره.

باید زنگ بزنی پشتیبانی بگی کم کنن. از خودشون بپرس میگن چنده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

شما اول برو تو صفحه پروفایل مودمت ببین data rate down streem چنده. همون صفحه اول تو تب states میزنه. اگه مثلا 4 مگ بود یعنی تا 4 مگ میتونی سرعت بخری. بعد بیارش رو 2 مگ و اون موقع اگه سرعت 4 مگ بخری محدود میشه رو 2 مگ د بهتره سرعت دو مگ بخری که پولت هدر نره.

باید زنگ بزنی پشتیبانی بگی کم کنن. از خودشون بپرس میگن چنده

تشكر

دوست عزيز من تو تنظيمات مودم وقتى ADSL MODULE رو روى G.lite ميزارم سرعتم ميشه ٥٠٠ يعنى وقتى از statistics مودم نگاه ميكنم سرعت رو حول و حوش ٥٠٠ نشون ميده، با انجام اينكار هم snr من هيچ تغييرى نكرد، فك نميكنم اين تستى كه كردم فرقى كنه با اينكه خود مخابرات سرعتم رو تغيير بده، من بيشتر به نظر دوستمون كه گفتن افت سيگنال دارم فك ميكنم، چون با اشغال شدن خط و مورد استفاده قرار گرفتن snr كه صورت كسرش همون قدرت سيگنال هست بالا ميره، منتها نميدونم چرا روشن و فعال بودن مودم نميتونه سيگنال رو قوى كنه، فقط تلفن ميتونه.

عجيبه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوستان

مدت زيادى هست مشكل نويز و snr پايين دارم كه ياعث قطعى مكرر ميشه و تمام راهها شامل تنظيم مودم و تعويض اسپليتر و غيره رو امتحان كردم اما چيزى كه جالبه و هروقت تست ميكنم تكرار ميشه اينه كه اگه تلفن منزل مشغول باشه يا حتى بزارم رو حالت بوق آزاد خوردن، snr تا ٢٠ ميرسه و به مراتب بهتر ميشه اما به محض قطع كردن تماس تلفن يا بستن بوق آزادش، مجدد snr زير ١٠ مياد.

دوستان نظرى و راه حلى دارن؟ تشكر

 

چه جالب

 

دوست عزیز بنده مدتهاست از این ترفند برای کاهش قطع و وصلی اینترنتم استفاده می کنم، یه مواقعی DSL LINE میپره، کلاً چراغش هم خاموش میشه، با شماره ی همرام شماره ی ثابتی که DSL LINE روش هست رو می گیرم، هم با سرعت بیشتری وصل میشم هم اینکه تا چند روز قطعی و وصلی ندارم. مثل اینکه یه چیزی رو GRAB کنی می مونه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

چه جالب

دوست عزیز بنده مدتهاست از این ترفند برای کاهش قطع و وصلی اینترنتم استفاده می کنم، یه مواقعی DSL LINE میپره، کلاً چراغش هم خاموش میشه، با شماره ی همرام شماره ی ثابتی که DSL LINE روش هست رو می گیرم، هم با سرعت بیشتری وصل میشم هم اینکه تا چند روز قطعی و وصلی ندارم. مثل اینکه یه چیزی رو GRAB کنی می مونه.

حالا برا شما تا چند روز يعنى اثرش ميمونه؟ من بلافاصله كه قطع كنم تماس با خط رو snr هم كم ميشه، ايكاش راهى بود بشه سيگنال خط رو حفظ كرد، و عجيبه چرا مودم نميتونه مثل تلفن خط رو تحريك كنه!

تنظيمات مودمم رو روى G.DMT گذاشتم قطعيم كمتر شده اما بازم آزار دهندس، snr هم بين ٧ تا ٩ ميشه باز رو حالتهاى ديگه مثل ADSL 2+ و ADSL 2 كه زير ٤ ميومد.

ویرایش شده توسط Amooei
لینک به دیدگاه
Share on other sites

حالا برا شما تا چند روز يعنى اثرش ميمونه؟ من بلافاصله كه قطع كنم تماس با خط رو snr هم كم ميشه، ايكاش راهى بود بشه سيگنال خط رو حفظ كرد، و عجيبه چرا مودم نميتونه مثل تلفن خط رو تحريك كنه!

 

این روش رو تقریباً چند ماه پیش کشف کردم، یه ساعتی بود که اینترنتم قطع بودم، هر کاری می کردم DSL Line روشن نمیشد، به ذهنم زد شاید اصلاً تلفن قطع باشه، و واقعاً قطع هم بود، از طرفی چون منتظر یه تماس با شماره ی خونه بودم با شماره ی موبایلم شماره ی خونه رو گرفتم دیدم بوق میخوره، دوباره گوشی خونه رو چک کردم در کمال ناباوری دیدم بوق داره، همون لحظه هم اینترنتم وصل شده بود، از اون به بعد دقیقاً همینکار رو می کنم، اگه حتی تلفن بوق هم داشته باشه یه تماس میگیرم، اتصال رو وصل می کنم و منتظر میمونم که بعد از 30 40 ثانیه اینترنم اوکی شه که تا حالا جواب داده.

اینم تصویر تست همینکار همین الان:

 

f4hd_adsl.png

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تشكر

دوست عزيز من تو تنظيمات مودم وقتى ADSL MODULE رو روى G.lite ميزارم سرعتم ميشه ٥٠٠ يعنى وقتى از statistics مودم نگاه ميكنم سرعت رو حول و حوش ٥٠٠ نشون ميده، با انجام اينكار هم snr من هيچ تغييرى نكرد، فك نميكنم اين تستى كه كردم فرقى كنه با اينكه خود مخابرات سرعتم رو تغيير بده، من بيشتر به نظر دوستمون كه گفتن افت سيگنال دارم فك ميكنم، چون با اشغال شدن خط و مورد استفاده قرار گرفتن snr كه صورت كسرش همون قدرت سيگنال هست بالا ميره، منتها نميدونم چرا روشن و فعال بودن مودم نميتونه سيگنال رو قوى كنه، فقط تلفن ميتونه.

عجيبه

خود پشتیبانی باید بیاره پاین نه شما. این هم که میگی امپر کم میاره فکر میکنم که اس ان ار کم میشه. یا نویز گیر قوی میخوای یا سیم کشی مشکل داره یا تلفن مشکل داره یا خط.
لینک به دیدگاه
Share on other sites

منم گاهی این مشکل رو دارم که یا باید زنگ زنم به تلفنمون یا گوشی رو روی بوق بزارم ، سریع درست میشه !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

چه جالب

 

دوست عزیز بنده مدتهاست از این ترفند برای کاهش قطع و وصلی اینترنتم استفاده می کنم، یه مواقعی DSL LINE میپره، کلاً چراغش هم خاموش میشه، با شماره ی همرام شماره ی ثابتی که DSL LINE روش هست رو می گیرم، هم با سرعت بیشتری وصل میشم هم اینکه تا چند روز قطعی و وصلی ندارم. مثل اینکه یه چیزی رو GRAB کنی می مونه.

 

به این دلیل که شما احتمالا از سوکت ضد برق برای adsl استفاده کردید هست اگر نه هم به احتمال زیاد افت ولتاژ روی خط تلفن دارید و زمانی هم که به تلفن زنگ میزنید ولتاژ شما درست میشه و کانکشن برقرار میشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود بر همه دوستان

با دقت تا آخر بخونید، ضرر نمیکنید، براتون تجربه میشه...!

قبل از هر چیزی بگم که بنده حدود 10 ساله با مخابرات به خاطر خطوط تلفنی که دارم و همیشه سر مساله اینترنت گرفتن مشکل داشتم و تا دلتون بخواد تجربه کسب کردم و اونقدر مخابرات رفتم که بیشتر کارمندانشون منو میشناسن...کفش ها پاره کردیم در این راه..... :eek:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

منم همین مشکل رو از فروردین ماه امسال تا به حال با خط اینترنتم تو خونه دارم که سرویس رو از این 16mb پارس آنلاین گرفتم و الآن نزدیکه سه ماهه که با پارس آنلاین و مخابرات درگیرم و کارهایی که انجام دادم و نتیجه نگرفتم رو میگم که دوستان هم مطلع بشن...

طبق معمول بعد از چند تماس و صحبت با کارشناسان محترم ، اونها تونستن غیب بگن و گفتن که سیم کشی شما مشکل داره که نویز پیدا میکنه و بنده رو در حالی که میدونستم بی فایدست ولی متقاعد به سیم کشی مجدد کردن ( البته چون کارم گیر بود این کار رو کردم) خلاصه یک 50 60 هزارتومانی هزینه کردیم برای کابل فویل دار ضد نویز و کلی دردسر که رفتیم تو یه ارتفاع و یه جای خیلی خطرناک سیم رو وصل کردیم سر خط ورودی و متاسفانه مشکل دوباره پا برجا بود و منو میگی میخواستم خرخره کارشناسو رو از پشت تلفن بجوم، لاکردار!!!!

خلاصه گفتن برو مودم رو وصل کن سر خط ورودی تا اونجا نویزت رو بگیریم ببینیم چنده و منم که اول قبول نکردم چون واقعا جاش خیلی بد جا بود ولی در نهایت بازم به خاطر گیر بودن کارم این کار رو هم با سیم کشی سیار برق و برای مودم و کلی دردسر انجام دادم و تماس گرفتم و گفتم نویز کاملا برطرف شده ودوباره مشکل از سیم کشیه .... منم زیر بار نرفتم و بعد از چندین بار تماس های مکرر و اونها که میگفتم سیم کشی و من که میگفتم نه و دوباره گفتن برو مودم رو سر خط وصل کن که منم گفتم باشه ولی چون میدونستم دوباره میگن برطرف شده و مشکل از سیم کشیه، من مودم رو به همون داخل وصل کردم و گفتم که سر خطه ورودیه و تست کردن و گفتن که نویزتون دوباره برگشته و.... و این دفعه دیگه مجبور شدن کارشناسشون رو حضوری بفرستن و منم رفتم با طرف هماهنگ کردم و بنده خدا اومد و کلی هم با خطوط درگیر بود و تا اینکه نتیجه گرفت پست مخابرات مشکل داره و رفتیم سراغ مخابرات و مخابرات گفت ما اینجا چراغ ADSl شما رو داریم که مشکلی نداره و مشکل از پارس آنالاینه و رفتیم پارس آنلاین گفت مخابراته.... خلاصه بعد از پاس دادن این دو منم رفتم کلید کردم رو نمایندگی پارس آنلاین و گفتم مشکل از شماست و تا درست نکنید ول کن قضیه نیستم و اونا هم چون از کار خودشون مطمئن بودن گیر دادن به مخابرات و من و پارس آنلاین متحد شدیم و رفتیم سراغ مخابرات و در نهالیت مخابرات مامورش رو فرستاد و مشخص شد که پست مخابرات سولفاده شده و مشکل داره و اومد و سیم خط من رو کلا یکسره کرد و مشکل حل شد البته تا چند روز و بعد دوباره شد مثل اول و منم دوباره رفتم سراغ پارس آنلاین و مخابرات که این دفعه دیگه بدجور رفتم رو اعصابشون و کلید کردم سه پیچ... این دفعه گفتن که سیم کشی مخابرات مشکل داره(واقعا جالبه نه!!! :laughing: ) و دیگه میخوان کلا خطم رو عوض کنن و دقیقا قرار بوده امروز بیان و انجامش بدن و اگه ان شاءالله امروز اومدن و درست شد و مشکل حل شد که اعلام میکنم تا دوستان در صورت بروز چنین مشکلی بدونن که عیب کار از کجاست؟!!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مسشکل از سرویستون با خط شما سازگار نیست از ی شرکت دیگه بگیرید منم اینجور بودم عوض کردم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مسشکل از سرویستون با خط شما سازگار نیست از ی شرکت دیگه بگیرید منم اینجور بودم عوض کردم

جناب ريسكش بالاست نميدونم بيارزه انجام بدم يا نه چون يه هزينه هنگفتم بايد واسه اون بكنم و بعدم ببينم تغييرى نكرده اعصاب خوردى داره، تا جايى كه تصميم گرفتم اصلا مودم 3G بگيرم اما مصرفم اصلا متناسب با هزينه هاش نيست خب[emoji23]

درود بر همه دوستان

با دقت تا آخر بخونید، ضرر نمیکنید، براتون تجربه میشه...!

قبل از هر چیزی بگم که بنده حدود 10 ساله با مخابرات به خاطر خطوط تلفنی که دارم و همیشه سر مساله اینترنت گرفتن مشکل داشتم و تا دلتون بخواد تجربه کسب کردم و اونقدر مخابرات رفتم که بیشتر کارمندانشون منو میشناسن...کفش ها پاره کردیم در این راه..... :eek:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

منم همین مشکل رو از فروردین ماه امسال تا به حال با خط اینترنتم تو خونه دارم که سرویس رو از این 16mb پارس آنلاین گرفتم و الآن نزدیکه سه ماهه که با پارس آنلاین و مخابرات درگیرم و کارهایی که انجام دادم و نتیجه نگرفتم رو میگم که دوستان هم مطلع بشن...

طبق معمول بعد از چند تماس و صحبت با کارشناسان محترم ، اونها تونستن غیب بگن و گفتن که سیم کشی شما مشکل داره که نویز پیدا میکنه و بنده رو در حالی که میدونستم بی فایدست ولی متقاعد به سیم کشی مجدد کردن ( البته چون کارم گیر بود این کار رو کردم) خلاصه یک 50 60 هزارتومانی هزینه کردیم برای کابل فویل دار ضد نویز و کلی دردسر که رفتیم تو یه ارتفاع و یه جای خیلی خطرناک سیم رو وصل کردیم سر خط ورودی و متاسفانه مشکل دوباره پا برجا بود و منو میگی میخواستم خرخره کارشناسو رو از پشت تلفن بجوم، لاکردار!!!!

خلاصه گفتن برو مودم رو وصل کن سر خط ورودی تا اونجا نویزت رو بگیریم ببینیم چنده و منم که اول قبول نکردم چون واقعا جاش خیلی بد جا بود ولی در نهایت بازم به خاطر گیر بودن کارم این کار رو هم با سیم کشی سیار برق و برای مودم و کلی دردسر انجام دادم و تماس گرفتم و گفتم نویز کاملا برطرف شده ودوباره مشکل از سیم کشیه .... منم زیر بار نرفتم و بعد از چندین بار تماس های مکرر و اونها که میگفتم سیم کشی و من که میگفتم نه و دوباره گفتن برو مودم رو سر خط وصل کن که منم گفتم باشه ولی چون میدونستم دوباره میگن برطرف شده و مشکل از سیم کشیه، من مودم رو به همون داخل وصل کردم و گفتم که سر خطه ورودیه و تست کردن و گفتن که نویزتون دوباره برگشته و.... و این دفعه دیگه مجبور شدن کارشناسشون رو حضوری بفرستن و منم رفتم با طرف هماهنگ کردم و بنده خدا اومد و کلی هم با خطوط درگیر بود و تا اینکه نتیجه گرفت پست مخابرات مشکل داره و رفتیم سراغ مخابرات و مخابرات گفت ما اینجا چراغ ADSl شما رو داریم که مشکلی نداره و مشکل از پارس آنالاینه و رفتیم پارس آنلاین گفت مخابراته.... خلاصه بعد از پاس دادن این دو منم رفتم کلید کردم رو نمایندگی پارس آنلاین و گفتم مشکل از شماست و تا درست نکنید ول کن قضیه نیستم و اونا هم چون از کار خودشون مطمئن بودن گیر دادن به مخابرات و من و پارس آنلاین متحد شدیم و رفتیم سراغ مخابرات و در نهالیت مخابرات مامورش رو فرستاد و مشخص شد که پست مخابرات سولفاده شده و مشکل داره و اومد و سیم خط من رو کلا یکسره کرد و مشکل حل شد البته تا چند روز و بعد دوباره شد مثل اول و منم دوباره رفتم سراغ پارس آنلاین و مخابرات که این دفعه دیگه بدجور رفتم رو اعصابشون و کلید کردم سه پیچ... این دفعه گفتن که سیم کشی مخابرات مشکل داره(واقعا جالبه نه!!! :laughing: ) و دیگه میخوان کلا خطم رو عوض کنن و دقیقا قرار بوده امروز بیان و انجامش بدن و اگه ان شاءالله امروز اومدن و درست شد و مشکل حل شد که اعلام میکنم تا دوستان در صورت بروز چنین مشکلی بدونن که عیب کار از کجاست؟!!!

تشكر بابت در اختيار گذاشتن تجربياتتون، حتما نتيجه رو بزاريد، شما خطتون رو عوض هم كردن و درست نشد ديگه واقعا مشكل از ارائه دهندس شايد

تنظیمات مودم رو بزار روی T1.413 اگه کانکت بشه نویزت کمتر میشه.

اين تنظيم به مشكل نوسان شديد downstream يا همون سرعت خطم كمك كرد قطعيا هم يكم فقط بهتر شد، snr هم زياد فرقي نكرد شايد ١-٢ واحد
لینک به دیدگاه
Share on other sites

داداش (DPSYS) واقعا این همتی که شما داری قابل ستایش هست  :clapping:  :clapping:  :clapping:

ویرایش شده توسط Gintama
لینک به دیدگاه
Share on other sites

داداش (DPSYS) واقعا این همتی که شما داری قابل ستایش هست  :clapping:  :clapping:  :clapping:

لطف دارید دوست عزیز.....

......

پیرو صحبت هایی که شد امروز زنگ زدم مامور مخابرات که قرار بود بیاد ، گفت خیلی سرم شلوغه و گرفتارم و این صحبتها که خودتون میدونید و منم تا فردا رو بهش مهلت دادم که ان شاءالله بیاد و درست بشه....

جالب اینجاست چون منو میشناسن که بد جور کلید میکنم رو اعصابشون واقعا همیشه کارم رو ازودتر انجام میدن نسبت به بقیه !!! آخه ما دیگه باهاشون همکار ناتنی شدیما.... :laughing: :laughing: :laughing:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 3 هفته بعد...

سلام و درودی دوبتره خدمت دوستان عزیز....

دوستان از اون تاریخی که پست قبلی رو گذاشتم تا دیروز با مخابرات در گیر بودم .... اونقدر رفتم و اومدم و کسی که قرار بود بیاد خط رو عوض کنه یه سری مرخصی بود و بعدش هم خب پنج شنبه ها تعطیلی رسمی مخابرات و بعدشم تعطیلی های کیلویی تقویم ما به مناسبت های گوناگون جهت تفریحات بر و بچه های بالا و ....  خلاصه تا الآن بطول انجامید و دیروز رفتم مخابرات و خیلی واضح براشون توضیح دادم که اگه امروز خط رو درست نکنید باید فردا بیاید کل خط های اون منطقه رو از اول درست کنید!!!! و این حرف تاثیر گذار بود و بعد از یک ساعت اومدن و کارش رو انجام دادن که البته من بازم اطمینانی به کار اینا ندارم و در نهایت دیروز اینترنتم وصل شد و در حالی که خطم روی 4Mb ست شده بود SNR وضعیت خوبی داشت و بالا بود ولی من با شرکت پارس آنلاین تماس گرفتم تا سرعت رو ببرن بالاتر و وقتی سرعت رو روی 9Mb برام ست کردن دیشب که وصل شدم سرعت دانلود متناوب بود و از 250Kb تا 1Mb میرفت و ثابت نبود حالا قراره چند روز با این سر کنم ببینم چی میشه ولی من به مخابرات مشکوکم و باید برم پست رو چک کنم ببینم آیا خط رو عوض کردن یا نه و اگه عوض کرده بودن و مشکل از اونا نبود که دیگه باید برم تو کار پارس آنلاین....وای به حالشون :mad:

خب اینم از حال و خبر ما ، گفتم بیام خبر بدم یه موقع دوستان فکر نکنن الکی گفتیم و یادمون رفت.........................شدیدا پیگیرم شدیدا..... :mad:

تشکر از همه دوستان.... @};- @};- @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

 

زمانی از یک خط تلفن چندین انشعاب بگیریم چنین مشکلی ممکنه پیش بیاد.تلفن خونه هر چند تا وصل هست رو بکش بعد چک کن ببین سرعت  چی میشه.

ویرایش شده توسط mka19
لینک به دیدگاه
Share on other sites

زمانی از یک خط تلفن چندین انشعاب بگیریم چنین مشکلی ممکنه پیش بیاد.تلفن خونه هر چند تا وصل هست رو بکش بعد چک کن ببین سرعت چی میشه.

تشكر بابت پاسخ ولى گفتم بالاتر كه فقط يك تلفن هست و جدا كردن كاملشم هيچ تغييرى ايجاد نميكنه، اما اين عكس رو از وضعيت سيستم تلفن ساختمون ميزارم، آيا اين وضعيت عاديه؟ مشكل ميتونه ازين آشفتگى كه ميبينيد باشه؟

d16e45138abfea5273bdbe7b63a9e75f.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 11 ماه بعد...

سلام

من خط تلفنم خیلی نویز داره حداقل روزی سه دفعه اینترنت قطع میشه

می خوام یه سیم مستقیم به مودم وصل کنم فقط مسافت سیم اصلی تا مودم حدود 50 متر است

می خواستم بدونم این مسافت مشکلی ایجاد نمیکنه؟و اینکه اگه چند تا سیم تلفن را با نوار چسب به هم وصل کنم استفاده کنم ایرادی داره؟یا حتما باید سیم یک تکه استفاده کنم؟

غیر از این کار روش دیگری هست نویز را کم کنم؟یکی از دوستام گفت چند تا نویز گیر پشت سر هم استفاده کنم آیا این کار جواب میده؟توی تنظیمات مودم راهی برای کاهش نویز نیست؟

تشکر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سیم تلفن هایی که باریکن کیفیت خطو کم میکنن همینا که تو جعبه مودم هم هستن.

بهتره از یه کابل یه تیکه کلفت و شیلد دار تهیه کنی

نتت چه شرکتیه؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تجربه شخصی من اینو نشون داده که مودم هم روی تویز تاثیر داره.

مثلا وقتی با مودم TP-Link نویز یا همون SNR روی 12 هست با مودم ایسوس SNR (روی همون خط و شرایط) بالای 20 میشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام.

من حدود 4 سال با نویز خط درگیری داشتم. 5 بار هم شرکت ارائه دهنده اینترنت رو عوض کردم سر همین.

قبلا خونه ویلایی بودم و از سر خط ( حیاط) تا دم مودم سیم مستقیم کشیدم نویز به مقدار قابل توجهی کم شد اما هنوز وجود داشت.

بعد از کلی پیگیری متوجه شدم که مشکل از جعبه تلفن ( توی کوچه ) هستش:

6her_onu.thumb.jpg.87371a6c51f37ad231f63c0081819eec.jpg

به قدری وضعیتش خراب بود که تمام کوچه رو خطشون نویز داشتن. هرچقدر هم به مخابرات میگفتیم کاری نمیکردن.

تا اخر خودم دست به کار شدم و کابل مشکی که زیر جعبه میبینید رو با سنگ فرز بریدم و زنگ زدم مخابرات که تلفن قطع شده.

2 روز تلفن کوچه قطع بود! تا اخر سر یکی اومد درست کنه منم رفتم بهش 50 تومن پول دادم که درست و تمیز سیمارو وصل کنه  

خلاصه نویز خط کامل بعد از این جریان خوابید.

-

در مورد وصل کردن چند نویز گیر پشت سر هم بگم که هیچ تاثیری نداره. خودم 5 عدد رو امتحان کردم.

اما اگر کابل مستقیم بکشید به میزان قابل توجهی تغییر رو متوجه میشید.

همچنین کابل تلفن هم میتونید از خود مخابرات بخرید که کیفیت خیلی بالایی داره اما قیمتش 5 برابر سایر کابل هاست.

(کابل مخابرات 6 رشته و 12 رشته داره که به ترتیب مناسب 3 و 6 خط تلفن هست)

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 1 سال بعد...

 

سلام  من این مشکلو چند روزی میشه که دارم هرچی هم میزنگم میگن که مشکل از خطتونه که نویز داره بعدش گفتن 3 ساعت وصلش کن به سر خط مودمو بعد که زنگ زدم گفتن مشکل از سیم کشی های تو خونه اس ، بعد از سر خط سیم کشی کردم تا تو اتاق بازم همین مشکلو دارم چ کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگه کسی ts داره ادرس بده بشینیم بحرفیم چون اونطوری سرعت کارم بیشتر میشه 

تو دانلودم سرعت یهو میشه 1 مگ یهو میشه 10 kb کمکککککککککککککک

 
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...