رفتن به مطلب

اگر در فروم مکانیک داریم ممنون میشم راهنمایی کنن


Devil69Devil
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سلام 

ی پیکان انژکتور هس ک بار اول ک روشن میکنی استارت میخوره و روشن میشه وبعد نیم ساعت میرونی و خاموش میکنی(حالا ی کم زیاد یا کم)باید هل بدی تا ی دویست سیصد متری حرکت کنه با پت پت.و خاموش ک شد امکان نداره دیگه روشن بشه حتی با هل دادن هم روشن نمیشه دیگه.باید ی نصف روزی ب حال خودش بزاری تا با استارت دوباره روشن بشه و روز از نو روزی از نو...

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دستگاه زدی؟

من خیلی سال پیش برقکار بودم همچین مشکلاتی بهتره دستگاه بخوره  ممکنه از

سیم کشی باشه

سنسورها (دور موتور اکسیژن ..)

پمپ بنزین

حتی واشر زدن هم ممکنه باعث این مشکل بشه

  • لایک 2
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

من ماشینم پراید انژکتور هستش

ماله منم دقیقا همین مشکل بود

اشکال از مغزی پمپ بنزین بود

داغ می‌کرد بنزین رسانی رو متوقف می‌کرد و دوباره تا 7 8 ساعت بعد دوباره شانسی روشن میشد

پمپ بزنینش رو عوض کردم کامل حل شد مشکل

  • لایک 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

7 ساعت قبل، behy گفته است:

من ماشینم پراید انژکتور هستش

ماله منم دقیقا همین مشکل بود

اشکال از مغزی پمپ بنزین بود

داغ می‌کرد بنزین رسانی رو متوقف می‌کرد و دوباره تا 7 8 ساعت بعد دوباره شانسی روشن میشد

پمپ بزنینش رو عوض کردم کامل حل شد مشکل

ممنون

بنظرتون برا پیکان چقدره همینی ک گفتین.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
هم اکنون، Devil69Devil گفته است:

ممنون

بنظرتون برا پیکان چقدره همینی ک گفتین.

والا خیلی وقته پیکان دار کسی رو ندیدم و لوازمش رو

بایستی به این گاراژهای قدیمی مراجعه کنین که داشته باشن قطعاتش رو

برا پراید که 400 تومن بود

  • لایک 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

با شرایطی که توضیح دادید، به نظر میاد مشکل سوخت رسانی باشه، زمانی که این مورد پیش اومد، دقت کنید موقع باز کردن سوییچ صدای پمپ بنزین میاد یا نه، اگه نمیاد که مشکل پمپ بنزینه، اگر میاد، مشکل باید توی انژکتور و سنسور ها و سوختی که به موتور میرسه باشه.

  • لایک 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

برادر کلا این خودرویی که گفتی رو بهتر هست یک آپدیت بزنی و تغییر بدی

ولی حالت کلی برای خرابی هر پمپ بنزینی لازم نیست بری باهاش رانندگی کنی داغ کنه بعد متوجه بشی

تشریف ببر یک سر بالایی تخته کن به پت پت افتاد ( نه با باک خالی البته ) یعنی پمپ بنزین مرخص هست

برای پمپ هم لازم نیست دنبال پمپ خاصی بگردی 

پمپ ها به هم میخورن مورد بوده پرایدی روی موهاوی انداختم و پژویی روی ماکسیما ( در سفر بودم و دسترسی به جنس اصلی نبوده و برای کار راه انداختن انجام دادم و بعدش تعویض کردم )

اینکه فشار باری پمپ بنزین نیاز دریچه رو تامین کنه کافیه که البته این فشار فقط زمان تخته کردن خودش رو نشون میده

برای موتور پیکان همون پمپ پراید کافیه

 

  • لایک 3
لینک به دیدگاه
Share on other sites

6 ساعت قبل، EHSAN.K گفته است:

برادر کلا این خودرویی که گفتی رو بهتر هست یک آپدیت بزنی و تغییر بدی

ولی حالت کلی برای خرابی هر پمپ بنزینی لازم نیست بری باهاش رانندگی کنی داغ کنه بعد متوجه بشی

تشریف ببر یک سر بالایی تخته کن به پت پت افتاد ( نه با باک خالی البته ) یعنی پمپ بنزین مرخص هست

برای پمپ هم لازم نیست دنبال پمپ خاصی بگردی 

پمپ ها به هم میخورن مورد بوده پرایدی روی موهاوی انداختم و پژویی روی ماکسیما ( در سفر بودم و دسترسی به جنس اصلی نبوده و برای کار راه انداختن انجام دادم و بعدش تعویض کردم )

اینکه فشار باری پمپ بنزین نیاز دریچه رو تامین کنه کافیه که البته این فشار فقط زمان تخته کردن خودش رو نشون میده

برای موتور پیکان همون پمپ پراید کافیه

 

ممنون از وقتی ک گذاشتین.والا نا هم وسعموناندازه پیکانه😄

جسارتا الان وقتی ب اصطلاح شیلنگ سوخت یا همون بنزین رو در میاری از داخل موتور بنزین میاد .ربطی ب این مساله نداره ک خب سوخت تا اینجا میاد و پمپ بنزین سالمه؟(ی کم سواد مکانیکی کمه شرمنده😶)

قبل این مشکل هم خیلی داغ می‌کرد ینی هر ی ربع باید میزدی کنار آب میریختیم رادیات و ی ی ربعی استراحت میدادی ب ماشین و حرکت میکردی و کم کم دیگه 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

4 ساعت قبل، Devil69Devil گفته است:

ممنون از وقتی ک گذاشتین.والا نا هم وسعموناندازه پیکانه😄

جسارتا الان وقتی ب اصطلاح شیلنگ سوخت یا همون بنزین رو در میاری از داخل موتور بنزین میاد .ربطی ب این مساله نداره ک خب سوخت تا اینجا میاد و پمپ بنزین سالمه؟(ی کم سواد مکانیکی کمه شرمنده😶)

قبل این مشکل هم خیلی داغ می‌کرد ینی هر ی ربع باید میزدی کنار آب میریختیم رادیات و ی ی ربعی استراحت میدادی ب ماشین و حرکت میکردی و کم کم دیگه 

پاینده باشید

برادر بنزین که روی دور موتور Idle میاد و زور پمپ بنزین میرسه برای این کار

پمپ بنزین اگر کامل با شما خداحافظی بکنه دیگه اصلا بنزین نمیاد ( که معمولا پیش نمیاد و نیم سوز میشه و زمان تخته کردن و سربالایی و داغ شدن خودش رو نشون میده )

ولی اینکه شما میگی داغ میکرده و آب میریختی رادیات و صبر میکردی خنک بشه راه بیوفتی این یک مساله دیگری هست

آب کم کردن 3 حالت داره یا رادیات شما یا اتصالات و منبع و یا درب رادیات مشکل دارند

یا شما مشکل فرار آب از سمت واشر سر سیلندر داری و یا مشکل واتر پمپ

اینها باید جداگانه بررسی بشن 

اگر از سر سیلندر باشه که بخار داری ته گازت از اگزوز و زمان خاموش کردن خودرو هم لوله رفت رادیات سفت هست به دلیل کمپرس برگشت موتور

برای مشکل نشت یابی سیستم خنک کنننده هم باید سیستم رو وکیوم و سپس کمپرس کنند و اگر فشار اومد پایین یعنی نشتی داره سیستم  از یک جایی

وتر پمپ ولی نیاز به بررسی چشمی داره

ولی متاسفانه خودروی شما خودرویی نیست که تا حالا من داشته باشم یا مطالعه ای کرده باشم که حتی بدونم واتر پمپش کجا قرار گرفته

  • لایک 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام

دیاگ برای سلامت سنسور ها بزن. خصوصا سنسورهای دما و (سنسور اکسیژن اگه ماشینتون داره).سنسور ها ممکنه خطا بزنن .اینجوری ایسیو مجبوره سوخت و هوا رو تعقییرات اعمال کنه رقیق یا غلیظ کنه. زمانی که خاموش و روشن مجدد میخوای بکنی به سختی روشن میشه

کلا سنسور ها برای روشن شدن بسیار مهم هستند. سنسور مپ هم تست هاش رو انجام بده

شمع و وایر تو روشن شدن مهم هست اگه میتونی برای تست هم که شده از شمع و وایر کسی قرضی استفاده کن/

شمع ها رو باز کن اگه خیس میکنه که قطعا ماشین به سختی روشن میشه و مشکلتون اساسی هست

 

ماشین خودم سنسور اب (مخصوص ایسیوش)  خطای 300 درجه ایی نشون میده تو دیاگ. مشکلش هم از سیم کشی هست . همین باعث میشه ماشین خیلی سخت روشن بشه

باید از نقشه شماتیک سیمی که برای این سنسور هست رو از خروجی ایسیو پیدا کنیم و سیم جدا بکشیم برای سنسور اب

 

 

 

ویرایش شده توسط MEHDI-GTX
  • لایک 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
هم اکنون، MEHDI-GTX گفته است:

سلام

دیاگ برای سلامت سنسور ها بزن. خصوصا سنسورهای دما و (سنسور اکسیژن اگه ماشینتون داره).سنسور ها ممکنه خطا بزنن .اینجوری ایسیو مجبوره سوخت و هوا رو تعقییرات اعمال کنه رقیق یا غلیظ کنه. زمانی که خاموش و روشن مجدد میخوای بکنی به سختی روشن میشه

کلا سنسور ها برای روشن شدن بسیار مهم هستند. سنسور مپ هم تست هاش رو انجام بده

شمع و وایر تو روشن شدن مهم هست اگه میتونی برای تست هم که شده از شمع و وایر کسی قرضی استفاده کن/

شمع ها رو باز کن اگه خیس میکنه که قطعا ماشین به سختی روشن میشه و مشکلتون اساسی هست

 

ماشین خودم سنسور اب (مخصوص ایسیوش)  خطای 300 درجه ایی نشون میده تو دیاگ. مشکلش هم از سیم کشی هست . همین باعث میشه ماشین خیلی سخت روشن بشه

باید از نقشه شماتیک سیمی که برای این سنسور هست رو از خروجی ایسیو پیدا کنیم و سیم جدا بکشیم برای سنسور اب

 

 

 

پیکان اصلا ECU نداره که دیاگ خور باشه.

ویرایش شده توسط behy
  • لایک 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

انژکتور مگه دستور از ایسیو نمیگیره؟

ماشین های انژکتوری ایسیو دارند

ویرایش شده توسط MEHDI-GTX
  • لایک 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
هم اکنون، MEHDI-GTX گفته است:

انژکتور مگه دستور از ایسیو نمیگیره؟

اصلا پیکان مگه انژکتور داره؟ 🤔

این مورد رو دقیق نمیدونم

  • لایک 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بله داره

اردی که موتور پیکان هست و انژکتوری ایسیو داره

 

  • لایک 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
هم اکنون، MEHDI-GTX گفته است:

بله داره

اردی که موتور پیکان هست و انژکتوری ایسیو داره

 

اردی یه چند لول بالاتر از پیکان هست بالاخره

دارای اتاق بهتر

دارای کولر

شیشه برقی و...

  • لایک 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

پیکان انژکتور هم قطعا باید ایسیو داشته باشه. چون در هر صورت فرامینی که ارسال میشه به انژکتور توسط ایسیو هست

دستور مدت پاشش سوخت , غلیظ یا رقیق کردن سوخت توسط ایسیو انجام میشه

  • لایک 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

استارتر پیکان شما مدل چه سالی هستش؟

  • لایک 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

2 ساعت قبل، MEHDI-GTX گفته است:

پیکان انژکتور هم قطعا باید ایسیو داشته باشه. چون در هر صورت فرامینی که ارسال میشه به انژکتور توسط ایسیو هست

دستور مدت پاشش سوخت , غلیظ یا رقیق کردن سوخت توسط ایسیو انجام میشه

دقیقا ecu با خوندن فرامینی که از سنسورها میگیره از دریچه گاز تا اکسیژن مقدار باز موندن انژکتور تعیین میکنه  با از دور خارج شدن کاربراتور مکانیکها بار بزرگی از دوششون برداشته شد 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

برای سال ۸۲ هس

و اینکه امروز دیگه اصلا به کل استارت نخوردن دیگه ماشین ن اینکه استارت برنداره،استارت میزنی ولی انگار نمیزنی و ی جورایی باطری صفر شده.

با سواد کمی ک دارم نمیدونم احساس میکنم دینامش یا سرویس اساسی میخواد یا مرخص هس ک برق نداره شاید.

 

بخاطر مشکل رادیات و دما ک نشتی داشت مجبور ب تعویض واشر سرسیلندر شدم تو راه.و از اون ب بعد دیگه این مشکلم بهش اضاف شد.حالا مشکل برق چی هس نمیدونم

 

ممنون از دوستان بابت وقتی ک میزارن

  • لایک 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

مهمان
This topic is now closed to further replies.
 اشتراک گذاری

×
×
  • اضافه کردن...