رفتن به مطلب

گارانتی اصلی یعنی چی؟


Ali_14
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سلام

 

خواستم قطعه ای بخرم نوشته بود گارانتی اصلی.

گارانتی اصلی یک ساله یعنی چی؟

ویرایش شده توسط Ali_14
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 ساعت قبل، Ali_14 گفته است :

سلام

 

خواستم قطعه ای بخرم نوشته بود گارانتی اصلی.

گارانتی اصلی یک ساله یعنی چی؟

یعنی گارانتیش معتبره  میشه پیگیر بود فحش داد و ....

اما گارانتی شرکتی تا درب فروشگاه هست جنس بدون گارانتیه در کل

لینک به دیدگاه
Share on other sites

متوجه نشدم.

الآن "آصلی" به چه معناست؟

یعنی قطعه رو میفرستن اونطرف شرکت سازنده تعویض میکنه؟

من قبلا تجربه داشتم مادربورد سوخته برام تعویض شده و هارد هم بوده رایگان تعمیر شده و هنوز هردو داره استفاده میشه. اما معمولا قطعاتم گارانتی آواژنگ یا غیره بوده هیچکدوم گارانتی اصلی نبوده. برای همین نمیدونم منظورشون از اصلی چیه.

ویرایش شده توسط Ali_14
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 17 دقیقه قبل، Ali_14 گفته است :

متوجه نشدم.

الآن "آصلی" به چه معناست؟

یعنی قطعه رو میفرستن اونطرف شرکت سازنده تعویض میکنه؟

من قبلا تجربه داشتم مادربورد سوخته برام تعویض شده و هارد هم بوده رایگان تعمیر شده و هنوز هردو داره استفاده میشه. اما معمولا قطعاتم گارانتی آواژنگ یا غیره بوده هیچکدوم گارانتی اصلی نبوده. برای همین نمیدونم منظورشون از اصلی چیه.

این اصل و شرکتی فقط تو مملکت گل و بلبل مد شده مادربرد میخری کارت ضمانت از گارانتی معتبر داره میشه گارانتی واقعی(همون اصلی) اما مادربرد میخری گارانتی زده شرکتی و ... خراب بشه اول باید مادربرد جدید بخری بعد بیوفتی دنبال نخود سیاهی بنام گارانتی شرکتی!

بیشتر قطعات بیرونی کیس دارای گارانتی شرکتی هستن مثل مانیتور 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تاپیک آقای حسینی رو خوندم و جواب سوالم رو کامل گرفتم.

لیستی از شرکت های گارانتی اصلی جایی موجود نیست؟ مثلا الماس ایرانیان یا تخت جمشید میشه اصلی یا شرکتی؟

خیلی ممنون از همه.

ویرایش شده توسط Ali_14
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 دقیقه قبل، Ali_14 گفته است :

تاپیک آقای حسینی رو خوندم و جواب سوالم رو کامل گرفتم.

لیستی از شرکت های گارانتی اصلی جایی موجود نیست؟ مثلا الماس ایرانیان یا تخت جمشید میشه اصلی یا شرکتی؟

خیلی ممنون از همه.

همه دنبال سوزن زدن به بقیه هستن درحالی که خودشون ... جمله پایین 

به امید روزی که به طور کاملا واقعی احترام به حقوق مصرف کننده در زمینه کامپیوتر را در کشور عزیزان شاهد باشیم 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 ساعت قبل، شکار تاریکی گفته است :

 

 این موضوع رو درباره همه شرکت ها گفت

شرکت های مختلف عملکرد متفاوتی دارن یکی خوبه و یکی بد

شخصا از بعضی گارانتی های ایران خدمات بی نظیری دریافت کردم که عملا بدون هیچ دردسر و مشکلی کارم رو راه انداختن

یکی گارانتی پانا ( ریزر و لاجیتک و رپو) که بدون کوچک ترین دردسری تمام مبلغ به راحتی مرجوع کردن

یکی هم گارانتی گرین که این البته یه ذره داستانش پیچیده هست ولی دوبار که باهاشون کار داشتم هر دوبار به خوبی پاسخگو بودن و مشکلم رو کاملا مرتفع کردن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 6 ساعت قبل، Sabertooth گفته است :

همه دنبال سوزن زدن به بقیه هستن درحالی که خودشون ... جمله پایین 

به امید روزی که به طور کاملا واقعی احترام به حقوق مصرف کننده در زمینه کامپیوتر را در کشور عزیزان شاهد باشیم 

مردم خودشون برای خودشون احترام قائل نمیشن بعد شما انتظار دارید یکی دیگه برای مردم احترام قائل بشه؟

 

--------

بحث گارانتی به این صورته که

یک سری شرکت معتبر هستن که واقعا گارانتی رو طبق قوانین سازمان حمایت از مصرف کننده رعایت میکنن

یک سری گارانتی هم هستن که از جهل خریدار استفاده میکنن که خدمات ندن و  بزنن زیرش در این جا هست که اگر واقعا حق با خریدار باشه میتونه بره اتحادیه صنف فناوران رایانه  و شکایت کنه و به احتمال 90% به حقش میرسه

چون خودم چندین بار برام پیش امده که کارم به شکایت کشیده و اصلا قبل از روزی که باید می امدن از شرکت گارانتی کننده برای کمیسیون در اتحادیه ، از شرکت گارانتی زنگ زدن به من گفتن "دستگاه شما تعمیر شد" یا "تعویض شد" یا "مشکلش رو برطرف کردیم"

 

یه چیزی رو یادتون نره گارانتی طبق قوانین سازمان حمایت از مصرف کننده الزاما برطرف کردن مشکل دستگاه هست حالا میتونه تعمیر باشه یا تعویض

درنتیجه اگر دستگاهی به گارانتی ارائه کردید و براتون تعویض نکردن و تعمیر کردن اون ها رو به عنوان گارانتی بد درنظر نداشته باشید اون ها دارن طبق قوانینی که تو این کشور هست برخورد میکنن به قول یکی هم "اگر خوشتون نمیاد جمع کنه از ایران بره" 🤣  که امید وارم این  رفتن از ایران به همه جوان ها برسه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...

سلام دوستان

 

اینکه از لیون جنسی با عنوان 36 ماه گارانتی خریداری بشه, بعد از 2-3 روز متوجه بشی گارانتیش 17 ماهه هست رو باید چیکار کرد؟

همون جنس جای دیگه هم موجود بود با قیمت پایینتر اما چون گارانتی 24 ماهه بود نگرفتم!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 7 اسفند 1399 در 21:48، Ali_14 گفته است :

لیستی از شرکت های گارانتی اصلی جایی موجود نیست؟

سوال من و خیلی های دیگه هم هست.چه شرکتی برای کدوم محصول در حال حاضر اصلی محسوب میشه؟و کدوم شرکت گارانتی کننده برای کدوم کالا گارانتی کننده شرکتیه؟

اسائه ادب نشه فقط برای دانستن و خرید با آگاهی بیشتر میپرسیم.هر کی بلده بیاد بگه.

@CRM

@MjMotamedi

@Hamed

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...