رفتن به مطلب

نتیجه نظر سنجیه انتخاب مادربورد در ایران


Recommended Posts

با سلام به همه دوستان

نظری سنجیه ای که حدود 5 روز پیش توی سایت گذاشتیم تفاوت چندانی توی درصد انتخاب مادربورد نکرده البته توی این چند روز .

ASUS = 50%

نتیجه اینکه مادربوردهای ایسوس در ایران همچنان محبوبیت خودش رو حفظ کرده و بالاترین انتخاب رو داره . البته نظر شخصیه من در مورد این محصول . این محصول در ایران در سری هایند واقعا عالی عمل کرده و به نظر من در ایران میدونم رغیب نداره که هم قیمت خوبی داشته باشه و کیفیت مناسبی ولی در کل در سری ارزونتر زیاد نتونسته خوب عمل کنه از نظر کیفیت البته توی فروش بازم توی این رده رشد خوبی داشته .

گیگا بایت Gigabyte این مادربورد بحث برانگیز : = 25%

به نظر من مادربورد خوبی ولی سیاست فروشش در ایران طوری که طرفدارهای خوبشو از دست داده شاید 4سال پیش گیگا 70 درصد فروش بازار بر عهده داشت که الان این درصد به 25 درصد رسیده که امار بسیار بد برای این مادربرد هستش . این کالا هر روز توی بازار در حال بالا رفته در صورتی که در مقابل رقبای خودش حرکت خاصی در مقابل کیفیت نکرده که اینقدر قیمتش میره بالا . حتی خیلی از فروشنده های بازذار هم نسبت به این برند بد بین شد ن به خاطر عدم سود دهی و نوسان قیمت ان .

MSI 12%

این محصول در سالهای خیلی دور یکی از برندهای تاپ بازار بود که واقعا توی کیفیت همیشه در رده اول بازار ایران به حساب میومد و فروش بسیار زیادی داشت یعینی طوری بود که هر کسی سیتسم حرفه ای میخواست دنبال MSI میومد . که حدود 3 سال پیش با ورود یه سری از مادروبوردهای خیلی ضعیف با چیپ 848 وارد بازار ایران کرد که وضعیت و اعتبار این برند رو زیر سوال برد . ولی الان دوباره این کالا با تسهایی که ما انجام دادیم نشون داد که میتونه باز هم برند برنده باشه . و باز هم امار 12 درصد برای این برند خوب به حساب میاد و سومین برند انتخابی شما دوستان هستش .

elitgroup 3%

این برند میشه گفت یک برند خوش قیمت در بازار ایران به حساب میاد که واقعا در بعضی از کالا ها هم کیفیت مناسبی داره و قیمت بسیار مناسب که بیشتر افرادی به سراغ این برند میان که بحث قیمت خیلی براشون اهمیت داره . در کل میشه گفت در محصولات ارزان قیمت فعلا پیش تازه

XFX 3%

این محصول جای زیادی هنوز توی بازار پیدا نکرده البته کیفیت خوبی داره ولی از این بابت که تنوع بسیار کمی در بازار داره به همین دلیل افرا د خاصی به دنبالش هستن .

Biostar 3%

این محصول محصول خوبی هستش و به نظر من باز هم از نظر قیمت و کیفیت میتونه رقیب خوبی برای محصولات مطرح بازار باشه ولی کم کم باید خوشو نشون بده که فکر میکنم همینطور مدام وارد بازار بشه سهم بیشتری در بازار داره .

ABIT 3%

محصول بسیار خوبیه ولی به دلیل سیاستهای ضعیف و گاها ضعیف بعضی از وارد کننده های این برند باعث ضعف در فروش شدن . مثلا این کالا به مدت 3 ماه که خیلی زمان طولانی برای عدم وجود این کالا به حساب میاد در بازار نبود و باعث شد تا طرفداران این محصول به دنبال یک محصول دیگه ای برن . در بعضی از مدلهای این برند مدلهایی داریم که امتیاز جهانیه بالایی دارن مثل IP35 PRO که این محصول در نوع خودش تونسته در سال 2007 امتیازهای بسیاری رو از صاحبنظران این کار بگیره .

DFI

محصولی بسیار خوب در کشورهای مطرح که بیشتر حرفه ای ها ازش تعریف میکنن و البته در بعضی مواقع کاملا این انتخاب میتونه اشتباه باشه که خیلی ها بعدها به این نتیجه رسیدن . ولی در کل محصول خوبیه و بیشتر اورکلاکرها پیشنهاد میدن . ولی در کل ما در اینجا از این مادروبرد تنوع زیادی نداریم و زیر تست ما نرفته . تا چند وقت دیگه سعی میکنیم که این برند رو بیشتر تست کنیم .

Intel

بر خلاف اسمی که داره اونقدر از نظر کیفیت و به خصوص قیمت نتونسته بازار رو بگیره البته در سیستمهای خانگی . بعد از چند وقت کار کردن این محصول و فروش اون به این نتیجه رسیدیم که ضعفهای بسیاری داره و باعث مشکلاتی برای ما شد که دیگه ادامه فروش رو کنسل کردیم . اونقدر امکانات خوبی روی مادروبردها استفاده نشده و توی اورکلاک بخصوص که چند تا از دوستان استفاده کردن خوب جواب نداده .

دوستان صحبتهای بالا نظر شخصی بنده بود و هر کسی امکان نظر غیر از این داشته باشه .

موفق باشید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 4 ماه بعد...

البته FoxConn آم برند خوبيه

در سري هاي HighEnd چيزاي خوبي داده

اما

خوب قيمتاش گرونه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من با ابیت خیلی حال می کنم ولی متاسفانه دیگه تولید نمیشه ! خیلی تو بازار کم گیر میاد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ! خب پس منم میگم ! منم فقط با evgaحال میکنم ! البته نه با تمام مادربرداش !

بازنده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

منم فقط ایسوس.یه زمانی واسه من از گیگا بالاتر نبود ولی حالا چیزه اشغال تری از گیگا سراغ ندارم.اولا یک ریال ارزش خرید ندارن دوما با پولی که می خوایین به پی 35 گیگا بدین می تونین برین پی 45 ایسوس که خدایی ارزش خرید هم داره رو بگیرین چون گیگا فقط پول برند می خوره در حالی که هیچ عددی نیست فقط اسم در اورده پول اسمشو می خوره.هیچ کدوم از قطعاتش نه کارایی داره نه قشنگی داره.ادم می بینه حالش به هم می خوره.اونایی هم که درست کار می کنن رو داره به قیمت ..... میده.نمی دونم چرا هروقت اسم گیگا رو مشنوم اصابم خورد میشه؟

انشالله شرکتش برشکست شه تا یکی از اشغال های بازار بر کنار شه. :)

(البته مطالب فوق نظر بنده هسته بقیه رو نمی دونم در موردش چی فکر می کنن.ربطی هم به من نداره من نظرم رو گفتم)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

قديما چند مدل برند جت وی کار ميکردم بی نظير بودند البته کسايی بودند که اين برند اصلا قبول نداشتند،در حال حاضر کليه برند ها مثل سابق کيفيت ندارند و اگر همون کيفيت قديم بخوايم بايد پول گزافی هزينه کنيم،در مورد بورد های ای ام دی با چند مدل سفاير حال ! کردم در مورد بورد اينتل هم بنظر من بورد های اسوس هنوز کمترين ريسک خريد در بازار دارند

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان نظرتون در مورد برد های msi چیه؟ کلآ چه ای ام دی چه اینتل؟

رضا مقدم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

راستش بنظر من ایسوس بطور کلی بهتر از گیگا بوده(با توجه به عملکرد بهترش و قیمت پایینترش) ولی در بعضی مدل ها این گیگابایت خیلی بهتر بوده -تو چیپست p45 ایسوس خیلی بهتر بوده(عملکرد بالا و قیمت پایین)که فکر کنم بیشتر کاربران از این چیپست استفاده میکنند و دلیل اینکه ایسوس رو برتر میبینند به این خاطره -ولی در مورد چیپست جدید x58 بنظر من گیگا موفق تر بوده

البته در مورد قیمت بالاترش نمیتوان گارانتی خوب آواژنگ رو در مقابل ویستا پخش رایانه که خیلی هم جالب نیست -نادیده گرفت

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من از برند ام اس آی به هيچ عنوان خاطره جالبی ندارم ،چه مينبورد چه کارت گرافيک،از گارانتی رايان بدر هم که يک دعوا حسابی باهاشون داشتم،بنظرم من از المان های زياد مرغوبی در ساخت استفاده نميکنه ،با اين حال طرفدارای خاص خودش داره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...