رفتن به مطلب

مشکل با بیمه اداره پست.


zen
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

با سلام خدمت دوستان عزیز

بنده دو ماه پیش یه مانیتور 24 اینچ lg به صورت اینترنتی خریداری کردم فرستنده هم کالا را بیمه کرده وقتی رسید جلو مامور پست باز کردم دیدم ماینتور شکسته پنلش . بعد همونجا کالا را برگشت دادم اداره پست برای بیمه که گفتن کالا برگشت میخوره به فرستنده و ایشون باید پیگیری کنن. بعد دو ماه تماس با فروشنده گفتن اداره پست زیر بار نیمره و میگه جنس های الکترونیکی بیمه نداره . فروشنده میگه ما قرارداد بستیم که همه کالا های ارسالی بیمه بشه. من با فروشنده گفتم به من ربطی نداره تقسیر من نیست که 4.5 میلیون ضرر بدم . فروشنده هم میگه به من هم ربطی نداره کالا بیمه شده . الان بنده باید از کی شکایت کنم از فروشنده یا اداره پست؟ یعنی انقدر که اداره پست به من خسارت زده .طالبان به افغانستان خسارت نزد. 

اینم برگه فاکتور که بیمه ویژه پست هم ذکر شده داخلش.

 

IMG_20220718_104625.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام اگه فروشنده خوب بسته بندی کرده باشه مسولیت با پسته 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

از منظر شخصی میگم شما از فروشنده شکایت کنید ، چون طرف شما ایشون هست و ایشون موظفه یکی دیگه برای شما ارسال کنه تا حالا بمونه داستان خودش با شرکت پست! (ایشون برای اینکه بیشتر متضرر نشه اینطور به شما اشتباه القا کرده)

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۷ دقیقه قبل، yasin۱۳۸۰ گفته است:

از منظر شخصی میگم شما از فروشنده شکایت کنید ، چون طرف شما ایشون هست و ایشون موظفه یکی دیگه برای شما ارسال کنه تا حالا بمونه داستان خودش با شرکت پست! (ایشون برای اینکه بیشتر متضرر نشه اینطور به شما اشتباه القا کرده)

 

تا جایی که میدونم فروشنده اگه سالم و با بسته بندی خوب ارسال کرده باشه مسولیت با پسته و گیرنده باید اقدام کنه . مگه این که فرستنده از قبل شکسته ارسال کرده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۱۰ دقیقه قبل، میلاد بهرامن گفته است:

تا جایی که میدونم فروشنده اگه سالم و با بسته بندی خوب ارسال کرده باشه مسولیت با پسته و گیرنده باید اقدام کنه . مگه این که فرستنده از قبل شکسته ارسال کرده

طرف قرار داد با پست که ایشون نیست که باید پیگیری کنه؟خود فروشنده هست

image_2022-07-18_112828328.png

لینک به دیدگاه
Share on other sites

هم اکنون، yasin۱۳۸۰ گفته است:

طرف قرار داد با پست که ایشون نیست که باید پیگیری کنه؟خود فروشنده هست

image_2022-07-18_112828328.png

تو حالت عادی با گیرندس اما اگه قرارداد بسته بله با فروشندس و نباید زیر بار برین

لینک به دیدگاه
Share on other sites

13 دقیقه قبل، میلاد بهرامن گفته است:

تو حالت عادی با گیرندس اما اگه قرارداد بسته بله با فروشندس و نباید زیر بار برین

 توی حالت عادی و غیر عادی نداره

زمانی که شما از من کالایی بخرید حالا من فروشگاه داشته باشم یا اینکه کالا شخصی باشه

 

من هزینه و مبلغ از شما دریافت میکنم و بنوعی شما اون کاری که باید طبق اصول معامله صورت بدید انجام دادید   اما در طرف دیگه من هم وظیفه ی دارم اینکه  کالا سالم تحویل شما بدم حتی شده سینه خیز و با دندون کالا تا شهر شما بیارم

 

اصلا این حرف غیر منطقی که اینجا هم خیلی فروشندگان  توی مطالبشون بیان میکنن  که مسولیت ارسال با خریداره ...که این شیوه خالی کردن مسولیته از طرف فروشنه و منطقی پشتش نیست

 

درباره مشکل کاربر هم  چند مدت قبل ادراه پست شهر ما گفت بیمه دیگه شامل موارد شکستگی نمیشه و فقط زمانی بیمه به کالا تعلق میگیره که کالا گم شده باشه

متاسفانه همه میخوان بنوعی از بار مسولیت شانه خالی کنن بنداز گردن خریدار ..

خریدار بیچاره که قمار نزده هزینه پرداخت کنه و احتمالا کالا هم معیوب بدستش برسه

ویرایش شده توسط Mey67
لینک به دیدگاه
Share on other sites

هر چه سریع تر / از سایت تنظیم مقررات 195.cra ثبت شکایت کن . بازرسی پوستشون رو میکنه ......

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بنظر میرسه اصلا بیمه نشده لااقل استعلام کد رهگیری در سایت  اینو نشون میده.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

به نظر من فروشنده اصلا پیگیری نکرده

کالا بیمه شده و خود فروشنده هم فقط باید پیگیری کنه چونکه طرف قرارداد با پست ایشون هست 

 

شما خودتون هم برید اداره پست یک سوال بکنید ببینید حرف ایشون درسته یا نه 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
34 دقیقه قبل، masooyan گفته است:

بنظر میرسه اصلا بیمه نشده لااقل استعلام کد رهگیری در سایت  اینو نشون میده.

اگر بیمه نشده بود تحویل میداد و میرفت 

این باز کردن جعبه پستی جلوی مامور پست فقط برای کالاهای بیمه شده هست 

که ایشون هم مامور پست بهش گفته جلوش جعبه رو باز کنه 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دپستان عزیز فروشنده مانیتور با جعبه خودش فرستاده و وقتی بسته بیمه باشه مامور پست میگه باز کن الان من باید از پست شکایت کنم یا فروشنده؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۴ دقیقه قبل، zen گفته است:

دپستان عزیز فروشنده مانیتور با جعبه خودش فرستاده و وقتی بسته بیمه باشه مامور پست میگه باز کن الان من باید از پست شکایت کنم یا فروشنده؟

بزرگوار شما اینطور اجناس رو فقط از طریق باربری باید تحویل بگیرید وبفرستید،اصلا این شرکت های پستی شعور ارسال اجناس رو ندارند مگر پول خوبی داده باشید بلکه امیدوار باشید سالم دستون برسه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
۱۲ دقیقه قبل، zen گفته است:

دپستان عزیز فروشنده مانیتور با جعبه خودش فرستاده و وقتی بسته بیمه باشه مامور پست میگه باز کن الان من باید از پست شکایت کنم یا فروشنده؟

شما نمیتونید شکایت کنید چونکه طرف قرارداد شما نیستین

شما برید اداره پست ببینید حرف ایشون درسته که کالای الکترونیک بیمه ندارن

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خیلی جالبه وقتی مرسوله بیمه داره , خود مامور پست موقع تحویل میگه باز کن مشکل نداشته باشه بعد اگه مشکل داشته باشه خود اداره پست قبول نمیکنه :))

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مانیتور با پست خیلی ریسکِ

سایت سازمان مقررات شکایت کن 195

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۱ ساعت قبل، WINNER گفته است:

اگر بیمه نشده بود تحویل میداد و میرفت 

این باز کردن جعبه پستی جلوی مامور پست فقط برای کالاهای بیمه شده هست 

که ایشون هم مامور پست بهش گفته جلوش جعبه رو باز کنه 

بیمه در حد 800 تومن بوده احتمالا،کد رهگیری ایشون اصلا اطلاعات ارسال نداره که به چه میزان بیمه شده.

وقتی خود فروشنده شخصا برای ارسال نره و قطعه روپیک کنه دفاتر پیشخوان معمولا بیمه رو همون 800 تومن میزنن.

بنظر من امکان اینکه ثابت کنید در پست مانیتور شکسته خیلی کمه ممکنه در حین پیک کردن مانیتور آسیب دیده باشه یا حتی قبل از اینکه خود فروشنده خرید انجام بده دچار اسیب شده چون مانیتور آکبند بوده و خود فروشنده هم نمیتونه ثابت کنه که مانیتور سالم بوده.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام 

دوستان چند تا نکته در مورد ارسال قطعات عرض کنم

پست حالت عادی بیمه بزنن سقف غرامت اجباری ۸۰۰ تومنه یعنی اگه قطعات داخل بسته ارزشش به مراتب بیشتر از این مبلغ باشه هر کاری کنید شکایت و ... نهایت این مبلغ بهتون داده میشه  

اگه بیمه بزنید به ازای هر ۱ میلیون ۲ هزار تومان هزینه اضافه میشه و سقف غرامت با هر مبلغی هست که خودتون موقع ارسال اظهار کردین 

نکته ی مهم اداره پست بیمه رو فقط و فقط برای بسته های مفقودی متحمل میشه شکستن و آسیب دیدن کالای ارسالی رو به هیچ وجه گردن نمی‌گیرن و اینو به عنوان دارن چند ساله اجرا میکنن .

........

فقط چاپار یا تیپاکس در صورت بیمه کردن برای شکستگی و آسیب قطعه غرامت میدن ، جهت ارسال قطعات حساس در حد امکان از پست استفاده نکنید 

......‌‌ 

تجربه خودم رو طی چند سال اخیر در مورد اشاره شده و  پیش اومده بگم ۳ بار به عنوان فروشنده این مشکل برای بنده پیش اومده کاری که تونستم بکنم این بوده که همون ۸۰۰ تومن غرامت اجباری رو تونستم از پست بگیرم و ضرر رو بین خودم و خریدار تقسیم کردم 

معامله شامل فروشنده و خریدار هست و هر دو در مورد کالا مسئول هستن 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

الان مشکل از من نیست که مانیتور شکسته حرف من اینه باید از فروشنده شکایت کنم یا از اداره پست. فروشنده میگه من مانیتور 4300 بیمه کردم . از اون ور میگه بیمه پست قبول نکرده . الان بنده باید چه کنم من که نباید خسارت بدم. 4300 برای بنده زیاد هست تو این بازار خراب که شاید ماهی 2 تا 3 تومن برای من میمونه. 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ببین من الان فروشگاهی که خریدی  چک کردم این مانیتور با گارانتی دیجیتال داره میفروشه مانیتور خریداری شما هم گارانتی دیجیتال بوده ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۹ دقیقه قبل، masooyan گفته است:

ببین من الان فروشگاهی که خریدی  چک کردم این مانیتور با گارانتی دیجیتال داره میفروشه مانیتور خریداری شما هم گارانتی دیجیتال بوده ؟

یادم نیست عزیز فکر نکنم گارانتی داشته فکر نکم برچسبی رو جعبه بود. الان هم که مانیتور به همراه جعبه دست بیمه اداره پست هست . 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۶ دقیقه قبل، zen گفته است:

یادم نیست عزیز فکر نکنم گارانتی داشته فکر نکم برچسبی رو جعبه بود. الان هم که مانیتور به همراه جعبه دست بیمه اداره پست هست . 

شما مطمئنی آکبند بوده و دوباره پک شده نبوده؟

اینکه میگین گارانتی نداشته ممکنه از همون اول شکسته بوده و برای شما ارسال شده.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

3 ساعت قبل، zen گفته است:

دپستان عزیز فروشنده مانیتور با جعبه خودش فرستاده و وقتی بسته بیمه باشه مامور پست میگه باز کن الان من باید از پست شکایت کنم یا فروشنده؟

فروشنده برادر، مسئول فروشنده است. پس از پرداخت خسارت شما توسط فروشنده، اونوقت فروشنده باید بره از پست شکایت کنه. ذینفع بیمه پست، خود فروشنده است نه شما.

اون بیمه کرده یا نکرده. به شما ربطی نداره.

شما که بیمه نکردی که ذینفع بیمه باشی. بنابراین بیمه پست به شما ارتباطی پیدا نمیکنه.

شما فقط فروشنده رو مسئول بدون و از اون شکایت کن، بعدش که خسارت شما پرداخت شد، اون میدونه و پست.

تمام.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۱ ساعت قبل، masooyan گفته است:

شما مطمئنی آکبند بوده و دوباره پک شده نبوده؟

اینکه میگین گارانتی نداشته ممکنه از همون اول شکسته بوده و برای شما ارسال شده.

اکبند که اکبند بود ولی احتمالش زیاده از اول شکسته بوده‌ پس من از فروشنده شکایت میکنم فقط سریعترین راه برای شکایت چیه از اتحادیه یا تعزیرات؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۳ ساعت قبل، zen گفته است:

اکبند که اکبند بود ولی احتمالش زیاده از اول شکسته بوده‌ پس من از فروشنده شکایت میکنم فقط سریعترین راه برای شکایت چیه از اتحادیه یا تعزیرات؟

معمولا شکایت از طریق  اتحادیه باید باشه دیگه 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...