رفتن به مطلب

آیا هنوز به خرید کارت ‌صدای حرفه‌ای برای pc نیاز است؟


Javadmpower
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

زمانی خرید کارت صدای جانبی برای افزایش کیفیت صدای کامپیوتر، امری ضروری بود؛ اما آیا با بهبود سخت‌افزار صوتی کامپیوترهای امروزی، هنوز هم به خرید آن‌ها نیازی است؟ اگر هنوز درمورد خرید کارت صدا مطمئن نیستید، این مقاله را بخوانید. 

 

سال‌ها بود که نصب کارت ‌صدای حرفه‌ای در کامپیوترهای شخصی تنها راه تجربه‌ی صدای باکیفیت و عالی بود؛ پی‌سی‌های امروزی اما دارای سخت‌افزار صوتی توانمندی در مادربردهایشان هستند. بااین‌حال کارت‌های صدای حرفه‌ای هنوز هم تولید شده و کاربران مخصوص به‌خود دارند.

فایده‌ی کارت صدای حرفه‌ای چیست؟

شرکت‌هایی مانند کریتیو تکنولوژی (Creative Technology) که مدت‌ها سابقه‌ی تولید کارت صدا را دارند، در کنار تولیدکنندگان سخت‌افزار مانند ایسوس و EVGA، همچنان به ساخت سخت‌افزار کارت صدای حرفه‌ای و اختصاصی مشغول هستند.

اما چه کسی آن‌ها را می‌خرد؟ آیا ارزش خرید دارند؟ آیا هنوز به کارت صدای جانبی احتیاجی است با توجه به اینکه کامپیوتر‌های امروزی، سخت‌افزار صدای داخلی دارد؟ جواب این سؤال به نوع نیاز شما بستگی دارد.

 

سخت‌افزار صوتی که در مادربردهای امروزی نصب شده است، کیفیت قابل‌قبولی دارند و اغلب افراد هم از آن‌ها راضی‌اند. بااین‌حال، به دلیلی بسیار ساده، این سخت افزارهای داخلی قادر به ارائه‌ی وضوح، جزییات و جلوه‌ی صدا در حد نمونه‌ی حرفه‌ای نیستند و آن دلیل هم تداخلات صوتی است.

 

* تداخلات صوتی

مشکل عمده‌ای که کیفیت صدای پی‌سی را به‌شدت پایین می‌آورد، تداخلات صوتی ناشی از تکانه‌های الکتریکی است. فضای مادربرد مملو از قطعاتی است که از میان‌شان جریان الکتریکی در حال حرکت است، از تراشه‌ها گرفته تا حافظه‌ی رم (RAM)، اتصالات USB و نورپردازی RGB.

 

تمام این قطعات و فعالیت‌هایشان، در پس‌زمینه نویز و صدای خش‌خشی ایجاد می‌کند که کیفیت عملکرد کلی خروجی پی‌سی را کاهش می‌دهد. بسیاری از مادربردها برای کاهش تداخل احتمالی، قطعات صوتی‌ را در محفظه‌ای ایزوله قرار می‌دهند که با وجود بهبود جزیی، اما همچنان قادر نیست نویز را به‌طور کامل از بین ببرد.

 

البته این تداخلات صوتی همیشه قابل تشخیص نیست و فقط زمانی می‌توان متوجه آن شد که از کامپیوتر بیش از حد کار کشید. اگر هدفون را به پی‌سی وصل کنید و میزان صدای آن را تا آخر بالا ببرید و بعد شروع به انتقال حجم زیادی از فایل کنید، در این حالت ممکن است متوجه نویز پس‌زمینه بشوید. بااین‌حال، احتمال شنیدن نویز پس‌زمینه، زمانی‌که بازی شما در صفحه‌ی لودینگ است یا وقتی در سکوت منتظرید کامپیوتر پردازش سنگینی را انجام دهد، بیشتر از هر زمان دیگری است. 

 

تداخلات صوتی و نویز پس‌زمینه خرید کارت صدا را برای برخی افراد ضروری کرده است

استفاده از کارت صدا تجربه‌ی به مراتب خوشایندتری از گیمینگ به شما می‌دهد، زیرا تمام نویزهای پس‌زمینه را از بین می‌برد. مثلا در مورد بازی The Division 2، کارت صدا، اصوات درون بازی را واضح‌تر و رساتر پردازش و پخش می‌کند. در کنار کارت صدا، اگر از هدفون‌های باکیفیت نیز استفاده کنید، مطمئنا بهترین تجربه را از گیمینگ، تماشای فیلم و شنیدن موسیقی خواهید داشت.

 

* مبدل DAC را فراموش نکنید

 

یکی از رایج‌ترین جواب‌ها به اینکه آیا خرید کارت صدای جانبی برای کامپیوتر شخصی واجب است یا خیر، این است که خرید هدفون باکیفیت به مراتب به‌صرفه‌تر و معقولانه‌تر است.

 

هدفون باکیفیت بدون شک تجربه‌ی صوتی شما را بهبود می‌بخشد، اما به‌تنهایی نمی‌تواند از پس تداخلات الکتریکی درون مادربرد و سروصداهای پس‌زمینه برآید. درواقع، هدفون خوب حتی ممکن است این نویزهای ناخوشایند را واضح‌تر و برجسته‌تر کند.

 

کارت صدای جانبی اما تمام فرایندهای صوتی را ورای «نویز» مادربرد انجام می‌دهد. اگرچه این کارت هنوز به منشا تداخلات نزدیک است، اما گاهی همین بهبود ساده در درگاه PCIe تفاوت چشمگیری ایجاد می‌کند.

 

البته کارت صدا تنها راه‌حل مشکلات صدای پی‌سی نیست؛ راه‌حل دیگر استفاده از مبدل صدای دیجیتال به آنالوگ (DAC) است که سیگنال‌های صوتی دیجیتال را به صدای آنالوگ تبدیل می‌کند تا برای هدفون یا اسپیکر قابل استفاده باشد.

 

مبدل صدای دیجیتال به آنالوگ (DAC) راه‌حل دیگری برای حذف نویز پس‌زمینه است

مبدل DAC را می‌توان روی میز قرار داد و برخلاف کارت صدای داخلی، می‌توان از آن برای چنیدن دستگاه به‌طور هم‌زمان استفاده کرد. استدلال افرادی که DAC را به کارت صدا ترجیح می‌دهند، این است که این مبدل بسیار بهتر، صدا را از هر اختلال الکتریکی در مادربرد جدا می‌کند.

 

* خرید کارت صدای حرفه‌ای برای چه افرادی لازم است؟

 

هیچ تردیدی در خصوص بهبود تجربه‌ی صوتی پس از استفاده از کارت صدا وجود ندارد. بااین‌حال، اینکه خرید کارت صدا ارزش هزینه‌ی آن را دارد یا خیر، به تجربه‌ی شخصی، علایق و بودجه‌ی شما بستگی دارد. بررسی سیستم صوتی حرفه‌ای مانند معیارهای توان پردازش گرافیکی، قابل محاسبه نیست.

 

درمورد سیستم صوتی، با کلماتی مانند گرما، دامنه‌ی دینامیکی بیشتر، باس عمیق‌تر، و وضوح صدا سروکار دارید و تمام این موارد کاملا به نظر شخصی شما و برداشت شما از یک تجربه‌ی صوتی ایده‌آل بستگی دارد.

 

اگر دنبال بهترین تجربه‌ی صوتی ممکن از کامپیوتر هستید، خرید کارت صوتی یا مبدل DAC تمام مشکلات کیفیت صدا را که حتی هدفون‌های حرفه‌ای نمی‌توانند حل کند، برطرف خواهد کرد. از طرفی، اگر از اسپیکر بیشتر از هدفون استفاده می‌کنید، مطمئنا خرید کارت صدای حرفه‌ای بسیار سودمند خواهد بود.

 

اگر هم تا به حال متوجه هیچ تداخل صوتی و سروصدای پس‌زمینه نشده‌اید، احتمالا بهتر است بودجه‌ی خود را به‌جای خرید کارت صدا، صرف خرید هدفون باکیفیت کنید. اما اگر تونایی خرید هردو را دارید، دیگر جای شکی وجود ندارد. افراد زیادی بعد از نصب کارت صدا یا استفاده از مبدل DAC، و خلاص شدن از شر هرگونه تداخل صوتی، تمایل دارند در قدم بعدی، هدفونی خوب و باکیفیت هم به مجموعه‌یشان اضافه کنند.

 

 

 

download (4).jpeg

ویرایش شده توسط Javadmpower
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام. منبع ترجمه شده که از روش کپی برداری شده: https://www.zoomit.ir/hardware/365793-do-you-need-dedicated-sound-card-pc/

من داخل متن ذکر منبع رو مشاهده نکردم .با توجه به کپی شدن کامل مطالب بهتره حداقل یا منبع اصلی یا منبع ترجمه شده رو قرار بدین.یا حداقل زحمت میکشیدین تیتر مطلب رو یه نقطه پس و پیش میزاشتین نه کپی مستقیم مطلبی که شخص دیگه ای زحمتشو کشیده.

موفق باشین.

ویرایش شده توسط mohsen.dehvari
  • لایک 1
  • ممنونم 1
  • حالم خوب شد 1
  • چرا؟! 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

متن جالبی بود. ولی فکر می‌کنم شدت این مسئله در مادربوردهای رده بالا خیلی کمتر باشه چون من شخصا تجربه‌اش نکردم هیچوقت این خش خش پس زمینه رو. و حجم صدا هم بالا می‌ذارم داخل بازی‌های fps

 

شاید کسی که کارش حرفه‌ای موسیقی هست متوجه بشه تفاوتش رو البته ولی من حس نکردم نیاز باشه تا الان

 

مادربورد: سری ماکسیموس

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 ساعت قبل، mohsen.dehvari گفته است :

سلام. منبع ترجمه شده: https://www.zoomit.ir/hardware/365793-do-you-need-dedicated-sound-card-pc/

من داخل متن ذکر منبع رو مشاهده نکردم .با توجه به کپی شدن مطالب بهتره حداقل یا منبع اصلی یا منبع ترجمه شده رو قرار بدین.

موفق باشین.

لزومی نداره دوست عزیز جایزه ای هم کسی به کسی نمیده برا ذکر منبع

اونم از نفرات قبلی کوپ زده

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

فکر کنم با یه تشکر خشک و خالی 

میشه هزینه حتی همین چند دقیقه اندک واسه قول دوستان کپی پیست کردن این مطلب رو به ایشون که زحمتش رو کشیدن داد

همیشه اشکالاتی هست 

ولی درگوشی و تو جمع نگفتن تاثیرش هزاران برابره

ممنون آقا جواد گل 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام خدمت اقا جواد عزیز.

ببینید اصولا صدا سلیقیه ای هست. و نمیشه این رو منکر شد.

اینکه بگیم کارت صدای انبرد کلا رد شدست این اشتباهه چرا؟
شما صدای کارت صدای مین برد های اند امروزی رو گوش کن بعدش برو کارت صدای میان رده رو به بالا رو هم گوش بده. تقریبا تفاوتی ندارن.

اما مهمتر از اون همیشه ارزش در برابر مبلغ پرداختیه.

ینی شما با چه هزینه ای چی به دست میاری؟

الان ی کارت صدای خوب تقریبا هم قیمت ی مین برد میان ردس!
کارت صدای خارج از محیط کیس به شدت توصیه میشه چون کلا از فضای داخل کیس بیرون رفتن DAC باعث کاهش THD و به هم ریختگی صدا تو ولوم بالا میشه. قیمتش هم خدا تومنه.

اما کارت صدایی ک داخل کیس نصب میشه تقریبا در بهترین حالت 20 درصد دیتیل بهتر میده ک برای شنیدن این 20 درصد باید اسپیکر های اند بخری. پس کلا شنیدن اون دیتیل ی کار بسیار هزینه بری هست.

من ب عنوان کسی ک چندین سال کارش صدا بوده و همیشه هم صدای کیفیتی گوش داده نظرم اینه.

شما هزینه ای ک میخای برای کارت صدا بدی رو بزار رو مین و مینی بخر که چیپست صداش چیزی جز ریلتک باشه. کریتیو یا روج اسوز یا سابر یا برند های دیگه که با تولید کننده ها کار میکنن کارت صدا های بسیار خوبی رو به صورت انبرد بهتون ارائه میدن.

البته این در شرایطیه ک بتونید مین برد های اند بخرید. اگر قراره میان رده بخرید حتما کارت صدا گزینه بسیار بهتریه و بعدش اسپیکر خوب.

در کل مهمترین کار تو یه سیستم صوتی خوب رو DAC انجام میده. که به صورت راحت تر میشه اون قسمتی که صدا رو از دیجیتال ینی ترک MP3 میکنه انالگ ینی یه جریان با ولتاژ بالاتر و صدا.

شما بهترین قطعات رو داشته باشی اما DAC خوب نباشه مطمعنا صداتون دلچسب نمیشه.

و اینکه DAC قطعه خاصی نیست یه پروسس ک از لحظه دریافت ورودی دیجیتال تا لحظه خروجی صدا ادامه پیدا میکنه و هر برند این رو برای خودش طراحی میکنه تو محصولاتش. معمولا ی ای سی مرکزی داره بعدش میشه خازن های صوتی و ...

برند هاییی که از قدیم DAC فوق العادی خوبی داشتن سونی بوده سنسویی بوده آکایی بوده پایونیر بوده کنوود بوده الپاین بوده کلاریون بوده مک ادیو بوده و برند های مطرح ک همگی وقتی برد رو باز میکنی خازن های صوتی بسیار خوب و قوی مثل النا سیلمیک میبینی یا نیچکن های گلد ک جدیدا خیلی معروف شدن تو مین برد ها اکثرا هستن، خازن های خیلییی خوبین.

بدترین DAC که تو عمرم صداش رو شنیدم ریلتک انبرد مین بوده. نمیدونم چی فک کردن ولی واقعا اشغاله.

برای فهمیدن تفاوت DAC خوب با بد اول نیاز ب گوش تمرین کرده دارید.

بعد با ی مدل اسپیکر که ریت نرمال داره نیاز نیست های اند باشه. صدای مین برد رو بیشتر از 90 درصد کنید و صدای اسپیکر رو شصت درصد درصد اگر تن صدا عوض شد ینی نت ها غیر شفاف شنیده شدن ینی اون DAC به درد نمیخوره.

هرچی بتونید تو ولوم بالا صدای استیبل تر و گرم تر و با ثبات تر بگیرید ینی DAC داره کارش رو درست انجام میده.

اسپیکر بعد از 80 درصد ولومش صداش ب هم بریزه ینی متریال خوبی نداره.

اون قضیه نویزی ک گفته شد کاملا درسته و اون عوامل کاملا ایجاد کننده نویز هستن ک جلوگیری از ورودشون ب پروسه صدا سخته به همین دلیله که مین های جدید از ایزوله بودن قسمت صدا به عنوان نقطه قوت صحبت میکنن.

ولی خب ی بحث مهمی ک هست اینه که چند نفر حاضرن DAC خارج کیس استفاده کنن! من ب شخصه ترجیح میدم همه چیم توی کیس باشه جم و جور. خیلی باید ادیو فیل باشی ک بری سراغ اون حرکت.

الان شما اگر از کابل SPDIF استفاده کنید DAC میره تو اسپیکر انجام میشه و مین از مدار خارج میشه! من وقتی با C6XD از کابل SPDIF استفاده میکنم ضعف شدید این برند تو DAC مشهوده برام ب همین دلیل سوکت 3.5 و DAC کریتیو رو ترجیح میدم.

موفق باشید.

ویرایش شده توسط Ali Subi
لینک به دیدگاه
Share on other sites

اصلا به سلیقه ربط نداره

هر چیزی با کفیتش تجربه ای جدید برای ادم به وجود میاره

قطعا دک امپ با کیفیت با هدفون حرفه ای یا حداقل یه هدفون رفرنس مثل M50x تجربه ای جذاب  جدید و متفاوت برای شنونده ایجاد میکنه

مادربرد x470  ایسوس با پشتیبانی از 32bit  دک با کیفیتی داشت من تست کردم فقط حجم صدا کم بود فقط نیاز به آمپ داشت

من الان دک دراگون فلای دارم که دقیقا کیفیت و حجم صدا دو برابر Crystal Sound 3 ایسوس هست

بهترین صدایی که شندیم برای برند cowon هستش واقعا می تونم بگم اعجاب انگیز و لذت بخشه جوری که دلت میخواد همه اهنگ های آرشیوت رو دو باره گوش بدی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 8 ساعت قبل، Ali Subi گفته است :

سلام خدمت اقا جواد عزیز.

ببینید اصولا صدا سلیقیه ای هست. و نمیشه این رو منکر شد.

اینکه بگیم کارت صدای انبرد کلا رد شدست این اشتباهه چرا؟
شما صدای کارت صدای مین برد های اند امروزی رو گوش کن بعدش برو کارت صدای میان رده رو به بالا رو هم گوش بده. تقریبا تفاوتی ندارن.

اما مهمتر از اون همیشه ارزش در برابر مبلغ پرداختیه.

ینی شما با چه هزینه ای چی به دست میاری؟

الان ی کارت صدای خوب تقریبا هم قیمت ی مین برد میان ردس!
کارت صدای خارج از محیط کیس به شدت توصیه میشه چون کلا از فضای داخل کیس بیرون رفتن DAC باعث کاهش THD و به هم ریختگی صدا تو ولوم بالا میشه. قیمتش هم خدا تومنه.

اما کارت صدایی ک داخل کیس نصب میشه تقریبا در بهترین حالت 20 درصد دیتیل بهتر میده ک برای شنیدن این 20 درصد باید اسپیکر های اند بخری. پس کلا شنیدن اون دیتیل ی کار بسیار هزینه بری هست.

من ب عنوان کسی ک چندین سال کارش صدا بوده و همیشه هم صدای کیفیتی گوش داده نظرم اینه.

شما هزینه ای ک میخای برای کارت صدا بدی رو بزار رو مین و مینی بخر که چیپست صداش چیزی جز ریلتک باشه. کریتیو یا روج اسوز یا سابر یا برند های دیگه که با تولید کننده ها کار میکنن کارت صدا های بسیار خوبی رو به صورت انبرد بهتون ارائه میدن.

البته این در شرایطیه ک بتونید مین برد های اند بخرید. اگر قراره میان رده بخرید حتما کارت صدا گزینه بسیار بهتریه و بعدش اسپیکر خوب.

در کل مهمترین کار تو یه سیستم صوتی خوب رو DAC انجام میده. که به صورت راحت تر میشه اون قسمتی که صدا رو از دیجیتال ینی ترک MP3 میکنه انالگ ینی یه جریان با ولتاژ بالاتر و صدا.

شما بهترین قطعات رو داشته باشی اما DAC خوب نباشه مطمعنا صداتون دلچسب نمیشه.

و اینکه DAC قطعه خاصی نیست یه پروسس ک از لحظه دریافت ورودی دیجیتال تا لحظه خروجی صدا ادامه پیدا میکنه و هر برند این رو برای خودش طراحی میکنه تو محصولاتش. معمولا ی ای سی مرکزی داره بعدش میشه خازن های صوتی و ...

برند هاییی که از قدیم DAC فوق العادی خوبی داشتن سونی بوده سنسویی بوده آکایی بوده پایونیر بوده کنوود بوده الپاین بوده کلاریون بوده مک ادیو بوده و برند های مطرح ک همگی وقتی برد رو باز میکنی خازن های صوتی بسیار خوب و قوی مثل النا سیلمیک میبینی یا نیچکن های گلد ک جدیدا خیلی معروف شدن تو مین برد ها اکثرا هستن، خازن های خیلییی خوبین.

بدترین DAC که تو عمرم صداش رو شنیدم ریلتک انبرد مین بوده. نمیدونم چی فک کردن ولی واقعا اشغاله.

برای فهمیدن تفاوت DAC خوب با بد اول نیاز ب گوش تمرین کرده دارید.

بعد با ی مدل اسپیکر که ریت نرمال داره نیاز نیست های اند باشه. صدای مین برد رو بیشتر از 90 درصد کنید و صدای اسپیکر رو شصت درصد درصد اگر تن صدا عوض شد ینی نت ها غیر شفاف شنیده شدن ینی اون DAC به درد نمیخوره.

هرچی بتونید تو ولوم بالا صدای استیبل تر و گرم تر و با ثبات تر بگیرید ینی DAC داره کارش رو درست انجام میده.

اسپیکر بعد از 80 درصد ولومش صداش ب هم بریزه ینی متریال خوبی نداره.

اون قضیه نویزی ک گفته شد کاملا درسته و اون عوامل کاملا ایجاد کننده نویز هستن ک جلوگیری از ورودشون ب پروسه صدا سخته به همین دلیله که مین های جدید از ایزوله بودن قسمت صدا به عنوان نقطه قوت صحبت میکنن.

ولی خب ی بحث مهمی ک هست اینه که چند نفر حاضرن DAC خارج کیس استفاده کنن! من ب شخصه ترجیح میدم همه چیم توی کیس باشه جم و جور. خیلی باید ادیو فیل باشی ک بری سراغ اون حرکت.

الان شما اگر از کابل SPDIF استفاده کنید DAC میره تو اسپیکر انجام میشه و مین از مدار خارج میشه! من وقتی با C6XD از کابل SPDIF استفاده میکنم ضعف شدید این برند تو DAC مشهوده برام ب همین دلیل سوکت 3.5 و DAC کریتیو رو ترجیح میدم.

موفق باشید.

خیلی ممنون بابت توضیحات شما دوست عزیز

شخصا کامپیوتر رو برای فیلم و بازی استفاده میکنم و هیچ علاقه ای به موسیقی گوش دادن ندارم باهاش

هرچند اسپیکر حرفه ای هم دارم

ولی برای موسیقی امپ یاماها و باند جدا استفاده میکنم

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 4 ماه بعد...

به به عجب چیزی آپ شد 

ندیده بودم این تاپیک رو

مرسی از استارتر بابت اطلاعات خوبی که قرار دادن

در در ۱۳۹۹/۱۰/۲۱ در 18:51، MasoudK96 گفته است :

متن جالبی بود. ولی فکر می‌کنم شدت این مسئله در مادربوردهای رده بالا خیلی کمتر باشه چون من شخصا تجربه‌اش نکردم هیچوقت این خش خش پس زمینه رو. و حجم صدا هم بالا می‌ذارم داخل بازی‌های fps

 

شاید کسی که کارش حرفه‌ای موسیقی هست متوجه بشه تفاوتش رو البته ولی من حس نکردم نیاز باشه تا الان

 

مادربورد: سری ماکسیموس

اینکه سیستم صوتی مادربرد کافی باشه برای هر کس یا نه بنظرم به چند عامل وابسته هست

مهم ترینش سطح توقع شخص هست

وقتی کسی به صدای خیلی ناب نیاز نداره خوب طبیعتا نباید هم براش هزینه اضافی کنه

...........................................................................................................................................

 

یه جمله ای هست که زیاد میشنویم

<<کارت صدای مادبرد ها تو سال های اخیر خیلی پیشرفت کردن و دیگه نیازی به خرید امپ و دک مجزا نیست>>

به طور مشابه

<< دوربین های تلفن همراه تو سال های اخیر خیلی پیشرفت کردن و دیگه نیاز به خرید دوربین واقعی نیست>>

قطعا هممون این جمله هارو زیاد شنیدیم.

قضیه چیه؟

بله قطعا برای من نوعی که کاربر عادی هستم و میخوام چهار تا موزیک عادی گوش بدم و نه صدای با بیت ریت بالا قراره داشته باشم و نه ... و من نوعی که گوشی رو برای چند تا عکس خانوادگی میخوام و نه عکاسی حرفه ای طبیعتا نباید براش هزینه زیاد کنم و همون گوشی و مادربرد کار راه انداز هست.

ولی برای کسی که قراره از اون کیفیت بالا استفاده کنه کاملا واضحه که امپ و دک های واقعی و اکسترنال و همچنین دوربین های واقعی ابدا قابل مقایسه با نمونه های مادربرد نیستن حتی اگر اون مادربرد 2 هزار دلار باشه.

تفکیک صدا ، جزییات و اعوجاج پایینی که امپ و دک اکسترنال داره در سطحی غیر قابل مقایسه با مادربرد ها هست ولی قبل از هزینه کردن برای امپ و دک باید حتما سه نکته مورد توجه قرار بگیره

1. من دوربین dslr بخرم و باهاش عکس بگیرم بیام با گوشی مقایسه کنم شاید هیچ فرقی نبینم یا حتی بگم عکس گوشی بهتره. چرا؟ چون من ادیت بلد نیستم و اون قدرت دوربین تو عکس raw خودشو میتونه کامل نشون بده تو زمینه صدا هم همینه یعنی قبل از هزینه کردن فرد باید الفبای صوتی رو بلد باشه و کار با اکولایزر رو یاد بگیره و این رو بدون اغراق میگم یه هدفون 200 دلاری با اکولایزر درست میتونه عملکرد بسیار بهتری از هدفون 300 دلاری بدون اکولایزر داشته باشه ( تو رنج های قیمتی های اند یعنی حدود 700 دلار به بالا این قضیه متفاوته)

 

2. امپ و دک صدا رو تولید میکنن عالی هم تولید میکنن (مثال : من رفتم گرافیک 4090ti خریدم ولی با مانیتور 60 هرتز)  ولی اون هدفونی که تهیه میکنم باید اینقدری قدرتمند باشه که بتونه از پتانسیل اون امپ و دک استفاده کنه و قطعا اگر بیاییم یه امپ و دک حرفه ای رو به یه هدفون گیمینگ ارزون قیمت متصل کنیم هیچ تغییر خاصی رو متوجه نمیشیم. طبق بررسی هایی که خودم کردم هدفون های زیر 350 دلار ارزش هزینه کردن برای امپ و دک رو ندارن و بهتره از همون مادربرد استفاده بشه.

و ضمنا دک های زیر 80 90 دلار گاها عملکرد هایی ضعیف تر از بعضی مادربرد ها دارن پس  یا نخرین یا اگر میخرین یه چیز ارزشمند بخرین.

 

3. نکته ای که بسیاری از افراد ازش نامطلع هستن سیم هست. بله سیم البته این موضوع بیشتر تو کلاس های فای صدق میکنه ولی بنظرم باید هر کسی که قراره  بیش از 600 دلار برای سیستم صوتیش خرج کنه از این موضوع مطلع باشه که سیم هدفون تاثیر اساسی تو کیفیت خروجی داره چرا که اون دک هر چقدر هم با کیفیت باشه اگر سیم بی کیفیت باشه اون صدا در طول مسیر خلوصش رو از دست میده و خراب میشه پس اگر یه روزی به سرتون زد که یه سیستم صوتی اورکیل ببندین حتما حتما یه بخشی از بودجه رو برای خرید سیم خوب کنار بذارین ( اگر سیم داخل جعبه هدفون کیفیت خوبی نداره)

 

 

اگر دوستان علاقه دارن اطلاع بدن که راهنمای خرید تجهیزات صوتی ( ترکیب هدفون و آمپ و دک) تو رنج های قیمت متفاوت رو آماده کنم و داخل فروم منتشر و در هر رنج قیمتی بهترین ترکیب ها رو برای سلایق متفاوت معرفی کنم.

ویرایش شده توسط Alirezatha
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...