رفتن به مطلب

دستاوردها و پدیده های علمی جدید


Hamid_5870
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

با سلام خدمت همه دوستان لیون کامپیوتر

گفتم بد نیست یک تاپیک هم مختص دستاوردهای علمی جدید که ارتباط مستقیم با دنیای سخت افزار کامپیوتر نداره ایجاد بشه .

به امید همکاری همه دوستان عزیز

لینک به دیدگاه
Share on other sites

لوگوی پپسی را شامگاه 5 ژوئن (16خرداد 91) در آسمان خاورمیانه روی کره ی ماه مشاهده نمایید! :blink: :blink:

بالاخره پس از مدتها شرکت پپسی توانست طرح تبلیغاتی خود برای تاباندن لوگوی پپسی بر روی کره ماه را که با مخالفت سازمان محیط زیست ملل متحد یو.اِن.ئی.پی مواجه بود را به مرحله ی اجرا برساند .

بر اساس این برنامه اولین پروژه ی آزمایشی تابش نور بر سطح کره ی ماه در تاریخ 5 ژوئن 2012 ...(16 خرداد 91) در منطقه خاور میانه که شرایط مناسب تری را برای انجام این کار دارا می باشد انجام خواهد شد .

زمان دقیق این پدیده ی غیرطبیعی و جالب شامگاه شانزدهم ژوئن به وقت ایران در ساعت 23:30 دقیقه است که در سرتاسر ایران نیز به صورت کامل قابل رویت خواهد بود. مدت تابش احتمالا تنها حدود 15 دقیقه به طول خواهد انجامید

در صورت موفقیت کامل پروژه ،این طرح تبلیغاتی به صورت رسمی در نقاط دیگر جهان توسط شرکت پپسی و احتمالا دیگر غولهای عرصه ی تجارت جهانی اجرا خواهد.

منبع :http://www.imna.ir

ویرایش شده توسط Hamid_5870
لینک به دیدگاه
Share on other sites

با عرض پوزش از دوستان عزیز باید عرض کنم که با وجود اینکه خبرگزاری ایلنا این خبر را اعلام کرده اما در صحت اون شک و تردیدهایی وجود داره.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوربین فیلمبرداری ۳۳ مگاپیکسلی با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه، ضبط ۴ میلیارد پیکسل در هر ثانیه!

16065_2114667267_nhkhitachimay25-620x350.jpg

شبکه تلویزیون ملی ژاپن، NHK تصمیم گرفته است که با تولید و توسعه یک دوربین ویدیویی ۳۳ مگاپیکسلی، فرمت استاندارد پخش برنامه خود را به Ultra High Definition تغییر دهد. در این حالت برنامه ها با رزولوشن 7580 در 4320 پیکسل و تنها بر روی تلویزیون های HDTV پخش خواهند شد. برای مقایسه بد نیست یادآوری کنیم کیفیت 4K که چندی است در برخی تلویزیون ها و دوربین های فیلمبرداری عرضه شده، حداکثر رزولوشنی برابر با 4096 در 3112 پیکسل دارد و رزولوشن فرمت 8K تقریبا 8192 در 4320 پیکسل است.

همچنین سرعت فریم این دوربین ۱۲۰ فریم بر ثانیه (دو برابر حد معمول) است که به معنی ثبت ۴ میلیارد پیکسل در هر ثانیه است. البته این دوربین با سرعت انتقال 51‪.‬2 گیگابیت در ثانیه، به خوبی از پس جابجایی چنین حجم داده ای بر می آید. این تغییر سرعت از ۶۰ به ۱۲۰ فریم در ثانیه، به این دلیل انجام شده که صحنه های سریع در تلویزیون های بسیار بزرگ به صورت تار دیده نشوند و بیننده همواره تصویر شفاف و روشنی در اختیار داشته باشد. سنسور CMOS این دوربین هم با اندازه 24‪.‬7 میلیمتری، یکی از کوچکترین سنسورهای نوری دنیا است که می تواند چنین کیفیت تصویری را تدارک ببیند. البته NHK هنوز به این مشخصات راضی نیست و تصمیم دارد حساسیت نوری این سنسور Ultra HD را تا حد ممکن افزایش دهد.

با این اوصاف ژاپنی ها المپیک لندن را بسیار متفاوت تر از قبل تجربه خواهند کرد!

منبع خبر: وبسایت نارنجی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوستان تا لحضاتی دیگر مشخص میشه که تاباندن لوگوی پپسی بر روی ماه شایعه بوده یا حقیقت؟در هرصورت تبلیغ خوبی برای پپسی هست.چه تابانده بشه و چه تابانده نشه!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...