رفتن به مطلب

ايران شگفت‌انگيزترين کشور در المپيک لندن


روبیک
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

نتايج تحقيق علمي يکي از محققان نيوزيلندي در خصوص انتظارات از کسب مدال توسط کشورهاي مختلف در المپيک لندن نشان داد که ايران فراتر از حد انتظار ظاهر شده است.

00940027.jpg

به نقل از اسکوپ، دکتر ميشل نيلور، از دانشگاه اقتصاد و بودجه نيوزيلند جدولي از مدال‌هاي المپيک تهيه کرده و بر اساس 4 فاکتور اصلي الگوي رياضي پيشرفت کشورها در المپيک و فراتر از حد انتظار ظاهر شدن آنها را بررسي کرده است.

فاکتورهايي همچون جمعيت، درآمد سرانه مردم و حمايت مالي از ورزشکاران در اين محاسبات نقش داشته‌اند.

بر اين اساس ايران با کسب 12 مدال 300 درصد فراتر از حد انتظار ظاهر شد و نيوزيلند با کسب 13 مدال و 5/162 درصد پيشرفت در مکان دوم قرار گرفت. اين به اين معنا است که کشورهايي مانند جامائيکا، بريتانيا، چين و آمريکا در اين رده‌بندي در مکان‌هاي پايين‌تر قرار دارند.

دکتر نيلور اعلام کرد که از متوسط پيش‌بيني‌ها که توسط الگوهاي بسيار دقيقي محاسبه شده‌اند،‌ براي پيش‌بيني مدال‌هاي هر کشور و ترسيم اين جدول استفاده کرده است.

وي توضيح داد: الگوهاي اندرو برنارد از مدرسه تجارت دارتموث تاک و دنيل جانسون از کالج کلرادو نشان داده‌اند که از 95 درصد دقت برخوردار هستند. الگوي برنارد از وزن‌گذاري برابر براي جمعيت و توليد ناخالص ملي استفاده مي‌کند و سپس نتايج قبلي کشور مورد نظر در المپيک‌هاي قبلي را نيز به آن اضافه مي‌کند.

الگوي جانسون به صورتي نسبي اين فاکتورها را وزن‌گذاري مي‌کند و همچنين از فاکتورهايي مثل کشورهاي همسايه و فاکتورهاي مختص آن کشور نيز استفاده مي‌کند. عواملي چون آب و هوا و... نيز در اين الگو دخيل هستند.

با توجه به آنچه توضيح داده شد، در پيش‌بيني‌هاي مختلف از تعداد مدال‌هاي کشورها در المپيک، برنارد هيچ پيش بيني مدالي براي ايران نکرده، جانسون 5 مدال، گلدمن 3 مدال و نيلور نيز مدالي را براي ايران پيش‌بيني نکردند تا متوسط پيش‌بيني مدال براي ايران برابر با 4 باشد. با کسب 12 مدال توسط کاروان ايران در المپيک ايران 300 درصد بالاتر از حد انتظار ظاهر شد و رتبه اول اين رده‌بندي را به خود اختصاص داد. نيوزيلند با 5/162 درصد و جامائيکا با 2/141 درصد در رده‌هاي بعدي قرار گرفتند.

http://www.varzesh3.com/

ویرایش شده توسط روبیک
لینک به دیدگاه
Share on other sites

- دکتر ميشل نيلور، از دانشگاه اقتصاد و بودجه نيوزيلند -

1) موندم اين يارو رو چطورى تو دنيا پيدا كردن؟ كسى اسم اين آقا رو قبلا شنيده؟

2) كسى تاحالا اسم دانشگاه اقتصاد و بودجه نيوزلند رو شنيده؟

3) خود نيوزلند بين كشورهاى دنيا، چه از لحاظ 30 يا 30 و چه از لحاظ ورزشى چقدر اهميت داره؟

4) اين يارو واقعا دكتره؟

5) اين يارو واقعا وجود خارجى داره؟

6) اين يارو اصلا حرفهاش اهميتى داره؟

7) بررسى اين آقا رو كسى تاحالا غير از خودش تاييد كرده؟

8) صرف اينكه يه آدم معمولى ولى "بيگانه" ازمون تعريف كنه بايد حرفهاش رو خبر كنيم؟

در شگفت انگيز ترين بودن ايران كسى شك نداره، فقط كافيه به هزينه هاى خورد و خوراك نگاهى بياندازيم و با كشورهاى ديگه مقايسه كنيم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

روبیک عزیز شما باز هم منبع خبرتون رو مشخص نکردید . اون قسمتی هم که قرمز کردید منبع نیست . چون نمیشه بهش دسترسی داشت . اگر هم باشه منبع خارجیه که مترجمش مشخص نشده . تا به حال چند بار به طور خصوصی تذکر گرفتید در این مورد . ولی باز هم رعایت نمیکنید . این آخرین تذکره . اگر باز هم رعایت نکنید ، تاپیک هایی که بدون منبع درست زده میشن رو بدون اعلام قبلی و اخطار پاک میکنیم . اگر این روال ادامه پیدا کنه برخورد بیشتری با شما و کسانی که منابع خبرها و مقالات رو مشخص نمیکنن انجام میشه . چون ذکر نکردن منبع میتونه برای صاحب اثر حق شکایت از فروم رو به وجود بیاره . کسی هم که اون موقع پاسخ گو نمیشه و فروم رو تعطیل میکنن .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

البته خیلی هم دور از انتظار نیست.با توجه به امکانات فوق العاده کم و ضعیفی که در اختیار ورزشکاران ایرانی قرار میگیره نتایج نسبتا خوب هست.درآمد کم،امکانات پایین و شرایط فوق العاده سخت زندگی چیزی نیست که از کسی پنهان باشه و همه داریم با 6 گوشه دلمون احساسش میکنیم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...