رفتن به مطلب

مرجوعی دیجی کالا و معطلی 10 روزه


سید عاقل
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سلام دوستان. حدود 10 مرداد بود که از دیجی کالا یک میکروفون به مبلغ 6 میلیون سفارش دادم و 2 روز بعدش یعنی 12 مرداد رسید دستم. از اونجایی که دیدم تو سایت های مشابه ارزون تر می فروشن تصمیم گرفتم کالا رو به دلیل انصراف از خرید مرجوع کنم بدون اینکه کالا رو باز کرده باشم. پیک دیجی کالا اومد و فرداش کالا رو از من گرفت و 14 مرداد پیامک اومد که کالای شما جهت بررسی تخصصی دریافت شد. 2 روز گذشت و تماس گرفتم با پشتیبانی دیجی کالا جهت پیگیری واریز مبلغ که گفتن 24 تا 48 ساعت طول می کشه تا نتیجه اعلام بشه. باز هم صبر کردم و دو روز بعدش هم همین حرفو زد تا امروز که حدود 10 روز شده که کالای شما در حال بررسی هست و باید صبر کنین. آخه یه کالای پلمپ چرا اینقدر باید بررسیش طول بکشه؟ به کجا شکایت کنم دوستان. برای همه اینقدر طول میکشه؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان لطفا تجربه های خودتون در رابطه با سیستم مرجوعی دیجی کالا به اشتراک بزارین.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام در مورد انصراف نمیدونم ولی خب بوده کالای اشتباهی برام فرستادن منم مرجوع کردم (البته زیر ۱۰۰هزار تومن)دوروز بعدش پولو فرستادن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز من این تجربه را داشتم و تعدادی جنس از دیجیکالا خریده بودم که 1 هفته بعد از خرید باید میرسید دستم که وقتی رسید من خونه نبودم که تلفنی گفتم بسته را باز کنید چون همیشه با شک و تردید از دیجیکالا جنس میخرم و همیشه یه مشکلی داره

کالاهایی که خریده بودم خدودا 500.000 تومان بود که بجای کالاهای خریداری شده کاغذ دستگاه کارتخوان برام ارسال شده بود و من با ثبت شکایت این موارد را پس دادم فردا صبحش اومدن و بردن و 14 روز با جنگ و جدال بجای اینکه کالاهای خریداری شده را به من برسونن به زور پول را واریز کردن توی حساب بنده و کالاهای خریداری شده ناموجود شده بود تا پول را پس دادن بعد موجود شد که حدودا 150.000 هم گرون شده بود بعد برای عذر خواهی کد تخفیف 30.000 تومانی به من دادن یعنی از خوشحالی داشتم پرواز میکردم که دوستان گفتن قبلا هواپیما اختراع شده بیخیال شو 

داستان این هست که پول شما در حساب دیجیکالا هست و هزاران نفر هم مثل شما حالا سود بانکی را در یک روز حساب کن ببین چه پولی داره به جیب میزنه از این پولهای معلق در حساب دیجیکالا و در حال حاضر من زیاد از دیجیکالا خرید نمیکنم و از سایتهای دیگر خرید میکنم

  • لایک 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

2 ساعت قبل، Gazer گفته است:

سلام دوستان. حدود 10 مرداد بود که از دیجی کالا یک میکروفون به مبلغ 6 میلیون سفارش دادم و 2 روز بعدش یعنی 12 مرداد رسید دستم. از اونجایی که دیدم تو سایت های مشابه ارزون تر می فروشن تصمیم گرفتم کالا رو به دلیل انصراف از خرید مرجوع کنم بدون اینکه کالا رو باز کرده باشم. پیک دیجی کالا اومد و فرداش کالا رو از من گرفت و 14 مرداد پیامک اومد که کالای شما جهت بررسی تخصصی دریافت شد. 2 روز گذشت و تماس گرفتم با پشتیبانی دیجی کالا جهت پیگیری واریز مبلغ که گفتن 24 تا 48 ساعت طول می کشه تا نتیجه اعلام بشه. باز هم صبر کردم و دو روز بعدش هم همین حرفو زد تا امروز که حدود 10 روز شده که کالای شما در حال بررسی هست و باید صبر کنین. آخه یه کالای پلمپ چرا اینقدر باید بررسیش طول بکشه؟ به کجا شکایت کنم دوستان. برای همه اینقدر طول میکشه؟

سلام / فکر کنم از زمانی که دیجیکالا فقط فروشنده گوشی تنها بود من مشتری اش بودم وحدودا گمان کنم بالای 10 سال میشه که ازش خرید دارم ! تا الان هر مورد مرجوعی بوده پس گرفته و پول رو پس داده فقط توی یک مورد یکم به مشکل خوردم که رم خریده بودم ازش و فروشنده یه نفر دیگه بود که رم تقلبی فرستاد/ اونم با پیگیری با گذشت زمان بالاخره پول رو پس داد بهم. در کل برای مورد شما که طولانی شده احتمالا فروشنده خود دیجیکالا نبوده و یکم این روند طولانی شدن مرجوعی بخاطر این بوده شاید ( البته گفتم شاید چون ممکنه دلیل دیگه ای داشته باشه که باید از پشتیبانی مستمر پیگیر بشین)

ویرایش شده توسط m2relax
  • لایک 1
  • ممنونم 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

۱۵ دقیقه قبل، m۲relax گفته است:

سلام / فکر کنم از زمانی که دیجیکالا فقط فروشنده گوشی تنها بود من مشتری اش بودم وحدودا گمان کنم بالای 10 سال میشه که ازش خرید دارم ! تا الان هر مورد مرجوعی بوده پس گرفته و پول رو پس داده فقط توی یک مورد یکم به مشکل خوردم که رم خریده بودم ازش و فروشنده یه نفر دیگه بود که رم تقلبی فرستاد/ اونم با پیگیری با گذشت زمان بالاخره پول رو پس داد بهم. در کل برای مورد شما که طولانی شده احتمالا فروشنده خود دیجیکالا نبوده و یکم این روند طولانی شدن مرجوعی بخاطر این بوده شاید ( البته گفتم شاید چون ممکنه دلیل دیگه ای داشته باشه که باید از پشتیبانی مستمر پیگیر بشین)

سلام دوست عزیز حرف شما متینه ولی الان دیگه مثل سابق نیست الان 90 درصد کالا های دیجی کالا فروشنده های دیگه ای هستن. من تا الان هر چی مرجوع کردم نهایت 2 روزه پول تو حسابم بوده ولی الان خیلی عجیبه که چرا اینقدر طول کشیده.

پول کمی هم نیست می ترسم دیجی کالا پولمو بالا بکشه

  • لایک 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

هم اکنون، Gazer گفته است:

سلام دوست عزیز حرف شما متینه ولی الان دیگه مثل سابق نیست الان 90 درصد کالا های دیجی کالا فروشنده های دیگه ای هستن. من تا الان هر چی مرجوع کردم نهایت 2 روزه پول تو حسابم بوده ولی الان خیلی عجیبه که چرا اینقدر طول کشیده.

اره منم گفتم شاید احتمال دیگه ای داشته باشه 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۵۴ دقیقه قبل، Gazer گفته است:

پول کمی هم نیست می ترسم دیجی کالا پولمو بالا بکشه

نگران نباش برادر برای منو شما اره پول زیادیه ،ولی برای دیجیکالا اندازه پول شکلاته

برادرم رفته بود تهران انبار دیجیکالا استخدام بشه ،گفت اونقد بزرگ بود تهشو نمیشد دید 

نگران نباش احتمالا اون فروشنده داره دبه در میاره ،نه دیجیکالا

  • لایک 2
لینک به دیدگاه
Share on other sites

بزرگوار کمی به اعصاب خودت مسلط باش 😄 چرا باید پول شما رو بالا بکشند ؟

مورد اول در مورد مرجوعی سلیقه ای در بعضی گروه کالاها اصلا وجود نداره چک کن جز اونها نباشه

مورد بعد اینکه شرکت ها هر کدام سیاست برگشت مبلغشون فرق داره

من بوده شرکت در پیت بوده قاب گوشی گرفتم اشتباه فرستاده یک هفته طول داده پول رو پس بده

شرکت دیگه ای بوده اون هم در پیت بوده کالا هم گرون بوده ولی در لحظه پول رو عودت داده

ولی شما اینجا با یک مجموعه بزرگ طرف هستی که خب قوانینی داره که شاید در نقاطی دیکتاتوری هم باشه

ولی دقت کن فقط شما نیستی که داری در طول شبانه روز به هر دلیلی مرجوع میکنی کالا رو

ولی من مسیر و جهت کلی رو خدمتت عرض کنم

این عزیزانی هم که میگن فروشنده خود مجموعه نبوده پس بیشتر طول میکشه هم اصلا صحیح نیست

چون اصلا شرکت تسویه نمیکنه با اینها تا حداقل ۲ الی ۴ هفته بعد از خرید شما

۴۸ ساعت زمان برای دریافت

۴۸ ساعت برای رسیدن دست کارشناس فنی

۷۲ ساعت بررسی کارشناس

۴۸ تا ۷۲ ساعت برگشت مبلغ در صورت تائید کارشناس

کد ملی صاحب پروفایل هم باید با کد ملی صاحب کارت بانکی که پرداخت اینترنتی انجام دادید یکی باشد

در غیر اینصورت باید اون شماره کارت رو ثبت کنید چون شرکت صاحب پول رو کارت بانکی که خرید انجام دادید میشناسه

این موارد روزهای کاری فقط حساب میشه و آدینه و تعطیلات رسمی حساب نیست

پس با این اوصاف تقریبا در استاندارد خودشون دارند حرکت میکنند

  • حالم خوب شد 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

18 دقیقه قبل، EHSAN.K گفته است:

بزرگوار کمی به اعصاب خودت مسلط باش 😄 چرا باید پول شما رو بالا بکشند ؟

مورد اول در مورد مرجوعی سلیقه ای در بعضی گروه کالاها اصلا وجود نداره چک کن جز اونها نباشه

مورد بعد اینکه شرکت ها هر کدام سیاست برگشت مبلغشون فرق داره

من بوده شرکت در پیت بوده قاب گوشی گرفتم اشتباه فرستاده یک هفته طول داده پول رو پس بده

شرکت دیگه ای بوده اون هم در پیت بوده کالا هم گرون بوده ولی در لحظه پول رو عودت داده

ولی شما اینجا با یک مجموعه بزرگ طرف هستی که خب قوانینی داره که شاید در نقاطی دیکتاتوری هم باشه

ولی دقت کن فقط شما نیستی که داری در طول شبانه روز به هر دلیلی مرجوع میکنی کالا رو

ولی من مسیر و جهت کلی رو خدمتت عرض کنم

این عزیزانی هم که میگن فروشنده خود مجموعه نبوده پس بیشتر طول میکشه هم اصلا صحیح نیست

چون اصلا شرکت تسویه نمیکنه با اینها تا حداقل ۲ الی ۴ هفته بعد از خرید شما

۴۸ ساعت زمان برای دریافت

۴۸ ساعت برای رسیدن دست کارشناس فنی

۷۲ ساعت بررسی کارشناس

۴۸ تا ۷۲ ساعت برگشت مبلغ در صورت تائید کارشناس

کد ملی صاحب پروفایل هم باید با کد ملی صاحب کارت بانکی که پرداخت اینترنتی انجام دادید یکی باشد

در غیر اینصورت باید اون شماره کارت رو ثبت کنید چون شرکت صاحب پول رو کارت بانکی که خرید انجام دادید میشناسه

این موارد روزهای کاری فقط حساب میشه و آدینه و تعطیلات رسمی حساب نیست

پس با این اوصاف تقریبا در استاندارد خودشون دارند حرکت میکنند

سلام ممنون از نظرتون .البته مرجوعی سلیقه ای وقتی هست که شما پلمپ کالا رو باز کنی و نپسندی که برای همه کالاها وقتی به دلیل انصراف از خرید مرجوع بشه قابل قبول نیست. بنده کالا رو پلمپ مرجوع کرده بودم.

البته دیجی کالا با فروشنده قرار داد بسته و طرف حساب ما دیجی کالاست نه فروشنده. دیجی کالا اول پول ما رو پس میده بعدش با فروشنده اصلی تسویه حساب می کنه. پس در واقع نمیشه گفت که فروشنده داره دبه می کنه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من یه اتو از دیجیکالا با روش پستی سفارش دادم   بسته تو پلیس راه آهن گیر کرده بود، حدودا 13 روز، درخواست شکایت از پست و مرجوعی رو با هم ثبت کردم، دیجیکالا سریع پولو زد به حساب منم یه اتو دیگه خریدم،  چند روز بعدش 2 تا اتو رسید دستم !!! 🙄بعد زنگ زدم دیجی فرداش اومدن بسته رو بردن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۴ دقیقه قبل، Gazer گفته است:

سلام ممنون از نظرتون .البته مرجوعی سلیقه ای وقتی هست که شما پلمپ کالا رو باز کنی و نپسندی که برای همه کالاها وقتی به دلیل انصراف از خرید مرجوع بشه قابل قبول نیست. بنده کالا رو پلمپ مرجوع کرده بودم.

البته دیجی کالا با فروشنده قرار داد بسته و طرف حساب ما دیجی کالاست نه فروشنده. دیجی کالا اول پول ما رو پس میده بعدش با فروشنده اصلی تسویه حساب می کنه. پس در واقع نمیشه گفت که فروشنده داره دبه می کنه.

در مورد اول که باز ربطی نداره یکسری کالاها اصلا برگشت نداره حتی اگر پلمپ باز نشه

در مورد صحبت های بعدی شما ، تشکر میکنم که صحبت های خود بنده رو تائید کردید

خب برادر من بنده هم همین رو گفتم 😄

لینک به دیدگاه
Share on other sites

برادر نگران چیزی نباش

دیجیکالا قوانین خودش رو داره که قبل از خرید اون هارو قبول کردین و قوانین شفاف نوشته شده حالا کاری ندارم تا چه حد این قوانین عادلانه هستن

ولی خیالتون راحت باشه که بسیار به قوانین خودشون پایبند هستن و مبلغ شمارو هم قطعن در چند روز آینده عودت میدن

طبق تجربه شخصی خودم هر چقدر مبلغ سفارش بیشتر باشه روند مرجوعی کند تر پیش میره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دیجی کالا کارش درسته

احتمالا شما دلیل مرجوع کردنت برای اونها مورد تایید نیست ، دلیل برگشت رو اگر زده باشین مشکل فنی حتما اونا دارن تست میکنن که ایا همچین مشکلی داره یا نه 

من که سالهاست خرید میکنم و بالای 50 60 تومن هم خرید داشتم هم مرجوعی و هم واریزی مشکلی نداشتم شاید چند روز دیر یا زود بشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

نگران نباش انقدر که من با دیجیکالا درگیر شدم شما درگیر نشدی 

ممکن هست حقت را ضایع کنه ولی پولت را بر میگردونه

من فلش مموری خریده بودم که جنس تقلبی برام ارسال شد بعد براشون عکس فرستادم و ثابت کردم جنس تقلبی هست و مرجوع کردم پول را هم پس دادن در حالی که فلش مموری جزو کالاهایی هست که اگر بازش کن پس نمیگیرن چه مانده که تستش هم بکنی بعد پس بدی چون خط میفته روش

 

  • لایک 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

بنده زیاد مرجوع کردم بخصوص عینک طبی مبالغش هم از 2ت به بالا بوده

پارسال چندباری شد یک هفته و حتی دو هفته طول بکشه تا پول رو پس بدن

اما چند ماه اخیر هر چیزی مرجوع کردم 2-3روزه واریز کردن بحسابم اما و اگر هم نیاوردن

یکسری کالاها که بدستم میرسید از پنل مشخص بود که قابل مرجوع نیست بهرحال این رو هم در نظر بگیرید هر چیزی رو نمیشه مرجوع کرد مثل خشکبار و....

  • لایک 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام
quality,q_90

این تبدیل رو گرفتیم. هیچیش نبود. در کل این تبدیلا زیاد با کیفیت نیستن. اون پایه‌اش یه‌ذره تکون می‌خورد. به علت خرابی درخواست مرجوعی دادم اومد برد تایید هم شد چند روز بعدش پول رو هم زد.

  • لایک 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

تا الان هرچی مرجوعی داشتم پولشو ۲-۳ روزه ریختن

  • لایک 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

اینماد شکایت ثبت کن .
کلا در زمینه ی فروشگاه های اینترنتی هرجا دیدی دارن بازی در میارن توی اینماد شکایت ثبت کن . مثل کاتالیزگر عمل میکنه .
فکر میکنم بررسی کالای مرجوعی در مرکز دیجیکالای شهر یا استان انجام بشه و مشکل شما هم بخاطر قصور مرکز محل سکونت شما هست .

  • لایک 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

من شده وقتی مرجوعی رو تحویل پیک دادم، 1 ساعت بعدش پول اومده تو حساب یا کیف پولم.

اینکه دو روز هم طول داده بررسی کالا رو، معلومه یه جای کار میلنگه، چون(حداقل برای شهر من) خود راننده ها کالا رو بررسی میکنن و همونجا تایید دریافت کالا رو میزنن. یعنی من جنسو تحویل دادم، 1 ربع بعد پذیرش مرجوعی برام میاد و مبلغش هم تا حداکثر فرداش میاد.

دیجیکالا کارش خیلی رو اصوله و همه چیزش سیستمی هست، وقتی مبلغ هنوز برنگشته، مطمئنا یه اشتباه انسانی پیش اومده که هنوز برنگشته، ممکنه کالای شما گم شده باشه و به این امید شمارو معطل میکنن تا پیدا شه! یا هزار تا دلیل دیگه...

تنها راهش شکایت اینماد هست که درست بررسی کنن ببین مشکل چیه، وگرنه اگه همه چیز خوب پیش بره حداقل 1.5 طول میدن تا زمان تسویه های مبالغ دیجیکالا با فروشنده، چون بالاخره دیجیکالا یا باید مبلغ رو به فروشنده پرداخت کنه، یا به حساب شما برگردونه.

 

  • لایک 1
  • ممنونم 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

بهمن سال گذشته از دیجی کالا یک موبایل خریدم به قیمت حدود 8 میلیون تومان و پس از دریافت کالا متوجه شدم که دست دوم است.(فکر کنم برگشتی سایر مشتریان رو دوباره پک می کنند و برای مشتریان دیگر می فرستند)

با کلی پیگیری حدود 10 روز کشید تا وجه رو عودت دادند. کاملا مستند و مستدل بهشون ثابت کردم که قبلا آنپک و استفاده شده که خودشون نهایتا پذیرفتند و اینگونه توجیه کردند که دیجی کالا برای اطمینان از صحت کالای تحویلی به مشتریان قبل از تحویل کالا رو تست می کنه!!!(عذر بدتر از گناه)

یک ماه پیش هم یک دستگاه AIO ایسوس برای یکی از دوستان خریدیم که قبلش آنپک شده بود و کیبردش معیوب بود!

 

در حال حاضر بعضی از لوازم و کالاهایی که شهرستان ها کمتر پیدا میشه رو از دیجی کالا میخرم ولی تا جایی که بشه لوازم دیجیتال مثل لپتاپ، موبایل، کامپیوتر و مشابه رو از دیجی کالا نمیخرم.

  • لایک 2
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دیجیکالا بهشت کالاهای ریفرِ ، حتی المکان کالای دیجیتال نخرید پس نمیگیرند حتی اگر معیوب باشه

  • لایک 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون از نظرات و الطاف دوستان. بنده امروز هم تماس گرفتم باز هم گفتن که باید صبر کنم تا 48 ساعت و وقتی هم دلیل می پرسم میگن کالا در حال بررسی دقیق تر هست.بهشون میگم بابا کالای من پلمپه اکبنده. موردی نداره که نیاز به بررسی داشته باشه . میگن دست ما نیست و باید کارشناس بررسی کنه. ولی یه چیزی که منو نگران کرده اینه که هر بار وقتی تماس میگیرم و کد سفارش رو براشون میخونم یه چیزی زیر لب پچ پج می کنند بعدش میگن در حال بررسیه. انگار اونجا توی پروفایل من یه چیزی براشون نوشته که نمیخان بهم بگن . ولی نمی دونم چی.

  • حالم خوب شد 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

چندسال قبل یک اتو از برند دلونگی خریدم از دیجیکالا به مبلغ ۱۹۵ هزار تومان پول هم آنلاین از درگاه بانکی واریز کردم اما وضعیت مرسوله تا دو روز در حال بررسی موند و  پس از خرید من کالا ناموجود کردند تا اینکه خودشون تماس گرفتن گفتن کالا تامین نشده و پولتون رو پس میدیم پولم رو واریز کردن یک ساعت بعدش کالا موحود شد با قیمت ۴۰۰ هزار تومن 😊

تو خود حدیث مفصل خوان از این ...

  • لایک 1
  • حالم خوب شد 1
  • قلبم گرفت 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

مهمان
This topic is now closed to further replies.
 اشتراک گذاری

×
×
  • اضافه کردن...