رفتن به مطلب

میلاد مسعود حضرت مهدی (عج) مبارک باد


MR PC
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

درود

دوستان عزیز و کاربران گرامی میلاد با سعادت منجی عالم بشریت ، حضرت مهدی (عج) رو خدمت شما تبریک عرض میکنم و در این روز عزیز برای فرج هر چه سریعتر حضرت دست به دعا بر میداریم. از حضور حضرت تقاضای شفای عاجل برای تمام بیماران و باز شدن گره از مشکلات تمام نیازمندان دارم.

58722973068210605261.jpg

یک موضوع دیگه اینکه همیشه یادمون باشه اگر حضرت تا الان ظهور نکردند مشکل از طرف ما بوده چون تا جامعه مسلمین از لحاظ معنویت و اخلاقیات و پایبندی به اصول دین امادگی نداشته باشند حضرت ظهور نمیکنند پس بهتره اول از خودمون شروع کنیم و بعد برای تشریف فرمایی حضرت و برقراری عدل و داد و حکومت مدینه فاضله دست به دعا برداریم.خیلی ها رو میشناسم که هنوز اطلاعات زیادی از شخصیت خود حضرت ندارند چه برسه به اهداف ظهور حضرت یا ...

گفتم: كه روی ماهت از من چرا نهان است؟

گفتا تو خود حجابی ورنه رخم عیان است

بنا براین در اینجا یک خلاصه کوتاه از حضرت قرار میدم و البته یک مثال از کسی که خیلی طالب زیارت چهره نورانی حضرت بود و عاقبت در چه محلی ایشان رو زیارت کرد و درس این حکایت

امام زمان حضرت مهدی (عج) هم نام و هم كنيه حضرت پيامبر اكرم(ص) است. در روايات آمده است كه شايسته نيست آن حضرت را با نام و كنيه، اسم ببرند تا آن گاه كه خداوند به ظهورش زمين را مزيّن و دولتش را ظاهر گرداند.وی یگانه فرزند امام عسکری علیه السلام یازدهمین امام شیعیان است. امام زمان حضرت مهدی (عج) در سحرگاه نیمه شعبان 255 ق در سامرّا چشم به جهان گشود و پس از پنج سال زندگی تحت سرپرستی پدر، و مادر بزرگوارشان نرجس خاتون، در سال 260 ق به دنبال شهادت حضرت عسکری علیه السلام ـ همچون حضرت عیسی علیه السلام و حضرت یحیی علیه السلام که در سنین کودکی عهده دار نبوّت شده بودند ـ در پنج سالگی منصب امامت شیعیان را عهده دار شدند. آن بزرگوار پس از سپری شدن دوران غیبت با تشکیل حکومت عدل جهانی احکام الهی را در سرتاسر زمین حاکمیت خواهد بخشید.

تولد مخفیانه آن حضرت بی شباهت به تولد حضرت موسی علیه السلام و حضرت ابراهیم خلیل علیه السلام نیست. همان گونه که این دو پیامبر بزرگ الهی تحت شدیدترین تدابیر امنیتی فرعونیان و نمرودیان به اراده خداوند و به سلامت در کنار کاخ فرعون و نمرود متولّد شدند، حضرت مهدی(عج) نیز در حالی که جاسوسان و مأموران خلیفه عباسی تمام وقایع خانه امام یازدهم علیه السلام را زیر نظر داشتند، در کمال امنیت و بدون آن که دشمنان بویی ببرند، در سحرگاه روز جمعه نیمه شعبان قدم به جهان هستی گذاشتند.از نظر ویژگی های جسمی شبیه ترین فرد به رسول خدا(ص) است. نشانه خاصّ او آن است که گرچه عمر بسیار طولانی دارد، ولی از سیمای جوانی برخوردار است؛ تا آن جا که هر بیننده ای او را چهل ساله یا کمتر تصور می کند. از دیگر نشانه های او آن است که تا زمان مرگ با وجود گذشت زمان بسیار طولانی هرگز نشان پیری در چهره او دیده نخواهد شد».

دوران زندگی امام زمان حضرت مهدی (عج) به چهار دوره تقسیم می شود:

1) از تولد تا غیبت امام زمان حضرت مهدی (عج):

امام زمان حضرت مهدی (عج) پس از تولد حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان امام عسکری علیه السلام به صورت نیمه مخفی زندگی کردند. یکی از کارهای بسیار مهمی که حضرت امام حسن عسکری علیه السلام در این دوره انجام دادند این بود که امام زمان حضرت مهدی (عج) را به بزرگان شیعه معرفی کردند تا در آینده در مسئله امامت دچار اختلاف نشوند.

2) غیبت صغری امام زمان حضرت مهدی (عج):

پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام در سال 260 ق دوره غیبت صغری آغاز شد و تا سال 329 ق ادامه پیدا کرد. در این دوره امام زمان حضرت مهدی (عج) از طریق چهار نائب به ادامه امور مردم می پرداختند.

3) دوره غیبت کبری امام زمان حضرت مهدی (عج):

این دوران از سال 329 ق شروع شد و تا زمانی که خداوند مصلحت بدانند ادامه خواهد داشت در این دوره پاسخ به پرسش ها و احکام مردم بر عهده نایبان عام آن حضرت است و حضرت نایب خاصی برای این دوره معرفی نکرده اند.

4) دوره حکومت امام زمان حضرت مهدی (عج):

پس از ظهور، امام زمان حضرت مهدی (عج) بر اساس احکام اسلام حکومت واحد جهانی تشکیل خواهند داد که در سایه آن سرتاسر عالم پر از عدل و داد خواهد شد.

دیدار پیر مرد قفل ساز با امام زمان (ع)

یکی از دانشمندان آرزوی زیارت حضرت بقیة الله ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء را داشت و از عدم موفقیت رنج میبرد . مدتها ریاضت کشید ، در میان طلاب حوزه علمیه نجف اشرف معروف است : هر کس چهل شب چهارشنبه پی در پی به مسجد سهله رفته و عبادت کند خدمت حضرت ولی عصر (ع) می رسد .

ایشان مدتها کوشش کرد ولی به مقصود نرسید، بنابر این به علوم غریبه و اسرار حروف و اعداد متوسل شد، چله ها نشست، ریاضت ها کشید ولی نتیجه نگرفت ، در این مدت به خاطر بیداری های فراوان و مناجات سحرگاهان صفای باطنی پیدا کرده بود ، گاهی نوری در دلش پیدا می شد و حال خوشی به او دست می داد ، حقایقی می دید و دقایقی میشنید. در یکی از این حالات معنوی به او گفته شد : دیدن امام زمان (ع) برای تو ممکن نیست ، مگر اینکه به فلان شهر سفر کنی . هر چند مسافرت مشکل بود ولی در راه رسیدن به مقصود آسان می نمود . به این منظور روانه شد ، بعد از چند روز به آن شهر رسید ، در آنجا نیز به ریاضت مشغول شد و چله گرفت ، روز سی وهفتم یا سی و هشتم به او گفتند : الان حضرت در بازار آهنگران در دکان پیر مردی قفل ساز نشسته اند ، هم اکنون بر خیز و شرفیاب شو . با اشتیاق از جا بلند شده روانه ی دکان پیر مرد شد، وقتی به آنجا رسید ، دید حضرت آنجا نشسته اند و با پیر مرد گرم سخنان محبت آمیز می باشند ، همین که سلام کرد پاسخ فرموده و اشاره به سکوت کردند .

در این حال پیر زنی نا توان ، قد خمیده و عصا زنان جلو آمد و با دست لرزان قفلی را نشان داد و گفت : ممکن است برای رضای خدا این قفل را به مبلغ سه شاهی بخرید زیرا من به پولش نیاز دارم . پیر مرد قفل را گرفت و نگاه کرد ، دید بی عیب و سالم است ، گفت : خواهرم این قفل دو عباسی ( هشت شاهی) ارزش دارد ، زیرا پول کلید آن بیش از ده دینار نیست ، شما اگر ده دینار ( دو شاهی ) به من بدهید ، من کلید این قفل را می سازم آن وقت ده شاهی قیمتش خواهد بود .

پیر زن گفت : من به آن نیازی ندارم ، شما این قفل را سه شاهی از من بخرید ، دعایتان می کنم .

پیر مرد در کمال سادگی گفت : خواهرم تو مسلمانی ، من هم مسلمانم،چرا مال مسلمان را ارزان بخرم و حقّ او را ضایع کنم . این قفل اکنون هشت شاهی ارزش دارد ، من اگر بخواهم منفعت ببرم ، به هفت شاهی می خرم ، زیرا در معامله ی دو عباسی ، بیش از یک شاهی منفعت بردن بی انصافی است . اگر می حواهی بفروشی من هفت شاهی می خرم و باز تکرار می کنم قیمت واقعی آن دو عباسی است ، چون من کاسب هستم و باید نفعی ببرم ، یک شاهی ارزانتر می خرم .

شاید پیر زن باور نمی کرد که این مرد درست می گوید ، ناراحت شده بود که من خودم می گویم هیچ کس به این مبلغ راضی نشده ، و من التماس کردم که سه شاهی خریداری کنند ، زیرا مقصود من با ده دینار( دو شاهی ) انجام نمی گیرد و سه شاهی پول مورد احتیاج من است . پیر مرد هفت شاهی پول به آن زن داد و قفل را خرید . همین که پیر زن رفت ، امام (ع ) به من فرمود : آقای عزیز ! این منظره را دیدی و تماشا کردی ؟ این طور شوید ، تا ما به سراغ شما بیاییم ، چلهّ نشینی لازم نیست ، به جفر متوسل شدن سودی ندارد ، عمل سالم داشته باشید و مسلمان باشید تا من بتوانم با شما همکاری کنم ، من از همه این شهر این پیر مرد را انتخاب کرده ام زیرا او دیدن دارد و خدا را می شناسد . از اول بازار این پیر زن عرض حاجت کرد و چون او را محتاج و نیازمند دیدند همه در مقام آن بودند که ارزان بخرند و هیچ کس حتی سه شاهی نیز خریداری نکرد و این پیر مرد به هفت شاهی خرید ، هفته ای بر او نمی گذرد مگر آنکه من به سراغ او می آیم و از او دلجویی و احوالپرسی می کنم .

49089364470070634390.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

می خورد غبطه به چشمان قشنگت خورشید

می زند نقره ایِ نورِ رُخَت طعنه به ماه

گرچه جز صحبت رسوایی من نیست ولی

همچنان چشم به راه توام ای پاره ی ماه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اللهم عجل لولیک الفرج

به تماشاي طلوع تو، جهان چشم براه

به اميد قدمت،كون و مكان چشم براه

در شبستان شهود، اشك فشان دوخته اند

همه شب تا به سحر، خلوتيان چشم براه

میلاد با سعادت گل نرگس، مصلح کل، مهدی موعود (عج) به شما دوست عزیز وبر تمام جهانیان مبارکباد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

همه گویند به امید ظهورش صلوات،کاش این جمعه بگویند به تبریک قدومش صلوات....

ولادت امام زیبایی ها بر منتظران قدومش مبارک.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

رواق منظر چشم من آشیانه ی توست .............. کرم نما و فرود آ که خانه، خانه ی توست

ولادت حضرت قائم بر منتظران راستین آن حضرت مبارک

ویرایش شده توسط MAXIMUSs
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...