رفتن به مطلب

شرکتهای گارانتی کننده و مشکلات و تجربه ها


سعید حسینی
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

حکایتی دیگر از آلبالو

شرکت آلبالو تو خیابان فاطمی کوچه ششم قرار داره شرکتی که رم های کروشیال و هارد و محصولات ایسوس و وارد میکنه البته الان دیگه دامنه فعالیتش رو سرور متمرکز کرده

آلبالو جزو شرکت هائی هست که خدمات پس از فروش بسیار ضعیفی داره اولا فقط تو دوره گارانتی به شما خدمات میده و بعد از اون شما رو به خیر و اونا رو بسلامت چون اصلا تعمیرگاه و تعمیر کار نداره فقط یه تفر هست که تست میکنه همین......

یه دونه مادربرد اینتل x58 بود که مشکل داشت گاارنتی هم که متعلق به شرکت آلبالو بود بردم اونجا گفتند ما سی پی یوش رو نداریم

باید سی پی یو خودت رو بیاری تا تست کنیم خلاصه 7-8 نفر ریختند اونجا و مونده بودن چه خاکی تو سرشون بریزن من کما کان نظاره گر بودم و فقط نگاه میکردم چون انگار تا حالا از این مینبورد ندیده بودند انقدر گشتند و گشتند تا یه دونه سوکت پیدا کردند که گوشه اون به اندازه 1 میلیمتر خراش پیدا کرده بود همشون خوشحال شدن نمیدونستند چیکار کنند و یکصدا گفتند گارانتیش باطلله منم گفتم همین.... اونا هم گفتند همین جالبه مدیر عامل کل آلبالو اون آقا توپوله هم اومده بود و نظاره گر بود چون چند تا دونه از این مادربرا رو خریده بودند و داده بودند دست خلق ا...

گفتم خوب گارانتی باطله با هزینه برام تعمیر کنید مگه شما وارد نکردین مگه شما مسئولیت ندارین

خلاصه ما گفتیم اونا گفتند ....ا آخر سر اونا گفتند و من دیگه هیچی نگفتم چون واقعا چرت و پرت میگفتند مادربرد رو برداشتم اومدم بیرون اومدم خونه بایوس رو آبدیت کردم درست شد

تا حکایتی دیگه از یه شرکت دیگه خدانگهدار

:-? :-S B) واي خيلي بامزه تعريف كرديد . بخصوص اينجاش :

یکصدا گفتند گارانتیش باطلله

واي خدا خيلي باحاله اين جمله

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 310
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

  • کاربر ویژه

ِِDHT

این شرکت تو خیابان صبای شمالی هست و وارد کننده رم های pqi هست

من دوبار رفتم برای گارانتی انصافا برخورد خوبی داشتن و فقط کافیه 20دقیقه اونجا بشینی تا رمت رو تست کنند و یه رم دیگه بهت بدن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خوب مثل اینکه من خودمو چشم زدم...... پاور گرین 685B که دارم از دیروز فنش شروع کرد به صدا کردن . مثل این بلبرینگش مشکل پیدا کرده . اگر دسته خودم بود یک روغن کاریش میکردم ولی حیفه 50 ماه گارانتی بپره . مثل اینکه قسمت منم شد با اقای عمرانی یک دیداری داشته باشم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 3 هفته بعد...
  • کاربر ویژه

شرکت techdata

این شرکت تو طبقه دوم پاساژ رضا تو چهار راه ولیعصر قرار داره

اما یه توصیه دارم که به هیچ وجه گرافیک و پاور رو از این شرکت خریداری نکنند دلیل

چون این شرکت فقط در دوره گارانتی متعهد هست امروز که من اونجا بودم مدیرشون میگفت ما تعمیرات نداریم و چیزی بنام حمایت از مشتری نداریم ((پس از دوره گارانتی)) مشتری به خیر و ما هم به سلامت

چون اصلا تعمیرات ندارند از کوچیکترین ایرادات فیزیکی نمیگذرند

ویرایش شده توسط otello
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 1 ماه بعد...

سلام دوستان

حدود 3 هفته پیش مادر بردمو arock 890 fx (گارانتی شاب) رو به آقای حسینی دادم ناایشون برای گارانتی ارسالش کنند آقای حسینی هم زحمتشو کشیدند برد رو ارسال کردند

برد من مشکل دوال چنل شدن داره ونمیتونه در دوال چنل بالا تصویر یده.اول فکر میکردم به خاطر رم هام هست .بعد اینکه آقای حسینی تست کردن فهمیدم از مادر برد هست

خلاصه بعد 8 روز مادر برد رو برای آفای حسینی فرستادن بدون اینکه دستی بهش بزنند! منم چون اینها ما رو الاف کرده بودن نتونسه بودم پروژمو کامل کنم. اعصابمو بهم ریخته بودن

آفای حسینی پیشنهاد دادن که دوباره ارسال کنند منم موافقت کردم . بعد 4-5 روز مادر بردم برگشت. وقتی بردم دستم رسید با خوشحالی وقتی بردم رو نصب کردم دیدم ..

اهههه. بازم که همونه.!!!

خلاصه حالم گرفته شد.30 تومن هم واسه هیجی ضرر کردم. 3 هفته هم از pc محرومشدیم . و نمره ی پروژه رو هم 2.5 گرفتم!

اینم نتیجه ش

کلا گور بابل ی مادر برد ولی واسه اون نمره سوختم.خدا نعلتشون کنه

دوستان وقتی از این شرکت چیزی دارد و خراب شده بهتره بدید اوراق کنند جون ضررش کمنره 8-}

آقای حسینی مارو ببخشن که هی بهشون نو این ماجر زحمت دادیم ;)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود دوستان گلم

اين شركت شاب ما رو بابت اين مادربورد خيلي اذيت كردن دوستان هم چند با هزينه پيك داديم اون هم بسيار بالا حدودا هر بار 8 تومان چون خيلي گارانتيشون دوره و هم زور ميگن و نميدونم كه چطور تست كردن براي دوستمون كه رمها بالا اومده . دو تا از اسلاتهاي رم مادربورد خراب بوده و ما فرستاديم و گفتن بايوس اپديت شده و درست شده .

حالا بعد از چند هفته كالا رو براي اين دوستمون فرستاديم و باز مشكلش حل نشده . در كل من يكي كه خيلي شرمنده شدم و اميدوارم كه شركتهاي اين چنيني يه ذره دركشون رو از اين بابت كه مشتري وقت و پولشو از تو جوب پيدا نكرده ببرن بالا .

در كل من در خدمتم و باز اگر راهيي سراغ داريد من در خدمتم .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
ارسال شده در (ویرایش شده)

آه خدایا کی میخوان اینا سر و سامون بگیرن کی میخواد نقش رابین هود و بازی کنه و ما رو از این داروغه گارانتی نجات بده

همین یکشنبه رفته بودم گارانتی ویستا اون خانومه یه ساعت با مادربرد ور رفت که یه انگی بهش بچسبونه نتونست فکر میکنید چی گفت...

برگشت گفت الان سال 2011 هستیم و برد شما 2010 گارانتیش تموم شد

منم گفتم شما خیلی بیجا میکنی حرف مفت میزنی کی گفته مردم رو اینجوری بپیچونی تا من برم سراغش زود گفت اشتباه شد حالا تصور بکنید

روزانه چند نفر رو که نمیدون گارانتی چطوریه میپیچونند

اینم عکس هو لو گرام گارانتی همون مادربرد

1bg4cwcispiq088i7om.jpg

tbd29661htqm2gfp2w46.jpg

بالاخره یک پیدا میشه اون تاج رو از سرت برداره 8-} ;)

ipqvrfzqc0.jpg

ویرایش شده توسط otello
لینک به دیدگاه
Share on other sites

اصلا بايد با اينها همينطوري برخورد كرد و راه ديگه اي نداره ما خودمون هم اينجوري باهاشون برخورد ميكنيم 8-} چون راه ديگه اي واسمون نگذاشتن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ويستا كاملا برخورد جواب ميده .شاب هم زمان ابيت شاب بود الان وضعيت اكثر شركت ها جالب نيست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

حکایتی بشنوید از گرین

سال 86 یه پاور 780 خریدم ازشون

پاور مشکل داشت وز وز میکرد (گویا طبیعی بوده .....)

خلاصه من زنگ زدم به جناب عمرانی و مساله رو گفتم ایشون لطف کردن برام یه پاور دیگه فرستادن .

واقعا گارانتی یعنی گرین .

هنوزم که هنوزه هر زمانی که تماس گرفتم باهاشون با حوصله جواب منو دادن....

بعضی از دوستان موقع فروختن جنسشون میخان بزننت !!!‌

برای گارانتی که دیگه فبها

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

یه فلش 16 گیگ پاتریوت فرستادم برای فرایند حدود 20 روزه هنوز تکلیفش روشن نشده و جواب ندادن.

خدا میدونه چه خبره....

لینک به دیدگاه
Share on other sites

آه خدایا کی میخوان اینا سر و سامون بگیرن کی میخواد نقش رابین هود و بازی کنه و ما رو از این داروغه گارانتی نجات بده

همین یکشنبه رفته بودم گارانتی ویستا اون خانومه یه ساعت با مادربرد ور رفت که یه انگی بهش بچسبونه نتونست فکر میکنید چی گفت...

برگشت گفت الان سال 2011 هستیم و برد شما 2010 گارانتیش تموم شد

منم گفتم شما خیلی بیجا میکنی حرف مفت میزنی کی گفته مردم رو اینجوری بپیچونی تا من برم سراغش زود گفت اشتباه شد حالا تصور بکنید

روزانه چند نفر رو که نمیدون گارانتی چطوریه میپیچونند

اینم عکس هو لو گرام گارانتی همون مادربرد

1bg4cwcispiq088i7om.jpg

tbd29661htqm2gfp2w46.jpg

بالاخره یک پیدا میشه اون تاج رو از سرت برداره :) @};-

ipqvrfzqc0.jpg

اگه من بودم كه گول ميخوردم

اما بعد فهميدم كه 3Y زيرش احتمالآ يعني 3 year سال بعد از 2010 .

ویرایش شده توسط mohammad59mm
لینک به دیدگاه
Share on other sites

من كه تا حالا فقط دو بار سر و كارم به گارانتي خورده چون متأسفانه همه چيزام بعد از دوره گارانتي خراب ميشن

اين دو بار هم گارانتي سازگار بوده:

بار اول يه هارد 500 گيگ سيگيت بود كه دو سه روز بعد جاش برام يه هارد وسترن نو فرستادند.

بار دوم هم همون هارد وسترن بود كه 3-4 روز بعد تعميرش كردند و برام فرستادند.

براي هيچكدوم هم اصلآ اذيتم نكردند.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 7 ماه بعد...

با سلام به همه دوستان

من یک کارت کرافیک 6950 در تاریخ 25/10/90 از الماس ایران خریدم که امروز 30 دی ماه 90 از کار افتاد(یا هیچی نشون نمی ده و یا شطرنجی و قروقاطی نشون می ده) یعنی عملا توی مهلت تست از کار افتاد الان در بدترین و ناراحت کننده ترین حالت ممکن به سر می برم نه از اینکه کارت گرافیکم مشکل داره بلکه به خاطر پیگیری و مطالبه حقم از شرکت مذکور. الان واقعا نمی دونم برم دنبال گارانتی شکایت کنم یا خودم بدمش تعمیر

همه ترسم از اینه که خودم بدم تعمیر و بهم بگن که اصلا درست نمی شه و از شرایط گارانتی هم خارج شه لطفا راهنمایی ام کنید :( :( :( :(

ویرایش شده توسط Cyrus-the-great
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

با سلام به همه دوستان

من یک کارت کرافیک 6950 در تاریخ 25/10/90 از الماس ایران خریدم که امروز 30 دی ماه 90 از کار افتاد(یا هیچی نشون نمی ده و یا شطرنجی و قروقاطی نشون می ده) الان در بدترین و ناراحت کننده ترین حالت ممکن به سر می برم نه از اینکه کارت گرافیکم مشکل داره بلکه به خاطر پیگیری و مطالبه حقم از شرکت مذکور. الان واقعا نمی دونم برم دنبال گارانتی شکایت کنم یا خودم بدمش تعمیر

همه ترسم از اینه که خودم بدم تعمیر و بهم بگن که اصلا درست نمی شه و از شرایط گارانتی هم خارج شه لطفا راهنمایی ام کنید :( :( :( :(

اولین راه گارانتی و به شدت پیگیرش باش.اگر هم تهران هستید حتما خودتون حضوری برید اونجا و سالم تحویل بدید.(بدون آسیب دیدگی فیزیکی)الان بورس شده یه حرکتی رو قطعه میزنن که از لحاظ ظاهری آسیب ببینه بعد میگن از گارانتی خارجه و باید بری سراغ بابری!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من شیراز هستم اما از قضا فردا دارم میام تهران و می خواهم بگم که توی مهلت تست خراب شده و باید حتما واسم با یکی عین خودش تعویزش کنند. که البته از همین الان یه سری عکس با کیفیت ازش گرفتم که نتونن بگن خرابی فیزیکی داره

ممنون از راهنماییت دوست عزیز

ای کاش یه روزی برسه که این مشکلات گارانتی دیگه وجود نداشته باشن

فقط یه مشکل دارم که تا شنبه هفته دیگه بیشتر نمی تونم تهران باشم و متاسفانه امدنم می خوره به تعطیلی ها و نمی خواهم بفهمن که من رفت و آمد واسم سخت هست ای کاش کسی باشه که بتونه واسم توی تهران پیگیری کنه شماها کسی را سراغ ندارید؟

ویرایش شده توسط Cyrus-the-great
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...

خوب دوستان عزیز باید بگم که در کمال تعجب و ناباوری وقتی کارت گرافیک راب بردم بلافاصله تستش کردن و بعد از تست بدون هیچحرف و بحثی با یک نو تعویض کردن و از اون تعجب برانگیز تر این بود که بهم گفتن اگه دوست داشته باشید می تونیم پولش را بهتون بدیم و مرجوعش کنیم!!!!!!!!!!!!!!

من واقعا شکه شده بودم که توی ایرانم یا در کارخانه sapphire؟؟؟!!!! که اینطوری بابهام برخورد کردند؟؟

به هر حال امیدوارم که همیشه و با همه همین طور باشند و این روند در سایر شرکت ها هم ادامه پیدا کنه.

در ضمن جا داره که از آقای حسینی هم به خاطر برخورد دوستانه اشان تشکر کنم

ویرایش شده توسط Cyrus-the-great
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

خوب دوستان عزیز باید بگم که در کمال تعجب و ناباوری وقتی کارت گرافیک راب بردم بلافاصله تستش کردن و بعد از تست بدون هیچحرف و بحثی با یک نو تعویض کردن و از اون تعجب برانگیز تر این بود که بهم گفتن اگه دوست داشته باشید می تونیم پولش را بهتون بدیم و مرجوعش کنیم!!!!!!!!!!!!!!

من واقعا شکه شده بودم که توی ایرانم یا در کارخانه sapphire؟؟؟!!!! که اینطوری بابهام برخورد کردند؟؟

به هر حال امیدوارم که همیشه و با همه همین طور باشند و این روند در سایر شرکت ها هم ادامه پیدا کنه.

در ضمن جا داره که از آقای حسینی هم به خاطر برخورد دوستانه اشان تشکر کنم

شما بهتر بود اول میبردی گارانتی و بعد استرس و دلهره میگرفتی :lol: من هم تا حالا هر چیزی رو فرستادم گارانتی بدون دردسر و اذیت شدن مشکلم حل شده. گارانتی تو ایران اونقدرها هم که بعضی ها میگن بد نیست. متاسفانه ما عادت داریم یه مورد بد رو تعمیم بدیم ولی مورد خوب رو تعمیم نمیدیم و بد بین هستیم. آدم بد بین همیشه بلا سرش میاد ^_^ یاد اون شخصیت توی کارتون گالیور افتادم که همش میگفت من میدونستم .... :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

شما بهتر بود اول میبردی گارانتی و بعد استرس و دلهره میگرفتی :lol: من هم تا حالا هر چیزی رو فرستادم گارانتی بدون دردسر و اذیت شدن مشکلم حل شده. گارانتی تو ایران اونقدرها هم که بعضی ها میگن بد نیست. متاسفانه ما عادت داریم یه مورد بد رو تعمیم بدیم ولی مورد خوب رو تعمیم نمیدیم و بد بین هستیم. آدم بد بین همیشه بلا سرش میاد ^_^ یاد اون شخصیت توی کارتون گالیور افتادم که همش میگفت من میدونستم .... :D

بهمن جان . با این حرفت کاملا موافقم.

اگرچه در ایران کیفیت ارائه گارانتی در مقایسه با کشور های دیگه پایینتر هست ولی به این معنی هم نیست که اصلا مفهومی نداره. این ذهنیت منفی که بین خیلی از ما وجود داره باعث میشه که قبل از اینکه مساله ای ایجاد بشه، ما با یک استرس و تنش و دید منفی به شرکت های گارانتی کننده مراجعه کنیم.

من در یک شرکتی که لوازم مخابراتی توزیع میکنه، مدیر خدمات پس از فروش هستم.هر ماه دستگاه های زیادی در بخش پذیرش رسید میشه و بعد از بررسی ، تعمیر یا تعویض میشه. طبق آماری که خودم برای یک سال گرفتم حدود 72 درصد دستگاه های معیوب را تعویض کردیم و بقیه را تعمیر.

خوب حالا شما در نظر بگیرید که یک مشتری میاد و ما پس از بررسی دستگاهش رو تعویضش میکنیم و کار مشتری انجام میشه . حالا یک نفر هم میاد و یک سری ایرادات مطرح میکنه و پس از بررسی میبینیم که دستگاه ایرادی نداره یا اینکه توقع مشتری به صورتی هست که جزو قابلیت های دستگاهش نیست. در این شرایط قطعا مشتری معترض میشه و فکر میکنه داریم سرش رو کلاه میگذاریم.

همین هفته قبل مشتری اومده بود ، و بعد از تست گفتیم دستگاه سالمه. شروع کرد به کلی داد و بیداد که جنس گرون شده و شما می خواهید از زیر بار مسئولیت فرار کنید و دستگاه من رو عوض نکنید. خوشبختانه روی میز پذیرش حدود 30 عدد کالای نو بود که مسول پذیرش گذاشته بودجلوش و داشت به مشتری ها تماس میگرفت که بیان و دستگاه نو را ببرند. به مشتری شاکی گفتم : آقای عزیز نگاه کن تمام این ها تعویض هستند. ما اگر می خواستیم زیر حرفمون بزنیم ، این ها رو هم عوض نمی کردیم. طرف برگشت گفت که: این ها رو الکی گذاشتید که مشتری ها رو گول بزنید. گفتم اگر قبول نداری ، 10 دقیقه صبر کنید و به صحبت مسئول پذیرش با مشتری ها گوش بدید تا به شما اثبات بشه. بر گشت گفت من که علاف نیستم اینجا بشینم. باید دستگاهم رو عوض کنید. خلاصه سرتون رو درد نیارم از هر راهی رفتیم دیدم بهونه میاره. :wacko:

من هم که میدوسنم مشکل طرف چی هست و( از همون اولش فهمیدم )به طرف گفتم: ببین مشتری عزیز . شما یک دستگاه 30000 تومنی خریدی و انتظار کیفیت و امکانات دستگاه 100000 تومنی دارید. الان هم خودتون از خریدتون پشیمون شدید و می خواهید مدل رو عوض کنید و برای همین دارید بهانه میارید. . اول انکار کرد. بعدش گفتم به هر حال برای رضایت شما می تونم خود دستگاه رو براتون عوض کنم. تا اینو گفتم ، سریعا گفت : نه من این مدل و دیگه نمی خواهم و بقیه پول را میدهم و یک مدل دیگه ازتون میگیریم. من هم گفتم ، آقای عزیز ، این امکان وجود نداره که با مدل دیگه براتون عوض کنم ( در صورتیکه خیلی وقت ها این کار رو میکنم و این بار بدجنسی کردم :lol: :D ). مشتری هم گفت: خوب اگر بخواهم مثل خودش رو بگیرم که باز هم همیینه :blink: :blink: . گفتم : عزیز من دیدی حرف من درسته و شما می خواهی مدل دستگاه رو عوض کنی و دستگاهت سالمه. ;)

خلاصه دوستان، اگر بخواهیم قضیه رو کلی بررسی کنیم واقعیت اینه که کار از هر دو طرف مشکل داره و بخش اعظم ایراد هم بر میگرده به شرکت ها . اکثر قریب به اتفاق دوستانی که در این فروم هستند، همه اشخاص محترمی هستندو وقتی گذرشون به گارانتی میفته ، قصد سوء استفاده ندارند ولی واقعیت اینه که در اجتماع ما هم افراد سود جو بسیاری پراکنده هستند. خیلی هاشون در شرکت های گارانتی کننده کار میکندد و خیلی هاشون هم به عنوان مشتری به این شرکت ها مراجعه میکنند.

قصدم از این صحبت و نوشتن مطالب این بود که قضیه رو از دیدگاه های متفاوتی ببینیم. حیف که در نوشتن تنبل و بی تجربه هستم. اگر فرصت و تبحرش رو داشتم، کلی از این خاطرات براتون مینوشتم. چون بسیاری از اونها هم جنبه تفریحی داره و هم اینکه آموزنده است.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

والا یه ضرب المثل هست که می گه مارگزیده از ریسمون سیاه و سفید هم می ترسه. من از بس که توی این گارانتی های مختلف دویدم که حقم را بگیریم در این مورد هم زود قضاوت کردم که خوشبختانه اشتباه م یکردم.

نمونه اش: قبل از اینکه کارت گرافیکم به این روز بیفته یه گیم پد لاجیتک رامبل پد 2 واسه کسی خریده بودم با 2 سال گارانتی آوازنگ که بعد از حدود 6 ماه کار کرد کلا تعطیل شد بردمش گارانتی سریع چکش کردن و رامبل پد 2 به جاش دادن اما وقتی آمدم خانه دیدم به جای دسته وایرلس 60 تومنی یه سیم دار 15 تومنی دادن بهم خیلی ناراحت شدم و دوباره برش گردوندم و گفتم من دسته وایر لس می خواهم بالاخره وقتی دیدن خیلی پی گیر هستم و از این مشتری ها نیستم که به این راحتی سرم کلاه بره بعد از دو ماه کشمکش یه دسته اف 710 بهم دادن که البلته از رامبل پد بهتر هم هست.

به طور کلی اگر فرد خیلی پی گیر و سیریش باشه به نتیجه می رسه اما با یه عالمه بدبختی مثلا من واسه گرفتن همین دسته شاید حدود 20 تومن پول آزانس دادم. واسه اینه که آدم ترسیده شده.

ویرایش شده توسط Cyrus-the-great
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...

درود

مودم linksys 120N من هم چند وقت پیش مشکل پیدا کرد و چراغ power چشمک زن میموند و فقط چراغ DSL روشن میشد و در نتیجه اینترنت هم نمیرفت !

گارانتیش هم برای سگال نگار رایانه بود که فرستادم براشون و بعد از حدود 4 روز بدون هیچ مشکلی مودم رو با یک مودم اکبند تعویض کردند و فرستادند !

ویرایش شده توسط Xzero
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

خیلی خوبه اجناس خوب گارانتی خوبی هم داشته باشند!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...