رفتن به مطلب

تاپیک جامع بحث‌ها و مشکلات مربوط به گلوگاه سیستم و قطعات


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

داداش دیگه انقدم فاصله نیست نیست. 4/5 درصد آره. ولی نه 40/50 درصد!

احتمالا منظور شما TITAN X هست!

من دارم TITAN ساده رو میگم.

 

TITAN مال 2013 هست ولی TITAN X مال 2015

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 1.2k
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

تصاویر ارسال شده

درود

 

یک سیستم در حالت SLI دو عدد کارت Zotack GTX 980 Ti AMP! Extreme Edition  با Cpu 5930K در حال کار هست و مشکلی نیست .

 

سوال اینجاست با توجه به اینکه 5930K دارای 40 PCI Lane و 6700k دارای 16 PCI Lane هست .

(در 5930k حالت 16/16 و در 6700k حالت 8/8 خواهد شد)

 

آیا SLI 980 TI روی 6700K گلوگاه میشه یا خیر ؟

 

با تشکر

 

 

سلام دوست عزیز،

 

SLI 980 Ti برای 4790K هم گلوگاه نخواهد شد، چه برسه به 6700K که از 4790K قویتره.

 

جای هیچ نگرانی نیست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 1 ماه بعد...

خواهشن برای منافعتون نگین.سیپیو i3 3240 برای gtx 970 گلوگاه هست؟ چند درصد؟یا اینکه با اومدن دایرکت 12 کمبودش رفع نمیشه؟

Sent from my HUAWEI Y320-U30 using Tapatalk

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خواهشن برای منافعتون نگین.سیپیو i3 3240 برای gtx 970 گلوگاه هست؟ چند درصد؟یا اینکه با اومدن دایرکت 12 کمبودش رفع نمیشه؟

Sent from my HUAWEI Y320-U30 using Tapatalk

100% بله

 

CPU 4160 و 4170 در بعضی از بازی های سنگین حدود 5-6 تا FPS گلوگاه میکنن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یکم ساده تر توضیح میدین؟ ممنون میشم

Sent from my HUAWEI Y320-U30 using Tapatalk

6تا5fpsمیشه چند درصد؟یا چند فریم؟

Sent from my HUAWEI Y320-U30 using Tapatalk

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
لینک به دیدگاه
Share on other sites

چند بار یه سوال رو می پرسید؟

عجبا

 

http://forum.lioncomputer.ir/index.php?showtopic=53067

 

fps = frame per second

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوست خوب تاپیک تکراری   http://forum.lioncomputer.ir/index.php?showtopic=53074

حذف شد!!!

 

تکرار بشه دسترسی به ارسال پست محدود خواهد شد. رعایت کنین لطفاً

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ببخشید درست بهم نفهموندین

Sent from my HUAWEI Y320-U30 using Tapatalk

هر یک fps برابر یک فریم هست؟پس انگار 6فریم کم دارم

Sent from my HUAWEI Y320-U30 using Tapatalk

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوست عزیز fps یعنی تعداد تصاویری که در یک ثانیه نشون میده و fps استاندارد برای بازی 60

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوست عزیز fps یعنی تعداد تصاویری که در یک ثانیه نشون میده و fps استاندارد برای بازی 60

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

 

ویرایش شد

ویرایش شده توسط DEnnIES
لینک به دیدگاه
Share on other sites

تصحیح می کنم fps استاندارد برای چشم 60fps هست

حالا می خواهد بازی باشه

انیمیشن باشه

فیلم باشه و ...

این استاندارد کجا تعریف شده!؟

چون من همچین چیزی نشنیدم...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این استاندارد کجا تعریف شده!؟

چون من همچین چیزی نشنیدم...

 

من حرفمو پس میگیرم :D

ویرایش شده توسط DEnnIES
لینک به دیدگاه
Share on other sites

الان تمامی انیمیشن هارو 60fps رندر می کنن

حتی زمان کارتون های دو بعدی که با دست می کشیدن

هر 60 تا کاغذ و تو یک ثانیه نشون می دادن که همون 60fps میشد (البته تو کار های حرفه ای تو کار های عادی 30 بود)

یا حتی (یه حالت هست عروسک هار تکون میدن عکس میگیرن کارتونش می کنن) تو اونم هر 60 عکس در یک ثانیه نمایش داده میشه (البته تو کار های حرفه ای تو کار های عادی 30 بود)

چون بالاتر از اون تقریبا برای چشم های عادی قابل تشخیص نیست و به صرفه نیست

و پایین تر از اون هم تیک میزنه و باعث میشه کار غیر حرفه ای به نظر بیاد

حتی تو مانیتور ها هم هر 60 fps میشه 1.6 میلی ثانیه

برای همین میگن مانیتور های با تاخیر 1 میل با 2 میل تو تصویر فرق ندارن

چون چشم نمی تونه تشخیص بده!

تر ابتدا توی سینمای کلاسیک 24fps بوده و توی تصویر برداری ویدیویی 25 fps.

جدای از این بحث پراگرسیو یا اینترلیسد بودن تصاویر هم هست، همچنین تاثیر توالی تصاویر روی شبکیه چشم و چند پدیده ی دیگر که ترکیب شون احساس پیوستگی به تصاویر پیاپی می ده. در stop motion و برخی خرق عادتهای اولیه که الان جزء زبان بصری شده اند ممکنه ملاحظه های دیگری هم دخیل بشه.

تصور من این هست که بازی های رایانه ای رو باید با معیارهای خودشون سنجید، گذشته از این که 60fps احتمالا هیچ جا استاندارد نیست. اگر چیزی رو بشه در صنعت ویدئو به دلیل کاربری عمده ش عمومی تر دانست، 25p یا 50i هست.

ویرایش شده توسط سعید بهمنیان
لینک به دیدگاه
Share on other sites

الان تمامی انیمیشن هارو 60fps رندر می کنن

حتی زمان کارتون های دو بعدی که با دست می کشیدن

هر 60 تا کاغذ و تو یک ثانیه نشون می دادن که همون 60fps میشد (البته تو کار های حرفه ای تو کار های عادی 30 بود)

 

یا حتی (یه حالت هست عروسک هار تکون میدن عکس میگیرن کارتونش می کنن) تو اونم هر 60 عکس در یک ثانیه نمایش داده میشه (البته تو کار های حرفه ای تو کار های عادی 30 بود)

چون بالاتر از اون تقریبا برای چشم های عادی قابل تشخیص نیست و به صرفه نیست

و پایین تر از اون هم تیک میزنه و باعث میشه کار غیر حرفه ای به نظر بیاد

 

حتی تو مانیتور ها هم هر 60 fps میشه 1.6 میلی ثانیه

برای همین میگن مانیتور های با تاخیر 1 میل با 2 میل تو تصویر فرق ندارن

چون چشم نمی تونه تشخیص بده!

دوست عزیز داری یک سری دلیل رو خودت در نظر میگیری و همون رو هم با یک سری دلیل دیگه که باز خودت در نظر گرفتی ثابت میکنی!

 

اولا اگه مانیتور قرار باشه هر 1.6 میلی ثانیه یک تصویر نشون بده، 60fps نمیشه! برابر عدد عجیب غریب 625fps میشه!

دوما استاندارد صنعت سینمایی 24fps هست نه 60fps

سوما اگه فریم ها مرتب نشان داده بشن و پراکنده نباشن، چشم انسان قادر نیست تصاویر سریع تر از 24 از هم تشخیص بده و به همین دلیل بصورت ویدیو اونارو میبنه نه تصویر ثابت. 

 

اینکه بعضی فیلم ها رو با fps بالاتر تولید میکنن، برای کیفیت بیشتر هست، این دلیل بر استاندارد بودن اون تعداد فریم نیست!

مثلا مسابقات جام جهانی فکر کنم با دوربین های 1000fps فیلم برداری میشدن! این برای این نیست که استاندارد اینه، دلیلش این بود که وقتی صحنه آهسته نشون میده کیفیت بالاتری داشته باشه!

 

 

تو بازی ها چون فریم ها مرتب رندی نمیشن، ممکنه فاصله فریم اول با دوم کمتر از فاصله فریم دوم با سوم باشه و ... ، به همین دلیل FPS باید بالاتر باشه!

مثلا من همیشه FPS رو روی 40 قفل میکنم، این 2 تا امتیاز به شما میده، اول اینکه فشار روی گرافیک کنترل شده هست و FPS یهو نمیره بشه 70 بعد تا 25 پایین بیاد و ...

و چون فشار روی گرافیک کمتر شده، فریم ها مرتب تر هستند.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اگه مانیتور قرار باشه هر 1.6 میلی ثانیه یک تصویر نشون بده، 60fps نمیشه! برابر عدد عجیب غریب 625fps میشه!

 

0.16 بود منظورم اشتباه شد

حق با شماست من قانع شدم

تو بازی ها چون فریم ها مرتب رندی نمیشن، ممکنه فاصله فریم اول با دوم کمتر از فاصله فریم دوم با سوم باشه و ... ، به همین دلیل FPS باید بالاتر باشه!

مثلا من همیشه FPS رو روی 40 قفل میکنم، این 2 تا امتیاز به شما میده، اول اینکه فشار روی گرافیک کنترل شده هست و FPS یهو نمیره بشه 70 بعد تا 25 پایین بیاد و ...

و چون فشار روی گرافیک کمتر شده، فریم ها مرتب تر هستند.

 

اهان منم دنبال همین بودم

من چطوری می تونم این کار رو بکنم با کارتم

مثل الان تو farcry 4 فریم اکثرا 60 هست گاهی تا 1000 میره!

ویرایش شده توسط DEnnIES
لینک به دیدگاه
Share on other sites

0.16 بود منظورم اشتباه شد

حق با شماست من قانع شدم

 

اهان منم دنبال همین بودم

من چطوری می تونم این کار رو بکنم با کارتم

مثل الان تو farcry 4 فریم اکثرا 60 هست گاهی تا 1000 میره!

من با نرم افزار ZOTAC FireStorm این کار رو میکنم.

*گرافیک من ZOTAC هست، نمیدونم روی برند های دیگه هم جواب میده یا نه...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خواهشن برای منافعتون نگین.سیپیو i3 3240 برای gtx 970 گلوگاه هست؟ چند درصد؟یا اینکه با اومدن دایرکت 12 کمبودش رفع نمیشه؟

Sent from my HUAWEI Y320-U30 using Tapatalk

 درود بر شما

بله

در کمینه ترین حالت  نزدیک به 10 درصد افت فریم خواهید داشت.

و برای اجرای روان بازی میبایست در کمینه ترین حالت 24 فریم بر ثانیه (fps) بازی شما اجرا بشه.

بیشترین افت فریم شما بستگی به بازی و در واقع به موتور بازی شما داره که چه مقدار کار رو توسط پردازنده انجام میده.

البته با افزایش رزولیشن بازی نسبت افت فریم بیشتر میشه.

برای جلوگیری از هرگونه مشکل داشتن یه پردازنده  با چهار هسته ی واقعی و البته قدرتمند.

در مورد عملکرد دایریکس 12 نمیشه پیش بینی کرد.

ویرایش شده توسط mipmap2016
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در بازی های سنگین مثل gta - ویچر - بتمن و... نه تنها کاهش فریم دارید بلکه دراپ فریم هم خیلی شدیدتر میشه به خاطر ناتوانی پردازنده ولی اگه قصد اجرای بازی های ساده تر و گرافیک محور تر دارید مثل pes و فیفا یا مثلا بازی game of thron و از این دست بازی ها همین پردازنده هم کافی هست ولی منتها خوب برای این بازی ها نیازی به 970 نیست مگر این که بخواین در رزولوشن های خیلی بالایی بازی کنید .

در رابطه با کنترل فریم که کاربر dennies سوال فرمودن نرم افزار bandicam یکی از بهترین نرم افزارهای برای این کار هست ف هم بهترین موتورهای ضبط تصویر داره و هم میشه فریم رو هر مقدار دلخواهی که دوست دارین تعیین کنید .

بعضی دوستان به اشتباه منظور من رو ممکنه اشتباه بگیرن ، این نرم افزار هم کنترل فریم بازی هارو در اختیار میتونه بگیره و هم کنترل فریم هنگام فیلم برداری ، لازم نیست حتما فیلم برداری بشه از صفحه تا فریم کنترل بشه ، فقط کافیه در قسمت 

FPS این نرم افزار FPS limit رو فعال کنید و مقدار دلخواه رو وارد کنید و hotkey مورد نظرتون رو هم مشخص کنید که بتونید داخل بازی هم فعال و غیر فعالش کنید ، فقط یادتون باشه تیک گزینه only when capturing رو بردارید تا نیازی به فیلم برداری نباشه .

لینک دانلود از سایت اصلی شرکت سازنده : http://www.bandicam.com/downloads/

نسخه های کرک شده هم به وفور یافت میشه در نت .

ویرایش شده توسط bighero7
لینک به دیدگاه
Share on other sites

خواهشن برای منافعتون نگین.سیپیو i3 3240 برای gtx 970 گلوگاه هست؟ چند درصد؟یا اینکه با اومدن دایرکت 12 کمبودش رفع نمیشه؟

Sent from my HUAWEI Y320-U30 using Tapatalk

دوست عزیز جواب شما یک کلمست : بله. :)

برای 970 شما حتما باید یک سی پی i5 در حد 4460 داشته باشین و با سی پی یو i3-3240 حداکثر از یک 950 میشه بدون گلوگاه یا کمی گلوگاه استفاده کرد. ^_^

البته به این معنا نیست که برای سیستم مشکلی پیش میاد اما 970 با این سی پی یو کارایی لازم رو نخواهد داشت و خریدنش فایده ای نداره. :eek:

ویرایش شده توسط Hossein74
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوستان.

ایا سی پی یو i3 4370 یا 4360 برای کارت گرافیک Asus hd 7950 با اورکلاک دستی و رم 8 گیگ کافیه و گلوگاه نمیشه؟

i5 4690 چه طور؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوستان.

ایا سی پی یو i3 4370 یا 4360 برای کارت گرافیک Asus hd 7950 با اورکلاک دستی و رم 8 گیگ کافیه و گلوگاه نمیشه؟

i5 4690 چه طور؟

سلام دوست عزیز. @};-

با 4360 و 4370 احتمالا گلوگاه نشه یا اگه بشه کم هست و زیاد به چشم نمیاد. *dry#

با 4690 به هیچ وجه من الوجود.(از سرشم زیاده) :D

ویرایش شده توسط Hossein74
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوست عزیز. @};-

با 4360 و 4370 احتمالا گلوگاه نشه یا اگه بشه کم هست و زیاد به چشم نمیاد. *dry#

با 4690 به هیچ وجه من الوجود.(از سرشم زیاده) :D

مرسی دمت گرم @};- @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بستگي به اون گيم داره. مثلا gta v با گرافيک فسيل 5850 هم با i3 3220 لگ اف پي اس زيادى داشت و نميشد بازى کرد. چه برسه به 970

توى اين نوع بازى ها , بيشتر تعداد هسته هاى اصلي و فيزيکال مهمه تا مثلا دو هسته و چهار ترد.

اگه ميخواى از کل کاراى 970 استفاده کني حد اقل 4440 لازم دارى. ممکنه تا 20 درصد هم گلوگاه بشه اگه i3 هاسول بود بهتر بود.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...